soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.650
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Η δεύτερη στάση έγινε στο Ait Benhaddou. Παλιό οχυρωμένο χωριό πάνω σε λόφο με πολλές κάσμπες μια έξοδος προς τη Σαχάρα και μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. H κατασκευή των κτιρίων είναι από λάσπη και άχυρο, όπως ακριβώς το είδαμε και στα αρχαία χωριά του Ιράν. Υπάρχουν πολλά τουριστικά μαγαζάκια στην αρχή της ανάβασης των στενών σοκακιών, κάτι που χαλάει που αλλοιώνει το μνημείο.
Ξεφύγαμε κάποια στιγμή από το κεντρικό καλντερίμι και μπήκαμε σε μια τριώροφη κατοικία ερειπωμένη όπου είδαμε τους χώρους την εποχή που κατοικείτο. Βγαίνοντας δημιουργήθηκε μια παρεξήγηση ή μάλλον μια προσπάθεια εκμετάλλευσης του τουρίστα από ντόπιους. Η πινακίδα που έδειχνε μουσείο στα δέκα μέτρα από την οικία που είδαμε έβγαινε σε μια πλατειούλα αλλά αντιλαμβανόμενοι ότι πρόκειται για εργαλεία παλιάς εποχής που είχαμε ξαναδεί δεν μας κίνησε το ενδιαφέρον. Οι δυο φύλακες με τις κελεμπίες όμως προσπάθησαν φωνασκώντας να μας πιάσουν κορόιδα ζητώντας εισιτήριο ότι δήθεν και η παλιά οικία προσπαθώντας περιλαμβανόταν στο μουσείο. Ώσπου όταν εμφανίστηκαν δύο ντόπιο επισκέπτες μας σταμάτησαν να επιμείνουν.
Συνεχίσαμε με τον βανάκι μας ανεβαίνοντας την πλαγιά του Μεγάλου Άτλαντα, τα τοπία μοναδικά στροφούλες αρκετές όμως δεν ήταν τίποτα σ αυτό που μας περίμενε σε λίγες ώρες. Σταματήσαμε για καφέ ή τσάι σ ένα πάρκιν όπου είδαμε τον τρόπο επεξεργασίας του καρπού αργκάν απ όπου βγαίνει το φημισμένο λάδι και καλλυντικό. Γυναίκες το παρουσίαζαν, κάτι που θα ξαναδούμε σε λίγες μέρες, μας έδωσαν και δοκιμάσαμε τον καρπό του ο οποίος μας έκαιγε τον λάρυγγα για αρκετές ώρες
Συνεχίσαμε και φτάσαμε στη θρυλική κορυφή Tizi N’tichka Pass 2260 μέτρα. Εδώ είναι το υψηλότερο πέρασμα από το βαρά προς τη Σαχάρα σε όλη την βόρειο Αφρική. Έργο που ξεκίνησαν Γάλλοι αποικιοκράτες για να φτιάξουν μια διάβαση για τη Σαχάρα. Βρισκόμαστε στο ψηλότερο σημείου του δρόμου που συνδέει τον κάμπο της Μαρακές με την έρημο. Πίσω από το μνημείο μία μεγάλη σειρά από μαγαζάκια με αμέτρητα πετρώματα περιμένει τον επισκέπτη.
Αφήσαμε αυτό το ιστορικό σημείο και συνεχίσαμε σε κατηφορικό φιδόστροφο δρόμο. Σύντομα βρεθήκαμε πάνω από κοιλάδες, καταρράχτες και ποτάμια αλλά και με πολλά εργοτάξια επισκευής του δρόμου, όπου οι σκόνες και τα μπάζα ανακατευόταν συχνά με τα νερά των μικρών καταρρακτών που έπεφταν από την διπλανή πλαγιά Η ταχύτητα μειώθηκε τα τζάμια έκλεισαν να μην μπαίνει η σκόνη στάσεις υποχρεωτικές αναμονής στα στενά σημεία κι όλα αυτά σε μια οδήγηση εκατό χιλιομέτρων σύμφωνα με τον οδηγό μας. Τότε αντιληφθήκαμε το λόγο που ο καημένος ο Μεχντί δεν ήθελε να μας ακολουθήσει και είχε δίκιο, γιατί θα έπρεπε να ξανακάνει την επόμενη μέρα τη διαδρομή της ταλαιπωρίας για να επιστρέψει στην πόλη του την Φες. Θα μπορούσε όμως να μας το έλεγε καθαρά. Δεν θα τον παρεξηγούσαμε βεβαίως…
- Να σταματήσουμε κάπου για φαγητό; Μας ρώτησε ο οδηγός. Τα ταρακουνήματα στις λακκούβες μας είχαν ανοίξει την όρεξη αλλά ας μη σταματήσουμε ανάμεσα τους…
- Όταν βγούμε απ αυτή την ταλαιπωρία και μπούμε στον κανονικό δρόμο για το Μαρακές σταμάτα σε κάποιο πάρκιν με ταβέρνα.
Έτσι κι έγινε και σταθήκαμε τυχεροί. Η ταβέρνα είχε επί τέλους ένα σωστό φαγητό κι όχι μόνο τα νερόβραστα ταζίν. Σουβλάκια καλαμάκια, ρύζι και πατάτες τηγανητές αλλά γκρέκα, σαν το σπίτι μας! Όμως χωρίς μπύρα…
Ξεκούραστοι πλέον από το ταξίδι της ταλαιπωρίας και χορτάτοι συνεχίσαμε για τη θρυλική Μαρακές και χωρίς καλά-καλά να το αντιληφθούμε φθάσαμε μπροστά στα τείχη της πόλης των «μία και χιλίων νυχτών » όπως λέγεται…
Ait Benhaddou
Tizi N'tichka
Kαλά! δεν μπορούσε να βάλει αλλού την πινακίδα...;
Ξεφύγαμε κάποια στιγμή από το κεντρικό καλντερίμι και μπήκαμε σε μια τριώροφη κατοικία ερειπωμένη όπου είδαμε τους χώρους την εποχή που κατοικείτο. Βγαίνοντας δημιουργήθηκε μια παρεξήγηση ή μάλλον μια προσπάθεια εκμετάλλευσης του τουρίστα από ντόπιους. Η πινακίδα που έδειχνε μουσείο στα δέκα μέτρα από την οικία που είδαμε έβγαινε σε μια πλατειούλα αλλά αντιλαμβανόμενοι ότι πρόκειται για εργαλεία παλιάς εποχής που είχαμε ξαναδεί δεν μας κίνησε το ενδιαφέρον. Οι δυο φύλακες με τις κελεμπίες όμως προσπάθησαν φωνασκώντας να μας πιάσουν κορόιδα ζητώντας εισιτήριο ότι δήθεν και η παλιά οικία προσπαθώντας περιλαμβανόταν στο μουσείο. Ώσπου όταν εμφανίστηκαν δύο ντόπιο επισκέπτες μας σταμάτησαν να επιμείνουν.
Συνεχίσαμε με τον βανάκι μας ανεβαίνοντας την πλαγιά του Μεγάλου Άτλαντα, τα τοπία μοναδικά στροφούλες αρκετές όμως δεν ήταν τίποτα σ αυτό που μας περίμενε σε λίγες ώρες. Σταματήσαμε για καφέ ή τσάι σ ένα πάρκιν όπου είδαμε τον τρόπο επεξεργασίας του καρπού αργκάν απ όπου βγαίνει το φημισμένο λάδι και καλλυντικό. Γυναίκες το παρουσίαζαν, κάτι που θα ξαναδούμε σε λίγες μέρες, μας έδωσαν και δοκιμάσαμε τον καρπό του ο οποίος μας έκαιγε τον λάρυγγα για αρκετές ώρες
Συνεχίσαμε και φτάσαμε στη θρυλική κορυφή Tizi N’tichka Pass 2260 μέτρα. Εδώ είναι το υψηλότερο πέρασμα από το βαρά προς τη Σαχάρα σε όλη την βόρειο Αφρική. Έργο που ξεκίνησαν Γάλλοι αποικιοκράτες για να φτιάξουν μια διάβαση για τη Σαχάρα. Βρισκόμαστε στο ψηλότερο σημείου του δρόμου που συνδέει τον κάμπο της Μαρακές με την έρημο. Πίσω από το μνημείο μία μεγάλη σειρά από μαγαζάκια με αμέτρητα πετρώματα περιμένει τον επισκέπτη.
Αφήσαμε αυτό το ιστορικό σημείο και συνεχίσαμε σε κατηφορικό φιδόστροφο δρόμο. Σύντομα βρεθήκαμε πάνω από κοιλάδες, καταρράχτες και ποτάμια αλλά και με πολλά εργοτάξια επισκευής του δρόμου, όπου οι σκόνες και τα μπάζα ανακατευόταν συχνά με τα νερά των μικρών καταρρακτών που έπεφταν από την διπλανή πλαγιά Η ταχύτητα μειώθηκε τα τζάμια έκλεισαν να μην μπαίνει η σκόνη στάσεις υποχρεωτικές αναμονής στα στενά σημεία κι όλα αυτά σε μια οδήγηση εκατό χιλιομέτρων σύμφωνα με τον οδηγό μας. Τότε αντιληφθήκαμε το λόγο που ο καημένος ο Μεχντί δεν ήθελε να μας ακολουθήσει και είχε δίκιο, γιατί θα έπρεπε να ξανακάνει την επόμενη μέρα τη διαδρομή της ταλαιπωρίας για να επιστρέψει στην πόλη του την Φες. Θα μπορούσε όμως να μας το έλεγε καθαρά. Δεν θα τον παρεξηγούσαμε βεβαίως…
- Να σταματήσουμε κάπου για φαγητό; Μας ρώτησε ο οδηγός. Τα ταρακουνήματα στις λακκούβες μας είχαν ανοίξει την όρεξη αλλά ας μη σταματήσουμε ανάμεσα τους…
- Όταν βγούμε απ αυτή την ταλαιπωρία και μπούμε στον κανονικό δρόμο για το Μαρακές σταμάτα σε κάποιο πάρκιν με ταβέρνα.
Έτσι κι έγινε και σταθήκαμε τυχεροί. Η ταβέρνα είχε επί τέλους ένα σωστό φαγητό κι όχι μόνο τα νερόβραστα ταζίν. Σουβλάκια καλαμάκια, ρύζι και πατάτες τηγανητές αλλά γκρέκα, σαν το σπίτι μας! Όμως χωρίς μπύρα…
Ξεκούραστοι πλέον από το ταξίδι της ταλαιπωρίας και χορτάτοι συνεχίσαμε για τη θρυλική Μαρακές και χωρίς καλά-καλά να το αντιληφθούμε φθάσαμε μπροστά στα τείχη της πόλης των «μία και χιλίων νυχτών » όπως λέγεται…
Ait Benhaddou
Tizi N'tichka
Kαλά! δεν μπορούσε να βάλει αλλού την πινακίδα...;