Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 0. Αεροδρόμιο στο Bordeaux
- 1. Sarlat-la-Canéda και Domme
- 2. La Roque- Gageac, Château des Milandes, Périgueux, Brantôme
- 3. Gourdon, Rocamadour, Gouffre de Padirac, Saint-Cirq-Lapopie.
- 4. Saint-Cirq-Lapopie, Cahors, Espagnac, Calvignac
- 5. Najac, Albi, Toulouse
- 6. Toulouse
- 7. Moissac, Auvillar, Nérac
- 8. Calignac - Moncrabeau - La Romieu - Larressingle - Fourcès - Mezin
- 9. Saint-Émilion - Bordeaux
- 10. Bordeaux
- 11. Μέρα αναχώρησης
3. Gourdon, Rocamadour, Gouffre de Padirac, Saint-Cirq-Lapopie.

Ώρα να αφήσουμε το όμορφο δωμάτιο του Domme και να κινηθούμε νοτιότερα.
Μετά από το απολαυστικό πρωινό ξεκινάμε για την πιο γεμάτη (και πιο κουραστική βέβαια) μέρα αυτού του ταξιδιού.
Πρώτη στάση στο Gourdon που δεν ανήκει στην επίσημη λιστα με τα "πιο όμορφα χωριά της Γαλλίας", αλλά είναι ό,τι πρέπει για μια στάση. Δωρεάν το parking και αρκετή ... ανηφόρα με τα πόδια


Ωραία ηταν αυτη η μικρή στάση
Συνεχίζουμε για την ξακουστή Rocamadour που συγκαταλέγεται στο Top5 των τουριστικών προορισμών στη Γαλλία.
Είχα αφιερώσει τρεις καθαρές ώρες για την Rocamadour, αλλά ... δεν τις χρειάστηκα.
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Ένας τόπος μπορεί να ανήκει στο Top5, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο να ισχύει και για σας. Η Rocamadour (όπως και το Santiago de Compostela ) είναι κυρίως θρησκευτικοί προορισμοί. Πανέμορφες πόλεις και οι δυο, καμία αντίρρηση, αλλά για να κρίνουμε σωστά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε πόσο επηρέασε τη φήμη τους και ο θρησκευτικός παράγοντας. Λέω ευγενικά πως είναι μεν υπέροχη πόλη, αλλά η φήμη της και ο υπερτουρισμός που τη συνοδεύει την κάνει λιγότερο ελκυστική και ποθητή στα μάτια μου. Μου συμβαίνει συχνά να νιώθω έτσι όταν συναντάω υπερτουρισμό. Το ίδιο έπαθα και ένα μήνα πριν στην Taormina (με απίστευτο κόσμο). Τέλος πάντων, σε ένα τέτοιο road trip θα ήταν παράλογο να απουσιάζει η ξακουστή Rocamadour.
Μαγικό το θέαμα καθώς την πλησιάζεις. Ευτυχώς ο δρόμος έχει κάποιες "τσέπες" για να μπορέσεις να παρκάρεις προσωρινά και να φωτογραφίσεις

Το παρκάρισμα ... μια άλλη ιστορία

Χάρη στο 500ράκι μας βρήκαμε μια εκεί. Αλλιώς, θα έπρεπε να παρκάρουμε στο πάνω μέρος της πόλης και να κατηφορίσουμε για λίγα λεπτά με τα πόδια.
Εκεί που παρκάραμε είναι η πύλη που οδηγεί στην αρχή της Rue Roland le Preux, του κεντρικού δρόμου που είναι γεμάτο καταστήματα, καφέ και ό,τι άλλο θέλετε και προφανώς έχει τρελή πολυκοσμία.

Λίγα μέτρα πιο μέσα θα συναντήσετε και το περίφημο ασανσέρ πως σας οδηγεί στο πάνω μέρος της πόλης (κοντά στο parking) (το ασανσέρ δουλεύει πλέον μέχρι αργά το απόγευμα, αλλά ελέγξτε τα ωράρια για να μην αναγκαστείτε να ανεβείτε με τα πόδια). Βρίσκεται στο βάθος ενός τούνελ σκαμμένο στο βράχο.

Σας οδηγεί όμως και κοντά στην εκκλησία που βρίσκεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Rocamadour, και μέσα στην οποία βρίσκεται η "θαυματουργή" "Μαύρη Παναγία" για την οποία συρρέουν πιστοί από όλον τον κόσμο.

Από πάνω μπορεί να καταλάβει καλύτερα τη δομή της Rocamadour που είναι στην ουσία ένας δρόμος σχεδόν

Και από κάτω, από την Rue Roland le Preux μπορεί να δει κανείς το πάνω μέρος με τις εκκλησίες κλπ

Η ώρα είχε πάει 12:30, είχε αρχίσει μια έντονη ζέστη και είπαμε να κάτσουμε να πιούμε μια μπίρα σε ένα από τα γεμάτα μαγαζιά. Μετά από κανα δεκάλεπτο μας έδιωξαν ευγενικά καθώς αυτήν την ώρα θα έπρεπε αναγκαστικά να παραγγείλουμε και φαγητό. Βρήκαμε λίγο πιο κάτω ένα cafe και ήπιαμε μπίρα και λεμονάδα για να δροσιστούμε.

Αποχαιρετάμε την ζεστή Rocamadour και ξεκινάμε για τα δροσερά βάθη του Gouffre de Padirac που βρίσκεται μισή ώρα μακριά.
Έχουμε κλείσει εισιτήρια από την Ελλάδα στο επίσημο site 21,50 € το άτομο, ίσως σας φανεί ακριβό, αλλά σας διαβεβαιώ πως δεν είναι καθόλου ακριβά για όλα αυτά που βλέπεις.
Και σε αυτή την περίπτωση αποδείχθηκε αχρείαστη η εκ των προτέρων κράτηση. Υπήρχαν εισιτήρια ακόμα και εκείνη την ώρα με μια ελάχιστη ουρά μερικών ανθρώπων.
Και πήγα σε μια αρκετά τουριστική περίοδο, στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Μπορείτε να βλέπετε τη διαθεσιμότητα στο link που έβαλα. Ποτέ δεν έτυχε να δω μηδενική διαθεσιμότητα.
Χρήσιμες πληροφορίες: Υπάρχει δωρεάν τεράστιο parking. Θα χρειαστεί να περιμένετε γύρω στη μισή ώρα στην ουρά (και ίσως στον ήλιο) για να μπείτε και ας έχετε εισιτήριο. Υπάρχει μια διαδικασία γκρουπαρίσματος των επισκεπτών ώστε να μπαίνουν κατά ομάδες. Λογικό, για να μην γίνει χάος. Υπάρχουν ασανσέρ, αλλά υπάρχουν και πολλά αναγκαστικά σκαλιά. Υπάρχει πολύ περπάτημα και γενικά, αν έχετε προβλήματα υγείας, καλύτερα να το αποφύγετε. Εμείς πάντως νιώσαμε μια μεγάλη εξάντληση προς το τέλος της επίσκεψής μας σε αυτό το σπηλαιοβάραθρο, κάτι που υποθέσαμε πως μπορεί να οφείλεται στον αέρα που υπάρχει εκεί κάτω. Πηγαίνετε στην τουαλέτα πριν μπείτε καθώς μέσα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και θα παραμείνετε στο σπήλαιο γύρω στις 2 ώρες. Αν πάτε καλοκαίρι, συμφέρει να πάτε μεσημέρι ώστε να γλιτώσετε τη ζέστη και να αξιοποιήσετε τις ώρες του μεσημεριού. Πάρτε οπωσδήποτε ένα λεπτό ρουχαλάκι γιατί θα παγώστε. Η φωτογράφιση είναι πολύ δύσκολη. Στα περισσότερα σημεία δεν υπάρχει αρκετό φως και όσο είσαι μέσα στη βάρκα απαγορεύεται.
Μετά την βαρετή διαδικασία εισόδου, η επίσκεψη ξεκινάει. Κατεβαίνουμε σκάλες, παίρνουμε ασανσέρ, κατεβαίνουμε και στο τέλος ... σηκώνουμε το κεφάλι μας ψηλά και αντικρίζουμε αυτό το θέαμα!


Η θέα προς τα πάνω ενώ βρίσκεσαι 100 μέτρα πιο χαμηλά, είναι συγκλονιστική.
Προχωράμε λοιπόν στα έγκατα του σπηλαίου

Στην αρχή δεν εντυπωσιαζόμαστε. ΟΚ, ένα ενδιαφέρον σπήλαιο απλώς.
Λίγο πιο μέρα, επιβιβαζόμαστε στις βάρκες και σιγά σιγά μένουμε με το στόμα ανοιχτό!

Στο πήγαινε, ο "βαρκάρης" έκανε την ξενάγηση μόνο στα Γαλλικά. Στο "έλα" ήταν μια εξαιρετική κοπέλα που έκανε την ξενάγηση και στα αγγλικά και έτσι έμαθα ένα σωρό πράγματα.
Ήδη μέσα στη βάρκα νιώθεις ένα δέος συνειδητοποιώντας πως βρίσκεσαι μέσα σε κάτι που έχει δημιουργηθεί εκατομμύρια χρόνια πριν και έχει μείνει σχεδόν απαράλλαχτο. Μετά την αποβίβαση από τις βάρκες, ξεκινάει μια πεζοπορική (και με αρκετές σκάλες) διαδρομή που είναι συγκλονιστική.
Δεν είναι μόνο το περιεχόμενο, είναι και το μέγεθος αυτών των σπηλαίων.
Δείτε την πιο κάτω φωτογραφία και προσέξτε το μέγεθος των ανθρώπων στο κέντρο, για να καταλάβετε την κλίμακα του τοπίου.

Έχω επισκεφθεί πολλά σπήλαια, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχω ξαναδεί.


Δυστυχώς, όπως έγραψα ήδη, η φωτογράφιση εκεί μέσα είναι δύσκολη υπόθεση και αυτές οι φωτογραφίες αδυνατούν να αποτυπώσουν το μεγαλείο του.

Αν βρεθείτε εκεί κοντά, μην το χάσετε.
16:30 - Χορτασμένοι από εικόνες, αλλά και αρκετά εξαντλημένοι, μπαίνουμε στο πυρακτωμένο από τον ήλιο αυτοκινητάκι μας και ξεκινάμε για το νέο μας κατάλυμα που βρίσκεται λίγο έξω από Saint-Cirq-Lapopie.
Στην αρχή, για πάνω από μισή ώρα, αν και πηγαίνουμε εκτός εθνικών, η διαδρομή είναι μάλλον αδιάφορη από πλευράς τοπίων και μέσα μου έχω αρχίσει να ανησυχώ μήπως και δεν ήταν καλή ιδέα που αφήσαμε τα χωριά του Dordogne.

Πάμε να κάνουμε check in στο νέο μας δωμάτιο το οποίο είναι από μόνο του μια ατραξιόν!
Όταν το έκλεινα δεν είδα πολλές λεπτομέρειες. Είδα μόνο πως είναι μέσα στη φύση και πληρούσε τις ανάγκες μας και ήταν σε καλή τιμή και με πρωινό (85 στο booking, αλλά 65 αν το κλείσεις από το δικό τους site)

Αποδείχθηκε όμως κέντρο permaculture σε ένα τεράστιο κτήμα με πρότυπες και πιστοποιημένες βιολογικές καλλιέργειες στο οποίο γίνονταν και σεμινάρια πάνω στη φιλοσοφία της permaculture
Φτάνοντας, βρήκαμε την οικοδέσποινα να καθαρίζει από τα χώματα ένα τεράστιο κοφίνι με σκόρδα. Μας υποδέχθηκε θερμά και μας οδήγησε σε ένα μεγάλο αλλά λιτό δωμάτιο (χωρίς τηλεόραση, εξυπακούεται) που είχε μια πρωτοτυπία. Η τουαλέτα δεν είχε πόρτα, παρά μια βαριά κουρτίνα.

Χάχα, για μένα, ό,τι το πιο άβολο σε ένα δωμάτιο.
Τέλος πάντων, το ξεπέρασα γιατί ήταν τόσο ωραία εκεί γύρω όλα που δεν ήταν και τόσο σοβαρό αυτό το θέμα.
Πολύ σοβαρά και με άγριες διαθέσεις ήταν τα κουνούπια σε εκείνη την περιοχή.
Κάνουμε μια βόλτα σε αυτό το υπέροχο κτήμα και χαζεύουμε τα φρούτα και τα λαχανικά που καλλιεργεί

Είναι πολύ ωραία, αλλά το Saint-Cirq-Lapopie μας περιμένει και ... πεινάμε επίσης. Θα χαζέψουμε το κτήμα αύριο, μετά το πρωινό
Φτάνουμε στο Saint-Cirq-Lapopie αλλά κάπως αργά. Ο ουρανός έχει αρχίσει να κλείνει και το φως δεν βοηθάει τις φωτογραφίες.

Η γοητεία του χωριού θα αναδειχθεί αύριο το πρωί, με το ωραίο πρωινό φως της Γαλλίας
Κάνουμε βέβαια μια βόλτα (αχ, και εδώ θέλουν γερά πόδια τα ανηφορικά καλντερίμια) και ψάχνουμε μέρος να φάμε. Καθόμαστε στο βραβευμένο εστιατόριο Le Cantou που αποδεικνύεται πολύ καλό με ευφάνταστα πιάτα (σχετικά ακριβό, αλλά σε λογικά πλαίσια).
Μια δυνατή και ξαφνική βροχή κάνει την εμφάνιση της και εμείς περιμένουμε να σταματήσει για να συρθούμε στο δωμάτιο μας. Η βροχή δεν σταμάτησε αλλά όταν έγινε πιο αδύναμη, περπατήσαμε γρήγορα προς το αυτοκίνητο μας για να χωθούμε στο κρεβάτι μας. Ήταν η πιο κουραστική αλλά ίσως και η πιο απολαυστική μέρα της εκδρομής.
Αύριο μας περιμένει ένα πιο ξεκούραστο - ελπίζουμε - πρόγραμμα
Last edited: