Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 0. Αεροδρόμιο στο Bordeaux
- 1. Sarlat-la-Canéda και Domme
- 2. La Roque- Gageac, Château des Milandes, Périgueux, Brantôme
- 3. Gourdon, Rocamadour, Gouffre de Padirac, Saint-Cirq-Lapopie.
- 4. Saint-Cirq-Lapopie, Cahors, Espagnac, Calvignac
- 5. Najac, Albi, Toulouse
- 6. Toulouse
- 7. Moissac, Auvillar, Nérac
- 8. Calignac - Moncrabeau - La Romieu - Larressingle - Fourcès - Mezin
- 9. Saint-Émilion - Bordeaux
- 10. Bordeaux
- 11. Μέρα αναχώρησης
9. Saint-Émilion - Bordeaux
Τρώμε το ωραίο πρωινό, τα πράγματα είναι ήδη φορτωμένα στο 500ράκι, ρίχνουμε μια τελευταία ματιά στην υπέροχη αυλή του δωματίου μας και ξεκινάμε. Ο καιρός είναι καλός και ο ουρανός όμορφος
Δεν θα κάνουμε στάσεις. Πρέπει να εξοικονομήσουμε χρόνο για τον παράδεισο του κρασιού, το Saint-Émilion
Περί οδήγησης:
Οδηγώντας 2 ώρες βόρεια (πάντα από επαρχιακούς) προς τον προορισμό μας, κάνω μερικές σκέψεις σχετικά με την οδήγηση στη Γαλλία, που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Είναι μερικά χρήσιμα συμπεράσματα που έχω βγάλει από όσες φορές έχω οδηγήσει στη Γαλλία.
Ούτε μια φορά δεν με προσπέρασε κάποιος αντικανονικά. Ούτε μια! Ό,τι βλακεία και να έκανα, περίμεναν υπομονετικά πίσω μου.
Οι Γάλλοι στους επαρχιακούς τρέχουν. Τρέχουν και πάνω από το όριο που είναι συνήθως 80. Έρχονται και σχετικά κοντά σου και περιμένουν να βρουν νόμιμο τρόπο να σε περάσουν. Μην αγχώνεστε (όπως εγώ) για αυτό. Δεν δυσανασχετούν, απλώς περιμένουν. Σε κάποιες φάσεις, επειδή ένιωθα άσχημα που δεν έτρεχα, πήγαινα δεξιά και πάταγα στη βοηθητική λωρίδα, αλλά και πάλι, σε καμία περίπτωση δεν με πέρναγαν παρόλο που χωρούσαν.
Στους επαρχιακούς της Γαλλίας δεν υπάρχουν απρόοπτα όπως εδώ που σε κάθε στροφή περιμένεις να πάει κάτι στραβά (να πεταχτεί ένα αγροτικό ας πούμε).
Όμως, το γενικό όριο 80 των επαρχιακών (που και που γίνεται 70 ή 90) είναι ενδεικτικό. Δεν είναι σαν την Ελλάδα που όταν λέει 80, ξέρεις πως μπορείς να πηγαίνεις με ασφάλεια με 80. Εκεί δεν ισχύει. Το 80 είναι το max, αλλά θα πρέπει να το επιτρέπει και ο δρόμος, γιατί αν και το όριο είναι 80, υπάρχουν κλειστές στροφές που αν μπεις με 80, θα βρεθείς μέσα σε κανα χωράφι με ηλιοτρόπια Εκεί, στη Γαλλία, το όριο ταχύτητας κάθε στιγμής το καθορίζει ο οδηγός, όπως άλλωστε πρέπει να κάνει και ο κάθε πραγματικός οδηγός. Πάντως, οι επαρχιακοί δρόμοι έχουν ελάχιστη κίνηση, αντίθετα από τις εθνικές τους που συνήθως έχουν αρκετή.
Στις κατοικημένες περιοχές κόβουμε οπωσδήποτε στα 50 και ας είναι έρημες. Όμως δεν το τηρούν με τόση ευλάβεια όπως στη Γερμανία (για παράδειγμα). Πήγαιναν με 60 συνήθως. Κάμερες ταχύτητας υπάρχουν και στους μεγάλους επαρχιακούς, αλλά πάντα με προειδοποίηση.
Σε πολλές στενές πόλεις, το όριο στο κέντρο είναι 30, αλλά είναι σωστό. Υπομονή.
Τέλος, παντού στους επαρχιακούς, πριν πλησιάσεις μια διασταύρωση στην οποία θα έχεις STOP, υπάρχει ΠΑΝΤΑ μια προειδοποίηση που λέει πως σε 150 μέτρα θα συναντήσεις STOP. Σκεφτόμουν, πόσες ζωές θα είχαν σωθεί στην Ελλάδα αν εφαρμόζαμε αυτό το απλό (και ανέξοδο) μέτρο. Πόσοι και πόσοι δεν σκοτώθηκαν γιατί δεν είδαν το STOP. Με αυτόν τον τρόπο έχεις και δεύτερη ευκαιρία να δεις το STOP και μειώνονται 50% τουλάχιστον οι πιθανότητες ατυχήματος.
Είναι φανερό πως πλησιάζουμε στον προορισμό μας. Αμπελώνες παντού! Τόσο όμορφοι και λαμπεροί που σε προκαλούν να τους φωτογραφήσεις.
Φτάνουμε στο Saint-Émilion, ακόμα μια μεσαιωνική πόλη της Γαλλίας που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1999.
Παρκάρουμε σε ένα από τα πολλά Parking (με παρκόμετρο). Ισχύει και εδώ το 12 με 2 δωρεάν.
Το επίθετο που περιγράφει καλύτερα αυτήν την πόλη είναι μάλλον το "κοσμοπολίτικη" και εντελώς τουριστική.
Εντελώς τουριστική, αλλά καλόγουστα τουριστική, όχι πανηγύρι.
Κυκλοφορούν κυρίως Αμερικάνοι και ελάχιστοι Ισπανοί. Και ναι, είναι η πρώτη φορά μετά από 9 μέρες που ακούω ελληνικά από ένα ζευγάρι! Στις επαρχίες της Γαλλίας που γυρίζαμε δεν συναντήσαμε σχεδόν καθόλου ξένους τουρίστες εκτός από ελάχιστους Αμερικάνους και λίγους Ισπανούς. Στην επαρχία ο τουρισμός είναι εσωτερικός, κατά 95% είναι Γάλλοι.
Στο Saint-Émilion υπάρχουν παντού μέρη που μπορείς να δοκιμάσεις και να αγοράσεις κρασιά.
Είναι από μόνο του μια ατραξιόν με μερικά μέρη να είναι πολύ όμορφα.
Αν είχα έρθει με το αυτοκίνητο μου από την Ελλάδα (όπως αρχικά σχεδίαζα) δεν θα αντιστεκόμουν. Θα αγόραζα μερικά μπουκάλια.
Είναι πάντως μια πανέμορφη πόλη. Αλλά οι κλίσεις σε μερικά καλντερίμια πρέπει να είναι 20%! Υπάρχει και κουπαστή στο μέσον, για να κρατιέσαι.
Φορέστε οπωσδήποτε αθλητικά.
Από την πάνω πλατεία στην οποία υπάρχουν αρκετά εστιατόρια η θέα είναι όμορφη
Και από εκεί μπορείς να δεις το πιο χαμηλό τμήμα της πόλης με ένα πλάτωμα (σαν πλατεία) που βρίσκονται μαζεμένα αρκετά ακόμα εστιατόρια και ήταν ασφυκτικά γεμάτα από τις 12 το μεσημέρι!
Εντυπωσιακή και η μονολιθική εκκλησία που το ύψος της φτάνει τα 70 μέτρα περίπου.
Αξίζει να διαβάσετε λίγες λεπτομέρειες για αυτήν και με συνεννόηση με το Tourist Office να κλείσετε ένα ραντεβού για να επισκεφθείτε το τμήμα που είναι χτισμένο μέσα στο βράχο. (εμείς δεν προλαβαίναμε)
Πίσω από την πάνω μεριά της πόλης, υπάρχουν πολύ όμορφοι αμπελώνες που αξίζουν μια φωτογραφία.
Συνεχίσαμε τις βόλτες μας σε αυτήν την όμορφη πόλη και κάναμε κάποιες μικρές αγορές
Α, και ας κρατάτε πάνω στα κανα τάληρο, μπας και αποφασίσετε να αγοράσετε ένα Margaux του 48
Στο πάνω μέρος της πόλης, υπάρχει το Les Cordeliers που είναι το ομώνυμο εγκαταλειμμένο μοναστήρι που μετατράπηκε σε κάτι που μοιάζει με "κέντρο κρασιού" και που εκεί μέσα γίνονται διάφορες εκδηλώσεις. Έχει αγορά, γίνονται σεμινάρια και άλλα πολλά.
Είναι ένας πολύ ευχάριστος χώρος για να πιείτε τον καφέ σας ή ένα ποτήρι κρασί, ή ακόμα και να κάνετε πικνίκ (στο bar θα σας δώσουν το καλαθάκι σας με όλα τα απαραίτητα
Ωραίο ήταν το Saint-Émilion. Μας έφτασαν οι ώρες που το αφιερώσαμε. Δεν νομίζω πως χρειάζεται διανυκτέρευση.
Το αποχαιρετήσαμε και ξεκινήσαμε για τον τελικό προορισμό αυτού του ταξιδιού, το Bordeaux.
Ήρθε η στιγμή να αφήσουμε το 500ράκι μας που μας πήγε μια χαρά χωρίς να δυσανασχετήσει καθόλου. Με μέση κατανάλωση γύρω στα 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ δεν αποδείχθηκε και ιδιαίτερα οικονομικό, αλλά ούτε και σπάταλο. 250€ ήταν περίπου το κόστος της βενζίνης αυτού του ταξιδιού. (Διόδια δεν πληρώσαμε κάπου)
Καλή αποδείχθηκε η Goldcar. Η διαδικασία παράδοσης κράτησε 10 δευτερόλεπτα και σε 10 λεπτά μου είχαν στείλει mail πως όλα ήταν ΟΚ και δεν χρωστάω τίποτα απολύτως
Πήραμε το τραμ και κατεβήκαμε στο κέντρο της πόλης, διαδρομή που κρατάει γύρω στα 40 λεπτά και που φυσικά ισχύει το απλό εισιτήριο που κοστίζει 1,80€.
Μείναμε σε ένα μέτριο ξενοδοχείο, το Ténéo Apparthotel που ήταν όμως σχετικά οικονομικό και κοντά στον σταθμό (ο οποίος όμως δεν εξυπηρετεί για το αεροδρόμιο).
Δεν ξέρω γιατί ήταν τόσο ακριβά τα ξενοδοχεία στο Bordeaux. Να έφταιξε που εκείνες τις μέρες ήταν η εθνική τους εορτή και έρχονται από όλα τα κοντινά μέρη για να τη γιορτάσουν; Πιθανόν. Εντάξει, πάντως, βολευτήκαμε και βγήκαμε στους δρόμους.
Κάνουμε βόλτες και καταλήγουμε στο ποτάμι, τον Garonne και συγκεκριμένα στο σύμβολο πλέον της πόλης, το Miroir d'eau, την περίφημη πλατεία με το νερό.
Δεν ξέρω ποιος το σχεδίασε, αλλά η ιδέα αποδείχθηκε λαμπρή. Μέρα νύχτα ο κόσμος διασκεδάζει, τσαλαβουτώντας στο νερό και στα διάφορα παιχνίδια που δημιουργεί ο μηχανισμός που υπάρχει που άλλοτε κάνει την Miroir d'eau να είναι γεμάτη στους ατμούς, άλλοτε να είναι γεμάτη σιντριβάνια και άλλοτε να την μετατρέπει σε μια ήρεμη λίμνη.
Αν και το Bordeaux έχει το μισό πληθυσμό από αυτόν της Toulouse, μοιάζει να έχει πολλαπλάσιο. Δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως όλο αυτό το "τζέρτζελο" που γίνεται στους δρόμους, προκαλείται από έναν πληθυσμό που είναι μόλις 250.000!
Βέβαια, και ο Δήμαρχος εκεί είναι μάλλον λίγο καλύτερος από τους δικούς μας και φροντίζει οι άνθρωποι να έχουν άνετη και δωρεάν πρόσβαση σε μέρη που μπορούν να κάτσουν και να πιουν την μπίρα τους.
Δείτε αυτή τη φωτό! Απλώς έφτιαξαν ένα τεράστιο κήπο, λίγο πιο μέσα από το ποτάμι, κατά μήκος της όχθης και τον γέμισαν με ένα σωρό λουλούδια και άφησαν κάτω χώμα και γρασίδι, για να πηγαίνει ο κόσμος να το απολαμβάνει. (ώρα 20:45)
Το Bordeaux πάρα πολύ ζωντανή πόλη. Υπάρχουν άπειρα cafe, bistro και ό,τι άλλο θέλετε και έχουν πάντα κόσμο. Από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ.
Νοικιάσαμε και εδώ ποδηλατάκι και περπατήσαμε μέχρι που νύχτωσε.
Φάγαμε και πήγαμε για ξεκούραση
Αύριο είναι μεγάλη μέρα. Είναι η μέρα της Βαστίλλης, η μέρα της εθνικής τους εορτής. Έχουμε να δούμε πολλά
Τρώμε το ωραίο πρωινό, τα πράγματα είναι ήδη φορτωμένα στο 500ράκι, ρίχνουμε μια τελευταία ματιά στην υπέροχη αυλή του δωματίου μας και ξεκινάμε. Ο καιρός είναι καλός και ο ουρανός όμορφος
Δεν θα κάνουμε στάσεις. Πρέπει να εξοικονομήσουμε χρόνο για τον παράδεισο του κρασιού, το Saint-Émilion
Περί οδήγησης:
Οδηγώντας 2 ώρες βόρεια (πάντα από επαρχιακούς) προς τον προορισμό μας, κάνω μερικές σκέψεις σχετικά με την οδήγηση στη Γαλλία, που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Είναι μερικά χρήσιμα συμπεράσματα που έχω βγάλει από όσες φορές έχω οδηγήσει στη Γαλλία.
Ούτε μια φορά δεν με προσπέρασε κάποιος αντικανονικά. Ούτε μια! Ό,τι βλακεία και να έκανα, περίμεναν υπομονετικά πίσω μου.
Οι Γάλλοι στους επαρχιακούς τρέχουν. Τρέχουν και πάνω από το όριο που είναι συνήθως 80. Έρχονται και σχετικά κοντά σου και περιμένουν να βρουν νόμιμο τρόπο να σε περάσουν. Μην αγχώνεστε (όπως εγώ) για αυτό. Δεν δυσανασχετούν, απλώς περιμένουν. Σε κάποιες φάσεις, επειδή ένιωθα άσχημα που δεν έτρεχα, πήγαινα δεξιά και πάταγα στη βοηθητική λωρίδα, αλλά και πάλι, σε καμία περίπτωση δεν με πέρναγαν παρόλο που χωρούσαν.
Στους επαρχιακούς της Γαλλίας δεν υπάρχουν απρόοπτα όπως εδώ που σε κάθε στροφή περιμένεις να πάει κάτι στραβά (να πεταχτεί ένα αγροτικό ας πούμε).
Όμως, το γενικό όριο 80 των επαρχιακών (που και που γίνεται 70 ή 90) είναι ενδεικτικό. Δεν είναι σαν την Ελλάδα που όταν λέει 80, ξέρεις πως μπορείς να πηγαίνεις με ασφάλεια με 80. Εκεί δεν ισχύει. Το 80 είναι το max, αλλά θα πρέπει να το επιτρέπει και ο δρόμος, γιατί αν και το όριο είναι 80, υπάρχουν κλειστές στροφές που αν μπεις με 80, θα βρεθείς μέσα σε κανα χωράφι με ηλιοτρόπια Εκεί, στη Γαλλία, το όριο ταχύτητας κάθε στιγμής το καθορίζει ο οδηγός, όπως άλλωστε πρέπει να κάνει και ο κάθε πραγματικός οδηγός. Πάντως, οι επαρχιακοί δρόμοι έχουν ελάχιστη κίνηση, αντίθετα από τις εθνικές τους που συνήθως έχουν αρκετή.
Στις κατοικημένες περιοχές κόβουμε οπωσδήποτε στα 50 και ας είναι έρημες. Όμως δεν το τηρούν με τόση ευλάβεια όπως στη Γερμανία (για παράδειγμα). Πήγαιναν με 60 συνήθως. Κάμερες ταχύτητας υπάρχουν και στους μεγάλους επαρχιακούς, αλλά πάντα με προειδοποίηση.
Σε πολλές στενές πόλεις, το όριο στο κέντρο είναι 30, αλλά είναι σωστό. Υπομονή.
Τέλος, παντού στους επαρχιακούς, πριν πλησιάσεις μια διασταύρωση στην οποία θα έχεις STOP, υπάρχει ΠΑΝΤΑ μια προειδοποίηση που λέει πως σε 150 μέτρα θα συναντήσεις STOP. Σκεφτόμουν, πόσες ζωές θα είχαν σωθεί στην Ελλάδα αν εφαρμόζαμε αυτό το απλό (και ανέξοδο) μέτρο. Πόσοι και πόσοι δεν σκοτώθηκαν γιατί δεν είδαν το STOP. Με αυτόν τον τρόπο έχεις και δεύτερη ευκαιρία να δεις το STOP και μειώνονται 50% τουλάχιστον οι πιθανότητες ατυχήματος.
Είναι φανερό πως πλησιάζουμε στον προορισμό μας. Αμπελώνες παντού! Τόσο όμορφοι και λαμπεροί που σε προκαλούν να τους φωτογραφήσεις.
Φτάνουμε στο Saint-Émilion, ακόμα μια μεσαιωνική πόλη της Γαλλίας που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1999.
Παρκάρουμε σε ένα από τα πολλά Parking (με παρκόμετρο). Ισχύει και εδώ το 12 με 2 δωρεάν.
Το επίθετο που περιγράφει καλύτερα αυτήν την πόλη είναι μάλλον το "κοσμοπολίτικη" και εντελώς τουριστική.
Εντελώς τουριστική, αλλά καλόγουστα τουριστική, όχι πανηγύρι.
Κυκλοφορούν κυρίως Αμερικάνοι και ελάχιστοι Ισπανοί. Και ναι, είναι η πρώτη φορά μετά από 9 μέρες που ακούω ελληνικά από ένα ζευγάρι! Στις επαρχίες της Γαλλίας που γυρίζαμε δεν συναντήσαμε σχεδόν καθόλου ξένους τουρίστες εκτός από ελάχιστους Αμερικάνους και λίγους Ισπανούς. Στην επαρχία ο τουρισμός είναι εσωτερικός, κατά 95% είναι Γάλλοι.
Στο Saint-Émilion υπάρχουν παντού μέρη που μπορείς να δοκιμάσεις και να αγοράσεις κρασιά.
Είναι από μόνο του μια ατραξιόν με μερικά μέρη να είναι πολύ όμορφα.
Αν είχα έρθει με το αυτοκίνητο μου από την Ελλάδα (όπως αρχικά σχεδίαζα) δεν θα αντιστεκόμουν. Θα αγόραζα μερικά μπουκάλια.
Είναι πάντως μια πανέμορφη πόλη. Αλλά οι κλίσεις σε μερικά καλντερίμια πρέπει να είναι 20%! Υπάρχει και κουπαστή στο μέσον, για να κρατιέσαι.
Φορέστε οπωσδήποτε αθλητικά.
Από την πάνω πλατεία στην οποία υπάρχουν αρκετά εστιατόρια η θέα είναι όμορφη
Και από εκεί μπορείς να δεις το πιο χαμηλό τμήμα της πόλης με ένα πλάτωμα (σαν πλατεία) που βρίσκονται μαζεμένα αρκετά ακόμα εστιατόρια και ήταν ασφυκτικά γεμάτα από τις 12 το μεσημέρι!
Εντυπωσιακή και η μονολιθική εκκλησία που το ύψος της φτάνει τα 70 μέτρα περίπου.
Αξίζει να διαβάσετε λίγες λεπτομέρειες για αυτήν και με συνεννόηση με το Tourist Office να κλείσετε ένα ραντεβού για να επισκεφθείτε το τμήμα που είναι χτισμένο μέσα στο βράχο. (εμείς δεν προλαβαίναμε)
Πίσω από την πάνω μεριά της πόλης, υπάρχουν πολύ όμορφοι αμπελώνες που αξίζουν μια φωτογραφία.
Συνεχίσαμε τις βόλτες μας σε αυτήν την όμορφη πόλη και κάναμε κάποιες μικρές αγορές
Α, και ας κρατάτε πάνω στα κανα τάληρο, μπας και αποφασίσετε να αγοράσετε ένα Margaux του 48
Στο πάνω μέρος της πόλης, υπάρχει το Les Cordeliers που είναι το ομώνυμο εγκαταλειμμένο μοναστήρι που μετατράπηκε σε κάτι που μοιάζει με "κέντρο κρασιού" και που εκεί μέσα γίνονται διάφορες εκδηλώσεις. Έχει αγορά, γίνονται σεμινάρια και άλλα πολλά.
Είναι ένας πολύ ευχάριστος χώρος για να πιείτε τον καφέ σας ή ένα ποτήρι κρασί, ή ακόμα και να κάνετε πικνίκ (στο bar θα σας δώσουν το καλαθάκι σας με όλα τα απαραίτητα
Ωραίο ήταν το Saint-Émilion. Μας έφτασαν οι ώρες που το αφιερώσαμε. Δεν νομίζω πως χρειάζεται διανυκτέρευση.
Το αποχαιρετήσαμε και ξεκινήσαμε για τον τελικό προορισμό αυτού του ταξιδιού, το Bordeaux.
Ήρθε η στιγμή να αφήσουμε το 500ράκι μας που μας πήγε μια χαρά χωρίς να δυσανασχετήσει καθόλου. Με μέση κατανάλωση γύρω στα 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ δεν αποδείχθηκε και ιδιαίτερα οικονομικό, αλλά ούτε και σπάταλο. 250€ ήταν περίπου το κόστος της βενζίνης αυτού του ταξιδιού. (Διόδια δεν πληρώσαμε κάπου)
Καλή αποδείχθηκε η Goldcar. Η διαδικασία παράδοσης κράτησε 10 δευτερόλεπτα και σε 10 λεπτά μου είχαν στείλει mail πως όλα ήταν ΟΚ και δεν χρωστάω τίποτα απολύτως
Πήραμε το τραμ και κατεβήκαμε στο κέντρο της πόλης, διαδρομή που κρατάει γύρω στα 40 λεπτά και που φυσικά ισχύει το απλό εισιτήριο που κοστίζει 1,80€.
Μείναμε σε ένα μέτριο ξενοδοχείο, το Ténéo Apparthotel που ήταν όμως σχετικά οικονομικό και κοντά στον σταθμό (ο οποίος όμως δεν εξυπηρετεί για το αεροδρόμιο).
Δεν ξέρω γιατί ήταν τόσο ακριβά τα ξενοδοχεία στο Bordeaux. Να έφταιξε που εκείνες τις μέρες ήταν η εθνική τους εορτή και έρχονται από όλα τα κοντινά μέρη για να τη γιορτάσουν; Πιθανόν. Εντάξει, πάντως, βολευτήκαμε και βγήκαμε στους δρόμους.
Κάνουμε βόλτες και καταλήγουμε στο ποτάμι, τον Garonne και συγκεκριμένα στο σύμβολο πλέον της πόλης, το Miroir d'eau, την περίφημη πλατεία με το νερό.
Δεν ξέρω ποιος το σχεδίασε, αλλά η ιδέα αποδείχθηκε λαμπρή. Μέρα νύχτα ο κόσμος διασκεδάζει, τσαλαβουτώντας στο νερό και στα διάφορα παιχνίδια που δημιουργεί ο μηχανισμός που υπάρχει που άλλοτε κάνει την Miroir d'eau να είναι γεμάτη στους ατμούς, άλλοτε να είναι γεμάτη σιντριβάνια και άλλοτε να την μετατρέπει σε μια ήρεμη λίμνη.
Αν και το Bordeaux έχει το μισό πληθυσμό από αυτόν της Toulouse, μοιάζει να έχει πολλαπλάσιο. Δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως όλο αυτό το "τζέρτζελο" που γίνεται στους δρόμους, προκαλείται από έναν πληθυσμό που είναι μόλις 250.000!
Βέβαια, και ο Δήμαρχος εκεί είναι μάλλον λίγο καλύτερος από τους δικούς μας και φροντίζει οι άνθρωποι να έχουν άνετη και δωρεάν πρόσβαση σε μέρη που μπορούν να κάτσουν και να πιουν την μπίρα τους.
Δείτε αυτή τη φωτό! Απλώς έφτιαξαν ένα τεράστιο κήπο, λίγο πιο μέσα από το ποτάμι, κατά μήκος της όχθης και τον γέμισαν με ένα σωρό λουλούδια και άφησαν κάτω χώμα και γρασίδι, για να πηγαίνει ο κόσμος να το απολαμβάνει. (ώρα 20:45)
Το Bordeaux πάρα πολύ ζωντανή πόλη. Υπάρχουν άπειρα cafe, bistro και ό,τι άλλο θέλετε και έχουν πάντα κόσμο. Από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ.
Νοικιάσαμε και εδώ ποδηλατάκι και περπατήσαμε μέχρι που νύχτωσε.
Φάγαμε και πήγαμε για ξεκούραση
Αύριο είναι μεγάλη μέρα. Είναι η μέρα της Βαστίλλης, η μέρα της εθνικής τους εορτής. Έχουμε να δούμε πολλά
Last edited: