Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Φωτογραφίες][URL="http://www.travelstories.gr/photo/showphoto.php?photo=26749"][IMG]http://www.travelstories.gr/photo/data/2038/thumbs/P1100771.JPG[/IMG][/URL] :: [URL="http://www.travelstories.gr/photo/showphoto.php?photo=26750"][IMG]http://www.travelstories.gr/photo/data/2038/thumbs/P1100621.JPG[/IMG][/URL
4 Αυγούστου: Andermatt – Lauterbrunnen – Interlaken – Andermatt
Ξεκινάμε νωρίς για τα δύο πρώτα πάσα το furkapassκαι το grimselpass, το επονομαζόμενο σε κάποια forα μοτοσυκλετιστών και βροχερό grimsel. Ανεβαίνουμε πρώτα στο furka, σταματάμε για ξεμούδιασμα. Όλες οι σημερινές διαδρομές είναι σχεδόν σαν σε χαράδρες. Ψηλά βουνά και από τις δυο πλευρές, με πλαγιές και γκρεμούς, σε μεγάλο υψόμετρο και ενδιάμεσα ένας φιδίσιος δρόμος που σου δίνει τη δυνατότητα να απολάυσεις φοβερές εικόνες. Μετά περνάμε από το χωριό glitch το οποίο αποτελείται από ένα σιδηροδρομικό σταθμό και δύο κτίρια (κυριολεκτικά), το ένα εκ των οποίων είναι καφετέρια. Το Gletchαποτελεί από τη μία πλευρά την αρχή ή το τέλος του furkapass (2.436μ) και από την άλλη την αρχή ή το τέλος του grimselpass (2.165μ). Συνεχίζοντας προς grimselκαι προετοιμασμένοι ότι εκεί θα φάμε πολύ βροχή το grimselδεν επιβεβαίωσε τη φήμη του. Ο ήλιος μας συνόδευσε και έκανε ακόμα ομορφότερα τα τοπία. Φτάνοντας στην κορυφή του πάσου σταματήσαμε και για τον παραδοσιακό καφέ. Είχαμε ανακαλύψει μία διαδρομή (μέσω του οδηγού που είχαμε) την οberaare. Δρόμος μίας κυκλοφορίας κάθε φορά. Περιμέναμε υπομονετικά τη σειρά μας και όταν αρχίσαμε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μπήκαμε ανάμεσα σε λιμνούλες από τους παγετώνες, καταρράκτες και όλα αυτά οδηγούσαν σε μία τεράστια λίμνη (άγνωστο το όνομα, ούτε ο οδηγός το έγραφε) με ψηλές κορυφές γύρω γύρω και παγετώνες σαν κάδρο ζωγραφικής. Σταματήσαμε και περπατήσαμε λίγο παραλιμνίως. Κάποιοι τολμηροί (εμείς δεν είμαστε και πολύ αθλητική τύποι) αποφάσιζαν να περπατήσουν περίπου 90 λεπτά για να φτάσουν στον παγετώνα και άλλα τόσα για επιστροφή. Μαγευτικα τοπία και διαδρομή. Στην επιστροφή φύγαμε λίγο νωρίτερα για να απολαύσουμε το δρόμο μόνοι μας.
Η ώρα είχε περάσει και το στομάχι μας καλούσε σε βοήθεια. Με συνοπτικές διαδικασίες επιλέχθηκε ως προορισμός για φαγητό το χωριό Lauterbrunnen. Το χωριό βρίσκεται στο τέλος της μιάς κοιλάδας (διαφορετικής από τις προηγούμενες), η διαδρομή προς τα εκεί είναι τελείως πράσινη και έχει λιγότερη τουριστική κίνηση από το αντίστοιχο της διπλανής κοιλάδας. Είχα διαβάσει για αυτό ότι ίσως έχει τους περισσότερους καταρράκτες στη χώρα και πράγματι είχε πάρα πολλούς. Λογικό είναι όταν βρίσκεται στη μέση από πολύ ψηλές βουνοκορφές και οι πάγοι λιώνουν συνέχεια. Κάναμε την περιήγησή μας, χαζέψαμε τους καταρράκτες, πιάστηκε λίγο ο λαιμός μας να κοιτάμε τα βουνά και γυρίσαμε προς τα πίσω να πιούμε μετά το φαγητό έναν καφέ στο Interlaken, το οποίο τόσο το παινεύουν. Φτάνοντας και προφανώς επηρεασμένοι από τη φύση και τα χρώματα στα οποία ήμασταν τόση ώρα, ξενερώσαμε λίγο. Interlaken = ανάμεσα σε δύο λίμνες. Ψάχναμε και εμείς μία παραλίμνια καφετέρια να πιούμε το καφεδάκι μας. Μάταια. Μπορεί και να μην ψάξαμε αρκετά τι να πω. Με τα πολλά βρήκαμε ένα ξενοδοχείο στο δρόμο που πάει προς το Thunκαι χαλαρώσαμε εκεί.
Κάτι που βλέπαμε πολύ στην Ελβετία είναι ο κόσμος να κάνει μπάνιο στις λίμνες, όχι σε αυτές που δημιουργούνται από το λιώσιμο των πάγων, στις άλλες. Και οι περισσότερες ήταν βρώμικες, Πραγματικά είδαμε αρκετές οικογένειες με τα παιδιά τους να κάνουν μπάνιο ανάμεσα σε σακούλες και άλλα σκουπίδια σαν να ήταν κάτι το τελείως φυσιολογικό. Τι να κάνουν και αυτοί που για να δούνε θάλασσα θέλουν διαβατήριο;;;;
Νωρίς πήραμε το δρόμο της επιστροφής γιατί θέλαμε να περάσουμε και από άλλο πάσο το sustenpass (2.264μ). Η διαδρομή του Sustenpass είχε μέχρι εκείνη την ημέρα το περισσότερο πράσινο. Η αίσθηση και το πώς δένουν τα χρώματα είναι μοναδικά και νομίζω ότι ούτε με τις φωτογραφίες μπορεί να αποδοθεί σωστά. Μόνο αν το βλέπεις και το ζεις. Τα πάσα δυστυχώς τα απογεύματα είναι κλειστά (Οι Ελβετοί γενικά δεν μου φάνηκαν και πολύ δουλευταράδες, τα περισσότερα εμπορικά μαγαζιά μετά τις 5 έκλειναν, σε τρία τέσσερα εστιατόρια έκλειναν οι κουζίνες το απόγευμα – δεν ξέρω αν ξανάνοιγαν για βράδυ). Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας στο πάσο μέσα στη φύση του βουνού και φτάσαμε στο Goshenen όπου βρίσκεται μία γέφυρα – αξιοθέατο της περιοχής η tefelsbrucke – γεφυρα του διαβόλου. Το αξιοθέατο είναι μία ζωγραφιά στον πέτρινο τοίχο της γέφυρας και η όλη φήμη βασίζεται σε ένα μύθο που λέει ότι οι κάτοικοι ήθελαν να φτιάξουν μία γέφυρα αλλά δεν μπορούσαν και παρουσιάστηκε ο διάβολος και προσφέρθηκε να τους τη φτιάξει με αντάλλαγμα να πάρει τον πρώτο που θα περνούσε. Την έφτιαξε και οι κάτοικοι έστειλαν μία γίδα. Ο διάβολος νευρίασε και απειλούσε να τη γκρεμίσει. Τότε μία σοφή γριά ζωγράφισε ένα σταυρό στον τοίχο της γεφυρας, τον οποίο μόλις είδε ο διάβολος έφυγε και δεν ξαναγύρισε. Δεν είναι και ο πιο εντυπωσιακός μύθος απλά το αναφέρω για την ιστορία. Παραπλεύρως της γέφυρας υπάρχει και ένα μνημείο για τους ρώσσους πεσόντες του πολέμου (δε θυμάμαι του πρώτου ή του δεύτερου παγκοσμίου).
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο μετά από μία πολύ γεμάτη ημέρα, βγήκαμε για το τελευταίο ποτάκι στο Andermatt μιας και την επόμενη θα φεύγαμε.
Ξεκινάμε νωρίς για τα δύο πρώτα πάσα το furkapassκαι το grimselpass, το επονομαζόμενο σε κάποια forα μοτοσυκλετιστών και βροχερό grimsel. Ανεβαίνουμε πρώτα στο furka, σταματάμε για ξεμούδιασμα. Όλες οι σημερινές διαδρομές είναι σχεδόν σαν σε χαράδρες. Ψηλά βουνά και από τις δυο πλευρές, με πλαγιές και γκρεμούς, σε μεγάλο υψόμετρο και ενδιάμεσα ένας φιδίσιος δρόμος που σου δίνει τη δυνατότητα να απολάυσεις φοβερές εικόνες. Μετά περνάμε από το χωριό glitch το οποίο αποτελείται από ένα σιδηροδρομικό σταθμό και δύο κτίρια (κυριολεκτικά), το ένα εκ των οποίων είναι καφετέρια. Το Gletchαποτελεί από τη μία πλευρά την αρχή ή το τέλος του furkapass (2.436μ) και από την άλλη την αρχή ή το τέλος του grimselpass (2.165μ). Συνεχίζοντας προς grimselκαι προετοιμασμένοι ότι εκεί θα φάμε πολύ βροχή το grimselδεν επιβεβαίωσε τη φήμη του. Ο ήλιος μας συνόδευσε και έκανε ακόμα ομορφότερα τα τοπία. Φτάνοντας στην κορυφή του πάσου σταματήσαμε και για τον παραδοσιακό καφέ. Είχαμε ανακαλύψει μία διαδρομή (μέσω του οδηγού που είχαμε) την οberaare. Δρόμος μίας κυκλοφορίας κάθε φορά. Περιμέναμε υπομονετικά τη σειρά μας και όταν αρχίσαμε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μπήκαμε ανάμεσα σε λιμνούλες από τους παγετώνες, καταρράκτες και όλα αυτά οδηγούσαν σε μία τεράστια λίμνη (άγνωστο το όνομα, ούτε ο οδηγός το έγραφε) με ψηλές κορυφές γύρω γύρω και παγετώνες σαν κάδρο ζωγραφικής. Σταματήσαμε και περπατήσαμε λίγο παραλιμνίως. Κάποιοι τολμηροί (εμείς δεν είμαστε και πολύ αθλητική τύποι) αποφάσιζαν να περπατήσουν περίπου 90 λεπτά για να φτάσουν στον παγετώνα και άλλα τόσα για επιστροφή. Μαγευτικα τοπία και διαδρομή. Στην επιστροφή φύγαμε λίγο νωρίτερα για να απολαύσουμε το δρόμο μόνοι μας.
Η ώρα είχε περάσει και το στομάχι μας καλούσε σε βοήθεια. Με συνοπτικές διαδικασίες επιλέχθηκε ως προορισμός για φαγητό το χωριό Lauterbrunnen. Το χωριό βρίσκεται στο τέλος της μιάς κοιλάδας (διαφορετικής από τις προηγούμενες), η διαδρομή προς τα εκεί είναι τελείως πράσινη και έχει λιγότερη τουριστική κίνηση από το αντίστοιχο της διπλανής κοιλάδας. Είχα διαβάσει για αυτό ότι ίσως έχει τους περισσότερους καταρράκτες στη χώρα και πράγματι είχε πάρα πολλούς. Λογικό είναι όταν βρίσκεται στη μέση από πολύ ψηλές βουνοκορφές και οι πάγοι λιώνουν συνέχεια. Κάναμε την περιήγησή μας, χαζέψαμε τους καταρράκτες, πιάστηκε λίγο ο λαιμός μας να κοιτάμε τα βουνά και γυρίσαμε προς τα πίσω να πιούμε μετά το φαγητό έναν καφέ στο Interlaken, το οποίο τόσο το παινεύουν. Φτάνοντας και προφανώς επηρεασμένοι από τη φύση και τα χρώματα στα οποία ήμασταν τόση ώρα, ξενερώσαμε λίγο. Interlaken = ανάμεσα σε δύο λίμνες. Ψάχναμε και εμείς μία παραλίμνια καφετέρια να πιούμε το καφεδάκι μας. Μάταια. Μπορεί και να μην ψάξαμε αρκετά τι να πω. Με τα πολλά βρήκαμε ένα ξενοδοχείο στο δρόμο που πάει προς το Thunκαι χαλαρώσαμε εκεί.
Κάτι που βλέπαμε πολύ στην Ελβετία είναι ο κόσμος να κάνει μπάνιο στις λίμνες, όχι σε αυτές που δημιουργούνται από το λιώσιμο των πάγων, στις άλλες. Και οι περισσότερες ήταν βρώμικες, Πραγματικά είδαμε αρκετές οικογένειες με τα παιδιά τους να κάνουν μπάνιο ανάμεσα σε σακούλες και άλλα σκουπίδια σαν να ήταν κάτι το τελείως φυσιολογικό. Τι να κάνουν και αυτοί που για να δούνε θάλασσα θέλουν διαβατήριο;;;;
Νωρίς πήραμε το δρόμο της επιστροφής γιατί θέλαμε να περάσουμε και από άλλο πάσο το sustenpass (2.264μ). Η διαδρομή του Sustenpass είχε μέχρι εκείνη την ημέρα το περισσότερο πράσινο. Η αίσθηση και το πώς δένουν τα χρώματα είναι μοναδικά και νομίζω ότι ούτε με τις φωτογραφίες μπορεί να αποδοθεί σωστά. Μόνο αν το βλέπεις και το ζεις. Τα πάσα δυστυχώς τα απογεύματα είναι κλειστά (Οι Ελβετοί γενικά δεν μου φάνηκαν και πολύ δουλευταράδες, τα περισσότερα εμπορικά μαγαζιά μετά τις 5 έκλειναν, σε τρία τέσσερα εστιατόρια έκλειναν οι κουζίνες το απόγευμα – δεν ξέρω αν ξανάνοιγαν για βράδυ). Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας στο πάσο μέσα στη φύση του βουνού και φτάσαμε στο Goshenen όπου βρίσκεται μία γέφυρα – αξιοθέατο της περιοχής η tefelsbrucke – γεφυρα του διαβόλου. Το αξιοθέατο είναι μία ζωγραφιά στον πέτρινο τοίχο της γέφυρας και η όλη φήμη βασίζεται σε ένα μύθο που λέει ότι οι κάτοικοι ήθελαν να φτιάξουν μία γέφυρα αλλά δεν μπορούσαν και παρουσιάστηκε ο διάβολος και προσφέρθηκε να τους τη φτιάξει με αντάλλαγμα να πάρει τον πρώτο που θα περνούσε. Την έφτιαξε και οι κάτοικοι έστειλαν μία γίδα. Ο διάβολος νευρίασε και απειλούσε να τη γκρεμίσει. Τότε μία σοφή γριά ζωγράφισε ένα σταυρό στον τοίχο της γεφυρας, τον οποίο μόλις είδε ο διάβολος έφυγε και δεν ξαναγύρισε. Δεν είναι και ο πιο εντυπωσιακός μύθος απλά το αναφέρω για την ιστορία. Παραπλεύρως της γέφυρας υπάρχει και ένα μνημείο για τους ρώσσους πεσόντες του πολέμου (δε θυμάμαι του πρώτου ή του δεύτερου παγκοσμίου).
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο μετά από μία πολύ γεμάτη ημέρα, βγήκαμε για το τελευταίο ποτάκι στο Andermatt μιας και την επόμενη θα φεύγαμε.
Attachments
-
29,2 KB Προβολές: 232