Ημέρα 7η
Salzburg
2η και τελευταία μέρα στο Salzburg. Από αύριο θα ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής. Σήμερα όμως θα δούμε τους Κήπους του παλατιού Mirabell και το φρούριο Hohensalzburg.
Mirabell Palace
Το Παλάτι Mirabell χτίστηκε από τον πρίγκιπα Wolf Dietrich το 1606 για την ερωμένη του, την Salome Alt, και τα παιδιά της. Μετατράπηκε σε μπαρόκ στυλ σε δύο στάδια. Πρώτον, το 1689 σχεδιάστηκε από τον Fischer von Erlach ένα νέο παλάτι και ο κήπος του. Δεύτερον, ο Lukas von Hildebrandt αναμόρφωσε τον κήπο μεταξύ 1721 και 1727. Ο κεντρικός άξονας του κήπου είναι ευθυγραμμισμένος με το Hohensalzburg, το κάστρο στην άλλη πλευρά του ποταμού Salzach. Διαθέτει ένα συντριβάνι στο κέντρο του, υπαίθριο θέατρο και μια υπέροχη συλλογή γλυπτών. Το Mirabell βρίσκεται σε κεντρική τοποθεσία στην πόλη, κοντά στον ποταμό και ανάμεσα στην παλιά πόλη και την νέα πόλη. Το Mirabelle Palace χρησιμοποιείται ως γραφείο μητρώου, ενώ στον κήπο του πραγματοποιούνται λαμπεροί γάμοι. Ο Κήπος Mirabell και το εξοχικό σπίτι στο Hellbrunn προβλήθηκαν στην ταινία Sound of Music (Μελωδία της Ευτυχίας).
Απολαύστε υπεύθυνα.
Το συντριβάνι στο κέντρο του κήπου

Μια πανοραμική φωτογραφία, όσο αυτό μποτούσε να γίνει, αφού γινόταν χαμός από κόσμο.
Στο βάθος της φωτογραφίας επάνω στο λόφο, φαίνεται το κάστρο Hohensalzburg.

Η είσοδος στον κήπο.


Όμορφα λαξευμένα αγάλματα

Αφού μείναμε στο χώρο για περίπου 45 λεπτά και καθίσαμε και σε παγκάκια που υπήρχαν για να ξεκουραστείς, πήραμε το δρόμο για το κάστρο.
Φρούριο Hohensalzburg
Το φρούριο Hohensalzburg βρίσκεται στο Festungsberg, ψηλά πάνω από τις στέγες της ιστορικής περιοχής του μπαρόκ. Το μεγαλύτερο πλήρως διατηρημένο κάστρο στην Κεντρική Ευρώπη είναι το έμβλημα του Σάλτσμπουργκ (μαζί με τον Μότσαρτ).
Το έτος 1077, ο αρχιεπίσκοπος Gebhard έχτισε το φρούριο και έτσι άλλαξε τ0 Σάλτσμπουργκ για πάντα. Στα χρόνια που ακολούθησαν, οι διάδοχοί του οδήγησαν στη συνεχή ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής του φρουρίου. Το σύμπλεγμα απέκτησε την εμφάνιση που αναγνωρίζουμε σήμερα υπό τον αρχιεπίσκοπο Leonhard von Keutschach το 1500. Ο αρχικός σκοπός του φρουρίου ήταν να προστατεύσει το πριγκιπάτο και τους αρχιεπισκόπους από εχθρικές επιθέσεις. Σε όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δεν έχει καταλήφθηκε από ξένα στρατεύματα.
Μέσα στο φρούριο υπάρχει το μουσείο Μαριονέτας καθώς και το μουσείο του Ράλι Ράιερ. Επιπλέον, το φρούριο χρησιμεύει και ως χώρος για διάσημες συναυλίες. Μετά από εκτεταμένες εργασίες στο τμήμα Hoher Stock του φρουρίου, ένα ΄μαγικό θέατρο΄ και εγκαταστάσεις σύγχρονων πολυμέσων προσφέρουν εμπειρίες που ανοίγουν τα μάτια. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε Κυριακή, στις 11:45 π.μ., μουσικοί από τον πυργίσκο που ονομάζεται "Trumpeter Tower" κάνουν μπαρόκ fanfares οι οποίες αντηχούν μέχρι την παλιά πόλη!
Το κάστρο από κάτω.


Μια φωτογραφία εσωτερικά του φρουρίου

Το μουσείο Μαριονέτας

Διαδραστικό βίντεο με την ιστορία του φρουρίου

Στιγμιότυπα μάχης

Και μετά από τόσο περπάτημα, στάση για ξεκούραση στο καφέ του φρουρίου. Το ντεκόρ δεν θα μπορούσε παρά να φέρνει σε μεσαίωνα και ιππότες!

Μετά τον καπουτσίνο, πάμε στο τελευταίο μέρος που πρέπει να δούμε στο φρούριο. Τον ψηλό του πύργο που χαρίζεί μια αμφιθεατρική εικόνα της πόλης, αλλά από που ανεβαίνουν; Κοιτούσα μία τον χάρτη που μας είχαν δώσει και μία το σημείο που βρισκόματαν. Πήγαινα από εδώ, πήγαινα από εκεί δεν μπορούσα να βγάλω άκρη..Εφόσον ο πύργος δεν είχε ο ίδιος πόρτα άρα από κάπου εσωτερικά πρέπε να προσεγγγίζεις το σημείο. κάπου βλέπω μια ουρά από 100 άτομα, αλλά είναι μακριά από το σημείο, αλλά τί περιμένουν εκεί;
Καλά καταλάβατε, από εκεί έπρεπε να πάμε. Δεν πτοούμαστε, μπουκαλάκι με νερό έχουμε, κάθε μέρα δεν μπορούμε να είμαστε εδώ...άρα αναμονή. Στην είσοδο μας έδωσαν κάτι συσκευές σαν κινητό τηλέφωνο. Εντός του κτηρίου που μπήκαμε υπήρχαν μακέτες με όλη την ιστορία και τις φάσεις του φρουρίου. Στο τέλος φτάσαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.. Άξιζε τον κόπο....



Με αυτά και με κείνα μείναμε γύρω στη 1,5 ώρα στο φρούριο μέσα και το στομάχι άρχισε να γουργουρίζει. Στο πρόγραμμά μας είχαμε να καάτσουμε σε κάποια από τις υπαίθριες μπυραρίες, αλλά τελικά αποφασίσαμε ότι ήταν καλύτερη η ιδέα του να φάμε κάπου με κλειστό χώρο, θωρακισμένοι από το κρύο. Μετά θα μπορούσαμε να απολαύσουμε τη μπύρα μας στην υπαίθρια αγορά.
Δυστυχώς δεν θυμάμαι ούτε που κάτσαμε αλλά ούτε και τι παραγγείλαμε. Το μόνο που θυμάμαι είναι οτι ήταν γευστικό. Α.. ορίστε και ένα πειστήριο αυτού που δοκίμασα.


Αφού γευματίσαμε, ξεκινήσαμε για την τελευταία βόλτα κατα μήκος του ποταμού. Σίγουρα, όταν γνωρίζεις οτι κάτι πάει να τελειώσει, μελαγχολείς ελαφρά. Περπατώντας αργά έξω από τα διάφορα μεγάλα κτήρια, βλέπουμε μια ταμπέλα που λέει university: η πόρτα είναι ανοιχτή και στο βάθος φαίνεται μια εσωτερική αυλή. Ας μπούμε και εδώ...
Η αυλή ήταν τετράγωνη, περιτρυγυρισμένη από λουλούδια και στο κέντρο της είχε χαλίκι. Σε κάθε μία από τις τέσσερις πλευρές υπήρχε ένα ζευγάρι παγκάκια. Στο μέση, υπήρχε αυτό το φουτουριστικό άγαλμα...

Ανάσα ηρεμίας και πάμε να πιούμε τη μπύρα μας... Άλλα κιόσκια ήταν κλειστά και άλλα ανοιχτά. Ήταν σίγουρο ότι θα καταλήξουμε σε ανοιχτό κιόσκι, καθώς τα κλειστά μύριζαν, τόσο που δεν το αντέχαμε. Όμως σε κάποια από τα κλειστά, έπαιζαν παραδοσιακή μουσική μπάντες

Σε ένα από τα πολλά λοιπόν, κιόσκια, δοκιμάσαμε την μπύρα Stiegl- διάσημη αυστρική μπύρα.

Ο τύπος που μας σέρβιρε, πάνω κάτω στην ηλικία μας, γύρω στα 30, μας ρωτάει από που είμαστε, και μόλις είπαμε οτι είμαστε από την Ελλάδα, γυρνάει και μου λέει σε σπαστά ΄που σαι ρε μα...κα;΄. Αφού γελάμε, μας λέει οτι έχει έναν Έλληνα φίλο του που ζει στην Αυστρία και όποτε σηκώνει το τηλέφωνο του λέει αυτή τη φράση.
Μετά την τελευταία ρουφηξιά μπύρας, λέμε να δοκιμάσουμε κάπου και μια σοκολάτα βιενουά αφού είμαστε στην Αυστρία. Πηγαίνουμε λοιπόν, στην κεντρική πλατεία μπροστά από την μεγάλη εκκλησία και καθόμαστε σε ένα καφέ. Η ώρα ήταν 9.30 το βράδυ, οπότε σχεδόν τα πάντα έκλειναν. Τυχεροί είμαστε που αυτό παρέμενε ανοιχτό. Εδώ, αν και ήρθα για τη βιενουά, παρόλα αυτά, το μάτι μου έπεσε επάνω στον κατάλογο, που έγραφε Mozarts coffee. Έτσι, δοκίμασα αυτό. Ήταν κάτι σαν τον ιρλανδικό καφέ, αλλά νομίζω ότι είχε κάποιο λικέρ μέσα, από όσο μπορώ να θυμάμαι. Νά και μια φωτογραφία από τα κλασικίζοντα φλυτζάνια.

Ο καφές τελείωσε, το τσιγάρο καπνίστηκε, η ώρα της επιστροφής στο ξενοδοχείο έφτασε.
Καλό ύπνο.
Salzburg
2η και τελευταία μέρα στο Salzburg. Από αύριο θα ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής. Σήμερα όμως θα δούμε τους Κήπους του παλατιού Mirabell και το φρούριο Hohensalzburg.
Mirabell Palace
Το Παλάτι Mirabell χτίστηκε από τον πρίγκιπα Wolf Dietrich το 1606 για την ερωμένη του, την Salome Alt, και τα παιδιά της. Μετατράπηκε σε μπαρόκ στυλ σε δύο στάδια. Πρώτον, το 1689 σχεδιάστηκε από τον Fischer von Erlach ένα νέο παλάτι και ο κήπος του. Δεύτερον, ο Lukas von Hildebrandt αναμόρφωσε τον κήπο μεταξύ 1721 και 1727. Ο κεντρικός άξονας του κήπου είναι ευθυγραμμισμένος με το Hohensalzburg, το κάστρο στην άλλη πλευρά του ποταμού Salzach. Διαθέτει ένα συντριβάνι στο κέντρο του, υπαίθριο θέατρο και μια υπέροχη συλλογή γλυπτών. Το Mirabell βρίσκεται σε κεντρική τοποθεσία στην πόλη, κοντά στον ποταμό και ανάμεσα στην παλιά πόλη και την νέα πόλη. Το Mirabelle Palace χρησιμοποιείται ως γραφείο μητρώου, ενώ στον κήπο του πραγματοποιούνται λαμπεροί γάμοι. Ο Κήπος Mirabell και το εξοχικό σπίτι στο Hellbrunn προβλήθηκαν στην ταινία Sound of Music (Μελωδία της Ευτυχίας).
Απολαύστε υπεύθυνα.
Το συντριβάνι στο κέντρο του κήπου

Μια πανοραμική φωτογραφία, όσο αυτό μποτούσε να γίνει, αφού γινόταν χαμός από κόσμο.
Στο βάθος της φωτογραφίας επάνω στο λόφο, φαίνεται το κάστρο Hohensalzburg.

Η είσοδος στον κήπο.


Όμορφα λαξευμένα αγάλματα

Αφού μείναμε στο χώρο για περίπου 45 λεπτά και καθίσαμε και σε παγκάκια που υπήρχαν για να ξεκουραστείς, πήραμε το δρόμο για το κάστρο.
Φρούριο Hohensalzburg
Το φρούριο Hohensalzburg βρίσκεται στο Festungsberg, ψηλά πάνω από τις στέγες της ιστορικής περιοχής του μπαρόκ. Το μεγαλύτερο πλήρως διατηρημένο κάστρο στην Κεντρική Ευρώπη είναι το έμβλημα του Σάλτσμπουργκ (μαζί με τον Μότσαρτ).
Το έτος 1077, ο αρχιεπίσκοπος Gebhard έχτισε το φρούριο και έτσι άλλαξε τ0 Σάλτσμπουργκ για πάντα. Στα χρόνια που ακολούθησαν, οι διάδοχοί του οδήγησαν στη συνεχή ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής του φρουρίου. Το σύμπλεγμα απέκτησε την εμφάνιση που αναγνωρίζουμε σήμερα υπό τον αρχιεπίσκοπο Leonhard von Keutschach το 1500. Ο αρχικός σκοπός του φρουρίου ήταν να προστατεύσει το πριγκιπάτο και τους αρχιεπισκόπους από εχθρικές επιθέσεις. Σε όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δεν έχει καταλήφθηκε από ξένα στρατεύματα.
Μέσα στο φρούριο υπάρχει το μουσείο Μαριονέτας καθώς και το μουσείο του Ράλι Ράιερ. Επιπλέον, το φρούριο χρησιμεύει και ως χώρος για διάσημες συναυλίες. Μετά από εκτεταμένες εργασίες στο τμήμα Hoher Stock του φρουρίου, ένα ΄μαγικό θέατρο΄ και εγκαταστάσεις σύγχρονων πολυμέσων προσφέρουν εμπειρίες που ανοίγουν τα μάτια. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε Κυριακή, στις 11:45 π.μ., μουσικοί από τον πυργίσκο που ονομάζεται "Trumpeter Tower" κάνουν μπαρόκ fanfares οι οποίες αντηχούν μέχρι την παλιά πόλη!
Το κάστρο από κάτω.


Μια φωτογραφία εσωτερικά του φρουρίου

Το μουσείο Μαριονέτας

Διαδραστικό βίντεο με την ιστορία του φρουρίου

Στιγμιότυπα μάχης

Και μετά από τόσο περπάτημα, στάση για ξεκούραση στο καφέ του φρουρίου. Το ντεκόρ δεν θα μπορούσε παρά να φέρνει σε μεσαίωνα και ιππότες!

Μετά τον καπουτσίνο, πάμε στο τελευταίο μέρος που πρέπει να δούμε στο φρούριο. Τον ψηλό του πύργο που χαρίζεί μια αμφιθεατρική εικόνα της πόλης, αλλά από που ανεβαίνουν; Κοιτούσα μία τον χάρτη που μας είχαν δώσει και μία το σημείο που βρισκόματαν. Πήγαινα από εδώ, πήγαινα από εκεί δεν μπορούσα να βγάλω άκρη..Εφόσον ο πύργος δεν είχε ο ίδιος πόρτα άρα από κάπου εσωτερικά πρέπε να προσεγγγίζεις το σημείο. κάπου βλέπω μια ουρά από 100 άτομα, αλλά είναι μακριά από το σημείο, αλλά τί περιμένουν εκεί;
Καλά καταλάβατε, από εκεί έπρεπε να πάμε. Δεν πτοούμαστε, μπουκαλάκι με νερό έχουμε, κάθε μέρα δεν μπορούμε να είμαστε εδώ...άρα αναμονή. Στην είσοδο μας έδωσαν κάτι συσκευές σαν κινητό τηλέφωνο. Εντός του κτηρίου που μπήκαμε υπήρχαν μακέτες με όλη την ιστορία και τις φάσεις του φρουρίου. Στο τέλος φτάσαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.. Άξιζε τον κόπο....



Με αυτά και με κείνα μείναμε γύρω στη 1,5 ώρα στο φρούριο μέσα και το στομάχι άρχισε να γουργουρίζει. Στο πρόγραμμά μας είχαμε να καάτσουμε σε κάποια από τις υπαίθριες μπυραρίες, αλλά τελικά αποφασίσαμε ότι ήταν καλύτερη η ιδέα του να φάμε κάπου με κλειστό χώρο, θωρακισμένοι από το κρύο. Μετά θα μπορούσαμε να απολαύσουμε τη μπύρα μας στην υπαίθρια αγορά.
Δυστυχώς δεν θυμάμαι ούτε που κάτσαμε αλλά ούτε και τι παραγγείλαμε. Το μόνο που θυμάμαι είναι οτι ήταν γευστικό. Α.. ορίστε και ένα πειστήριο αυτού που δοκίμασα.


Αφού γευματίσαμε, ξεκινήσαμε για την τελευταία βόλτα κατα μήκος του ποταμού. Σίγουρα, όταν γνωρίζεις οτι κάτι πάει να τελειώσει, μελαγχολείς ελαφρά. Περπατώντας αργά έξω από τα διάφορα μεγάλα κτήρια, βλέπουμε μια ταμπέλα που λέει university: η πόρτα είναι ανοιχτή και στο βάθος φαίνεται μια εσωτερική αυλή. Ας μπούμε και εδώ...
Η αυλή ήταν τετράγωνη, περιτρυγυρισμένη από λουλούδια και στο κέντρο της είχε χαλίκι. Σε κάθε μία από τις τέσσερις πλευρές υπήρχε ένα ζευγάρι παγκάκια. Στο μέση, υπήρχε αυτό το φουτουριστικό άγαλμα...

Ανάσα ηρεμίας και πάμε να πιούμε τη μπύρα μας... Άλλα κιόσκια ήταν κλειστά και άλλα ανοιχτά. Ήταν σίγουρο ότι θα καταλήξουμε σε ανοιχτό κιόσκι, καθώς τα κλειστά μύριζαν, τόσο που δεν το αντέχαμε. Όμως σε κάποια από τα κλειστά, έπαιζαν παραδοσιακή μουσική μπάντες

Σε ένα από τα πολλά λοιπόν, κιόσκια, δοκιμάσαμε την μπύρα Stiegl- διάσημη αυστρική μπύρα.

Ο τύπος που μας σέρβιρε, πάνω κάτω στην ηλικία μας, γύρω στα 30, μας ρωτάει από που είμαστε, και μόλις είπαμε οτι είμαστε από την Ελλάδα, γυρνάει και μου λέει σε σπαστά ΄που σαι ρε μα...κα;΄. Αφού γελάμε, μας λέει οτι έχει έναν Έλληνα φίλο του που ζει στην Αυστρία και όποτε σηκώνει το τηλέφωνο του λέει αυτή τη φράση.
Μετά την τελευταία ρουφηξιά μπύρας, λέμε να δοκιμάσουμε κάπου και μια σοκολάτα βιενουά αφού είμαστε στην Αυστρία. Πηγαίνουμε λοιπόν, στην κεντρική πλατεία μπροστά από την μεγάλη εκκλησία και καθόμαστε σε ένα καφέ. Η ώρα ήταν 9.30 το βράδυ, οπότε σχεδόν τα πάντα έκλειναν. Τυχεροί είμαστε που αυτό παρέμενε ανοιχτό. Εδώ, αν και ήρθα για τη βιενουά, παρόλα αυτά, το μάτι μου έπεσε επάνω στον κατάλογο, που έγραφε Mozarts coffee. Έτσι, δοκίμασα αυτό. Ήταν κάτι σαν τον ιρλανδικό καφέ, αλλά νομίζω ότι είχε κάποιο λικέρ μέσα, από όσο μπορώ να θυμάμαι. Νά και μια φωτογραφία από τα κλασικίζοντα φλυτζάνια.

Ο καφές τελείωσε, το τσιγάρο καπνίστηκε, η ώρα της επιστροφής στο ξενοδοχείο έφτασε.
Καλό ύπνο.
Last edited: