dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Κατάδυση στον Μοντερνισμό!

Ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο παράλληλα προς το πάρκο μέχρι την πλατεία της Αψίδας του Θριάμβου.

Η αψίδα αυτή είναι φτιαγμένη από τούβλα σε Ισπανο-Μαυριτανικό στυλ (μουδέχαρ) με παραστάσεις για τις τέχνες, τη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις

αλλά και κάποιες όπως την υποδοχή των επισκεπτών από την πόλη, ήταν η κεντρική πύλη της Διεθνούς Έκθεσης του 1888. Περπατήσαμε στην πλατεία, περάσαμε κάτω από την αψίδα και κινηθήκαμε Β.Α. κάνοντας ζιγκ-ζαγκ στους δρόμους μέχρι που φτάσαμε στη λεωφόρο Pg. Gracia, μια λεωφόρο με τα ακριβότερα μαγαζιά της πόλης

αλλά και πολλά από τα κτίρια της εποχής του μοντερνισμού, κίνημα για το οποίο είναι διάσημη η πόλη. Βρισκόμασταν στην καρδιά της Eixample.

Δεξιά και αριστερά τα κτίρια του μοντερνισμού (αρ νουβό) εναλλάσσονταν με πιο παλιά νεοκλασικά αλλά και κάποια πολύ μοντέρνα. Και φυσικά πολύς κόσμος.
Όμως έξω από τα ακριβά μαγαζιά των διάσημων οίκων μόδας πλανόδιοι μικροπωλητές-μετανάστες (προφανώς παράνομοι), έστηναν και μάζευαν το «μαγαζάκι» τους εν ριπή οφθαλμού (http://fototsepi.blogspot.gr/2014/03/blog-post_21.html). Άλλοι έμπαιναν και αγόραζαν πανάκριβα τα «αυθεντικά» προϊόντα και άλλοι με λίγα ευρώ απ’ έξω τις «μαϊμούδες»!
Φτάσαμε έτσι στην Illa de la Discordia (Νησίδα Παραφωνίας). Πρόκειται για ένα τετράγωνο, πάνω στην Pg. Gracia, στα αριστερά όπως ανεβαίναμε. Λέγεται έτσι μιας και όλα τα κτίρια είναι διαφορετικά μεταξύ τους.

Τα πιο γνωστά είναι η Casa Lleó Morera, έργο του Lluís Domènech i Montaner, στη γωνία,

η Casa Amatller του Josep Puig i Cadafalch

καιη Casa Batlló του Antoni Gaudí. Όλα ιδιαίτερα με το έργο του Γκαουντί να ξεχωρίζει.

Μπαλκόνια σαν αποκριάτικες μάσκες και μια φολιδωτή σκεπή σαν τη ράχη ενός γιγάντιου ερπετού. Φυσικά το κίνημα του Μοντερνισμού (ευρύτερα πιο γνωστό με τη γαλλική του εκδοχή σαν Αρ Νουβό) που λάμπρυνε την πόλη με αριστουργήματα στις τελευταίες δεκαετίες του 19ου και στις πρώτες του 20ου αι, έχει πολλά δείγματα σε διάφορα σημεία της πόλης αλλά και στην περιοχή που βρισκόμασταν.
Στο επόμενο τετράγωνο κάτσαμε για καφέ σε ένα καφέ-εστιατόριο.

Βιτρίνες με τάπας και παντού τεράστια Jamon να κρέμονται από το ταβάνι.

Ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο παράλληλα προς το πάρκο μέχρι την πλατεία της Αψίδας του Θριάμβου.

Η αψίδα αυτή είναι φτιαγμένη από τούβλα σε Ισπανο-Μαυριτανικό στυλ (μουδέχαρ) με παραστάσεις για τις τέχνες, τη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις

αλλά και κάποιες όπως την υποδοχή των επισκεπτών από την πόλη, ήταν η κεντρική πύλη της Διεθνούς Έκθεσης του 1888. Περπατήσαμε στην πλατεία, περάσαμε κάτω από την αψίδα και κινηθήκαμε Β.Α. κάνοντας ζιγκ-ζαγκ στους δρόμους μέχρι που φτάσαμε στη λεωφόρο Pg. Gracia, μια λεωφόρο με τα ακριβότερα μαγαζιά της πόλης

αλλά και πολλά από τα κτίρια της εποχής του μοντερνισμού, κίνημα για το οποίο είναι διάσημη η πόλη. Βρισκόμασταν στην καρδιά της Eixample.

Δεξιά και αριστερά τα κτίρια του μοντερνισμού (αρ νουβό) εναλλάσσονταν με πιο παλιά νεοκλασικά αλλά και κάποια πολύ μοντέρνα. Και φυσικά πολύς κόσμος.
Όμως έξω από τα ακριβά μαγαζιά των διάσημων οίκων μόδας πλανόδιοι μικροπωλητές-μετανάστες (προφανώς παράνομοι), έστηναν και μάζευαν το «μαγαζάκι» τους εν ριπή οφθαλμού (http://fototsepi.blogspot.gr/2014/03/blog-post_21.html). Άλλοι έμπαιναν και αγόραζαν πανάκριβα τα «αυθεντικά» προϊόντα και άλλοι με λίγα ευρώ απ’ έξω τις «μαϊμούδες»!
Φτάσαμε έτσι στην Illa de la Discordia (Νησίδα Παραφωνίας). Πρόκειται για ένα τετράγωνο, πάνω στην Pg. Gracia, στα αριστερά όπως ανεβαίναμε. Λέγεται έτσι μιας και όλα τα κτίρια είναι διαφορετικά μεταξύ τους.

Τα πιο γνωστά είναι η Casa Lleó Morera, έργο του Lluís Domènech i Montaner, στη γωνία,

η Casa Amatller του Josep Puig i Cadafalch

καιη Casa Batlló του Antoni Gaudí. Όλα ιδιαίτερα με το έργο του Γκαουντί να ξεχωρίζει.

Μπαλκόνια σαν αποκριάτικες μάσκες και μια φολιδωτή σκεπή σαν τη ράχη ενός γιγάντιου ερπετού. Φυσικά το κίνημα του Μοντερνισμού (ευρύτερα πιο γνωστό με τη γαλλική του εκδοχή σαν Αρ Νουβό) που λάμπρυνε την πόλη με αριστουργήματα στις τελευταίες δεκαετίες του 19ου και στις πρώτες του 20ου αι, έχει πολλά δείγματα σε διάφορα σημεία της πόλης αλλά και στην περιοχή που βρισκόμασταν.
Στο επόμενο τετράγωνο κάτσαμε για καφέ σε ένα καφέ-εστιατόριο.

Βιτρίνες με τάπας και παντού τεράστια Jamon να κρέμονται από το ταβάνι.