soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.650
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Τηλεφωνούσαμε συνεχώς στο ξενοδοχείο να έρθει κάποιος υπάλληλος έξω από τη Μεδίνα για να μας πάρει, αλλά το τηλέφωνο δεν απαντούσε. Τελικά ο οδηγός κατόπιν συνεννοήσεως με φίλο του μας παρέλαβε και προχωρήσαμε προς το Ριάντ το οποίο όπως και τα προηγούμενα μας δεν έκλεισα πολύ βαθιά στη Μεδίνα. Καλοντυμένος ο νεαρός δεν καταδέχτηκε να πάρει έστω και μια αποσκευή να μας βοηθήσει αλλά βάδιζε τριάντα μέτρα πριν από μας κι εμείς ακολουθούσαμε με δύο αποσκευές ο καθένας μας στο χέρι!
Στο τέλος ήθελε και φιλοδώρημα και τα τέσσερα ευρώ που του έδωσαν οι φίλοι μας του φάνηκαν λίγα. Τον αφήσαμε να φωνάζει και μπήκαμε στο Riad dar Salam. Το σωστό ήταν να τον πλέρωνε ο οδηγός. Όμως όπως γίνεται και σε άλλες χώρες όμοιες με το Μαρόκο οι τουρίστες θα αποτελούν πηγή εκμετάλλευσης για τους ντόπιους που λίγο ή πολύ ασχολούνται μαζί τους. Κάποιες δε περιπτώσεις που ανέφερα σε προηγούμενες σελίδες όπως, όταν με ένα ευρώ πήγαμε τέσσερα άτομα συν οκτώ αποσκευές με grand taxi από την πόλη στο σταθμό θεωρείται επιτυχία και μακάρι να το επιτυγχάνουν όλοι.
Ο υπάλληλος του Ριάντ κλεισμένος στην στολή του εργαζόταν 24 ώρες το 24ώρο. Το τηλέφωνο δεν απαντούσε όταν καλούσαμε γιατί βρισκόταν στο γραφείου του ξενοδόχου και ήταν κλειδωμένο κείνες τις απογευματινές ώρες. Όμως ο υπάλληλος που στην αρχή μας φάνηκε ιδιότροπος και πιεστικός μας είχε στείλει με e mail με το δικό του αριθμό για να μας εξυπηρετήσει. Εμείς όμως δεν το λάβαμε γιατί δεν είχαμε κινητό με PC. Κι αυτή είναι η δεύτερη περίπτωση μετά την ταλαιπωρία της άφιξης στο αεροδρόμιο του Μαρακές, όπου η μη ύπαρξη smartphone μας άφησε ανημέρωτους. Θα υπάρξει και τρίτη αλλά και τέταρτη παρόλο που είχα ενημερώσει όλους που θα είχα συναλλαγές.
Tα δωμάτια μας εδώ ήταν στο ισόγειο στενά και άβολα. Η ξενοδόχος μας έκανε την εμφάνιση της την επόμενη μέρα λιγομίλητη, καλοντυμένη, ελαφρώς και πονηρώς χαμογελαστή. Η τιμή εκάστου δωματίου ήταν υπερβολικά υψηλή με 55 ευρώ τη βραδιά και ματαίως προσπαθούσα να βρω την αιτία. Δεν είχε κάτι παραπάνω από τα άλλα που μέιναμε και τα οποία το προσωπικό τους ήταν πολύ φιλικό. Το είχα κλείσει όμως στα 55 γιατί έταζε χαμάμ και εστιατόριο. Αυτά όμως δεν είχα σχέση με το ριάντ απλά σε έστελνε σε συγκεκριμένες διευθύνσεις για την παροχή αυτών των υπηρεσιών. Τελικά με εμπειρία που πήραμε από τις άλλες πόλεις μπορούσαμε να συγκρίνουμε πολλά πράγματα στο Μαρακές, πράγμα που δεν θα γινόταν αν το είχαμε πρώτο στο πρόγραμμα.
Ένα άλλο αρνητικό που δεν το συναντήσαμε αλλού ήταν ότι ήθελε την πληρωμή σε ντιχράμ. Την μετατροπή των 330 ευρώ συνολικά την έκανε με την υψηλότερη τιμή του ευρώ. Πληρώσαμε το ποσό των ντιχράμ με κάρτα γιατί τόσες χιλιάδες δεν είχαμε μαζί μας, κι όταν την έλεγξα μετά το ταξίδι είχαμε χρεωθεί οκτώ ευρώ επιπλέον για την μετατροπή του συναλλάγματος. Ενώ όταν είχαμε μείνει στο le grand hotel Imilchi το πρώτο βράδυ, πληρώσαμε με κάρτα σε ευρώ και χρεωθήκαμε το ίδιο ποσό. Τελικά εκείνο το ξενοδοχείο απεδείχθη καλύτερη επιλογή. Ήταν φτηνότερο σε μια όμορφη θέση με κήπους, πάρκα και η Κοτουμπία φαινόταν απ το μπαλκόνι μας.
Δεν ξεκουραστήκαμε πολύ, πήραμε την χάρτη της Μεδίνα και σε 20 λεπτά ήσασταν στη θρυλική πλατεία Jamaa el Fna. Είχε νυχτώσει και οι καλλιτέχνες της πλατείας έλειπαν. Πολλοί όμως οι πάγκοι φωνές που σε καλούσαν να δοκιμάσεις τις λιχουδιές ιδίως τα θαλασσινά. Προτιμήσαμε ένα καφέ μπαρ απ όπου πήραμε την πρώτη συνολική εικόνα της. Όμως δεν διαλέξαμε το καλύτερο και τα γλυκά του ήταν για κλάματα. Γνώριζα βέβαια κάποια ονόματα που είχατε προτείνει αλλά μετά από την κούραση της ημέρας δεν είχαμε όρεξη για ψάξιμο.
Tην επόμενη μέρα ξεκινήσαμε την περιήγηση με πρώτο τον κήπο Μαζορέλ το οποίο αργότερα αγόρασε ο Υβ Σαιν Λωρέν. Πήγαμε περπατώντας, τα δύο μικρά μουσεία ήταν κλειστά εκείνη τη μέρα κι έτσι για αρκετή απολαύσαμε την ομορφιά και τη δροσιά του.
Επόμενο σταθμός ήταν το σήμα κατατεθέν της πόλης το υψηλό τζαμί Κουτουμπία με τον μιναρές ορατό από κάθε σημείο της πόλης. Εκεί πήγαμε με ταξί 40 ντιχράμ. Κατόπιν πεζοπορώντας, πήραμε τη μεγάλη λεωφόρο που περνά μπροστά του για να πάμε στο Palais El Badi. Λίγο πριν φτάσουμε σ αυτό το μουσείο βρεθήκαμε στην πλατεία Place des Ferblantiers. Eίναι μια αρκετά συμπαθητική πλατειούλα που σας τη συνιστώ για φαγητό ή για καφέ. Με στέγαστρα τα εστιατόρια καφέ και με κολόνες θυμίζουν πλατείες αποικιακού ρυθμού – πιθανώς πορτογαλικές επιρροές- όπως τις βλέπουμε στην λατινική Αμερική, και τούτο συμπλήρωνε οι ομάδες μουσικών που διασκέδαζαν τους πελάτες.
Μετά το καφεδάκι μας που το χρειαζόμασταν γιατί το είχαμε καθυστερήσει επισκεφτήκαμε το Palais El Badi ένα ογκώδες συγκρότημα από κάστρα, πύργους, αίθουσες κενές και μια μεγάλη κλειστή πλατεία.
Επιστρέψαμε στην πλατεία και δίπλα της ακριβώς βρίσκεται η Mela, δηλαδή η εβραϊκή περιοχή με αναρίθμητα μαγαζάκια στα στενοσόκακα τα οποία πουλούσαν κάθε είδους μπαχαρικά. Οτιδήποτε παράγει η φύση υπήρχε εκεί, τίποτε δεν πάει χαμένο στο Μαρόκο. Εντύπωση μου έκανε ένα σακί γεμάτο από σπασμένα ξεραμένα όστρακα αχινών. Όταν τους ρώτησα σε τι χρησιμεύουν, απάντησαν ότι διώχνουν τα κουνούπια από το σπίτι!
Συνεχίσαμε για το Palais de la Bahia. Kτισμένο το 19ο αιώνα γεμάτες οι αίθουσες με ισλαμική και μαροκινή τέχνη απείρου κάλους ένα σύνολο που όμοιο του δεν είδα στο Ιράν που έχει πλήθος αραβουργημάτων.
Το ζευγάρι οι φίλο μας επέστρεψαν στο ξενοδοχείο, εμείς συνεχίσαμε για τους τάφους των Saadiens που ήταν εκεί κοντά αλλά δεν τους προλάβαμε ανοικτούς γιατί το μεσημεριανό που πήραμε στην πλατεία μας καθυστέρησε.
Συνεχίσαμε με τα πόδια μέχρι την Jemaa El Fna σ ένα κάθετο δρόμο προς αυτή πήρε το μάτι μας τουριστικό γραφείο με διάφορες ημερήσιες εκδρομές και οι εικόνες της Ουρίκα μας ενρυπωσίασαν. Κλείσαμε οι δυο μας με 20 ευρώ το άτομο για την επόμενη.
Συμπληρώσαμε την πρώτη μας μέρα περιήγησης στο Μαρακές η οποία ξεκίνησε στις εννέα το πρωί με μια πολύωρη βόλτα στην φημισμένη πλατεία, το ήλιο να βασιλεύει δίπλα από τον μιναρέ της Κουτουμπία κι ανάμεσα από τις φυλλωσιές των δένδρων σχηματίζοντας με τις ακτίνες του πανέμορφες ανταύγειες κατά μήκος του δρόμου που ενώνει την πλατεία με το τζαμί γεμάτου από άμαξες, με τους συμπαθητικούς αμαξάδες να περιμένουν υπομονετικά τους πελάτες τους και γύρω μας δεκάδες καλλιτέχνες του δρόμου να παρουσιάζουν το ταλέντο τους στα παιδιά στους τουρίστες ξένους και ντόπιους δημιουργώντας μια ευχάριστη χαρούμενη ατμόσφαιρα δικαιώνοντας την φήμη αυτής της πλατείας. Λίγο πιο πέρα, ο σαματάς από τις φωνές των κραχτών των πάγκων με κάθε είδους φαγητά και λιχουδιές, καθώς και τα γύρω από την πλατεία καφέ μπαρ συμπλήρωναν την όλη εικόνα της Jemaa El Fna
Jardin Majorelle. Δια χειρός Υves Saint Laurent. H τέφρα του έχει σκορπιστεί εδώ.
Κουτούμπια
Παλάτι ελ Μπαντί
Σ' αυτόν τον περιμετρικά κλειστό υπαίθριο χώρο κάναν την βολτούλα τους οι γυναίκες του χαρεμιού του μεγιστάνα. Εκάστη εξ αυτών είχε το δωμάτιο της, βλέπετε τις πόρτες, για τις ιδιαίτερες στιγμές μαζί του!!
Στο τέλος ήθελε και φιλοδώρημα και τα τέσσερα ευρώ που του έδωσαν οι φίλοι μας του φάνηκαν λίγα. Τον αφήσαμε να φωνάζει και μπήκαμε στο Riad dar Salam. Το σωστό ήταν να τον πλέρωνε ο οδηγός. Όμως όπως γίνεται και σε άλλες χώρες όμοιες με το Μαρόκο οι τουρίστες θα αποτελούν πηγή εκμετάλλευσης για τους ντόπιους που λίγο ή πολύ ασχολούνται μαζί τους. Κάποιες δε περιπτώσεις που ανέφερα σε προηγούμενες σελίδες όπως, όταν με ένα ευρώ πήγαμε τέσσερα άτομα συν οκτώ αποσκευές με grand taxi από την πόλη στο σταθμό θεωρείται επιτυχία και μακάρι να το επιτυγχάνουν όλοι.
Ο υπάλληλος του Ριάντ κλεισμένος στην στολή του εργαζόταν 24 ώρες το 24ώρο. Το τηλέφωνο δεν απαντούσε όταν καλούσαμε γιατί βρισκόταν στο γραφείου του ξενοδόχου και ήταν κλειδωμένο κείνες τις απογευματινές ώρες. Όμως ο υπάλληλος που στην αρχή μας φάνηκε ιδιότροπος και πιεστικός μας είχε στείλει με e mail με το δικό του αριθμό για να μας εξυπηρετήσει. Εμείς όμως δεν το λάβαμε γιατί δεν είχαμε κινητό με PC. Κι αυτή είναι η δεύτερη περίπτωση μετά την ταλαιπωρία της άφιξης στο αεροδρόμιο του Μαρακές, όπου η μη ύπαρξη smartphone μας άφησε ανημέρωτους. Θα υπάρξει και τρίτη αλλά και τέταρτη παρόλο που είχα ενημερώσει όλους που θα είχα συναλλαγές.
Tα δωμάτια μας εδώ ήταν στο ισόγειο στενά και άβολα. Η ξενοδόχος μας έκανε την εμφάνιση της την επόμενη μέρα λιγομίλητη, καλοντυμένη, ελαφρώς και πονηρώς χαμογελαστή. Η τιμή εκάστου δωματίου ήταν υπερβολικά υψηλή με 55 ευρώ τη βραδιά και ματαίως προσπαθούσα να βρω την αιτία. Δεν είχε κάτι παραπάνω από τα άλλα που μέιναμε και τα οποία το προσωπικό τους ήταν πολύ φιλικό. Το είχα κλείσει όμως στα 55 γιατί έταζε χαμάμ και εστιατόριο. Αυτά όμως δεν είχα σχέση με το ριάντ απλά σε έστελνε σε συγκεκριμένες διευθύνσεις για την παροχή αυτών των υπηρεσιών. Τελικά με εμπειρία που πήραμε από τις άλλες πόλεις μπορούσαμε να συγκρίνουμε πολλά πράγματα στο Μαρακές, πράγμα που δεν θα γινόταν αν το είχαμε πρώτο στο πρόγραμμα.
Ένα άλλο αρνητικό που δεν το συναντήσαμε αλλού ήταν ότι ήθελε την πληρωμή σε ντιχράμ. Την μετατροπή των 330 ευρώ συνολικά την έκανε με την υψηλότερη τιμή του ευρώ. Πληρώσαμε το ποσό των ντιχράμ με κάρτα γιατί τόσες χιλιάδες δεν είχαμε μαζί μας, κι όταν την έλεγξα μετά το ταξίδι είχαμε χρεωθεί οκτώ ευρώ επιπλέον για την μετατροπή του συναλλάγματος. Ενώ όταν είχαμε μείνει στο le grand hotel Imilchi το πρώτο βράδυ, πληρώσαμε με κάρτα σε ευρώ και χρεωθήκαμε το ίδιο ποσό. Τελικά εκείνο το ξενοδοχείο απεδείχθη καλύτερη επιλογή. Ήταν φτηνότερο σε μια όμορφη θέση με κήπους, πάρκα και η Κοτουμπία φαινόταν απ το μπαλκόνι μας.
Δεν ξεκουραστήκαμε πολύ, πήραμε την χάρτη της Μεδίνα και σε 20 λεπτά ήσασταν στη θρυλική πλατεία Jamaa el Fna. Είχε νυχτώσει και οι καλλιτέχνες της πλατείας έλειπαν. Πολλοί όμως οι πάγκοι φωνές που σε καλούσαν να δοκιμάσεις τις λιχουδιές ιδίως τα θαλασσινά. Προτιμήσαμε ένα καφέ μπαρ απ όπου πήραμε την πρώτη συνολική εικόνα της. Όμως δεν διαλέξαμε το καλύτερο και τα γλυκά του ήταν για κλάματα. Γνώριζα βέβαια κάποια ονόματα που είχατε προτείνει αλλά μετά από την κούραση της ημέρας δεν είχαμε όρεξη για ψάξιμο.
Tην επόμενη μέρα ξεκινήσαμε την περιήγηση με πρώτο τον κήπο Μαζορέλ το οποίο αργότερα αγόρασε ο Υβ Σαιν Λωρέν. Πήγαμε περπατώντας, τα δύο μικρά μουσεία ήταν κλειστά εκείνη τη μέρα κι έτσι για αρκετή απολαύσαμε την ομορφιά και τη δροσιά του.
Επόμενο σταθμός ήταν το σήμα κατατεθέν της πόλης το υψηλό τζαμί Κουτουμπία με τον μιναρές ορατό από κάθε σημείο της πόλης. Εκεί πήγαμε με ταξί 40 ντιχράμ. Κατόπιν πεζοπορώντας, πήραμε τη μεγάλη λεωφόρο που περνά μπροστά του για να πάμε στο Palais El Badi. Λίγο πριν φτάσουμε σ αυτό το μουσείο βρεθήκαμε στην πλατεία Place des Ferblantiers. Eίναι μια αρκετά συμπαθητική πλατειούλα που σας τη συνιστώ για φαγητό ή για καφέ. Με στέγαστρα τα εστιατόρια καφέ και με κολόνες θυμίζουν πλατείες αποικιακού ρυθμού – πιθανώς πορτογαλικές επιρροές- όπως τις βλέπουμε στην λατινική Αμερική, και τούτο συμπλήρωνε οι ομάδες μουσικών που διασκέδαζαν τους πελάτες.
Μετά το καφεδάκι μας που το χρειαζόμασταν γιατί το είχαμε καθυστερήσει επισκεφτήκαμε το Palais El Badi ένα ογκώδες συγκρότημα από κάστρα, πύργους, αίθουσες κενές και μια μεγάλη κλειστή πλατεία.
Επιστρέψαμε στην πλατεία και δίπλα της ακριβώς βρίσκεται η Mela, δηλαδή η εβραϊκή περιοχή με αναρίθμητα μαγαζάκια στα στενοσόκακα τα οποία πουλούσαν κάθε είδους μπαχαρικά. Οτιδήποτε παράγει η φύση υπήρχε εκεί, τίποτε δεν πάει χαμένο στο Μαρόκο. Εντύπωση μου έκανε ένα σακί γεμάτο από σπασμένα ξεραμένα όστρακα αχινών. Όταν τους ρώτησα σε τι χρησιμεύουν, απάντησαν ότι διώχνουν τα κουνούπια από το σπίτι!
Συνεχίσαμε για το Palais de la Bahia. Kτισμένο το 19ο αιώνα γεμάτες οι αίθουσες με ισλαμική και μαροκινή τέχνη απείρου κάλους ένα σύνολο που όμοιο του δεν είδα στο Ιράν που έχει πλήθος αραβουργημάτων.
Το ζευγάρι οι φίλο μας επέστρεψαν στο ξενοδοχείο, εμείς συνεχίσαμε για τους τάφους των Saadiens που ήταν εκεί κοντά αλλά δεν τους προλάβαμε ανοικτούς γιατί το μεσημεριανό που πήραμε στην πλατεία μας καθυστέρησε.
Συνεχίσαμε με τα πόδια μέχρι την Jemaa El Fna σ ένα κάθετο δρόμο προς αυτή πήρε το μάτι μας τουριστικό γραφείο με διάφορες ημερήσιες εκδρομές και οι εικόνες της Ουρίκα μας ενρυπωσίασαν. Κλείσαμε οι δυο μας με 20 ευρώ το άτομο για την επόμενη.
Συμπληρώσαμε την πρώτη μας μέρα περιήγησης στο Μαρακές η οποία ξεκίνησε στις εννέα το πρωί με μια πολύωρη βόλτα στην φημισμένη πλατεία, το ήλιο να βασιλεύει δίπλα από τον μιναρέ της Κουτουμπία κι ανάμεσα από τις φυλλωσιές των δένδρων σχηματίζοντας με τις ακτίνες του πανέμορφες ανταύγειες κατά μήκος του δρόμου που ενώνει την πλατεία με το τζαμί γεμάτου από άμαξες, με τους συμπαθητικούς αμαξάδες να περιμένουν υπομονετικά τους πελάτες τους και γύρω μας δεκάδες καλλιτέχνες του δρόμου να παρουσιάζουν το ταλέντο τους στα παιδιά στους τουρίστες ξένους και ντόπιους δημιουργώντας μια ευχάριστη χαρούμενη ατμόσφαιρα δικαιώνοντας την φήμη αυτής της πλατείας. Λίγο πιο πέρα, ο σαματάς από τις φωνές των κραχτών των πάγκων με κάθε είδους φαγητά και λιχουδιές, καθώς και τα γύρω από την πλατεία καφέ μπαρ συμπλήρωναν την όλη εικόνα της Jemaa El Fna
Jardin Majorelle. Δια χειρός Υves Saint Laurent. H τέφρα του έχει σκορπιστεί εδώ.
Κουτούμπια
Παλάτι ελ Μπαντί
Σ' αυτόν τον περιμετρικά κλειστό υπαίθριο χώρο κάναν την βολτούλα τους οι γυναίκες του χαρεμιού του μεγιστάνα. Εκάστη εξ αυτών είχε το δωμάτιο της, βλέπετε τις πόρτες, για τις ιδιαίτερες στιγμές μαζί του!!