soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.650
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Το 12θέσιο βανάκι για την Ουρίκα ήταν γεμάτο και οι μόνοι ξένοι ήμασταν εμείς οι δύο και ένα ζευγάρι από τη Βραζιλία. Όλοι οι υπόλοιποι ήταν νεαροί Μαροκινοί τουρίστες. Μετά από μια ώρα και κάτω από βροχή αρχίσαμε να μπαίνουμε στην κοιλάδα. Αρχικά σταματήσαμε στο συνεταιρισμό Βερβερίνων γυναικών που ασχολούνται με την επεξεργασία του αργκάν. Μας έτυχε κι άλλο στην διάρκεια του όλου ταξιδιού μας στον Μαρόκο αλλά εδώ μας έκαναν πιο λεπτομερή ενημέρωση και μας έδειξαν πολλών ειδών προϊόντα. Μέτα το αρωματικό τσαγάκι που μας κέρασαν συνεχίσαμε μέχρι το κυρίως χωριό της κοιλάδας σένα τοπίο εξωπραγματικό που θύμιζε ταινία του Ντίσνεϋ από τη χώρα των θαυμάτων.
Περάσαμε το γεφυράκι πάνω από το ποτάμι που έτρεχε άγριο ανάμεσα στα βράχια βρεθήκαμε στην απέναντι πλευρά και συνεχίσαμε για μισή ώρα με τα πόδια στο απότομο μονοπάτι που είτε πέρναγε ανάμεσα από τα μαγαζάκια τουριστικών ειδών των Βέρβερων είτε πάνω από τα γλιστερά βράχια και κατέληγε στον τον τελευταίο μεγάλο καταρράχτη μιας σειράς καταρρακτών και λιμνών απλησίαστους για τους απλούς εζοπόρου.
Πριν επιστρέψουμε για το Μαρακές μας πήγαν σ ένα εστιατόριο για φαγητό για όσους το επιθυμούσαμε, περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα, κι εδώ φάνηκε ξανά η ιδιαίτερη μεταχείριση προς τους τουρίστες παρά το ότι στην παρέα μας ήταν σχεδόν όλοι μαροκινοί. Το εστιατόριο είχε το ισόγειο, το πρώτο όροφο και τον δεύτερο. Εμάς τους ξεχωριστούς… μας έβαλαν στον δεύτερο όπουο κατάλογος είχε μόνο tajin μενού των 120 και 100 ντιχράμ και ένας οργανοπαίκτης με το ακορντεόν του ήταν έτοιμος να μας διασκεδάσει…! Αρνήθηκα τέτοιες κοροϊδίες κι εξ άλλου κρατούσαμε σε όλο το ταξίδι διάφορα φαγώσιμα, το ίδιο έκαναν οι περισσότεροι. Αργότερα πρόσεξα ότι ο οδηγός ο ξεναγός και κάποιοι ντόπιοι έτρωγαν τα σουβλάκια τους τις τηγανιτές πατάτες και τα σαλατικά στο ισόγειο. Τελικά από τα λίγα άτομα που γευμάτισαν στον όροφο μια κυρία διαμαρτυρήθηκε πολύ έντονα στον ξεναγό…
Στο Μαρακές όπου φτάσαμε κατά τις πέντε συναντήθηκα σ ένα καφέ με τον υπάλληλο του πρακτορείου που μας έστειλε στην Ουρίκα για να κανονίσω την μετάβαση μας από το ριάντ στο αεροδρόμιο νωρίς το επόμενο πρωί. Γιατί ο οδηγός του πρακτορείου που είχα κλείσει και πληρώσει 10 ευρώ πριν ξεκινήσει το ταξίδι μας και το οποίο πρακτορείο ήταν το ίδιο με αυτό που μας εξυπηρέτησε έστω και προβληματικά στην άφιξη μας στο Μενάρα, στο τηλέφωνο μου είπε ότι σταμάτησε την συνεργασία μ αυτό το πρακτορείο! Επικοινώνησα μαζί του και οι λόγοι ήταν λογιστικοί… απ ότι μου είπαν και ότι τα δέκα ευρώ επεστράφησαν στον λογαριασμό μου.!
Ο υπάλληλος του ήρθε στο καφέ συνοδευόμενος από την αρραβωνιαστικιά του γιατί όπως μας είπε κείνη τη μέρα είχε ρεπό και κατέβηκε μόνο για μας. Η κοπέλα του έμοιαζε σα να είχε βγει από τις ιστορίες των χιλίων και μία νυχτών. Δώδεκα μέρες στο Μαρόκο κι όμως όμοια της δεν είχαμε ξαναδεί. Τυλιγμένη με μεταξωτά αραχνοΰφαντα διαφόρου χρώματος, κεφάλι καλυμμένο μόλις που διακρινότανε ένα λεπτό μελαχρινό προσωπάκι, ηλικία γύρω στα 17 χρονών, έμοιαζε ντυμένη σαν τη Σαλώμη πριν αρχίζει να πετά τα ρούχα της. Αν όλες οι κοπέλες των νεαρών μαροκινών όπως τέτοιος ήταν ο φίλος μας είναι σαν αυτή, τότε έχουν δίκιο να τις μαντρώνουν μέσα σε τοίχους και ψηλά παράθυρα με χοντρά κάγκελα…
Συμφωνήσαμε στην τιμή των 15 ευρώ να μας στείλει τον οδηγό στο ξενοδοχείο στις 0315 το πρωί, οπωσδήποτε, τόνισα πολλές φορές γιατί η αναχώρηση της πτήσης ήταν 0615.
Eικόνες από το Βερβέρικο σπίτι. Εδώ το πάνω μέρος του νερόμυλου που αλέθει το στάρι και λειτουργεί
Περάσαμε το γεφυράκι πάνω από το ποτάμι που έτρεχε άγριο ανάμεσα στα βράχια βρεθήκαμε στην απέναντι πλευρά και συνεχίσαμε για μισή ώρα με τα πόδια στο απότομο μονοπάτι που είτε πέρναγε ανάμεσα από τα μαγαζάκια τουριστικών ειδών των Βέρβερων είτε πάνω από τα γλιστερά βράχια και κατέληγε στον τον τελευταίο μεγάλο καταρράχτη μιας σειράς καταρρακτών και λιμνών απλησίαστους για τους απλούς εζοπόρου.
Πριν επιστρέψουμε για το Μαρακές μας πήγαν σ ένα εστιατόριο για φαγητό για όσους το επιθυμούσαμε, περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα, κι εδώ φάνηκε ξανά η ιδιαίτερη μεταχείριση προς τους τουρίστες παρά το ότι στην παρέα μας ήταν σχεδόν όλοι μαροκινοί. Το εστιατόριο είχε το ισόγειο, το πρώτο όροφο και τον δεύτερο. Εμάς τους ξεχωριστούς… μας έβαλαν στον δεύτερο όπουο κατάλογος είχε μόνο tajin μενού των 120 και 100 ντιχράμ και ένας οργανοπαίκτης με το ακορντεόν του ήταν έτοιμος να μας διασκεδάσει…! Αρνήθηκα τέτοιες κοροϊδίες κι εξ άλλου κρατούσαμε σε όλο το ταξίδι διάφορα φαγώσιμα, το ίδιο έκαναν οι περισσότεροι. Αργότερα πρόσεξα ότι ο οδηγός ο ξεναγός και κάποιοι ντόπιοι έτρωγαν τα σουβλάκια τους τις τηγανιτές πατάτες και τα σαλατικά στο ισόγειο. Τελικά από τα λίγα άτομα που γευμάτισαν στον όροφο μια κυρία διαμαρτυρήθηκε πολύ έντονα στον ξεναγό…
Στο Μαρακές όπου φτάσαμε κατά τις πέντε συναντήθηκα σ ένα καφέ με τον υπάλληλο του πρακτορείου που μας έστειλε στην Ουρίκα για να κανονίσω την μετάβαση μας από το ριάντ στο αεροδρόμιο νωρίς το επόμενο πρωί. Γιατί ο οδηγός του πρακτορείου που είχα κλείσει και πληρώσει 10 ευρώ πριν ξεκινήσει το ταξίδι μας και το οποίο πρακτορείο ήταν το ίδιο με αυτό που μας εξυπηρέτησε έστω και προβληματικά στην άφιξη μας στο Μενάρα, στο τηλέφωνο μου είπε ότι σταμάτησε την συνεργασία μ αυτό το πρακτορείο! Επικοινώνησα μαζί του και οι λόγοι ήταν λογιστικοί… απ ότι μου είπαν και ότι τα δέκα ευρώ επεστράφησαν στον λογαριασμό μου.!
Ο υπάλληλος του ήρθε στο καφέ συνοδευόμενος από την αρραβωνιαστικιά του γιατί όπως μας είπε κείνη τη μέρα είχε ρεπό και κατέβηκε μόνο για μας. Η κοπέλα του έμοιαζε σα να είχε βγει από τις ιστορίες των χιλίων και μία νυχτών. Δώδεκα μέρες στο Μαρόκο κι όμως όμοια της δεν είχαμε ξαναδεί. Τυλιγμένη με μεταξωτά αραχνοΰφαντα διαφόρου χρώματος, κεφάλι καλυμμένο μόλις που διακρινότανε ένα λεπτό μελαχρινό προσωπάκι, ηλικία γύρω στα 17 χρονών, έμοιαζε ντυμένη σαν τη Σαλώμη πριν αρχίζει να πετά τα ρούχα της. Αν όλες οι κοπέλες των νεαρών μαροκινών όπως τέτοιος ήταν ο φίλος μας είναι σαν αυτή, τότε έχουν δίκιο να τις μαντρώνουν μέσα σε τοίχους και ψηλά παράθυρα με χοντρά κάγκελα…
Συμφωνήσαμε στην τιμή των 15 ευρώ να μας στείλει τον οδηγό στο ξενοδοχείο στις 0315 το πρωί, οπωσδήποτε, τόνισα πολλές φορές γιατί η αναχώρηση της πτήσης ήταν 0615.
Eικόνες από το Βερβέρικο σπίτι. Εδώ το πάνω μέρος του νερόμυλου που αλέθει το στάρι και λειτουργεί