Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
2η ημέρα
Σήμερα το πρόγραμμα είχε εκδρομή στην Αλεξάνδρεια. Πήραμε το πρωινό μας και αναχωρήσαμε κατά τις 8:00 υποθέτω, γιατί δεν θυμάμαι την ώρα.
Η επιθυμία μου να δω την Αλεξάνδρεια υπερίσχυσε των νεύρων μου (κατά του “ξεναγού” μας). Εξάλλου, δεν νοείται ταξίδι στο Κάιρο χωρίς εκδρομή στην πόλη που ίδρυσε και έζησε ο Μέγας Αλέξανδρος! Είναι πολύ standar εκδρομή και έπρεπε να γίνει. Η Αλεξάνδρεια είναι ένα “οπωσδήποτε”. Συγκεκριμένα πράγματα κάνουν όλα τα group. Τι μπορεί να πάει στραβά;
Συνήθως περιήγηση στην Αλεξάνδρεια περιλαμβάνει επίσκεψη στην ελληνική παροικία, το ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο, το σπίτι-μουσείο του Κωνσταντίνου Καβάφη και φυσικά στη νέα βιβλιοθήκη. Αυτά που έλεγε το και το δικό μας πρόγραμμα δηλαδή.
Η οργάνωσή της εκδρομής όμως ήταν απαράδεκτη. Τι οργάνωση δηλαδή; Ήταν ένα χύμα πράγμα. «Μπείτε μέσα πρόβατα και όπου μας βγάλει».
Η εξέλιξη αυτής της ημερήσιας εκδρομής με έκανε να θυμώσω πάρα πολύ και μετά από αυτήν την εκδρομή εμείς εγκαταλείψαμε εντελώς το group και τις υπόλοιπες δύο μέρες γυρνούσαμε μόνοι μας και κάναμε τα δικά μας. Και ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε. Εξελίχθηκε σε ένα πολύ ωραίο διήμερο που ξεκίνησε από την Κυριακή το μεσημέρι έως την Τρίτη το μεσημέρι που φύγαμε. Αλλά αυτά θα τα αναλύσω αργότερα.
Στη διαδρομή προς Αλεξάνδρεια των 2,5 ωρών κάναμε μία στάση για καφέ σε σταθμό του δρόμου για μισή ώρα. Φάγαμε μισή ώρα για έναν καφέ που δεν πινόταν στο όρθιο πάνω στην εθνική. Εκεί μας πήγε ο “φωστήρας”. Από εκεί έπαιρνε τη μίζα του. Άντε! Πες ότι ήταν αναμενόμενο. Συνηθίζεται στα group. Είσαι επιπλέον και με άλλους ανθρώπους που έχουν ανάγκη και μια τουαλέτα. Πάμε παρακάτω.
Φτάσαμε στην Αλεξάνδρεια. Το ελληνικό στοιχείο της πόλης σε υποδέχεται από την είσοδό της με την Ελληνική επιγραφή της.
Πήγαμε κατ’ ευθείαν στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας.
Η Νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας είναι ένα κτίριο εξαιρετικά μοντέρνας και ενδιαφέρουσας αρχιτεκτονικής. Έχει το σχήμα ήλιου που ανατέλλει, το οποίο αποτελεί και σύμβολο της Αιγύπτου. Ο ηλιακός δίσκος μοιάζει να είναι μισοβυθισμένος στο νερό και κοιτάει προς την Μεσόγειο, με την οποία η πόλη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη.
Η Φωτογραφία της Βιβλιοθήκης ... είναι προφανώς από το internet.....
Ο γυρτός δίσκος, πέρα από τον συμβολισμό, επιτρέπει τον φυσικό φωτισμό του εσωτερικού της βιβλιοθήκης. Στρέφοντας κανείς την πλάτη του στον ηλιακό δίσκο βλέπει να εκτείνεται μπροστά του ο παραλιακός δρόμος της πόλης της Αλεξάνδρειας, ενώ στ’ αριστερά ξεχωρίζει το φρούριο του Κάιτ Μπέι.
Το κτίριο εκτός από εξωτερικά είναι και μοντέρνο εσωτερικά. Έχει οργανωθεί πολύ όμορφα σε τομείς και έχει πολύ φυσικό φως. Εδώ ήταν και το μοναδικό μέρος που είδα και αρκετά μοντέρνα ντυμένους ανθρώπους. Εδώ είδα νεαρές κοπέλες που μου τράβηξαν το μάτι λόγω του ωραίου και μοντέρνου ντυσίματός τους, το οποίο όμως συνοδευόταν από …μαντίλα στα μαλλιά.
Για τις ανάγκες της φωτογραφίας..... βρήκα ευκαιρία και κάθισα και εγώ σε μια γωνιά να διαβάσω...
Στη συνέχεια πήγαμε στο Πατριαρχείο. Δύσκολο το παρκάρισμα κοντά στο Πατριαρχείο. Παρκάραμε μακριά, περπατήσαμε μέσα σε δρόμους που ήταν υπό κατασκευή και εργασίες και με κόπο … φτάσαμε. Αλλά Πατριαρχείο δεν είδαμε. Περιμέναμε απ’ έξω να συνεννοηθεί ο “φωστήρας”, αλλά…. δεν συνεννοήθηκε!
Το Πατριαρχείο ήταν κλειστό λόγω ανακαίνισης και ο Πατριάρχης δεν ήταν εκεί!!!!!!!

Και ο φωστήρας μας δεν το ήξερε.
Έπρεπε να φτάσουμε μέχρι το κατώφλι και τα 50 άτομα για να το μάθουμε. Άμα έχεις καλό συνοδό στο group δε φοβάσαι τίποτα…… Αυτό που είδαμε δεν ήταν κάποιες εργασίες που εκτελούνταν από κάποιο συνεργείο. Είδαμε ένα γιαπί ... σε πλήρη εγρήγορση!!! Πράγμα που σημαίνει ότι η ανακαίνιση δεν συνέβηκε ξαφνικά. Έπρεπε το πρακτορείο και ο “ξεναγός” μας να το γνωρίζουν. 


«Μα τι μπορεί να πάει στραβά;» σκεπτόμουν το πρωί;

“Ξαναφορτωθήκαμε” στο πούλμαν με επόμενη στάση σε ένα σημείο της παραλίας, προκειμένου να δούμε το σημείο που κάποτε βρισκόταν ο Φάρος της Αλεξάνδρειας. Στη σημείο αυτό τώρα στέκεται το φρούριο Fort Qaitbey. Ο Σουλτάνος της Αιγύπτου, Καΐτ-μπεης, χρησιμοποίησε τα ερείπια του Φάρου (ότι απέμεινε μετά το σεισμό που τον γκρέμισε) χτίζοντας το κάστρο του στον ίδιο χώρο και πάνω στη θεμελίωση του Φάρου.
Το φρούριο του Qaitbey...
Και ένα κομμάτι της παραλίας, όπως φαίνεται από το φρούριο και παλιά θέση του Φάρου...
Μετά σειρά είχε να πάμε για φαγητό σε κάποια ταβέρνα που δίνει καλή προμήθεια στον “φωστήρα”. Και πήγαμε. Ευτυχώς η ταβέρνα ήταν παραλιακή και διασχίσαμε όλη την παραλία της Αλεξάνδρειας με το πούλμαν φυσικά και λέω ευτυχώς γιατί ήταν η μοναδική επαφή που είχαμε με αυτή τη φοβερή προκυμαία. Όσο είδαμε από το παράθυρο του πούλμαν. Και φτάσαμε στην ταβέρνα και φάγαμε. Φάγαμε ένα μέτριο προς αδιάφορο φαγητό. Ρύζι με ψητά θυμάμαι. Δεν ξέρω αν έφταιγε η ταβέρνα ή η Αίγυπτος, αλλά προφανώς είχα “χαλαστεί” κιόλας. Εκεί θυμάμαι ότι ο “φωστήρας” μας ήταν η πρώτη φορά που ήταν μελιστάλακτος. Περνούσε από τα τραπέζια και έπιανε την κουβέντα. “Ήταν ωραία; Σας άρεσε. Πως είναι το φαγητό; Είστε ευχαριστημένοι;” Περίεργο μου φάνηκε. Μέχρι τώρα ήταν αδιάφορος και ότι και να τον ρώταγες σε απέτρεπε και ήταν αρνητικός με τα πάντα. Τώρα τον έπιασε ο πόνος αν περνάμε καλά; Μάλλον το φιάσκο του Πατριαρχείου τον ανησύχησε λιγάκι, υποθέτω. Σκέφτηκε φαίνεται ότι αν δεν μείνουμε ευχαριστημένοι δεν θα έχει πεσκέσι στο τέλος. “Κάτσε να τους πω καμιά καλή κουβέντα!”
Μετά το φαγητό αν μη τι άλλο αφού είχαμε «κερδίσει» και το χρόνο του Πατριαρχείου, όλοι περιμέναμε να πάμε μια βόλτα στην παραλία ή έστω για έναν καφέ. Προς έκπληξή μας το λεωφορείο μας έστριψε και …βγήκε από την πόλη!
Μα καλά! Αυτό ήταν; Και το σπίτι του Καβάφη που είναι; Έξω από την πόλη; Η απάντηση του “φωστήρα” ήταν: «Α! Δεν σας το είπα πρόβατα; Το σπίτι του Καβάφη μας τελείωσε. Είναι κλειστό και αυτό σήμερα»!!!
Καλά. Δεν το είπε έτσι, αλλά στα δικά μου αυτιά έτσι ακούστηκε……


Εκείνη τη στιγμή ακούστηκαν και κάποιες μουρμούρες από πολλούς. Επιτέλους! Ανησύχησα μήπως είμαι εγώ η στριμμένη! Μέχρι τώρα μόνο εγώ έβλεπα τα στραβά; Αλλά και που μουρμούρισαν ... δεν άλλαξε τίποτα. Γυρίσαμε στο Κάιρο, με βάση το πρόγραμμα του “φωστήρα”.
Για καφέ πήγαμε τελικά. Βέβαια! Όχι όμως στην παραλία, αλλά σε ένα μαγαζί της Εθνικής, πανομοιότυπο με αυτό που πήγαμε όταν μπαίναμε στην πόλη. Φοβερό; Αφού στην Αλεξάνδρεια ο “φωστήρας” δεν είχε βρει κάποιο μαγαζί για να του δώσει μίζα, στην Εθνική είχε βρει.
Εγώ “έβραζα” μέσα μου. Ας φτάσουμε με το καλό Κάϊρο και αν ξαναμπώ εγώ στο πούλμαν ξανά……
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας σχετικά νωρίς το απόγευμα. Λογικό, αφού είχαμε επισκεφτεί μόνο το ένα από τα τρία βασικά που έπρεπε να δούμε στην Αλεξάνδρεια, είχαμε επιστρέψει νωρίς.
Ευτυχώς σήμερα η ατμόσφαιρα στο Κάιρο ήταν πιο υποφερτή. Δεν ήταν όπως εχθές. Σκεφτήκαμε λοιπόν με την καινούρια μας παρέα (το ζευγάρι της Αλ Χαλίλι), αφού ρίξουμε ένα γερό φρεσκάρισμα να πάμε για φαγητό στην περιοχή Zamalek. Οι υπόλοιποι του group, ακολουθώντας τις "σοφές συμβουλές" του «Kου αρπάχτρα» έμειναν στο ξενοδοχείο για φαγητό. Δεν θυμάμαι ποιος μας σύστησε το μαγαζί που πήγαμε στο Zamalek, αλλά ήταν πάρα πολύ ωραίο. Μπορεί να μας το σύστησε και ο receptionist μπορεί και ο ταξιτζής. Abou El Sid λεγόταν και απ’ ότι είδα (πρόσφατα στο Internet) υπάρχει ακόμα…. Δεν θυμάμαι τι φάγαμε, θυμάμαι όμως ότι ήταν ωραία, ότι περιμέναμε στην αρχή στο μπαρ να αδειάσει τραπέζι και μετά αράξαμε σε καναπεδάρες. Ήταν γεμάτο και μάλλον πολύ δημοφιλές το συγκεκριμένο μαγαζί…προφανώς από κόσμο που “αψηφούσε τους κινδύνους που εγκυμονεί το Κάιρο” και κυκλοφορεί μόνος και ανεξάρτητος μακριά από το group του!!!

Αφού φάγαμε λοιπόν ωραία σε αυτό το υπέροχο περιβάλλον αποφασίσαμε στη συνέχεια να πάμε στο ξενοδοχείο Marriot για ποτό.
Το Cairo Marriott Hotel είναι ένα μεγάλο ξενοδοχείο που βρίσκεται στην όμορφη περιοχή Zamalekπάνω στο νησί του Νείλου, το Gezira. Το κεντρικό τμήμα του ξενοδοχείου ήταν κάποτε παλάτι . Χτίστηκε από τον Khedive Isma'il Pasha το 1869, προκειμένου να φιλοξενήσει Γάλλους αυτοκράτορες. Η αλυσίδα Marriott το μετέτρεψε σε ένα υπέροχο σύγχρονο ξενοδοχείο.
Ε-κπλη-κτι-κό! Είναι ολοφάνερο ότι είναι πρώην παλάτι. Οι κήποι του που γλύφουν τις όχθες του Νείλου του προσδίδουν μια ατμόσφαιρα που δεν μπορώ να την περιγράψω με την γλαφυρότητα που τους αρμόζει. H διακόσμηση της δεκαετίας του ’30 ταίριαζε στον εξωτερικό χώρο και στο lobby απόλυτα και σε “παρέσυρε” σε μακρινές εποχές. Όλα τα μυθιστορήματα της Αγκάθα Κρίστι που έχουν σχέση με την Αίγυπτο μου ήρθαν στο μυαλό. «Έγκλημα στο Νείλο», «Τα μυστικά του Αιγυπτιακού τάφου», «Τα άστρα μιλούν για θάνατο». Ειδικά στο τελευταίο οι ήρωες είναι πρόσωπα από την αρχαία Αίγυπτο...
«Ξαναγυρίζοντας στο πατρικό της, πλάι στο Νείλο η Ρεσινέπ προσπαθούσε να ξεχάσει το σύζυγό της, που τώρα βρισκόταν κοντά στον Όσιρι. Προσπαθούσε να καταλάβει τις αλλαγές που είχαν συμβεί στο σπιτικό του πατέρα της ιερέα Ιμχοτέπ, φύλακα του Μαυσωλείου του Μερεφθά. Όταν μάλιστα στα μέσα του τρίτου μήνα της Πλημμύρας ο Ιμχοτέπ θα επέστρεφε στο σπίτι του φέρνοντας μαζί του και την νεαρή παλλακίδα από τη Μέμφιδα, την όμορφη Νοφρέτ, τα πράγματα θα γίνονταν ακόμα πιο δύσκολα σε αυτό το σκοτεινό σπίτι. Οι δυσαρέσκειες θα μεγάλωναν, οι ψίθυροι θα πολλαπλασιάζονταν και το κακό θα έκανε την εμφάνισή του. Ένας απροσδόκητος θάνατος χτύπησε το σπιτικό του νεκροφύλακα Ιμχοτέπ». Η εξέλιξη της ιστορίας αυτής τοποθετείται στη Δυτική όχθη του Νείλου το 2.000 π.Χ. Τα πρόσωπα της ιστορίας είναι ο Γιαχμώς, ο Σόμπεκ, η Έζα, η Χένετ, η Σάτιπυ, η Ρεσινέπ, η Νοφρέτ, ο Ιμχοτέπ ….
Συγνώμη… παρασύρθηκα. Μα το περιβάλλον ήταν τόσο ίδιο με αυτά που περιγράφει η Κρίστι. Πιθανόν σε κάποιο τραπέζι του παλατιού να έχει καθίσει κάποια στιγμή στο παρελθόν η Αγκάθα Κρίστι με τον αρχαιολόγο άνδρα της που ήρθε στην Αίγυπτο για ανασκαφές. Άμα η γυναίκα αυτή είχε τέτοιες εικόνες στη ζωή της είναι επακόλουθο να είχε τέτοια συγγραφική έμπνευση! Αυτή είναι και μια εποχή που θα ήθελα να ταξίδευα πίσω στο χρόνο, αρκεί να είχα το μυαλό και την … οικονομική επιφάνεια της Αγκάθα…

Τι υπέροχη βραδιά που ήταν και τι όμορφο περιβάλλον! Αφού ξέχασα και την πρωινή τσαντίλα με το φιάσκο της Αλεξάνδρειας! Νομίζω πάντως ότι ο χώρος αυτός ακόμα διατηρείται έτσι όπως τον είχα δει εγώ εκείνο το βράδυ!
Δεν θυμάμαι τι ώρα γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας. Καθίσαμε για λίγο στο lobby του δικού μας πια ξενοδοχείου και συζητήσαμε λίγο με την υπόλοιπη ομάδα του group, η οποία μετά την Αλεξάνδρεια είχε αράξει στο ξενοδοχείο για φαγητό και κάποιοι για ποτό. Εγώ δεν μπορούσα να μην κρύψω τον ενθουσιασμό μου καθώς περιέγραφα αυτά που είχαμε κάνει εκτός group αυτές τις δύο ημέρες. Μίλησα για το Zamalek, το Marriot, την Al Halili και το περπάτημα στην καρδιά του Ισλαμικού Καίρου, για τη Hard Rock Cafe. Μάλλον έδρασε καταλυτικά η ομιλία μου, γιατί απ’ ότι έμαθα εκ των υστέρων την επόμενη ημέρα δεν ακολούθησαν και πολλοί τον «ακατανόμαστο» στις «ξεναγήσεις» του.

Εμείς πάντως σαφώς κατασταλαγμένοι δηλώσαμε στον ξεναγό ότι την επόμενη ημέρα (προφανώς) δεν θα ακολουθήσουμε την προαιρετική εκδρομή μέσα στο Κάιρο. Από εδώ και πέρα δηλώσαμε ότι θα κινούμαστε μόνοι μας. Το αγόρι από την παρέα μας είχε μάθει ότι θα μπορούσαμε να μισθώναμε ένα ταξί για την επόμενη ημέρα ώστε να μπορούσαμε να μετακινούμαστε και να πηγαίναμε όπου θέλαμε μόνοι μας και αφού είμαστε δύο ζευγάρια σε ένα ταξί θα μας έβγαινε και οικονομικά το πακέτο.
Πραγματικά η επόμενη ημέρα ήταν η πιο όμορφη και συναρπαστική μας ημέρα στην Αίγυπτο!

Σήμερα το πρόγραμμα είχε εκδρομή στην Αλεξάνδρεια. Πήραμε το πρωινό μας και αναχωρήσαμε κατά τις 8:00 υποθέτω, γιατί δεν θυμάμαι την ώρα.
Η επιθυμία μου να δω την Αλεξάνδρεια υπερίσχυσε των νεύρων μου (κατά του “ξεναγού” μας). Εξάλλου, δεν νοείται ταξίδι στο Κάιρο χωρίς εκδρομή στην πόλη που ίδρυσε και έζησε ο Μέγας Αλέξανδρος! Είναι πολύ standar εκδρομή και έπρεπε να γίνει. Η Αλεξάνδρεια είναι ένα “οπωσδήποτε”. Συγκεκριμένα πράγματα κάνουν όλα τα group. Τι μπορεί να πάει στραβά;
Συνήθως περιήγηση στην Αλεξάνδρεια περιλαμβάνει επίσκεψη στην ελληνική παροικία, το ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο, το σπίτι-μουσείο του Κωνσταντίνου Καβάφη και φυσικά στη νέα βιβλιοθήκη. Αυτά που έλεγε το και το δικό μας πρόγραμμα δηλαδή.
Η οργάνωσή της εκδρομής όμως ήταν απαράδεκτη. Τι οργάνωση δηλαδή; Ήταν ένα χύμα πράγμα. «Μπείτε μέσα πρόβατα και όπου μας βγάλει».
Η εξέλιξη αυτής της ημερήσιας εκδρομής με έκανε να θυμώσω πάρα πολύ και μετά από αυτήν την εκδρομή εμείς εγκαταλείψαμε εντελώς το group και τις υπόλοιπες δύο μέρες γυρνούσαμε μόνοι μας και κάναμε τα δικά μας. Και ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε. Εξελίχθηκε σε ένα πολύ ωραίο διήμερο που ξεκίνησε από την Κυριακή το μεσημέρι έως την Τρίτη το μεσημέρι που φύγαμε. Αλλά αυτά θα τα αναλύσω αργότερα.
Στη διαδρομή προς Αλεξάνδρεια των 2,5 ωρών κάναμε μία στάση για καφέ σε σταθμό του δρόμου για μισή ώρα. Φάγαμε μισή ώρα για έναν καφέ που δεν πινόταν στο όρθιο πάνω στην εθνική. Εκεί μας πήγε ο “φωστήρας”. Από εκεί έπαιρνε τη μίζα του. Άντε! Πες ότι ήταν αναμενόμενο. Συνηθίζεται στα group. Είσαι επιπλέον και με άλλους ανθρώπους που έχουν ανάγκη και μια τουαλέτα. Πάμε παρακάτω.
Φτάσαμε στην Αλεξάνδρεια. Το ελληνικό στοιχείο της πόλης σε υποδέχεται από την είσοδό της με την Ελληνική επιγραφή της.
Πήγαμε κατ’ ευθείαν στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας.
Η Νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας είναι ένα κτίριο εξαιρετικά μοντέρνας και ενδιαφέρουσας αρχιτεκτονικής. Έχει το σχήμα ήλιου που ανατέλλει, το οποίο αποτελεί και σύμβολο της Αιγύπτου. Ο ηλιακός δίσκος μοιάζει να είναι μισοβυθισμένος στο νερό και κοιτάει προς την Μεσόγειο, με την οποία η πόλη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη.
Η Φωτογραφία της Βιβλιοθήκης ... είναι προφανώς από το internet.....

Ο γυρτός δίσκος, πέρα από τον συμβολισμό, επιτρέπει τον φυσικό φωτισμό του εσωτερικού της βιβλιοθήκης. Στρέφοντας κανείς την πλάτη του στον ηλιακό δίσκο βλέπει να εκτείνεται μπροστά του ο παραλιακός δρόμος της πόλης της Αλεξάνδρειας, ενώ στ’ αριστερά ξεχωρίζει το φρούριο του Κάιτ Μπέι.
Το κτίριο εκτός από εξωτερικά είναι και μοντέρνο εσωτερικά. Έχει οργανωθεί πολύ όμορφα σε τομείς και έχει πολύ φυσικό φως. Εδώ ήταν και το μοναδικό μέρος που είδα και αρκετά μοντέρνα ντυμένους ανθρώπους. Εδώ είδα νεαρές κοπέλες που μου τράβηξαν το μάτι λόγω του ωραίου και μοντέρνου ντυσίματός τους, το οποίο όμως συνοδευόταν από …μαντίλα στα μαλλιά.
Για τις ανάγκες της φωτογραφίας..... βρήκα ευκαιρία και κάθισα και εγώ σε μια γωνιά να διαβάσω...


Στη συνέχεια πήγαμε στο Πατριαρχείο. Δύσκολο το παρκάρισμα κοντά στο Πατριαρχείο. Παρκάραμε μακριά, περπατήσαμε μέσα σε δρόμους που ήταν υπό κατασκευή και εργασίες και με κόπο … φτάσαμε. Αλλά Πατριαρχείο δεν είδαμε. Περιμέναμε απ’ έξω να συνεννοηθεί ο “φωστήρας”, αλλά…. δεν συνεννοήθηκε!
Το Πατριαρχείο ήταν κλειστό λόγω ανακαίνισης και ο Πατριάρχης δεν ήταν εκεί!!!!!!!


Και ο φωστήρας μας δεν το ήξερε.
«Μα τι μπορεί να πάει στραβά;» σκεπτόμουν το πρωί;
“Ξαναφορτωθήκαμε” στο πούλμαν με επόμενη στάση σε ένα σημείο της παραλίας, προκειμένου να δούμε το σημείο που κάποτε βρισκόταν ο Φάρος της Αλεξάνδρειας. Στη σημείο αυτό τώρα στέκεται το φρούριο Fort Qaitbey. Ο Σουλτάνος της Αιγύπτου, Καΐτ-μπεης, χρησιμοποίησε τα ερείπια του Φάρου (ότι απέμεινε μετά το σεισμό που τον γκρέμισε) χτίζοντας το κάστρο του στον ίδιο χώρο και πάνω στη θεμελίωση του Φάρου.
Το φρούριο του Qaitbey...
Και ένα κομμάτι της παραλίας, όπως φαίνεται από το φρούριο και παλιά θέση του Φάρου...
Μετά σειρά είχε να πάμε για φαγητό σε κάποια ταβέρνα που δίνει καλή προμήθεια στον “φωστήρα”. Και πήγαμε. Ευτυχώς η ταβέρνα ήταν παραλιακή και διασχίσαμε όλη την παραλία της Αλεξάνδρειας με το πούλμαν φυσικά και λέω ευτυχώς γιατί ήταν η μοναδική επαφή που είχαμε με αυτή τη φοβερή προκυμαία. Όσο είδαμε από το παράθυρο του πούλμαν. Και φτάσαμε στην ταβέρνα και φάγαμε. Φάγαμε ένα μέτριο προς αδιάφορο φαγητό. Ρύζι με ψητά θυμάμαι. Δεν ξέρω αν έφταιγε η ταβέρνα ή η Αίγυπτος, αλλά προφανώς είχα “χαλαστεί” κιόλας. Εκεί θυμάμαι ότι ο “φωστήρας” μας ήταν η πρώτη φορά που ήταν μελιστάλακτος. Περνούσε από τα τραπέζια και έπιανε την κουβέντα. “Ήταν ωραία; Σας άρεσε. Πως είναι το φαγητό; Είστε ευχαριστημένοι;” Περίεργο μου φάνηκε. Μέχρι τώρα ήταν αδιάφορος και ότι και να τον ρώταγες σε απέτρεπε και ήταν αρνητικός με τα πάντα. Τώρα τον έπιασε ο πόνος αν περνάμε καλά; Μάλλον το φιάσκο του Πατριαρχείου τον ανησύχησε λιγάκι, υποθέτω. Σκέφτηκε φαίνεται ότι αν δεν μείνουμε ευχαριστημένοι δεν θα έχει πεσκέσι στο τέλος. “Κάτσε να τους πω καμιά καλή κουβέντα!”
Μετά το φαγητό αν μη τι άλλο αφού είχαμε «κερδίσει» και το χρόνο του Πατριαρχείου, όλοι περιμέναμε να πάμε μια βόλτα στην παραλία ή έστω για έναν καφέ. Προς έκπληξή μας το λεωφορείο μας έστριψε και …βγήκε από την πόλη!
Μα καλά! Αυτό ήταν; Και το σπίτι του Καβάφη που είναι; Έξω από την πόλη; Η απάντηση του “φωστήρα” ήταν: «Α! Δεν σας το είπα πρόβατα; Το σπίτι του Καβάφη μας τελείωσε. Είναι κλειστό και αυτό σήμερα»!!!
Καλά. Δεν το είπε έτσι, αλλά στα δικά μου αυτιά έτσι ακούστηκε……
Εκείνη τη στιγμή ακούστηκαν και κάποιες μουρμούρες από πολλούς. Επιτέλους! Ανησύχησα μήπως είμαι εγώ η στριμμένη! Μέχρι τώρα μόνο εγώ έβλεπα τα στραβά; Αλλά και που μουρμούρισαν ... δεν άλλαξε τίποτα. Γυρίσαμε στο Κάιρο, με βάση το πρόγραμμα του “φωστήρα”.
Για καφέ πήγαμε τελικά. Βέβαια! Όχι όμως στην παραλία, αλλά σε ένα μαγαζί της Εθνικής, πανομοιότυπο με αυτό που πήγαμε όταν μπαίναμε στην πόλη. Φοβερό; Αφού στην Αλεξάνδρεια ο “φωστήρας” δεν είχε βρει κάποιο μαγαζί για να του δώσει μίζα, στην Εθνική είχε βρει.
Εγώ “έβραζα” μέσα μου. Ας φτάσουμε με το καλό Κάϊρο και αν ξαναμπώ εγώ στο πούλμαν ξανά……
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας σχετικά νωρίς το απόγευμα. Λογικό, αφού είχαμε επισκεφτεί μόνο το ένα από τα τρία βασικά που έπρεπε να δούμε στην Αλεξάνδρεια, είχαμε επιστρέψει νωρίς.
Ευτυχώς σήμερα η ατμόσφαιρα στο Κάιρο ήταν πιο υποφερτή. Δεν ήταν όπως εχθές. Σκεφτήκαμε λοιπόν με την καινούρια μας παρέα (το ζευγάρι της Αλ Χαλίλι), αφού ρίξουμε ένα γερό φρεσκάρισμα να πάμε για φαγητό στην περιοχή Zamalek. Οι υπόλοιποι του group, ακολουθώντας τις "σοφές συμβουλές" του «Kου αρπάχτρα» έμειναν στο ξενοδοχείο για φαγητό. Δεν θυμάμαι ποιος μας σύστησε το μαγαζί που πήγαμε στο Zamalek, αλλά ήταν πάρα πολύ ωραίο. Μπορεί να μας το σύστησε και ο receptionist μπορεί και ο ταξιτζής. Abou El Sid λεγόταν και απ’ ότι είδα (πρόσφατα στο Internet) υπάρχει ακόμα…. Δεν θυμάμαι τι φάγαμε, θυμάμαι όμως ότι ήταν ωραία, ότι περιμέναμε στην αρχή στο μπαρ να αδειάσει τραπέζι και μετά αράξαμε σε καναπεδάρες. Ήταν γεμάτο και μάλλον πολύ δημοφιλές το συγκεκριμένο μαγαζί…προφανώς από κόσμο που “αψηφούσε τους κινδύνους που εγκυμονεί το Κάιρο” και κυκλοφορεί μόνος και ανεξάρτητος μακριά από το group του!!!


Αφού φάγαμε λοιπόν ωραία σε αυτό το υπέροχο περιβάλλον αποφασίσαμε στη συνέχεια να πάμε στο ξενοδοχείο Marriot για ποτό.
Το Cairo Marriott Hotel είναι ένα μεγάλο ξενοδοχείο που βρίσκεται στην όμορφη περιοχή Zamalekπάνω στο νησί του Νείλου, το Gezira. Το κεντρικό τμήμα του ξενοδοχείου ήταν κάποτε παλάτι . Χτίστηκε από τον Khedive Isma'il Pasha το 1869, προκειμένου να φιλοξενήσει Γάλλους αυτοκράτορες. Η αλυσίδα Marriott το μετέτρεψε σε ένα υπέροχο σύγχρονο ξενοδοχείο.

Ε-κπλη-κτι-κό! Είναι ολοφάνερο ότι είναι πρώην παλάτι. Οι κήποι του που γλύφουν τις όχθες του Νείλου του προσδίδουν μια ατμόσφαιρα που δεν μπορώ να την περιγράψω με την γλαφυρότητα που τους αρμόζει. H διακόσμηση της δεκαετίας του ’30 ταίριαζε στον εξωτερικό χώρο και στο lobby απόλυτα και σε “παρέσυρε” σε μακρινές εποχές. Όλα τα μυθιστορήματα της Αγκάθα Κρίστι που έχουν σχέση με την Αίγυπτο μου ήρθαν στο μυαλό. «Έγκλημα στο Νείλο», «Τα μυστικά του Αιγυπτιακού τάφου», «Τα άστρα μιλούν για θάνατο». Ειδικά στο τελευταίο οι ήρωες είναι πρόσωπα από την αρχαία Αίγυπτο...
«Ξαναγυρίζοντας στο πατρικό της, πλάι στο Νείλο η Ρεσινέπ προσπαθούσε να ξεχάσει το σύζυγό της, που τώρα βρισκόταν κοντά στον Όσιρι. Προσπαθούσε να καταλάβει τις αλλαγές που είχαν συμβεί στο σπιτικό του πατέρα της ιερέα Ιμχοτέπ, φύλακα του Μαυσωλείου του Μερεφθά. Όταν μάλιστα στα μέσα του τρίτου μήνα της Πλημμύρας ο Ιμχοτέπ θα επέστρεφε στο σπίτι του φέρνοντας μαζί του και την νεαρή παλλακίδα από τη Μέμφιδα, την όμορφη Νοφρέτ, τα πράγματα θα γίνονταν ακόμα πιο δύσκολα σε αυτό το σκοτεινό σπίτι. Οι δυσαρέσκειες θα μεγάλωναν, οι ψίθυροι θα πολλαπλασιάζονταν και το κακό θα έκανε την εμφάνισή του. Ένας απροσδόκητος θάνατος χτύπησε το σπιτικό του νεκροφύλακα Ιμχοτέπ». Η εξέλιξη της ιστορίας αυτής τοποθετείται στη Δυτική όχθη του Νείλου το 2.000 π.Χ. Τα πρόσωπα της ιστορίας είναι ο Γιαχμώς, ο Σόμπεκ, η Έζα, η Χένετ, η Σάτιπυ, η Ρεσινέπ, η Νοφρέτ, ο Ιμχοτέπ ….
Συγνώμη… παρασύρθηκα. Μα το περιβάλλον ήταν τόσο ίδιο με αυτά που περιγράφει η Κρίστι. Πιθανόν σε κάποιο τραπέζι του παλατιού να έχει καθίσει κάποια στιγμή στο παρελθόν η Αγκάθα Κρίστι με τον αρχαιολόγο άνδρα της που ήρθε στην Αίγυπτο για ανασκαφές. Άμα η γυναίκα αυτή είχε τέτοιες εικόνες στη ζωή της είναι επακόλουθο να είχε τέτοια συγγραφική έμπνευση! Αυτή είναι και μια εποχή που θα ήθελα να ταξίδευα πίσω στο χρόνο, αρκεί να είχα το μυαλό και την … οικονομική επιφάνεια της Αγκάθα…


Τι υπέροχη βραδιά που ήταν και τι όμορφο περιβάλλον! Αφού ξέχασα και την πρωινή τσαντίλα με το φιάσκο της Αλεξάνδρειας! Νομίζω πάντως ότι ο χώρος αυτός ακόμα διατηρείται έτσι όπως τον είχα δει εγώ εκείνο το βράδυ!
Δεν θυμάμαι τι ώρα γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας. Καθίσαμε για λίγο στο lobby του δικού μας πια ξενοδοχείου και συζητήσαμε λίγο με την υπόλοιπη ομάδα του group, η οποία μετά την Αλεξάνδρεια είχε αράξει στο ξενοδοχείο για φαγητό και κάποιοι για ποτό. Εγώ δεν μπορούσα να μην κρύψω τον ενθουσιασμό μου καθώς περιέγραφα αυτά που είχαμε κάνει εκτός group αυτές τις δύο ημέρες. Μίλησα για το Zamalek, το Marriot, την Al Halili και το περπάτημα στην καρδιά του Ισλαμικού Καίρου, για τη Hard Rock Cafe. Μάλλον έδρασε καταλυτικά η ομιλία μου, γιατί απ’ ότι έμαθα εκ των υστέρων την επόμενη ημέρα δεν ακολούθησαν και πολλοί τον «ακατανόμαστο» στις «ξεναγήσεις» του.
Εμείς πάντως σαφώς κατασταλαγμένοι δηλώσαμε στον ξεναγό ότι την επόμενη ημέρα (προφανώς) δεν θα ακολουθήσουμε την προαιρετική εκδρομή μέσα στο Κάιρο. Από εδώ και πέρα δηλώσαμε ότι θα κινούμαστε μόνοι μας. Το αγόρι από την παρέα μας είχε μάθει ότι θα μπορούσαμε να μισθώναμε ένα ταξί για την επόμενη ημέρα ώστε να μπορούσαμε να μετακινούμαστε και να πηγαίναμε όπου θέλαμε μόνοι μας και αφού είμαστε δύο ζευγάρια σε ένα ταξί θα μας έβγαινε και οικονομικά το πακέτο.
Πραγματικά η επόμενη ημέρα ήταν η πιο όμορφη και συναρπαστική μας ημέρα στην Αίγυπτο!