• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Ιούλιο - Σεπτέμβριο 2016! Κάντε κλικ εδώ!

Κούβα Εντυπώσεις από Κούβα

Yorgos

Member
-Όχι δεν εννοούσα τη «νυχτερινή» ζωή. Και δεν είναι αυτό που εννοώ «ζωή» όταν επισκέπτομαι μία πόλη.
Με τον όρο «ζωή» εννοώ την κίνηση των ανθρώπων στο δρόμο, τους ήχους, τις κουβέντες που ξεκλέβεις από αυτούς που κάθονται έξω, ακόμα και το φαγητό του δρόμου.
Μα σε αυτά ακριβώς αναφέρθηκα κι εγώ, όχι στη νυχτερινή ζωή (άλλο αν κι αυτή στο Βεδάδο είναι). Στο Βεδαδο είναι που βλέπεις παιδάκια να παίζουν μπέιζμπολ και μακριά γαϊδούρα στα πάρκα (στην Παλιά Πόλη δεν υπάρχουν πάρκα πρακτικά), ανθρώπους να παίζουν ντόμινο μπροστά από τα σπίτια, ενώσεις συνταξιούχων να κάνουν ται τσι στις πλατείες, λαϊκές αγορές όπου πάνε να βρουν τα τρόφιμα τους, εκεί γίνεται η μαύρη αγορά, εκεί είναι το πανεπιστήμιο, εκεί πάνε για παγωτό (το οποίο στην κουλτούρα των Κουβανών είναι ό,τι ο φραπές για τους Έλληνες), για τα οποία ψώνια, για κοινωνικοποίηση, τα συνεργεία με τους μηχανικούς να κάνουν πατέντες, τα μουσικά λύκεια όπου βλέπεις παιδάκια να κάνουν πρόβα με σαξόφωνο στο προαύλιο (δεν υπάρχει κανένα στην Παλιά Πόλη), οι υπαίθριες λαϊκές αγορές (οι μόνες στην παλιά πόλη είναι για τουριστικά είδη), τα παράθυρα με τα cajitas όπου πάνε οι εργαζόμενοι για ξαναπάρουν το μεσημεριανό τους σε κουτάκι κλπ. Αυτές οι σκηνές σε στην Παλιά Αβάνα είναι από πολύ αραιές έως- σε κάποια πραγματα, πχ φοιτητική ζωή, θέατρο, κινηματογράφος, δημίσιοι χόροι για καμάκι- ανύπαρκτες. Θες να δεις φοιτητές να παίζουν την κιθάρα τους; Στην g και 23 κάθε μα κάθε μέρα. Μεγάλη αγορά με μαναβηδες, μπακαληδες μαυραγορίτες να φωναζουν; Στη 17 και Κ. Street basketball με υπαίθριο γυμναστήριο που πάνε οι σφιχτερμεν και οι κοπελίτσες να τους δουν; 23 και Β. Μουσικό Σχολείο με χορογραφίες στο προαύλιο γιατί δε χωράνε μεσα; Στην L και 21. Παγωτατζιδικο με καμάκι, πολιτικά πηγαδάκια, παρέες να μιλάνε για την έλλειψη σε βουτυρο; Στο coppelia. Ντεκαντανς ρουμομπαρα που τα πίνουν μόνο Κουβανοί από τις 10 το πρωί χωρίς ίχνος τουρίστα; Που μαζεύονται οι Κουβανοί να δούμε μπέιζμπολ τα απογευματα ή τη νέα τρέλα τα ματς της Μπαρτσελόνα όπου έχει λαϊκά δικαστήρια; Ε στη 17. Τους χόρους όπου γίνονται όλες οι εκθέσεις, τα φεστιβάλ, οι συναυλίες από το πρωί μέχρι το βράδυ; Ε, στο Βεδάδο, δεν έχει τέτοια στην Παλιά Πόλη.

Μην παρεξηγηθώ, η Παλιά Πόλη άπειρα αξιοθέατα έχει, μεταξύ των οποίων και ορισμένα must. Αλλά σε καθημερινότητα για να πάρεις μυρωδιά το πώς ζουν οι Κουβανοί, πού πάνε για ψώνια, να σουλατσάρουν, να σπουδάσουν, να ψάξουν για φαγητό, να πάνε τα παιδιά τους φροντιστήριο, να κάνουν καμάκι, γυμναστήριο, συναυλία κλπ, δεν υπάρχει σύγκριση με το Βεδάδο. Ούτε το πρωί, ούτε το βράδυ. Απλά το βράδυ η διαφορά είναι πιο χαώδης.

Γιώργο, taxi colectivo συμφώνησα με τον τύπο στην πλατεία, taxi colectivo ήρθε και με πήρε από το κάζα(δεν θυμάμαι τη μάρκα αλλά ήταν παλιό ωραίο αυτοκίνητο), απλώς δεν μου είπε κανείς ότι θα άλλαζα όχημα

Ε αυτό λέω κι εγώ, δεν είναι έτσι τα shared taxi, ως τέτοιο ξεκίνησε και μετά σας ξεφορτωσε και προφανώς τσέπωσε τη διαφορά ο λεβέντης. Είναι σα να έχεις κλείσει Uber, να έρχεται και μετά από μερικά μέτρα να σταματάει και να σε βάζει μέσα σε λεωφορείο ή τραίνο. Ε, δεν πλήρωσες γι αυτό.
 
Last edited:

maria_va

Member
Μα σε αυτά ακριβώς αναφέρθηκα κι εγώ, όχι στη νυχτερινή ζωή. Στο βεδαδο είναι που βλέπεις παιδάκια να παίζουν μπέιζμπολ και μακριά γαϊδούρα στα πάρκα, ανθρώπους να και,τον ντόμινο μπροστά από τα σπίτια, ενώσεις συνταξιούχων ται τσι, λαϊκές αγορές όπου πάνε να βρουν τα τρόφιμα τους, εκεί γίνεται η μαύρη αγορά, εκεί είναι το πανεπιστήμιο, εκεί πάνε γιαβπαγωτο, για τα οποία ψώνια, για κοινωνικοποίηση, τα συ εργασία με τους μηχανικούς να κάνουν πατέντες, τα μουσικά λύκεια όπου βλέπεις παιδάκια να κάνουν πρόβα με σαξόφωνο στο προαύλιο, οι υπαίθριες πειστικές αγορές, τα παράθυρα με τα cajitas όπου πάνε οι εργαζόμενοι για ξαναπάρουν το μεσημεριανό τους σε κουτάκι κλπ.
Αχ ήδη μου λείπουν τα ντόμινο στους δρόμους με τα παιδάκια να παίζουν πόλεμο με ξυλοπόδαρα φωνάζοντας cuba libre ακριβώς δίπλα ενώ ένα άλλο μικρό φωνάζει τη μαμά του δήθεν και καλά ενώ είναι έτοιμο να κάνει τη ματσολιά του κ κανείς να μην ταράζεται...Ή οι ατελείωτες συζητήσεις τους για το πώς να ρίξουν τα μπάζα από το σπίτι που γκρεμίζουν χωρίς να πειράξουν το ταλαίπωρο δέντρο που βρίσκεται μπροστά. Ή ο χαμός που γινόταν τα βράδυα στους φούρνους...Η κουνιστή πολυθρόνα-επιστήμη ώστε να κάθεσαι με τις ώρες χωρίς να πιάνεσαι απαραίτητο αξεσουάρ ακόμα και σε κοτέτσι...Νομίζω θα γράψω ιστορία μόνο και μόνο για να μην ξεχάσω τα μικρά που γίνονταν κάθε μέρα και μου έφτιαχναν τη διάθεση...
 

KIKI

Member
Την πρωτη φορά εμεινα 10 μερες στην Παλιά Αβάνα αναγκαστικά .
Ειχα παει για δουλειά και εκει μου εκλεισαν διαμονή. Ηταν και πριν 16 χρόνια που δεν ηταν τοσο τουριστικοποιημενη .
Τη δευτερη παρά τις συστασεις του Γιωργου πάλι εμεινα Παλια Αβάνα γιατι εκανα τον ξερόλα και ετσι ειχα συνηθισει.
Την τριτη ακουσα το σοφό γέροντα και εμεινα Βεδαδο.
Σκεφτηκα οτι κατι παραπανω ξερει .
Ε τότε καταλαβα τη διαφορα. Οτι λεει στα ποστ του είναι όλα σωστα .
Η αληθινη ζωη των κατοικων της Αβανας ειναι εκτος της Habana vieja.

Βεβαια κοβω τις βολτες μου εκει γιατι ειναι πανεμορφη. Πινω ωραιο καφε και τρωω τέλεια σοκολατακια στη Plaza Vieja , αγοραζω βιβλια και ταινιες κουβανεζικες στη Πλατεια των οπλων όλο και κατι βρισκω στο βιβλιοπωλειο της Ομπισπο , παιρνω πρωινο ή γευματιζω στο πάτιο του ξενοδοχειου Palacio o Farril , τρωω οικονομικη και ωραια πιτσα στον φουρνο της Ομπισπο και πολλά άλλα ομορφα.
Αλλά οταν κανει πολυ ζεστη και αρχιζει η μποχα απο τους υπονομους , ο θορυβος απο τα κομπρεσερ γιατι όλο κατι φτειαχνουν , κανω ακροβατικα στους μονιμα σκαμενους δρομους και βλεπω χρόνια τωρα τους ιδιους χινετερος-ας να καμακωνουν τους τουριστες ε τοτε παιρνω το αλμεντρον και την κανω για το Βεδαδο αφου εκει διαμενω καθε φορά που ειμαι στην αγαπημενη μου πόλη .
Να μην γινομαι κουραστικη αφου με καλυπτει ο Γιωργος εκει παίζεται το παιγνιδι.
Οποιος το καταλαβει θα περάσει καλιτερα , άμα βεβαια τον ενδιαφερει the real thing που λένε και στο χωριό μου.
 

Señor_Nada

Member
όμως νομίζω ότι ο μύθος γύρω από την Κούβα είναι πολύ μεγαλύτερος συγκριτικά με το real thing.
Με αυτό το πλάνο μου φαίνεται απόλυτα φυσιολογικό αυτό που γράφεις.
"Αβάνα-Βινιάλες-Σιενφουέγος-Τρινιδαδ (στάση Σάντα Κλάρα on the way)-Βαραδέρο-Ματάνσας"

Αν εκτός Αβάνας είχα δει μόνο Τρινιδάδ, Βαραδέρο και Βινιάλες, η Κούβα θα ήταν μια απογοήτευση σαν σύνολο για μένα. Φοβερή η Αβάνα αλλά δεν θα το έσωζε μόνη της. Αποστειρωμένα μέρη τα άλλα 3 και δυτικοποιημένα σε μεγάλο βαθμό. Προσωπικά και η φύση στο Βινιάλες δεν με εντυπωσίασε.

Εκτός Αβάνας τα μέρη που θυμάμαι περισσότερο απ΄το ταξίδι μου ήταν το Santiago, η Baracoa και το Camaguey. Εκεί είδα έναν τελείως διαφορετικό κόσμο σαν να ήμουν σε άλλη χώρα σε σχέση με τα άλλα μέρη. Επίσης η φύση γύρω από Baracoa μου άρεσε περισσότερο από Βινιάλες. Αν δεν κάνω λάθος ο @Yorgos είχε γράψει παλιότερα κάτι πολύ ωραίο, ότι υπάρχει λόγος που η επανάσταση ξεκίνησε απ΄το Σαντιάγο κι όχι απ'την Αβάνα. Αυτό το βλέπεις μέχρι σήμερα στην πόλη, στους ανθρώπους (που διαφωνώ κάθετα ότι είναι οι χειρότεροι στην Κούβα, στο Βινιάλες και στο Τρινιδάδ έχω κακή εικόνα) κλπ.

Πάντως η Αβάνα είναι τόσο φοβερή πόλη που και μόνη της είναι ωραίο ταξίδι.
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.342
Μηνύματα
710.348
Μέλη
35.185
Νεότερο μέλος
Kalliarafailaki

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom