giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.497
- Likes
- 11.829
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
Koper: Με άρωμα Ιταλίας!
Σαν καλοκαίρι και σαν μεσογειακοί τύποι που είμαστε θέλαμε να δούμε θάλασσα μη πω να κάνουμε και μπάνιο. Το τελευταίο δεν έγινε αλλά θα μπορούσαμε άνετα. Ωραία τα σπήλαια και τα βουνά αλλά ήμασταν σε φάση καλοκαιρινή και χαλαρή και η επιλογή της Αδριατικής θάλασσας ήταν μονόδρομος. Άλλωστε οι συγκεκριμένες πόλεις είναι τα διαμάντια της Σλοβενίας με ταπεραμέντο Ιταλίας!
Το πρώτο σκέλος της διαδρομής ήταν Ljubljana – Koper. Επιλέξαμε να πάμε με το λεωφορείο. Ο σταθμός λεωφορείων είναι κοντά από το κέντρο και βρίσκεται μπροστά από το κτίριο του σταθμού τρένων.
Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει κτίριο των ΚΤΕΛ και εισιτήριο κόβεις μόνο στον οδηγό. Που να το ξέρουμε κι εμείς, πάμε μέσα να κόψουμε εισιτήριο από τα ταμεία. Λέμε Koper. Η κοπέλα μας είπε πως έφυγε πριν ένα λεπτό! Μα πως γίνεται αυτό αφού είδα από το επίσημο site ότι έχει λεωφορείο σε 20 λεπτά. Και τότε παίρνει υφάκι και με μια ευγενική ειρωνεία και με χαμόγελο μας λέει: Μα εδώ είναι ο σταθμός τρένων, έξω είναι των λεωφορείων και θα κόψετε εισιτήριο μέσα στο λεωφορείο! Εντάξει λοιπόν!
Το site των ΚΤΕΛ Avtobusna postaja
http://www.slo-zeleznice.si/en/
Υπάρχουν και δρομολόγια που πάνε απευθείας στο Piran αλλά εμείς θέλαμε να δούμε και το Κoper. Προσοχή γιατί υπάρχουν διάφορες εταιρείες δημόσιων λεωφορείων. Εκεί που είναι οι διάδρομοι από πάνω αναγράφει τις περιοχές που πάει το εκάστοτε λεωφορείο. Όπως και να έχει είναι μικρός σταθμός οπότε δύσκολο να μπερδευτεί κανείς.
Υπάρχει και η επιλογή του τρένου για την διαδρομή μέχρι το Κoper (τρένο δεν πάει στο Piran). Το site Των σιδηροδρόμων της Σλοβενίας.
http://www.ap-ljubljana.si/en/
Έτσι λοιπόν επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο για το δρομολόγιο των 10:10. Το κόστος μονής διαδρομής μέχρι το Koper ήταν 9,70€ το άτομο. Η διαδρομή ήταν καλή και διαπιστώναμε πόσο πράσινη είναι αυτή η χώρα. Το γεωφυσικό περιβάλλον της Σλοβενίας με δάση, λιβάδια, αγελάδες και βουνά μας έκανε να νομίζουμε πως είμαστε στην Αυστρία.
Το οδικό δίκτυο δε απλά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΌ. Σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με άριστο οδόστρωμα και τούνελ
Πίσω από εμάς κάθονταν μια κυρία που μιλούσε ακατάπαυστα και ζάλιζε μια κινεζούλα που δεν προλάβαινε να μιλήσει! Ακούσαμε κάποια στιγμή να λέει πως είναι από τη Φινλανδία. Τι ήθελε ο Rose και πετάχτηκε και της είπε έχουμε πάει Ελσίνκι! Τότε η Φινλανδέζα θεία παράτησε την κινεζούλα και άρχισε τις διαχυτικότητες με τον Rose. Εντάξει είναι κοινωνικό αυτό το παιδί αλλά τώρα ήταν η λάθος στιγμή. Αλλά καλά να πάθει. Στραβολαίμιασε να είναι γυρισμένος για να της μιλάει, και αυτή δεν έβαλε γλώσσα μέσα της. Σε ένα ολόκληρο λεωφορείο μόνο αυτή ακουγόταν. 61 χρονών που ταξιδεύει μόνη, και μένει Ελσίνκι, και έχει ένα γιο στην ηλικία μας, και για την πρώην Γιουγκοσλαβία, και πόσα ελληνικά νησιά έχει γυρίσει, για τους πρόσφυγες, μέχρι και συμβουλές του τύπου να προσέχουμε εκεί που θα πάμε και να μη χάσουμε το τελευταίο λεωφορείο! Όταν τη ρωτήσαμε αν της άρεσε στη λίμνη Bled που ήταν την προηγούμενη μέρα μας είπε πως η Φινλανδία έχει πολλές χιλιάδες λίμνες και πόσο αίσθηση να της κάνει η λίμνη Bled. Ε σ’ αυτό δεν είχε και άδικο.
Κουραστήκαμε πάρα πολύ από την φλυαρία της και ευτυχώς θα κατέβαινε στην στάση Postojna και θα πήγαινε στα σπήλαια. Η θεία έκανε το λάθος αντί για τον εισπράκτορα να ρωτήσει κάτι κορίτσια που να σταματήσει. Αυτές της είπαν λάθος. Λογικά την εκδικήθηκαν επειδή ζάλισε ένα ολόκληρο λεωφορείο! Ο εισπράκτορας μετά της είπε πως περάσαμε τη στάση. Όμως τι καλή και ευγενική. Ούτε φώναξε ούτε τίποτα. Θα κατέβω λέει θα περάσω απέναντι και θα περιμένω το επόμενο. Αν ήταν καμιά ελληνίδα θα ούρλιαζε τα κορίτσια και θα πάθαινε πανικό! Αρκετά όμως με τη κυρία!
Στο υπόλοιπο της διαδρομής το λεωφορείο έκανες κάποιες στάσεις ακόμα όπως στο χωριό Divaca. Από εδώ προσεγγίζεις τα σπήλαια στο Park Skocjanske jame.
Σε λιγότερο από δύο ώρες το λεωφορείο έφτασε στον σταθμό του Koper και συνέχισε για τον τελικό προορισμό του το Piran. Ήμασταν λίγο στα χαμένα γιατί είναι σχετικά μεγάλος ο σταθμός και έχει διαδρόμους λεωφορείων για δρομολόγια σε πολλές περιοχές όπως την Τεργέστη της Ιταλίας που είναι 19χλμ. απόσταση αλλά και περιοχές της Κροατίας, και φυσικά τα πολύ κοντινά Izola, Portoroz και Piran. Η απόσταση από τον σταθμό λεωφορείων του Koper μέχρι την πόλη είναι περίπου 2χλμ. Αλλά σιγά μην πηγαίναμε με τα πόδια. Ρωτήσαμε και βρήκαμε το αστικό που πάει στο κέντρο. Εισιτήριο 1,50€ από τον οδηγό.
Ελάχιστα μετά περίπου στην τύχη κατεβήκαμε σε μια στάση ώστε να προσεγγίσουμε εύκολα την παλιά πόλη. Και πράγματι ήταν η σωστή στάση. Διαβήκαμε κάποια στενά μέχρι που φτάσαμε στο Park - Trg Brolo και στην κεντρική και ξακουστή πλατεία της πόλης Titov trg.
Δυστυχώς στο Koper θα αφιερώναμε λίγη ώρα, ουσιαστικά θα βλέπαμε ένα μικρό κομμάτι της παλιάς πόλης καθώς θέλαμε να αφιερώσουμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας στο Piran και δεν υπήρχε πολλή ώρα στη διάθεση μας αφού το τελευταίο λεωφορείο από το Piran για τη Λιουμπλιάνα ήταν στις 18:50.
Το πρώτο πράγμα που νοιώσαμε σαν διαβήκαμε την παλιά πόλη του Koper εκτός από την απόλυτη ησυχία και ερημιά, ήταν πως βρισκόμασταν σε μια μικρή πόλη της Ιταλίας. Αυτό από μόνο του είναι κάτι θετικό και το καθιστά έναν ελκυστικό προορισμό. Το Koper είναι η μεγαλύτερη πόλη στις ακτές της Αδριατικής της Σλοβενίας και οι πέντε αιώνες της Ενετοκρατίας, έχουν αφήσει το στίγμα τους στην πόλη. Περπατώντας στα στενά δρομάκια, τα επιβλητικά παλάτια του παρελθόντος και η μνημειώδης αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης νομίζεις πως βρίσκεσαι σε μια πόλη της Ιταλίας. Αυτό νοιώσαμε σαν διαβήκαμε την παλιά πόλη του Koper ήταν η Ιταλική αύρα! Όλα θυμίζουν την εποχή της Ενετικής Δημοκρατίας, τη χρυσή γοτθική και αναγεννησιακή εποχή!
Δεν ήταν δύσκολο να βρούμε το κέντρο της παλιάς πόλης. Το φημισμένο καμπαναριό της πόλης ήταν ορατό και μας οδήγησε στην ''κλειστή'' πλατεία Titov Trg. Ο 54 μέτρων πύργος ήταν αρχικά μέρος της ρωμαϊκής οχύρωσης και μετατράπηκε στη σημερινή του μορφή μεταξύ του 15ου και 17ου αιώνα και αποτελεί το καμπαναριό της Αγίας Μαρίας του καθεδρικού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Ο πύργος προσφέρει πανοραμική θέα αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να ανέβεις 204 σκαλιά μέχρι την πλατφόρμα προβολής στα 43m με εισιτήριο των 3€. Δεν το επιχειρήσαμε αλλά το μετάνιωσα να πω την αλήθεια!
Η πρώτη ονομασία της πλατείας ήταν Plathea comunitatis ενώ μεταγενέστερες ονομασίες ήταν Piazza del Duomο, Piazza Roma στις αρχές του 20ου αιώνα για να μετονομαστεί πια σε πλατεία Titov λίγα χρόνια μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το 1956 προς τιμήν του ιδρυτή του μεταπολεμικού Γιουγκοσλαβικού κράτους και ηγέτη Γιόσιπ Μπροζ Τίτο.
Αν και ο μουντός καιρός δεν βοηθούσε όπως και οι εργασίες στην πλατεία καθώς στήνονταν μια σκηνή για εκδηλώσεις, η πλατεία μου άρεσε και μου θύμισε σημαντικά την Βενετία με τα εντυπωσιακά ως επί το πλείστον βενετσιάνικα γοτθικά επιβλητικά κτίρια. Το πιο χαρακτηριστικό το Praetorian Palace(Pretorsko palaco). Το Praetorian Palace έχει υπηρετήσει ως δημοτική αρχή για περίπου οκτώ αιώνες αλλά το συγκεκριμένο παλάτι άρχισε να χτίζεται το 1453. Το παλάτι όπως και άλλα κτίρια στην πλατεία έλαβαν την οριστική τους εμφάνιση κατά τη διάρκεια της μπαρόκ περιόδου.
Το πιο όμορφο λοιπόν παλάτι του Koper, οι ειδικοί και ο Δήμος αποφάσισαν ότι θα πρέπει να γίνει και πάλι το κτίριο της πόλης που θα στεγάζει τη δημαρχία. Μετά από μια ανακαίνιση, η οποία διήρκεσε μερικά χρόνια, τα όργανα του Δήμου μετακόμισαν στο παλάτι το 2001.Η ανακαίνιση του παλατιού κόστισε 800 εκατομμύρια! Ευρώ η Τολάρ (πρώην νόμισμα Σλοβενίας) δεν ξέρω αλλά το ποσό μου ακούγεται εξωφρενικό!
Η πλατεία από τα κιγκλιδώματα της εξωτερικής σκάλας του Praetorian Palace
Capris, Justinopolis, Insula Capraria, Caput Histriae είναι τα διάφορα ονόματα του Koper στη μακραίωνη ιστορία του. Την εποχή της Ενετικής Δημοκρατίας το όνομά άλλαξε στην ιταλική γλώσσα: Capo D`Istria. Το σλοβένικο ισοδύναμο του ονόματος είναι Koper. Η ονομασία Capodistria Koper έχει καθιερωθεί και αναγράφεται παντού. Είναι η παλαιότερη πόλη στη Σλοβενίας και κατά τη διάρκεια της μακράς Ενετοκρατίας (1279-1797), υπέστη τις πιο σημαντικές οικονομικές και πολιτιστικές αλλαγές και γνώρισε οικονομική (εμπόριο, και παραγωγή αλατιού) και πολιτιστική ευημερία (ζωγραφική, μουσική). Η Ενετική περίοδος εξακολουθεί να αντανακλάται από την αρχιτεκτονική της πόλης που παρά τις πολυάριθμες σύγχρονες παρεμβάσεις, έχει διατηρήσει το μεσαιωνικό χαρακτήρα της.
Το κτίριο Loza – Loggia του 15ου αιώνα που στο ισόγειο του στεγάζει ένα καφέ
Ωστόσο, παρά την εξωτερική του εμφάνιση, το Koper είναι μια πόλη της Σλοβενίας πρώτα απ 'όλα, και μάλιστα αρκετά σημαντική από οικονομικής άποψης, δεδομένου ότι είναι η περιοχή με το μοναδικό εμπορικό λιμάνι της Σλοβενίας. Είναι μια εμπορική και τουριστική πόλη, συνεχίζει να αναπτύσσει την προσφορά της στη χώρα όσον αφορά τα παραθαλάσσια θέρετρα, τον ναυτικό τουρισμό, τον αθλητισμό και τις αγορές.
Ο καιρός μια σύννεφα μια ήλιος με απειλητικές πιθανότητες βροχής αλλά με ζέστη. Η οδός Verdijeva ulica μας έβγαλε στην πλατεία Vergerjev εκεί που από ψηλά είχαμε θέα το λιμάνι του Koper και την Αδριατική θάλασσα.
Ο καιρός μια σύννεφα μια ήλιος με απειλητικές πιθανότητες βροχής αλλά με ζέστη. Με διάθεση συνεχίσαμε από την πλατεία Titov στη Kidriceva ulica. Μια ωραιότατη τυρόπιτα γίγας και κομμάτι πίτσας μας συνόδεψαν στη βόλτα μας στην γραφική οδό μέχρι που ο δρόμος μας έβγαλε στην παραλιακή Pristaniska ulicaκαι την μαρίνα της πόλης.
Kidriceva ulica
Στην πλατεία Ukmarjev trg το Υπουργείο Υποδομών και Χωροταξίας, και το Υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας
Ωραίο και περιποιημένο το παραλιακό κομμάτι με τους φοίνικες του που μου θύμισαν Κω, με την μαρίνα του, με προσεγμένο δρόμο και με όμορφη θέα στην γύρω περιοχή.
Πάνω στην παραλιακή Pristaniska ulica είναι η Taverna Koper, η πρώην αποθήκη αλατιού όταν το λιμάνι του Koper είχε το μονοπώλιο στην εισαγωγή αλατιού για την Ενετική Δημοκρατία καθώς το αλάτι ήταν μια σημαντική πρώτη ύλη για την αστική οικονομία και έτσι το Koper γνώρισε την μεγαλύτερη οικονομική ευημερία μεταξύ των υπόλοιπων πόλεων της Ίστρια.
Τα τοξοειδή ανοίγματα τα απέκτησε μετά το 1912, και σήμερα το όμορφο πέτρινο κτίριο είναι ένας ανοιχτός χώρος εκδηλώσεων πολλαπλών χρήσεων που στεγάζει και ένα καφέ-εστιατόριο και τουαλέτες που φυσικά και επισκέφτηκε ο Rose!
Δίπλα στην Taverna Koper στην πίσω πλευρά της παραλιακής είναι η υπέροχη πλατεία Carpacciov trg. Με καθαρά Ιταλική φινέτσα και με πιο ξακουστό κτίσμα της το σπίτι του Vittore Carpaccio που πήρε και την ονομασία της η Πλατεία. Ποιος είναι αυτός? Ένας περίφημος Ενετός ζωγράφος και το σπίτι είναι ένα εξαιρετικά όμορφο γοτθικό κτίριο του 14ου αιώνα.
Όπως ανέφερα η πόλη ήταν υπερβολικά ήσυχη σε σημείο ανησυχητικό! Όμως ήταν τέλεια να περπατάμε ανενόχλητοι τα στενά χωρίς ίχνος βαβούρας. Έτσι απολαύσαμε και εκτιμήσαμε πιο πολύ αυτή την ιστορική μικρή πόλη και επιβραβευτήκαμε για την επιλογή μας να έρθουμε εδώ! Τα μικρά πλακόστρωτα δρομάκια μας έφεραν πάλι στην οδό Kidriceva και την πλατεία Titov.
Είχαμε μπει στην τελική ευθεία της μικρής περιήγησης και έπρεπε να επισπεύσουμε την βόλτα μας αφού ο καιρός ξαφνικά μαύρισε και η βροχή ήταν προ των πυλών. Το βασικό κομμάτι που μας έμεινε ήταν ο κεντρικός δρόμος της παλιάς πόλης Cevljarska ulica που οδηγεί στην πύλη Muda (Vrata Muda).
Κάτω από το παλάτι Pretorsko είναι η αψίδα που ενώνει την πλατεία Titov με την Cevljarska ulica τον κεντρικό και πιο πολυσύχναστο δρόμο της πόλης.
Κάποιες δήθεν ψιχάλες έκαναν την εμφάνιση τους αλλά δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα γιατί σε λίγα λεπτά θα επιστρέφαμε στον σταθμό λεωφορείων και δεν ήθελα να προβληματιστώ για τι καιρό θα έχουμε στην επόμενη μεγάλη μας στάση στο Piran.
Μπλεχτήκαμε σε κάποια στενά χωρίς να παρεκκλίνουμε πολύ από τον κεντρικό δρόμο. Δεν είχα όρεξη για χασίματα!
Zupanciceva ulica
Και φτάσαμε στην μεγάλη πλατεία Presernov trg και την πύλη Muda
Fountain Da Ponte, το μεγαλύτερο σιντριβάνι της πόλης του 1666. Αν το παρατηρήσει κανείς καλά θα δει πως ουσιαστικά είναι μια μικρογραφία της γέφυρας Ριάλτο της Βενετίας! Περίπου!
Η πρώην κεντρική πύλη της πόλης του 1516 είναι χτισμένη στο στυλ της Αναγέννησης σαν μια αρχαίο αψίδα θριάμβου, παραμένει η μόνη διατηρημένη πύλη της από τις δώδεκα που υπήρχαν στην πόλη.
Το ψιλόβροχο άρχισε να δυναμώνει όμως ήμασταν ήδη στη στάση του λεωφορείου που θα μας πήγαινε στον σταθμό των ΚΤΕΛ. Λίγα λεπτά μετά φτάσαμε στον σταθμό και εύκολα βρήκαμε το σημείο απ’ ‘όπου θα αναχωρούσε το λεωφορείο που κάνει τη διαδρομή Koper, Izola, Portoroz ,Piran. Η ενοχλητική βροχή δυνάμωσε και από μέσα μου άρχισα να αγχώνομαι! Τα δρομολόγια είναι συχνά και λίγη ώρα μετά το λεωφορείο ξεκίνησε.
Το εισιτήριο μέχρι το Piran κόστισε 3,10€. Η διάρκεια του δρομολογίου μέχρι το Piran υποτίθεται είναι μισή ώρα. Και λέω υποτίθεται γιατί συναντήσαμε πολύ κίνηση στον δρόμο. Η περιοχή είναι από τις πλέον τουριστικές περιοχές της Σλοβενίας και λόγω καλοκαιριού θα πρέπει να ήταν αυξημένη. Σε κάποιο σημείο συναντήσαμε μποτιλιάρισμα ενώ η δυνατή πλέον βροχή είχε δυσχεράνει την κατάσταση.
Πρώτη στάση η άλλη πόλη της Αδριατικής στη Σλοβενία η Izola
Από το λεωφορείο η Izola. Εξαιρετική φωτό ε?
Η βροχή έγινε καταιγίδα όπως και τα νεύρα μου. Άρχισα τα γνωστά. Γκαντεμιά, και πως θα δούμε το Piran, κρίμα, αν είναι δυνατόν, ωραίο καλοκαίρι, καταστράφηκε η εκδρομή και τα μούτρα κατεβασμένα μέχρι το πάτωμα. Το λεωφορείο με καθυστέρηση έφτασε στο Portoroz. Ένα δημοφιλές καλοκαιρινό θέρετρο
http://www.slovenia.info/?_ctg_kraji=2653
http://www.portoroz.si/en/
Στον παραλιακό δρόμο του Portoroz γινόταν ο τρελός χαμός . Μηχανόβιοι είχαν κατακλύσει τον δρόμο και τα καφέ δίπλα στη θάλασσα.
Σε συνολικά μία ώρα ήμασταν επιτέλους στο Piran.
Σαν καλοκαίρι και σαν μεσογειακοί τύποι που είμαστε θέλαμε να δούμε θάλασσα μη πω να κάνουμε και μπάνιο. Το τελευταίο δεν έγινε αλλά θα μπορούσαμε άνετα. Ωραία τα σπήλαια και τα βουνά αλλά ήμασταν σε φάση καλοκαιρινή και χαλαρή και η επιλογή της Αδριατικής θάλασσας ήταν μονόδρομος. Άλλωστε οι συγκεκριμένες πόλεις είναι τα διαμάντια της Σλοβενίας με ταπεραμέντο Ιταλίας!
Το πρώτο σκέλος της διαδρομής ήταν Ljubljana – Koper. Επιλέξαμε να πάμε με το λεωφορείο. Ο σταθμός λεωφορείων είναι κοντά από το κέντρο και βρίσκεται μπροστά από το κτίριο του σταθμού τρένων.

Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει κτίριο των ΚΤΕΛ και εισιτήριο κόβεις μόνο στον οδηγό. Που να το ξέρουμε κι εμείς, πάμε μέσα να κόψουμε εισιτήριο από τα ταμεία. Λέμε Koper. Η κοπέλα μας είπε πως έφυγε πριν ένα λεπτό! Μα πως γίνεται αυτό αφού είδα από το επίσημο site ότι έχει λεωφορείο σε 20 λεπτά. Και τότε παίρνει υφάκι και με μια ευγενική ειρωνεία και με χαμόγελο μας λέει: Μα εδώ είναι ο σταθμός τρένων, έξω είναι των λεωφορείων και θα κόψετε εισιτήριο μέσα στο λεωφορείο! Εντάξει λοιπόν!
Το site των ΚΤΕΛ Avtobusna postaja
http://www.slo-zeleznice.si/en/
Υπάρχουν και δρομολόγια που πάνε απευθείας στο Piran αλλά εμείς θέλαμε να δούμε και το Κoper. Προσοχή γιατί υπάρχουν διάφορες εταιρείες δημόσιων λεωφορείων. Εκεί που είναι οι διάδρομοι από πάνω αναγράφει τις περιοχές που πάει το εκάστοτε λεωφορείο. Όπως και να έχει είναι μικρός σταθμός οπότε δύσκολο να μπερδευτεί κανείς.

Υπάρχει και η επιλογή του τρένου για την διαδρομή μέχρι το Κoper (τρένο δεν πάει στο Piran). Το site Των σιδηροδρόμων της Σλοβενίας.
http://www.ap-ljubljana.si/en/
Έτσι λοιπόν επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο για το δρομολόγιο των 10:10. Το κόστος μονής διαδρομής μέχρι το Koper ήταν 9,70€ το άτομο. Η διαδρομή ήταν καλή και διαπιστώναμε πόσο πράσινη είναι αυτή η χώρα. Το γεωφυσικό περιβάλλον της Σλοβενίας με δάση, λιβάδια, αγελάδες και βουνά μας έκανε να νομίζουμε πως είμαστε στην Αυστρία.

Το οδικό δίκτυο δε απλά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΌ. Σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με άριστο οδόστρωμα και τούνελ

Πίσω από εμάς κάθονταν μια κυρία που μιλούσε ακατάπαυστα και ζάλιζε μια κινεζούλα που δεν προλάβαινε να μιλήσει! Ακούσαμε κάποια στιγμή να λέει πως είναι από τη Φινλανδία. Τι ήθελε ο Rose και πετάχτηκε και της είπε έχουμε πάει Ελσίνκι! Τότε η Φινλανδέζα θεία παράτησε την κινεζούλα και άρχισε τις διαχυτικότητες με τον Rose. Εντάξει είναι κοινωνικό αυτό το παιδί αλλά τώρα ήταν η λάθος στιγμή. Αλλά καλά να πάθει. Στραβολαίμιασε να είναι γυρισμένος για να της μιλάει, και αυτή δεν έβαλε γλώσσα μέσα της. Σε ένα ολόκληρο λεωφορείο μόνο αυτή ακουγόταν. 61 χρονών που ταξιδεύει μόνη, και μένει Ελσίνκι, και έχει ένα γιο στην ηλικία μας, και για την πρώην Γιουγκοσλαβία, και πόσα ελληνικά νησιά έχει γυρίσει, για τους πρόσφυγες, μέχρι και συμβουλές του τύπου να προσέχουμε εκεί που θα πάμε και να μη χάσουμε το τελευταίο λεωφορείο! Όταν τη ρωτήσαμε αν της άρεσε στη λίμνη Bled που ήταν την προηγούμενη μέρα μας είπε πως η Φινλανδία έχει πολλές χιλιάδες λίμνες και πόσο αίσθηση να της κάνει η λίμνη Bled. Ε σ’ αυτό δεν είχε και άδικο.
Κουραστήκαμε πάρα πολύ από την φλυαρία της και ευτυχώς θα κατέβαινε στην στάση Postojna και θα πήγαινε στα σπήλαια. Η θεία έκανε το λάθος αντί για τον εισπράκτορα να ρωτήσει κάτι κορίτσια που να σταματήσει. Αυτές της είπαν λάθος. Λογικά την εκδικήθηκαν επειδή ζάλισε ένα ολόκληρο λεωφορείο! Ο εισπράκτορας μετά της είπε πως περάσαμε τη στάση. Όμως τι καλή και ευγενική. Ούτε φώναξε ούτε τίποτα. Θα κατέβω λέει θα περάσω απέναντι και θα περιμένω το επόμενο. Αν ήταν καμιά ελληνίδα θα ούρλιαζε τα κορίτσια και θα πάθαινε πανικό! Αρκετά όμως με τη κυρία!
Στο υπόλοιπο της διαδρομής το λεωφορείο έκανες κάποιες στάσεις ακόμα όπως στο χωριό Divaca. Από εδώ προσεγγίζεις τα σπήλαια στο Park Skocjanske jame.

Σε λιγότερο από δύο ώρες το λεωφορείο έφτασε στον σταθμό του Koper και συνέχισε για τον τελικό προορισμό του το Piran. Ήμασταν λίγο στα χαμένα γιατί είναι σχετικά μεγάλος ο σταθμός και έχει διαδρόμους λεωφορείων για δρομολόγια σε πολλές περιοχές όπως την Τεργέστη της Ιταλίας που είναι 19χλμ. απόσταση αλλά και περιοχές της Κροατίας, και φυσικά τα πολύ κοντινά Izola, Portoroz και Piran. Η απόσταση από τον σταθμό λεωφορείων του Koper μέχρι την πόλη είναι περίπου 2χλμ. Αλλά σιγά μην πηγαίναμε με τα πόδια. Ρωτήσαμε και βρήκαμε το αστικό που πάει στο κέντρο. Εισιτήριο 1,50€ από τον οδηγό.
Ελάχιστα μετά περίπου στην τύχη κατεβήκαμε σε μια στάση ώστε να προσεγγίσουμε εύκολα την παλιά πόλη. Και πράγματι ήταν η σωστή στάση. Διαβήκαμε κάποια στενά μέχρι που φτάσαμε στο Park - Trg Brolo και στην κεντρική και ξακουστή πλατεία της πόλης Titov trg.



Δυστυχώς στο Koper θα αφιερώναμε λίγη ώρα, ουσιαστικά θα βλέπαμε ένα μικρό κομμάτι της παλιάς πόλης καθώς θέλαμε να αφιερώσουμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας στο Piran και δεν υπήρχε πολλή ώρα στη διάθεση μας αφού το τελευταίο λεωφορείο από το Piran για τη Λιουμπλιάνα ήταν στις 18:50.
Το πρώτο πράγμα που νοιώσαμε σαν διαβήκαμε την παλιά πόλη του Koper εκτός από την απόλυτη ησυχία και ερημιά, ήταν πως βρισκόμασταν σε μια μικρή πόλη της Ιταλίας. Αυτό από μόνο του είναι κάτι θετικό και το καθιστά έναν ελκυστικό προορισμό. Το Koper είναι η μεγαλύτερη πόλη στις ακτές της Αδριατικής της Σλοβενίας και οι πέντε αιώνες της Ενετοκρατίας, έχουν αφήσει το στίγμα τους στην πόλη. Περπατώντας στα στενά δρομάκια, τα επιβλητικά παλάτια του παρελθόντος και η μνημειώδης αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης νομίζεις πως βρίσκεσαι σε μια πόλη της Ιταλίας. Αυτό νοιώσαμε σαν διαβήκαμε την παλιά πόλη του Koper ήταν η Ιταλική αύρα! Όλα θυμίζουν την εποχή της Ενετικής Δημοκρατίας, τη χρυσή γοτθική και αναγεννησιακή εποχή!
Δεν ήταν δύσκολο να βρούμε το κέντρο της παλιάς πόλης. Το φημισμένο καμπαναριό της πόλης ήταν ορατό και μας οδήγησε στην ''κλειστή'' πλατεία Titov Trg. Ο 54 μέτρων πύργος ήταν αρχικά μέρος της ρωμαϊκής οχύρωσης και μετατράπηκε στη σημερινή του μορφή μεταξύ του 15ου και 17ου αιώνα και αποτελεί το καμπαναριό της Αγίας Μαρίας του καθεδρικού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Ο πύργος προσφέρει πανοραμική θέα αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να ανέβεις 204 σκαλιά μέχρι την πλατφόρμα προβολής στα 43m με εισιτήριο των 3€. Δεν το επιχειρήσαμε αλλά το μετάνιωσα να πω την αλήθεια!

Η πρώτη ονομασία της πλατείας ήταν Plathea comunitatis ενώ μεταγενέστερες ονομασίες ήταν Piazza del Duomο, Piazza Roma στις αρχές του 20ου αιώνα για να μετονομαστεί πια σε πλατεία Titov λίγα χρόνια μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το 1956 προς τιμήν του ιδρυτή του μεταπολεμικού Γιουγκοσλαβικού κράτους και ηγέτη Γιόσιπ Μπροζ Τίτο.
Αν και ο μουντός καιρός δεν βοηθούσε όπως και οι εργασίες στην πλατεία καθώς στήνονταν μια σκηνή για εκδηλώσεις, η πλατεία μου άρεσε και μου θύμισε σημαντικά την Βενετία με τα εντυπωσιακά ως επί το πλείστον βενετσιάνικα γοτθικά επιβλητικά κτίρια. Το πιο χαρακτηριστικό το Praetorian Palace(Pretorsko palaco). Το Praetorian Palace έχει υπηρετήσει ως δημοτική αρχή για περίπου οκτώ αιώνες αλλά το συγκεκριμένο παλάτι άρχισε να χτίζεται το 1453. Το παλάτι όπως και άλλα κτίρια στην πλατεία έλαβαν την οριστική τους εμφάνιση κατά τη διάρκεια της μπαρόκ περιόδου.
Το πιο όμορφο λοιπόν παλάτι του Koper, οι ειδικοί και ο Δήμος αποφάσισαν ότι θα πρέπει να γίνει και πάλι το κτίριο της πόλης που θα στεγάζει τη δημαρχία. Μετά από μια ανακαίνιση, η οποία διήρκεσε μερικά χρόνια, τα όργανα του Δήμου μετακόμισαν στο παλάτι το 2001.Η ανακαίνιση του παλατιού κόστισε 800 εκατομμύρια! Ευρώ η Τολάρ (πρώην νόμισμα Σλοβενίας) δεν ξέρω αλλά το ποσό μου ακούγεται εξωφρενικό!


Η πλατεία από τα κιγκλιδώματα της εξωτερικής σκάλας του Praetorian Palace

Capris, Justinopolis, Insula Capraria, Caput Histriae είναι τα διάφορα ονόματα του Koper στη μακραίωνη ιστορία του. Την εποχή της Ενετικής Δημοκρατίας το όνομά άλλαξε στην ιταλική γλώσσα: Capo D`Istria. Το σλοβένικο ισοδύναμο του ονόματος είναι Koper. Η ονομασία Capodistria Koper έχει καθιερωθεί και αναγράφεται παντού. Είναι η παλαιότερη πόλη στη Σλοβενίας και κατά τη διάρκεια της μακράς Ενετοκρατίας (1279-1797), υπέστη τις πιο σημαντικές οικονομικές και πολιτιστικές αλλαγές και γνώρισε οικονομική (εμπόριο, και παραγωγή αλατιού) και πολιτιστική ευημερία (ζωγραφική, μουσική). Η Ενετική περίοδος εξακολουθεί να αντανακλάται από την αρχιτεκτονική της πόλης που παρά τις πολυάριθμες σύγχρονες παρεμβάσεις, έχει διατηρήσει το μεσαιωνικό χαρακτήρα της.
Το κτίριο Loza – Loggia του 15ου αιώνα που στο ισόγειο του στεγάζει ένα καφέ



Ωστόσο, παρά την εξωτερική του εμφάνιση, το Koper είναι μια πόλη της Σλοβενίας πρώτα απ 'όλα, και μάλιστα αρκετά σημαντική από οικονομικής άποψης, δεδομένου ότι είναι η περιοχή με το μοναδικό εμπορικό λιμάνι της Σλοβενίας. Είναι μια εμπορική και τουριστική πόλη, συνεχίζει να αναπτύσσει την προσφορά της στη χώρα όσον αφορά τα παραθαλάσσια θέρετρα, τον ναυτικό τουρισμό, τον αθλητισμό και τις αγορές.
Ο καιρός μια σύννεφα μια ήλιος με απειλητικές πιθανότητες βροχής αλλά με ζέστη. Η οδός Verdijeva ulica μας έβγαλε στην πλατεία Vergerjev εκεί που από ψηλά είχαμε θέα το λιμάνι του Koper και την Αδριατική θάλασσα.




Ο καιρός μια σύννεφα μια ήλιος με απειλητικές πιθανότητες βροχής αλλά με ζέστη. Με διάθεση συνεχίσαμε από την πλατεία Titov στη Kidriceva ulica. Μια ωραιότατη τυρόπιτα γίγας και κομμάτι πίτσας μας συνόδεψαν στη βόλτα μας στην γραφική οδό μέχρι που ο δρόμος μας έβγαλε στην παραλιακή Pristaniska ulicaκαι την μαρίνα της πόλης.
Kidriceva ulica




Στην πλατεία Ukmarjev trg το Υπουργείο Υποδομών και Χωροταξίας, και το Υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας

Ωραίο και περιποιημένο το παραλιακό κομμάτι με τους φοίνικες του που μου θύμισαν Κω, με την μαρίνα του, με προσεγμένο δρόμο και με όμορφη θέα στην γύρω περιοχή.


Πάνω στην παραλιακή Pristaniska ulica είναι η Taverna Koper, η πρώην αποθήκη αλατιού όταν το λιμάνι του Koper είχε το μονοπώλιο στην εισαγωγή αλατιού για την Ενετική Δημοκρατία καθώς το αλάτι ήταν μια σημαντική πρώτη ύλη για την αστική οικονομία και έτσι το Koper γνώρισε την μεγαλύτερη οικονομική ευημερία μεταξύ των υπόλοιπων πόλεων της Ίστρια.

Τα τοξοειδή ανοίγματα τα απέκτησε μετά το 1912, και σήμερα το όμορφο πέτρινο κτίριο είναι ένας ανοιχτός χώρος εκδηλώσεων πολλαπλών χρήσεων που στεγάζει και ένα καφέ-εστιατόριο και τουαλέτες που φυσικά και επισκέφτηκε ο Rose!


Δίπλα στην Taverna Koper στην πίσω πλευρά της παραλιακής είναι η υπέροχη πλατεία Carpacciov trg. Με καθαρά Ιταλική φινέτσα και με πιο ξακουστό κτίσμα της το σπίτι του Vittore Carpaccio που πήρε και την ονομασία της η Πλατεία. Ποιος είναι αυτός? Ένας περίφημος Ενετός ζωγράφος και το σπίτι είναι ένα εξαιρετικά όμορφο γοτθικό κτίριο του 14ου αιώνα.



Όπως ανέφερα η πόλη ήταν υπερβολικά ήσυχη σε σημείο ανησυχητικό! Όμως ήταν τέλεια να περπατάμε ανενόχλητοι τα στενά χωρίς ίχνος βαβούρας. Έτσι απολαύσαμε και εκτιμήσαμε πιο πολύ αυτή την ιστορική μικρή πόλη και επιβραβευτήκαμε για την επιλογή μας να έρθουμε εδώ! Τα μικρά πλακόστρωτα δρομάκια μας έφεραν πάλι στην οδό Kidriceva και την πλατεία Titov.





Είχαμε μπει στην τελική ευθεία της μικρής περιήγησης και έπρεπε να επισπεύσουμε την βόλτα μας αφού ο καιρός ξαφνικά μαύρισε και η βροχή ήταν προ των πυλών. Το βασικό κομμάτι που μας έμεινε ήταν ο κεντρικός δρόμος της παλιάς πόλης Cevljarska ulica που οδηγεί στην πύλη Muda (Vrata Muda).
Κάτω από το παλάτι Pretorsko είναι η αψίδα που ενώνει την πλατεία Titov με την Cevljarska ulica τον κεντρικό και πιο πολυσύχναστο δρόμο της πόλης.



Κάποιες δήθεν ψιχάλες έκαναν την εμφάνιση τους αλλά δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα γιατί σε λίγα λεπτά θα επιστρέφαμε στον σταθμό λεωφορείων και δεν ήθελα να προβληματιστώ για τι καιρό θα έχουμε στην επόμενη μεγάλη μας στάση στο Piran.
Μπλεχτήκαμε σε κάποια στενά χωρίς να παρεκκλίνουμε πολύ από τον κεντρικό δρόμο. Δεν είχα όρεξη για χασίματα!



Zupanciceva ulica

Και φτάσαμε στην μεγάλη πλατεία Presernov trg και την πύλη Muda


Fountain Da Ponte, το μεγαλύτερο σιντριβάνι της πόλης του 1666. Αν το παρατηρήσει κανείς καλά θα δει πως ουσιαστικά είναι μια μικρογραφία της γέφυρας Ριάλτο της Βενετίας! Περίπου!

Η πρώην κεντρική πύλη της πόλης του 1516 είναι χτισμένη στο στυλ της Αναγέννησης σαν μια αρχαίο αψίδα θριάμβου, παραμένει η μόνη διατηρημένη πύλη της από τις δώδεκα που υπήρχαν στην πόλη.

Το ψιλόβροχο άρχισε να δυναμώνει όμως ήμασταν ήδη στη στάση του λεωφορείου που θα μας πήγαινε στον σταθμό των ΚΤΕΛ. Λίγα λεπτά μετά φτάσαμε στον σταθμό και εύκολα βρήκαμε το σημείο απ’ ‘όπου θα αναχωρούσε το λεωφορείο που κάνει τη διαδρομή Koper, Izola, Portoroz ,Piran. Η ενοχλητική βροχή δυνάμωσε και από μέσα μου άρχισα να αγχώνομαι! Τα δρομολόγια είναι συχνά και λίγη ώρα μετά το λεωφορείο ξεκίνησε.
Το εισιτήριο μέχρι το Piran κόστισε 3,10€. Η διάρκεια του δρομολογίου μέχρι το Piran υποτίθεται είναι μισή ώρα. Και λέω υποτίθεται γιατί συναντήσαμε πολύ κίνηση στον δρόμο. Η περιοχή είναι από τις πλέον τουριστικές περιοχές της Σλοβενίας και λόγω καλοκαιριού θα πρέπει να ήταν αυξημένη. Σε κάποιο σημείο συναντήσαμε μποτιλιάρισμα ενώ η δυνατή πλέον βροχή είχε δυσχεράνει την κατάσταση.
Πρώτη στάση η άλλη πόλη της Αδριατικής στη Σλοβενία η Izola

Από το λεωφορείο η Izola. Εξαιρετική φωτό ε?
Η βροχή έγινε καταιγίδα όπως και τα νεύρα μου. Άρχισα τα γνωστά. Γκαντεμιά, και πως θα δούμε το Piran, κρίμα, αν είναι δυνατόν, ωραίο καλοκαίρι, καταστράφηκε η εκδρομή και τα μούτρα κατεβασμένα μέχρι το πάτωμα. Το λεωφορείο με καθυστέρηση έφτασε στο Portoroz. Ένα δημοφιλές καλοκαιρινό θέρετρο
http://www.slovenia.info/?_ctg_kraji=2653
http://www.portoroz.si/en/
Στον παραλιακό δρόμο του Portoroz γινόταν ο τρελός χαμός . Μηχανόβιοι είχαν κατακλύσει τον δρόμο και τα καφέ δίπλα στη θάλασσα.

Σε συνολικά μία ώρα ήμασταν επιτέλους στο Piran.
Last edited: