Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Φωτογραφίες][URL="http://www.travelstories.gr/photo/showphoto.php?photo=26749"][IMG]http://www.travelstories.gr/photo/data/2038/thumbs/P1100771.JPG[/IMG][/URL] :: [URL="http://www.travelstories.gr/photo/showphoto.php?photo=26750"][IMG]http://www.travelstories.gr/photo/data/2038/thumbs/P1100621.JPG[/IMG][/URL
11 Αυγούστου: Lienz – Heiligenblut – Grosslockner – Zell am see – Lienz
Σήμερα η διαδρομή προβλέπει το grosslockner για το οποίο έχω διαβάσει τα άπειρα, από μέλη του φόρουμ, από ταξιδιωτικούς οδηγούς, ο καλύτερος δρόμος της ευρώπης και η αλήθεια είναι ότι περιμένω με αγωνία. Το πρόβλημα με την κάρτα της φωτογραφικής μηχανής επανέρχεται και αγοράζουμε ένα στικάκι και ζητάμε να μας αντιγράψουν μέσα τις γεμάτες μας κάρτες ώστε να χρησιμοποιήσουμε πάλι αυτές. Στο μαγαζί τους πήρε περίπου μία ώρα για αυτή την αντιγραφή φωτογραφιών 16γίγα. Σε αυτή την ώρα βολτάραμε λίγο στην πλατεία της Lienz και είδαμε και κάτι πάγκους που στήνανε μάλλον για την επόμενη σαν πανηγύρι. Η αντιγραφή ολοκληρώθηκε και ξεκίνησε η διαδρομή μας. Πρώτη στάση για καφέ στο Heiligenblut, στο χωριό ακριβώς πριν ξεκινήσει η διαδρομή. Το χωριό με χαρακτηριστικό μία εκκλησία με πολύ ψηλό καμπαναριό, πολύ όμορφο, μου θύμισε τα ελβετικά που είχαμε μείνει. Το ξενοδοχείο στη Lienzδεν μας πολυάρεσε και σκέφτηκα θα μπορούσαμε να μέναμε και εδώ, θα ήταν πιο ωραία. Τελευταίες μέρες του ταξιδιού ήταν δεν μπήκαμε στη διαδικασία. Πριν φύγουμε από την καφετέρια πήραμε τη βαριά απόφαση να διαγράψουμε τις φωτογραφίες από τις κάρτες ώστε να μπορούμε να τραβήξουμε καινούριες, μιας και τις είχαμε ήδη στο στικάκι. Εύκολο. Και αν δεν έχει γίνει σωστή αντιγραφή και χάσουμε τις φωτό;; Το πατάς το κουμπί εύκολα;;; Πήγε ο άντρας μου σε ένα ξενοδοχείο, τσέκαρε στον υπολογιστή τους το στικάκι ότι έχει όλα τα αρχεία μέσα και μετά πήρε την απόφαση και τις έσβησε από τις κάρτες. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά, τσεκαρισμένο πλέον που γυρίσαμε, υπάρχουν όλες οι φωτογραφίες. Μετά τον καφέ με θέα τα βουνά ξεκινήσαμε για το grosslockner. Ο δρόμος και αυτός είναι ιδιωτικός, τα διόδια για τη μηχανή είναι 19?, και είναι περίπου 40χλμ. Εμείς ξεκινήσαμε από νότια από την Καρίνθια (έτσι λέγεται η περιοχή) προς βόρεια, την περιοχή του Saltzburg. Οπότε πρώτα αντικρύσαμε και διανύσαμε την κοιλάδα και μετά αρχίσαμε να ανηφορίζουμε στο βουνό. Όταν την κάνεις ανάποδα η διαδρομή σβήνει στην κοιλάδα αφού έχει γευτεί το βουνό. Η εταιρεία που εκμεταλλεύται το δρόμο τον έχει πλήρως αξιοποιημένο. Στα διόδια σου δίνουν και ένα φυλλάδιο με διάφορα σημεία σημασίας – τουριστικής πάνω στο δρόμο. Έχουν φτιάξει και ένα τεράστιο πάρκο (kahuer – johe- και κάτι άλλο παρκ). Το ψηλότερο σημείο της διαδρομής είναι στα 2.571μ. Πρώτη μας στάση το πάρκο. Η διαδρομή είναι ωραία. Αλλά η κίνηση μεγάλη. Από όλα πολλά, πολλές μηχανές, πολλά ποδήλατα, πολλά αυτοκίνητα, πολλά τροχόσπιτα, πολλά λεωφορεία. Σε ένα σημείο βλέπουμε μία θάλασσα αυτοκινήτων σταματημένοι και ένας υπάλληλος να αφήνει να περνάνε δέκα δέκα. Ευτυχώς οι μηχανές περνούσαν χωρίς αναμονή. Η διαδρομή μέχρι το πάρκο πραγματικά ωραία με θέα τον παγετώνα και την κορυφή του grosslockner, την ψηλότερη κορυφή των αυστριακών άλπεων (3.398μ). Αν δεν υπήρχε η κίνηση θα είχα εξτασιαστεί. Βέβαια τι περίμενα και εγώ 11 Αυγούσου!! Φτάνουμε στο πάρκο όπου στο πάρκινκ γίνεται χαμός από μηχανές, σαν έκθεση μηχανής ήταν. Εκεί έχουν και ντουλάπια (σαν αυτά του γυμναστηρίου) που μπορείς να αφήσεις το κράνος, την τσάντα ή ότι θες, και να μην τα κουβαλάς όσο θα κάθεσαι. Και είναι δωρεάν.
Μεσα στα άλλα που έχουν κάνει, έχουν κατασκευάσει μία βάρκα πάνω στο βουνό. Αν δεις καράβια στη στεριά … και διάφορες παροιμίες περνάνε από το μυαλό μας. Φωτογραφιζόμαστε απαραιτήτως με την κορυφή και τον παγετώνα με αρκετή προσπάθεια για να μη φαίνονται τα πλήθη αλλά εμείς, κάνουμε και τη βόλτα μας και συνεχίζουμε για κάτι πιο ήσυχο, ένα καφέ που έχει στην κορυφή το edelweissspitze, όπου από ένα σημείο της διαδρομής και μετά απαγορεύονται τα λεωφορεία (κάτι είναι και αυτό).
Κίνηση αρκετή αλλά επειδή είμαστε ευέλικτοι με τη μηχανή ξεκλέβουμε μερικά χιλιόμετρα ανοιχτού δρόμου. Η αίσθηση της κίνησης ανάμεσα στους πάγους που δεν λιώνουν ποτέ, ήταν πρωτόγνωρη έστω και αν κάποιες φορές ήταν πολύ αργή. Φτάνουμε στην κορυφή, στο καφέ που αυτοδιαφημίζεται ως bikerspoint και η αλήθεια είναι ότι ευτυχώς που είχε καλή μέρα γιατί εκεί πάνω (2571μ) και ανάμεσα στους παγετώνες μάλλον θα ψοφούσαμε στο κρύο αν δεν είχε ήλιο. Αυτοκόλλητα στην πινακίδα άπειρα από συλλόγους και φόρουμ, είδαμε και μερικά ελληνικά. Αράζουμε και πίνουμε καφεδάκι αγναντεύοντας αρκετή ώρα, ξεκουραζόμαστε κιόλας.
Αρχίζουμε την κατάβαση έχοντας αποφασίσει να πάμε για φαγητό στο zellamsee, μια και έχει see θα είναι ωραία σκεφτήκαμε. Στην κατάβαση συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε θέα και εικόνες προσπαθώντας να συγκρατήσουμε όσα περισσότερα μπορούμε στο μυαλό και στη φωτογραφική μηχανή, και να θυμόμαστε τα πάντα.
Για να φτάσεις στο χωριό περνάς από ένα διακλαδωτό τούνελ, δηλαδή μπαίνεις στο τούνελ το οποίο χωρίζεται στην πορεία σε δύο τούνελ και βγαίνεις μέσα στο χωριό. Πραγματικά με έχει εντυπωσιάσει το θέμα των τούνελ. Αν είναι τόσο καλό το οδικό δίκτυο στα χωριά, στις πόλεις τι γίνεται; Φτάνοντας στο zellamsee διαπιστώνουμε ότι δίπλα στη λίμνη περνάει η σιδηροδρομική γραμμή γεγονός που σημαίνει ότι δεν έχει εστιατόρια κλπ. Προχωρώντας στην έξοδο του χωριού εντοπίζουμε ένα camping ακριβώς μπροστά στη λίμνη, με το εστιατόριό του, και επιλέγεται αμέσως.
Δροσερά και όμορφα, τρώμε με το τραπεζάκι μας δίπλα στη λίμνη και με θεα τις αυστριακές άλπεις και σιγά σιγά παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής προς τη lienz, όχι πάλι από το grosslockner αλλά από την άλλη πλευρά (νομίζω από το χωριό meringen). Από εκείνη την πλευρά δεν είχε ορεινά περάσματα αλλά είχε αρκετό πράσινο στη διαδρομή. Φτάνοντας προς τη Lienzέχει πλέον βραδιάσει, το φεγγάρι έχει σχεδόν γεμίσει γιατί σε δύο μέρες είναι η πανσέληνος του Αυγούστου ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά μας ένα φοβερό τοπίο, με το φεγγάρι τεράστιο και ολοστρόγγυλο να καθρεφτίζεται στο ποτάμι παραλληλα με το δρόμο, στις όχθες του ποταμού δέντρα και ανάμεσα σε γη και ουρανό να υψώνεται ένα κάστρο φωτισμένο. Χωρίς υπερβολές σταθήκαμε ένα τέταρτο στο σημείο που το είδαμε για να το απολαύσουμε και να το απαθανατίσουμε φωτογραφικά.
Το ξενοδοχείο από εκείνο το σημείο είναι περίπου 1,5χλμ οπότε δίνουμε ραντεβού και την επόμενη μέρα για φωτογράφηση εκεί. Φτάνουμε, αλλάζουμε και βουρ στην πόλη, για ποτο και βόλτα.
Σε αντίθεση με την Ελβετία, η Αυστρία μας φάνηκε πολύ φτηνή. Παράδειγμα, Δύο μπύρες στην Ελβετία 14 ευρώ περίπου, Δύο μπύρες στην Αυστρία 6 ευρώ περίπου. Αισθητή η διαφορά. Και το φαγητό ήταν πολύ οικονομικότερο. Στην Ελβετία τρώγαμε με 60ευρώ περίπου και τα ίδια στην Αυστρία με 30ευρώ περίπου.
Σήμερα η διαδρομή προβλέπει το grosslockner για το οποίο έχω διαβάσει τα άπειρα, από μέλη του φόρουμ, από ταξιδιωτικούς οδηγούς, ο καλύτερος δρόμος της ευρώπης και η αλήθεια είναι ότι περιμένω με αγωνία. Το πρόβλημα με την κάρτα της φωτογραφικής μηχανής επανέρχεται και αγοράζουμε ένα στικάκι και ζητάμε να μας αντιγράψουν μέσα τις γεμάτες μας κάρτες ώστε να χρησιμοποιήσουμε πάλι αυτές. Στο μαγαζί τους πήρε περίπου μία ώρα για αυτή την αντιγραφή φωτογραφιών 16γίγα. Σε αυτή την ώρα βολτάραμε λίγο στην πλατεία της Lienz και είδαμε και κάτι πάγκους που στήνανε μάλλον για την επόμενη σαν πανηγύρι. Η αντιγραφή ολοκληρώθηκε και ξεκίνησε η διαδρομή μας. Πρώτη στάση για καφέ στο Heiligenblut, στο χωριό ακριβώς πριν ξεκινήσει η διαδρομή. Το χωριό με χαρακτηριστικό μία εκκλησία με πολύ ψηλό καμπαναριό, πολύ όμορφο, μου θύμισε τα ελβετικά που είχαμε μείνει. Το ξενοδοχείο στη Lienzδεν μας πολυάρεσε και σκέφτηκα θα μπορούσαμε να μέναμε και εδώ, θα ήταν πιο ωραία. Τελευταίες μέρες του ταξιδιού ήταν δεν μπήκαμε στη διαδικασία. Πριν φύγουμε από την καφετέρια πήραμε τη βαριά απόφαση να διαγράψουμε τις φωτογραφίες από τις κάρτες ώστε να μπορούμε να τραβήξουμε καινούριες, μιας και τις είχαμε ήδη στο στικάκι. Εύκολο. Και αν δεν έχει γίνει σωστή αντιγραφή και χάσουμε τις φωτό;; Το πατάς το κουμπί εύκολα;;; Πήγε ο άντρας μου σε ένα ξενοδοχείο, τσέκαρε στον υπολογιστή τους το στικάκι ότι έχει όλα τα αρχεία μέσα και μετά πήρε την απόφαση και τις έσβησε από τις κάρτες. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά, τσεκαρισμένο πλέον που γυρίσαμε, υπάρχουν όλες οι φωτογραφίες. Μετά τον καφέ με θέα τα βουνά ξεκινήσαμε για το grosslockner. Ο δρόμος και αυτός είναι ιδιωτικός, τα διόδια για τη μηχανή είναι 19?, και είναι περίπου 40χλμ. Εμείς ξεκινήσαμε από νότια από την Καρίνθια (έτσι λέγεται η περιοχή) προς βόρεια, την περιοχή του Saltzburg. Οπότε πρώτα αντικρύσαμε και διανύσαμε την κοιλάδα και μετά αρχίσαμε να ανηφορίζουμε στο βουνό. Όταν την κάνεις ανάποδα η διαδρομή σβήνει στην κοιλάδα αφού έχει γευτεί το βουνό. Η εταιρεία που εκμεταλλεύται το δρόμο τον έχει πλήρως αξιοποιημένο. Στα διόδια σου δίνουν και ένα φυλλάδιο με διάφορα σημεία σημασίας – τουριστικής πάνω στο δρόμο. Έχουν φτιάξει και ένα τεράστιο πάρκο (kahuer – johe- και κάτι άλλο παρκ). Το ψηλότερο σημείο της διαδρομής είναι στα 2.571μ. Πρώτη μας στάση το πάρκο. Η διαδρομή είναι ωραία. Αλλά η κίνηση μεγάλη. Από όλα πολλά, πολλές μηχανές, πολλά ποδήλατα, πολλά αυτοκίνητα, πολλά τροχόσπιτα, πολλά λεωφορεία. Σε ένα σημείο βλέπουμε μία θάλασσα αυτοκινήτων σταματημένοι και ένας υπάλληλος να αφήνει να περνάνε δέκα δέκα. Ευτυχώς οι μηχανές περνούσαν χωρίς αναμονή. Η διαδρομή μέχρι το πάρκο πραγματικά ωραία με θέα τον παγετώνα και την κορυφή του grosslockner, την ψηλότερη κορυφή των αυστριακών άλπεων (3.398μ). Αν δεν υπήρχε η κίνηση θα είχα εξτασιαστεί. Βέβαια τι περίμενα και εγώ 11 Αυγούσου!! Φτάνουμε στο πάρκο όπου στο πάρκινκ γίνεται χαμός από μηχανές, σαν έκθεση μηχανής ήταν. Εκεί έχουν και ντουλάπια (σαν αυτά του γυμναστηρίου) που μπορείς να αφήσεις το κράνος, την τσάντα ή ότι θες, και να μην τα κουβαλάς όσο θα κάθεσαι. Και είναι δωρεάν.
Μεσα στα άλλα που έχουν κάνει, έχουν κατασκευάσει μία βάρκα πάνω στο βουνό. Αν δεις καράβια στη στεριά … και διάφορες παροιμίες περνάνε από το μυαλό μας. Φωτογραφιζόμαστε απαραιτήτως με την κορυφή και τον παγετώνα με αρκετή προσπάθεια για να μη φαίνονται τα πλήθη αλλά εμείς, κάνουμε και τη βόλτα μας και συνεχίζουμε για κάτι πιο ήσυχο, ένα καφέ που έχει στην κορυφή το edelweissspitze, όπου από ένα σημείο της διαδρομής και μετά απαγορεύονται τα λεωφορεία (κάτι είναι και αυτό).
Κίνηση αρκετή αλλά επειδή είμαστε ευέλικτοι με τη μηχανή ξεκλέβουμε μερικά χιλιόμετρα ανοιχτού δρόμου. Η αίσθηση της κίνησης ανάμεσα στους πάγους που δεν λιώνουν ποτέ, ήταν πρωτόγνωρη έστω και αν κάποιες φορές ήταν πολύ αργή. Φτάνουμε στην κορυφή, στο καφέ που αυτοδιαφημίζεται ως bikerspoint και η αλήθεια είναι ότι ευτυχώς που είχε καλή μέρα γιατί εκεί πάνω (2571μ) και ανάμεσα στους παγετώνες μάλλον θα ψοφούσαμε στο κρύο αν δεν είχε ήλιο. Αυτοκόλλητα στην πινακίδα άπειρα από συλλόγους και φόρουμ, είδαμε και μερικά ελληνικά. Αράζουμε και πίνουμε καφεδάκι αγναντεύοντας αρκετή ώρα, ξεκουραζόμαστε κιόλας.
Αρχίζουμε την κατάβαση έχοντας αποφασίσει να πάμε για φαγητό στο zellamsee, μια και έχει see θα είναι ωραία σκεφτήκαμε. Στην κατάβαση συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε θέα και εικόνες προσπαθώντας να συγκρατήσουμε όσα περισσότερα μπορούμε στο μυαλό και στη φωτογραφική μηχανή, και να θυμόμαστε τα πάντα.
Για να φτάσεις στο χωριό περνάς από ένα διακλαδωτό τούνελ, δηλαδή μπαίνεις στο τούνελ το οποίο χωρίζεται στην πορεία σε δύο τούνελ και βγαίνεις μέσα στο χωριό. Πραγματικά με έχει εντυπωσιάσει το θέμα των τούνελ. Αν είναι τόσο καλό το οδικό δίκτυο στα χωριά, στις πόλεις τι γίνεται; Φτάνοντας στο zellamsee διαπιστώνουμε ότι δίπλα στη λίμνη περνάει η σιδηροδρομική γραμμή γεγονός που σημαίνει ότι δεν έχει εστιατόρια κλπ. Προχωρώντας στην έξοδο του χωριού εντοπίζουμε ένα camping ακριβώς μπροστά στη λίμνη, με το εστιατόριό του, και επιλέγεται αμέσως.
Δροσερά και όμορφα, τρώμε με το τραπεζάκι μας δίπλα στη λίμνη και με θεα τις αυστριακές άλπεις και σιγά σιγά παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής προς τη lienz, όχι πάλι από το grosslockner αλλά από την άλλη πλευρά (νομίζω από το χωριό meringen). Από εκείνη την πλευρά δεν είχε ορεινά περάσματα αλλά είχε αρκετό πράσινο στη διαδρομή. Φτάνοντας προς τη Lienzέχει πλέον βραδιάσει, το φεγγάρι έχει σχεδόν γεμίσει γιατί σε δύο μέρες είναι η πανσέληνος του Αυγούστου ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά μας ένα φοβερό τοπίο, με το φεγγάρι τεράστιο και ολοστρόγγυλο να καθρεφτίζεται στο ποτάμι παραλληλα με το δρόμο, στις όχθες του ποταμού δέντρα και ανάμεσα σε γη και ουρανό να υψώνεται ένα κάστρο φωτισμένο. Χωρίς υπερβολές σταθήκαμε ένα τέταρτο στο σημείο που το είδαμε για να το απολαύσουμε και να το απαθανατίσουμε φωτογραφικά.
Το ξενοδοχείο από εκείνο το σημείο είναι περίπου 1,5χλμ οπότε δίνουμε ραντεβού και την επόμενη μέρα για φωτογράφηση εκεί. Φτάνουμε, αλλάζουμε και βουρ στην πόλη, για ποτο και βόλτα.
Σε αντίθεση με την Ελβετία, η Αυστρία μας φάνηκε πολύ φτηνή. Παράδειγμα, Δύο μπύρες στην Ελβετία 14 ευρώ περίπου, Δύο μπύρες στην Αυστρία 6 ευρώ περίπου. Αισθητή η διαφορά. Και το φαγητό ήταν πολύ οικονομικότερο. Στην Ελβετία τρώγαμε με 60ευρώ περίπου και τα ίδια στην Αυστρία με 30ευρώ περίπου.
Attachments
-
29,2 KB Προβολές: 232