Ελπίδα Μιχαηλίδου
Member
- Μηνύματα
- 19
- Likes
- 74
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παντού
ΕΝΑΤΗ ΜΕΡΑ
Ανάμεσα στα αμπέλια και τα φαράγγια
Σπιτικές μαρμελάδες, φρέσκοι χυμοί, αυθεντικό βούτυρο και ζυμωμένο ψωμί. Κι ένα βλέμμα στην κοιλάδα της
Orchia μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Έτσι καλημερίσαμε αυτή η μεριά της Τοσκάνης και χωρίς να χάσουμε χρόνο αρχίσαμε την εξερεύνηση. Θαυμάζοντας την εξεγερμένη φύση φτάσαμε χωρίς να το καταλάβουμε
στο Montalcino. Σκαρφαλωμένο σε λόφο και πλημμυρισμένο από ελιές, βελανιδιές και αμέτρητα πολύχρωμα λουλούδια δεσπόζει και καμαρώνει στην κεντρική Τοσκάνη. Καμάρι της όμως είναι το κόκκινο κρασί Brunello που ο μύθος λέει ότι πρωτοκαλλιεργήθηκε τον 14ο αιώνα! Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι ένα ακόμη εκπληκτικό κρασί που μαζί με τα εξαιρετικά μοσχαράκια της περιοχής σε ταξιδεύει σε περίεργα μονοπάτια. Αφήσαμε το μαγευτικό Montalcino και συναντήσαμε την Pienza μια ακόμη ιστορική και πολιτιστική παρακαταθήκη της Τοσκάνης. Στριφογυρίσαμε στους κήπους του Piccolominiστο παλάτι της παλιάς οικογένειας , ισορροπήσαμε στα τείχη του και απολαύσαμε έναν καφέ μπροστά από τον Καθεδρικό ναό πρότυπο της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής. Συνεχίσαμε για το επίσης διάσημο Montepulciano αλλά λάθος στροφή και η μοίρα μας οδήγησε στο μοναδικό Monticchiello
που από μακρυά θυμίζει πίνακα ζωγραφικής. Ήσυχο, απομονωμένο και προστατευμένο από την τουριστική οχλαγωγία, δεσπόζει στην καρδιά της Τοσκάνης περίπου χίλια χρόνια. Στενά δρομάκια που οδηγούν σε λιθόστρωτες πλατείες, σπίτια τυλιγμένα από μπουκαμβίλιες σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα όνειρο. Δίχως να το καταλάβουμε σχεδόν υπνωτισμένοι φτάσαμε στα ερείπια του Cassero , απ ́ όπου κρυφοκοιτάξαμε μέσα από τις ελιές την πεδιάδα που απλωνόταν μπροστά στα μάτια μας. Εντυπωσιασμένοι από αυτή τη μοναδική εμπειρία, μπήκαμε ξανά στο δρόμο το σωστό και τελικά καταλήξαμε στο Montepulciano. Η ηρεμία που μας είχε προσφέρει απλόχερα το Monticchiello, εξανεμίστηκε από την κόσμο που συναντήσαμε στην είσοδο του χωριού.
Και δικαιολογημένα βέβαια καθώς το Montepulciano φημίζεται πέρα από την ομορφιά του , για το τυρί , τα
pici, ντόπια ζυμαρικά και φυσικά για το Nobile ένα ακόμη εξαίσιο κρασί της περιοχής. Περπατώντας μέσα στα γραφικά σοκάκια ανακαλύπτει κανείς κρυμμένα κελάρια, που αναδύουν μυρωδιά κρασιού και βαρελιού.
Βολτάροντας ανάμεσα σε μικρά παλάτια και μαγαζιά ενός τόπου που ο οίκος Medici ήταν ο απόλυτος άρχοντας, συναντάς την Piazza Grande, τις εκκλησίες του San Baggio και της Santa Maria dei Servi , το πύργο με τη
κωμική και λίγο τρομακτική φιγούρα του Πουλτσινέλα. Η βόλτα και το απόγευμα μας ολοκληρώθηκαν στο Poliziano
ένα καφέ του 1868 από το μπαλκόνι του οποίου ατενίσαμε τη φύση της επαρχίας της Τοσκάνης όπως ο Φελίνι. Ήπιαμε λοιπόν το apperitivo μας , και αφού ο ευγενέστατος σερβιτόρος μας εξήγησε ότι Poliziano είναι το λατινικό
όνομα του Montepulciano, πήραμε το δρόμο για το Seggiano. Το Seggiano όμως είναι μία υπερβολικά ήσυχη κωμόπολη και η πιθανότητα να βρούμε κάτι ανοιχτό για να φάμε ήταν μηδαμινή. Σταματήσαμε λοιπόν στον οικισμό Sant'Angelo in Colle την ώρα που βράδιαζε. Στην τρατορία Il Leccio, του τύπου δηλαδή που έχει καταγωγή από το
Lecce, δοκιμάσαμε τα χειροποίητα pici με φρέσκια ντομάτα και σκόρδο και σπιτικές ταλιατέλες με κόκκορα . Φαινομενικά απλές συνταγές αλλά που απογειώνουν
Ανάμεσα στα αμπέλια και τα φαράγγια
Σπιτικές μαρμελάδες, φρέσκοι χυμοί, αυθεντικό βούτυρο και ζυμωμένο ψωμί. Κι ένα βλέμμα στην κοιλάδα της
Orchia μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Έτσι καλημερίσαμε αυτή η μεριά της Τοσκάνης και χωρίς να χάσουμε χρόνο αρχίσαμε την εξερεύνηση. Θαυμάζοντας την εξεγερμένη φύση φτάσαμε χωρίς να το καταλάβουμε
στο Montalcino. Σκαρφαλωμένο σε λόφο και πλημμυρισμένο από ελιές, βελανιδιές και αμέτρητα πολύχρωμα λουλούδια δεσπόζει και καμαρώνει στην κεντρική Τοσκάνη. Καμάρι της όμως είναι το κόκκινο κρασί Brunello που ο μύθος λέει ότι πρωτοκαλλιεργήθηκε τον 14ο αιώνα! Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι ένα ακόμη εκπληκτικό κρασί που μαζί με τα εξαιρετικά μοσχαράκια της περιοχής σε ταξιδεύει σε περίεργα μονοπάτια. Αφήσαμε το μαγευτικό Montalcino και συναντήσαμε την Pienza μια ακόμη ιστορική και πολιτιστική παρακαταθήκη της Τοσκάνης. Στριφογυρίσαμε στους κήπους του Piccolominiστο παλάτι της παλιάς οικογένειας , ισορροπήσαμε στα τείχη του και απολαύσαμε έναν καφέ μπροστά από τον Καθεδρικό ναό πρότυπο της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής. Συνεχίσαμε για το επίσης διάσημο Montepulciano αλλά λάθος στροφή και η μοίρα μας οδήγησε στο μοναδικό Monticchiello
που από μακρυά θυμίζει πίνακα ζωγραφικής. Ήσυχο, απομονωμένο και προστατευμένο από την τουριστική οχλαγωγία, δεσπόζει στην καρδιά της Τοσκάνης περίπου χίλια χρόνια. Στενά δρομάκια που οδηγούν σε λιθόστρωτες πλατείες, σπίτια τυλιγμένα από μπουκαμβίλιες σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα όνειρο. Δίχως να το καταλάβουμε σχεδόν υπνωτισμένοι φτάσαμε στα ερείπια του Cassero , απ ́ όπου κρυφοκοιτάξαμε μέσα από τις ελιές την πεδιάδα που απλωνόταν μπροστά στα μάτια μας. Εντυπωσιασμένοι από αυτή τη μοναδική εμπειρία, μπήκαμε ξανά στο δρόμο το σωστό και τελικά καταλήξαμε στο Montepulciano. Η ηρεμία που μας είχε προσφέρει απλόχερα το Monticchiello, εξανεμίστηκε από την κόσμο που συναντήσαμε στην είσοδο του χωριού.
Και δικαιολογημένα βέβαια καθώς το Montepulciano φημίζεται πέρα από την ομορφιά του , για το τυρί , τα
pici, ντόπια ζυμαρικά και φυσικά για το Nobile ένα ακόμη εξαίσιο κρασί της περιοχής. Περπατώντας μέσα στα γραφικά σοκάκια ανακαλύπτει κανείς κρυμμένα κελάρια, που αναδύουν μυρωδιά κρασιού και βαρελιού.
Βολτάροντας ανάμεσα σε μικρά παλάτια και μαγαζιά ενός τόπου που ο οίκος Medici ήταν ο απόλυτος άρχοντας, συναντάς την Piazza Grande, τις εκκλησίες του San Baggio και της Santa Maria dei Servi , το πύργο με τη
κωμική και λίγο τρομακτική φιγούρα του Πουλτσινέλα. Η βόλτα και το απόγευμα μας ολοκληρώθηκαν στο Poliziano
ένα καφέ του 1868 από το μπαλκόνι του οποίου ατενίσαμε τη φύση της επαρχίας της Τοσκάνης όπως ο Φελίνι. Ήπιαμε λοιπόν το apperitivo μας , και αφού ο ευγενέστατος σερβιτόρος μας εξήγησε ότι Poliziano είναι το λατινικό
όνομα του Montepulciano, πήραμε το δρόμο για το Seggiano. Το Seggiano όμως είναι μία υπερβολικά ήσυχη κωμόπολη και η πιθανότητα να βρούμε κάτι ανοιχτό για να φάμε ήταν μηδαμινή. Σταματήσαμε λοιπόν στον οικισμό Sant'Angelo in Colle την ώρα που βράδιαζε. Στην τρατορία Il Leccio, του τύπου δηλαδή που έχει καταγωγή από το
Lecce, δοκιμάσαμε τα χειροποίητα pici με φρέσκια ντομάτα και σκόρδο και σπιτικές ταλιατέλες με κόκκορα . Φαινομενικά απλές συνταγές αλλά που απογειώνουν