Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
Στη συνέχεια το πρόγραμμα είχε την τεράστια και πασίγνωστη αγορά του Αλ Χαλίλι. Φτάσαμε λοιπόν στην είσοδο της αγοράς και εκεί κατεβήκαμε από το λεωφορείο. Και εκεί ο “φωστήρας” μας λέει: «Εδώ είναι η αγορά, μπορείτε να πάτε να τη δείτε και να ψωνίσετε, αλλά σε δύο ώρες θα είστε πίσω». Οκ! Αυτό αυτόματα μου θύμισε το «μισή ώρα στις Πυραμίδες». Οπότε, σχεδόν ομόφωνα εμείς του απαντήσαμε:
-«Εμάς μη μας περιμένεις. Θα γυρίσουμε μόνοι μας στο ξενοδοχείο».
Στη δήλωσή μας αυτή σα να χλώμιασε λίγο.
-«Μα πως θα γυρίσετε;»
-«Θα δούμε, με τα πόδια μάλλον». Δεν μας φτάνουν δύο ώρες.
-«Με τα πόδια δε γίνεται. Είναι πολύ μακριά και επικίνδυνα»
-«Δεν θα έρθουμε». Τέλος.
Δεν χλώμιασε γιατί ήταν επικίνδυνα. Δεν ήταν καθόλου επικίνδυνα. Χλώμιασε γιατί τα δυο πρόβατα του φεύγουν απ’ το μαντρί και φοβόταν μην παρασύρουν κι άλλα.
Και πήγαμε στην αγορά. Και περπατήσαμε πολύ ώρα και χαζέψαμε τα μαγαζιά και ψωνίσαμε και παζάρια κάναμε κατά το έθιμο με την ησυχία μας και καφέ ήπιαμε στο πολύ όμορφο και διάσημο El Fishawy. Εκεί συναντήσαμε και ένα ζευγάρι από το group. Καθίσαμε μαζί για καφέ, σχολιάσαμε και τον “φωστήρα”, γελάσαμε, χαλαρώσαμε και γενικά “ψιλοδέσαμε” και περάσαμε όμορφα.
Από το El Fishawy κατάφεραν να εμφανιστούν 2 - 3 φωτογραφίες....
Είναι γνωστό σαν το καφέ με τους καθρέπτες...
Μέσα είχε πολλούς ντόπιους...
Και έξω ...πολλούς Δυτικούς...
Να! και πως είναι το καφέ σήμερα (φωτό από το internet)...
Μάλλον δεν έχει αλλάξει και πολύ...!
Εδώ λοιπόν έπεσε και η ιδέα να μην ακολουθήσουμε το group από την επόμενη μέρα και μετά, και να γυρίζουμε μόνοι μας στο Κάιρο. Το πρόγραμμα του group έλεγε την επόμενη μέρα Αλεξάνδρεια και την μεθεπόμενη «προαιρετική εκδρομή σε συνοικία Κοπτών, Ακρόπολη και νεκρόπολη» με 35€ το άτομο. Δηλαδή… ανέκδοτο!
Εννοείτε ότι το δύωρο στην αγορά δεν μας έφτασε. Είναι απίστευτο το πόσο γρήγορα περνάει η ώρα όταν περνάς καλά. Αν κιόλας ξεκινήσεις το παζάρι με Άραβα, δεν τελειώνεις ποτέ! Λόγο στο λόγο, επιχείρημα στο επιχείρημα, πόσο κοστίζει αυτό;… εγώ τόσο δίνω… άντε στο κατεβάζω τόσο…όχι, εγώ τόσο δίνω… μετά πέφτουν οι απαραίτητες συστάσεις …από πού είσαι… από Greece…Α! γιουνάν; και χα! Χα! Με αυτά και αυτά έχει περάσει η ώρα και δεν το έχεις καταλάβει. Τουλάχιστον ένα τρίωρο είμαστε στην αγορά έχοντας αγοράσει μόνο ένα άρωμα, το οποίο πήραμε μόνο και μόνο για την απόλαυση του παζαριού. Παρόλο που μας άρεσε πολύ η όλη φάση, έφτασε η ώρα να φύγουμε. Αποφασίσαμε να γυρίσουμε με τα πόδια στο ξενοδοχείο για να γευτούμε και λίγο τους δρόμους του Καίρου, εκτός αγοράς και εκτός… πούλμαν.
Η διαδρομή που κάναμε ήταν μια αποκάλυψη. Άλλος κόσμος. Νιώθω ότι ζήσαμε τον παλμό της πόλης. Περάσαμε από στενά και λεωφόρους, από δρόμους με κίνηση, από παράταιρα μαγαζιά, το ένα δίπλα στο άλλο. Το μανάβικο ήταν δίπλα το τσαγκάρικο, δίπλα το ημιυπόγειο φαγάδικο, δίπλα τα ψιλικά, δίπλα το μαγαζί με τα μπαχαρικά, δίπλα το μαγαζί με τα ηλεκτρικά. Είχε πολύ κίνηση και γενικά υπήρχε μια φοβερή εγρήγορση γιατί αύριο ξεκινούσε το ραμαζάνι και όλοι βιάζονταν να κάνουν τις δουλειές τους πριν αρχίσουν τις νηστείες….
Στο πεζοδρόμιο μιας διασταύρωσης σταθήκαμε πολύ ώρα και προσπαθούσαμε να χωνέψουμε αυτό που βλέπαμε. Είδαμε κάρα, καρότσια, αυτοκίνητα, μεταφορικά τρίκυκλα, λεωφορεία, πεζούς, πλανόδιους, όλοι ένας αχταρμάς. Όλα αυτά χωρίς τάξη. Όλοι μαζί. Το λεωφορείο να είναι στη μέση του δρόμου με ανοιχτές τις πόρτες να κατεβάζει κόσμο εν κινήσει. Ο κόσμος να περιμένει στη μέση του δρόμου να περάσει το… άλογο με το κάρο και μετά να περνάει το δρόμο. Τα αυτοκίνητα όλα τρακαρισμένα, με σβηστά φώτα (ενώ ήταν νύχτα πια) να προσπαθούν να χωθούν για να περάσουν πρώτοι, ανάμεσα σε πεζούς που κι αυτοί προσπαθούσαν να περάσουν πρώτοι. Μέχρι και γυναίκα φορτωμένη με μπόγο στην πλάτη είδαμε να περνάει κάθετα το δρόμο αψηφώντας και αυτοκίνητα και άλογα! Κι όλα αυτά μέσα σε κορναρίσματα. Απίστευτα κορναρίσματα, που κανένας δεν άκουγε και δεν έδινε σημασία. Και μέσα σε όλον αυτό το χαμό υπήρχε και τροχονόμος! Ναι! Απίστευτο. Υπήρχε τροχονόμος που έδειχνε διάφορα σήματα με τα χέρια του, αλλά δεν έδινε κανένας σημασία. Εκείνος όμως πιστός στο καθήκον του. Και φορούσε μια στολή που… κάποτε ήταν άσπρη. Τώρα όμως ήταν καφεγκρί από το καυσαέριο που «έτρωγε».
Ένα άλλο θέμα που δεν έχω αναφέρει ακόμα ήταν η ατμόσφαιρα. Ήταν απελπιστικά αποπνικτική. Ειδικά από την ώρα που βγήκαμε από την Αλ Χαλίλι, είχαμε δυσκολία στην αναπνοή. Κατά διαστήματα βάζαμε και μαντήλι στη μύτη μας για να ανακουφιστούμε λίγο, αλλά ήταν ημίμετρο. Εννοείτε ότι έκανε και ζέστη. Απ’ ότι μάθαμε αργότερα είναι συχνά έτσι η ατμόσφαιρα. Σήμερα όμως ήταν ιδιαίτερα υψηλά τα ποσοστά της σκόνης από την έρημο στην ατμόσφαιρα, αλλά και του νέφους και το “φάγαμε” όλο.
Στη διασταύρωση “αξιοθέατο” σταθήκαμε αρκετή ώρα. Ήταν ένα ντοκιμαντερ-ίστικο θέαμα για μας. Τραβήξαμε και βίντεο (με τις παλιές βιντεοκάμερες, αυτές με τις μικρές κασετούλες).
Το άλλο περίεργο ήταν ότι ενώ εμείς είμαστε “σαν τη μύγα μέσα στο γάλα” δεν μας έδινε κανένας καμία σημασία. Ούτε όταν είχαμε σταθεί και “τραβάγαμε το χαμό” με την κάμερα δεν γύρισε κανείς να μας κοιτάξει. Είμαστε δύο δυτικοί ντυμένοι με τζιν (εγώ με αμάνικο μπλουζάκι) με φωτογραφικές στα χέρια να τους παρακολουθούν αδιάκριτα και είμαστε σαν αόρατοι. Μόνο μια στιγμή που με κράτησε ο καλός μου από το χέρι για να περάσουμε ένα δρόμο, μας είδε μια κοπελιά, η οποία έβγαλε ένα επιφώνημα, χαμογελώντας βάζοντας ντροπαλά το χέρι της στο στόμα σαν να είδε κάτι πονηρό! Φοβερό! Με κράτησε από το χέρι! Σκάνδαλο!

Μετά από κανένα μισάωρο “χάζεμα” φύγαμε από τη διασταύρωση με κατεύθυνση πια για το ξενοδοχείο μας. Δεν είχαμε χάρτη. Είμαστε βλέπεις απροετοίμαστοι αφού θα πηγαίναμε με group. Δεν δυσκολευτήκαμε όμως. Πηγαίναμε προσανατολιστικά. Θα βγαίναμε στο ποτάμι και μετά παραποτάμια θα περπατούσαμε μέχρι να βρούμε το ξενοδοχείο μας που ήταν πάνω στο ποτάμι βορειότερα. Δυσκολευτήκαμε λίγο να διασχίσουμε κάποιες λεωφόρους. Εκεί το σύστημα ήταν ανεξάρτητο από τα φανάρια, που είτε λειτουργούσαν είτε όχι κανένας δεν έδινε σημασία. Το σύστημα ήταν το εξής: περνάει αυτοκίνητο; ναι; Δεν περνάς το δρόμο. Δεν περνάει αυτοκίνητο; Ε! τότε επιχειρείς να περάσεις το δρόμο. Δεν είναι όμως σίγουρο ότι θα το καταφέρεις. Μπορεί να κοιτούσες καλά καλά, να έβλεπες ότι δεν έχει κάποιο αυτοκίνητο και μόλις πάταγες το πόδι σου στην άσφαλτο για να περάσεις… να σου ένα αυτοκίνητο στα 20μ. που μόλις άναψε τα φώτα του. Και εσύ αν προλάβεις να γυρίσεις πίσω στο πεζοδρόμιο έχει καλώς….
Τα αυτοκίνητα το βράδυ δεν κυκλοφορούσαν με αναμμένα φώτα! Δεν ξέρω γιατί. Μάλλον για να κάνουν οικονομία.
Τα άναβαν μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Όταν π.χ. κανένας κακομοίρης πάει να περάσει το δρόμο. Τα ανάβουν τότε για να του πουν: «πρώτα εγώ και μετά εσύ και άμα σ’ αρέσει». Γολγοθάς για να περάσεις το δρόμο! Ήταν και η ατμόσφαιρα θολή, οπότε με σβηστά φώτα που να τα δεις!
Σε κάποια φάση ο άντρας μου είχε περάσει πρώτος μια διασταύρωση και με περίμενε να περάσω και εγώ. Καθώς περίμενε “τράβαγε με το video” τη δική μου προσπάθεια να περάσω το δρόμο, που τελικά κατάφερα με την τρίτη φορά. Κατέβαινα το πεζοδρόμιο, άναβαν ξαφνικά φώτα μέσα από τη θολούρα και ξαναανέβαινα στο πεζοδρόμιο και ούτω κάθε εξής. Αυτό έγινε τρεις φορές. Στην κασέτα φαίνονται επίσης στην απέναντι μεριά του δρόμου που βρισκόμουν και τρεις νεαροί που με πείραζαν και με κορόιδευαν ή μπορεί και να με κορτάριζαν, κάτι που μέσα στο άγχος μου να περάσω απέναντι δεν είχα προσέξει τότε, αλλά στο βίντεο….Ε! Φαινόμουν…κάπως. Και μόνη, και γυναίκα, και δυτική, να περπατώ νύχτα στους δρόμους του Καίρου….. Λες αυτό να εννοούσε ο “φωστήρας” «είναι επικίνδυνα;»
Όπως και να ’χει αφού πήγαν όλα καλά και δεν μας πάτησε κανένα αμάξι, αυτή η βόλτα βράδυ στους δρόμους του Καίρου ήταν μια εμπειρία και θα μου μείνει αξέχαστη.
Μόλις μπήκαμε στο ξενοδοχείο μας, “ανασάναμε”. Τι ανακούφιση ήταν αυτή! Άλλη ατμόσφαιρα! Ξαφνικά συνειδητοποίησα το πόσο “φορτωμένος” ήταν ο αέρας έξω. Καλά πως μπορούσαμε και αναπνέαμε τόση ώρα εκεί έξω; Είχαμε περπατήσει περίπου 5,5km και για μιάμιση ώρα, χώρια το τρίωρο που είμαστε στην αγορά. Ένιωθα ότι σήμερα είχα “ρουφήξει” όλη την έρημο…
Αράξαμε λίγο στο λόμπι να πάρουμε μιαν ανάσα.
Εκεί βρισκόταν και ο “άρχοντας”.
Βραδάκι πια. Τέλος με τις “ξεναγήσεις”. Λέμε τώρα. Μάλλον απλά “μεταφορές” ήταν, γιατί ξενάγηση δεν…..Για να μην πω κουβάλημα, γιατί ο ξεναγός μας νόμιζε ότι συνοδεύει μόνο βαλίτσες και όχι ανθρώπους. Χαλαρός πια στο λόμπι του ξενοδοχείου, αφού είχε τελειώσει τη σημερινή “δουλειά”. Καλά είχε πάει η μέρα του και κάπνιζε απολαμβάνοντας το πουράκι του και τη χλίδα του ξενοδοχείου.
Σε ερώτησή μου «Που να πάμε βόλτα το βράδυ» η απάντηση ήταν: «Δεν έχει τίποτα. Δεν έχει πουθενά να πάτε που να αξίζει» «Βράδυ κιόλας δεν κυκλοφορούν τουρίστες. Μόνο εδώ στο ξενοδοχείο». «Όλοι αυτό κάνουν».
Ισοπέδωση. Και υποτίθεται ότι αυτός ο άνθρωπος ήταν και Ελληνοαιγύπτιος. Μου φαίνεται ότι δεν αγαπάει και πολύ την Αίγυπτο, αλλά ούτε και τους Έλληνες.
Εντάξει, ωραίο το ξενοδοχείο δε λέω, αλλά εμείς δεν ήρθαμε Κάιρο για να καθόμαστε στο ξενοδοχείο.
Αλλά τι να κάνουμε; Γι’ αυτό πρέπει να πηγαίνεις παντού διαβασμένος, είτε είσαι με πρακτορείο είτε όχι. Ακολουθήσαμε την πάγια τακτική όταν είμαστε σε ένα μέρος και δεν ξέρουμε που να πάμε για φαγητό και τι να φάμε. Θα πάμε στη Hard Rock Café. Σερβίρει standar φαγητά σε όλο τον κόσμο, ξέρεις τι θα παραγγείλεις και λογικά δεν κινδυνεύεις από εντερικά (μην ξεχνιόμαστε, στην Αίγυπτο είμαστε).
Έτσι και κάναμε. Πήραμε ταξί και πήγαμε στη Hard Rock Cafe.
Υπέροχος χώρος, φοβερή διακόσμηση, χτισμένο στις όχθες του Νείλου, με δύο ορόφους, με όλη την μπροστινή πλευρά τζαμαρίες με καταπληκτική ορατότητα στο ποτάμι και στο Κάιρο. Φάγαμε ψητά φαγητά και γλυκό στο τέλος και ψωνίσαμε και μια φοβερή μπλούζα Hard Rock Café Cairo! Ακόμα την έχω!!
Με αφορμή την ιστορία μου έψαξα να βρω τη Hard Rock στο χάρτη για να … θυμηθώ και διαπίστωσα ότι δεν υπάρχει εκεί που την άφησα… Εννοώ ότι δεν είναι πλέον παραποτάμια. Έχει μεταφερθεί και τώρα βρίσκεται σε ένα εμπορικό κέντρο, το “Citadel Plaza” κοντά στη λεωφόρο El – Nasr Rd. Νομίζω πάντως ότι ήταν πιο όμορφη παλιά….
Μετά το όμορφο αυτό δύωρο, με ταξί πάλι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας.
Ξάπλωσα αναπολώντας την ημέρα που πέρασα! Ξεκίνησε «οργανωμένα» και εξελίχθηκε … τελείως απρογραμμάτιστη! Τι μέρα η σημερινή!
-«Εμάς μη μας περιμένεις. Θα γυρίσουμε μόνοι μας στο ξενοδοχείο».
Στη δήλωσή μας αυτή σα να χλώμιασε λίγο.
-«Μα πως θα γυρίσετε;»
-«Θα δούμε, με τα πόδια μάλλον». Δεν μας φτάνουν δύο ώρες.
-«Με τα πόδια δε γίνεται. Είναι πολύ μακριά και επικίνδυνα»
-«Δεν θα έρθουμε». Τέλος.
Δεν χλώμιασε γιατί ήταν επικίνδυνα. Δεν ήταν καθόλου επικίνδυνα. Χλώμιασε γιατί τα δυο πρόβατα του φεύγουν απ’ το μαντρί και φοβόταν μην παρασύρουν κι άλλα.
Και πήγαμε στην αγορά. Και περπατήσαμε πολύ ώρα και χαζέψαμε τα μαγαζιά και ψωνίσαμε και παζάρια κάναμε κατά το έθιμο με την ησυχία μας και καφέ ήπιαμε στο πολύ όμορφο και διάσημο El Fishawy. Εκεί συναντήσαμε και ένα ζευγάρι από το group. Καθίσαμε μαζί για καφέ, σχολιάσαμε και τον “φωστήρα”, γελάσαμε, χαλαρώσαμε και γενικά “ψιλοδέσαμε” και περάσαμε όμορφα.
Από το El Fishawy κατάφεραν να εμφανιστούν 2 - 3 φωτογραφίες....
Είναι γνωστό σαν το καφέ με τους καθρέπτες...
Μέσα είχε πολλούς ντόπιους...
Και έξω ...πολλούς Δυτικούς...
Να! και πως είναι το καφέ σήμερα (φωτό από το internet)...
Μάλλον δεν έχει αλλάξει και πολύ...!
Εδώ λοιπόν έπεσε και η ιδέα να μην ακολουθήσουμε το group από την επόμενη μέρα και μετά, και να γυρίζουμε μόνοι μας στο Κάιρο. Το πρόγραμμα του group έλεγε την επόμενη μέρα Αλεξάνδρεια και την μεθεπόμενη «προαιρετική εκδρομή σε συνοικία Κοπτών, Ακρόπολη και νεκρόπολη» με 35€ το άτομο. Δηλαδή… ανέκδοτο!
Εννοείτε ότι το δύωρο στην αγορά δεν μας έφτασε. Είναι απίστευτο το πόσο γρήγορα περνάει η ώρα όταν περνάς καλά. Αν κιόλας ξεκινήσεις το παζάρι με Άραβα, δεν τελειώνεις ποτέ! Λόγο στο λόγο, επιχείρημα στο επιχείρημα, πόσο κοστίζει αυτό;… εγώ τόσο δίνω… άντε στο κατεβάζω τόσο…όχι, εγώ τόσο δίνω… μετά πέφτουν οι απαραίτητες συστάσεις …από πού είσαι… από Greece…Α! γιουνάν; και χα! Χα! Με αυτά και αυτά έχει περάσει η ώρα και δεν το έχεις καταλάβει. Τουλάχιστον ένα τρίωρο είμαστε στην αγορά έχοντας αγοράσει μόνο ένα άρωμα, το οποίο πήραμε μόνο και μόνο για την απόλαυση του παζαριού. Παρόλο που μας άρεσε πολύ η όλη φάση, έφτασε η ώρα να φύγουμε. Αποφασίσαμε να γυρίσουμε με τα πόδια στο ξενοδοχείο για να γευτούμε και λίγο τους δρόμους του Καίρου, εκτός αγοράς και εκτός… πούλμαν.
Η διαδρομή που κάναμε ήταν μια αποκάλυψη. Άλλος κόσμος. Νιώθω ότι ζήσαμε τον παλμό της πόλης. Περάσαμε από στενά και λεωφόρους, από δρόμους με κίνηση, από παράταιρα μαγαζιά, το ένα δίπλα στο άλλο. Το μανάβικο ήταν δίπλα το τσαγκάρικο, δίπλα το ημιυπόγειο φαγάδικο, δίπλα τα ψιλικά, δίπλα το μαγαζί με τα μπαχαρικά, δίπλα το μαγαζί με τα ηλεκτρικά. Είχε πολύ κίνηση και γενικά υπήρχε μια φοβερή εγρήγορση γιατί αύριο ξεκινούσε το ραμαζάνι και όλοι βιάζονταν να κάνουν τις δουλειές τους πριν αρχίσουν τις νηστείες….
Στο πεζοδρόμιο μιας διασταύρωσης σταθήκαμε πολύ ώρα και προσπαθούσαμε να χωνέψουμε αυτό που βλέπαμε. Είδαμε κάρα, καρότσια, αυτοκίνητα, μεταφορικά τρίκυκλα, λεωφορεία, πεζούς, πλανόδιους, όλοι ένας αχταρμάς. Όλα αυτά χωρίς τάξη. Όλοι μαζί. Το λεωφορείο να είναι στη μέση του δρόμου με ανοιχτές τις πόρτες να κατεβάζει κόσμο εν κινήσει. Ο κόσμος να περιμένει στη μέση του δρόμου να περάσει το… άλογο με το κάρο και μετά να περνάει το δρόμο. Τα αυτοκίνητα όλα τρακαρισμένα, με σβηστά φώτα (ενώ ήταν νύχτα πια) να προσπαθούν να χωθούν για να περάσουν πρώτοι, ανάμεσα σε πεζούς που κι αυτοί προσπαθούσαν να περάσουν πρώτοι. Μέχρι και γυναίκα φορτωμένη με μπόγο στην πλάτη είδαμε να περνάει κάθετα το δρόμο αψηφώντας και αυτοκίνητα και άλογα! Κι όλα αυτά μέσα σε κορναρίσματα. Απίστευτα κορναρίσματα, που κανένας δεν άκουγε και δεν έδινε σημασία. Και μέσα σε όλον αυτό το χαμό υπήρχε και τροχονόμος! Ναι! Απίστευτο. Υπήρχε τροχονόμος που έδειχνε διάφορα σήματα με τα χέρια του, αλλά δεν έδινε κανένας σημασία. Εκείνος όμως πιστός στο καθήκον του. Και φορούσε μια στολή που… κάποτε ήταν άσπρη. Τώρα όμως ήταν καφεγκρί από το καυσαέριο που «έτρωγε».
Ένα άλλο θέμα που δεν έχω αναφέρει ακόμα ήταν η ατμόσφαιρα. Ήταν απελπιστικά αποπνικτική. Ειδικά από την ώρα που βγήκαμε από την Αλ Χαλίλι, είχαμε δυσκολία στην αναπνοή. Κατά διαστήματα βάζαμε και μαντήλι στη μύτη μας για να ανακουφιστούμε λίγο, αλλά ήταν ημίμετρο. Εννοείτε ότι έκανε και ζέστη. Απ’ ότι μάθαμε αργότερα είναι συχνά έτσι η ατμόσφαιρα. Σήμερα όμως ήταν ιδιαίτερα υψηλά τα ποσοστά της σκόνης από την έρημο στην ατμόσφαιρα, αλλά και του νέφους και το “φάγαμε” όλο.
Στη διασταύρωση “αξιοθέατο” σταθήκαμε αρκετή ώρα. Ήταν ένα ντοκιμαντερ-ίστικο θέαμα για μας. Τραβήξαμε και βίντεο (με τις παλιές βιντεοκάμερες, αυτές με τις μικρές κασετούλες).
Το άλλο περίεργο ήταν ότι ενώ εμείς είμαστε “σαν τη μύγα μέσα στο γάλα” δεν μας έδινε κανένας καμία σημασία. Ούτε όταν είχαμε σταθεί και “τραβάγαμε το χαμό” με την κάμερα δεν γύρισε κανείς να μας κοιτάξει. Είμαστε δύο δυτικοί ντυμένοι με τζιν (εγώ με αμάνικο μπλουζάκι) με φωτογραφικές στα χέρια να τους παρακολουθούν αδιάκριτα και είμαστε σαν αόρατοι. Μόνο μια στιγμή που με κράτησε ο καλός μου από το χέρι για να περάσουμε ένα δρόμο, μας είδε μια κοπελιά, η οποία έβγαλε ένα επιφώνημα, χαμογελώντας βάζοντας ντροπαλά το χέρι της στο στόμα σαν να είδε κάτι πονηρό! Φοβερό! Με κράτησε από το χέρι! Σκάνδαλο!
Μετά από κανένα μισάωρο “χάζεμα” φύγαμε από τη διασταύρωση με κατεύθυνση πια για το ξενοδοχείο μας. Δεν είχαμε χάρτη. Είμαστε βλέπεις απροετοίμαστοι αφού θα πηγαίναμε με group. Δεν δυσκολευτήκαμε όμως. Πηγαίναμε προσανατολιστικά. Θα βγαίναμε στο ποτάμι και μετά παραποτάμια θα περπατούσαμε μέχρι να βρούμε το ξενοδοχείο μας που ήταν πάνω στο ποτάμι βορειότερα. Δυσκολευτήκαμε λίγο να διασχίσουμε κάποιες λεωφόρους. Εκεί το σύστημα ήταν ανεξάρτητο από τα φανάρια, που είτε λειτουργούσαν είτε όχι κανένας δεν έδινε σημασία. Το σύστημα ήταν το εξής: περνάει αυτοκίνητο; ναι; Δεν περνάς το δρόμο. Δεν περνάει αυτοκίνητο; Ε! τότε επιχειρείς να περάσεις το δρόμο. Δεν είναι όμως σίγουρο ότι θα το καταφέρεις. Μπορεί να κοιτούσες καλά καλά, να έβλεπες ότι δεν έχει κάποιο αυτοκίνητο και μόλις πάταγες το πόδι σου στην άσφαλτο για να περάσεις… να σου ένα αυτοκίνητο στα 20μ. που μόλις άναψε τα φώτα του. Και εσύ αν προλάβεις να γυρίσεις πίσω στο πεζοδρόμιο έχει καλώς….
Τα αυτοκίνητα το βράδυ δεν κυκλοφορούσαν με αναμμένα φώτα! Δεν ξέρω γιατί. Μάλλον για να κάνουν οικονομία.


Σε κάποια φάση ο άντρας μου είχε περάσει πρώτος μια διασταύρωση και με περίμενε να περάσω και εγώ. Καθώς περίμενε “τράβαγε με το video” τη δική μου προσπάθεια να περάσω το δρόμο, που τελικά κατάφερα με την τρίτη φορά. Κατέβαινα το πεζοδρόμιο, άναβαν ξαφνικά φώτα μέσα από τη θολούρα και ξαναανέβαινα στο πεζοδρόμιο και ούτω κάθε εξής. Αυτό έγινε τρεις φορές. Στην κασέτα φαίνονται επίσης στην απέναντι μεριά του δρόμου που βρισκόμουν και τρεις νεαροί που με πείραζαν και με κορόιδευαν ή μπορεί και να με κορτάριζαν, κάτι που μέσα στο άγχος μου να περάσω απέναντι δεν είχα προσέξει τότε, αλλά στο βίντεο….Ε! Φαινόμουν…κάπως. Και μόνη, και γυναίκα, και δυτική, να περπατώ νύχτα στους δρόμους του Καίρου….. Λες αυτό να εννοούσε ο “φωστήρας” «είναι επικίνδυνα;»
Όπως και να ’χει αφού πήγαν όλα καλά και δεν μας πάτησε κανένα αμάξι, αυτή η βόλτα βράδυ στους δρόμους του Καίρου ήταν μια εμπειρία και θα μου μείνει αξέχαστη.
Μόλις μπήκαμε στο ξενοδοχείο μας, “ανασάναμε”. Τι ανακούφιση ήταν αυτή! Άλλη ατμόσφαιρα! Ξαφνικά συνειδητοποίησα το πόσο “φορτωμένος” ήταν ο αέρας έξω. Καλά πως μπορούσαμε και αναπνέαμε τόση ώρα εκεί έξω; Είχαμε περπατήσει περίπου 5,5km και για μιάμιση ώρα, χώρια το τρίωρο που είμαστε στην αγορά. Ένιωθα ότι σήμερα είχα “ρουφήξει” όλη την έρημο…
Αράξαμε λίγο στο λόμπι να πάρουμε μιαν ανάσα.
Εκεί βρισκόταν και ο “άρχοντας”.
Βραδάκι πια. Τέλος με τις “ξεναγήσεις”. Λέμε τώρα. Μάλλον απλά “μεταφορές” ήταν, γιατί ξενάγηση δεν…..Για να μην πω κουβάλημα, γιατί ο ξεναγός μας νόμιζε ότι συνοδεύει μόνο βαλίτσες και όχι ανθρώπους. Χαλαρός πια στο λόμπι του ξενοδοχείου, αφού είχε τελειώσει τη σημερινή “δουλειά”. Καλά είχε πάει η μέρα του και κάπνιζε απολαμβάνοντας το πουράκι του και τη χλίδα του ξενοδοχείου.
Σε ερώτησή μου «Που να πάμε βόλτα το βράδυ» η απάντηση ήταν: «Δεν έχει τίποτα. Δεν έχει πουθενά να πάτε που να αξίζει» «Βράδυ κιόλας δεν κυκλοφορούν τουρίστες. Μόνο εδώ στο ξενοδοχείο». «Όλοι αυτό κάνουν».
Ισοπέδωση. Και υποτίθεται ότι αυτός ο άνθρωπος ήταν και Ελληνοαιγύπτιος. Μου φαίνεται ότι δεν αγαπάει και πολύ την Αίγυπτο, αλλά ούτε και τους Έλληνες.
Εντάξει, ωραίο το ξενοδοχείο δε λέω, αλλά εμείς δεν ήρθαμε Κάιρο για να καθόμαστε στο ξενοδοχείο.
Αλλά τι να κάνουμε; Γι’ αυτό πρέπει να πηγαίνεις παντού διαβασμένος, είτε είσαι με πρακτορείο είτε όχι. Ακολουθήσαμε την πάγια τακτική όταν είμαστε σε ένα μέρος και δεν ξέρουμε που να πάμε για φαγητό και τι να φάμε. Θα πάμε στη Hard Rock Café. Σερβίρει standar φαγητά σε όλο τον κόσμο, ξέρεις τι θα παραγγείλεις και λογικά δεν κινδυνεύεις από εντερικά (μην ξεχνιόμαστε, στην Αίγυπτο είμαστε).
Έτσι και κάναμε. Πήραμε ταξί και πήγαμε στη Hard Rock Cafe.
Υπέροχος χώρος, φοβερή διακόσμηση, χτισμένο στις όχθες του Νείλου, με δύο ορόφους, με όλη την μπροστινή πλευρά τζαμαρίες με καταπληκτική ορατότητα στο ποτάμι και στο Κάιρο. Φάγαμε ψητά φαγητά και γλυκό στο τέλος και ψωνίσαμε και μια φοβερή μπλούζα Hard Rock Café Cairo! Ακόμα την έχω!!
Με αφορμή την ιστορία μου έψαξα να βρω τη Hard Rock στο χάρτη για να … θυμηθώ και διαπίστωσα ότι δεν υπάρχει εκεί που την άφησα… Εννοώ ότι δεν είναι πλέον παραποτάμια. Έχει μεταφερθεί και τώρα βρίσκεται σε ένα εμπορικό κέντρο, το “Citadel Plaza” κοντά στη λεωφόρο El – Nasr Rd. Νομίζω πάντως ότι ήταν πιο όμορφη παλιά….
Μετά το όμορφο αυτό δύωρο, με ταξί πάλι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας.
Ξάπλωσα αναπολώντας την ημέρα που πέρασα! Ξεκίνησε «οργανωμένα» και εξελίχθηκε … τελείως απρογραμμάτιστη! Τι μέρα η σημερινή!