Περιεχόμενα
Αν έχετε πολύ χρόνο στην διάθεσή σας καί θέλετε να κάνετε μία κοντινή, εύκολη καί ευχάριστη εκδρομούλα από το Βελιγράδι, μπορείτε να πάτε την πόλη Σμεντέρεβο ( η Βυζαντινή Σεμενδρία), γιά να επισκεφθείτε το Φρούριο τού Σμεντέρεβο, πάνω στον ποταμό Δούναβη. Κτίσμα τού 15ου αιώνα επί της ηγεμονίας τού Ντζούρατζ Μπράνκοβιτς.
Με τριγωνικό σχήμα, τάφρο καί 25 πύργους, διατηρεί όλη του την έκταση αλλά γενικά δεν βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Υπάρχουν σημεία πού λές «να περάσω ή θα μού έρθει στό κεφάλι>>. Ο γύρος στις επάλξεις προσφέρει ένα πανοραμικό θέαμα τού ποταμού.
Το εσωτερικό είναι επίπεδο καί έχει διαμορφωθεί σε πάρκο όπου πολύς κόσμος κάνει τζόγκινγκ.
Από το Βελιγράδι έχει τακτικά δρομολόγια με λεωφορείο πού κάνει περίπου μιά ώρα.
Το θετικό είναι ότι ο τερματικός σταθμός των λεωφορείων είναι ακριβώς πίσω από την είσοδο τού κάστρου, όπως καί ο σταθμός τού τρένου.
Central bus station Yeleynicka 4
Δρομολόγια περίπου κάθε μισή ώρα
Εισιτήριο περίπου 9 ευρώ με επιστροφή
Διαδρομή περίπου μιά ώρα.













Αν πάτε καλοκαίρι, γι’ αυτήν την διαδρομή έχει καί το Ρομάντικ Τρέϊν. Ξεκινά από Βελιγράδι στις 09:00 καί φτάνει στις 11;50 καί από Σμεντέρεβο στις 18:45 καί φτάνει στο Βελιγράδι στις 19:36.
Από τον κεντρικό σταθμό τρένων τού Βελιγραδίου, στην θυρίδα 19 (μπορείτε να κάνετε καί on line κράτηση) καί το εισιτήριο γιά την 1η θέση κοστίζει 536 δηνάρια με επιστροφή.
Λεπτομέρειες εδώ:
http://www.zeleznicesrbije.com/acti...ja/prezentacije/turisticki_voz_romantika.html
Το τουριστικό, μουσειακό, τρένο, δύο ημέρες την εβδομάδα, Σάββατο και Κυριακή, από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο κάθε έτους, ταξιδεύει τους επισκέπτες τους με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο σε προορισμούς εντός της Σερβίας,
Στα βαγόνια του "Romantika" ο 19ος αιώνας "ζωντανεύει" και οι μνήμες που έχουν χαραχθεί στις ταπετσαρίες των βαγονιών αναδύουν ένα άρωμα νοσταλγίας. Μάλιστα, οι επιβάτες του "Romantika", το οποίο κατασκευάστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και είναι ατμήλατο, έχουν τη δυνατότητα- μέσω συγκεκριμένων πακέτων προσφορών- να νοικιάσουν, έπειτα από συνεννόηση με το αρμόδιο τμήμα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, συγκεκριμένο βαγόνι, επιλέγοντας τη διαδρομή που επιθυμούν.
Με ημερομηνία "γέννησης" το 1917, 1922 και 1944 τα βαγόνια του μουσειακού τρένου παραμένουν - έπειτα από τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και ανακαίνισής τους -«αξιόμαχα» και μεταφέρουν το επιβατικό κοινό σε επιλεγμένες πόλεις , περνώντας μέσα από πλούσια, καταπράσινα, τοπία, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες τους να «αποδράσουν» από το παρόν και να κάνουν μια αναδρομή στο παρελθόν.
Ιδιαίτερα δε το βαγόνι που έχει διαμορφωθεί ειδικά για τις ανάγκες της εστίασης, μοιάζει με καρτ - ποστάλ του 19ου αιώνα: Χειροποίητα, παραδοσιακά, τραπεζομάντιλα και έπιπλα από ξύλο (καρέκλες και τραπέζια) που μαγνητίζουν τις αισθήσεις δίνουν το "έναυσμα" για την απόλαυση των γαστριμαργικών "αριστουργημάτων", με βασική πηγή προέλευσης τη σερβική κουζίνα, που έχουν την ευκαιρία να γευθούν οι επιβάτες.
Το κάθε ένα βαγόνι έχει τα δικά του «χαρακτηριστικά» και έτσι το συνολικό αποτέλεσμα του Romantika κάθε άλλο παρά κοινότυπο είναι. Άλλωστε και οι πόλεις - προορισμοί του μουσειακού τρένου που επελέγησαν από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων αποτελούν ορισμένα από τα σημεία - "κλειδιά" της πολιτιστικής κληρονομιάς της Σερβίας, με απέραντους αμπελώνες, ιστορικά μνημεία, αλλά και την περίφημη σπηλιά Kristalna Dvorana ή Crystal Hall, όπου αστραφτεροί "συνδυασμοί" κόκκινων, κίτρινων και άσπρων σταλαγμιτών δημιουργούν ένα μοναδικό τοπίο.
Για όσους είναι λάτρεις της ποδηλασίας, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων προβλέπει τη δυνατότητα μεταφοράς των ποδηλάτων των επιβατών χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. .
Στον σταθμό της κάθε πόλης - προορισμού εκεί όπου «δένει» το μουσειακό τρένο, σταματά το "νανούρισμα" του. Εκεί, όπου ο αέρας σταματά να σφυρίζει «κινηματογραφικά», μια αίσθηση γλυκιά καταλαμβάνει τους επιβάτες, σαν νοσταλγία για τα τοπία που πέρασαν στις διαδρομές και "άραξαν" στις καρδιές τους, εκείνα που μοιάζουν σαν να ξεπήδησαν από πίνακες ζωγραφικής
Με τριγωνικό σχήμα, τάφρο καί 25 πύργους, διατηρεί όλη του την έκταση αλλά γενικά δεν βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Υπάρχουν σημεία πού λές «να περάσω ή θα μού έρθει στό κεφάλι>>. Ο γύρος στις επάλξεις προσφέρει ένα πανοραμικό θέαμα τού ποταμού.
Το εσωτερικό είναι επίπεδο καί έχει διαμορφωθεί σε πάρκο όπου πολύς κόσμος κάνει τζόγκινγκ.
Από το Βελιγράδι έχει τακτικά δρομολόγια με λεωφορείο πού κάνει περίπου μιά ώρα.
Το θετικό είναι ότι ο τερματικός σταθμός των λεωφορείων είναι ακριβώς πίσω από την είσοδο τού κάστρου, όπως καί ο σταθμός τού τρένου.
Central bus station Yeleynicka 4
Δρομολόγια περίπου κάθε μισή ώρα
Εισιτήριο περίπου 9 ευρώ με επιστροφή
Διαδρομή περίπου μιά ώρα.













Αν πάτε καλοκαίρι, γι’ αυτήν την διαδρομή έχει καί το Ρομάντικ Τρέϊν. Ξεκινά από Βελιγράδι στις 09:00 καί φτάνει στις 11;50 καί από Σμεντέρεβο στις 18:45 καί φτάνει στο Βελιγράδι στις 19:36.
Από τον κεντρικό σταθμό τρένων τού Βελιγραδίου, στην θυρίδα 19 (μπορείτε να κάνετε καί on line κράτηση) καί το εισιτήριο γιά την 1η θέση κοστίζει 536 δηνάρια με επιστροφή.
Λεπτομέρειες εδώ:
http://www.zeleznicesrbije.com/acti...ja/prezentacije/turisticki_voz_romantika.html
Το τουριστικό, μουσειακό, τρένο, δύο ημέρες την εβδομάδα, Σάββατο και Κυριακή, από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο κάθε έτους, ταξιδεύει τους επισκέπτες τους με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο σε προορισμούς εντός της Σερβίας,
Στα βαγόνια του "Romantika" ο 19ος αιώνας "ζωντανεύει" και οι μνήμες που έχουν χαραχθεί στις ταπετσαρίες των βαγονιών αναδύουν ένα άρωμα νοσταλγίας. Μάλιστα, οι επιβάτες του "Romantika", το οποίο κατασκευάστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και είναι ατμήλατο, έχουν τη δυνατότητα- μέσω συγκεκριμένων πακέτων προσφορών- να νοικιάσουν, έπειτα από συνεννόηση με το αρμόδιο τμήμα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, συγκεκριμένο βαγόνι, επιλέγοντας τη διαδρομή που επιθυμούν.
Με ημερομηνία "γέννησης" το 1917, 1922 και 1944 τα βαγόνια του μουσειακού τρένου παραμένουν - έπειτα από τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και ανακαίνισής τους -«αξιόμαχα» και μεταφέρουν το επιβατικό κοινό σε επιλεγμένες πόλεις , περνώντας μέσα από πλούσια, καταπράσινα, τοπία, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες τους να «αποδράσουν» από το παρόν και να κάνουν μια αναδρομή στο παρελθόν.
Ιδιαίτερα δε το βαγόνι που έχει διαμορφωθεί ειδικά για τις ανάγκες της εστίασης, μοιάζει με καρτ - ποστάλ του 19ου αιώνα: Χειροποίητα, παραδοσιακά, τραπεζομάντιλα και έπιπλα από ξύλο (καρέκλες και τραπέζια) που μαγνητίζουν τις αισθήσεις δίνουν το "έναυσμα" για την απόλαυση των γαστριμαργικών "αριστουργημάτων", με βασική πηγή προέλευσης τη σερβική κουζίνα, που έχουν την ευκαιρία να γευθούν οι επιβάτες.
Το κάθε ένα βαγόνι έχει τα δικά του «χαρακτηριστικά» και έτσι το συνολικό αποτέλεσμα του Romantika κάθε άλλο παρά κοινότυπο είναι. Άλλωστε και οι πόλεις - προορισμοί του μουσειακού τρένου που επελέγησαν από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων αποτελούν ορισμένα από τα σημεία - "κλειδιά" της πολιτιστικής κληρονομιάς της Σερβίας, με απέραντους αμπελώνες, ιστορικά μνημεία, αλλά και την περίφημη σπηλιά Kristalna Dvorana ή Crystal Hall, όπου αστραφτεροί "συνδυασμοί" κόκκινων, κίτρινων και άσπρων σταλαγμιτών δημιουργούν ένα μοναδικό τοπίο.
Για όσους είναι λάτρεις της ποδηλασίας, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων προβλέπει τη δυνατότητα μεταφοράς των ποδηλάτων των επιβατών χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. .
Στον σταθμό της κάθε πόλης - προορισμού εκεί όπου «δένει» το μουσειακό τρένο, σταματά το "νανούρισμα" του. Εκεί, όπου ο αέρας σταματά να σφυρίζει «κινηματογραφικά», μια αίσθηση γλυκιά καταλαμβάνει τους επιβάτες, σαν νοσταλγία για τα τοπία που πέρασαν στις διαδρομές και "άραξαν" στις καρδιές τους, εκείνα που μοιάζουν σαν να ξεπήδησαν από πίνακες ζωγραφικής
Last edited: