vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Ημέρα 0
Συνήθως αυτή η ημέρα είναι διαδικαστική για εμάς, καθώς ξεκινώντας από την Πελοπόννησο, πρέπει να διασχίσουμε ένα μεγάλο μέρος της Ελλάδας μέχρι να φτάσουμε στα βόρεια σύνορά της. Αυτή την φορά είπαμε να μην “φορτωθούμε” σε συγγενείς και φίλους, και έτσι επιλέξαμε να διανυκτερεύσουμε οικονομικά, στην Δοϊράνη, από την πλευρά της ΠΓΔΜ. Εκεί θα μαζευόμαστε οι τρεις από τις 4 οικογένειες, ενώ την 4η θα την βρίσκαμε την επόμενη ημέρα κάπου στον αυτοκινητόδρομο των Σκοπίων.
Αφού λοιπόν περάσαμε την γέφυρα
και την ολοκληρωμένη -επιτέλους- Ιόνια οδό, κάναμε μία στάση στο Μέτσοβο για φαγητό και καφέ
και έπειτα συναντηθήκαμε, η πλειοψηφία του γκρουπ, στα σύνορα. Γρήγορο πέρασμα και σε 20 λεπτά είμαστε στην Star Doiran. Ανασύνταξη δυνάμεων και βόλτα στην παραλιακή ζώνη της λίμνης,
την οποία οι γείτονες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τουριστικά και το έχουν εν μέρη καταφέρει.
Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιαστήκαμε από την πόλη και το όλο περιβάλλον, χωρίς να είναι άσχημη, αλλά δεν μας πείραξε, καθότι για εμάς δεν ήταν παρά ένας ενδιάμεσος σταθμός για την ουσιαστική αφετηρία του ταξιδιού μας.
Πολύ όμως ευχαριστηθήκαμε το φαγητό στο εστιατόριο Φυκ - Τακ.
Ημέρα 1η: Star Dojran - Devil's Town - Κοπαονίκ
Σήμερα ξεκινά ουσιαστικά το ταξίδι μας. Προβλέπονται αρκετές ώρες ταξιδιού μέχρι το Κοπαονικ όπου θα διανυκτερεύσουμε, με ενδιάμεση στάση στο Devil’s Town. Οι πληροφορίες μου, λαθεμένα έλεγαν ότι στις 17.00 ο χώρος κλείνει, αντί του σωστού 18.30, οπότε βιαστικά ξεκινάμε.
Στον δρόμο συναντάμε και το 4ο αυτοκίνητο οπότε το γκρουπ συμπληρώθηκε.
Δυστυχώς όμως, στα σύνορα ΠΓΔΜ - Σερβίας, συναντάμε μία μεγάλη ουρά αυτοκινήτων. Έτσι χάνουμε τουλάχιστον 2 πολύτιμες ώρες, περιμένοντας να περάσουμε τα σύνορα.
Επόμενη έκπληξη, το κομμάτι του δρόμου όπου γίνονται έργα και κινούμαστε σημειωτόν μέχρι να βγούμε πάλι στον αυτοκινητόδρομο. Άλλη μία ώρα χαμένη και ο προγραμματισμός πάει για φούντο. Το GPS λέει ότι θα φτάσουμε στις 16:45 στο Devil’s. Κάνουμε μία μίνι σύσκεψη μέσω walkie talkie και αποφασίζουμε - ευτυχώς - να το ρισκάρουμε. Ο δρόμος είναι επαρχιακός με στροφές, τα χωριά που συναντάμε δεν τα λες και όμορφα, καθώς τα μισά σπίτια είναι ασοβάτιστα. Κάποια λεωφορεία κατευθύνονται προς την Πρίστινα προερχόμενα από την Γερμανία (πιθανώς με μετανάστες) οπότε γενικά είναι δύσκολο να κινηθούμε γρήγορα.
Τελικά όταν φτάνουμε, με ανακούφιση διαπιστώνουμε ότι ο χώρος θα είναι ανοιχτός για τουλάχιστον 1,5 ώρα ακόμη.
Μπροστά από την είσοδο του πάρκου, υπάρχουν λίγοι πάγκοι με τοπικά προϊόντα και σουβενίρ. Μπορεί και να είμαστε οι μόνοι επισκέπτες εκείνη τη στιγμή.
Ο υπάλληλος στην είσοδο δέχεται τελικά να πάρει €, καθώς ούτε εμείς έχουμε συνάλλαγμα, ούτε αυτοί δέχονται κάρτα. Όλες οι συνεννοήσεις γίνονται στην διεθνή νοηματική γλώσσα καθώς αγγλικά δεν γνωρίζει.
Οι ενήλικες πληρώνουν 350 δηνάρια, ενώ τα παιδιά μέχρι 12 ετών δεν πληρώνουν. Αφού έκανε κάμποση ώρα να βρει σε ποια ισοτιμία θα μας αλλάξει τα €, μας δίνει τα εισιτήρια και τα ρέστα σε δηνάρια.
Εδώ να σημειώσω, ότι γυρίζοντας, με περίμενε με 60 δηνάρια στο χέρι και με ένα κομπιουτεράκι μου έδωσε να καταλάβω ότι με είχε ‘’ρίξει’’ πριν και ότι έπρεπε να μου δώσει ακόμη 60 δηνάρια (περίπου μισό €) ρέστα. Το γεγονός αυτό πρόσθεσε ακόμη έναν πόντο στην θετική εικόνα που έχουμε ήδη σχηματίσει αυτά τα 2 χρόνια για τους Σέρβους.
Πάμε τώρα στο πάρκο. Για να το γυρίσεις, πρέπει να περπατήσεις μια διαδρομή 30 με 40 λεπτά - χώρια το χάζεμα. Οπότε καλό θα ήταν όποιος το επισκεφτεί να βάλει ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Η διαδρομή είναι κυκλική και στην αρχή είναι ανηφορική ενώ μετά κατηφορική, ενώ ένα μεγάλο μέρος της είναι εκτεθειμένο στον ήλιο.
Το πρώτο σημείο ενδιαφέροντος είναι η πηγή Red Well πλούσια σε σίδηρο, που δίνει το κόκκινο χρώμα στην περιοχή γύρω.
Έπειτα πλησιάζουμε στο κυρίως σημείο ενδιαφέροντος, τις 200 περίπου πυραμίδες με το πέτρινο καπέλο από ανδεσίτη, που έχουν σχηματιστεί από την διάβρωση του εδάφους. Το ύψος τους κυμαίνεται από 2 έως 15 μέτρα και όπως είναι φυσικό έχουν εξάψει την φαντασία των ντόπιων, οι οποίοι έχουν πολλούς μύθους σχετικά με την δημιουργία των πυραμίδων. Δύο είναι οι επικρατέστεροι.
Ο πρώτος λέει ότι στην περιοχή αυτή ζούσαν ευγενικοί και γενναιόδωροι άνθρωποι. Ο διάβολος ζήλεψε την καλοσύνη και την ευτυχία τους, γι αυτό πρόσταξε τους ντόπιους να παντρέψουν τον αδελφό με την αδελφή. Οι πομπή των χωρικών πήγαινε προς την εκκλησία, όμως η νεράιδα ήθελε να αποτρέψει την αιμομιξία. Γι αυτό προσευχήθηκε στον Θεό, ο οποίος άκουσε τις προσευχές της, έστειλε τον δυνατό άνεμο και την καταιγίδα και τους μετέτρεψε όλους σε βράχους.
Στη χαράδρα που σχηματίζεται δίπλα από την 2η ξύλινη πλατφόρμα παρατήρησης, υπάρχει ταμπέλα για την πηγή του διαβόλου, Devil’s Water, οπότε οι περισσότεροι μικροί και μερικοί μεγάλοι ξεκινούν την ανάβαση για να την βρουν. Στα μισά της διαδρομής, συναντήσαμε μία νέα κοπέλα (Κροάτισσα μας είπε ότι είναι) η οποία κουβαλούσε με κόπο αρκετά μεγάλα δοχεία νερό που είχε πιάσει από την πηγή. Όταν την ρωτήσαμε τι τα ήθελε, μας είπε ότι συγγενικό της πρόσωπο θεραπεύτηκε από τον καρκίνο (μάλλον του στομάχου) πίνοντας μικρές ποσότητες από αυτό το νερό, κι από τότε ταξιδεύει κάθε χρόνο και παίρνει νερό.

Πηγή με την έννοια που όλοι ξέρουμε, εμείς δεν βρήκαμε, παρά μία μικρή λακουβίτσα με ελάχιστο τρεχούμενο νερό, κι έτσι επιστρέψαμε στους υπόλοιπους που είχαν πάει σε μία τρίτη πλατφόρμα παρατήρησης από όπου είχες πανοραμική θέα στην περιοχή.
Από εκεί και πέρα αρχίζει το κατηφορικό κομμάτι της διαδρομής, που καταλήγει πρώτα στον ξύλινο ναό της Αγ. Πέτκα, που έχει χτιστεί στα ερείπια παλιότερου ναού.
Εδώ λοιπόν πρέπει να σας πω τον δεύτερο μύθο σχετικά με την περιοχή. Ο μύθος αυτός λέει ότι οι διάβολοι ήταν αυτοί που μετατράπηκαν σε πέτρες. Οι διάβολοι συνήθιζαν να γαντζώνονται στην πλάτη των ανθρώπων, που τους έφερναν προβλήματα. Οι φτωχοί άνθρωποι δεν ήξεραν τι να κάνουν, γι' αυτό ζήτησαν βοήθεια από τον Θεό. Προσεύχονταν και παρέμεναν όλη τη νύχτα στην εκκλησία της Αγίας Πετκα. Το πρωί, όλοι οι διάβολοι ξεγαντζώθηκαν και έγιναν πέτρες.
Μια άλλη παράδοση που έχει να κάνει με την εκκλησία και την Αγία Πετκα, λέει ότι αν σκουπίσεις με ένα μαντίλι την αρρώστια σου και το δέσεις σε ένα κλαδί, (του χώρου φαντάζομαι), η αρρώστια σου θα εξαφανιστεί. Πρέπει βέβαια μετά από 7 ημέρες να έρθεις και να θάψεις το μαντίλι. Αυτά περίπου κατάλαβα διαβάστε τα κι εσείς στην επεξηγηματική ταμπέλα.
Αφού λοιπόν σκουπίσαμε κι εμείς τις όποιες αρρώστιες μας με ένα χαρτομάντιλο, το δέσαμε, όπως είχαν κάνει και πολλοί άλλοι, σε ένα κλαδί, αλλά κανένας μας δεν βρέθηκε στην περιοχή έπειτα από 7 ημέρες για να το θάψει, οπότε ίαση δεν βρήκαμε.
Επιστροφή στα αυτοκίνητα και βάζουμε πλώρη για το Κοπαονικ. Το τοπίο αλλάζει ευχάριστα, όμως εμάς σιγά σιγά μας πιάνει το σκοτάδι και ελάχιστα μπορούμε να δούμε,
Άφιξη στο ξενοδοχείο, το οποίο για κάποιον λόγο που δεν μπορώ να καταλάβω, ενθουσιάζει τα παιδιά τα οποία το θεωρούν σούπερ πολυτελές!! και από εδώ και πέρα είναι σημείο αναφοράς στις όποιες επόμενες συγκρίσεις καταλυμάτων.
Σύντομη ανασυγκρότηση - ξεκούραση και έπειτα φαγητό στην πολύ καλή παραδοσιακή ταβέρνα Komita και ύπνος.
Συνήθως αυτή η ημέρα είναι διαδικαστική για εμάς, καθώς ξεκινώντας από την Πελοπόννησο, πρέπει να διασχίσουμε ένα μεγάλο μέρος της Ελλάδας μέχρι να φτάσουμε στα βόρεια σύνορά της. Αυτή την φορά είπαμε να μην “φορτωθούμε” σε συγγενείς και φίλους, και έτσι επιλέξαμε να διανυκτερεύσουμε οικονομικά, στην Δοϊράνη, από την πλευρά της ΠΓΔΜ. Εκεί θα μαζευόμαστε οι τρεις από τις 4 οικογένειες, ενώ την 4η θα την βρίσκαμε την επόμενη ημέρα κάπου στον αυτοκινητόδρομο των Σκοπίων.
Αφού λοιπόν περάσαμε την γέφυρα

και την ολοκληρωμένη -επιτέλους- Ιόνια οδό, κάναμε μία στάση στο Μέτσοβο για φαγητό και καφέ



και έπειτα συναντηθήκαμε, η πλειοψηφία του γκρουπ, στα σύνορα. Γρήγορο πέρασμα και σε 20 λεπτά είμαστε στην Star Doiran. Ανασύνταξη δυνάμεων και βόλτα στην παραλιακή ζώνη της λίμνης,



την οποία οι γείτονες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τουριστικά και το έχουν εν μέρη καταφέρει.


Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιαστήκαμε από την πόλη και το όλο περιβάλλον, χωρίς να είναι άσχημη, αλλά δεν μας πείραξε, καθότι για εμάς δεν ήταν παρά ένας ενδιάμεσος σταθμός για την ουσιαστική αφετηρία του ταξιδιού μας.

Πολύ όμως ευχαριστηθήκαμε το φαγητό στο εστιατόριο Φυκ - Τακ.
Ημέρα 1η: Star Dojran - Devil's Town - Κοπαονίκ
Σήμερα ξεκινά ουσιαστικά το ταξίδι μας. Προβλέπονται αρκετές ώρες ταξιδιού μέχρι το Κοπαονικ όπου θα διανυκτερεύσουμε, με ενδιάμεση στάση στο Devil’s Town. Οι πληροφορίες μου, λαθεμένα έλεγαν ότι στις 17.00 ο χώρος κλείνει, αντί του σωστού 18.30, οπότε βιαστικά ξεκινάμε.
Στον δρόμο συναντάμε και το 4ο αυτοκίνητο οπότε το γκρουπ συμπληρώθηκε.
Δυστυχώς όμως, στα σύνορα ΠΓΔΜ - Σερβίας, συναντάμε μία μεγάλη ουρά αυτοκινήτων. Έτσι χάνουμε τουλάχιστον 2 πολύτιμες ώρες, περιμένοντας να περάσουμε τα σύνορα.

Επόμενη έκπληξη, το κομμάτι του δρόμου όπου γίνονται έργα και κινούμαστε σημειωτόν μέχρι να βγούμε πάλι στον αυτοκινητόδρομο. Άλλη μία ώρα χαμένη και ο προγραμματισμός πάει για φούντο. Το GPS λέει ότι θα φτάσουμε στις 16:45 στο Devil’s. Κάνουμε μία μίνι σύσκεψη μέσω walkie talkie και αποφασίζουμε - ευτυχώς - να το ρισκάρουμε. Ο δρόμος είναι επαρχιακός με στροφές, τα χωριά που συναντάμε δεν τα λες και όμορφα, καθώς τα μισά σπίτια είναι ασοβάτιστα. Κάποια λεωφορεία κατευθύνονται προς την Πρίστινα προερχόμενα από την Γερμανία (πιθανώς με μετανάστες) οπότε γενικά είναι δύσκολο να κινηθούμε γρήγορα.
Τελικά όταν φτάνουμε, με ανακούφιση διαπιστώνουμε ότι ο χώρος θα είναι ανοιχτός για τουλάχιστον 1,5 ώρα ακόμη.
Μπροστά από την είσοδο του πάρκου, υπάρχουν λίγοι πάγκοι με τοπικά προϊόντα και σουβενίρ. Μπορεί και να είμαστε οι μόνοι επισκέπτες εκείνη τη στιγμή.
Ο υπάλληλος στην είσοδο δέχεται τελικά να πάρει €, καθώς ούτε εμείς έχουμε συνάλλαγμα, ούτε αυτοί δέχονται κάρτα. Όλες οι συνεννοήσεις γίνονται στην διεθνή νοηματική γλώσσα καθώς αγγλικά δεν γνωρίζει.
Οι ενήλικες πληρώνουν 350 δηνάρια, ενώ τα παιδιά μέχρι 12 ετών δεν πληρώνουν. Αφού έκανε κάμποση ώρα να βρει σε ποια ισοτιμία θα μας αλλάξει τα €, μας δίνει τα εισιτήρια και τα ρέστα σε δηνάρια.
Εδώ να σημειώσω, ότι γυρίζοντας, με περίμενε με 60 δηνάρια στο χέρι και με ένα κομπιουτεράκι μου έδωσε να καταλάβω ότι με είχε ‘’ρίξει’’ πριν και ότι έπρεπε να μου δώσει ακόμη 60 δηνάρια (περίπου μισό €) ρέστα. Το γεγονός αυτό πρόσθεσε ακόμη έναν πόντο στην θετική εικόνα που έχουμε ήδη σχηματίσει αυτά τα 2 χρόνια για τους Σέρβους.
Πάμε τώρα στο πάρκο. Για να το γυρίσεις, πρέπει να περπατήσεις μια διαδρομή 30 με 40 λεπτά - χώρια το χάζεμα. Οπότε καλό θα ήταν όποιος το επισκεφτεί να βάλει ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Η διαδρομή είναι κυκλική και στην αρχή είναι ανηφορική ενώ μετά κατηφορική, ενώ ένα μεγάλο μέρος της είναι εκτεθειμένο στον ήλιο.

Το πρώτο σημείο ενδιαφέροντος είναι η πηγή Red Well πλούσια σε σίδηρο, που δίνει το κόκκινο χρώμα στην περιοχή γύρω.




Έπειτα πλησιάζουμε στο κυρίως σημείο ενδιαφέροντος, τις 200 περίπου πυραμίδες με το πέτρινο καπέλο από ανδεσίτη, που έχουν σχηματιστεί από την διάβρωση του εδάφους. Το ύψος τους κυμαίνεται από 2 έως 15 μέτρα και όπως είναι φυσικό έχουν εξάψει την φαντασία των ντόπιων, οι οποίοι έχουν πολλούς μύθους σχετικά με την δημιουργία των πυραμίδων. Δύο είναι οι επικρατέστεροι.


Ο πρώτος λέει ότι στην περιοχή αυτή ζούσαν ευγενικοί και γενναιόδωροι άνθρωποι. Ο διάβολος ζήλεψε την καλοσύνη και την ευτυχία τους, γι αυτό πρόσταξε τους ντόπιους να παντρέψουν τον αδελφό με την αδελφή. Οι πομπή των χωρικών πήγαινε προς την εκκλησία, όμως η νεράιδα ήθελε να αποτρέψει την αιμομιξία. Γι αυτό προσευχήθηκε στον Θεό, ο οποίος άκουσε τις προσευχές της, έστειλε τον δυνατό άνεμο και την καταιγίδα και τους μετέτρεψε όλους σε βράχους.


Στη χαράδρα που σχηματίζεται δίπλα από την 2η ξύλινη πλατφόρμα παρατήρησης, υπάρχει ταμπέλα για την πηγή του διαβόλου, Devil’s Water, οπότε οι περισσότεροι μικροί και μερικοί μεγάλοι ξεκινούν την ανάβαση για να την βρουν. Στα μισά της διαδρομής, συναντήσαμε μία νέα κοπέλα (Κροάτισσα μας είπε ότι είναι) η οποία κουβαλούσε με κόπο αρκετά μεγάλα δοχεία νερό που είχε πιάσει από την πηγή. Όταν την ρωτήσαμε τι τα ήθελε, μας είπε ότι συγγενικό της πρόσωπο θεραπεύτηκε από τον καρκίνο (μάλλον του στομάχου) πίνοντας μικρές ποσότητες από αυτό το νερό, κι από τότε ταξιδεύει κάθε χρόνο και παίρνει νερό.





Πηγή με την έννοια που όλοι ξέρουμε, εμείς δεν βρήκαμε, παρά μία μικρή λακουβίτσα με ελάχιστο τρεχούμενο νερό, κι έτσι επιστρέψαμε στους υπόλοιπους που είχαν πάει σε μία τρίτη πλατφόρμα παρατήρησης από όπου είχες πανοραμική θέα στην περιοχή.



Από εκεί και πέρα αρχίζει το κατηφορικό κομμάτι της διαδρομής, που καταλήγει πρώτα στον ξύλινο ναό της Αγ. Πέτκα, που έχει χτιστεί στα ερείπια παλιότερου ναού.


Εδώ λοιπόν πρέπει να σας πω τον δεύτερο μύθο σχετικά με την περιοχή. Ο μύθος αυτός λέει ότι οι διάβολοι ήταν αυτοί που μετατράπηκαν σε πέτρες. Οι διάβολοι συνήθιζαν να γαντζώνονται στην πλάτη των ανθρώπων, που τους έφερναν προβλήματα. Οι φτωχοί άνθρωποι δεν ήξεραν τι να κάνουν, γι' αυτό ζήτησαν βοήθεια από τον Θεό. Προσεύχονταν και παρέμεναν όλη τη νύχτα στην εκκλησία της Αγίας Πετκα. Το πρωί, όλοι οι διάβολοι ξεγαντζώθηκαν και έγιναν πέτρες.
Μια άλλη παράδοση που έχει να κάνει με την εκκλησία και την Αγία Πετκα, λέει ότι αν σκουπίσεις με ένα μαντίλι την αρρώστια σου και το δέσεις σε ένα κλαδί, (του χώρου φαντάζομαι), η αρρώστια σου θα εξαφανιστεί. Πρέπει βέβαια μετά από 7 ημέρες να έρθεις και να θάψεις το μαντίλι. Αυτά περίπου κατάλαβα διαβάστε τα κι εσείς στην επεξηγηματική ταμπέλα.

Αφού λοιπόν σκουπίσαμε κι εμείς τις όποιες αρρώστιες μας με ένα χαρτομάντιλο, το δέσαμε, όπως είχαν κάνει και πολλοί άλλοι, σε ένα κλαδί, αλλά κανένας μας δεν βρέθηκε στην περιοχή έπειτα από 7 ημέρες για να το θάψει, οπότε ίαση δεν βρήκαμε.



Επιστροφή στα αυτοκίνητα και βάζουμε πλώρη για το Κοπαονικ. Το τοπίο αλλάζει ευχάριστα, όμως εμάς σιγά σιγά μας πιάνει το σκοτάδι και ελάχιστα μπορούμε να δούμε,
Άφιξη στο ξενοδοχείο, το οποίο για κάποιον λόγο που δεν μπορώ να καταλάβω, ενθουσιάζει τα παιδιά τα οποία το θεωρούν σούπερ πολυτελές!! και από εδώ και πέρα είναι σημείο αναφοράς στις όποιες επόμενες συγκρίσεις καταλυμάτων.
Σύντομη ανασυγκρότηση - ξεκούραση και έπειτα φαγητό στην πολύ καλή παραδοσιακή ταβέρνα Komita και ύπνος.
Last edited: