vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Ημέρα 3η Zabljiak – Μαύρη λίμνη – Trebinje – Stolac – Blagaj Tekke - Mostar
Ξυπνάμε και αντικρίζουμε αυτό το θέαμα.
Η περιοχή είναι πανέμορφη και σου χαρίζει πολλές διαφορετικές εικόνες: ορεινά λιβάδια με αγελάδες που βόσκουν, πυκνά δάση με αιωνόβια έλατα και λίμνες, και γυμνές βραχώδης κορυφές βουνών. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Πρώτη στάση, μετά το πρωινό, η μαύρη λίμνη. «Μαύρη» από την σκιά των πανύψηλων δέντρων που την περιτριγυρίζουν, μέσα σε ένα πανέμορφο δάσος και στο βάθος να ξεπροβάλει η γυμνή κορυφή του Durmitor.
Για να μπούμε στο πάρκο για μία ημέρα, όλοι πάνω από 6 ετών πληρώσαμε 3€ το άτομο και επίσης 2€ πάρκινγκ για κάθε αυτοκίνητο.
Η λίμνη και το τοπίο είναι εκπληκτικά. Πολλά μονοπάτια σε οδηγούν στα ενδότερα του δάσους. Εμείς αρκεστήκαμε σε ένα κομμάτι της περιμετρικής διαδρομής της λίμνης. Φαντάζομαι ότι μπορείς να κάνεις και βαρκάδα μέσα στην λίμνη, όμως δεν βρήκαμε κάποιον στις βάρκες που ήταν αραγμένες στην άκρη της λίμνης για να ρωτήσουμε.

Αφού περπατήσαμε και χαζέψαμε για κανένα 2ωρο, βάλαμε πλώρη για τα επόμενα, δηλαδή τα σύνορα με τη Βoσνία και την πόλη Trebinje. Στον δρόμο εναλλάσσονται τα τοπία που περιέγραψα και πιο πριν, δηλαδή λιβάδια, δάση και γυμνά βουνά. Χάρμα ιδέσθαι δηλαδή.
Μια αδικαιολόγητη – τα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα – καθυστέρηση στα σύνορα, μας τρώει πολύτιμο χρόνο. Σε λίγο κινούμαστε σε γνώριμους δρόμους. Την διαδρομή Trebinje – Mostar την είχαμε κάνει και πέρυσι αλλά με αντίθετη φορά.
Μικρή στάση πλάι στον ποταμό Trebisnjica για ξεκούραση και φαγητό.
Μια βουτιά στα παγωμένα νερά του ποταμού, επίδοξου ισορροπιστή, μας κάνει όλους να σκάσουμε στα γέλια, όχι και τον ίδιο βέβαια.

Μας κάνει εντύπωση πόσα καμένα είδαμε στην διαδρομή προς το Mostar. Πλησιάζοντας το Stolac οι πλαγιές των βουνών γύρω από τον δρόμο καίγονταν και κανείς δεν φαίνεται να δίνει σημασία, να υπάρχει μια κινητοποίηση βρε αδερφέ.
Παρακάτω βρίσκουμε στην άκρη του δρόμου μια υδροφόρα, 3 αμέριμνους πυροσβέστες να κάθονται και να έχουν πιάσει κουβέντα και πιο δίπλα πέντε 10λιτρα δοχεία νερό.

Για γέλια και για κλάματα.
Περνάμε μέσα από καπνούς και φλόγες που καίνε χαμόκλαδα και φτάνουμε στο Stolac.
Αυτή την φορά επιλέγουμε για καφέ το Old Mile δίπλα στο ποτάμι, το οποίο δυστυχώς είναι απογοητευτικά άδειο φέτος και δεν έχει σχέση με τις όμορφες εικόνες που είχα δει στο διαδίκτυο.
Αυτό περιμέναμε να δούμε: (από το διαδίκτυο)
και τελικά είδαμε αυτό το απογοητευτικό θέαμα :
Μάλλον ήρθαμε λάθος εποχή, αλλά δεν πειράζει.
Εξερευνήσαμε την άδεια κοίτη του ποταμού,
απολαύσαμε τον καφέ και τις σπιτικές λεμονάδες

και βάλαμε στο τραπέζι το δίλημμα εάν θα πάμε στον Blagaj Tekke σήμερα ή αύριο το πρωί.
Τελικά, ευτυχώς, τον βάζουμε στο σημερινό πρόγραμμα, γιατί ως γνωστό «μην αφήνεις για αύριο ότι μπορείς να κάνεις σήμερα».
Αν και αργά το απόγευμα, ο χώρος του Tekke είναι ανοιχτός και γεμάτος, κυρίως μουσουλμανικό, κόσμο.
Για πάρκινγκ πληρώσαμε 1€ την ώρα – εναλλακτικά 2€ για όση ώρα θέλεις – και περπατήσαμε 5 λεπτά για την είσοδο όπου πληρώσαμε ακόμη 2€;; ο κάθε ενήλικας.

Εντυπωσιακός κυρίως είναι ο περιβάλλον χώρος και όχι τόσο το κτίριο του Tekke, στον οποίο κινείσαι χωρίς παπούτσια και με την ανάλογη σεμνότητα που προστάζει η θρησκεία τους (μαντήλι, μακριά ρούχα κτλ)

Τριγύρω από το ποτάμι είχε χώρο για καφέ ή φαγητό και το σχετικό πανηγύρι με σουβενίρ κτλ, ενώ στο ποτάμι μπορείς να κάνεις κανό ή βαρκάδα μέχρι την σπηλιά από όπου πηγάζει ο ποταμός.
Μετά από εκεί κατευθυνόμαστε στο γνώριμο από πέρυσι Μόσταρ. Νομίζω ότι όσες φορές κι αν το επισκεφτείς ποτέ δεν το βαριέσαι. Ευτυχώς αυτή την φορά βρήκαμε πολύ εύκολα και χωρίς περιπέτειες τα καταλύματά μας – είπαμε είμαστε παλιοί πια στην πόλη.
Μετά από τηλεφωνήματα και αναζήτηση καταφέραμε να κλείσουμε τραπέζι για 17 στο Sadrivan στο οποίο δεν είχαμε καταφέρει να κάτσουμε πέρυσι και μας είχε μείνει απωθημένο, τελικά όμως δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας, χωρίς να είναι κακό.
Σημείωση: Γενικότερα στις περιοχές που κινηθήκαμε πέρυσι και φέτος, το «τουριστικό» φαγητό επαναλαμβάνεται σε όλες τις χώρες της Γιουγκοσλαβίας, οπότε όσο και νόστιμο να είναι, αρχίζεις να το βαριέσαι. Σε κάποια φάση του ταξιδιού, όλα τα παιδιά, μικρά και μεγάλα, άρχισαν να αναπολούν και να λιγουρεύονται φαγητά όπως τα φασολάκια και τις φακές, που στην Ελλάδα με δυσκολία και γκρίνια έτρωγαν.
(Βέβαια μετά την επιστροφή δυστυχώς το ξέχασαν)

Ακολουθεί μικρή νυχτερινή βόλτα με παγωτό ανά χείρας στη σχεδόν άδεια πόλη και επιστροφή στα δωμάτια.
Μια νέα, κουραστική ημέρα μας περιμένει.
Ξυπνάμε και αντικρίζουμε αυτό το θέαμα.

Η περιοχή είναι πανέμορφη και σου χαρίζει πολλές διαφορετικές εικόνες: ορεινά λιβάδια με αγελάδες που βόσκουν, πυκνά δάση με αιωνόβια έλατα και λίμνες, και γυμνές βραχώδης κορυφές βουνών. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;


Πρώτη στάση, μετά το πρωινό, η μαύρη λίμνη. «Μαύρη» από την σκιά των πανύψηλων δέντρων που την περιτριγυρίζουν, μέσα σε ένα πανέμορφο δάσος και στο βάθος να ξεπροβάλει η γυμνή κορυφή του Durmitor.




Για να μπούμε στο πάρκο για μία ημέρα, όλοι πάνω από 6 ετών πληρώσαμε 3€ το άτομο και επίσης 2€ πάρκινγκ για κάθε αυτοκίνητο.
Η λίμνη και το τοπίο είναι εκπληκτικά. Πολλά μονοπάτια σε οδηγούν στα ενδότερα του δάσους. Εμείς αρκεστήκαμε σε ένα κομμάτι της περιμετρικής διαδρομής της λίμνης. Φαντάζομαι ότι μπορείς να κάνεις και βαρκάδα μέσα στην λίμνη, όμως δεν βρήκαμε κάποιον στις βάρκες που ήταν αραγμένες στην άκρη της λίμνης για να ρωτήσουμε.









Αφού περπατήσαμε και χαζέψαμε για κανένα 2ωρο, βάλαμε πλώρη για τα επόμενα, δηλαδή τα σύνορα με τη Βoσνία και την πόλη Trebinje. Στον δρόμο εναλλάσσονται τα τοπία που περιέγραψα και πιο πριν, δηλαδή λιβάδια, δάση και γυμνά βουνά. Χάρμα ιδέσθαι δηλαδή.
Μια αδικαιολόγητη – τα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα – καθυστέρηση στα σύνορα, μας τρώει πολύτιμο χρόνο. Σε λίγο κινούμαστε σε γνώριμους δρόμους. Την διαδρομή Trebinje – Mostar την είχαμε κάνει και πέρυσι αλλά με αντίθετη φορά.
Μικρή στάση πλάι στον ποταμό Trebisnjica για ξεκούραση και φαγητό.


Μια βουτιά στα παγωμένα νερά του ποταμού, επίδοξου ισορροπιστή, μας κάνει όλους να σκάσουμε στα γέλια, όχι και τον ίδιο βέβαια.

Μας κάνει εντύπωση πόσα καμένα είδαμε στην διαδρομή προς το Mostar. Πλησιάζοντας το Stolac οι πλαγιές των βουνών γύρω από τον δρόμο καίγονταν και κανείς δεν φαίνεται να δίνει σημασία, να υπάρχει μια κινητοποίηση βρε αδερφέ.
Παρακάτω βρίσκουμε στην άκρη του δρόμου μια υδροφόρα, 3 αμέριμνους πυροσβέστες να κάθονται και να έχουν πιάσει κουβέντα και πιο δίπλα πέντε 10λιτρα δοχεία νερό.


Για γέλια και για κλάματα.
Περνάμε μέσα από καπνούς και φλόγες που καίνε χαμόκλαδα και φτάνουμε στο Stolac.
Αυτή την φορά επιλέγουμε για καφέ το Old Mile δίπλα στο ποτάμι, το οποίο δυστυχώς είναι απογοητευτικά άδειο φέτος και δεν έχει σχέση με τις όμορφες εικόνες που είχα δει στο διαδίκτυο.
Αυτό περιμέναμε να δούμε: (από το διαδίκτυο)


και τελικά είδαμε αυτό το απογοητευτικό θέαμα :



Μάλλον ήρθαμε λάθος εποχή, αλλά δεν πειράζει.
Εξερευνήσαμε την άδεια κοίτη του ποταμού,


απολαύσαμε τον καφέ και τις σπιτικές λεμονάδες





και βάλαμε στο τραπέζι το δίλημμα εάν θα πάμε στον Blagaj Tekke σήμερα ή αύριο το πρωί.
Τελικά, ευτυχώς, τον βάζουμε στο σημερινό πρόγραμμα, γιατί ως γνωστό «μην αφήνεις για αύριο ότι μπορείς να κάνεις σήμερα».
Αν και αργά το απόγευμα, ο χώρος του Tekke είναι ανοιχτός και γεμάτος, κυρίως μουσουλμανικό, κόσμο.
Για πάρκινγκ πληρώσαμε 1€ την ώρα – εναλλακτικά 2€ για όση ώρα θέλεις – και περπατήσαμε 5 λεπτά για την είσοδο όπου πληρώσαμε ακόμη 2€;; ο κάθε ενήλικας.







Εντυπωσιακός κυρίως είναι ο περιβάλλον χώρος και όχι τόσο το κτίριο του Tekke, στον οποίο κινείσαι χωρίς παπούτσια και με την ανάλογη σεμνότητα που προστάζει η θρησκεία τους (μαντήλι, μακριά ρούχα κτλ)

Τριγύρω από το ποτάμι είχε χώρο για καφέ ή φαγητό και το σχετικό πανηγύρι με σουβενίρ κτλ, ενώ στο ποτάμι μπορείς να κάνεις κανό ή βαρκάδα μέχρι την σπηλιά από όπου πηγάζει ο ποταμός.

Μετά από εκεί κατευθυνόμαστε στο γνώριμο από πέρυσι Μόσταρ. Νομίζω ότι όσες φορές κι αν το επισκεφτείς ποτέ δεν το βαριέσαι. Ευτυχώς αυτή την φορά βρήκαμε πολύ εύκολα και χωρίς περιπέτειες τα καταλύματά μας – είπαμε είμαστε παλιοί πια στην πόλη.

Μετά από τηλεφωνήματα και αναζήτηση καταφέραμε να κλείσουμε τραπέζι για 17 στο Sadrivan στο οποίο δεν είχαμε καταφέρει να κάτσουμε πέρυσι και μας είχε μείνει απωθημένο, τελικά όμως δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας, χωρίς να είναι κακό.
Σημείωση: Γενικότερα στις περιοχές που κινηθήκαμε πέρυσι και φέτος, το «τουριστικό» φαγητό επαναλαμβάνεται σε όλες τις χώρες της Γιουγκοσλαβίας, οπότε όσο και νόστιμο να είναι, αρχίζεις να το βαριέσαι. Σε κάποια φάση του ταξιδιού, όλα τα παιδιά, μικρά και μεγάλα, άρχισαν να αναπολούν και να λιγουρεύονται φαγητά όπως τα φασολάκια και τις φακές, που στην Ελλάδα με δυσκολία και γκρίνια έτρωγαν.


Ακολουθεί μικρή νυχτερινή βόλτα με παγωτό ανά χείρας στη σχεδόν άδεια πόλη και επιστροφή στα δωμάτια.
Μια νέα, κουραστική ημέρα μας περιμένει.
Last edited: