Βιετνάμ Vietnam 2025: Ready, set, pho!

YiannisTS

Member
Μηνύματα
54
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
Ψήνεται...
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα
Δεν είναι απίστευτο; Ήταν η πρώτη μου φορά Ασία και περίμενα ότι θα ήταν όλα τόσο αλλιώς!
Μα είναι αλλιώς. Αλλά ταυτόχρονα είναι και τόσο ίδια!
 

YiannisTS

Member
Μηνύματα
54
Likes
401
Επόμενο Ταξίδι
Ψήνεται...
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα
Ναι! Όπως κατάλαβες ακόμα διακατέχομαι από τους προβληματισμούς που μου γέννησε το ταξίδι!
...

Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει ολοένα ταξιδεύει
κι αν «ὁρῶμεν ἀνθοῦν πέλαγος Αἰγαῖον νεκροῖς»
είναι εκείνοι που θέλησαν να πιάσουν το μεγάλο καράβι με το κολύμπι
εκείνοι που βαρέθηκαν να περιμένουν τα καράβια που δεν μπορούν να κινήσουν
την ΕΛΣΗ τη ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ τον ΑΜΒΡΑΚΙΚΟ.
Σφυρίζουν τα καράβια τώρα που βραδιάζει στον Πειραιά
σφυρίζουν ολοένα σφυρίζουν μα δεν κουνιέται κανένας αργάτης
καμιά αλυσίδα δεν έλαμψε βρεμένη στο στερνό φως που βασιλεύει
ο καπετάνιος μένει μαρμαρωμένος μες στ’ άσπρα και στα χρυσά.

Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει·
παραπετάσματα βουνών αρχιπέλαγα γυμνοί γρανίτες…
Το καράβι που ταξιδεύει το λένε ΑΓΩΝΙΑ 937.


Γ. Σεφέρης
 

IrisAthens

Member
Μηνύματα
46
Likes
252
...

Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει ολοένα ταξιδεύει
κι αν «ὁρῶμεν ἀνθοῦν πέλαγος Αἰγαῖον νεκροῖς»
είναι εκείνοι που θέλησαν να πιάσουν το μεγάλο καράβι με το κολύμπι
εκείνοι που βαρέθηκαν να περιμένουν τα καράβια που δεν μπορούν να κινήσουν
την ΕΛΣΗ τη ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ τον ΑΜΒΡΑΚΙΚΟ.
Σφυρίζουν τα καράβια τώρα που βραδιάζει στον Πειραιά
σφυρίζουν ολοένα σφυρίζουν μα δεν κουνιέται κανένας αργάτης
καμιά αλυσίδα δεν έλαμψε βρεμένη στο στερνό φως που βασιλεύει
ο καπετάνιος μένει μαρμαρωμένος μες στ’ άσπρα και στα χρυσά.

Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει·
παραπετάσματα βουνών αρχιπέλαγα γυμνοί γρανίτες…
Το καράβι που ταξιδεύει το λένε ΑΓΩΝΙΑ 937.


Γ. Σεφέρης
Σε ευχαριστώ που στόλισες με αυτόν τον τρόπο αυτή την ιστορία!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.131
Likes
56.419
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Μου ερχόταν στο μυαλό το τραγούδι από Μωρά στη Φωτιά: Δεν είμαι μωαμεθανός, ούτε και ανήκω κανενός.. Σε όσους και να πάω τόπους, ίδιους βρίσκω τους ανθρώπους.
Δε μπορούσα να μη το σχολιάσω αυτό για να σου πω μόνο πόσο πολύ ταυτίζομαι. :heart::)✌
Συνέχισε με την υπέροχη ιστορία σου, παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την αγαπημένη αυτή χώρα.
 

IrisAthens

Member
Μηνύματα
46
Likes
252
Δε μπορούσα να μη το σχολιάσω αυτό για να σου πω μόνο πόσο πολύ ταυτίζομαι. :heart::)✌
Συνέχισε με την υπέροχη ιστορία σου, παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την αγαπημένη αυτή χώρα.
Χαίρομαι με την ταύτιση! Πραγματικά έπαιζε στο μυαλό μου και το τραγούδαγα παράφωνα στους δρόμους του Βιετνάμ! Ευτυχώς είναι και αυτοί του τραγουδιού και δεν παρεξηγούνε!
 

IrisAthens

Member
Μηνύματα
46
Likes
252
ΜΕΡΑ 8- Bac ha- 19 Απριλίου
PXL_20250419_025034863.LONG_EXPOSURE-02.ORIGINAL.jpg


Άλλο ένα τριήμερο που μας είχε δημιουργήσει αμφιβολίες. Δεν είμασταν σίγουροι τι θέλαμε να κάνουμε. Εγώ ήθελα να δω από κοντά τους ανθρώπους των διάφορων φυλών και αν είναι δυνατό να μείνω σε κάποιο κατάλυμα που έχει διαμορφωθεί για επισκέπτες (homes stay) για να μπορέσω να δω την καθημερινότητα τους. Το ενδιαφέρον μου είχε τραβήξει και η κυριακάτικη αγορά στην Bac Ha που είναι η μεγαλύτερη της περιοχής και άνθρωποι από όλα τα γύρω χωριά μαζεύονται για να κάνουν τα ψώνια τους. Τα άτομα των φυλών του Βιετνάμ, δυστυχώς, συχνά περιθωριοποιούνται και δεν έχουν άμεση πρόσβαση στην εκπαίδευση. Έτσι, ήθελα να βρω ένα «ηθικό» ταξιδιωτικό γραφείο που αν ήταν δυνατό θα απασχολούσε και θα διοικούνταν από τους ανθρώπους αυτούς. Επικοινώνησα με το γραφείο Sapa O Chau και κανόνισαν να κάνουμε τρέκινγκ στην Bac Ha και να επισκεφτούμε την αγορά. Ακόμη, να μείνουμε στα δωμάτια ανθρώπου της φυλής Black Hmong.
PXL_20250418_223148764.MP.jpg


Ξεκινήσαμε από το προηγούμενο βράδυ με νυχτερινό βανάκι που κάνει περίπου 5 ώρες να φτάσει. Κανένας άλλος τουρίστας παρά μόνο εμείς! Το βανάκι είναι από αυτά που έχουν μικρά κρεβάτια μέσα και έτσι η διαδρομή είναι άνετη και η ώρα περνάει γρήγορα. Στην Bac Ha φτάσαμε περίπου 3 τα ξημερώματα. Με είχε πάρει ο ύπνος όταν το αγόρι που κοιτούσε τη διαδρομή από το κινητο του μου λέει φτάσαμε. Ο σταθμός μες στο σκοτάδι και κανένας δεν φαινόνταν στον ορίζοντα… Σκεφτόμουν μωρέ.. λες να μας ξάχασαν… Σε κάνα δεκάλεπτο ήρθε όμως ο άνθρωπος του ξενώνα και μας πήρε με το αμάξι του.

Το δωμάτιο μου έκανε πολύ καλή εντύπωση. Νόμιζα ότι θα ήταν προχειροφτιαγμένο αφού στην ουσία ήταν μία επέκταση του σπιτιού του. Όμως, ήταν σε έναν ξεχωριστό και αυτόνομο χώρο σε μία περιοχή με βλάστηση και κοτούλες να γυροφέρνουν αμέριμνες! Μου άρεσε.

-Θα έρθω κατά τις 7 να σας πάρω για το τρεκ.

-ΟΚ!

Κοιμόμαστε το υπόλοιπο της νύχτας με μεγάλη ανυπομονησία! Από τις λίγες φορές που δεν ξέραμε καθόλου τι θα αντιμετωπίσουμε. Το πρόγραμμα ήταν πολύ ασαφές. Περπάτημα στο βουνό. Αυτό!

Το πρωινό ήταν λιτό. Αυγουλάκια που έφεραν τα παιδιά του οικοδεσπότη! Με νοήματα μας έδειαχναν ότι είναι για μας να τα φάμε! Τα αγγλικά σε αυτή την περιοχή δεν πολυκυκλοφορούν αλλά δεν μας πείραξε καθόλου! Όποιος θέλει βρίσκει τρόπο.

Ξεκινήσαμε λοιπόν χωρίς γνώση αλλά με διάθεση περίσσεια. Το βουνό είχε πολλές ανηφόρες και για εμένα ήταν κάπως κουραστικό. Χτυπούσε και ο ήλιος και έκανε τα πράγματα χειρότερα.. Η πρώτη στάση ήταν στο σπίτι μιας Black Hmong που μας έδειξε πως παρασκευάζουν το ποτό από καλαμπόκι και μας έδωσε να πιούμε λίγο. Ήταν μια καλαμποκίσια ρακί!
PXL_20250419_030502734.jpg


Συνεχίσαμε το περπάτημα, πολλές φορές βγαίναμε τελείως εκτός μοτοπατιού. Κάποια σημεία τα έκανα σαν τσουλήθρα άλλα με κρατούσε η οδηγός άλλα το αγόρι. Απλώς το έδαφος ήταν μαλακό και κατά την κατάβαση κυρίως έπεφτες…! Περάσαμε πολλά καλαμποκοχώραφα και λίγα με ρύζι. Σε αυτή την περιοχή το καλαμπόκι είχε την τιμητική του. Στον δρόμο βλέπαμε τους ανθρώπους που πήγαινα στη δουλειά τους, παιδάκια που έκαναν μπάνιο σε μικρές πηγές του βουνού. Κάποιες φορές πέφταμε σε αδιέξοδο και άλλες όταν φτάναμε σε ίσιωμα παίρναμε δύναμη και ανάσα.

PXL_20250419_030938212.LONG_EXPOSURE-02.ORIGINAL.jpg


Το μεσημέρι φάγαμε σε ένα από τα χωριά που περάσαμε. Τα χωριά ήταν λιγότερο γραφικά από ότι τα είχα στην φαντασία μου. Οι άνθρωποι, ευτυχώς, έχουν συμπεριλάβει σύγχρονα υλικά στις κατασκευές τους. Δεν το κρύβω, ωστόσο, ότι νόμιζα ότι θα βρω σπίτια σαν του εθνογραφικού μουσείου. Ήταν κάποια, αλλά όχι όλα. Το φαγητό για κάποιο λόγο δεν το φωτογράφισα. Ειχε πάντως όλα τα καλά. Ομελέτα με μυρωδικά, χοιρινό σαν τηγανιά, ρύζι, τόφου κοκκινιστό και χόρτα.
PXL_20250419_040012255.jpg


PXL_20250419_035843365.jpg

Μετά ειχαμε ακόμα 2 ώρες για να γυρίσουμε στο σπίτι. Σύνολο 5 ώρες τουλάχιστον είμασταν στο βουνό και ήταν από τις πιο γαλήνιες και κουραστικές εμπειρίες στο ταξίδι!

Αφού ήπια το αντιαλλεργικό μου χαπάκι αφού το κύλισμα στο χώμα με είχε γεμίσει κοκκινίλες και φαγούρα, μπάνιο και ύπνος. Όμως, ακουγόταν μουσική. Άνθρωποι τραγουδούσαν! Μα γίνεται γλέντι; Πρέπει να διερευνήσω!
PXL_20250419_125216768.PORTRAIT.jpg


Στην τραπεζαρία κάθονταν πολλοί βιετναμέζοι και πήγα και εγώ. Μου συστήθηκαν και προσκάλεσαν να γιορτάσω, να φάω και να πιω μαζί τους! Εργάζονταν για τη κυβέρνηση και ήταν συνάδελφοι. Τι τσούγκρισμα έπεσε, τι σφηνάκια, τι φαγητό! Μου θύμισαν τους κρητικούς που σε πιέζουν να πιεις. Είχαν πολύ πλάκα! Όταν ήρθε δε και το Αγόρι στην παρέα επικράτησε το χάος. Οι βιετναμέζες δεν μπορούσαν να αντισταθούν στη γοητία του και είναι θαύμα πως δεν έμεινε στο Βιετνάμ ως trophy-boy στα σαλόνια της Bac Ha. Τα παιδιά και ο σπιτονοικοκύρης ήταν με τις παραδοσιακές φορεσιές τους και έπαιξαν μουσική για να μας διασκεδάσουν. Ήταν υπέροχη βραδιά, με λεπτομέρειες που καλύτερα να μείνουν για πάντα στην Bac Ha!!!

PXL_20250419_125618524.MP.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.031
Μηνύματα
924.845
Μέλη
39.749
Νεότερο μέλος
Iosif Mantzaris

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom