Ισπανία Βόρεια Ισπανία: Ένα ταξίδι "εκτός των τειχών"

vasso

Member
Μηνύματα
136
Likes
33
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Σκανδιναβία

Για τον αρχηγό άρχιζε το τελευταίο μέρος του ταξιδιού. Κατά ένα παράξενο τρόπο του είχε γίνει έμμονη ιδέα ότι βλέποντας και τη Γαλικία το ταξίδι τελείωνε και ότι η τελευταία εβδομάδα με Μαδρίτη, Βαλένθια και άλλη μια νύχτα στη Βαρκελώνη απλά ήταν το διαδικαστικό κομμάτι της επιστροφής. Το δυτικότερο κομμάτι της Ευρώπης, τα RiasAltas, τα RiasBaixasκαι το Santiago ήταν τα μέρη που στο μυαλό του είχαν συνδυαστεί με το τέλος του ωραιότερου κομματιού αυτής της πολυήμερης εκδρομής. Η συνέχεια μάλλον τον δικαίωσε.

Λουάρκα λοιπόν. Βρίσκεται στην Costaverde και είναι μια όμορφη κωμόπολη με ένα ωραίο λιμανάκι και πάνω στο ακρωτήρι, στα ανατολικά της, βρίσκεται το νεκροταφείο με μια εκκλησία.




Διασχίζουμε το κέντρο, χανόμαστε, περιπλανιόμαστε και δεν μας νοιάζει γιατί ήταν ένα από τα πιο γραφικά μέρη που είχαμε δει μέχρι τώρα. Κάποια στιγμή βλέπουμε το ακρωτήριο με την εκκλησία και αφού διπλοπαρκάρω, κατεβαίνω να ρωτήσω έναν της τοπικής αστυνομίας που ήταν εκεί για το πώς θα πάμε. Σφάλμα; Μεγάλο! Τα παιδιά στο αυτοκίνητο και η κυρία της παρέας εξαφανισμένη. Αφού βάλαμε το μυαλό μας να δουλέψει και αποκλείσαμε κάποια πιθανά μέρη την βρίσκουμε σε ένα μαγαζί της Columbiaνα ψάχνει. Ρε vasso έχουμε διπλοπαρκάρει και ο αστυνομικός είναι δίπλα της λέμε με το άγχος να ξεχειλίζει. Ναι, αλλά έχει rebaixasήτοι εκπτώσεις, είναι η απάντησή της με ένα αφοπλιστικό ύφος. Με τα πολλά βρίσκει μια ωραία τσάντα ορειβατική σε καλή τιμή και ρωτάει τον αρχηγό αν τους κάνει. Ο αρχηγός αγχωμένος της λέει ότι δεν υπάρχει χρόνος για να την δει σωστά και τελικά φεύγουν χωρίς να την αγοράσουν. Εκ των υστέρων αποδείχθηκε λάθος γιατί και η τιμή ήταν καλή και μια επιπλέον τσάντα χρειαστήκαμε (την αγοράσαμε από τη Μαδρίτη), για να βάλουμε τα δώρα και τα ψώνια που κάναμε. Ηθικό δίδαγμα: Κάθε αρχηγός πρέπει να ακούει τους άλλους (δηλαδή τη γυναίκα του), ειδικά αν το κόστος της απόφασης δεν είναι μεγάλο. Με άλλα λόγια, πάρε καημένε την τσάντα και έτσι και μια τσάντα επιπλέον θα έχεις και τη γυναίκα σου ευχαριστημένη.

Επιτέλους, μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και γραμμή για το κοιμητήριο. Είχαμε τη γνώμη πως μόνο στην Ελλάδα τα νεκροταφεία βρίσκονται σε μερικά από τα ωραιότερα σημεία της επαρχίας, αλλά προφανώς κάναμε λάθος. Το νεκροταφείο αυτό ήταν όντως σε φοβερό σημείο. Πάνω από τη θάλασσα, κοντά στη θάλασσα, με φοβερή θέα στο απέραντο γαλάζιο του ωκεανού και στους θαλασσοδαρμένους βράχους. Φαντάζομαι ότι οι άνθρωποι που ζουν εκεί ήθελαν ο τάφος των αγαπημένων τους να είναι κοντά στην μεγάλη αγάπη όλων, τη θάλασσα. Με αυτόν τον τρόπο έδειχναν πόσο τους αγαπούσαν, πόσο τους σέβονταν και πόσο ήθελαν και οι ίδιοι να ποτίζει το χώμα που θα τους σκεπάσει η αλμύρα της θάλασσας.





Φεύγουμε από Αστούρια – Κανταβρια με όμορφες αναμνήσεις για την μεγάλη επαρχία της Γαλικίας. Το πρόγραμμα λέει να κοιμηθούμε Σαντιάγο αφού προηγηθεί ολοήμερη εκδρομή σε RiasAltasκαι AKoruña. Μπαίνοντας στη Γαλικία τα τοπία είναι τα ίδια αλλά υπάρχει μεγάλη αλλαγή στην αρχιτεκτονική. Τα κτήρια είναι πιο φωτεινά σε σχέση με τη χώρα των Βάσκων. Κυριαρχεί το λευκό και τα ανοικτά χρώματα. Η ψυχολογία αλλάζει. Οι πόλεις πιο φιλικές, πιο όμορφες, πιο ζεστές.

Ο σκοπός μας είναι να ακολουθήσουμε την ακτογραμμή των Rias Altas, αλλά κάπου στη διαδρομή παίρνουμε άλλο δρόμο. Ο δρόμος για A Coruña φτιάχνεται και όταν τον είδαμε καλό σε κάποιο σημείο είπαμε να τον ακολουθήσουμε σκεπτόμενοι ότι δεν θα μας οδηγήσει πολύ μακριά από την ακτή. Κάναμε λάθος και έτσι αναγκαστήκαμε σε μια διασταύρωση να στρίψουμε βόρεια προς τη θάλασσα. Τα χιλιόμετρα πολλά, αλλά ευτυχώς ο δρόμος καλός και άδειος. Κάποια στιγμή βλέπουμε θάλασσα και παρόλο που τα δυο γεγονότα δεν επιδέχονται καν σύγκριση, θυμηθήκαμε την ανακούφιση των μυρίων όταν την είχαν δει πριν πολλά πολλά χρόνια. Μόνο «θάλαττα! Θάλαττα!» δεν αναφωνήσαμε!

Τα RiasAltasείναι ορμίσκοι και ακρωτήρια με απότομες ακτές, με ποτάμια να εκβάλλουν σε πολλούς από τους ορμίσκους. Κατά μήκος υπάρχουν όμορφα χωριά και κωμοπόλεις που μας έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση. Στην πρώτη κωμόπολη που πήγαμε, το Viveiro κάναμε και στάση για κολατσιό. Πόλη απλωμένη, με ένα ποτάμι να τη διασχίζει, πεντακάθαρη και μας φάνηκε ότι ακτινοβολούσε κάτω από τον ήλιο αν λάβουμε υπόψη τη μουντίλα των κτηρίων που είχαμε συναντήσει στην αρχή του ταξιδιού μας.


Το χαρακτηριστικό των σπιτιών και των πολυκατοικιών της Γαλικίας είναι τα τζαμωτά μπαλκόνια. Μπαλκόνια παντού, κλεισμένα από όμορφες στο μάτι κατασκευές λευκού χρώματος. Ίσως γι αυτό μας φάνηκε σε όλη την περιοδεία μας στις ακτές της Γαλικίας ότι οι πόλεις άστραφταν. Βέβαια, σαν Έλληνες κυνηγημένοι από διάφορους φόρους, το μυαλό μας πήγε στους ημιυπαίθριους. Που είστε υπουργοί των οικονομικών να φορολογήσετε τα όμορφα τζαμωτά μπαλκόνια και να ξεχρεώσετε με μιας όλο το δημόσιο χρέος;



Με θέα τα μπαλκόνια, το ποτάμι και τις γέφυρες καταβροχθίζουμε τα ωραία bocadillosπου είχαμε αγοράσει από ένα ψωμαδιό στη Λουάρκα. Στάση απαραίτητη γιατί ξεκουραστήκαμε αρκετά κάνοντας βόλτες και ρεμβάζοντας στο παγκάκι δίπλα στο ποτάμι. Απαραίτητη ήταν βέβαια και μια δεύτερη επίσκεψη σε κωμόπολη των Rias Altasτην Ortigueira για να επιβεβαιώσουμε το αρχιτεκτονικό στυλ της περιοχής.



Αφού χορτάσαμε τα Rias Altasσειρά έχει η A Coruña. Πολλά τα χιλιόμετρα, αλλά δεν γίνεται να μην την επισκεφτούμε προτού καταλήξουμε στο Santiago de Compostela. Πλησιάζοντας τον Ατλαντικό στα δυτικά όρια της Ισπανίας, αρχίζει να γίνεται αισθητή η υγρασία που έρχεται από τον μεγάλο ωκεανό.


Μπαίνοντας στην πόλη η ομίχλη ήδη είχε αρχίσει να σκεπάζει τα πάντα. Τα τζαμωτά μπαλκόνια σε άσπρο πάντα χρώμα και τα ανοιχτόχρωμα κτήρια κάνουν υποφερτά όμορφη την πόλη με μια μυρωδιά όχι και τόσο ωραία να πλανιέται στην ατμόσφαιρα.


Κατεύθυνση στα δυτικά της πόλης και στον φάρο, που σύμφωνα με τον οδηγό μας είναι ο παλαιότερος ενεργός φάρος της Ευρώπης. Ο Torede Hercules χτίστηκε από τους Ρωμαίους, ανακατασκευάστηκε τον 18ο αιώνα και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Στάθμευση του αυτοκινήτου στο μεγάλο χώρο στάθμευσης, φωτογραφικές μηχανές και απευθείας για το φάρο. Ευτυχώς που είμαστε πολύ δυτικά και αργεί να νυχτώσει. Πλησιάζοντας το φάρο γεννιούνται δυο απορίες: Πως, με τόση ομίχλη το φως του φάρου προειδοποιούσε τα πλοία και τι ήταν αυτοί οι δυνατοί ήχοι που ακούγονταν με συγκεκριμένη συχνότητα και ρυθμό.



Ο φάρος είναι εντυπωσιακός και θα ήταν καλή περίπτωση να ανεβαίναμε πάνω αν ο καιρός ήταν καλός. Με τόση ομίχλη όμως ήμασταν διστακτικοί (τα σκαλοπάτια ήταν 242 τον αριθμό), για τη θέα από εκεί ψηλά. Ευτυχώς το δίλημμα δεν κράτησε πολύ γιατί, όπως μας πληροφόρησαν οι υπάλληλοι, είχε περάσει η ώρα και η είσοδος δεν επιτρεπόταν.


Ώρα για βόλτα, φωτογραφίες και εξερεύνηση της περιοχής για την ανακάλυψη του μυστηριώδους ήχου. Καθοδηγούμενοι από τον ίδιο τον ήχο φτάνουμε σε μια μεγάλη τσιμεντένια κατασκευή, κάτω από το φάρο στη πλευρά της θάλασσας, που είναι σαν χούφτα και στο εσωτερικό της έχει τεράστιας δύναμης μεγάφωνα. Από τα μεγάφωνα εκπέμπονται δυο μικρής διάρκειας ήχοι και ένας μεγαλύτερης διάρκειας. Για λίγο σιωπή και μετά πάλι οι τρεις ήχοι. Αυτό επαναλαμβάνεται συνέχεια. Με βάση την κατασκευή οι ήχοι παίρνουν κατεύθυνση τη θάλασσα και ταξιδεύουν μέχρι να συναντήσουν τα αυτιά των ναυτικών και να τους προειδοποιήσουν. Ήχος και φως που κατευθύνονται στον απέραντο ωκεανό. Ο ήχος συμπληρώνει την περιορισμένη από την ομίχλη δύναμη του φωτός. Χανόμαστε για λίγο και εμείς μέσα στην ομίχλη, αγναντεύοντας και μαντεύοντας το απέραντο του ωκεανού, συντροφιά της δυνατής ηχούς και των πολλών Ισπανών που είτε έχουν έρθει και αυτοί για τουρισμό είτε τρέχουν και περπατάνε.




Η ώρα πέρασε και πρέπει να φύγουμε. Πριν πάρουμε το δρόμο για Σαντιάγο όμως, θα περάσουμε μια οδική βόλτα από το κέντρο της Γυάλινης Πόλης, όπως αποκαλείται αυτή η πόλη λόγω των τζαμωτών μπαλκονιών της. Αξιοθέατα η μεγάλη κεντρική πλατεία (Praza στη Γαλικία και όχι Plaza) και η La Marina που μπορείς να περπατήσεις δίπλα στη θάλασσα.

Βγαίνουμε από την πόλη και παίρνουμε τον αυτοκινητόδρομο για Σαντιάγο. Κουρασμένοι από την ολοήμερη πορεία φτάνουμε αργά στο Σαντιάγο. Κίνηση καθόλου και βρίσκουμε αμέσως το ξενοδοχείο A Tafonado Peregrino που είναι πάνω στον κεντρικό δρόμο Virxeda Cerca. Η ανησυχία μας για το θόρυβο που μπορεί να έχουν τα δωμάτια και αν θα μας χωρέσουν εξανεμίζονται. Η διαβεβαίωση που μας είχαν δώσει τηλεφωνικά ότι το «διαμέρισμα» ήταν αρκετό για οικογένεια βγήκε κάτι παραπάνω από αληθινή. Διαμέρισμα τριών μεγάλων δωματίων με δυο μπάνια και εσωτερικό μπαλκόνι - αυλή στον όροφο, μακριά από το δρόμο ήταν όντως πολύ καλό και άξιζε τα λεφτά του. Τακτοποίηση στα δωμάτια και φαγητό. Φαγητό ναι, αλλά που; Στο φόρουμ δεν υπήρχε ή δεν βρήκαμε πρόταση και απευθυνθήκαμε στην recepcion. Η εμφάνιση της κοπέλας παρέπεμπε σε άνθρωπο που του αρέσει το φαγητό και ελπίζαμε ότι και η πρόταση θα ήταν αντίστοιχη.

Το εστιατόριο ήταν το O Dezaseis SL, Rua San Pedro 16 και η κύρια σάλα ήταν στο υπόγειο. Το σημαντικότερο βέβαια από όλα, ότι ήταν κοντά στο ξενοδοχείο. Όταν πήγαμε ήταν γεμάτο και αφού περιμέναμε λίγο, βρήκαμε τραπέζι. Επιτέλους θα φάμε. Και φάγαμε!!! Το αρνί που έφαγε ο κρεατοφάγος αρχηγός συγκρίνεται μόνο με τα καλά που έχει φάει σε Ελλάδα και Τουρκία. Τα υπόλοιπα φαγητά αρκετά νόστιμα και ο λογαριασμός λίγο παραπάνω από αυτό που περιμέναμε.

Μετά το φαγητό δεν μας ερχόταν καλά να πάμε για ύπνο. Την πόλη δεν την ξέραμε καθόλου και δεν είχαμε χάρτη. Μπήκαμε στα τείχη και αρχίσαμε να περπατάμε. Πολύς κόσμος στους δρόμους, η πλειονότητα νεαροί. Μουσική φτάνει στα αυτιά μας και λέμε να ακολουθήσουμε τον ήχο. Μετά από λίγο φτάνουμε σε μια πλατεία γεμάτη κόσμο και επί σκηνής ένα ροκ συγκρότημα. H νεολαία συμμετέχει ενεργά. Αρκετοί τραγουδάνε και χορεύουν. Το κλου της βραδιάς είναι ο τραγουδιστής. 60άρης και γεμάτος ζωντάνια. Ένας Ισπανός Παπακωνσταντίνου σκεφτήκαμε όλοι.


Μετά από ώρα η κούραση άρχισε να μας κυριεύει και η σκέψη για επιστροφή στο ξενοδοχείο κυριάρχησε της επιθυμίας μας για επίσκεψη στον θρυλικό ναό. Το πνεύμα πρόθυμο η σαρξ κουρασμένη, μα πολύ κουρασμένη.
 

Attachments

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.290
Το ομολογω ναι, τη τριτη λεξη saida, δεν την εχω ξαναδει, απο γαλικια μερια φανταζομαι, ε;

Καλε εσυ εγινες ξεφτερι, μας τα γραφεις και στα ισπανικα και στα βασκικα, φανταζομαι θα μας τα γραφεις και στα γαλικιανα;!!!!

Εεεε το Μπιλμπαο μου ειναι ομορφο ακομα και με μερικες στυλ εργατικες πολυκατοικιες!!!:D:D

Μια μικρη παρατηρηση, το Μπιλμπαο δεν ειναι η πρωτευουσα των Βασκων αλλα η Βιτορια.

Χμ, καλη η μορθιγια;;; :D
 

vasso

Member
Μηνύματα
136
Likes
33
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Σκανδιναβία
Όντως το saida το συναντήσαμε στη γαλικία και ήταν η λέξη που έμοιαζε περισσότερο στο salida που ήδη γνωρίζαμε!
η μαρθίγια μας άρεσει πολυ!είχε πολύ ιδιαίτερη γεύση και τρώγεται ευχάριστα αν δεν σκέφτεσαι τι ακριβως είναι αυτό που τρως!!!
συμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς μας στις τρεις βδομαδες που μείναμε,οικογενειακώς (4 άτομα) πρέπει να φάγαμε 70 με 80 χιλιομετρα λουκάνικα και χαμον!χαχα!!!
Ευχαριστούμε για τη διόρθωση (ότι η Βιτόρια είναι η πρωτεύουσα των Βασκων)!!!
 

astral

Member
Μηνύματα
776
Likes
139
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Περού - Αργεντινή
Ωραία ιστορία!! :)
Για κάποιο λόγο όμως δε φαίνονται οι φωτογραφίες σου (με εξαίρεση μίας) :roll:
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Βόρεια Ισπανία: Ταξίδι όνειρο!
Κρέμομαι απ' τα χείλη σου ή ακριβέστερα από την ταξιδιωτική σου ιστορία.

 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Τώρα ανακάλυψα και εγώ την ιστορία σου. Για μένα αυτό η πλευρά της Ισπανίας μου φαίνεται τόσο άγνωστη και μυστηριώδης σαν να ανήκει σε άλλη ήπειρο. Περιμένω την συνέχεια

...:roll::roll:

...:roll::roll:

άντε ακόμα;:D
 

erminathess

Member
Μηνύματα
566
Likes
321
Ταξίδι-Όνειρο
αργεντινη,μεξικο
πολυ κατατοπιστικες οι πληροφοριες σου γιαυτη την ακρως ενδιαφερουσα περιοχη που ειμαι σιγουρη οτι αποτελει μελλοντικο ταξιδιωτικο προορισμο για πολλους,
σ ευχαριστουμε και περιμενουμε συνεχεια και σαντιαγκο..
 

vasso

Member
Μηνύματα
136
Likes
33
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Σκανδιναβία
Βορεια Ισπανια Μερος 2ο

Έβδομη μέρα στην Ισπανία και αποφασίσαμε να ξεκουραστούμε λιγάκι. Άλλωστε, εδώ ο Μεγάλος την έβδομη μέρα κάθισε να ξεκουραστεί, εμείς να μην ξεκουραστούμε που είχαμε μπροστά μας άλλες δυο εβδομάδες; Πρωινό ξύπνημα λίγο αργά, χουζούρεμα στο κρεβάτι και η σκέψη μας έφυγε λίγο μπροστά, σε επανέλεγχο του προγράμματος των επόμενων ημερών. Μια από τις επισκέψεις που θέλαμε να κάνουμε ήταν στα σπήλαια της Κανταβρίας και των Αστουριών, στα οποία έζησαν άνθρωποι την προϊστορική εποχή και μας άφησαν ενθύμιο του περάσματός τους βραχογραφίες. Τρία τα σπήλαια, με σπουδαιότερο το σπήλαιο της Αλταμίρα, λόγω του ότι εκεί υπάρχουν οι καλύτερα διατηρημένες βραχογραφίες. Το πρόβλημα όμως είναι ότι το σπήλαιο δεν είναι επισκέψιμο και αντίγραφα των βραχογραφιών βρίσκονται στο μουσείο. Μετά από σκέψη αποφασίζουμε ότι δεν αξίζει να δούμε αντίγραφα, άλλωστε τις βραχογραφίες τις έχουμε δει σε ντοκιμαντέρ, και ότι καλύτερα είναι να δούμε τα άλλα δυο σπήλαια. Στα σπήλαια αυτά ο αριθμός των επισκεπτών είναι περιορισμένος και επιβάλλεται κράτηση, οπότε το πρώτο τηλεφώνημα έγινε στο σπήλαιο Κουέβα ντε Τίτο Μπουστιγιο (0034985861120) που βρίσκεται στη Ριδασεβέγια. Σάββατο γάρ και στις δυο απόπειρες σηκώνουν το τηλέφωνο φύλακες που δεν ξέρουν λέξη αγγλικά. Με τα λίγα ισπανικά μας καταλαβαίνουμε ότι για ραντεβού από Δευτέρα και ότι μάλλον τα σπήλαια είναι κλειστά Δευτέρα και Τρίτη. Σειρά έχει το τρίτο σπήλαιο το Ελ Μοντε Καστίγιο στο Πουέντε Βιέσγο, που στην κυριολεξία είναι αρκετά σπήλαια σε κάτι λόφους από ασβεστόλιθο. Παίρνουμε τηλέφωνο στο 0034942598425 και τελικά καταφέρνουμε να συνεννοηθούμε και κάνουμε κράτηση στις 12 το μεσημέρι της Κυριακής με την ξενάγηση να ξεκινάει στις 12.20. Όλα καλά! Θα βλέπαμε και βραχογραφίες της προϊστορικής εποχής.

Με τα πολλά τηλεφωνήματα όμως η ώρα πέρασε και πεινασμένοι, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο Bilbo. Βγαίνουμε από το ξενοδοχείο και αντικρίζουμε μια καταπληκτική «ανοιξιάτικη» για μας μέρα, φανταστική καλοκαιρινή πιστεύω για τους Βάσκους. Ήλιος, ελαφρύ αεράκι και θερμοκρασία σύμφωνα με το μηχανηματάκι του αυτοκινήτου στους 22 βαθμούς. Μην ανησυχείτε, στο αυτοκίνητο πήγαμε για να πάρουμε νερό και για να δούμε αν ήταν στη θέση του (το είχαμε σταθμεύσει στο δρόμο γιατί ήταν γεμάτο το parking του ξενοδοχείου και αφού θυμηθήκαμε τη σιγουριά της Getxowoman όταν μας έλεγε ότι γενικά δεν κλέβουν), και όχι για να πάμε στο ιστορικό κέντρο.



Το Bilbao δεν έχει μεγάλο ιστορικό κέντρο (κάσκο βιέχο). Η βόλτα όμως δίπλα από το ποτάμι και η περιήγηση στα μεσαιωνικά δρομάκια, μια μέρα χωρίς πολύ κόσμο και με τα περισσότερα μαγαζιά να είναι κλειστά ή να κλείνουν από τη 1.30 ήταν πολύ ωραία. Αφού είδαμε εξωτερικά και τον καθεδρικό ναό (Κατεντραλ Μπασίλικα ντε Σαντιάγκο), μπήκαμε στον σιδηροδρομικό σταθμό με τα υπέροχα βιτρω του και τα υπόλοιπα (γνωστά και στην Ελλάδα) όπως καθαριότητα, οργάνωση, γρήγορα τρένα κλπ. Το τελευταίο που επισκεφτήκαμε, πριν γυρίσουμε στο ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε και ετοιμαστούμε για τον απογευματινό περίπατο, ήταν η κλειστή αγορά. Η αγορά πρέπει να είναι τεράστια. Είναι σε ένα παραποτάμιο κτίριο το οποίο όμως ήταν ανοικτό και επισκέψιμο σε ένα πολύ μικρό του κομμάτι γιατί το υπόλοιπο ανακαινιζόταν.



Απόγευμα Σαββάτου και φτάνει η στιγμή που περιμέναμε. Στις 6 έχουμε ραντεβού με τη Getxowoman και το σύζυγό της στο ξενοδοχείο. Αγγλίδα στην ώρα της, φτάνει στο ξενοδοχείο και με το που την αντικρίζουμε καταλαβαίνουμε ότι είναι αυτή!!! Μην αρχίσετε τώρα να λέτε είδε ο … Έλλην τη γενιά του και τα λοιπά γνωστά. Απλώς την καταλάβαμε. Δεν θα πούμε πολλά ούτε θα μπούμε σε λεπτομέρειες για τη Getxowoman και το Cesar, μόνο ότι ήταν τόσο φιλόξενοι, τόσο φίλοι που μας καταϋποχρέωσαν.
Μετά την πρώτη από κοντά γνωριμία και την έκπληξή μας για τα πολύ καλά ελληνικά του Cesar, ξεκινάμε για το Getxo. Το Bilbo απέχει 10 – 15 χλμ από τη θάλασσα και τα προάστιά του εκτείνονται δεξιά και αριστερά του ποταμού (Ρίο Νερβιόν ή Νερμπιόι). Ένα από τα προάστια είναι και το Getxo και μάλλον το ομορφότερο αν κρίνω από τη θέση του και από αυτά που είδαμε. Πρώτη στάση στη γέφυρα PuenteVizkaia που κτίστηκε το 1888 και έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Είναι μια πολύ ψηλή γέφυρα για πεζούς, που ενώνει τις δυο όχθες του ποταμιού. Το ύψος της οφείλεται στην ανάγκη να περνάνε τα πλοία χωρίς πρόβλημα από κάτω, μιας και ο ποταμός ήταν πλωτός από μεγάλα πλοία που μετέφεραν εμπορεύματα. Η πρωτοτυπία της έγκειται στο γεγονός ότι έχει μια καμπίνα για μεταφορά πεζών και αυτοκινήτων που είναι …κρεμαστή. Η βάση (που μετακινείται) είναι στη γέφυρα (στα 40 – 50 μέτρα ύψος, μπορεί και παραπάνω) και πάνω σε αυτήν στηρίζονται τα συρματόσκοινα που κρατούν και μεταφέρουν την καμπίνα που βρίσκεται σε ύψος λίγο πάνω από τη θάλασσα.

Εδώ μπορεί να γεννηθούν δυο απορίες.
Απορία πρώτη: Αν ανεβήκαμε πάνω; Και βέβαια ανεβήκαμε, αφού η μικρή της οικογένειας ήθελε να μας κάνει τεστ υψοφοβίας. Η επιμονή της μας βγήκε σε καλό. Πετύχαμε ωραίο καιρό, τον ήλιο σε καλό σημείο και είδαμε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των προαστίων και του λιμανιού σαν να ήμασταν σε χαμηλή πτήση αεροπλάνου.
Απορία δεύτερη (απόρροια της πρώτης): Πως ανεβήκαμε; 5 ευρώ το άτομο και μεταφερθήκαμε σε χρόνο ρεκόρ με ασανσέρ στα 50 μέτρα. Σιγά μη την παθαίναμε όπως στην Ιταλία, που είχαμε ανέβει με τις σκάλες σε όλα τα καμπαναριά και του τρούλους της Τοσκάνης και μετά ψάχναμε να βρούμε ποιο ρεκόρ σπάσαμε, τα 300, τα 400 ή τα 500 σκαλοπάτια.


Μετά την όμορφη εμπειρία της γέφυρας, του ύψους και των φωτογραφιών, προσγειωνόμαστε και αρχίζουμε το περπάτημα. Περπάτημα παραποτάμιο στην αρχή, παραθαλάσσιο μετά με τον ήλιο να απέχει πολύ από το να δύσει αν και η ώρα ήταν ήδη 8. Το Getxo πρέπει να ήταν από παλιά πολύ πλούσιο προάστιο. Κατά μήκος της παραλίας και πάνω από το δρόμο τα αρχοντικά διαδέχονταν το ένα το άλλο. Η όλη εικόνα (συμπληρωμένη και από τις προηγούμενες και μετέπειτα παραθαλάσσιες παραστάσεις) παρέπεμπε σε Κορνουάλη, όπως αυτή περιγράφεται στα μυθιστορήματα της RosamundePilcher. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Μπιλμπάο με το Πόρτσμουθ μπορεί να δικαιολογεί μια ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων που να έχει επηρεάσει λίγο την περιοχή.



Συνεχίζοντας τη μεγάλη μας βόλτα, βλέπαμε τον κόσμο να έχει βγει έξω και να περπατάει, να κάνει ποδήλατο και να τρέχει (καθένας με τον καημό του) πριν καθίσει στις ταβέρνες για να φάει. Μιας και αναφέρθηκε το φαγητό, με το πολύ περπάτημα, τον καθαρό θαλασσινό αέρα και την κουβεντούλα μας άνοιξε η όρεξη. Η Getxowoman λέει: «θα σας πάω σε ένα από τα αγαπημένα μας στέκια». Έχοντας πλέον εμπιστοσύνη στο γούστο της και στα λεγόμενά της περιμέναμε να δούμε κάτι καλό. Αυτό που είδαμε όμως ξεπερνούσε καθετί που είχαμε σκεφτεί. Ανεβαίνοντας μερικά σκαλάκια και ξεμακραίνοντας ελάχιστα από τη θάλασσα μπαίνουμε σε μια μικρή πλατεία κρυμμένη, μια πλατεία που δεν φαινόταν από την παραλία και που μας έφερε στο νου την πλατεία των ηλικιωμένων στη Νίσυρο. Τραπεζάκια απλωμένα κάτω από το φύλλωμα δυο – τριών δέντρων, κόσμος αρκετός να κάθεται τρώγοντας και συζητώντας και άλλοι όρθιοι στα πεζούλια να πίνουν το ποτό τους περιμένοντας να αδειάσει κάποιο τραπέζι. Ο Cesar ήδη εκεί να έχει πιάσει ένα τραπέζι και να περιμένει τη γυναίκα του και τους φίλους της. Καθίσαμε ωραία και καλά και η εκπαιδευμένη μύτη του κρεατοφάγου της οικογένειας «πιάνει» τη μυρωδιά της τσίκνας. Και ναι!!! μια μικρή ψησταριά να ψήνει σουβλάκια στην απέναντι γωνιά της πλατείας. Περιττό να σας πω τι έγινε. Τα τσακίσαμε!



Κάθε ωραίο όμως δεν διαρκεί για πάντα. Ποτό, φαγητό και ωραία παρέα στην ταβέρνα, βόλτα για να δούμε από ψηλά τη νυχτερινή όψη της περιοχής και μια ωραία διαδρομή μέχρι τη στάση για να δούμε πως είναι και ένα μετρό εκτός των τειχών. Φιλιά, ευχαριστίες, αποχαιρετισμός και επιβίβαση στο συρμό. Καμιά σχέση με Βαρκελώνη και Μαδρίτη. Όμορφα, καθαρά, νοικοκυρεμένα και με δυο αστυνομικούς (ίσως λόγω του φόβου των αυτονομιστών) μέσα στο συρμό. Σε κάθε στάση ο ένας έμενε μέσα και ο άλλος έβγαινε έξω, ελέγχοντας αποβίβαση – επιβίβαση και αφού έμπαινε ξανά μέσα ξεκινούσε ο συρμός. Μετά από αρκετές στάσεις κατεβαίνουμε σε μια μοντέρνα σχεδιασμένη στάση και βουρ για γλυκό, λόγω της γνωστής «υπογλυκαιμίας» που οδηγεί σε ροφήματα, σοκολάτες και λοιπά ανθυγιεινά πράγματα.
Πριν πέσουμε για ύπνο, ο αρχηγός της αποστολής προειδοποιεί: Αναχώρηση από ξενοδοχείο αύριο το πρωί το αργότερο 10.30, για να προλάβουμε τα σπήλαια. Καλά ρε αρχηγέ της αποστολής, τόσα χρόνια παντρεμένος, με κόρες της παντρειάς και ακόμη να μάθεις να δίνεις σωστό χρόνο αναχώρησης σε 3 γυναίκες;:haha:
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.290
Τι ωραιες φωτος, μαλλον εχετε καποιον με ταλεντο στην οικογενεια!!! Και τι ωραια που μας τα γραφεις!!!!! Ωραια διαφημιση για το γκετσο!!!:D Πραγματικα και εμεις περασαμε υπεροχα και μαλιστα για μια στιγμη νομιζα οτι βρισκομουνα Ελλαδα και οχι Ισπανια!!!!

Μια μικρη σημειωση, οι υπαλληλοι στο μετρο δεν ειναι αστυνομικοι, απλα ετυχε την ημερα εκεινη να εχει φιεστας και επειδη κινειται πολυ κοσμος θελουν να υπαρχει ενας ελεγχος.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.297
Μηνύματα
887.144
Μέλη
38.965
Νεότερο μέλος
mareeap

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom