giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.497
- Likes
- 11.829
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
4η ημέρα: Dolmabahce Sarayi, Levent και αντίο Istanbul
Τελευταίο ξύπνημα στην πόλη και μετά το πρωινό μας παραδίδουμε τις αποσκευές μας. Η μέρα ξεκίνησε βροχερά αλλά εμείς απτόητοι. Το ταξί μας άφησε στο στάδιο Besiktas Inonu. Απέναντι είναι η είσοδος του Ντολμάμπαχτσε (Dolmabahce Sarayi). http://www.dolmabahcepalace.com/
Ο νεο-μπαρόκ πύργος του ρολογιού έξω από το παλάτι στην είσοδο προστέθηκε το 1895 Dolmabahce Saat Kulesi
Η πρώτη εικόνα του παλατιού είναι η πύλη του Σουλτάνου εκεί βρίσκονται τα εκδοτήρια των εισιτηρίων. Η ουρά ήταν μεγάλη αλλά η αναμονή ευτυχώς δεν κράτησε ιδιαίτερα. Πληρώσαμε 15 λίρες για το Selamlik (το πιο εντυπωσιακό τμήμα που περιλαμβάνει τις αίθουσες συνεδριάσεων, την Αίθουσα Τελετών και που προοριζόταν αποκλειστικά για άντρες). Το εισιτήριο για το Harem είναι ξεχωριστό και κοστίζει 10 λίρες. Το ενιαίο κοστίζει 20 λίρες. Οι δύο πτέρυγες βρίσκονται εκατέρωθεν της κεντρικής μεγάλης αίθουσας του παλατιού όπου συναντώνται τα πολυτελή δωμάτια και τα βασιλικά διαμερίσματα. Selamlik είναι οι χώροι διαμονής και εργασίας των ανδρών στην βόρεια πλευρά.
Διαβήκαμε την εντυπωσιακή πύλη και μπήκαμε στον προαύλιο χώρο με τους υπέροχους κήπους και την κρήνη στο κέντρο του κήπου μπροστά από την κεντρική είσοδο. Στα αριστερά βρίσκεται η περίτεχνη πύλη του Υπουργείου Οικονομικών. Η ομίχλη εκείνη των ώρα δημιουργούσε μια μαγευτική εικόνα.
Το παλάτι ολοκληρώθηκε το 1856 και ήταν κατοικία των σουλτάνων και διοικητικό κέντρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από το 1856 μέχρι το 1922.Ο σχεδιασμός είναι ένα μείγμα από μπαρόκ, ροκοκό, νεοκλασικό ύφος και παραδοσιακής οθωμανικής τέχνης.
Πύλη στο Βόσπορο. Η αυλόπορτα και ο φρουρός
Το παλάτι δέχεται μέγιστο ημερήσιο αριθμό επισκεπτών 1500 άτομα τα οποία μπαίνουν μέσα σε γκρουπ των 50 ατόμων. Βάλαμε τα ειδικά σακουλάκια να καλύψουμε τα παπούτσια μας και μπήκαμε για να αρχίσει η οργανωμένη ξενάγηση στα Αγγλικά. Οι φωτογραφίες απαγορεύονται αυστηρά (οι 6 λίρες για φωτογράφιση και 15 λίρες έξτρα για βιντεοσκόπηση δεν επιβεβαιώθηκαν κατά την είσοδο).
Ο πλούτος και η χλιδή στο εσωτερικό του παλατιού είναι στον υπερθετικό βαθμό. Το ανάκτορο χτίστηκε για ανανέωση της Αυτοκρατορίας μιας και βρισκόταν σε παρακμή. Το νέο παλάτι έπρεπε να είναι πλούσια διακοσμημένο και να παρέχει πολυτέλειες που έλειπαν από το Topkapi σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Αποτέλεσμα αυτής της υπερβολής το αστρονομικό κόστος των 35 τόνων χρυσού που ισοδυναμούν σήμερα με 1,5 δις δολάρια! Δεκατέσσερις τόνοι από φύλλα χρυσού χρησιμοποιήθηκαν μόνο για να χρυσώσουν τα ταβάνια! Χαλιά από μετάξι, εξαιρετικοί πίνακες ζωγραφικής και πολλά διακοσμητικά εμπλουτίζουν την εσωτερική διακόσμηση του παλατιού.
Εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από την εσωτερική σκάλα σε σχήμα διπλού πέταλου φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από μπρούντζο και το περίφημο κρύσταλλο Baccarat. Υπερπαραγωγή!
Εικόνες από το ιντερνετ
Επίσης με τον μεγαλύτερο πολυέλαιο στον κόσμο με κρύσταλλο Βοημίας 4,5 τόνων που βρίσκεται στην Αίθουσα Τελετών (Muayede Salonu) στο κεντρικό και πιο εντυπωσιακό τμήμα του ανακτόρου το Muayede. Ο πολυέλαιος είναι ένα δώρο από την βασίλισσα Victoria. Το παλάτι έχει τη μεγαλύτερη συλλογή Βοημίας και Μπακαρά κρυστάλλινους πολυελαίους στον κόσμο!
Η ξενάγηση τελείωσε και ομολογουμένως μείναμε πολύ εντυπωσιασμένοι. Στην πύλη πετύχαμε αλλαγή της φρουράς και κάναμε μια τελευταία βόλτα στους κήπους και γύρω από το ανάκτορο καθώς ο καιρός είχε ανοίξει αρκετά.
Πήραμε ταξί και αλλάξαμε ριζικά παραστάσεις. Levent και μια άλλη Κωνσταντινούπολη ξεδιπλώθηκε μπροστά μας.
Το Levent είναι το επιχειρηματικό κέντρο της πόλης και είναι γεμάτο με ουρανοξύστες και εμπορικά κέντρα. Το ταξί μας άφησε στο εμπορικό κέντρο kanyon.
http://www.kanyon.com.tr/en/#!/home
Το kanyon άνοιξε το 2006 και αποτελεί ένα συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων και μάλιστα έχει κερδίσει και βραβείο αρχιτεκτονικής. Κάναμε την βόλτα μας σε κάποιους ορόφους και αφού χαζέψαμε τις ακριβές βιτρίνες καταλήξαμε στο ισόγειο και απολαύσαμε τον καφέ μας στο υπαίθριο.
Το εμπορικό είναι συνδεδεμένο με τον σταθμό του μετρό Levent της γραμμής Μ2. Έτσι χωρίς να χάσουμε χρόνο κατεβήκαμε στο μετρό και ταχύτατα φτάσαμε στην Taksim.
Για φαγητό επιλέξαμε ένα από τα πολλά εστιατόρια self service που υπάρχουν πάνω στην Istiklal με λαχταριστά φαγητά στην βιτρίνα. Ευχαριστηθήκαμε παραδοσιακές γεύσεις σε απίστευτα οικονομική τιμή 30 λίρες τα τέσσερα άτομα. Απλό και καλό.
Το σύγχρονο καφέ-ζαχαροπλαστείο OZSUT μας έκλεισε το μάτι και είπαμε να γλυκάνουμε την πίκρα μας αυτές τις τελευταίες στιγμές στην μαγική πόλη. Το ζαχαροπλαστείο φημίζεται για τις πάστες του γι’ αυτό και επιλέξαμε τέσσερις διαφορετικές και όλες ήταν αριστούργημα.
Μια ακόμα βόλτα στην Ίστικλαλ επιβάλλεται για τις τελευταίες αγορές και λίγα ακόμα δώρα. Ο καιρός βροχερός και μελαγχολικός σαν εμας.
Είχε βραδιάσει πια. Παίρνουμε τις αποσκευές και αποχαιρετούμε τον συμπαθέστατο ρεσεψιονίστ. Από την Taksim παίρνουμε το λεωφορείο 830 και σε 45 λεπτά περίπου γτάνουμε στον σταθμό λεωφορείων Otogar. Στις 22:00 ξεκίνησε το δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη.
Αυτό ήταν? Τέλος?
Δεν νομίζω. Τα μέτωπα που άφησα πίσω είναι πολλά και με φωνάζουν να επιστρέψω. Άλλωστε το είπα και στην αρχή όσο και να προσπαθούμε αυτή την πόλη δεν θα την κατακτήσουμε ποτέ. Έτσι για πέφτουμε συνέχεια στα δίχτυα της!
Istanbul seni seviyorum… Gelecegim yakinda geri …
Τελευταίο ξύπνημα στην πόλη και μετά το πρωινό μας παραδίδουμε τις αποσκευές μας. Η μέρα ξεκίνησε βροχερά αλλά εμείς απτόητοι. Το ταξί μας άφησε στο στάδιο Besiktas Inonu. Απέναντι είναι η είσοδος του Ντολμάμπαχτσε (Dolmabahce Sarayi). http://www.dolmabahcepalace.com/
Ο νεο-μπαρόκ πύργος του ρολογιού έξω από το παλάτι στην είσοδο προστέθηκε το 1895 Dolmabahce Saat Kulesi


Η πρώτη εικόνα του παλατιού είναι η πύλη του Σουλτάνου εκεί βρίσκονται τα εκδοτήρια των εισιτηρίων. Η ουρά ήταν μεγάλη αλλά η αναμονή ευτυχώς δεν κράτησε ιδιαίτερα. Πληρώσαμε 15 λίρες για το Selamlik (το πιο εντυπωσιακό τμήμα που περιλαμβάνει τις αίθουσες συνεδριάσεων, την Αίθουσα Τελετών και που προοριζόταν αποκλειστικά για άντρες). Το εισιτήριο για το Harem είναι ξεχωριστό και κοστίζει 10 λίρες. Το ενιαίο κοστίζει 20 λίρες. Οι δύο πτέρυγες βρίσκονται εκατέρωθεν της κεντρικής μεγάλης αίθουσας του παλατιού όπου συναντώνται τα πολυτελή δωμάτια και τα βασιλικά διαμερίσματα. Selamlik είναι οι χώροι διαμονής και εργασίας των ανδρών στην βόρεια πλευρά.


Διαβήκαμε την εντυπωσιακή πύλη και μπήκαμε στον προαύλιο χώρο με τους υπέροχους κήπους και την κρήνη στο κέντρο του κήπου μπροστά από την κεντρική είσοδο. Στα αριστερά βρίσκεται η περίτεχνη πύλη του Υπουργείου Οικονομικών. Η ομίχλη εκείνη των ώρα δημιουργούσε μια μαγευτική εικόνα.




Το παλάτι ολοκληρώθηκε το 1856 και ήταν κατοικία των σουλτάνων και διοικητικό κέντρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από το 1856 μέχρι το 1922.Ο σχεδιασμός είναι ένα μείγμα από μπαρόκ, ροκοκό, νεοκλασικό ύφος και παραδοσιακής οθωμανικής τέχνης.
Πύλη στο Βόσπορο. Η αυλόπορτα και ο φρουρός



Το παλάτι δέχεται μέγιστο ημερήσιο αριθμό επισκεπτών 1500 άτομα τα οποία μπαίνουν μέσα σε γκρουπ των 50 ατόμων. Βάλαμε τα ειδικά σακουλάκια να καλύψουμε τα παπούτσια μας και μπήκαμε για να αρχίσει η οργανωμένη ξενάγηση στα Αγγλικά. Οι φωτογραφίες απαγορεύονται αυστηρά (οι 6 λίρες για φωτογράφιση και 15 λίρες έξτρα για βιντεοσκόπηση δεν επιβεβαιώθηκαν κατά την είσοδο).
Ο πλούτος και η χλιδή στο εσωτερικό του παλατιού είναι στον υπερθετικό βαθμό. Το ανάκτορο χτίστηκε για ανανέωση της Αυτοκρατορίας μιας και βρισκόταν σε παρακμή. Το νέο παλάτι έπρεπε να είναι πλούσια διακοσμημένο και να παρέχει πολυτέλειες που έλειπαν από το Topkapi σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Αποτέλεσμα αυτής της υπερβολής το αστρονομικό κόστος των 35 τόνων χρυσού που ισοδυναμούν σήμερα με 1,5 δις δολάρια! Δεκατέσσερις τόνοι από φύλλα χρυσού χρησιμοποιήθηκαν μόνο για να χρυσώσουν τα ταβάνια! Χαλιά από μετάξι, εξαιρετικοί πίνακες ζωγραφικής και πολλά διακοσμητικά εμπλουτίζουν την εσωτερική διακόσμηση του παλατιού.
Εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από την εσωτερική σκάλα σε σχήμα διπλού πέταλου φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από μπρούντζο και το περίφημο κρύσταλλο Baccarat. Υπερπαραγωγή!
Εικόνες από το ιντερνετ

Επίσης με τον μεγαλύτερο πολυέλαιο στον κόσμο με κρύσταλλο Βοημίας 4,5 τόνων που βρίσκεται στην Αίθουσα Τελετών (Muayede Salonu) στο κεντρικό και πιο εντυπωσιακό τμήμα του ανακτόρου το Muayede. Ο πολυέλαιος είναι ένα δώρο από την βασίλισσα Victoria. Το παλάτι έχει τη μεγαλύτερη συλλογή Βοημίας και Μπακαρά κρυστάλλινους πολυελαίους στον κόσμο!


Η ξενάγηση τελείωσε και ομολογουμένως μείναμε πολύ εντυπωσιασμένοι. Στην πύλη πετύχαμε αλλαγή της φρουράς και κάναμε μια τελευταία βόλτα στους κήπους και γύρω από το ανάκτορο καθώς ο καιρός είχε ανοίξει αρκετά.






Πήραμε ταξί και αλλάξαμε ριζικά παραστάσεις. Levent και μια άλλη Κωνσταντινούπολη ξεδιπλώθηκε μπροστά μας.



Το Levent είναι το επιχειρηματικό κέντρο της πόλης και είναι γεμάτο με ουρανοξύστες και εμπορικά κέντρα. Το ταξί μας άφησε στο εμπορικό κέντρο kanyon.
http://www.kanyon.com.tr/en/#!/home
Το kanyon άνοιξε το 2006 και αποτελεί ένα συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων και μάλιστα έχει κερδίσει και βραβείο αρχιτεκτονικής. Κάναμε την βόλτα μας σε κάποιους ορόφους και αφού χαζέψαμε τις ακριβές βιτρίνες καταλήξαμε στο ισόγειο και απολαύσαμε τον καφέ μας στο υπαίθριο.





Το εμπορικό είναι συνδεδεμένο με τον σταθμό του μετρό Levent της γραμμής Μ2. Έτσι χωρίς να χάσουμε χρόνο κατεβήκαμε στο μετρό και ταχύτατα φτάσαμε στην Taksim.
Για φαγητό επιλέξαμε ένα από τα πολλά εστιατόρια self service που υπάρχουν πάνω στην Istiklal με λαχταριστά φαγητά στην βιτρίνα. Ευχαριστηθήκαμε παραδοσιακές γεύσεις σε απίστευτα οικονομική τιμή 30 λίρες τα τέσσερα άτομα. Απλό και καλό.

Το σύγχρονο καφέ-ζαχαροπλαστείο OZSUT μας έκλεισε το μάτι και είπαμε να γλυκάνουμε την πίκρα μας αυτές τις τελευταίες στιγμές στην μαγική πόλη. Το ζαχαροπλαστείο φημίζεται για τις πάστες του γι’ αυτό και επιλέξαμε τέσσερις διαφορετικές και όλες ήταν αριστούργημα.
Μια ακόμα βόλτα στην Ίστικλαλ επιβάλλεται για τις τελευταίες αγορές και λίγα ακόμα δώρα. Ο καιρός βροχερός και μελαγχολικός σαν εμας.

Είχε βραδιάσει πια. Παίρνουμε τις αποσκευές και αποχαιρετούμε τον συμπαθέστατο ρεσεψιονίστ. Από την Taksim παίρνουμε το λεωφορείο 830 και σε 45 λεπτά περίπου γτάνουμε στον σταθμό λεωφορείων Otogar. Στις 22:00 ξεκίνησε το δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη.
Αυτό ήταν? Τέλος?
Δεν νομίζω. Τα μέτωπα που άφησα πίσω είναι πολλά και με φωνάζουν να επιστρέψω. Άλλωστε το είπα και στην αρχή όσο και να προσπαθούμε αυτή την πόλη δεν θα την κατακτήσουμε ποτέ. Έτσι για πέφτουμε συνέχεια στα δίχτυα της!
Istanbul seni seviyorum… Gelecegim yakinda geri …
Last edited: