• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Ιούλιο - Σεπτέμβριο 2016! Κάντε κλικ εδώ!

Σλοβενία S - LOVE - NIA! Στην πολυαγαπημένη!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.252
Likes
9.860
Επόμενο Ταξίδι
?

Koper: Με άρωμα Ιταλίας!

Σαν καλοκαίρι και σαν μεσογειακοί τύποι που είμαστε θέλαμε να δούμε θάλασσα μη πω να κάνουμε και μπάνιο. Το τελευταίο δεν έγινε αλλά θα μπορούσαμε άνετα. Ωραία τα σπήλαια και τα βουνά αλλά ήμασταν σε φάση καλοκαιρινή και χαλαρή και η επιλογή της Αδριατικής θάλασσας ήταν μονόδρομος. Άλλωστε οι συγκεκριμένες πόλεις είναι τα διαμάντια της Σλοβενίας με ταπεραμέντο Ιταλίας!

Το πρώτο σκέλος της διαδρομής ήταν Ljubljana – Koper. Επιλέξαμε να πάμε με το λεωφορείο. Ο σταθμός λεωφορείων είναι κοντά από το κέντρο και βρίσκεται μπροστά από το κτίριο του σταθμού τρένων.


Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει κτίριο των ΚΤΕΛ και εισιτήριο κόβεις μόνο στον οδηγό. Που να το ξέρουμε κι εμείς, πάμε μέσα να κόψουμε εισιτήριο από τα ταμεία. Λέμε Koper. Η κοπέλα μας είπε πως έφυγε πριν ένα λεπτό! Μα πως γίνεται αυτό αφού είδα από το επίσημο site ότι έχει λεωφορείο σε 20 λεπτά. Και τότε παίρνει υφάκι και με μια ευγενική ειρωνεία και με χαμόγελο μας λέει: Μα εδώ είναι ο σταθμός τρένων, έξω είναι των λεωφορείων και θα κόψετε εισιτήριο μέσα στο λεωφορείο! Εντάξει λοιπόν!

Το site των ΚΤΕΛ Avtobusna postaja
http://www.slo-zeleznice.si/en/
Υπάρχουν και δρομολόγια που πάνε απευθείας στο Piran αλλά εμείς θέλαμε να δούμε και το Κoper. Προσοχή γιατί υπάρχουν διάφορες εταιρείες δημόσιων λεωφορείων. Εκεί που είναι οι διάδρομοι από πάνω αναγράφει τις περιοχές που πάει το εκάστοτε λεωφορείο. Όπως και να έχει είναι μικρός σταθμός οπότε δύσκολο να μπερδευτεί κανείς.


Υπάρχει και η επιλογή του τρένου για την διαδρομή μέχρι το Κoper (τρένο δεν πάει στο Piran). Το site Των σιδηροδρόμων της Σλοβενίας.
http://www.ap-ljubljana.si/en/

Έτσι λοιπόν επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο για το δρομολόγιο των 10:10. Το κόστος μονής διαδρομής μέχρι το Koper ήταν 9,70€ το άτομο. Η διαδρομή ήταν καλή και διαπιστώναμε πόσο πράσινη είναι αυτή η χώρα. Το γεωφυσικό περιβάλλον της Σλοβενίας με δάση, λιβάδια, αγελάδες και βουνά μας έκανε να νομίζουμε πως είμαστε στην Αυστρία.


Το οδικό δίκτυο δε απλά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΌ. Σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με άριστο οδόστρωμα και τούνελ


Πίσω από εμάς κάθονταν μια κυρία που μιλούσε ακατάπαυστα και ζάλιζε μια κινεζούλα που δεν προλάβαινε να μιλήσει! Ακούσαμε κάποια στιγμή να λέει πως είναι από τη Φινλανδία. Τι ήθελε ο Rose και πετάχτηκε και της είπε έχουμε πάει Ελσίνκι! Τότε η Φινλανδέζα θεία παράτησε την κινεζούλα και άρχισε τις διαχυτικότητες με τον Rose. Εντάξει είναι κοινωνικό αυτό το παιδί αλλά τώρα ήταν η λάθος στιγμή. Αλλά καλά να πάθει. Στραβολαίμιασε να είναι γυρισμένος για να της μιλάει, και αυτή δεν έβαλε γλώσσα μέσα της. Σε ένα ολόκληρο λεωφορείο μόνο αυτή ακουγόταν. 61 χρονών που ταξιδεύει μόνη, και μένει Ελσίνκι, και έχει ένα γιο στην ηλικία μας, και για την πρώην Γιουγκοσλαβία, και πόσα ελληνικά νησιά έχει γυρίσει, για τους πρόσφυγες, μέχρι και συμβουλές του τύπου να προσέχουμε εκεί που θα πάμε και να μη χάσουμε το τελευταίο λεωφορείο! Όταν τη ρωτήσαμε αν της άρεσε στη λίμνη Bled που ήταν την προηγούμενη μέρα μας είπε πως η Φινλανδία έχει πολλές χιλιάδες λίμνες και πόσο αίσθηση να της κάνει η λίμνη Bled. Ε σ’ αυτό δεν είχε και άδικο.

Κουραστήκαμε πάρα πολύ από την φλυαρία της και ευτυχώς θα κατέβαινε στην στάση Postojna και θα πήγαινε στα σπήλαια. Η θεία έκανε το λάθος αντί για τον εισπράκτορα να ρωτήσει κάτι κορίτσια που να σταματήσει. Αυτές της είπαν λάθος. Λογικά την εκδικήθηκαν επειδή ζάλισε ένα ολόκληρο λεωφορείο! Ο εισπράκτορας μετά της είπε πως περάσαμε τη στάση. Όμως τι καλή και ευγενική. Ούτε φώναξε ούτε τίποτα. Θα κατέβω λέει θα περάσω απέναντι και θα περιμένω το επόμενο. Αν ήταν καμιά ελληνίδα θα ούρλιαζε τα κορίτσια και θα πάθαινε πανικό! Αρκετά όμως με τη κυρία!

Στο υπόλοιπο της διαδρομής το λεωφορείο έκανες κάποιες στάσεις ακόμα όπως στο χωριό Divaca. Από εδώ προσεγγίζεις τα σπήλαια στο Park Skocjanske jame.


Σε λιγότερο από δύο ώρες το λεωφορείο έφτασε στον σταθμό του Koper και συνέχισε για τον τελικό προορισμό του το Piran. Ήμασταν λίγο στα χαμένα γιατί είναι σχετικά μεγάλος ο σταθμός και έχει διαδρόμους λεωφορείων για δρομολόγια σε πολλές περιοχές όπως την Τεργέστη της Ιταλίας που είναι 19χλμ. απόσταση αλλά και περιοχές της Κροατίας, και φυσικά τα πολύ κοντινά Izola, Portoroz και Piran. Η απόσταση από τον σταθμό λεωφορείων του Koper μέχρι την πόλη είναι περίπου 2χλμ. Αλλά σιγά μην πηγαίναμε με τα πόδια. Ρωτήσαμε και βρήκαμε το αστικό που πάει στο κέντρο. Εισιτήριο 1,50€ από τον οδηγό.

Ελάχιστα μετά περίπου στην τύχη κατεβήκαμε σε μια στάση ώστε να προσεγγίσουμε εύκολα την παλιά πόλη. Και πράγματι ήταν η σωστή στάση. Διαβήκαμε κάποια στενά μέχρι που φτάσαμε στο Park - Trg Brolo και στην κεντρική και ξακουστή πλατεία της πόλης Titov trg.




Δυστυχώς στο Koper θα αφιερώναμε λίγη ώρα, ουσιαστικά θα βλέπαμε ένα μικρό κομμάτι της παλιάς πόλης καθώς θέλαμε να αφιερώσουμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας στο Piran και δεν υπήρχε πολλή ώρα στη διάθεση μας αφού το τελευταίο λεωφορείο από το Piran για τη Λιουμπλιάνα ήταν στις 18:50.

Το πρώτο πράγμα που νοιώσαμε σαν διαβήκαμε την παλιά πόλη του Koper εκτός από την απόλυτη ησυχία και ερημιά, ήταν πως βρισκόμασταν σε μια μικρή πόλη της Ιταλίας. Αυτό από μόνο του είναι κάτι θετικό και το καθιστά έναν ελκυστικό προορισμό. Το Koper είναι η μεγαλύτερη πόλη στις ακτές της Αδριατικής της Σλοβενίας και οι πέντε αιώνες της Ενετοκρατίας, έχουν αφήσει το στίγμα τους στην πόλη. Περπατώντας στα στενά δρομάκια, τα επιβλητικά παλάτια του παρελθόντος και η μνημειώδης αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης νομίζεις πως βρίσκεσαι σε μια πόλη της Ιταλίας. Αυτό νοιώσαμε σαν διαβήκαμε την παλιά πόλη του Koper ήταν η Ιταλική αύρα! Όλα θυμίζουν την εποχή της Ενετικής Δημοκρατίας, τη χρυσή γοτθική και αναγεννησιακή εποχή!

Δεν ήταν δύσκολο να βρούμε το κέντρο της παλιάς πόλης. Το φημισμένο καμπαναριό της πόλης ήταν ορατό και μας οδήγησε στην ''κλειστή'' πλατεία Titov Trg. Ο 54 μέτρων πύργος ήταν αρχικά μέρος της ρωμαϊκής οχύρωσης και μετατράπηκε στη σημερινή του μορφή μεταξύ του 15ου και 17ου αιώνα και αποτελεί το καμπαναριό της Αγίας Μαρίας του καθεδρικού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Ο πύργος προσφέρει πανοραμική θέα αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να ανέβεις 204 σκαλιά μέχρι την πλατφόρμα προβολής στα 43m με εισιτήριο των 3€. Δεν το επιχειρήσαμε αλλά το μετάνιωσα να πω την αλήθεια!


Η πρώτη ονομασία της πλατείας ήταν Plathea comunitatis ενώ μεταγενέστερες ονομασίες ήταν Piazza del Duomο, Piazza Roma στις αρχές του 20ου αιώνα για να μετονομαστεί πια σε πλατεία Titov λίγα χρόνια μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το 1956 προς τιμήν του ιδρυτή του μεταπολεμικού Γιουγκοσλαβικού κράτους και ηγέτη Γιόσιπ Μπροζ Τίτο.

Αν και ο μουντός καιρός δεν βοηθούσε όπως και οι εργασίες στην πλατεία καθώς στήνονταν μια σκηνή για εκδηλώσεις, η πλατεία μου άρεσε και μου θύμισε σημαντικά την Βενετία με τα εντυπωσιακά ως επί το πλείστον βενετσιάνικα γοτθικά επιβλητικά κτίρια. Το πιο χαρακτηριστικό το Praetorian Palace(Pretorsko palaco). Το Praetorian Palace έχει υπηρετήσει ως δημοτική αρχή για περίπου οκτώ αιώνες αλλά το συγκεκριμένο παλάτι άρχισε να χτίζεται το 1453. Το παλάτι όπως και άλλα κτίρια στην πλατεία έλαβαν την οριστική τους εμφάνιση κατά τη διάρκεια της μπαρόκ περιόδου.

Το πιο όμορφο λοιπόν παλάτι του Koper, οι ειδικοί και ο Δήμος αποφάσισαν ότι θα πρέπει να γίνει και πάλι το κτίριο της πόλης που θα στεγάζει τη δημαρχία. Μετά από μια ανακαίνιση, η οποία διήρκεσε μερικά χρόνια, τα όργανα του Δήμου μετακόμισαν στο παλάτι το 2001.Η ανακαίνιση του παλατιού κόστισε 800 εκατομμύρια! Ευρώ η Τολάρ (πρώην νόμισμα Σλοβενίας) δεν ξέρω αλλά το ποσό μου ακούγεται εξωφρενικό!



Η πλατεία από τα κιγκλιδώματα της εξωτερικής σκάλας του Praetorian Palace


Capris, Justinopolis, Insula Capraria, Caput Histriae είναι τα διάφορα ονόματα του Koper στη μακραίωνη ιστορία του. Την εποχή της Ενετικής Δημοκρατίας το όνομά άλλαξε στην ιταλική γλώσσα: Capo D`Istria. Το σλοβένικο ισοδύναμο του ονόματος είναι Koper. Η ονομασία Capodistria Koper έχει καθιερωθεί και αναγράφεται παντού. Είναι η παλαιότερη πόλη στη Σλοβενίας και κατά τη διάρκεια της μακράς Ενετοκρατίας (1279-1797), υπέστη τις πιο σημαντικές οικονομικές και πολιτιστικές αλλαγές και γνώρισε οικονομική (εμπόριο, και παραγωγή αλατιού) και πολιτιστική ευημερία (ζωγραφική, μουσική). Η Ενετική περίοδος εξακολουθεί να αντανακλάται από την αρχιτεκτονική της πόλης που παρά τις πολυάριθμες σύγχρονες παρεμβάσεις, έχει διατηρήσει το μεσαιωνικό χαρακτήρα της.

Το κτίριο Loza – Loggia του 15ου αιώνα που στο ισόγειο του στεγάζει ένα καφέ




Ωστόσο, παρά την εξωτερική του εμφάνιση, το Koper είναι μια πόλη της Σλοβενίας πρώτα απ 'όλα, και μάλιστα αρκετά σημαντική από οικονομικής άποψης, δεδομένου ότι είναι η περιοχή με το μοναδικό εμπορικό λιμάνι της Σλοβενίας. Είναι μια εμπορική και τουριστική πόλη, συνεχίζει να αναπτύσσει την προσφορά της στη χώρα όσον αφορά τα παραθαλάσσια θέρετρα, τον ναυτικό τουρισμό, τον αθλητισμό και τις αγορές.

Ο καιρός μια σύννεφα μια ήλιος με απειλητικές πιθανότητες βροχής αλλά με ζέστη. Η οδός Verdijeva ulica μας έβγαλε στην πλατεία Vergerjev εκεί που από ψηλά είχαμε θέα το λιμάνι του Koper και την Αδριατική θάλασσα.




Ο καιρός μια σύννεφα μια ήλιος με απειλητικές πιθανότητες βροχής αλλά με ζέστη. Με διάθεση συνεχίσαμε από την πλατεία Titov στη Kidriceva ulica. Μια ωραιότατη τυρόπιτα γίγας και κομμάτι πίτσας μας συνόδεψαν στη βόλτα μας στην γραφική οδό μέχρι που ο δρόμος μας έβγαλε στην παραλιακή Pristaniska ulicaκαι την μαρίνα της πόλης.

Kidriceva ulica





Στην πλατεία Ukmarjev trg το Υπουργείο Υποδομών και Χωροταξίας, και το Υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας


Ωραίο και περιποιημένο το παραλιακό κομμάτι με τους φοίνικες του που μου θύμισαν Κω, με την μαρίνα του, με προσεγμένο δρόμο και με όμορφη θέα στην γύρω περιοχή.



Πάνω στην παραλιακή Pristaniska ulica είναι η Taverna Koper, η πρώην αποθήκη αλατιού όταν το λιμάνι του Koper είχε το μονοπώλιο στην εισαγωγή αλατιού για την Ενετική Δημοκρατία καθώς το αλάτι ήταν μια σημαντική πρώτη ύλη για την αστική οικονομία και έτσι το Koper γνώρισε την μεγαλύτερη οικονομική ευημερία μεταξύ των υπόλοιπων πόλεων της Ίστρια.


Τα τοξοειδή ανοίγματα τα απέκτησε μετά το 1912, και σήμερα το όμορφο πέτρινο κτίριο είναι ένας ανοιχτός χώρος εκδηλώσεων πολλαπλών χρήσεων που στεγάζει και ένα καφέ-εστιατόριο και τουαλέτες που φυσικά και επισκέφτηκε ο Rose!



Δίπλα στην Taverna Koper στην πίσω πλευρά της παραλιακής είναι η υπέροχη πλατεία Carpacciov trg. Με καθαρά Ιταλική φινέτσα και με πιο ξακουστό κτίσμα της το σπίτι του Vittore Carpaccio που πήρε και την ονομασία της η Πλατεία. Ποιος είναι αυτός? Ένας περίφημος Ενετός ζωγράφος και το σπίτι είναι ένα εξαιρετικά όμορφο γοτθικό κτίριο του 14ου αιώνα.




Όπως ανέφερα η πόλη ήταν υπερβολικά ήσυχη σε σημείο ανησυχητικό! Όμως ήταν τέλεια να περπατάμε ανενόχλητοι τα στενά χωρίς ίχνος βαβούρας. Έτσι απολαύσαμε και εκτιμήσαμε πιο πολύ αυτή την ιστορική μικρή πόλη και επιβραβευτήκαμε για την επιλογή μας να έρθουμε εδώ! Τα μικρά πλακόστρωτα δρομάκια μας έφεραν πάλι στην οδό Kidriceva και την πλατεία Titov.






Είχαμε μπει στην τελική ευθεία της μικρής περιήγησης και έπρεπε να επισπεύσουμε την βόλτα μας αφού ο καιρός ξαφνικά μαύρισε και η βροχή ήταν προ των πυλών. Το βασικό κομμάτι που μας έμεινε ήταν ο κεντρικός δρόμος της παλιάς πόλης Cevljarska ulica που οδηγεί στην πύλη Muda (Vrata Muda).

Κάτω από το παλάτι Pretorsko είναι η αψίδα που ενώνει την πλατεία Titov με την Cevljarska ulica τον κεντρικό και πιο πολυσύχναστο δρόμο της πόλης.




Κάποιες δήθεν ψιχάλες έκαναν την εμφάνιση τους αλλά δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα γιατί σε λίγα λεπτά θα επιστρέφαμε στον σταθμό λεωφορείων και δεν ήθελα να προβληματιστώ για τι καιρό θα έχουμε στην επόμενη μεγάλη μας στάση στο Piran.

Μπλεχτήκαμε σε κάποια στενά χωρίς να παρεκκλίνουμε πολύ από τον κεντρικό δρόμο. Δεν είχα όρεξη για χασίματα!




Zupanciceva ulica


Και φτάσαμε στην μεγάλη πλατεία Presernov trg και την πύλη Muda



Fountain Da Ponte, το μεγαλύτερο σιντριβάνι της πόλης του 1666. Αν το παρατηρήσει κανείς καλά θα δει πως ουσιαστικά είναι μια μικρογραφία της γέφυρας Ριάλτο της Βενετίας! Περίπου!


Η πρώην κεντρική πύλη της πόλης του 1516 είναι χτισμένη στο στυλ της Αναγέννησης σαν μια αρχαίο αψίδα θριάμβου, παραμένει η μόνη διατηρημένη πύλη της από τις δώδεκα που υπήρχαν στην πόλη.


Το ψιλόβροχο άρχισε να δυναμώνει όμως ήμασταν ήδη στη στάση του λεωφορείου που θα μας πήγαινε στον σταθμό των ΚΤΕΛ. Λίγα λεπτά μετά φτάσαμε στον σταθμό και εύκολα βρήκαμε το σημείο απ’ ‘όπου θα αναχωρούσε το λεωφορείο που κάνει τη διαδρομή Koper, Izola, Portoroz ,Piran. Η ενοχλητική βροχή δυνάμωσε και από μέσα μου άρχισα να αγχώνομαι! Τα δρομολόγια είναι συχνά και λίγη ώρα μετά το λεωφορείο ξεκίνησε.

Το εισιτήριο μέχρι το Piran κόστισε 3,10€. Η διάρκεια του δρομολογίου μέχρι το Piran υποτίθεται είναι μισή ώρα. Και λέω υποτίθεται γιατί συναντήσαμε πολύ κίνηση στον δρόμο. Η περιοχή είναι από τις πλέον τουριστικές περιοχές της Σλοβενίας και λόγω καλοκαιριού θα πρέπει να ήταν αυξημένη. Σε κάποιο σημείο συναντήσαμε μποτιλιάρισμα ενώ η δυνατή πλέον βροχή είχε δυσχεράνει την κατάσταση.

Πρώτη στάση η άλλη πόλη της Αδριατικής στη Σλοβενία η Izola


Από το λεωφορείο η Izola. Εξαιρετική φωτό ε? :D


Η βροχή έγινε καταιγίδα όπως και τα νεύρα μου. Άρχισα τα γνωστά. Γκαντεμιά, και πως θα δούμε το Piran, κρίμα, αν είναι δυνατόν, ωραίο καλοκαίρι, καταστράφηκε η εκδρομή και τα μούτρα κατεβασμένα μέχρι το πάτωμα. Το λεωφορείο με καθυστέρηση έφτασε στο Portoroz. Ένα δημοφιλές καλοκαιρινό θέρετρο
http://www.slovenia.info/?_ctg_kraji=2653
http://www.portoroz.si/en/

Στον παραλιακό δρόμο του Portoroz γινόταν ο τρελός χαμός . Μηχανόβιοι είχαν κατακλύσει τον δρόμο και τα καφέ δίπλα στη θάλασσα.


Σε συνολικά μία ώρα ήμασταν επιτέλους στο Piran.

 
Last edited:

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.336
Likes
6.751
S-LOVE-NIA.....καταπληκτικός τίτλος!
Εξαιρετική αρχή και σε ευχαριστουμε Γιάννη που για μιά ακόμη φορά αποφάσισες να γράψεις....βάλε πολλές φωτογραφίες :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.252
Likes
9.860
Επόμενο Ταξίδι
?
Όμορφη πόλη, περιμένουμε τη συνέχεια. Μοιάζει πάρα πολύ με την Πράγα ή κάνω λάθος?
Πράγα δεν έχω πάει οπότε δεν μπορώ με σιγουριά να κάνω την σύγκριση. Πάντως λένε οτι είναι μια μικρογραφία της Βιέννης, της Πράγας ή του Σαλτσμπουργκ.
S-LOVE-NIA.....καταπληκτικός τίτλος!
Εξαιρετική αρχή και σε ευχαριστουμε Γιάννη που για μιά ακόμη φορά αποφάσισες να γράψεις....βάλε πολλές φωτογραφίες :)
Εγώ να βάλω πολλές φωτογραφίες? Θα αστειεύεσαι φαντάζομαι :D:p
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.769
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
''Η Aegean σας καλωσορίζει στην πρώτη πτήση της για τη Λιουμπλιάνα''. Είχαμε την χαρά λοιπόν να είμαστε οι πρώτοι επιβάτες στην πρώτη πτήση της Aegean από Αθήνα για τη Λιουμπλιάνα. Το αεροσκάφος ήταν μισογεμάτο και όπως συνηθίζεται τα πυροσβεστικά οχήματα έκαναν ρίψεις νερού και σχημάτισαν μια υδάτινη αψίδα κάτω από την οποία πέρασε το αεροσκάφος. Έτσι έγινε και η υποδοχή στο αεροδρόμιο Jože Pučnik.

Άφιξη 09:15 και…Dobrodošli Doma! Καλωσήρθατε στη Σλοβενια!
View attachment 149726
Πέταξα κι εγώ με το παρθενικό της Aegean για Ταλίν αλλά ίσως γιατί πετάγαμε μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα δεν είχε μπουγέλωμα, ούτε στην Αθήνα, ούτε στο Ταλίν. είχε όμως δώρο καπελάκι και κονκάρδα και κέρασμα γλυκό και σαμπάνια!!!!!

Όμορφη πόλη, περιμένουμε τη συνέχεια. Μοιάζει πάρα πολύ με την Πράγα ή κάνω λάθος?
Κάτι το μέγεθος, κάτι το ποτάμι, που είναι μικρό, με τις πολλές γέφυρες, κάτι το κάστρο ψηλά (αν και μικρότερο) φέρνει περισσότερο στο Σάλτζμπουργκ. Πράγα καθόλου.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.252
Likes
9.860
Επόμενο Ταξίδι
?
Πέταξα κι εγώ με το παρθενικό της aegean για Ταλίν αλλά ίσως γιατί πετάγαμε μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα δεν είχε μπουγέλωμα, ούτε στην Αθήνα, ούτε στο Ταλίν. είχε όμως δώρο καπελάκι και κονκάρδα και κέρασμα γλυκό και σαμπάνια!!!!!
Ναι φυσικά και είχαμε την κονκάρδα μας, και τη σαμπάνια μας και το γλυκό μας. Δεν έχω παράπονο. Και το μπουγέλωμα φυσικά όπως ανέφερα.
 

panius

Member
Μηνύματα
604
Likes
2.536
Πάνω που έλεγα καιρό έχει να κάνει ο Γιάννης ταξιδάκι στας Ευρώπας... :)

Αν κρίνω από την εισαγωγή, θα μας μαγέψεις και πάλι με πανέμορφες εικόνες!!!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.252
Likes
9.860
Επόμενο Ταξίδι
?
Πάνω που έλεγα καιρό έχει να κάνει ο Γιάννης ταξιδάκι στας Ευρώπας... :)

Αν κρίνω από την εισαγωγή, θα μας μαγέψεις και πάλι με πανέμορφες εικόνες!!!
Μωρέ και νωρίτερα έκανα την άνοιξη αλλά δεν το έκανα σύγγραμμα:) Με έπιασαν οι βαρεμάρες μου γενικά και επειδή πάντα όταν γράφω δεν μ'αρεσει να καθυστερώ δεν τόλμησα να αρχίσω ιστορία υπό το φόβο μήπως μείνει ανολοκλήρωτη από τη βαρεμάρα μου. Επειδή όμως η Σλοβενία σαν προορισμός δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και δεν υπάρχουν πολλά γι'αυτήν εδώ μέσα είπα να κάνω την αρχή. Αντε να δούμε πως θα μου βγει! Λογικά πολύ πιο απλά χωρίς πολλά πολλά σας τις άλλες φορές. Γέρασα :D
 

PhysioDuck

Member
Μηνύματα
127
Likes
110
Επόμενο Ταξίδι
ό,τι πει το skyscanner...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Warwick
Πανέμορφη χώρα η Σλοβενία. Πήγαμε γαμήλιο ταξίδι και την ερωτευτήκαμε.
Το Bled είναι απλά μαγευτικό...
Ευχαριστούμε για την ωραία ιστορία!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.252
Likes
9.860
Επόμενο Ταξίδι
?
Πανέμορφη χώρα η Σλοβενία. Πήγαμε γαμήλιο ταξίδι και την ερωτευτήκαμε.
Το Bled είναι απλά μαγευτικό...
Ευχαριστούμε για την ωραία ιστορία!
Πανέμορφη και υποτιμημένη. Δεν νομίζω πως προτιμάται από πολλούς. Μάλλον οι περισσότεροι την προσπερνούν, αδιαφορούν και γνωρίζουν λίγα γι'αυτήν. Μέσα από την ιστορία θέλω να την γνωρίσει ο κόσμος και να την βάλει στα υπόψιν!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.252
Likes
9.860
Επόμενο Ταξίδι
?
Λιουμπλιάνα Part 1

Kαι πατάμε το πόδι μας λοιπόν στη Σλοβενία και στο μικρό αεροδρόμιο Jože Pučnik και αντικρίζουμε τον μουντό καιρό και το ψιλόβροχο. Έβραζα από μέσα μου αλλά είπα να μη γκρινιάξω ακόμα δεν φτάσαμε. Το δημόσια λεωφορεία της Alpetour ήταν εξώ και αναχωρούσε από λεπτό σε λεπτό. Εισιτήριο κόψαμε από τον οδηγό και η τιμή μέχρι τον σταθμό λεωφορείων στη Λιουμπλιάνα κοστίζει 4,10€ η μονή διαδρομή. Από το αεροδρόμιο αναχωρούν λεωφορεία και για τη λίμνη Bled και άλλες περιοχές της Σλοβενίας.
https://alpetour.si/en/public-transport/bus-schedule-browser/

Από το αεροδρόμιο υπάρχουν και επιλογές με ιδιωτικές εταιρείες μεταφοράς - shuttle bus
http://www.lju-airport.si/en/passengers-and-visitors/getting-here/shuttle/

Η διαδρομή ήταν όμορφη και οι πρώτες εικόνες μου θύμισαν Αυστρία. Πράσινα τοπία, βουνά και σπιτάκια. Όσο πλησιάζαμε στη Λιουμπλιάνα ο καιρός σαν να ήθελε να ανοίξει αν και η βαριά συννεφιά δεν έλεγε να φύγει. Σε 50 λεπτά ήμασταν ήδη στα προάστια της πόλης λίγο πριν το τέρμα στον σταθμό λεωφορείων που βρίσκεται έξω από το κτίριο του κεντρικού σταθμού τρένων.

page.jpg


Slovenia-16.jpg


Λίγο πριν τον τερματικό σταθμό


Avtobusna Postaja / Σταθμός Λεωφορείων


Τρελή χαρά όπως πάντα για την άφιξη μας και ανυπομονησία για την έναρξη άλλης μιας υπέροχης ταξιδιωτικής πανδαισίας που θα μας γέμιζε με νέες εμπειρίες και εικόνες. Πολύ κοντά από τον σταθμό και το κατάλυμα μας σε εξαιρετική τοποθεσία στον κεντρικό δρόμο Miklošičeva cesta σε απόσταση αναπνοής από την κεντρική πλατεία Prešernov trg. Το Viva Rooms ένα απλό αξιοπρεπή κατάλυμα που είχε τα ελαττωματάκια του ήταν μια χαρά για διαμονή λίγων ημερών και σε σούπερ τοποθεσία με 172€ το δίκλινο τις τρείς διανυκτερεύσεις. Να φανταστείτε είχα βρει αντίστοιχης κατηγορίας δωμάτιο περίπου 10 λεπτά από το κέντρο με τα πόδια σε τιμή 95€ τις 3 διανυκτερεύσεις το δίκλινο! Αλλά τελικά επέλεξα το ακριβό Viva Rooms :D
https://www.booking.com/hotel/si/viva-rooms.el.html?label=gen173nr-1DEg9wcmV0cmlwbWdfZW1haWwoggJCAlhYSAhiBW5vcmVmcgJ4eIgBAZgBCMIBA2FibtIBIGJvb2tpbmcuY29tIG5ld3NsZXR0ZXIgZ2VuZXJhdG9y2AED6AEB-AEDkgIBeagCBA;dcid=1&from_pretrip=1

Με συνοπτικές διαδικασίες αφήνουμε τις αποσκευές μας στην υπέρ ευγενική φιλική κοπέλα στην υποδοχή και βγαίνουμε με τα απαραίτητα. Ζακέτα, τις δυο φωτογραφικές, μερικά σνακ και την ομπρέλα που μάλλον θα τη χρειαζόμασταν.
Έχετε συνηθίσει να σας καθοδηγώ! Να βαδίζετε στα βήματα του giannismits σαν βρεθείτε κι εσείς σε ένα μέρος που έχω πάει. Σας καλόμαθα το ξέρω αλλά εδώ θα πρωτοτυπήσω! Η Λιουμπλιάνα είναι μια μικρή πόλη και δεν έχει απολύτως καμία σημασία η σειρά που θα δεις τις ομορφιές της ή θα περπατήσεις τις γωνιές της. Ανακαλύψτε την και δεν θα χάσετε. Όλες τις βόλτες θα τις κάνετε μόνο με τα πόδια. Αποκλείεται μέσα στην πόλη να χρειαστείτε λεωφορείο. Άλλωστε όπως είπα είναι τόσο χαλαρή πόλη γι’ αυτό αφήστε το άγχος σας στην Ελλάδα. Θέλω μέσα από αυτή την ιστορία να γνωρίσετε μια πόλη αλλά και την ίδια τη χώρα η οποία βρίσκεται χαμηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων ταξιδιωτών ενώ έχει να προσφέρει πολλά. Θέλω να σας τραβήξει το ενδιαφέρον και να την βάλετε στα άμεσα σχέδια σας γιατί πιστέψετε με αξίζει και είναι εξίσου ενδιαφέρουσα με άλλες προβεβλημένες πόλεις.

Η αρχή από την Miklošičeva cesta


Art Nouveau κτίριο στην Miklošičeva cesta


Και λίγο μετά στην ξακουστή κεντρική πλατεία Prešernov trg που πήρε το όνομα της από τον κορυφαίο Σλοβένο ποιητή France Prešeren. Η πλατεία είναι ουσιαστικά η πύλη που οδηγεί στη μεσαιωνική Λιουμπλιάνα. Περιβάλλεται από εξαιρετικά Art Nouveau κτίρια αλλά και το πιο χαρακτηριστικό της ορόσημο που είναι η Μονή Φραγκισκανών και Εκκλησία του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου του 1646. Η πρώτη εικόνα της πλατείας και της Λιουμπλιάνα γενικά ήταν λίγο χλιαρή και δεν έφταιγε ούτε η πλατεία ούτε ο κόσμος αλλά ο καιρός! Κάποιες ψιχάλες εμφανίστηκαν ενώ η μουντίλα χαλούσε την όμορφη πόλη. Δεν της πήγαινε καθόλου. Η γκρίνια μου για τον καιρό ξεκίνησε με το καλημέρα και σταδιακά αυξανόταν όσο έβλεπα τα μαύρα σύννεφα να πληθαίνουν.




Tο πολυκατάστημα Galerija Emporium στεγάζεται σε ένα ανακαινισμένο αρ νουβό παλάτι, του 1903


Το άγαλμα του France Prešeren (1800-1849), και η μούσα της ποίησης


Το Hauptmann House που χτίστηκε το 1873, ήταν ένα από τα λίγα κτίρια της πόλης που επιβίωσε από το μεγάλο σεισμό του 1895 σχεδόν αλώβητο


Συνέχεια της πλατεία είναι ένα από τα σημαντικότερα δημιουργήματα του Jose Plecnik και σύμβολο της πόλης η Tromostovje ή αλλιώς Tριπλή γέφυρα. Η θέση της γέφυρας είναι ιδανική για φωτογραφικές λήψεις γιατί από τη μία βλέπει το κάστρο και την μεσαιωνική πόλη από την άλλη την πλατεία Prešeren και φυσικά τον ποταμό Ljubjanica και την γραφική πόλη και από τις δύο όχθες.
Εγώ εξακολουθούσα να παραμιλάω για τον καιρό και να θέλω να βγει ήλιος γιατί θα είναι πιο φωτογενής η πόλη. Τον χαβά μου εγώ αλλά ορίστε τα κλικ της μηχανής!







Η κεντρική από τις τρεις γέφυρες που σχηματίζουν την τριπλή γέφυρα φτιάχτηκε το 1842. Μεταξύ 1929 και 1932, οι πλευρικές γέφυρες που προορίζονταν για τους πεζούς, προστέθηκαν στο αρχικό πέτρινο γεφύρι με ένα σχέδιο του αρχιτέκτονα Jože Plečnik, ο οποίος δημιούργησε έτσι ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό στολίδι της Λιουμπλιάνα. Από κάθε μία από τις πλευρικές γέφυρες δύο κλίμακες οδηγούν σε βεράντες που βρίσκεται ακριβώς πάνω από το ποτάμι, όπου φυτεύτηκαν λεύκες ώστε να συμβάλει στη συνολική εμφάνιση της Γέφυρας. Η τριπλή γέφυρα ανακαινίστηκε πλήρως το 1992.



Η βόλτα συνεχίστηκε κατά μήκος του ποταμού και από τις δύο πλευρές. Ήταν ακόμα πρωί και η πόλη κινούνταν σε νωχελικούς ρυθμούς. Τα καφέ είχαν ελάχιστο κόσμο και η βροχή ήταν προ των πυλών. Ελάχιστα μετά φτάσαμε στην επόμενη γέφυρα (χωρίς όνομα). Λογικά πρέπει να χτίστηκε πολύ πρόσφατα. Είναι μικρή σύγχρονη με γυάλινα κιγκλιδώματα.

Από τη συγκεκριμένη γέφυρα έχεις την ωραιότερη και μάλλον την πιο κλασική εικόνα της Λιουμπλιάνας απέναντι στην τριπλή γέφυρα και την πλατεία Prešeren. Οι εικόνες και από τις δύο όχθες ήταν γραφικές και όμορφες αλλά μη ξεχνιόμαστε με ήλιο θα ήταν πολύ καλύτερα!






Προσπαθούσα να συνηθίσω τον μουντό καιρό αλλά δυσκολευόμουν. Ο Rose μου έλεγε να μη χαλιέμαι για τον καιρό αλλά η γκρίνια συνεχιζόταν ανά διαστήματα. Μα ήρθαμε καλοκαίρι, έχει ψύχρα και να φάμε στη μάπα και βροχή? Ε ΟΧΙ! Δυστυχώς φίλοι μου δεν μπορείς να τα βάλεις με τον καιρό, εκτός κι αν ο καιρός σκυλοβαρεθεί την μίρλα και την γκρίνια σου! Και συνεχίζουμε επί του ποταμού στην Hribarjevo nabrežje και στην μικρή πλατεία Dvorni trg.
page2.jpg






Και πιάνει η απαίσια βροχή. Και αρχίζω. Πολύ ωραία, μπράβο, τέλειο καλοκαίρι, τα νεύρα μου, ξευτίλα, γκαντεμιά, κρίμα και x#@xx&[email protected]!!!
Τέλος πάντως, άντε βγάλε μια φωτό!
Slovenia-82.jpg


Και φτάσαμε σε άλλη μια διάσημη γέφυρα την Čevljarski most, αγγλιστί Cobblers' Bridge, ελληνιστί Γέφυρα των τσαγκάρηδων! Και αυτή χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Jože Plečnik μεταξύ 1931 και 1932, και χαρακτηριστικό της εντυπωσιακής της εμφάνισης είναι οι ψηλοί, και διαφορετικού μεγέθους πυλώνες.






Τα περισσότερα από τα κτίρια στις όχθες του ποταμού είναι ανακαινισμένα με τις προσόψεις να μοιάζουν σαν καινούριες ενώ λιγότερα είναι παρατημένα από το χρόνο.



Κι ενώ η βροχή είχε δυναμώσει για τα καλά φτάσαμε στην κομψή πλατεία Novi trg δηλαδή Νέα πλατεία με σημαντικά κτίρια να βρίσκονται γύρω της όπως η Σλοβένικη Ακαδημία Επιστημών και Τεχνών και Εθνική και Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη. Το σιντριβάνι στην μια πλευρά της Novi trg προστέθηκε μόλις το 2013 μετά την ολική αναμόρφωση της πλατείας.




Η πίσω πλευρά της Εθνικής και Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης, που χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Jože Plečnik μεταξύ 1936 και 1941.


Άρον άρον προχωρήσαμε επί του ποταμού, προσπερνώντας το διάσημο ανάχωμα Breg (άλλο ένα εξαιρετικό μέρος μετά το ολικό λίφτινγκ του 2010 που θα το απολαμβάναμε αργότερα), και φτάσαμε σε μια από τις λίγες λεωφόρους της πόλης την Zoisova cesta και Karlovška cesta, στο τέλος της παλιάς πόλης που βρίσκεται και ο Župnijska cerkev sv. Jakoba (Ενοριακός Ναός του Αγίου Ιάκωβος).
page3.jpg


Από την Zoisova cesta, η επόμενη γέφυρα του ποταμού η Hradeckega most


Πήγαμε προς τα πίσω στην Zoisova cesta όπου περάσαμε την αρχιτεκτονική σχολή του Πανεπιστημίου και ευτυχώς η βροχή είχε σταματήσει. Η βόλτα ήταν όμορφη και με εξέπληττε συνέχεια πόσο πράσινο έχει αυτή η πόλη.
page4.jpg


Λεωφόρος Zoisova cesta και η Αρχιτεκτονική σχολή στα δεξιά


Ένα κρυφό στενό σε ένα παρκάκι


Στρίψαμε δεξιά στην Emonska cesta και περπατήσαμε όλο ευθεία την Vegova ulica μέχρι την μεγάλη πλατεία Kongresni trg.
page5.jpg


Υπερβολικά ξεκούραστοι και χαλαροί και με την προσμονή να φτιάξει ο καιρός φτάσαμε στην μεγάλη πλατεία Kongresni trg. Εκεί βρίσκεται ίσως το ομορφότερο κτίριο σε όλη την πόλη, το Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνας που κατασκευάστηκε το 1902.




Είμαστε στο κέντρο του σύγχρονου κομματιού της πόλης με θέα από το Πανεπιστήμιο προς το λόφο του κάστρου


Στην πλατεία είχε στηθεί εξέδρα για το Φεστιβάλ της Λιουμπλιάνα



Εκτός από το Πανεπιστήμιο και άλλα σημαντικά κτίρια, στην πλατεία πρωταγωνιστεί στο ένα άκρο της η Εκκλησία Ουρσουλινών της Αγίας Τριάδας


Το πάρκο Zvezda, εκτείνεται κατά μήκος του κεντρικού τμήματος της πλατείας


H Šubičeva ulica μας έβγαλε στην πλατεία Δημοκρατίας Trg republike και στο Κοινοβούλιο της χώρας. Το Σλοβενικό κοινοβούλιο, το οποίο στεγάζει την Εθνική Συνέλευση της Δημοκρατίας της Σλοβενίας, κατασκευάστηκε μεταξύ 1954 και 1959. Ένας συνδυασμός της κλασικής αρχαιότητας και του ρεαλισμού της εποχής που χτίστηκε. Το χαρακτηριστικό του κτιρίου είναι η πύλη εισόδου με διάφορα αγάλματα που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους! Τι να πω. Δεν το λες και ωραίο κτίριο. Ίσως το πιο απλό και αδιάφορο Κοινοβούλιο που έχω δει μέχρι στιγμής και αν δεν ήξερα οτι είναι η Βουλή μάλλον θα το προσπερνούσα.



Από την άλλη η πλατεία Δημοκρατίας είναι ίσως το μόνο σημείο της Λιουμπλιάνας που μπορείς να πεις ότι θυμίζει πρώην Γιουγκοσλαβία! Η πλατεία χτίστηκε το 1960 εκεί που βρέθηκαν ρωμαϊκά ερείπια και αντικείμενα. Στο σημείο που βρίσκεται το Cankarjev dom πολιτιστικό και συνεδριακό κέντρο και τα δύο ψηλά κτίρια γραφείων TR3 και Ljubljanska banka.


Σχεδόν πίσω από το κοινοβούλιο είναι η Εθνική Λυρική Σκηνή της Σλοβενίας και λίγο μετά η Εθνική Πινακοθήκη
page6.jpg


Απέναντι το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης που κοιτάει την Ορθόδοξη εκκλησία
page7.jpg


Από το σημείο αυτό μπήκαμε στο μεγαλύτερο και πιο όμορφο πάρκο της Λιουμπλιάνας το Park Tivoli


Σχεδιάστηκε το 1813 και καλύπτει μια έκταση περίπου πέντε τετραγωνικών χιλιομέτρων. Ο κεντρικός δρόμος του πάρκου είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι που περιλαμβάνει μια υπάιθρια φωτογραφική γκαλερί και συγκεκριμένα είχε έκθεση του National Geographic.


Στο βάθος είναι το Διεθνές Κέντρο Γραφικών Τεχνών. Το πάρκο έχει πισίνα, αθλητικές εγκαταστάσεις, παιδική χαρά, πατινάζ, αίθουσες εκδηλώσεων και πολλά άλλα, όμως εμείς περπατήσαμε ένα μικρό κομμάτι του. Άρχισε πάλι να ψιλοβρέχει κι εγώ να βρίζω!
page8.jpg

page9.jpg


Νομίζω πως ο θεός βαρέθηκε να ακούει την γκρίνια μου και ξαφνικά όχι μόνο σταμάτησε να βρέχει αλλά άρχιζε να φαίνεται το γαλάζιο του ουρανού και οι ακτίνες του ήλιου!


Από το σημείο αυτό και μετά μέσα η διάθεση ανέβηκε και φωτογράφιζα τα ίδια όμως όλα αποτυπώνονταν πολύ πιο όμορφα και ο συνδυασμός σύννεφα, γαλάζιος ουρανός τόνισαν την ομορφιά της πόλης.

Πίσω από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης το όμορφο κτίριο που στεγάζει το Υπουργείο Εξωτερικών


Ξανά η Όπερα


Διαδρομή από την Cankarjeva cesta, στην λεωφόρο Slovenska cesta και στην εμπορική οδό Čopova ulica. Είδαμε όμορφα και μεγαλοπρεπή κτίρια, η πόλη όσο περνούσε η ώρα γινόταν όλο και πιο ζωντανή, ο ήλιος δειλά εμφανιζόταν και ανέβασε την θερμοκρασία και τώρα πιο χαρούμενος προχωρούσα και απολάμβανα αυτή την τόσο ξεχωριστή και φωτογενή πόλη!


Slovenska cesta & Čopova ulica


Slovenska cesta


Πάνω στην Slovenska cesta συναντάμε τον εμβληματικό ουρανοξύστη Nebotičnik (Skyscraper). Χτισμένος το 1933 στα πρότυπα της Αμερικής, ο 70 μέτρων ουρανοξύστης της Λιουμπλιάνας ήταν το ψηλότερο κτίριο στα Βαλκάνια και το ένατο ψηλότερο κτίριο στην Ευρώπη κατά τη στιγμή της κατασκευής του. Στον τελευταίο όροφο του κτιρίου είναι το καφέ εστιατόριο Nebotičnik που προσφέρει ίσως την πιο όμορφη θέα της Λιουμπλιάνα και φυσικά το επισκεφτήκαμε τις επόμενες μέρες.


Čopova ulica


Η εμπορική οδός Čopova ulica μας οδήγησε εκεί που ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί, στην κεντρική πλατεία Prešeren. Και πάμε από την αρχή με άλλες καιρικές συνθήκες και άλλη διάθεση αυτή τη φορά!
 
Last edited:

underwater

Member
Μηνύματα
2.179
Likes
5.319
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Κι έλεγα πότε θα ξεκινήσεις ιστορία! Τρελαίνομαι ρε @giannismits με τα ωραία σου! :p
Τα τελευταία χρόνια έχω φάει κόλλημα με τα Βαλκάνια και ακόμα περισσότερο με τις χώρες που αποτελούσαν τη Γιουγκοσλαβία! Στο ψυγείο μου έχω μαγνητάκι με τον Τίτο σε περίοπτη θέση! Η Σλοβενία είναι από τα λίγα κομμάτια που απομένουν για να ολοκληρωθεί το παζλ! Περιμένω οπότε την ιστορία και tips, επειδή αποτελεί must προορισμό για μένα! :)
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.381
Μηνύματα
711.697
Μέλη
35.251
Νεότερο μέλος
iAkis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom