Αναγνώστηκε από τον άμβωνα και έμειναν άφωνοι

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
O κατά τα άλλα συμπαθής θεολόγος, ας ξεκινήσει τις διαπιστώσεις και αλλαγές από τον εαυτό του, δλδ να παραιτηθεί. Οι θεολόγοι δεν προσφέρουν τίποτα στην μέση εκπαίδευση και μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε αυτούς που διαλέγουν τα εκκλησιαστικά Λύκεια. Δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία στο κείμενό του για να δω αν αναφέρεται στους μισθούς των κληρικών που επιβαρύνουν ενεξαιρέτως όλους τους Έλληνες φορολογούμενους.
Οπως ολοι ξερουμε το Υπουργειο στο οποιο υπαγεται ο θεολογος αυτος δεν ειναι απλως Υπουργειο Εθνικης Παιδειας αλλα ειναι και Θρησκευματων. Και αυτο εχει τη σημασια του. Πραγμα το οποιο οδηγει το ζητημα να μην ειναι καθολου ξεκαθαρο οχι μονο για τη λειτουργια του μαθηματος των θρησκευτικων. Δυστυχως δεν ειναι μονο το μαθημα των θρησκευτικων που δινει τον τονο: εξισου αν οχι περισσοτερο τον δινει ο αγιασμος στην αρχη της χρονιας, ο εκκλησιασμος, η εικονα του Χριστου πανω απο τον πινακα. Και καμια μεμονομενη -συμβολικη παραιτηση δεν προκειται να αλλαξει τον χαρακτηρα αυτον. Μονο μεσα απο συλλογικη δραση μπορει να υπαρξει καποιο αποτελεσμα. Αλλα στην παρουσα συγκυρια νομιζω οτι η πλειοψηφια των πολιτων θελει και αποζητει αυτην την κατασταση. Αυτο δεν το λεω για να δικαιολογησω την κατασταση, ουτε για να τη θεωρησω μη ανατρεψιμη, αλλα για να τονισω το ασκοπο μιας συμβολικης πραξης παραιτησης τουλαχιστον προς το παρον. Κατι τετοιο θα μπορουσε να εχει ενα αποτελεσμα μονο αν η πλειοψηφια οντως ηθελε καποιου τετοιου ειδους αλλαγη και ειχε ηδη δραστηριοποιηθει προς αυτην την κατευθυνση με πλειστους οσους τροπους συλλογικης -και οχι μεμονομενης -δρασης.
Συμφωνω μαζι σου οτι θα επρεπε το μαθημα να ειναι και θρησκειολογικης φυσης, αλλα και ιστοριας των ανθρωπινων ιδεων. Δε θα με χαλαγε ομως κιολας να μαθαιναν και τα παιδια και πεντε πραγματα σχετικα με τη Καινη και τη Παλαια Διαθηκη -οχι βεβαια οτι τωρα μαθαινουν: ενοχλουμαι που η κορη μου δεν γνωριζει για παραδειγμα την ιστορια της Ιουδηθ και του Οροφερνη και με ρωταει μπροστα στον σχετικο πινακα: "Αυτη γιατι τον εσφαξε; Την κερατωνε;" Οπως και να το κανουμε η χριστιανικη θρησκεια εχει σφραγισει τον ευρωπαικο πολιτισμο και αν καποιος την αγνοει, θα αγνοει παραλληλα και τα προιοντα του πολιτισμου αυτου, ειτε λεγεται Μπαχ, ειτε λεγεται Καραβατζιο, ειτε λεγεται φιλοσοφια, ειτε λεγεται ποιηση κλπ. Ακομη και οι αθεοι διανοητες το καλουπι της χριστιανικης θρησκειας προσπαθησαν να σπασουν.
Όμως σε κανένα μα κανένα δεν λείπει το μάθημα των θρησκευτικών.
Να που κανεις ενα λαθος: Για μενα το μαθημα των θρησκευτικων ετσι οπως τα εζησα απο το 1975 (δεν ηταν "ευκολη" η εποχη) και κατοπιν, ηταν μια οαση και ενα παραθυρο σε νεους κοσμους. Βεβαια ετυχε να εχω (και σειρες πριν απο εμενα και σειρες μετα απο εμενα) εναν εξαιρετικο θεολογο.
Για την 28η Οκτωβριου μας διαβαζε "το ασμα ηρωικο και πενθιμο για τον χαμενο ανθυπολοχαγο της Αλβανιας" (σιγα και μην ηταν το σχετικο ποιημα στα σχολικα προγραμματα τοτε) τα χριστουγεννα μας μιλουσε για την αναβιωση του θεατρου στον δυτικο μεσαιωνα μεσα απο ιστοριες της γεννησης μεσα στις εκκλησιες και τη συνδεση της ανθρωπινης θρησκευτικοτητας με την αναγκη του να υποδυθει κανεις "ιερους" ρολους και ετσι το συνεδεε με την εμφανιση του αρχαιου θεατρου στην Ελλαδα. Μας μιλησε για τον Πλατωνα και τον Αριστοτελη και για το πως προσληφθηκαν απο τον Αυγουστινο ο πρωτος και απο τον Θωμα τον Ακινατη ο δευτερος. Για την απορριψη απο την χριστιανικη θρησκεια της ιδεας της δημιουργιας, ετσι οπως την διατυπωνει ο Πλατωνας στον Τιμαιο και για το ποσο θρησκευτικα επαναστατικη ειναι ο πινακας του Ραφαηλ "Η Σχολη των Αθηνων" που βρισκεται στο Βατικανο οπου απεικονιζεται ο Πλατωνας με το βιβλιο του "Τιμαιος" στο χερι. Για τη φυγη των βυζαντινων λογιων στην Ιταλια, για τον Πληθωνα Γεμιστο, για τον Λεοντα Αλατιο και τον καρδιναλιο Βησαριωνα. Για την αποφατικη θεολογια και τους μυστικιστες. Το Πασχα μας εκανε παραλληλες αναγνωσεις κειμενων: Τους θρηνους της Παναγιας με παραλληλη αναγνωση τον Επιταφιο του Ριτσου, ειτε τους Πονους της Παναγιας, ειτε τη Μανα του Χριστου του Βαρναλη. Μας εισηγαγε στην θρησκευτικη ποιηση διαβαζοντας μας το Ασμα Ασματων και την προς Κορινθους Επιστολη Α' κεφ 13. Μας εξηγουσε τις αιρεσεις και τη σχεση τους με το ανατολικο ρωμαικο κρατος. Μας διαβαζε ποιηματα του Νικου Καρουζου, του Μιλτου Σαχτουρη και του Μανολη Αναγνωστακη. Μας προτεινε θεατρικα εργα να δουμε, οργανωνε επισκεψεις στα μουσεια και ηταν ο υπευθυνος του θεατρικου ομιλου μας, οπου μελετουσαμε τοτε Μπεκετ και Ιονεσκο. Οχι δε θα ηθελα να μην εχω καθηγητη εναν τετοιο θεολογο. Θα ημουν πολυ πιο φτωχη στην καλλιεργεια μου.
δεν έχω κάνει τίποτε από αυτά που με κατηγορεί. Ούτε δεύτερο σπίτι, ούτε εξοχικό, ούτε αυθαίρετο, ούτε διορισμούς, υπηρέτησα στον Έβρο και ο πατέρας μου πέθανε περιμένοντας την σειρά του για χημειοθεραπεία...
Ας τα βρει με αυτούς που τον στήριζαν και τους στήριζε τόσα μα τόσα χρόνια.
Μα ο πανηγυρικος της 28ης Οκτωβριου δεν εχει σημειο εκκινησης εσενα σε καμια περιπτωση (ουτε πολυπληθεις αναλογες με εσενα περιπτωσεις). Ουτε φυσικα απευθυνεται σε εσενα. Ετσι οπως τον διαβασα μου δινει την αισθηση οτι απευθυνεται στην νεολαια, θεωροντας ως αδιεξοδο το κυριαρχο ιδεολογικα μοντελο. Και κατα τη γνωμη μου οντως ειναι αδιεξοδο το μοντελο της καταναλωσης και πολυ καλα κανει και το επισημαινει. Ειναι θεμα εθυνης να το επισημανει στους μαθητες του. Τωρα το ποιοι τον στηριζαν και το ποιους στηριζε, δεν το ξερω αλλα και δεν νομιζω οτι προκυπτει πουθενα απο τα λεγομενα του.
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Σας διάβαζε Αναγνωστάκη ο καθηγητής θεολογίας? λυπάμαι έχουμε μεγαλώσει σε διαφορετικούς κόσμους. Και εγώ είχα καταπληκτικούς καθηγητές, οι καλύτεροι από τα Γιάννενα, αλλά με τίποτα θεολόγους.
Αν η θρησκεία με βοηθά να αναγνωρίζω επεισόδια σε πίνακες των Ευρωπαικών Μουσείων, ευχαριστώ δεν θα πάρω, άλλα πραγματα θα περίμενα... τα υπόλοιπα τα βρίσκω και μοναχός μου.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
.. τα υπόλοιπα τα βρίσκω και μοναχός μου.
Αυτο το εχω πει πολλες φορες και εγω και το εχω κανει σπανιως. Οπως μπορει να με εμπνευσει ενας αλλος ανθρωπος, σπανιως μπορει να με παρακινησει ο εαυτος μου. Οπως αδυνατω για παραδειγμα να μαθω ξενη γλωσσα απο linguaphon, καπως ετσι...
Και ναι...υπαρχουν πολλοι κοσμοι στην ιδια χωρα.
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Αυτο το εχω πει πολλες φορες και εγω και το εχω κανει σπανιως. Οπως μπορει να με εμπνευσει ενας αλλος ανθρωπος, σπανιως μπορει να με παρακινησει ο εαυτος μου. Οπως αδυνατω για παραδειγμα να μαθω ξενη γλωσσα απο linguaphon, καπως ετσι...
Και ναι...υπαρχουν πολλοι κοσμοι στην ιδια χωρα.
Ερση ειλικρινά αδυνατώ να σε παρακολουθήσω, πιθανότατα επειδή δεν θέλω.
ΣΑΦΩΣ οι ψηφοφόροι θέλουν τα θρησκευτικά στο σχολείο
ΣΑΦΩΣ και ο παραπάνω κύριος δεν κινδυνεύει από την δική μου παρότρυνση να παραιτηθεί.
ΣΑΦΩΣ και δεν είσαι τόσο αφελής ώστε να μην αντιλαμβάνεσαι ποιοι στήριξαν ποιους όλα αυτά τα χρόνια.
ΣΑΦΩΣ δεν απευθύνεται σε εμένα καθώς ξέρει καλά ότι από τύπους σαν εμένα δεν έχει να βγάλει και πολλά πράγματα.
ΣΑΦΩΣ αφού θολώσει λίγο τα νερά και επιπλεύσει, μόλις βρει την πρώτη ευκαιρία θα βουτήξει στο ψητό παρέα με όλους αυτούς που υποτίθεται ότι καταφέρετε εναντίον.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.681
Likes
50.539
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Όμως σε κανένα μα κανένα δεν λείπει το μάθημα των θρησκευτικών.

Πλάκα πρέπει να κάνεις. Σε ποιο άλλο μάθημα έφτιαχνες τριαξονικές σαϊτες, βελτίωνες τη σταυρωτή σου τρίπλα, έπαιζες με το ντεκολτέ της Ελένης και -κυρίως- είχες τον υπεραπαραίτητο χρόνο να ετοιμάσεις τα σκονάκια για το διαγώνισμα χημείας; Ειδικά στη 3η Λυκείου όλο το στρες των Πανελληνίων ξεφούσκωνε στην ώρα του παιδιού, που και μόνο για ψυχολογικούς λόγους ήταν απαραίτητη.
Όποιος βγάλει τα Θρησκευτικά από το σχολείο θα μας βρει απέναντί του στα οδοφράγματα.Κάτω τα χέρια από το Ταλμούδ.Νόμος είναι το δίκιο του Ιακώβ. Ιωνά ζούμε για να σ' ακούμε. Σήκω Λάζαρε για να δεις το παιδί της αλλαγής.Υπάρχει καλύτερος Μυστικός Δείπνος και τον θέλουμε. Ιούδας: Δύναμη Ευθύνης, Δύναμη Προοπτικής.

Είναι πολιτικό το θέμα.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
1.Ερση ειλικρινά αδυνατώ να σε παρακολουθήσω, πιθανότατα επειδή δεν θέλω.
2.ΣΑΦΩΣ οι ψηφοφόροι θέλουν τα θρησκευτικά στο σχολείο
3.ΣΑΦΩΣ και ο παραπάνω κύριος δεν κινδυνεύει από την δική μου παρότρυνση να παραιτηθεί.
4.ΣΑΦΩΣ και δεν είσαι τόσο αφελής ώστε να μην αντιλαμβάνεσαι ποιοι στήριξαν ποιους όλα αυτά τα χρόνια.
5.ΣΑΦΩΣ δεν απευθύνεται σε εμένα καθώς ξέρει καλά ότι από τύπους σαν εμένα δεν έχει να βγάλει και πολλά πράγματα.
6.ΣΑΦΩΣ αφού θολώσει λίγο τα νερά και επιπλεύσει, μόλις βρει την πρώτη ευκαιρία θα βουτήξει στο ψητό παρέα με όλους αυτούς που υποτίθεται ότι καταφέρετε εναντίον.

Εβαλα χρωματιστα νουμερα στην παραθεση σου γιατι δεν ξερω να την κοψω σε επιμερους τμηματα ωστε να σχολιασω τα επι μερους στοιχεια.

1. Ξεκαθαρισε σε παρακαλω αν θελεις να με παρακολουθησεις η οχι. Δεν εισαι υποχρεωμενος να το θελεις, αλλα αν δε θελεις να με παρακολουθεις, δεν εχει νοημα και εγω να απαντω, οποτε ας το αφησουμε.
2. Ωραια! Συμφωνουμε.
3. Τοτε να θεωρησω την παροτρυνση σου ρητορικο σχημα υπερβολης;
4. Πολλοι στηριξαν πολλους, ολα αυτα τα χρονια. Αλλα ο συγκεκριμενος ειναι ενας καθηγητης των 1300 ευρω το μηνα (περιπου) ο οποιος θα διοριστηκε με τον τροπο που διοριστηκαν ολοι οι καθηγητες στην Ελλαδα την εποχη του. (επετηριδα αν ηταν παλαιοτερος-ΑΣΕΠ αν ειναι νεοτερος). Ξερεις κατι πιο συγκεκριμενο για καποια ανομη στηριξη την οποια ελαβε αυτος ο συγκεκριμενος ανθρωπος και δεν ελαβε καποιος αλλος συνυποψηφιος του καθηγητης θρησκευτικων; Δεν τον ξερω τον συγκεκριμενο και δε θα ηθελα να κρινω καποιον χωρις να ξερω καταρχην την πολιτεια του, ειτε ειναι θρησκος, ειτε ειναι αθεος- και για τον σχηματισμο της κρισης μου ειναι τελειως αδιαφορο αν εχει καποια μεταφυσικη πιστη η οχι. Η υπαρξη της η η ανυπαρξια της δεν ειναι στοιχειο που θα επηρεασει σε τιποτε την οποια κριση μου. Και απο τις δυο κατηγοριες υπαρχουν εξαιρετικα καλοι ανθρωποι και εξαιρετικα κακοι. Ουτε θεωρω εξ ορισμου και a priori ολους τους θεoλογους κακους ως καθηγητες (αν και στατιστικα οι αχρηστοι και οι ανεγκεφαλοι και οι σκοταδιστες ειναι η συντριπτικη πλειοψηφια σε αυτην την κατηγορια), ουτε τους αθεους ντε και καλα καλους ανθρωπους η καλους καθηγητες.
5. Τι εχει να κερδισει απο εναν πανηγυρικο που εκφωνησε μια 28η Οκτωβριου; Δεν εκφωνησε και προεκλογικο λογο ζητωντας τη ψηφο μας κιολας!
6. Εχω την αισθηση οτι κρινεις χωρις να τον ξερεις τον ανθρωπο. Μπορει να ειναι αριβιστας, οπως ισχυριζεσαι, μπορει και να ειναι και εντιμος. Το μονο στοιχειο που εχουμε ειναι ο λογος του. Και απο το συγκεκριμενο λογο που τον εβαλαν να εκφωνησει (αν και δεν ξερουμε συγκεκριμενα υπο ποιες περιστασεις, εγω καταλαβα οτι τον εβαλε ο γυμνασιαρχης του να τον εκφωνησει μετα την δοξολογια) δεν προκυπτει τιποτε για τον ιδιο. Αν εσυ βλεπτεις κατι το μεπτο στον λογο του το οποιο αποκαλυπτει οτι σκοπευει στο μελλον να βουτηξει στο ψητο, θα ηθελα να μου το υποδειξεις. Ειναι ενδεχομενο να μου εχει διαφυγει.
Κατα τα αλλα σημερα με ενδιαφερει περισσοτερο το περιεχομενο του λογου του, παρα το αν στο εγγυς η απωτερο μελλον θα βαλει τα δακτυλα του στο μελι. Για το τι θα γινει στο μελλον δε μπορω να ειμαι σιγουρη για κανεναν-και για να ειμαι ειλικρινης, ουτε καν για τον ιδιο τον εαυτο μου.
 
Last edited by a moderator:

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Εβαλα χρωματιστα νουμερα στην παραθεση σου γιατι δεν ξερω να την κοψω σε επιμερους τμηματα ωστε να σχολιασω τα επι μερους στοιχεια.

1. Ξεκαθαρισε σε παρακαλω αν θελεις να με παρακολουθησεις η οχι. Δεν εισαι υποχρεωμενος να το θελεις, αλλα αν δε θελεις να με παρακολουθεις, δεν εχει νοημα και εγω να απαντω, οποτε ας το αφησουμε.
2. Ωραια! Συμφωνουμε.
3. Τοτε να θεωρησω την παροτρυνση σου ρητορικο σχημα υπερβολης;
4. Πολλοι στηριξαν πολλους, ολα αυτα τα χρονια. Αλλα ο συγκεκριμενος ειναι ενας καθηγητης των 1300 ευρω το μηνα (περιπου) ο οποιος θα διοριστηκε με τον τροπο που διοριστηκαν ολοι οι καθηγητες στην Ελλαδα την εποχη του. (επετηριδα αν ηταν παλαιοτερος-ΑΣΕΠ αν ειναι νεοτερος). Ξερεις κατι πιο συγκεκριμενο για καποια ανομη στηριξη την οποια ελαβε αυτος ο συγκεκριμενος ανθρωπος και δεν ελαβε καποιος αλλος συνυποψηφιος του καθηγητης θρησκευτικων; Δεν τον ξερω τον συγκεκριμενο και δε θα ηθελα να κρινω καποιον χωρις να ξερω καταρχην την πολιτεια του, ειτε ειναι θρησκος, ειτε ειναι αθεος- και για τον σχηματισμο της κρισης μου ειναι τελειως αδιαφορο αν εχει καποια μεταφυσικη πιστη η οχι. Η υπαρξη της η η ανυπαρξια της δεν ειναι στοιχειο που θα επηρεασει σε τιποτε την οποια κριση μου. Και απο τις δυο κατηγοριες υπαρχουν εξαιρετικα καλοι ανθρωποι και εξαιρετικα κακοι. Ουτε θεωρω εξ ορισμου και a priori ολους τους θεoλογους κακους ως καθηγητες (αν και στατιστικα οι αχρηστοι και οι ανεγκεφαλοι και οι σκοταδιστες ειναι η συντριπτικη πλειοψηφια σε αυτην την κατηγορια), ουτε τους αθεους ντε και καλα καλους ανθρωπους η καλους καθηγητες.
5. Τι εχει να κερδισει απο εναν πανηγυρικο που εκφωνησε μια 28η Οκτωβριου; Δεν εκφωνησε και προεκλογικο λογο ζητωντας τη ψηφο μας κιολας!
6. Εχω την αισθηση οτι κρινεις χωρις να τον ξερεις τον ανθρωπο. Μπορει να ειναι αριβιστας, οπως ισχυριζεσαι, μπορει και να ειναι και εντιμος. Το μονο στοιχειο που εχουμε ειναι ο λογος του. Και απο το συγκεκριμενο λογο που τον εβαλαν να εκφωνησει (αν και δεν ξερουμε συγκεκριμενα υπο ποιες περιστασεις, εγω καταλαβα οτι τον εβαλε ο γυμνασιαρχης του να τον εκφωνησει μετα την δοξολογια) δεν προκυπτει τιποτε για τον ιδιο. Αν εσυ βλεπτεις κατι το μεπτο στον λογο του το οποιο αποκαλυπτει οτι σκοπευει στο μελλον να βουτηξει στο ψητο, θα ηθελα να μου το υποδειξεις. Ειναι ενδεχομενο να μου εχει διαφυγει.
Κατα τα αλλα σημερα με ενδιαφερει περισσοτερο το περιεχομενο του λογου του, παρα το αν στο εγγυς η απωτερο μελλον θα βαλει τα δακτυλα του στο μελι. Για το τι θα γινει στο μελλον δε μπορω να ειμαι σιγουρη για κανεναν-και για να ειμαι ειλικρινης, ουτε καν για τον ιδιο τον εαυτο μου.
1. Το ξέρεις πολύ καλά ότι σε παρακολουθώ και δεν σου χρειάζεται να σε φορτώνω με περιττές κολακείες.
2. Συμφωνούμε αλλά η δική μου διαπίστωση γίνεται με μεγάλη λύπη. Εσένα φαίνεται να σε ευχαριστεί.
3. Σαφέστατα, αν και η πραγματική μου επιθυμία είναι να απολυθούν όλοι και να προσληφθούν από την Εκκλησία.
4. Καταρχήν δεν μιλώ για τον συγκεκριμένο που ούτε το όνομά του δεν πρόσεξα. Το σινάφι του όμως στηρίζει μια κατάσταση απλώς χωρίς να προσφέρει τίποτε. Τα 1300 ευρώ είναι πολλά λεφτά για κάποιον που προσφέρει τίποτα. Φυσικά κερδίζει και την αναγνώριση από τα παρόμοια συνάφια και αυτό για κάποιους είναι ακόμη πιο σημαντικό.
5. Πολύ απλά κάνει αυτό που έκανε ο Πάγκαλος, προσπαθεί να τους κάνει όλους συνένοχους. Λυπάμαι πολύ, δεν είναι έτσι.
6. Σαφώς και δεν τον ξέρω τον άνθρωπο και ούτε θέλω να τον γνωρίσω. Και αν γίνομαι άδικος μαζί του επειδή αυτός είναι καλύτερος από τους άλλους του είδους του, λυπάμαι πολύ, αλλά εγώ δεν βλέπω πρόσωπα παρά μία αχόρταγη, δυστυχώς μεγάλη κάστα, παπάδων, θεολόγων να σιγοντάρει την πολιτική ανεπάρκεια και να την εκμεταλεύεται. Δική του επιλογή ήταν να ανήκει σε αυτή τη κάστα. Σε αντίθετη περίπτωση και αν όντως θέλει να διαχωρίσει τη θέση επανέρχομαι στην αρχική μου πρόταση, ας παραιτηθεί.
 
Last edited by a moderator:

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
1. Το ξέρεις πολύ καλά ότι σε παρακολουθώ και δεν σου χρειάζεται να σε φορτώνω με περιττές κολακείες.
2. Συμφωνούμε αλλά η δική μου διαπίστωση γίνεται με μεγάλη λύπη. Εσένα φαίνεται να σε ευχαριστεί.
3. Σαφέστατα, αν και η πραγματική μου επιθυμία είναι να απολυθούν όλοι και να προσληφθούν από την Εκκλησία.
4. Καταρχήν δεν μιλώ για τον συγκεκριμένο που ούτε το όνομά του δεν πρόσεξα. Το σινάφι του όμως στηρίζει μια κατάσταση απλώς χωρίς να προσφέρει τίποτε. Τα 1300 ευρώ είναι πολλά λεφτά για κάποιον που προσφέρει τίποτα. Φυσικά κερδίζει και την αναγνώριση από τα παρόμοια συνάφια και αυτό για κάποιους είναι ακόμη πιο σημαντικό.
5. Πολύ απλά κάνει αυτό που έκανε ο Πάγκαλος, προσπαθεί να τους κάνει όλους συνένοχους. Λυπάμαι πολύ, δεν είναι έτσι.
6. Σαφώς και δεν τον ξέρω τον άνθρωπο και ούτε θέλω να τον γνωρίσω. Και αν γίνομαι άδικος μαζί του επειδή αυτός είναι καλύτερος από τους άλλους του είδους του, λυπάμαι πολύ, αλλά εγώ δεν βλέπω πρόσωπα παρά μία αχόρταγη, δυστυχώς μεγάλη κάστα, παπάδων, θεολόγων να σιγοντάρει την πολιτική ανεπάρκεια και να την εκμεταλεύεται. Δική του επιλογή ήταν να ανήκει σε αυτή τη κάστα. Σε αντίθετη περίπτωση και αν όντως θέλει να διαχωρίσει τη θέση επανέρχομαι στην αρχική μου πρόταση, ας παραιτηθεί.
2. Αν εδωσα την εντυπωση οτι χαιρομαι με αυτην την κατασταση, πολυ κακως την εδωσα. Δε με εκφραζει καθολου και προφανως το διατυπωσα ασχημα. Καθολου δεν χαιρομαι που ουτε για τα αυτονοητα ωρες ωρες δε μπορουμε να συμφωνησουμε ως συνολο.
3. Στα πλαισια ενος πραγματικου διαχωρισμου Κρατους και Εκκλησιας πολλα θα μπορουσαν να γινουν. Στον σημερινο εναγκαλιασμο αυτο δεν αποκομιζει μονο η εκκλησια οφελη, αλλα και το κρατος. Ο γαμος αυτος υπαρχει κοινη συναινεση.
4. Αντε παλι για το συναφι που δεν προσφερει τιποτε. Ο συγκεκριμενος ομως ειναι πολυ πιθανον να προσφερει πολυ περισσοτερα απο εναν αδιαφορο φιλολογο. Μιλω παντα επι ατομικου και συγκεκριμενου, τρομαζω πολυ με την υπαγωγη της καθε μιας ατομικοτητας στο γενικο σχημα ενος σιναφιου, μιας κλικας. Αυτη η γενικευση μου θυμιζει κατι ρησεις: Ολοι οι δικηγοροι ειναι για κρεμασμα (οντως, παρα πολυ ειναι για κρεμασμα!), ολοι οι γιατροι θελουν σκοτωμα (υποθετω οτι και απο αυτους αρκετοι ειναι για την γκιλοτινα), ουδεις μωροτερος των ιατρων αν δεν υπηρχαν οι δασκαλοι, και λιγο ως πολυ καθε μια κατηγορια ανθρωπων ειναι για πεταμα. Αν κανεις ακολουθησει ολα αυτα, θα καταληξει οτι η "κοινωνια ειναι σκατα" και η μονη του λυση ειναι να παρει τα βουνα και να γινει μισανθρωπος, πραγμα εξαιρετικα ανωφελο.
5. Αν θεωρησες οτι ο λογος του ειχε ως στοχο την συνενοχη ολων των ενηλικων, τοτε οντως υπαρχει ενα προβλημα πολυ σοβαρο στη δομη του λογου αυτου. Ισως ομως θα επρεπε να λαβεις υποψη σου οτι δεν απευθυνοταν σε ενηλικες, αλλα σε μαθητες, πραγμα που σημαινει οτι εκεινοι δε θα ειχαν κανενα λογο να θεωρησουν εαυτους συνενοχους σε κατι. Αυτο που καταλαβα εγω ειναι ενα "προσεξτε μην πεσετε στην λουμπα του ευδαιμονισμου που επεσαν οι ενηλικες (γονεις σας-αυτο δε λεγεται αμεσα, αλλα υπονοειται εμμεσα) γιατι κατι τετοιο οδηγει σε αδιεξοδα και προσωπικα, αλλα και εθνικα". Παραινεση προς μαθητες ειναι, την οποια ενας δασκαλος δικαιουται εως και υποχρεουται να την κανει. Αν το ακροατηριο του ηταν ενηλικες, τοτε σαφως και προκυπτει το θεμα που θετεις. Υποθετω λοιπον, λογω συνθηκων, οτι αποδεκτες του λογου του ειναι ο μαθητικος πληθυσμος του σχολειου του.
6. Εγω παλι προτιμω να βλεπω τους ανθρωπους καταρχην, και μετα την ταξη τους, την καστα τους, την ιδεολογικη τους τοποθετηση, τη θρησκευτικη τους πιστη. Αυτο δε σημαινει οτι δικαιολογω την οποια σταση τους λογω ολων αυτων των παραπανω. Η εντεξη τους αυτη μπορει να μου την αιτιολογησει, να μου την ερμηνευσει, αλλα σε καμια περιπτωση να μου την δικαιολογησει.
Θελω να πω οτι και εγω σιχαινομαι παρα πολυ ολους αυτους τους θεομπαιχτες στους οποιους αναφερεσαι, αλλα για παραδειγμα θαυμαζω πολυ τον παππα στα Οινοφυτα που παλεψε επι χρονια να φερει στη δημοσιοτητα και στη δικαιοσυνη το θεμα του Ασωπου ποταμου προς χαριν της υγειας της ενοριας του και δεν νομιζω οτι θα με τιμουσε η ενεργεια μου αν τον κατατασσα μαζι με τους αλλους παπαρδους στην κλικα των θεομπαιχτων. Και εκ των προτερων, πριν οι ανθρωποι φανερωθουν με τον εναν η τον αλλον τροπο, δεν μπορω να ξερω ποιος ειναι θεομπαιχτης και ποιος δεν ειναι. In dubio pro libertate.
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Έρση μάλλον είσαι πολύ άδικη με τους Δικηγόρους, πιστεύω ότι μια πιο ανθρώπινη λύση θα ήταν να τους βάζαμε όλους σε ένα καράβι (δεμένους) και να το βουλιάζαμε.(εδώ υπάρχει ένα πράσινο ανθρωπάκι με παγωμένο χαμόγελο και κόκκινο σκούφο που δείχνει τα δόντια του).
Έρση μου δυστυχώς υποπέύομαι ότι ο πανηγυρικός μπορεί να ήταν για τους μαθητές αλλά δεν ήταν αυτοί οι τελικοί ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ. Αυτό εξηγεί και την διαρροή΄του στο διαδίκτυο χωρίς να λείπει τελεία. Ξέρουμε βεβαίως ότι σε αυτές τις τελετές δεν παριστανται μόνο οι μαθητές.
Δεν θέλω να σε κουράσω άλλο, θα προσπαθήσω να το ξαναδώ το θέμα από την δική σου προοπτική.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.031
Likes
12.142
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Συγνωμη για την παρεμβαση, αλλα επειδη εμενα δεν μου καιγεται καρφακι για τα θρησκευτικα αν πρεπει να υπαρχουν ή οχι σαν μαθημα στο σχολειο...θελω να σταθω λιγο στο καλεσμα του αγαπητου θεολογου για συστρατευση και να μεινουμε στην πατριδα, να παλεψουμε, να τη βοηθησουμε και πως τα λεει τελος παντων.

Συμφωνω μαζι του οτι ενα πολυ μεγαλο κομματι του λαου εχει ενα μικρο εως απειροελαχιστο μεριδιο ευθυνης για τους λογους που μας εξηγει και ο ιδιος. Παρ' ολ' αυτα εγω αδυνατω να βοηθησω αυτους που δεν θελουν να βοηθηθουν κι ετσι εχω αποφασισει μετα το καλοκαιρι του 2011 να αφησω την Ελλαδα προς αναζητηση καλυτερης τυχης στο εξωτερικο.

Οταν οι κυριοι υπευθυνοι αποφασισουν οτι θελουν να αλλαξει αυτος ο τοπος, τοτε να με ξανακαλεσει ο κυριος θεολογος και πρωτος θα επιστρεψω να βοηθησω.
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Συγνωμη για την παρεμβαση, αλλα επειδη εμενα δεν μου καιγεται καρφακι για τα θρησκευτικα αν πρεπει να υπαρχουν ή οχι σαν μαθημα στο σχολειο...θελω να σταθω λιγο στο καλεσμα του αγαπητου θεολογου για συστρατευση και να μεινουμε στην πατριδα, να παλεψουμε, να τη βοηθησουμε και πως τα λεει τελος παντων.

Συμφωνω μαζι του οτι ενα πολυ μεγαλο κομματι του λαου εχει ενα μικρο εως απειροελαχιστο μεριδιο ευθυνης για τους λογους που μας εξηγει και ο ιδιος. Παρ' ολ' αυτα εγω αδυνατω να βοηθησω αυτους που δεν θελουν να βοηθηθουν κι ετσι εχω αποφασισει μετα το καλοκαιρι του 2011 να αφησω την Ελλαδα προς αναζητηση καλυτερης τυχης στο εξωτερικο.

Οταν οι κυριοι υπευθυνοι αποφασισουν οτι θελουν να αλλαξει αυτος ο τοπος, τοτε να με ξανακαλεσει ο κυριος θεολογος και πρωτος θα επιστρεψω να βοηθησω.
Σε πιο ακριβώς μέρος της ομιλίας του βρήκες να λέει ότι ένα πολύ μεγάλο κομάτι του λαού έχει ένα μικρό έως απειροελάχιστο μερίδιο ευθύνης και μάλιστα μας εξηγεί και τους λόγους?
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.031
Likes
12.142
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Σε πιο ακριβώς μέρος της ομιλίας του βρήκες να λέει ότι ένα πολύ μεγάλο κομάτι του λαού έχει ένα μικρό έως απειροελάχιστο μερίδιο ευθύνης και μάλιστα μας εξηγεί και τους λόγους?
Δεν εγινα κατανοητος. Ο μπαρμπας ριχνει ευθυνες κατα παντος. Για να διευκρινισω οτι η αποψη του δεν συμβαδιζει ακριβως με τη δικη μου, προσδιορισα με τον ορο "ενα πολυ μεγαλο κομματι του λαου" το αοριστο μεγεθος των κατα τη γνωμη μου υπευθυνων, οπως επισης με το "ενα μικρο εως απειροελαχιστο" το βαρος της ευθυνης που αυτοι φερουν.
Οι λογοι εχουν να κανουν με τις αιχμες και τις κατηγοριες που εξαπολυει στο κειμενο του.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.844
Μέλη
38.904
Νεότερο μέλος
pstrougaris@yahoo

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom