Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
3η ημέρα
Το πρωί ανακάλυψα ότι «το πολύ καλό για να είναι αληθινό» δωμάτιό μας είχε ένα μειονέκτημά. Έκανε ζέστη. Ναι! Ξύπνησα στις 7 παρά από τη ζέστη. Για κάποιους βέβαια αυτό μπορεί να ακούγεται σαν πλεονέκτημα, αλλά για μένα οι 30 βαθμοί δεν ήταν και τόσο. Το καλοριφέρ (του κάτω ορόφου) έστελνε όλη τη ζέστη ψηλά, με αποτέλεσμα το πατάρι να είναι «φούρνος». Δεν θέλω να γκρινιάζω. Απλά το αναφέρω. Θυμάμαι το hostel της προηγούμενης ημέρας και …τρομάζω. Αν είχαμε μείνει εκεί … η εκδρομή θα ήταν μια καταστροφή. Άσε που δύσκολα θα ξαναέπειθα τον άντρα μου να πάμε κάπου. Και το να ταξιδεύω μόνη μου δεν είναι και το καλύτερό μου.
Τέλος καλό, όλα καλά. 
Το πρωινό μας ήταν οι περισσευούμενες προμήθειες του προηγούμενου πρωινού (της Αμβέρσας). Βραστά αυγά, ψωμάκι, ριζογκεφρέτες και μπάρες δημητριακών. Αφού ήπιαμε και το τσαγάκι μας και τον καφέ μας, ετοιμαστήκαμε για τη σημερινή μας εξόρμηση.
Κατά τις εννέα παρά είμαστε έξω από το σπίτι της φίλης μας και της χτυπούσαμε το κουδούνι.
ΕΝΑ “ΑΣΗΜΟ” UNESCO SITE…
Ύστερα από την πολύ κίνηση που συναντήσαμε (είναι η ώρα που οι Βρυξελλιώτες πάνε στις δουλειές τους και Δευτέρα πρωί) φτάσαμε στην πρώτη γρήγορη στάση της ημέρας, που δεν ήταν άλλο από ένα ακόμα οίκημα που ανήκει στη λίστα της Unesco.
Πρόκειται για το Stoclet House, ένα ιδιωτικό σπίτι που βρίσκεται στη περιοχή Woluwe-Saint-Pierre.
Το Stoclet House είναι ένα οίκημα, το οποίο μπορεί και να μην το προσέξεις, ακόμη και αν περάσεις πεζός μπροστά από το πεζοδρόμιό του. Δεν θα το προσέξεις, γιατί βρίσκεται πάνω σε μια λεωφόρο και καθώς περνάς, η άκρη του ματιού ίσα που θα διακρίνει μια γκρίζα γεωμετρική μορφή έξω από τον φράκτη και τους θάμνους που το περιβάλλει.
Η λεωφόρος Ave de Tervueren, που περνά έξω από το Stoclet House...
και μόλις που προλαβαίνει να το "πάρει το μάτι σου"...
Με μια δεύτερη πιο προσεκτική ματιά όμως θα διαπιστώσει κανείς ότι δεν πρόκειται για μια μέση κατοικία. Είναι εντυπωσιακό όχι μόνο το μέγεθός του, αλλά και πολλά χαρακτηριστικά του, που είναι κάθε άλλο παρά συνηθισμένα.
Η πρόσοψη του κτιρίου, που είναι διακοσμημένη με μαρμάρινα πάνελ και μαύρους γρανίτες, τα παράθυρα που πλαισιώνονται με χάλκινα καλούπια και χρυσαφένιες διακοσμήσεις, τα μπαλκόνια με τα μοντέρνα κιγκλιδώματα και σίγουρα ο πύργος των 20μ. ύψους, στην κορυφή του οποίου βρίσκονται τέσσερα χάλκινα γλυπτά γυμνών ανδρών … προσελκύουν την περισσότερη προσοχή. Με το πέρασμα των χρόνων ότι χάλκινο υπήρχε στη διακόσμηση έχει οξειδωθεί και τώρα το πράσινο χρώμα της οξείδωσης είναι εμφανές.
Το περίεργο είναι ότι αυτό το μεγάλο και πολύ ιδιαίτερο μαρμάρινο σπίτι οικοδομήθηκε πριν 100 χρόνια!
Το Stoclet House ήταν το σπίτι ενός πλούσιου τραπεζίτη και συλλέκτη έργων τέχνης, του Adolphe Stoclet. Δεν τον ενδιέφερε πόσο θα κοστίσει το σπίτι και έδωσε στους αρχιτέκτονες πλήρη καλλιτεχνική ελευθερία. Ένας μεγάλος αριθμός καλλιτεχνών εργάστηκε σε διάφορα μέρη του σπιτιού, συνδυάζοντας τα ταλέντα τους και τα στυλ τους για να δημιουργήσουν ένα πραγματικό αριστούργημα. Η έπαυλη Stoclet ολοκληρώθηκε μέσα σε έξι χρόνια (από το 1905 έως το 1911).
Το αποτέλεσμα είναι ένα κτίριο που σηματοδοτεί το τέλος της Art Nouveau και την αρχή της πιο νηφάλιας Art Deco. Το σπίτι ενέπνευσε ένα νέο κύμα στην αρχιτεκτονική, ενώ παράλληλα είναι ένα από τα πιο εκλεπτυσμένα και πολυτελή ιδιωτικά σπίτια του εικοστού αιώνα.
Το εσωτερικό του -που δυστυχώς μόνο λίγοι και εκλεκτοί μπορούν να θαυμάσουν- ακολουθεί τέλειες και ασύμμετρες κυβικές μορφές και είναι διακοσμημένο με πλούτο και πολυτέλεια, με αποκορύφωμα τη μεγάλη τοιχογραφία που έκανε ο Gustav Klimt για να διακοσμήσει τους τοίχους της τραπεζαρίας του σπιτιού.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά και επειδή το Stoclet Palace είναι ένα καλά διατηρημένο παράδειγμα της δυτικής αισθητικής των αρχών του 20ού αιώνα, το κτίριο χαρακτηρίστηκε από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Ήταν ένα δίλλημα για το αν θα μπει στην Unesco, γιατί ενώ πρόκειται για ένα έργο που σηματοδοτεί την ιστορία της αρχιτεκτονικής εξέλιξης, δεν είναι προσβάσιμο στο κοινό.
Έτσι, όταν η κληρονομιά μας δεν είναι δημόσια….. θα περιοριζόμαστε σε εξωτερικές φωτογραφίες.

Πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τις “αφανείς” λεπτομέρειες, που δεν μοιάζουν ούτε με τις αρχιτεκτονικές συνήθειες της εποχής που χτίστηκε, αλλά ούτε και με της σημερινής. Σαν να είναι μια κατηγορία από μόνο του.
Η πολύ σκοτεινή και επιβλητική είσοδος...
Ή τα άκρως γεωμετρικά παράθυρα…..
Να και άλλο ένα Unesco site που δεν ήθελε πολύ χρόνο για να το δω. Και το πλησίασα όσο δεν πάει……
Το παλάτι του Stoclet, άξιζε σίγουρα να το δούμε, έστω και απ’ έξω.
Τώρα πια … είμαστε έτοιμοι να φύγουμε για Αρδέννες και Λουξεμβούργο.
Ο δρόμος προς το νότο ήταν άψογος σαν και αυτόν που συναντήσαμε και την πρώτη μας ημέρα σε Thieu, & Mechelen. Σε κάποια σημεία ήταν και ρομαντικός...
Λυπήθηκα μόνο αυτούς που έμπαιναν στις Βρυξέλλες, οι οποίοι αντιμετώπιζαν μια κίνηση σαν αυτή της επιστροφής του Πάσχα τη δική μας.
Εμάς ευτυχώς, η έξοδός μας ήταν άνετη.
NAMUR
Η δεύτερη μας στάση ήταν στη Namur.
Η “πρωτεύουσα της” Βαλονίας ήταν ανέκαθεν η πεμπτουσία της στρατιωτικής πόλης με μοναδικό σκοπό τον έλεγχο του στρατηγικά σημαντικού κόμβου των ποταμών Sambre και Meuse. Πάνω ακριβώς στη συμβολή των ποταμών βρίσκεται μια τεράστια πρώην στρατιωτική ακρόπολη, που ήταν ένα από τα ισχυρότερα φρούρια της Ευρώπης μέχρι πρόσφατα και που σήμερα αποτελεί το πλέον κύριο τουριστικό αξιοθέατο της πόλης.
Κάτω από την ακρόπολη, στη βόρεια όχθη του ποταμού Sambre απλώνεται το κέντρο της Namur, με τις χαρακτηριστικές στενές πλατείες και τους δρόμους της, που πλαισιώνονται από μεγάλα παλιά αρχοντικά σε γαλλικό ύφος και με πολλές ωραίες παλιές εκκλησίες που της προσδίδουν ένα γραφικό χαρακτήρα.
Παρκάραμε στο κεντρικότατο υπόγειο γκαράζ κάτω από την κεντρική πλατεία Place d’Armes και κάτω από το belfry της Namur, το οποίο (σωστά μαντέψατε) ανήκει στην Unesco list. Διασχίσαμε την πλατεία και αφού περάσαμε κάτω από την πύλη του εντυπωσιακού Palais de Congres φτάσαμε στο καμπαναριό.
Και πάλι σωστά μαντέψατε …. Το καμπαναριό ήταν κλειστό. Αυτή τη φορά δεν έφταιγε η ώρα που φτάσαμε. Ήταν κλειστό …λόγω εργασιών. Αυτό τουλάχιστον έγραφε η ταμπέλα. Μόνο που εγώ ούτε εργάτες είδα, ούτε σκαλωσιές, ούτε έργα. Παρόλα αυτά εγώ έψαξα τον κλειδοκράτορα…. τον οποίο και βρήκα, αλλά δεν μπορούσα να συνεννοηθώ με τα άψογα γαλλικά που μιλούσε.
Έτσι συμβιβαστήκαμε με το να καθίσουμε στο ακριβώς απέναντι καφέ (Brasserie Bodart), από την τζαμαρία του οποίου είχαμε θέα … το belfry. Τρία τέταρτα καθίσαμε και πίναμε τον καφέ μας απέναντι από το belfry. Τρία τέταρτα τον κοιτούσα. Δεν πιάνεται ότι πήγα σε αυτό το Unesco site; Πιάνεται. Αποφάσισα να το σβήσω από τη λίστα μου και ας μην ανέβηκα πάνω. Καλύτερα φαίνεται απ’ έξω εξάλλου.
Αυτό το ιστορικό κτίριο στο κέντρο της πόλης του Ναμούρ χτίστηκε στα τέλη του 14ου αιώνα και ήταν αρχικά μέρος των οχυρωματικών τειχών της πόλης. Μετατράπηκε σε καμπαναριό ύστερα από την καταστροφή της εκκλησίας και του καμπαναριού της μετά την πολιορκία της πόλης . Έτσι το καμπαναριό της Ναμούρ είναι ένας στρατιωτικός πύργος άμυνας που ανακατανεμήθηκε για αστική χρήση.
Μετά τον καφέ και τα γλυκά που “χτυπήσαμε” εκεί κάναμε και μια μικρή βόλτα παίρνοντας το δρόμο Rue du Pont, που όπως υποδηλώνει και το όνομά του μας οδήγησε σε μια γέφυρα του ποταμού Sambre, που διαρρέει την πόλη. Από εκεί είχαμε μια πολύ καλή οπτική της ακρόπολη της πόλης.
Η πλατεία Place d’Armes...
Ο ποταμός Sambre...
Η ακρόπολη της Namur...
Ύστερα και από αυτή μας τη βόλτα και τις απαραίτητες φωτογραφίες που βγάλαμε, αναχωρήσαμε για την επόμενη πόλη, που ήταν η Dinant.
DINANT
Ύστερα από μισή ώρα περίπου μπήκαμε στην Dinant.
Και μάλιστα από πολύ εντυπωσιακή είσοδο. Περάσαμε ανάμεσα από ένα βράχο…
Στη Dinant, αφού παρκάραμε γρήγορα το αυτοκίνητο στο δρόμο (κάνοντας χρήση παρκόμετρου) ξεκινήσαμε τη βόλτα μας.
H Dinant μου άρεσε πιο πολύ. Η Dinant, προσφέρει ένα σκηνικό για καρτ-ποστάλ, με τη διακριτική παρουσία της Notre-Dame και του καμπαναριού της, που βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Meuse και κάτω ακριβώς από έναν πολύ απότομο βράχο. Αυτός ο βράχος ονομάζεται Bayard. Πήρε το όνομά του από τον Bayard, το μαγικό άλογο που σύμφωνα με το μύθο, πήδηξε από την κορυφή του βράχου στην άλλη όχθη του Meuse.
Η πόλη άνθισε από τα κέρδη της μεταλλουργικής βιομηχανίας, μετατρέποντας χαλκό και ορείχαλκο σε κοσμήματα γνωστά ως dinanderie.
Σήμερα, η Dinant είναι η βάση για την τουριστική βιομηχανία. Το ποτάμι Meuse και τα σκάφη αναψυχής, τα κανό και τα καγιάκ που “κυκλοφορούν” σε αυτόν προσφέρουν υδάτινη διασκέδαση για τους επισκέπτες.
Τώρα όμως ήταν χειμώνας. Δεν κυκλοφορούσε τίποτα.
Ένα άλλο γοητευτικό στοιχείο της πόλης είναι η παρουσία πολλών…. σαξοφώνων. Εκεί που άλλες πόλεις έχουν αγάλματα ηρώων ή επιφανών ανθρώπων, η Dinant έχει σαξόφωνα. Και ο λόγος; Η Dinant είναι η πατρίδα του Sax, του ανθρώπου που το εφεύρε. Υπήρχαν σαξόφωνα παντού. Όχι μόνο στις πλατείες και τα κεντρικά σημεία, αλλά στη μέση του πεζοδρομίου, στη στάση του λεωφορείου, … παντού. Ως και στην κορυφή κάποιων διαφημιστικών πινακίδων είδα … «νότες» αλλά και εξαρτήματα αυτού του μουσικού οργάνου. Πραγματικά ήταν μια πολύ ευχάριστη … νότα για την πόλη.

Πήγαμε μια βόλτα στην επιβλητική εκκλησία της Παναγίας, στο σπίτι του Sax, που έχει μετατραπεί σε ένα μικρό μουσείο και επιχειρήσαμε να πάρουμε το τελεφερίκ για την κορυφή του επιβλητικού βράχου που βρίσκεται η οχυρωμένη ακρόπολη της πόλης. Μα φυσικά ήταν κλειστό. Και που ρωτήσαμε δεν μας κάνανε τη χάρη. Το χειμώνα μόνο Σαββατοκύριακο και για ένα δίωρο μόνο το μεσημέρι λειτουργεί, μας είπανε. Απ‘ ότι κατάλαβα το χειμώνα δεν λειτουργεί και τίποτα στη Βέλγικη επαρχία τουλάχιστον. Ασχολούνται μόνο με τα έργα στους δρόμους, γιατί εκτός από τις Βρυξέλλες και εδώ υπήρχε οργασμός από έργα οδοποιίας όπως και στη Namur επίσης.
Ο ναός της Παναγίας της Namur...
To σπίτι του Sax...
Με τον Sax... να μας υποδέχεται στην πόρτα...
Το κλειστό τελεφερίκ...
Ολόκληρη βιτρίνα με μπισκότα και μόνο. Πρόκειται για το νόστιμο τοπικό σκληρό μπισκότο που ονομάζεται couque de dinant.
Αυτό απεικονίζει την Dinant...
Αποφασίσαμε να καθίσουμε για φαγητό σε ένα Ιταλικό δίπλα στο ποτάμι με θέα το κάστρο της ακρόπολης. Γενικά δεν θα έλεγα ότι υπήρχαν και πολλά μαγαζιά ανοιχτά.
Φάγαμε πίτσες και μακαρονάδες με Ιταλικές τιμές σε ένα ωραίο περιβάλλον.
Κατά την έξοδό μας από την πόλη είδαμε ότι όλη η πόλη είναι πανέμορφη και όχι μόνο το κέντρο της.
Πολύ θα ήθελα να κάνουμε και άλλη στάση σε κανένα χωριό σαν το Crupet ή τη Bouillon, αλλά έτσι μάλλον δεν θα μας “έβγαινε” το Λουξεμβούργο. Είχα στο μυαλό μου και δύο κάστρα που ήταν εκεί κοντά, αλλά όλα αυτά τα μεγαλεπήβολα ήθελαν έξτρα χρόνο και διανυκτέρευση, που δεν διαθέταμε.
Φύγαμε λοιπόν καρφί για το Δουκάτο μη κάνοντας άλλη στάση.
Το πρωί ανακάλυψα ότι «το πολύ καλό για να είναι αληθινό» δωμάτιό μας είχε ένα μειονέκτημά. Έκανε ζέστη. Ναι! Ξύπνησα στις 7 παρά από τη ζέστη. Για κάποιους βέβαια αυτό μπορεί να ακούγεται σαν πλεονέκτημα, αλλά για μένα οι 30 βαθμοί δεν ήταν και τόσο. Το καλοριφέρ (του κάτω ορόφου) έστελνε όλη τη ζέστη ψηλά, με αποτέλεσμα το πατάρι να είναι «φούρνος». Δεν θέλω να γκρινιάζω. Απλά το αναφέρω. Θυμάμαι το hostel της προηγούμενης ημέρας και …τρομάζω. Αν είχαμε μείνει εκεί … η εκδρομή θα ήταν μια καταστροφή. Άσε που δύσκολα θα ξαναέπειθα τον άντρα μου να πάμε κάπου. Και το να ταξιδεύω μόνη μου δεν είναι και το καλύτερό μου.
Το πρωινό μας ήταν οι περισσευούμενες προμήθειες του προηγούμενου πρωινού (της Αμβέρσας). Βραστά αυγά, ψωμάκι, ριζογκεφρέτες και μπάρες δημητριακών. Αφού ήπιαμε και το τσαγάκι μας και τον καφέ μας, ετοιμαστήκαμε για τη σημερινή μας εξόρμηση.
Κατά τις εννέα παρά είμαστε έξω από το σπίτι της φίλης μας και της χτυπούσαμε το κουδούνι.
ΕΝΑ “ΑΣΗΜΟ” UNESCO SITE…
Ύστερα από την πολύ κίνηση που συναντήσαμε (είναι η ώρα που οι Βρυξελλιώτες πάνε στις δουλειές τους και Δευτέρα πρωί) φτάσαμε στην πρώτη γρήγορη στάση της ημέρας, που δεν ήταν άλλο από ένα ακόμα οίκημα που ανήκει στη λίστα της Unesco.

Το Stoclet House είναι ένα οίκημα, το οποίο μπορεί και να μην το προσέξεις, ακόμη και αν περάσεις πεζός μπροστά από το πεζοδρόμιό του. Δεν θα το προσέξεις, γιατί βρίσκεται πάνω σε μια λεωφόρο και καθώς περνάς, η άκρη του ματιού ίσα που θα διακρίνει μια γκρίζα γεωμετρική μορφή έξω από τον φράκτη και τους θάμνους που το περιβάλλει.
Η λεωφόρος Ave de Tervueren, που περνά έξω από το Stoclet House...
και μόλις που προλαβαίνει να το "πάρει το μάτι σου"...
Με μια δεύτερη πιο προσεκτική ματιά όμως θα διαπιστώσει κανείς ότι δεν πρόκειται για μια μέση κατοικία. Είναι εντυπωσιακό όχι μόνο το μέγεθός του, αλλά και πολλά χαρακτηριστικά του, που είναι κάθε άλλο παρά συνηθισμένα.
Η πρόσοψη του κτιρίου, που είναι διακοσμημένη με μαρμάρινα πάνελ και μαύρους γρανίτες, τα παράθυρα που πλαισιώνονται με χάλκινα καλούπια και χρυσαφένιες διακοσμήσεις, τα μπαλκόνια με τα μοντέρνα κιγκλιδώματα και σίγουρα ο πύργος των 20μ. ύψους, στην κορυφή του οποίου βρίσκονται τέσσερα χάλκινα γλυπτά γυμνών ανδρών … προσελκύουν την περισσότερη προσοχή. Με το πέρασμα των χρόνων ότι χάλκινο υπήρχε στη διακόσμηση έχει οξειδωθεί και τώρα το πράσινο χρώμα της οξείδωσης είναι εμφανές.
Το περίεργο είναι ότι αυτό το μεγάλο και πολύ ιδιαίτερο μαρμάρινο σπίτι οικοδομήθηκε πριν 100 χρόνια!
Το Stoclet House ήταν το σπίτι ενός πλούσιου τραπεζίτη και συλλέκτη έργων τέχνης, του Adolphe Stoclet. Δεν τον ενδιέφερε πόσο θα κοστίσει το σπίτι και έδωσε στους αρχιτέκτονες πλήρη καλλιτεχνική ελευθερία. Ένας μεγάλος αριθμός καλλιτεχνών εργάστηκε σε διάφορα μέρη του σπιτιού, συνδυάζοντας τα ταλέντα τους και τα στυλ τους για να δημιουργήσουν ένα πραγματικό αριστούργημα. Η έπαυλη Stoclet ολοκληρώθηκε μέσα σε έξι χρόνια (από το 1905 έως το 1911).
Το αποτέλεσμα είναι ένα κτίριο που σηματοδοτεί το τέλος της Art Nouveau και την αρχή της πιο νηφάλιας Art Deco. Το σπίτι ενέπνευσε ένα νέο κύμα στην αρχιτεκτονική, ενώ παράλληλα είναι ένα από τα πιο εκλεπτυσμένα και πολυτελή ιδιωτικά σπίτια του εικοστού αιώνα.
Το εσωτερικό του -που δυστυχώς μόνο λίγοι και εκλεκτοί μπορούν να θαυμάσουν- ακολουθεί τέλειες και ασύμμετρες κυβικές μορφές και είναι διακοσμημένο με πλούτο και πολυτέλεια, με αποκορύφωμα τη μεγάλη τοιχογραφία που έκανε ο Gustav Klimt για να διακοσμήσει τους τοίχους της τραπεζαρίας του σπιτιού.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά και επειδή το Stoclet Palace είναι ένα καλά διατηρημένο παράδειγμα της δυτικής αισθητικής των αρχών του 20ού αιώνα, το κτίριο χαρακτηρίστηκε από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Ήταν ένα δίλλημα για το αν θα μπει στην Unesco, γιατί ενώ πρόκειται για ένα έργο που σηματοδοτεί την ιστορία της αρχιτεκτονικής εξέλιξης, δεν είναι προσβάσιμο στο κοινό.
Έτσι, όταν η κληρονομιά μας δεν είναι δημόσια….. θα περιοριζόμαστε σε εξωτερικές φωτογραφίες.


Πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τις “αφανείς” λεπτομέρειες, που δεν μοιάζουν ούτε με τις αρχιτεκτονικές συνήθειες της εποχής που χτίστηκε, αλλά ούτε και με της σημερινής. Σαν να είναι μια κατηγορία από μόνο του.
Η πολύ σκοτεινή και επιβλητική είσοδος...
Ή τα άκρως γεωμετρικά παράθυρα…..
Να και άλλο ένα Unesco site που δεν ήθελε πολύ χρόνο για να το δω. Και το πλησίασα όσο δεν πάει……
Το παλάτι του Stoclet, άξιζε σίγουρα να το δούμε, έστω και απ’ έξω.
Τώρα πια … είμαστε έτοιμοι να φύγουμε για Αρδέννες και Λουξεμβούργο.
Ο δρόμος προς το νότο ήταν άψογος σαν και αυτόν που συναντήσαμε και την πρώτη μας ημέρα σε Thieu, & Mechelen. Σε κάποια σημεία ήταν και ρομαντικός...
Λυπήθηκα μόνο αυτούς που έμπαιναν στις Βρυξέλλες, οι οποίοι αντιμετώπιζαν μια κίνηση σαν αυτή της επιστροφής του Πάσχα τη δική μας.
NAMUR
Η δεύτερη μας στάση ήταν στη Namur.
Η “πρωτεύουσα της” Βαλονίας ήταν ανέκαθεν η πεμπτουσία της στρατιωτικής πόλης με μοναδικό σκοπό τον έλεγχο του στρατηγικά σημαντικού κόμβου των ποταμών Sambre και Meuse. Πάνω ακριβώς στη συμβολή των ποταμών βρίσκεται μια τεράστια πρώην στρατιωτική ακρόπολη, που ήταν ένα από τα ισχυρότερα φρούρια της Ευρώπης μέχρι πρόσφατα και που σήμερα αποτελεί το πλέον κύριο τουριστικό αξιοθέατο της πόλης.
Κάτω από την ακρόπολη, στη βόρεια όχθη του ποταμού Sambre απλώνεται το κέντρο της Namur, με τις χαρακτηριστικές στενές πλατείες και τους δρόμους της, που πλαισιώνονται από μεγάλα παλιά αρχοντικά σε γαλλικό ύφος και με πολλές ωραίες παλιές εκκλησίες που της προσδίδουν ένα γραφικό χαρακτήρα.
Παρκάραμε στο κεντρικότατο υπόγειο γκαράζ κάτω από την κεντρική πλατεία Place d’Armes και κάτω από το belfry της Namur, το οποίο (σωστά μαντέψατε) ανήκει στην Unesco list. Διασχίσαμε την πλατεία και αφού περάσαμε κάτω από την πύλη του εντυπωσιακού Palais de Congres φτάσαμε στο καμπαναριό.
Και πάλι σωστά μαντέψατε …. Το καμπαναριό ήταν κλειστό. Αυτή τη φορά δεν έφταιγε η ώρα που φτάσαμε. Ήταν κλειστό …λόγω εργασιών. Αυτό τουλάχιστον έγραφε η ταμπέλα. Μόνο που εγώ ούτε εργάτες είδα, ούτε σκαλωσιές, ούτε έργα. Παρόλα αυτά εγώ έψαξα τον κλειδοκράτορα…. τον οποίο και βρήκα, αλλά δεν μπορούσα να συνεννοηθώ με τα άψογα γαλλικά που μιλούσε.



Αυτό το ιστορικό κτίριο στο κέντρο της πόλης του Ναμούρ χτίστηκε στα τέλη του 14ου αιώνα και ήταν αρχικά μέρος των οχυρωματικών τειχών της πόλης. Μετατράπηκε σε καμπαναριό ύστερα από την καταστροφή της εκκλησίας και του καμπαναριού της μετά την πολιορκία της πόλης . Έτσι το καμπαναριό της Ναμούρ είναι ένας στρατιωτικός πύργος άμυνας που ανακατανεμήθηκε για αστική χρήση.
Μετά τον καφέ και τα γλυκά που “χτυπήσαμε” εκεί κάναμε και μια μικρή βόλτα παίρνοντας το δρόμο Rue du Pont, που όπως υποδηλώνει και το όνομά του μας οδήγησε σε μια γέφυρα του ποταμού Sambre, που διαρρέει την πόλη. Από εκεί είχαμε μια πολύ καλή οπτική της ακρόπολη της πόλης.
Η πλατεία Place d’Armes...
Ο ποταμός Sambre...
Η ακρόπολη της Namur...
Ύστερα και από αυτή μας τη βόλτα και τις απαραίτητες φωτογραφίες που βγάλαμε, αναχωρήσαμε για την επόμενη πόλη, που ήταν η Dinant.
DINANT
Ύστερα από μισή ώρα περίπου μπήκαμε στην Dinant.
Και μάλιστα από πολύ εντυπωσιακή είσοδο. Περάσαμε ανάμεσα από ένα βράχο…
Στη Dinant, αφού παρκάραμε γρήγορα το αυτοκίνητο στο δρόμο (κάνοντας χρήση παρκόμετρου) ξεκινήσαμε τη βόλτα μας.
H Dinant μου άρεσε πιο πολύ. Η Dinant, προσφέρει ένα σκηνικό για καρτ-ποστάλ, με τη διακριτική παρουσία της Notre-Dame και του καμπαναριού της, που βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Meuse και κάτω ακριβώς από έναν πολύ απότομο βράχο. Αυτός ο βράχος ονομάζεται Bayard. Πήρε το όνομά του από τον Bayard, το μαγικό άλογο που σύμφωνα με το μύθο, πήδηξε από την κορυφή του βράχου στην άλλη όχθη του Meuse.
Η πόλη άνθισε από τα κέρδη της μεταλλουργικής βιομηχανίας, μετατρέποντας χαλκό και ορείχαλκο σε κοσμήματα γνωστά ως dinanderie.
Σήμερα, η Dinant είναι η βάση για την τουριστική βιομηχανία. Το ποτάμι Meuse και τα σκάφη αναψυχής, τα κανό και τα καγιάκ που “κυκλοφορούν” σε αυτόν προσφέρουν υδάτινη διασκέδαση για τους επισκέπτες.
Τώρα όμως ήταν χειμώνας. Δεν κυκλοφορούσε τίποτα.
Ένα άλλο γοητευτικό στοιχείο της πόλης είναι η παρουσία πολλών…. σαξοφώνων. Εκεί που άλλες πόλεις έχουν αγάλματα ηρώων ή επιφανών ανθρώπων, η Dinant έχει σαξόφωνα. Και ο λόγος; Η Dinant είναι η πατρίδα του Sax, του ανθρώπου που το εφεύρε. Υπήρχαν σαξόφωνα παντού. Όχι μόνο στις πλατείες και τα κεντρικά σημεία, αλλά στη μέση του πεζοδρομίου, στη στάση του λεωφορείου, … παντού. Ως και στην κορυφή κάποιων διαφημιστικών πινακίδων είδα … «νότες» αλλά και εξαρτήματα αυτού του μουσικού οργάνου. Πραγματικά ήταν μια πολύ ευχάριστη … νότα για την πόλη.
Πήγαμε μια βόλτα στην επιβλητική εκκλησία της Παναγίας, στο σπίτι του Sax, που έχει μετατραπεί σε ένα μικρό μουσείο και επιχειρήσαμε να πάρουμε το τελεφερίκ για την κορυφή του επιβλητικού βράχου που βρίσκεται η οχυρωμένη ακρόπολη της πόλης. Μα φυσικά ήταν κλειστό. Και που ρωτήσαμε δεν μας κάνανε τη χάρη. Το χειμώνα μόνο Σαββατοκύριακο και για ένα δίωρο μόνο το μεσημέρι λειτουργεί, μας είπανε. Απ‘ ότι κατάλαβα το χειμώνα δεν λειτουργεί και τίποτα στη Βέλγικη επαρχία τουλάχιστον. Ασχολούνται μόνο με τα έργα στους δρόμους, γιατί εκτός από τις Βρυξέλλες και εδώ υπήρχε οργασμός από έργα οδοποιίας όπως και στη Namur επίσης.
Ο ναός της Παναγίας της Namur...
To σπίτι του Sax...
Με τον Sax... να μας υποδέχεται στην πόρτα...
Το κλειστό τελεφερίκ...
Ολόκληρη βιτρίνα με μπισκότα και μόνο. Πρόκειται για το νόστιμο τοπικό σκληρό μπισκότο που ονομάζεται couque de dinant.
Αυτό απεικονίζει την Dinant...
Αποφασίσαμε να καθίσουμε για φαγητό σε ένα Ιταλικό δίπλα στο ποτάμι με θέα το κάστρο της ακρόπολης. Γενικά δεν θα έλεγα ότι υπήρχαν και πολλά μαγαζιά ανοιχτά.
Φάγαμε πίτσες και μακαρονάδες με Ιταλικές τιμές σε ένα ωραίο περιβάλλον.
Κατά την έξοδό μας από την πόλη είδαμε ότι όλη η πόλη είναι πανέμορφη και όχι μόνο το κέντρο της.
Πολύ θα ήθελα να κάνουμε και άλλη στάση σε κανένα χωριό σαν το Crupet ή τη Bouillon, αλλά έτσι μάλλον δεν θα μας “έβγαινε” το Λουξεμβούργο. Είχα στο μυαλό μου και δύο κάστρα που ήταν εκεί κοντά, αλλά όλα αυτά τα μεγαλεπήβολα ήθελαν έξτρα χρόνο και διανυκτέρευση, που δεν διαθέταμε.
Φύγαμε λοιπόν καρφί για το Δουκάτο μη κάνοντας άλλη στάση.
Last edited: