soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.651
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Μετά από λίγα λεπτά φτάσαμε στη Βεργίνα. Μπροστά μας είδαμε τη μεγάλη Τούμπα όπως φαινόταν πριν από τις ανασκαφές. Ο χώρος έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε ο επισκέπτης να ακολουθεί τα χνάρια των αρχαιολόγων, και να αισθάνεται πως ο ίδιος κάνει την ανακάλυψη. Θαυμάσαμε το μικρό μουσεία με τα χρυσά, το τάφο με τις λάρνακες, αλλά αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η δωρική μαρμάρινη είσοδος. Προσπάθησα να μπω στα αισθήματα και στις σκέψεις των αρχαιολόγων και του συνεργείου, τη στιγμή που την αντίκρισαν για πρώτη φορά. Όταν, μετά από πολύχρονες εργασίες, κόπους και αγωνίες για την επιτυχία των ερευνών τους, βρέθηκαν στην πύλη ενός κλειστού τάφου που χιλιάδες χρόνια έκρυβε η ελληνική γη. Ήταν μεγάλη η αγωνία τους για το τι υπήρχε μέσα. Κείνη τη στιγμή δεν ήξεραν ακόμη πως πίσω από αυτή την πύλη βρισκόταν η ελληνική και παγκόσμια δόξα, αυτή η ίδια που θα τους δόξαζε. Λίγος ήταν ο χρόνος στην Τούμπα αλλά τα αισθήματα που απέπνεε. ήταν δυνατά. Με την επίσκεψη και στον εξωτερικό αρχαιολογικό χώρο, συμπληρώσαμε το δεύτερο στόχο της περιοδείας μας, και ξεκινήσαμε για Κατερίνη μέσω των χωριών Μελίκη και Κολινδρός.
Η διαδρομή ήταν σαν σένα ερημικό τοπίο πάνω σε λόφους, τα χωριά βρίσκονταν σε μεγάλη απόσταση το ένα από το άλλο και δεν ήμασταν σίγουροι για τη σωστή κατεύθυνση. Η πυκνή βλάστηση και το πράσινο των βουνών που μέχρι τώρα συναντούσαμε είχε αντικατασταθεί από καλλιέργειες, αλλά και από ξερούς κάμπους. Λίγο πιο νότια υπήρχε το Ελατοχώρι, μια περιοχή απείρου κάλλους, με ποτάμια, λίμνες και καταρράχτες αλλά δυστυχώς εμείς τότε δεν το γνωρίζαμε διότι αφ΄ ενός δεν υπήρχε το Travelstories να μας πληροφορήσει, κι αφετέρου στο ταξίδι μας οι μόνες πληροφορίες που είχα ήταν από εγκυκλοπαίδειες, εφημερίδες ή περιοδικά, και από σχολικούς άτλαντες. Ο γεωφυσικός μάλιστα με τα βουνά, αποδείχθηκε πολύ χρήσιμος. Το διαδίκτυο με τα ψαχτήρια λειτουργούσε αλλά σε αργό ρυθμό.
Μετά τον Κολινδρό αντικρίσαμε στο βάθος τη θάλασσα του Θερμαϊκού κόλπου. Συνεχίσαμε πάντα στο παλιό δρόμο παράλληλα στα ανατολικά παράλια του κορμού της Ελλάδας μας. Φτάσαμε Κατερίνη και ξεκουραστήκαμε στην καθαρή κεντρική πλατεία της, που ήταν γεμάτη με λουλούδια, κι όμορφα σιντριβάνια. Συνεχίζουμε στον παλιό δρόμο για Λιτόχωρο, και στην διαδρομή συναντήσαμε το Δίον το οποίο αφήσαμε να δούμε μια άλλη μέρα μια και βρισκόταν κοντά στο Λιτόχωρο. Το Δίον ήταν άλλη μια έκπληξη για μας, γιατί παραδόξως δεν γνωρίζαμε μέχρι τότε την ύπαρξη του… Με τη θάλασσα πάντα αριστερά μας, αποφασίσαμε και διανυχτερεύσαμε στην Πλάκα που φαινόταν η πιο κοντινή περιοχή στο Λιτόχωρο. Είδαμε μπροστά μας ένα κάμπινκ και μας έκαναν εντύπωση τα μπακαλόους του, τα οποία είχαν τριγωνικό όγκο σαν ινδιάνικη κατοικία. Αμέσως νοικιάσαμε ένα που το βρήκαμε πολύ άνετο, με ένα διπλό κρεβάτι και τρία μονά, κουζίνα και ψυγείο. Στην πρόσοψη είχε βεράντα με ξαπλώστρες, μικρό κήπο με δένδρα, βρύσες και ήταν σαν ιδιωτική κατοικία μέσα στην σκιά των πυκνών δένδρων. Κάναμε τη βουτιά μας στη θάλασσα που μας ξεκούρασε αλλά τα νερά ήταν θολά, απότομα και με κύμα. Παρατήρησα επίσης ότι δεν ήταν πολύ αλμυρά όπως τα είχαμε συνηθίσει, κι αυτό εξ αιτίας του γλυκού νερού των ποταμών που χυνόταν στις βόρειες ακτές του Θερμαϊκού.
Μια ευχάριστη έκπληξη με περίμενε στη ρεσεψιόν όπου ρώτησα πληροφορίες για πεζοπορία στον Όλυμπο. Είχαν χάρτες και φυλλάδια με πλήρη ενημέρωση και οι προφορικές πληροφορίες που μου έδωσαν, ήταν ενθαρρυντικές για μια διαδρομή στο βουνό από εμάς που δεν ήμασταν αθλητές αναβάτες. Αμέσως άρχισα το διάβασμα για το σχεδιασμό. Ακολούθησα τις συμβουλές της υπαλλήλου και απεφάσισα να κάνουμε τη διαδρομή μέχρι το καταφύγιο «Σπήλιος Αγαπητός» στα 2100 μέτρα.
Η διαδρομή ήταν σαν σένα ερημικό τοπίο πάνω σε λόφους, τα χωριά βρίσκονταν σε μεγάλη απόσταση το ένα από το άλλο και δεν ήμασταν σίγουροι για τη σωστή κατεύθυνση. Η πυκνή βλάστηση και το πράσινο των βουνών που μέχρι τώρα συναντούσαμε είχε αντικατασταθεί από καλλιέργειες, αλλά και από ξερούς κάμπους. Λίγο πιο νότια υπήρχε το Ελατοχώρι, μια περιοχή απείρου κάλλους, με ποτάμια, λίμνες και καταρράχτες αλλά δυστυχώς εμείς τότε δεν το γνωρίζαμε διότι αφ΄ ενός δεν υπήρχε το Travelstories να μας πληροφορήσει, κι αφετέρου στο ταξίδι μας οι μόνες πληροφορίες που είχα ήταν από εγκυκλοπαίδειες, εφημερίδες ή περιοδικά, και από σχολικούς άτλαντες. Ο γεωφυσικός μάλιστα με τα βουνά, αποδείχθηκε πολύ χρήσιμος. Το διαδίκτυο με τα ψαχτήρια λειτουργούσε αλλά σε αργό ρυθμό.
Μετά τον Κολινδρό αντικρίσαμε στο βάθος τη θάλασσα του Θερμαϊκού κόλπου. Συνεχίσαμε πάντα στο παλιό δρόμο παράλληλα στα ανατολικά παράλια του κορμού της Ελλάδας μας. Φτάσαμε Κατερίνη και ξεκουραστήκαμε στην καθαρή κεντρική πλατεία της, που ήταν γεμάτη με λουλούδια, κι όμορφα σιντριβάνια. Συνεχίζουμε στον παλιό δρόμο για Λιτόχωρο, και στην διαδρομή συναντήσαμε το Δίον το οποίο αφήσαμε να δούμε μια άλλη μέρα μια και βρισκόταν κοντά στο Λιτόχωρο. Το Δίον ήταν άλλη μια έκπληξη για μας, γιατί παραδόξως δεν γνωρίζαμε μέχρι τότε την ύπαρξη του… Με τη θάλασσα πάντα αριστερά μας, αποφασίσαμε και διανυχτερεύσαμε στην Πλάκα που φαινόταν η πιο κοντινή περιοχή στο Λιτόχωρο. Είδαμε μπροστά μας ένα κάμπινκ και μας έκαναν εντύπωση τα μπακαλόους του, τα οποία είχαν τριγωνικό όγκο σαν ινδιάνικη κατοικία. Αμέσως νοικιάσαμε ένα που το βρήκαμε πολύ άνετο, με ένα διπλό κρεβάτι και τρία μονά, κουζίνα και ψυγείο. Στην πρόσοψη είχε βεράντα με ξαπλώστρες, μικρό κήπο με δένδρα, βρύσες και ήταν σαν ιδιωτική κατοικία μέσα στην σκιά των πυκνών δένδρων. Κάναμε τη βουτιά μας στη θάλασσα που μας ξεκούρασε αλλά τα νερά ήταν θολά, απότομα και με κύμα. Παρατήρησα επίσης ότι δεν ήταν πολύ αλμυρά όπως τα είχαμε συνηθίσει, κι αυτό εξ αιτίας του γλυκού νερού των ποταμών που χυνόταν στις βόρειες ακτές του Θερμαϊκού.
Μια ευχάριστη έκπληξη με περίμενε στη ρεσεψιόν όπου ρώτησα πληροφορίες για πεζοπορία στον Όλυμπο. Είχαν χάρτες και φυλλάδια με πλήρη ενημέρωση και οι προφορικές πληροφορίες που μου έδωσαν, ήταν ενθαρρυντικές για μια διαδρομή στο βουνό από εμάς που δεν ήμασταν αθλητές αναβάτες. Αμέσως άρχισα το διάβασμα για το σχεδιασμό. Ακολούθησα τις συμβουλές της υπαλλήλου και απεφάσισα να κάνουμε τη διαδρομή μέχρι το καταφύγιο «Σπήλιος Αγαπητός» στα 2100 μέτρα.
Attachments
-
34,8 KB Προβολές: 169