Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
3η ημέρα
Μετά το υπέροχο πρωινό μας στο ξενοδοχείο και πριν προλάβουμε ακόμα να καταπιούμε την τελευταία μπουκιά, μας ειδοποίησε η παρέα μας ότι είχε βρει οδηγό για το private tour μας. Είχε βιαστεί να βρει ταξί από τα αρκετά που περίμεναν έξω από το ξενοδοχείο μας, για να προλάβουμε τους υπόλοιπους τουρίστες που είχαν την ίδια ιδέα με εμάς, να έχουν ένα ιδιωτικό tour.
Ο οδηγός μας ήταν ένας ψηλός Αιγύπτιος με το όνομα Fathy. Ήταν ευγενικός και Αγγλομαθής. Ο Fathy δεν ήταν απλά οδηγός μας. Αποδείχτηκε και πολύ καλός ξεναγός. Μας εξηγούσε οτιδήποτε περνούσαμε από δίπλα του και δείχναμε ενδιαφέρον. Έκανε προτάσεις για το που θα πάμε, που άλλες ακολουθήσαμε και άλλες όχι. Όπου πηγαίναμε μας περίμενε απ’ έξω, όση ώρα και να κάναμε. Ήταν ο συνοδός μας από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Όπου χρειάστηκε μάλιστα έκανε εκείνος τις συνεννοήσεις. Επιπλέον ήταν και καλός οδηγός. Ήταν γρήγορος, υπομονετικός και κατάφερε να μην έχουμε ούτε ένα γραντζούνισμα πράγμα πολύ δύσκολο αν οδηγείς στο τρελοκομείο των δρόμων του Καίρου.
Η πρώτη μας στάση ήταν στη συνοικία του κοπτικού Καίρου.
Το κοπτικό Κάιρο, αποτελεί την καρδιά της χριστιανικής κοινότητας της Αιγύπτου. Είναι ουσιαστικά το παλιότερο τμήμα του σύγχρονου Καΐρου και περιβάλλεται από τείχη, τα οποία περιέχουν πέντε εκκλησίες που συνδέονται μεταξύ τους με στενά πλακόστρωτα δρομάκια.
Εκεί ο Fathy μας βρήκε ένα Αγγλόφωνο (μάλλον Ευρωπαίο) ξεναγό για την ενημέρωσή μας, έναντι μιας πολύ χαμηλής τιμής (που εννοείτε ότι δεν θυμάμαι τώρα). Ξεναγηθήκαμε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και είδαμε και το χριστιανικό νεκροταφείο, στο οποίο βρίσκονταν και πολλοί τάφοι πατριαρχών. Γνώριζα για τους Έλληνες της Αιγύπτου αλλά δεν είχα καταλάβει το πόσο μεγάλη είναι η παροικία των Ελλήνων. Εδώ, ανάμεσα στα «κοπτικά» τείχη νιώθεις πολύ έντονη την παρουσία του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού. Και αν αναλογιστείς ότι είσαι στην καρδιά του Ισλάμ….
Μετά από καμιά ώρα στη συνοικία των κοπτών αναχωρήσαμε για την επόμενη στάση μας.
Δεύτερη στάση αποτέλεσε η Cidatel (Ακρόπολη) του Καίρου. Πρόκειται για τμήμα ενός εκτεταμένου οχυρωματικού έργου, που είχε σκοπό να προστατέψει την πόλη του Καΐρου από τις επιδρομές των σταυροφόρων. Στην κορυφή της Ακρόπολης υπάρχουν διάφορα οικοδομήματα όπως το Τέμενος του Νάσερ, το τζαμί του Μοχάμεντ Αλί, το παλάτι Αλ-Γκαουχάρα και το Εθνικό Στρατιωτικό Μουσείο.
Εμείς επιλέξαμε να επισκεφτούμε το μεγαλύτερο τέμενος στο Κάιρο, αυτό του Μωχάμετ Αλή Πασά. Πρόκειται για ένα μεγαλοπρεπές τζαμί, πολύ όμορφο αρχιτεκτονικά και εντυπωσιακό και μέσα και έξω. Το επισκεφτήκαμε, αφού πρώτα εμείς οι γυναίκες βάλαμε την ανάλογη «κελεμπία». Χαζολογήσαμε λίγο περισσότερο στον εξωτερικό του χώρο, θαυμάζοντας μαγευτική θέα. Όλο το Κάιρο απλώνονταν μπροστά μας και στο βάθος (με τη σημερινή πιο καθαρή ατμόσφαιρα) αχνοφαίνονταν και οι Πυραμίδες της Γκίζας.
Κανονικά τα must αξιοθέατα θα έκλειναν με την επίσκεψη στη νεκρόπολη, που είναι συγχρόνως και κατοικία … ζωντανών, αλλά συμφωνήσαμε σύσσωμοι και οι τέσσερις ότι παραήταν κατεβαστικό το “αξιοθέατο” αυτό και αντ’ αυτού θα μπορούσαμε να πάμε για «φελουκάδα», κοινώς για βόλτα με φελούκα στο Νείλο.
Μια ιδέα ήταν που δεν θυμάμαι ποιος το πρότεινε και δεν ξέρω πόσο εύκολα θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε αν δεν ήταν ο Fathy.
Τρεις μέρες πριν ούτε που θα φανταζόμουν ότι θα βρισκόμουν κάποια στιγμή για βαρκάδα στο Νείλο. Δεν είχα προετοιμαστεί για τίποτα τέτοιο. Θα με “πήγαινε” το πρακτορείο υποτίθεται σε standar αξιοθέατα και εγώ δεν είχα ασχοληθεί με τίποτα. Οπότε, η τωρινή εξέλιξη φάνταζε τόσο…. ευχάριστη έκπληξη, τόσο ….ξαφνική, τόσο …περιπέτεια! Για τις φελούκες το μόνο που ήξερα είναι ότι είναι ένα παραδοσιακό πλεούμενο της Μεσογείου, ένα είδος (ευκίνητου) ιστιοφόρου με τριγωνικά πανιά, που τη σήμερον ημέρα έχει εναπομείνει πια μόνο στο Νείλο. Και τώρα θα έκανα βόλτα με αυτήν… στο Νείλο….

Και επειδή δεν κατάφερα να την φωτογραφήσω ολόκληρη... βλέπετε τότε δεν είχα στο μυαλό μου το travelstories...
... παραθέτω μια φωτογραφία από το internet...
Αλλά και ο Fathy φάνηκε να ξαφνιάστηκε με αυτό το αξιοθέατο, που του ζητήσαμε να μας πάει. Επίσης, μου φάνηκε ότι ζορίστηκε και λιγάκι για να μας το βρει, γιατί τον είδα που έκανε δυο - τρία τηλέφωνα … υποθέτω προσπαθώντας να βρει βάρκα. Εκ των υστέρων έμαθα ότι υπάρχει συγκεκριμένο σημείο (μπροστά από το Four Seasons), που μπορεί να πάει κάποιος να ναυλώσει μια φελούκα για βόλτα. Εμείς όμως πήγαμε σε μια προβλήτα που είχε μόνο 2-3 φελούκες και μόνο έναν “φελουκέρη” να περιμένει … εμάς και μόνο εμάς. Τώρα ή ο Fathy δεν γνώριζε τα «τουριστικά» ή ήθελε να μας πάει σε κάποιο γνωστό του.
Η ουσία όμως είναι ότι εμείς γευτήκαμε μια παραδοσιακή συνήθεια των Αιγυπτίων, νιώθω με όχι τόσο τουριστικό τρόπο. Στη φελούκα είμαστε εμείς οι τέσσερις και ο καπετάνιος της φελούκας. Ανοίξαμε τα πανιά και ο Νείλος… δικός μας. Είχε λίγο αεράκι εκείνη την ημέρα και δεν χρειάστηκαν κουπιά. Οι δουλειές της φελούκας δεν ήταν πολλές, αλλά με χρήση της διεθνούς παντομίμας … ο φελουκέρης (θα μπορούσα να τον πω και αρχαίο “ιστιοπλόο”) μας έδινε οδηγίες για να τις εκτελέσουμε. “Ανέβασε πανιά”, “στρίψε το κοντάρι”, “μετακινήσου δεξιά ή αριστερά” για να στρίψουμε τα πανιά, γιατί δεν χωρούσαμε κιόλας, γιατί είμαστε και πέντε άτομα και η φελούκα δεν έχει κουπαστή, είναι άφρακτη. Εμπειρία είναι η βαρκάδα, όχι το να πέσεις μέσα στο Νείλο….. Την περισσότερη ώρα βέβαια είμαστε αραχτοί και απολαμβάναμε τη βαρκάδα….
Η βαρκάδα αυτή με τη φελούκα στο Νείλο…ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία! Ήταν και αυτός ένας τρόπος για να νιώσεις τη μαγεία του Καΐρου.
Τι άλλο μένει τώρα για να κάνουμε;
Η παρέα μας ήθελε να κάνει βόλτα με καμήλες. Εμείς δεν τρελαινόμασταν και τόσο. Το είχαμε ζήσει αυτό σε παλιότερο ταξίδι μας στην Τυνησία. Δεν είχα όρεξη να βρωμιστώ από τα ζώα, δεδομένου κιόλας ότι μετά ακολουθούσε βραδινή έξοδο με παράσταση και φαγητό. Είναι και αυτές οι καμήλες …λίγο βρωμερές. Από την άλλη όμως σκεφτόμουν ότι … είμαι στην ΑΙΓΥΠΤΟ!!! Θα τα γευτώ όλα!!!
Έτσι, πήγαμε πάλι στην Γκίζα. Φτάσαμε κοντά στις Πυραμίδες, όπου εκεί βρήκαμε πολλούς καμηλιέρηδες. Ήταν αργά το απόγευμα και τώρα δεν είχε πολύ κόσμο. Ανεβήκαμε και εμείς σε καμήλες. Δεν ξέρω γιατί, αλλά είχαμε μία καμήλα ανά δύο άτομα. Κάναμε μια μικρή βόλτα στην έρημο…με φόντο τις Πυραμίδες. Και είχε και ηλιοβασίλεμα! Πλάκα είχε…..
Ο Fathy μας περίμενε και μάλιστα μας περίμενε για πολύ ώρα, γιατί μετά από την «καμηλάδα» εμείς είχαμε σκοπό να μείνουμε και άλλο στην περιοχή προκειμένου να δούμε την παράσταση “Ήχος και φως” με φόντο τις Πυραμίδες και θέμα την Ιστορία της Αιγύπτου.
Εμένα το θέαμα μου άρεσε πάρα πολύ. Οι Πυραμίδες προβάλλονταν πολύ όμορφα με φωτεινά χρώματα και λέιζερ, οι οποίες αποτελούσαν τον “τοίχο” στον οποίο προβάλλονταν διάφορες άλλες εικόνες της Αιγύπτου από Φαραώ και σύμβολα, μέχρι τον Νείλο και τα ιερά τους ζώα, με συνοδεία όμως μιας στεντόριας φωνής ενός αφηγητή με άκρως Βρετανική προφορά, να διηγείται πολλά από την αρχαία Αίγυπτο στα Αγγλικά. Ο φωτισμός μαζί με το ηχητικό ταξίδι διαμέσου των αιώνων ήταν πολύ εντυπωσιακός. Η διάρκεια της παράστασης ήταν περίπου μία ώρα και εγώ τουλάχιστον ένιωσα ότι αποζημιώθηκα λίγο βλέποντας ακόμα μια φορά τις … έστω και νυχτερινές Πυραμίδες και μάλιστα για πολύ περισσότερο χρόνο απ’ ότι τις είχαμε δει το πρωί της πρώτης ημέρας….
«Sound and light show» στις Πυραμίδες
Απέναντι από την είσοδο του «Ήχος και φως» είχε πάρει το μάτι μου καθώς ερχόμασταν μια Hard Rock Café. Τώρα που βγήκαμε έξω από την παράσταση είδα ότι πρόκειται μόνο για την boutique της Hard Rock και όχι το κλασικό μαγαζί. Εγώ όμως αυτό ήθελα. Από την ημέρα που ψωνίσαμε την μπλούζα της Hard Rock είχα “φάει” τον άνδρα μου να μου τη χαρίσει ή έστω να μου τη δανείζει γιατί τη ζήλεψα και μου άρεσε πολύ, αλλά εκείνος ήταν εντελώς αρνητικός. Το να ξαναπηγαίναμε στο Café της πρώτης ημέρας δεν “έπαιζε” γιατί λόγω ραμαζανιού είχε κλείσει ακόμα και η Hard Rock! Οπότε η boutique που εμφανίστηκε μπροστά μου ως δια μαγείας μάλλον ήταν η …παραγγελιά μου. Έτσι, ψώνισα μια ίδια μπλούζα με αυτήν του άντρα μου, Hard Rock Cairo, την οποία και έχω ακόμα….

Για να ολοκληρωθεί η ευτυχία μου, μετά την παράσταση και τα ψώνια, αυτήν την υπέροχη βραδιά χρειαζόταν και ένα υπέροχο γεύμα. Η ιδέα να πάμε σε Λιβανέζικο εστιατόριο έπεσε από το αγόρι της παρέας μας (που ήταν ο μισός Λιβανέζος) και έγινε με χαρά αποδεκτή από όλους. Απευθυνθήκαμε στον Fathy ο οποίος προφανώς και ήξερε ένα πολύ καλό Λιβανέζικο, στο οποίο και μας πήγε.
Το Λιβανέζικο που πήγαμε λεγόταν Al Bayet Baytek. Ήταν πολύ όμορφα. Τα γκαρσόνια δεν μιλούσαν Αγγλικά, αλλά με καλή διάθεση συνεννοηθήκαμε. Καπνίσαμε και το ναργιλέ μας και έτσι ολοκληρώθηκε αυτή η υπέροχη μέρα. Δυστυχώς τώρα που ξαναέψαξα για να το βρω στο internet, δεν το βρήκα. Πιθανώς να έχει κλείσει.
Γυρίσαμε αργά στο ξενοδοχείο μας. Δεν θυμάμαι πόσα πληρώσαμε στον Fathy. Θυμάμαι όμως ότι δώσαμε πολύ λιγότερα από αυτά που θα δίναμε για την προαιρετική ημερήσια του πρακτορείου με το πούλμαν και τον “ξεναγό”. Η διαφορά μας ήταν ότι το ταξί μας χάρισε τριπλάσιο χρόνο και … ξενάγηση. Δώσαμε και επιπλέον ένα μπουρμπουάρ και αποχαιρετηθήκαμε όλοι ευχαριστημένοι.
Μετά αράξαμε για λίγο στο lobby του ξενοδοχείου.
Εκεί συναντήσαμε και άλλους του group από τους οποίους μάθαμε ότι την προαιρετική εκδρομή που διοργάνωσε ο “φωστήρας” την ακολούθησαν μόνο οι 15 από το group μας. Οι υπόλοιποι “σήκωσαν δικό τους μπαϊράκι”. Κοινώς έκαναν ότι και εμείς. “Γύριζαν” μόνοι τους στο Κάιρο. Θα έχει πολλά νεύρα ο «δικός μας» και δεν θα ξέρει πως συνέβηκε αυτό. Αφού είναι πολύ καλός επαγγελματίας… Τα ίδια κάνει κάθε φορά και δεν είχε ποτέ πρόβλημα… Τι είδος πρόβατα είναι αυτά…; Μεταλλάχθηκαν…;

Τελικά δεν έβλεπα μόνο εγώ τα στραβά. Απλά εγώ μάλλον τα είδα λίγο νωρίτερα.

Συνεχίζεται ... με την ημέρα της επιστροφής μας και τον ... επίλογο....
Μετά το υπέροχο πρωινό μας στο ξενοδοχείο και πριν προλάβουμε ακόμα να καταπιούμε την τελευταία μπουκιά, μας ειδοποίησε η παρέα μας ότι είχε βρει οδηγό για το private tour μας. Είχε βιαστεί να βρει ταξί από τα αρκετά που περίμεναν έξω από το ξενοδοχείο μας, για να προλάβουμε τους υπόλοιπους τουρίστες που είχαν την ίδια ιδέα με εμάς, να έχουν ένα ιδιωτικό tour.
Ο οδηγός μας ήταν ένας ψηλός Αιγύπτιος με το όνομα Fathy. Ήταν ευγενικός και Αγγλομαθής. Ο Fathy δεν ήταν απλά οδηγός μας. Αποδείχτηκε και πολύ καλός ξεναγός. Μας εξηγούσε οτιδήποτε περνούσαμε από δίπλα του και δείχναμε ενδιαφέρον. Έκανε προτάσεις για το που θα πάμε, που άλλες ακολουθήσαμε και άλλες όχι. Όπου πηγαίναμε μας περίμενε απ’ έξω, όση ώρα και να κάναμε. Ήταν ο συνοδός μας από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Όπου χρειάστηκε μάλιστα έκανε εκείνος τις συνεννοήσεις. Επιπλέον ήταν και καλός οδηγός. Ήταν γρήγορος, υπομονετικός και κατάφερε να μην έχουμε ούτε ένα γραντζούνισμα πράγμα πολύ δύσκολο αν οδηγείς στο τρελοκομείο των δρόμων του Καίρου.
Η πρώτη μας στάση ήταν στη συνοικία του κοπτικού Καίρου.
Το κοπτικό Κάιρο, αποτελεί την καρδιά της χριστιανικής κοινότητας της Αιγύπτου. Είναι ουσιαστικά το παλιότερο τμήμα του σύγχρονου Καΐρου και περιβάλλεται από τείχη, τα οποία περιέχουν πέντε εκκλησίες που συνδέονται μεταξύ τους με στενά πλακόστρωτα δρομάκια.
Εκεί ο Fathy μας βρήκε ένα Αγγλόφωνο (μάλλον Ευρωπαίο) ξεναγό για την ενημέρωσή μας, έναντι μιας πολύ χαμηλής τιμής (που εννοείτε ότι δεν θυμάμαι τώρα). Ξεναγηθήκαμε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και είδαμε και το χριστιανικό νεκροταφείο, στο οποίο βρίσκονταν και πολλοί τάφοι πατριαρχών. Γνώριζα για τους Έλληνες της Αιγύπτου αλλά δεν είχα καταλάβει το πόσο μεγάλη είναι η παροικία των Ελλήνων. Εδώ, ανάμεσα στα «κοπτικά» τείχη νιώθεις πολύ έντονη την παρουσία του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού. Και αν αναλογιστείς ότι είσαι στην καρδιά του Ισλάμ….
Μετά από καμιά ώρα στη συνοικία των κοπτών αναχωρήσαμε για την επόμενη στάση μας.
Δεύτερη στάση αποτέλεσε η Cidatel (Ακρόπολη) του Καίρου. Πρόκειται για τμήμα ενός εκτεταμένου οχυρωματικού έργου, που είχε σκοπό να προστατέψει την πόλη του Καΐρου από τις επιδρομές των σταυροφόρων. Στην κορυφή της Ακρόπολης υπάρχουν διάφορα οικοδομήματα όπως το Τέμενος του Νάσερ, το τζαμί του Μοχάμεντ Αλί, το παλάτι Αλ-Γκαουχάρα και το Εθνικό Στρατιωτικό Μουσείο.
Εμείς επιλέξαμε να επισκεφτούμε το μεγαλύτερο τέμενος στο Κάιρο, αυτό του Μωχάμετ Αλή Πασά. Πρόκειται για ένα μεγαλοπρεπές τζαμί, πολύ όμορφο αρχιτεκτονικά και εντυπωσιακό και μέσα και έξω. Το επισκεφτήκαμε, αφού πρώτα εμείς οι γυναίκες βάλαμε την ανάλογη «κελεμπία». Χαζολογήσαμε λίγο περισσότερο στον εξωτερικό του χώρο, θαυμάζοντας μαγευτική θέα. Όλο το Κάιρο απλώνονταν μπροστά μας και στο βάθος (με τη σημερινή πιο καθαρή ατμόσφαιρα) αχνοφαίνονταν και οι Πυραμίδες της Γκίζας.
Κανονικά τα must αξιοθέατα θα έκλειναν με την επίσκεψη στη νεκρόπολη, που είναι συγχρόνως και κατοικία … ζωντανών, αλλά συμφωνήσαμε σύσσωμοι και οι τέσσερις ότι παραήταν κατεβαστικό το “αξιοθέατο” αυτό και αντ’ αυτού θα μπορούσαμε να πάμε για «φελουκάδα», κοινώς για βόλτα με φελούκα στο Νείλο.
Μια ιδέα ήταν που δεν θυμάμαι ποιος το πρότεινε και δεν ξέρω πόσο εύκολα θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε αν δεν ήταν ο Fathy.
Τρεις μέρες πριν ούτε που θα φανταζόμουν ότι θα βρισκόμουν κάποια στιγμή για βαρκάδα στο Νείλο. Δεν είχα προετοιμαστεί για τίποτα τέτοιο. Θα με “πήγαινε” το πρακτορείο υποτίθεται σε standar αξιοθέατα και εγώ δεν είχα ασχοληθεί με τίποτα. Οπότε, η τωρινή εξέλιξη φάνταζε τόσο…. ευχάριστη έκπληξη, τόσο ….ξαφνική, τόσο …περιπέτεια! Για τις φελούκες το μόνο που ήξερα είναι ότι είναι ένα παραδοσιακό πλεούμενο της Μεσογείου, ένα είδος (ευκίνητου) ιστιοφόρου με τριγωνικά πανιά, που τη σήμερον ημέρα έχει εναπομείνει πια μόνο στο Νείλο. Και τώρα θα έκανα βόλτα με αυτήν… στο Νείλο….
Και επειδή δεν κατάφερα να την φωτογραφήσω ολόκληρη... βλέπετε τότε δεν είχα στο μυαλό μου το travelstories...

Αλλά και ο Fathy φάνηκε να ξαφνιάστηκε με αυτό το αξιοθέατο, που του ζητήσαμε να μας πάει. Επίσης, μου φάνηκε ότι ζορίστηκε και λιγάκι για να μας το βρει, γιατί τον είδα που έκανε δυο - τρία τηλέφωνα … υποθέτω προσπαθώντας να βρει βάρκα. Εκ των υστέρων έμαθα ότι υπάρχει συγκεκριμένο σημείο (μπροστά από το Four Seasons), που μπορεί να πάει κάποιος να ναυλώσει μια φελούκα για βόλτα. Εμείς όμως πήγαμε σε μια προβλήτα που είχε μόνο 2-3 φελούκες και μόνο έναν “φελουκέρη” να περιμένει … εμάς και μόνο εμάς. Τώρα ή ο Fathy δεν γνώριζε τα «τουριστικά» ή ήθελε να μας πάει σε κάποιο γνωστό του.
Η ουσία όμως είναι ότι εμείς γευτήκαμε μια παραδοσιακή συνήθεια των Αιγυπτίων, νιώθω με όχι τόσο τουριστικό τρόπο. Στη φελούκα είμαστε εμείς οι τέσσερις και ο καπετάνιος της φελούκας. Ανοίξαμε τα πανιά και ο Νείλος… δικός μας. Είχε λίγο αεράκι εκείνη την ημέρα και δεν χρειάστηκαν κουπιά. Οι δουλειές της φελούκας δεν ήταν πολλές, αλλά με χρήση της διεθνούς παντομίμας … ο φελουκέρης (θα μπορούσα να τον πω και αρχαίο “ιστιοπλόο”) μας έδινε οδηγίες για να τις εκτελέσουμε. “Ανέβασε πανιά”, “στρίψε το κοντάρι”, “μετακινήσου δεξιά ή αριστερά” για να στρίψουμε τα πανιά, γιατί δεν χωρούσαμε κιόλας, γιατί είμαστε και πέντε άτομα και η φελούκα δεν έχει κουπαστή, είναι άφρακτη. Εμπειρία είναι η βαρκάδα, όχι το να πέσεις μέσα στο Νείλο….. Την περισσότερη ώρα βέβαια είμαστε αραχτοί και απολαμβάναμε τη βαρκάδα….
Η βαρκάδα αυτή με τη φελούκα στο Νείλο…ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία! Ήταν και αυτός ένας τρόπος για να νιώσεις τη μαγεία του Καΐρου.

Τι άλλο μένει τώρα για να κάνουμε;
Η παρέα μας ήθελε να κάνει βόλτα με καμήλες. Εμείς δεν τρελαινόμασταν και τόσο. Το είχαμε ζήσει αυτό σε παλιότερο ταξίδι μας στην Τυνησία. Δεν είχα όρεξη να βρωμιστώ από τα ζώα, δεδομένου κιόλας ότι μετά ακολουθούσε βραδινή έξοδο με παράσταση και φαγητό. Είναι και αυτές οι καμήλες …λίγο βρωμερές. Από την άλλη όμως σκεφτόμουν ότι … είμαι στην ΑΙΓΥΠΤΟ!!! Θα τα γευτώ όλα!!!
Έτσι, πήγαμε πάλι στην Γκίζα. Φτάσαμε κοντά στις Πυραμίδες, όπου εκεί βρήκαμε πολλούς καμηλιέρηδες. Ήταν αργά το απόγευμα και τώρα δεν είχε πολύ κόσμο. Ανεβήκαμε και εμείς σε καμήλες. Δεν ξέρω γιατί, αλλά είχαμε μία καμήλα ανά δύο άτομα. Κάναμε μια μικρή βόλτα στην έρημο…με φόντο τις Πυραμίδες. Και είχε και ηλιοβασίλεμα! Πλάκα είχε…..
Ο Fathy μας περίμενε και μάλιστα μας περίμενε για πολύ ώρα, γιατί μετά από την «καμηλάδα» εμείς είχαμε σκοπό να μείνουμε και άλλο στην περιοχή προκειμένου να δούμε την παράσταση “Ήχος και φως” με φόντο τις Πυραμίδες και θέμα την Ιστορία της Αιγύπτου.
Εμένα το θέαμα μου άρεσε πάρα πολύ. Οι Πυραμίδες προβάλλονταν πολύ όμορφα με φωτεινά χρώματα και λέιζερ, οι οποίες αποτελούσαν τον “τοίχο” στον οποίο προβάλλονταν διάφορες άλλες εικόνες της Αιγύπτου από Φαραώ και σύμβολα, μέχρι τον Νείλο και τα ιερά τους ζώα, με συνοδεία όμως μιας στεντόριας φωνής ενός αφηγητή με άκρως Βρετανική προφορά, να διηγείται πολλά από την αρχαία Αίγυπτο στα Αγγλικά. Ο φωτισμός μαζί με το ηχητικό ταξίδι διαμέσου των αιώνων ήταν πολύ εντυπωσιακός. Η διάρκεια της παράστασης ήταν περίπου μία ώρα και εγώ τουλάχιστον ένιωσα ότι αποζημιώθηκα λίγο βλέποντας ακόμα μια φορά τις … έστω και νυχτερινές Πυραμίδες και μάλιστα για πολύ περισσότερο χρόνο απ’ ότι τις είχαμε δει το πρωί της πρώτης ημέρας….
«Sound and light show» στις Πυραμίδες
Απέναντι από την είσοδο του «Ήχος και φως» είχε πάρει το μάτι μου καθώς ερχόμασταν μια Hard Rock Café. Τώρα που βγήκαμε έξω από την παράσταση είδα ότι πρόκειται μόνο για την boutique της Hard Rock και όχι το κλασικό μαγαζί. Εγώ όμως αυτό ήθελα. Από την ημέρα που ψωνίσαμε την μπλούζα της Hard Rock είχα “φάει” τον άνδρα μου να μου τη χαρίσει ή έστω να μου τη δανείζει γιατί τη ζήλεψα και μου άρεσε πολύ, αλλά εκείνος ήταν εντελώς αρνητικός. Το να ξαναπηγαίναμε στο Café της πρώτης ημέρας δεν “έπαιζε” γιατί λόγω ραμαζανιού είχε κλείσει ακόμα και η Hard Rock! Οπότε η boutique που εμφανίστηκε μπροστά μου ως δια μαγείας μάλλον ήταν η …παραγγελιά μου. Έτσι, ψώνισα μια ίδια μπλούζα με αυτήν του άντρα μου, Hard Rock Cairo, την οποία και έχω ακόμα….
Για να ολοκληρωθεί η ευτυχία μου, μετά την παράσταση και τα ψώνια, αυτήν την υπέροχη βραδιά χρειαζόταν και ένα υπέροχο γεύμα. Η ιδέα να πάμε σε Λιβανέζικο εστιατόριο έπεσε από το αγόρι της παρέας μας (που ήταν ο μισός Λιβανέζος) και έγινε με χαρά αποδεκτή από όλους. Απευθυνθήκαμε στον Fathy ο οποίος προφανώς και ήξερε ένα πολύ καλό Λιβανέζικο, στο οποίο και μας πήγε.
Το Λιβανέζικο που πήγαμε λεγόταν Al Bayet Baytek. Ήταν πολύ όμορφα. Τα γκαρσόνια δεν μιλούσαν Αγγλικά, αλλά με καλή διάθεση συνεννοηθήκαμε. Καπνίσαμε και το ναργιλέ μας και έτσι ολοκληρώθηκε αυτή η υπέροχη μέρα. Δυστυχώς τώρα που ξαναέψαξα για να το βρω στο internet, δεν το βρήκα. Πιθανώς να έχει κλείσει.
Γυρίσαμε αργά στο ξενοδοχείο μας. Δεν θυμάμαι πόσα πληρώσαμε στον Fathy. Θυμάμαι όμως ότι δώσαμε πολύ λιγότερα από αυτά που θα δίναμε για την προαιρετική ημερήσια του πρακτορείου με το πούλμαν και τον “ξεναγό”. Η διαφορά μας ήταν ότι το ταξί μας χάρισε τριπλάσιο χρόνο και … ξενάγηση. Δώσαμε και επιπλέον ένα μπουρμπουάρ και αποχαιρετηθήκαμε όλοι ευχαριστημένοι.
Μετά αράξαμε για λίγο στο lobby του ξενοδοχείου.
Εκεί συναντήσαμε και άλλους του group από τους οποίους μάθαμε ότι την προαιρετική εκδρομή που διοργάνωσε ο “φωστήρας” την ακολούθησαν μόνο οι 15 από το group μας. Οι υπόλοιποι “σήκωσαν δικό τους μπαϊράκι”. Κοινώς έκαναν ότι και εμείς. “Γύριζαν” μόνοι τους στο Κάιρο. Θα έχει πολλά νεύρα ο «δικός μας» και δεν θα ξέρει πως συνέβηκε αυτό. Αφού είναι πολύ καλός επαγγελματίας… Τα ίδια κάνει κάθε φορά και δεν είχε ποτέ πρόβλημα… Τι είδος πρόβατα είναι αυτά…; Μεταλλάχθηκαν…;
Τελικά δεν έβλεπα μόνο εγώ τα στραβά. Απλά εγώ μάλλον τα είδα λίγο νωρίτερα.


Συνεχίζεται ... με την ημέρα της επιστροφής μας και τον ... επίλογο....