artemis21
Member
- Μηνύματα
- 21
- Likes
- 371
7η μέρα
Άλλη μια ημέρα ξεκινάει, αυτή την φορά στο πανέμορφο Faial (Φαγιάλ)! Και δεν θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο τρόπο να ξεκινήσουμε την ημέρα αυτή παρά με το να βγούμε στον Ατλαντικό και να αναζητήσουμε δελφίνια και φάλαινες! Το ραντεβού ήταν κλεισμένο και κατά την άφιξή μας στην αποβάθρα όπου βρίσκονταν οι εταιρίες whale watching, μας υποδέχτηκε ο Pedro, ο ιδιοκτήτης και οδηγός του Catamaran με το οποίο θα κάναμε την εξόρμηση σήμερα! Πολύ ζεστός και φιλικός, μας έκανε αμέσως να αισθανθούμε άνετα και το κερασάκι ήταν ότι μια εκ των δυο βοηθών του ήταν Ελληνίδα, η ωκεανολόγος Άντρεα από τα Γιάννενα, η οποία ήταν εξίσου ευγενική και μας βοήθησε σε πολλές απορίες που είχαμε για τα θαλάσσια κήτη που θα βλέπαμε!!! Ο καιρός ήταν τέλειος όπως μας είπαν, δίχως καθόλου κύμα και ο Pedro, αφού μίλησε με τους συνεργάτες του που εντοπίζουν τις φάλαινες από παρατηρητήρια, μας προετοίμασε ότι θα κατευθυνθούμε προς τα νότια του Pico όπου εντοπίστηκαν Sperm whales, φυσητήρες κατά το ελληνικότερον! Μας έκανε εντύπωση η σιγουριά ότι θα τις δούμε! Μετά από μια σύντομη αλλά ενδιαφέρουσα ενημέρωση των οδηγών σχετικά με τα είδη που πιθανόν να συναντήσουμε, φορέσαμε τις αδιάβροχες στολές και τα σωσίβια και ξεκινήσαμε… η ανυπομονησία μου απλά δεν μπορεί να περιγραφεί με λέξεις!!!
Η θάλασσα όντως ήταν σχεδόν ‘λάδι’ και ο καιρός σχετικά καλός. Η πρώτη μας επαφή ήταν με τα κοινά δελφίνια, τα οποία περικύκλωσαν το σκάφος, οπότε σταματήσαμε για λίγο και τα παρατηρούσαμε που κολυμπούσαν γρήγορα σε απόσταση αναπνοής από μας. Ενθουσιαστήκαμε με αυτό αλλά μας είπαν ότι ακόμα δεν είδαμε τίποτα! Ξαφνικά ο Pedro επιτάχυνε, μας είπε ότι τον ειδοποίησαν για φυσητήρες και μας οδήγησε σε έναν αρσενικό φυσητήρα, τον οποίο προσεγγίσαμε από πίσω, όπως πρέπει λένε, για να μην τρομάξει το ζώο. Ήταν η πρώτη μας επαφή με φάλαινα και ο ενθουσιασμός μεγάλος! Σύντομα εντοπίσαμε και έναν θηλυκό πολύ κοντά. Ήταν πολύ εντυπωσιακό να βλέπεις το συντριβάνι νερού που πετούσαν οι φάλαινες και τον αποχαιρετισμό με την ουρά να βουτάει κάθετα πριν καταδυθούν στα βαθιά.
Τότε ο Pedro πάλι μίλησε στο γουόκι τόκι, μας είπε ότι μας έχει μια έκπληξη και επιτάχυνε γρήγορα προς μια άλλη κατεύθυνση, όπου μας περίμενε ένα κοπάδι Risso’s dolphins, ή Γκάνταλφ, όπως τα έλεγαν οι βιολόγοι πάνω στο σκάφος, λόγω του ασπρογκρί χρώματός τους. Ομολογώ ότι δεν τα είχαμε ξανακούσει και ήταν πολύ όμορφα και μοναδικό θέαμα όπως κολυμπούσαν ντροπαλά σε απόσταση. Ακολούθως οδηγηθήκαμε προς ένα άλλο ζεύγος φυσητήρων, μια θηλυκή κι ένα μικρό, το οποίο το βοηθούσε συνέχεια η θηλυκή να ανέβει στην επιφάνεια ώστε να αναπνεύσει! Πρέπει να ήταν μωρό! Λίγο πριν το φινάλε είδαμε όμως το καλύτερο… μια 25 μέτρων Fin whale (Πτεροφάλαινα), την δεύτερη μεγαλύτερη φάλαινα στον κόσμο μετά την γαλάζια!
Ήταν πραγματικά υπέροχη! Γυάλιζε και το δέρμα της από τις ακτίνες του ήλιου, πραγματικά απίστευτη η αίσθηση να βλέπεις από τόσο κοντά ένα τόσο μεγαλοπρεπές πλάσμα! Κάποια στιγμή η φάλαινα χάθηκε και αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε για την επιστροφή, κατά την οποία ξαναείδαμε με μικρές στάσεις φυσητήρες και κοινά δελφίνια. Ήταν άλλη μια αξέχαστη εμπειρία και το συνιστούμε ανεπιφύλακτα σε όποιον επισκεφτεί τα μέρη αυτά!!!
Με τις τόσο δυνατές εικόνες ακόμα στο μυαλό μας, αποβιβαστήκαμε κατά τις 12 στο λιμάνι και σειρά είχε η αναζήτηση αυτοκινήτου για να γυρίσουμε και να εξερευνήσουμε το νησί μέχρι το βράδυ. Στο Faial ο Αντώνης δεν είχε κλείσει αυτοκίνητο καθώς αυτό εξαρτιόταν από το που θα πάμε για whale watching. Έλπιζε λοιπόν ότι θα βρει εύκολα αυτοκίνητο, τελικά όμως δεν υπήρχε διαθέσιμο και αναγκαστήκαμε να περιμένουμε να παραδώσει ένας άλλος πελάτης το δικό του για να το πάρουμε εμείς, κάτι που μας καθυστέρησε κανένα 2ωρο στο Horta. Μην τα κάνω παραμύθια, αμάξι βρήκαμε και κατά τις 2 ξεκινήσαμε για το Capelinhos.
Το Capelinhos είναι ένα ενεργό ηφαίστειο στο δυτικό άκρο του νησιού, πολύ εντυπωσιακό σε όψη. Η τελευταία του μεγάλη έκρηξη συνέβη το 1956 αν θυμάμαι καλά και διαμόρφωσε το τοπίο στο κομμάτι αυτό του νησιού. Αφού θαυμάσαμε το μέρος και περπατήσαμε στην καλντέρα, επισκεφτήκαμε το μουσείο με την ιστορία του τόπου και του ηφαιστείου, το οποίο βρίσκεται κάτω από το έδαφος. Μπήκαμε στον προθάλαμο, είδαμε κράμματα πετρωμάτων και μετάλλων από την έκρηξη και ενημερωθήκαμε από προβολές για την ιστορία του ηφαιστείου. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπήκαμε στον κυρίως χώρο του μουσείου γιατί τα 10 ευρώ το άτομο μας φάνηκαν πολλά. Τελειώνοντας κατεβήκαμε και στην παραλία εκεί κοντά, οπού βρισκόταν το παλιό λιμάνι και ο οικισμός, σημάδια των οποίων φαινόταν ακόμα σε κάποια σημεία κάτω από την πετρωμένη λάβα. Εντύπωση πάντως μου έκαναν και οι βράχοι κοντά στην παραλία που είχαν ένα χρώμα και υφή σαν να ήταν ακατέργαστος χρυσός!
Επόμενος προορισμός μας το κέντρο του νησιού με τον εντυπωσιακό κρατήρα. Το όνομά του Caldeira do Cabeco Gordo. Το τοπίο είναι σαν να έχει βγει από το Jurassic Park και ο ξεχωριστός και προστατευμένος βιότοπος στο εσωτερικό του κρατήρα στο βάθος βγάζει κάτι αρκετά πρωτόγονο στον επισκέπτη. Μάλιστα, η ηρεμία και η απουσία ανθρώπων όταν φτάσαμε, με ομίχλη και ψιλόβροχο έκαναν το μέρος ακόμα πιο ατμοσφαιρικό. Υπάρχει η δυνατότητα να περπατήσει κάνεις την περίμετρο της καλντέρας σε μονοπάτι 7 χλμ., που εμείς δυστυχώς δεν προλαβαίναμε. Κάναμε πάντως την βόλτα μας για κανένα μισάωρο και όταν η βροχή δυνάμωσε, αποχωρήσαμε με άλλο ένα όμορφο τοπίο στην ανάμνησή μας.
Κατευθυνθήκαμε προς την πόλη Horta με σκοπό να επισκεφτούμε το μουσείο της φάλαινας. Εντοπίσαμε που είναι αλλά δεν μπορούσαμε να μπούμε γιατί είτε γινόντουσαν επισκευές, είτε ήταν ώρες εκτός λειτουργίας. Εξωτερικά δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, έμοιαζε με παλιό εργοστάσια. Στον προαύλιο χώρο υπήρχαν μηχανήματα ρυμούλκησης και ορισμένες τοιχογραφίες. Αφού φτάσαμε όμως μέχρι εκεί, κάναμε την βόλτα μας στην τοποθεσία τριγύρω, περπατήσαμε στο νότιο λόφο περιμετρικά από την εκκλησία, θαυμάσαμε την θέα από ψηλά, το λιμάνι και την κρυμμένη παραλία. Ο ήλιος άρχισε να δύει, αντανακλώντας το φως του στην επιφάνεια της θάλασσας. Εκεί συναντήσαμε πολλούς ντόπιους να κάνουν joking και να απολαμβάνουν την ηρεμία του τοπίου.
Η ώρα ήταν κοντά 20:00 και ο ήλιος ακόμα δεν είχε δύσει. Σειρά λοιπόν είχε μια χαλαρή βολτίτσα στο όμορφο και γραφικό λιμανάκι του Horta. Το λιμάνι ήταν και είναι ακόμα βασικός σταθμός ανεφοδιασμού και ανάπαυσης για διερχόμενα κότερα, ιστιοφόρα και γενικά πλεούμενα που διασχίζουν τον Ατλαντικό ωκεανό. Μάλιστα, στον κεντρικό μώλο του λιμανιού, κάθε διερχόμενο σκάφος αφήνει το στίγμα του με μια μικρή ζωγραφιά-γκράφιτι, δημιουργώντας ένα πολύ όμορφο καμβά από μηνύματα από όλο τον κόσμο. Ήταν τόσο όμορφα! Για φινάλε, γευματίσαμε σε παραλιακό γραφικό εστιατόριο, επίσης στέκι των ταξιδευτών θαλασσοπόρων!
Άλλη μια ημέρα ξεκινάει, αυτή την φορά στο πανέμορφο Faial (Φαγιάλ)! Και δεν θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο τρόπο να ξεκινήσουμε την ημέρα αυτή παρά με το να βγούμε στον Ατλαντικό και να αναζητήσουμε δελφίνια και φάλαινες! Το ραντεβού ήταν κλεισμένο και κατά την άφιξή μας στην αποβάθρα όπου βρίσκονταν οι εταιρίες whale watching, μας υποδέχτηκε ο Pedro, ο ιδιοκτήτης και οδηγός του Catamaran με το οποίο θα κάναμε την εξόρμηση σήμερα! Πολύ ζεστός και φιλικός, μας έκανε αμέσως να αισθανθούμε άνετα και το κερασάκι ήταν ότι μια εκ των δυο βοηθών του ήταν Ελληνίδα, η ωκεανολόγος Άντρεα από τα Γιάννενα, η οποία ήταν εξίσου ευγενική και μας βοήθησε σε πολλές απορίες που είχαμε για τα θαλάσσια κήτη που θα βλέπαμε!!! Ο καιρός ήταν τέλειος όπως μας είπαν, δίχως καθόλου κύμα και ο Pedro, αφού μίλησε με τους συνεργάτες του που εντοπίζουν τις φάλαινες από παρατηρητήρια, μας προετοίμασε ότι θα κατευθυνθούμε προς τα νότια του Pico όπου εντοπίστηκαν Sperm whales, φυσητήρες κατά το ελληνικότερον! Μας έκανε εντύπωση η σιγουριά ότι θα τις δούμε! Μετά από μια σύντομη αλλά ενδιαφέρουσα ενημέρωση των οδηγών σχετικά με τα είδη που πιθανόν να συναντήσουμε, φορέσαμε τις αδιάβροχες στολές και τα σωσίβια και ξεκινήσαμε… η ανυπομονησία μου απλά δεν μπορεί να περιγραφεί με λέξεις!!!

Η θάλασσα όντως ήταν σχεδόν ‘λάδι’ και ο καιρός σχετικά καλός. Η πρώτη μας επαφή ήταν με τα κοινά δελφίνια, τα οποία περικύκλωσαν το σκάφος, οπότε σταματήσαμε για λίγο και τα παρατηρούσαμε που κολυμπούσαν γρήγορα σε απόσταση αναπνοής από μας. Ενθουσιαστήκαμε με αυτό αλλά μας είπαν ότι ακόμα δεν είδαμε τίποτα! Ξαφνικά ο Pedro επιτάχυνε, μας είπε ότι τον ειδοποίησαν για φυσητήρες και μας οδήγησε σε έναν αρσενικό φυσητήρα, τον οποίο προσεγγίσαμε από πίσω, όπως πρέπει λένε, για να μην τρομάξει το ζώο. Ήταν η πρώτη μας επαφή με φάλαινα και ο ενθουσιασμός μεγάλος! Σύντομα εντοπίσαμε και έναν θηλυκό πολύ κοντά. Ήταν πολύ εντυπωσιακό να βλέπεις το συντριβάνι νερού που πετούσαν οι φάλαινες και τον αποχαιρετισμό με την ουρά να βουτάει κάθετα πριν καταδυθούν στα βαθιά.
Τότε ο Pedro πάλι μίλησε στο γουόκι τόκι, μας είπε ότι μας έχει μια έκπληξη και επιτάχυνε γρήγορα προς μια άλλη κατεύθυνση, όπου μας περίμενε ένα κοπάδι Risso’s dolphins, ή Γκάνταλφ, όπως τα έλεγαν οι βιολόγοι πάνω στο σκάφος, λόγω του ασπρογκρί χρώματός τους. Ομολογώ ότι δεν τα είχαμε ξανακούσει και ήταν πολύ όμορφα και μοναδικό θέαμα όπως κολυμπούσαν ντροπαλά σε απόσταση. Ακολούθως οδηγηθήκαμε προς ένα άλλο ζεύγος φυσητήρων, μια θηλυκή κι ένα μικρό, το οποίο το βοηθούσε συνέχεια η θηλυκή να ανέβει στην επιφάνεια ώστε να αναπνεύσει! Πρέπει να ήταν μωρό! Λίγο πριν το φινάλε είδαμε όμως το καλύτερο… μια 25 μέτρων Fin whale (Πτεροφάλαινα), την δεύτερη μεγαλύτερη φάλαινα στον κόσμο μετά την γαλάζια!

Με τις τόσο δυνατές εικόνες ακόμα στο μυαλό μας, αποβιβαστήκαμε κατά τις 12 στο λιμάνι και σειρά είχε η αναζήτηση αυτοκινήτου για να γυρίσουμε και να εξερευνήσουμε το νησί μέχρι το βράδυ. Στο Faial ο Αντώνης δεν είχε κλείσει αυτοκίνητο καθώς αυτό εξαρτιόταν από το που θα πάμε για whale watching. Έλπιζε λοιπόν ότι θα βρει εύκολα αυτοκίνητο, τελικά όμως δεν υπήρχε διαθέσιμο και αναγκαστήκαμε να περιμένουμε να παραδώσει ένας άλλος πελάτης το δικό του για να το πάρουμε εμείς, κάτι που μας καθυστέρησε κανένα 2ωρο στο Horta. Μην τα κάνω παραμύθια, αμάξι βρήκαμε και κατά τις 2 ξεκινήσαμε για το Capelinhos.
Το Capelinhos είναι ένα ενεργό ηφαίστειο στο δυτικό άκρο του νησιού, πολύ εντυπωσιακό σε όψη. Η τελευταία του μεγάλη έκρηξη συνέβη το 1956 αν θυμάμαι καλά και διαμόρφωσε το τοπίο στο κομμάτι αυτό του νησιού. Αφού θαυμάσαμε το μέρος και περπατήσαμε στην καλντέρα, επισκεφτήκαμε το μουσείο με την ιστορία του τόπου και του ηφαιστείου, το οποίο βρίσκεται κάτω από το έδαφος. Μπήκαμε στον προθάλαμο, είδαμε κράμματα πετρωμάτων και μετάλλων από την έκρηξη και ενημερωθήκαμε από προβολές για την ιστορία του ηφαιστείου. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπήκαμε στον κυρίως χώρο του μουσείου γιατί τα 10 ευρώ το άτομο μας φάνηκαν πολλά. Τελειώνοντας κατεβήκαμε και στην παραλία εκεί κοντά, οπού βρισκόταν το παλιό λιμάνι και ο οικισμός, σημάδια των οποίων φαινόταν ακόμα σε κάποια σημεία κάτω από την πετρωμένη λάβα. Εντύπωση πάντως μου έκαναν και οι βράχοι κοντά στην παραλία που είχαν ένα χρώμα και υφή σαν να ήταν ακατέργαστος χρυσός!
Επόμενος προορισμός μας το κέντρο του νησιού με τον εντυπωσιακό κρατήρα. Το όνομά του Caldeira do Cabeco Gordo. Το τοπίο είναι σαν να έχει βγει από το Jurassic Park και ο ξεχωριστός και προστατευμένος βιότοπος στο εσωτερικό του κρατήρα στο βάθος βγάζει κάτι αρκετά πρωτόγονο στον επισκέπτη. Μάλιστα, η ηρεμία και η απουσία ανθρώπων όταν φτάσαμε, με ομίχλη και ψιλόβροχο έκαναν το μέρος ακόμα πιο ατμοσφαιρικό. Υπάρχει η δυνατότητα να περπατήσει κάνεις την περίμετρο της καλντέρας σε μονοπάτι 7 χλμ., που εμείς δυστυχώς δεν προλαβαίναμε. Κάναμε πάντως την βόλτα μας για κανένα μισάωρο και όταν η βροχή δυνάμωσε, αποχωρήσαμε με άλλο ένα όμορφο τοπίο στην ανάμνησή μας.
Κατευθυνθήκαμε προς την πόλη Horta με σκοπό να επισκεφτούμε το μουσείο της φάλαινας. Εντοπίσαμε που είναι αλλά δεν μπορούσαμε να μπούμε γιατί είτε γινόντουσαν επισκευές, είτε ήταν ώρες εκτός λειτουργίας. Εξωτερικά δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, έμοιαζε με παλιό εργοστάσια. Στον προαύλιο χώρο υπήρχαν μηχανήματα ρυμούλκησης και ορισμένες τοιχογραφίες. Αφού φτάσαμε όμως μέχρι εκεί, κάναμε την βόλτα μας στην τοποθεσία τριγύρω, περπατήσαμε στο νότιο λόφο περιμετρικά από την εκκλησία, θαυμάσαμε την θέα από ψηλά, το λιμάνι και την κρυμμένη παραλία. Ο ήλιος άρχισε να δύει, αντανακλώντας το φως του στην επιφάνεια της θάλασσας. Εκεί συναντήσαμε πολλούς ντόπιους να κάνουν joking και να απολαμβάνουν την ηρεμία του τοπίου.
Η ώρα ήταν κοντά 20:00 και ο ήλιος ακόμα δεν είχε δύσει. Σειρά λοιπόν είχε μια χαλαρή βολτίτσα στο όμορφο και γραφικό λιμανάκι του Horta. Το λιμάνι ήταν και είναι ακόμα βασικός σταθμός ανεφοδιασμού και ανάπαυσης για διερχόμενα κότερα, ιστιοφόρα και γενικά πλεούμενα που διασχίζουν τον Ατλαντικό ωκεανό. Μάλιστα, στον κεντρικό μώλο του λιμανιού, κάθε διερχόμενο σκάφος αφήνει το στίγμα του με μια μικρή ζωγραφιά-γκράφιτι, δημιουργώντας ένα πολύ όμορφο καμβά από μηνύματα από όλο τον κόσμο. Ήταν τόσο όμορφα! Για φινάλε, γευματίσαμε σε παραλιακό γραφικό εστιατόριο, επίσης στέκι των ταξιδευτών θαλασσοπόρων!