georgeant
Member
- Μηνύματα
- 608
- Likes
- 2.610
- Ταξίδι-Όνειρο
- Road trip B. Αμερική
Ημέρα 8η
Ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς ώστε να είμαστε στις 9:00 στο Salem. Η διαδρομή ήταν γύρω στη μισή ώρα οπότε κατά τις 8:30 ήμασταν έξω από το σπίτι περιμένοντας το Uber. Προτιμήσαμε και πάλι το Uber γιατί έβρεχε καταρρακτωδώς. Αν κάποιος θέλει να πάει με τα μέσα μεταφοράς, μπορεί να πάρει το τρένο από το σταθμό North Station. Το εισιτήριο κοστίζει $8 για την απλή μετάβαση.
Στη διαδρομή περάσαμε από πανέμορφες παραθαλάσσιες πόλεις και χωριά, όπως το Lynn. Η βροχή εξακολουθούσε να είναι δυνατή, αλλά μέσα από τα αυτοκίνητο και τα υγρά τζάμια, ο ήχος της ήταν σαν ένα ατμοσφαιρικό ηχητικό εφέ.
Φτάσαμε ακριβώς στις 9:00 στο Σάλεμ. Βγαίνοντας από το αυτοκίνητο η βροχή είχε σταματήσει τελείως, κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο. Ήμασταν αρκετά τυχεροί η αλήθεια είναι. Οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν βέβαια ουκ ολίγες φορές μέσα στη μέρα, από ψυχρό πρωινό με υγρασία μέχρι ηλιόλουστο και ζεστό μεσημέρι που μας έκανε να βγάλουμε τα μπουφάν. Ευτυχώς δεν ξανάβρεξε τουλάχιστον. Υπάρχει ένα ρητό για τον καιρό της Μασαχουσέτης: If you don't like the weather, wait 5 minutes.
Λίγα λόγια για το Σάλεμ (στο διαδίκτυο υπάρχει ότι πληροφορία θέλετε οπότε δε θα σας φορτώσω με πολλές λεπτομέρειες):
H δίκη των μαγισσών του Σάλεμ είναι ένα περιβόητο περιστατικό της αποικιακής ιστορίας των Ηνωμένων Πολιτειών, το οποίο οδήγησε στην καταδίκη και εκτέλεση κατοίκων του Σάλεμ το 1692 με την κατηγορία της μαγείας. Οι Άγγλοι άποικοι της Μασαχουσέτης όπως ανέφερα και στο προηγούμενο κεφάλαιο έφεραν στη Νέα Αγγλία όλες τους τις πεποιθήσεις και προκαταλήψεις.
Το χειμώνα του 1692, δύο πιτσιρίκια άρχισαν να παρουσιάζουν περίεργα συμπτώματα, τα οποία κανείς γιατρός δεν μπορούσε να εξηγήσει (κραυγές, βλασφημίες, σπασμούς, μυστήριες επικλήσεις και κατάσταση έκστασης), μέχρι που ένας τύπος ονόματι Γουίλιαμ Γκριγκς, έβγαλε την απόλυτα λογική εξήγηση ότι τα κορίτσια ήταν δαιμονισμένα. Έτσι, ο αιδεσιμότατος Σάμιουελ Πάρις, πατέρας του ενός κοριτσιού, ζήτησε βοήθεια από γειτονικές πόλεις, ενώ και οι υπόλοιποι κάτοικοι της πόλης άρχισαν να πιέζουν τα κορίτσια να κατονομάσουν τους ανθρώπους που καταπιάνονταν με «έργα του Διαβόλου». Ο αιδεσιμότατος ύστερα κατηγόρησε την ινδιάνα σκλάβα από την Καραϊβική που είχαν στο σπίτι (πέσατε από τα σύννεφα φαντάζομαι) κι έτσι ξεκίνησε μια σειρά κατηγοριών και μια μανία καταδίωξης εναντίον πιθανών ατόμων που ασχολούνταν με τη μαγεία. Βέβαια η κοινότητα κατάλαβε ότι κάποιο λάκκο έχει η φάβα όταν οι πιτσιρίκες άρχισαν να κατονομάζουν και κάποιους δικαστές, οι οποίοι υποτίθεται ότι προστατεύονταν από τον ίδιο το Θεό.
Με τούτα και με τ'άλλα, μέχρι να σταματήσει όλη αυτή η παραφροσύνη 19 άτομα πέθαναν στην κρεμάλα κι άλλα 5 στη φυλακή. Ωραία πράματα.
Η Αμερικανική pop κουλτούρα φυσικά ξεζούμισε όσο μπορούσε το θέμα τόσο στη λογοτεχνία, όσο και στη μουσική, στο χώρο των κόμικς, στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο (Hocus Pocus, οι Μάγισσες του Σάλεμ κ.α.). Το ίδιο το Σάλεμ έχει γίνει τουριστικός προορισμός των απανταχού μαγισσόφιλων κάνοντας τη μικρή πόλη να είναι ασφυχτικά γεμάτη από επισκέπτες κυρίως τον Οκτώβριο που είναι ο μήνας του Halloween.
Κατά τα άλλα το Σάλεμ είναι μια κανονική πόλη με κατοίκους που ζουν και εργάζονται εκεί. Το λέω γιατί ο Βασίλης απογοητεύτηκε κάπως. Περίμενε να δει μάλλον κάτι περισσότερο σε θεματικό πάρκο και λιγότερο από την ερημιά που που επικρατούσε στους δρόμους στις 9 το πρωί. Εμένα πάλι αυτό μου άρεσε πάρα πολύ. Περισσότερος χώρος για εμάς!
Και για το λόγου του αληθές
H επισκοπική εκκλησία του Αγίου Πέτρου, το πρώτο πράγμα που είδαμε στο Σάλεμ.
Το Witch City Mall.
Σου διαβάζουν το μέλλον, αν είσαι τόσο αφελής ώστε να πας σε κάτι τέτοιο βεβαίως, αλλά πέρα από αυτό στο Witch City Mall έχει ένα υπέροχο Vegan μαγαζί με αλμυρά και γλυκά.
Εμείς φάγαμε αυτό το κολασμένο πράμα που ήταν μια έκρηξη από Oreo.
Η ταινία της χρονιάς στον κινηματογράφο του Σάλεμ.
Κι ένα τοσοδούλι νεκροταφείο.
Τα σπίτια στο Σάλεμ τα δίνουν όλα για τη διακόσμηση για το Halloween
Εδώ, το Salem Witch Museum και ο Βασίλης που χαζεύει τον πρώτο κάτοικο του Σάλεμ.
Το πάρκο του Σάλεμ, Salem Common, το οποίο κάποτε ήταν απλώς βάλτοι.
Ερημιά στο πάρκο στις 9:30 το πρωί εκτός από έναν τύπο που για κάποιο λόγο είχε βγάλει βόλτα το σκύλο του ξυπόλητος. Στις λάσπες μετά τη βροχή. Οκκκκ.
Στο λιμάνι του Σάλεμ και στο Salem Maritime National Historic Site. Ο ιστορικός αυτός χώρος προσελκύει περισσότερους από 800.000 ανθρώπους κάθε χρόνο. Εδώ θα μάθετε για την ιστορία του εμπορίου κατά τη διάρκεια της αποικιοκρατίας.
Ο Βασίλης, μπροστά από το Narbonne House, του 1675
Μερικά ακόμα ξύλινα σπιτάκια στη γειτονιά.
Παραμένουμε στο χώρο του Maritime National Historic Site και τώρα βλέπουμε το Derby House, το πρώτο σπίτι στο Σάλεμ που χτίστηκε με τούβλα.
«Καλωσήρθατε»
Η γαλήνη ενός φθινοπωρινού πρωινού μπροστά από τη θάλασσα.
Συνεχίζουμε να βολτάρουμε στους δρόμους του Σάλεμ.
Έξω από ένα gift shop.
Και μέσα στο gift shop.
Μία extravagant αυλή έτοιμη για trick or treat!
Γωνία Hardy St, καλτσούλες μάγισσας στην πόρτα.
Στην Derbby St, το "Ye Olde Pepper Companie" με τα "καθαρευουσιάνικα" αγγλικά του, είναι η παλαιότερη αμερικανική εταιρεία ζαχαρωτών, από το 1806.
Και μία υπέροχα σκαλισμένη κολοκύθα, στο House of Seven Gables, μία αποικιακή έπαυλη του 1668 που τώρα λειτουργεί ως μουσείο.
Η εκκλησία "Mary, Queen of the Apostles Parish".
Φτάσαμε στο Salem Witch Trials Memorial, το μνημείο που είναι αφιερωμένο στους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στο Σάλεμ μετά από την κατηγορία της μαγείας. Βρίσκεται δίπλα από το κοιμητήριο Old Burying Point, που τελείως ειρωνικά, είναι θαμμένος ο διαβόητος δικαστής John Hathorne.
Μία πολύ χαρακτηριστική εικόνα που έχει μείνει στο μυαλό είναι η παρακάτω, στο νεκροταφείο Old Burying Point. Όπως και στη Βοστόνη, ο αέρας φυσούσε δυνατά και "έγδυνε" τα δέντρα από τα φύλλα τους και τα παράσερνε παντού, σα χιόνι.
Στο Salem Witch Village θα βρείτε πολλά καταστήματα και stands, tours στην πόλη που ξεκινούν απο εδώ, ξεναγήσεις με θέμα τα φαντάσματα, ξεναγήσεις το βράδυ με κεριά, ότι τουριστική χαζομαρούλα βάζει ο νους σας.
Τα σκαλιά οδηγούν στο Salem Wax Museum, το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Σάλεμ. Δεν επισκεφτήκαμε κάτι από αυτά γιατί βρήκαμε τα περισσότερα κάπως χαζά.
Στο κέντρο πλέον του Σάλεμ, πολύ κοντά στο παλιό Δημαρχείο, μπήκαμε σε ένα ακόμα κατάστημα με τουριστικά. Εκεί, ο Zoltar είπε το μέλλον στον Βασίλη (σίγουρα πολύ πιο αξιόπιστος από τις διάφορες καφετζούδες του Σάλεμ!) και για να χαμογελάει μάλλον κάτι καλό του είπε (ας έκανε κι αλλιώς αν μπορούσε).
Ο πιο κεντρικός δρόμος του Σάλεμ, η Essex St.
Το παλιό Δημαρχείο του Σάλεμ. Όσοι έχετε δει την ταινία Hocus Pocus σίγουρα θα το θυμάστε.
Στην Essex St, υπάρχει το Count Orlok's Nightmare Gallery που επιλέξαμε να επισκεφτούμε. Πρόκειται για μια ιδιωτική συλλογή κέρινων ομοιωμάτων γνωστών τεράτων και χαρακτήρων από τον κινηματογράφο που λειτουργεί ως μουσείο. Θα δείτε από τον Δράκουλα και τον Λυκάνθρωπο μέχρι τον Jason και τον Freddy Krueger. Πάρα πάρα πολύ ενδιαφέρον, ειδικά αν σας αρέσει ο κινηματογράφος.
Μετά το μουσείο συνεχίσαμε τη βόλτα μας στην Essex St, που τα πλήθη του κόσμου είχαν αρχίσει να καταφθάνουν. Είχε πάει πλέον μεσημέρι.
Μαγαζάκι με βότανα και μαντζούνια. The Coven's Cottage.
Τη θυμάστε την κυρία; Η μαγισσούλα από το αμερικάνικο sitcom των 60's, "Bewitched".
Witch tour.
Ώρα για καφέ, κι εδώ βλέπουμε ένα ακόμα τραπεζάκι που σου λένε το ριζικό σου.
Ένα ακόμα μουσείο που έπαιρνε πολύ καλή βαθμολογία ήταν το "The Witch House", ή αλλιώς "the Jonathan Corwin Home". O Jonathatn Corwin ήταν δικαστής που κλήθηκε να διερευνήσει τους ισχυρισμού για μαγεία στο Σάλεμ.
Είναι κατά τη γνώμη μου το πιο εντυπωσιακό κτίσμα του Σάλεμ και έτσι όπως ήταν διακοσμημένο με τις κολοκύθες έμοιαζε να έχει βγει από κάποια ταινία του Tim Burton.
Στο μουσείο θα αντλήσετε πολλές πληροφορίες για τις δίκες των μαγισσών, για τα γεγονότα που οδήγησαν εκεί αλλά και πληροφορίες για τα έθιμα και τις προκαταλήψεις της εποχής. Η όλη επίσκεψη, η οποία ήταν άκρως ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική, θα έλεγα ότι συνοψίζεται στην παρακάτω φωτογραφία. Παρ'τε 1 λεπτό και διαβάστε το κείμενο, αξίζει.
Τα δωμάτια του σπιτιού έχουν επίσης πολύ ενδιαφέρον. Είναι μια πιστή αναπαράσταση του σπιτιού όπως ήταν τότε.
Μετά το The Witch House συνεχίσαμε τη βόλτα μας στους δρόμους του Σάλεμ, αν και τα περισσότερα τα είχαμε δει.
Αυτή είναι η First Church in Salem και είναι ακριβώς αυτό, η πρώτη εκκλησία του Σάλεμ (1836).
Ένα ακόμα διάσημο οίκημα του Σάλεμ, το Ropes Mansion του 1727.
Επιστροφή στην Essex St. Μερικές φωτογραφίες από μαγαζάκια και σπίτια.
Στο μαγαζί του Olivander (Harry Potter).
Μια ακόμα αυλή έτοιμη για το Halloween.
Λίγο πριν αφήσουμε το Σαλεμ και επιστρέψουμε στη Βοστόνη, πήγαμε πάλι προς το λιμάνι, στο Maritime National Historic Site.
Ο μικρός φάρος του Σάλεμ, στην αποβάθρα Derby Wharf.
Χωρίς πολυκοσμία και χωρίς τουρίστες, απολαύσαμε το όμορφο ηλιοβασίλεμα.
Στο τέλος της ημέρας και μακριά από τον τουρισμό το Σάλεμ δεν είναι παρά μια μικρή, όμορφη παραθαλάσσια πόλη.
Τέλος 8ης ημέρας
Τι είδαμε-πού πήγαμε: Salem Common, House of the Seven Gables, Salem Maritime National Historic Site, Salem Witch Village, Witch Trials Memorial, Count Orlok’s nightmare gallery, Old Town Hall, The Witch House, The Ropes Mansion, Essex St.
Ημέρα 9η
Η σημερινή ημέρα θα ήταν όλη αφιερωμένη στη Βοστόνη από το πρωί και ευτυχώς ο καιρός θα ήταν σύμμαχος.
Αφού φάγαμε το μικρό πρωινό που βρήκαμε στην τσαντούλα έξω από την πόρτα του δωματίου και δώσαμε ένα χάδι στην Πετούνια (the cat!) ξεκινήσαμε να πιάσουμε από την αρχή και σωστά αυτή τη φορά χωρίς πασαλείμματα το freedom trail.
Ρίξ'τε και μια ματιά σε αυτό το πολύ χρήσιμο site https://www.thefreedomtrail.org/
Αφού πήραμε καφέ -από πού αλλού; Dunkin Donuts φυσικά- ξεκινήσαμε τη βόλτα μας από το Old State House.
Στο πάρκο Boston Common ήπιαμε τον καφέ μας ταΐζοντας μερικά σκιουράκια, ακόμα μια φορά.
Το μνημείο Parkman Standman στην ανατολική μεριά του πάρκου. Χτίστηκε το 1908 προς τιμήν του George F. Parkman ο οποίος είχε δωρίσει $5 εκατομμύριο για τη φροντίδα του Boston Common και άλλων πάρκων της πόλης.
Το μνημείο Soldiers and Sailors Monument στο λόφο του πάρκου που ανεγέρθηκε στη μνήμη των στρατιωτών και ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους στον Αμερικανικό Εμφύλιο.
Πόσο όμορφα είναι τα πάρκα στη Βοστόνη. Τι ηρεμία και ευεξία νιώθεις απλά και μόνο να περπατάς σε αυτά.
Skyline της Βοστόνης, από το πάρκο.
Ξαναπεράσαμε από την Arcon St, γιατί έπρεπε να βγάλω και μια φωτό με τη μουτσούνα μου.
Ξαναμπαίνουμε στο freedom trail και βρισκόμαστε έξω από την εκκλησία Park Street Church. Η εκκλησία ιδρύθηκε το 1809, στη γωνία των οδών Park και Tremont και ήταν κάποτε το πρώτο ορόσημο που έβλεπαν οι ταξιδιώτες όταν πλησίαζαν τη Βοστόνη.
Ακριβώς δίπλα μπήκαμε στο Granary Burying Ground. Είχε υπέροχο φως την ώρα που το επισκεφτήκαμε. Είχε αρκετό κόσμο, κάποιοι μάλιστα ήταν ντυμένοι με ενδυμασίες αμερικανικού εμφυλίου ως tour guides.
Ακριβώς απέναντι από το νεκροταφείο, η Tremont Temple Baptist Church με το ιδιαίτερο κτίριο.
Προχωρώντας λίγα μέτρα στην Termont St, θα πέσουμε πάνω στο King's Chapel & Burying Ground. Ιδρύθηκε το 1686 ως η πρώτη αγγλικανική εκκλησία της Βοστόνης. Το παρεκκλήσι του Βασιλιά μετράει πάνω από 330 χρόνια ιστορίας. Το κτίριο από γρανίτη του 1754 παραμένει στην αρχική τοποθεσία της εκκλησίας: στη γωνιά του παλαιότερου αγγλικού κοιμητήριο της Βοστόνης.
Στην School St, βρίσκεται το Παλιό Δημαρχείο της πόλης, ένα ακόμα αξιοθέατο που δεν περιλαμβάνεται στο freedom trail αλλά αποτελεί ένα ακόμα landmark της πόλης.
Στο Old South Meeting Point ξανά.
Μία σουπερ-ευρυγώνια λήψη του Old State House και των γύρω κτιρίων.
Στο Faneuil Hall Marketplace.
Από εδώ κατευθυνόμαστε βόρεια στην North End District να δούμε τη γειτονιά χωρίς βροχή και υπό το φως της ημέρας.
Στο δρόμο μας προς τη βόρεια γειτονιά της Βοστόνης θα περάσουμε από το Μνημείο Ολοκαυτώματος της Νέας Αγγλίας.
Το Μνημείο του Ολοκαυτώματος της Νέας Αγγλίας είναι εμπνευσμένο από μια ομάδα επιζώντων του Ολοκαυτώματος που βρήκαν μια νέα ζωή στην περιοχή της Βοστόνης. Δημιουργήθηκε για να προβληματίσει σχετικά με τον φανατισμό και τις επιπτώσεις της παραφροσύνης κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου και μέχρι σήμερα.
Στους γυάλινους πύργους θα δείτε χαραγμένους τους αριθμούς των αιχμαλώτων που πέθαναν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Πολύ δυνατό.
Μπαίνοντας στην North End αμέσως καταλαβαίνεις την επιρροή που είχε η συγκέντρωση των Ιταλών μεταναστών στην περιοχή. Όπως ανέφερα και σε προηγούμενο κεφάλαιο, η περιοχή ονομάζεται και "Μικρή Ιταλία". Τώρα που είναι μέρα και χωρίς βροχή μπορούμε να απολαύσουμε περισσότερο τη βόλτα μας.
Στην Prince Street. Κουρεία, tattoo studios, όλα με vintage πινελιά, όλα για τους hipster φίλους μας.
Αλήθεια, έγραψα πόσο όμορφη είναι η Βοστόνη; Πραγματικά είναι από τις ωραιότερες πόλεις που έχω επισκεφτεί, αλλά νιώθω ότι το έχω πει τόσες φορές για τόσες άλλες πόλεις που γίνομαι γραφικός. Η Βοστόνη είναι πιο γραφική από την Νέα Υόρκη, θυμίζει πολύ Ευρώπη. Είναι επίσης πιο ανθρώπινη πόλη για να ζεις. Γενικότερα υπερτερεί σε κάποια θέματα της Νέας Υόρκης, αλλά overall το Μανχάταν έχει αυτό το κάτι που δύσκολα το βρίσκεις αλλού.
Ας αφήσουμε τη σύγκριση όμως κι ας περιπλανηθούμε λίγο στην Ιταλική Συνοικία. Εδώ, ένα από τα πιο γραφικά σημεία της συνοικίας, η North Square. Μα κοιτάξτε πόσο γραφικά και γουστόζικα είναι. Νομίζεις πως βρίσκεσαι σε κάποιο studio με σκηνικά ταινίας.
Στην πλατεία, θα δείτε ένα ακόμα σταθμό στο freedom trail, το Paul Revere House. Ένα ξύλινο σπιτάκι που μας θύμισε πολύ το Σάλεμ. Χτισμένο γύρω στο 1680, το σπίτι του Paul Revere (θρυλικός πατριώτης) είναι το παλαιότερο κτίριο που έχει απομείνει στο κέντρο της Βοστόνης και επίσης ο μόνος ιστορικός χώρος στο Freedom Trail που είναι σπίτι.
Συνεχίσαμε τη διαδρομή και βγήκαμε στην North Church. Σε τελείως διαφορετικό κλίμα από την προχθεσινή ημέρα που μες στο σκοτάδι και τη βροχή έμοιαζε με σκοτεινό πύργο βγαλμένο από γοτθικό μυθιστόρημα, τώρα φαινόταν ένα πολύ όμορφο και ήρεμο μέρος για να ξαποστάσεις ακούγοντας τα πιτσιρίκια που είχαν βγει διάλειμμα στο δίπλα σχολείο.
Στο σημείο αυτό είχαμε τις εξής επιλογές: Ή θα συνεχίζαμε το freedom trail που κατευθυνόταν βόρεια πέρα από τη γέφυρα μέχρι το Banker Hill Monument και το USS Constitution ή θα γυρίζαμε πίσω να βολτάρουμε λίγο ακόμα στο κέντρο της Βοστόνης. Ο Βασίλης το άφησε επάνω μου (κακώς ρε Βασίλη, κακώς!) και σκέφτηκα ότι αν δεν ολοκλήρωνα το freedom trail θα έσκαγα. Αν ποτέ βρεθείτε σε αυτό το δίλημμα θα σας έλεγα να μην το κάνετε, δε λέει και κάτι. Ναι μεν η διαδρομή από δω και πέρα είναι λιγότερο τουριστική (έπρεπε να μου κόψει, ψυχή δεν υπήρχε, ποιος θα ερχόταν μέχρι εδώ πάνω
και επίσης έχει ΠΟΛΥ περπάτημα. Είναι μακριά! Μην ξεγελαστείτε.
Η North Church καθώς απομακρυνόμαστε.
Διασχίζοντας τη γέφυρα North Washington Street.
Μετά από αρκετό περπάτημα πλησιάζουμε το μνημείο.
Η γειτονιά εδώ είναι πολύ όμορφη, η αλήθεια να λέγεται.
Φτάσαμε στο μνημείο. Το Bunker Hill Monument είναι αφιερωμένο στη μάχη του Bunker Hill στις 17 Ιουνίου 1775. Ήταν η πρώτη μεγάλη μάχη του επαναστατικού πολέμου και από εκεί κρίθηκε ο χαρακτήρας και η έκβαση του υπόλοιπου πολέμου.
Εντάξει Οκ. Είναι ένας οβελίσκος. Έχετε ξαναδεί οβελίσκο; Αν όχι, καλό είναι. Αν ναι, δε χάνετε κάτι.
Πηγαίνοντας στο USS Constitution είδαμε κι άλλα φθηνά σπιτάκια σε φτωχογειτονιές.
Το USS Constitution που λέτε, είναι το παλαιότερο επιβατηγό πολεμικό πλοίο που έπλευσε για πρώτη φορά το 1797. Πήρε το ψευδώνυμό "Old Ironsides" κατά τη διάρκεια του πολέμου του 1812 όταν πολέμησε τη βρετανική φρεγάτα HMS Guerriere.
Χαθήκαμε και βγήκαμε σε ένα άκυρο σημείο στο λιμάνι που δεν μπορούσες να προχωρήσεις παραπέρα. Ο Βασίλης άρχισε να δυσανασχετεί. Έκανε ζέστη και είχαμε περπατήσει αρκετά χιλιόμετρα. Εγώ προσπαθούσα να τον πείσω ότι όλα ήταν υπό έλεγχο. Να, του λεω, για να βγάλω φωτογραφία αυτή τη θέα ήρθαμε από εδώ:
Ορίστε, του λέω, τώρα μπορούμε να συνεχίσουμε το δρόμο μας. Από εδώ πάμε φυσικά, τι χαζή ερώτηση, λες να πέφταμε στη θάλασσα; (and the Oscar goes to.....)
Βασίλη, αν το διαβάζεις αυτό ήρθε η ώρα να στο πω: Δεν είχα ιδέα που ήμασταν!
Έβαλα άρον άρον στο gps το δρόμο για την επιστροφή. Περάσαμε έξω από το μουσείο.
Και είδαμε και το πλοίο στο βάθος (σημασία δεν του δώσαμε, ειλικρινά θέλαμε απλά να φύγουμε).
Φεύγοντας είδαμε πουλμανάκια με τουρίστες να έρχονται. Προφανώς! Ποιος θα περπατήσει όλο αυτό για να έρθει ως εδώ; Τη σημερινή ημέρα ρίξαμε το περισσότερο περπάτημα σε όλο το ταξίδι. Περίπου 14-15 χλμ σύμφωνα με τον μετρητή στο κινητό μου.
Το ακόμα πιο τραγικό είναι ότι γυρίσαμε και με τα πόδια. Έψαξα για σταθμό του μετρό αλλά δεν υπήρχε τίποτα εκεί κοντά. Θα έπρεπε να περπατήσουμε ούτως ή άλλως πολύ για να συναντήσουμε τον κοντινότερο σταθμό μετρό.
Στο γυρισμό μας είδε μια ευγενέστατη Αμερικανίδα που ήμασταν με τη γλώσσα έξω και προσπαθούσαμε να δούμε προς τα πού να πάμε για να ξαναβγούμε στο Boston Common. Σταμάτησε και μας ρώτησε αν χρειαζόμαστε βοήθεια. Αφού μας κατατόπισε μας ρώτησε από πού είμαστε και η αντίδρασή της ήταν όλα τα λεφτά: "Greece! Best food in the world!!" Θα συμφωνήσουμε μαζί σου καλή μου κυρία
Φτάσαμε επιτέλους στο Boston Common. Εδώ, η εμπρόσθια όψη του Κυβερνείου της Μασσαχουσέτης.
Ξαποστάσαμε λίγο στο Boston Public Park (και δεν ήμασταν οι μόνοι).
Τι είχα καιρό να σας δείξω; Σκίουρους! Σας έλειψαν;
Έπειτα επισκεφτήκαμε το Gibson House Museum, το οποίο είναι ένα σπίτι του 19ου αιώνα στην ιστορική γειτονιά Back Bay. Λειτουργεί μόνο με ξεναγήσεις συγκεκριμένες ημέρες και ώρες. http://www.thegibsonhouse.org/
Tο μουσείο σας επιτρέπει να ρίξετε μια ματιά στη ζωή στα μέσα του 19ου αιώνα, μαθαίνοντας την ιστορία των τριών γενεών της οικογένειας Gibson από το 1859 μέχρι το 1954. Στην περιήγησή μας στα δωμάτια και τους χώρους του σπιτιού είδαμε πώς ζούσαν οι ένοικοι αλλά και το προσωπικό, πού τρώγανε, πώς έκαναν μπάνιο, πώς ζεσταίνονταν το χειμώνα και άλλες άκρως ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Μάθαμε επίσης αρκετά πράγματα για την ίδια τη Βοστόνη, όπως το ότι ήταν κάποτε σχεδόν νησί (!).
Περιττό να πω ότι το σπίτι ήταν απόλυτα ερωτεύσιμο, ένα σπίτι που νομίζεις ότι έχει βγει από Βικτωριανό Θρίλερ. Περνούσαμε τις πόρτες και τα δωμάτια και νομίζαμε ότι θα πεταχτεί από κάπου η Nicole Kidman από το "The Others".
Εκτός από εμένα και το Βασίλη στην παρέα μας ήταν μόνο άλλη μια κυρία οπότε ουσιαστικά ήταν σαν private tour.
Ευχαριστηθήκαμε πολύ την επίσκεψη. Το εισιτήριο κοστίζει μόνο $9.
Η είσοδος για το σπίτι των Gibson.
Την υπόλοιπη ημέρα την περάσαμε βολτάροντας στα πάρκα και στους δρόμους.
Η Βοστόνη έχει τη δική της θεατρική σκηνή.
Χαλάρωση στο Boston Common. Ο ήλιος χαμηλώνει και τα χρώματα γίνονται πιο ζεστά.
Πόσο φθινόπωρο χωράει στο χέρι;
Εκτυφλωτικό και γλυκό ηλιοβασίλεμα.
Τελευταίο skyline της Βοστόνης.
Επιστρέψαμε στο σπίτι νωρίς γιατί την επόμενη ημέρα είχαμε ξύπνημα στις 4 τα ξημερώματα για να προλάβουμε την πτήση για Dallas. Το μόνο που δεν πρόλαβα να δω από τη Βοστόνη ήταν η Trinity Church, ένα από τα διάσημα τοπόσημα της πόλης. Ας όψεται το freedom trail! Εγώ και τα κολλήματά μου.
Παρόλα αυτά, φύγαμε από τη Βοστόνη με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Τι είδαμε-πού πήγαμε: Όλες τις στάσεις του Freedom Trail, New England Holocaust Memorial, North End District, Old City Hall, Arcon St, Gibson House Museum
Ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς ώστε να είμαστε στις 9:00 στο Salem. Η διαδρομή ήταν γύρω στη μισή ώρα οπότε κατά τις 8:30 ήμασταν έξω από το σπίτι περιμένοντας το Uber. Προτιμήσαμε και πάλι το Uber γιατί έβρεχε καταρρακτωδώς. Αν κάποιος θέλει να πάει με τα μέσα μεταφοράς, μπορεί να πάρει το τρένο από το σταθμό North Station. Το εισιτήριο κοστίζει $8 για την απλή μετάβαση.
Στη διαδρομή περάσαμε από πανέμορφες παραθαλάσσιες πόλεις και χωριά, όπως το Lynn. Η βροχή εξακολουθούσε να είναι δυνατή, αλλά μέσα από τα αυτοκίνητο και τα υγρά τζάμια, ο ήχος της ήταν σαν ένα ατμοσφαιρικό ηχητικό εφέ.
Φτάσαμε ακριβώς στις 9:00 στο Σάλεμ. Βγαίνοντας από το αυτοκίνητο η βροχή είχε σταματήσει τελείως, κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο. Ήμασταν αρκετά τυχεροί η αλήθεια είναι. Οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν βέβαια ουκ ολίγες φορές μέσα στη μέρα, από ψυχρό πρωινό με υγρασία μέχρι ηλιόλουστο και ζεστό μεσημέρι που μας έκανε να βγάλουμε τα μπουφάν. Ευτυχώς δεν ξανάβρεξε τουλάχιστον. Υπάρχει ένα ρητό για τον καιρό της Μασαχουσέτης: If you don't like the weather, wait 5 minutes.
Λίγα λόγια για το Σάλεμ (στο διαδίκτυο υπάρχει ότι πληροφορία θέλετε οπότε δε θα σας φορτώσω με πολλές λεπτομέρειες):
H δίκη των μαγισσών του Σάλεμ είναι ένα περιβόητο περιστατικό της αποικιακής ιστορίας των Ηνωμένων Πολιτειών, το οποίο οδήγησε στην καταδίκη και εκτέλεση κατοίκων του Σάλεμ το 1692 με την κατηγορία της μαγείας. Οι Άγγλοι άποικοι της Μασαχουσέτης όπως ανέφερα και στο προηγούμενο κεφάλαιο έφεραν στη Νέα Αγγλία όλες τους τις πεποιθήσεις και προκαταλήψεις.
Το χειμώνα του 1692, δύο πιτσιρίκια άρχισαν να παρουσιάζουν περίεργα συμπτώματα, τα οποία κανείς γιατρός δεν μπορούσε να εξηγήσει (κραυγές, βλασφημίες, σπασμούς, μυστήριες επικλήσεις και κατάσταση έκστασης), μέχρι που ένας τύπος ονόματι Γουίλιαμ Γκριγκς, έβγαλε την απόλυτα λογική εξήγηση ότι τα κορίτσια ήταν δαιμονισμένα. Έτσι, ο αιδεσιμότατος Σάμιουελ Πάρις, πατέρας του ενός κοριτσιού, ζήτησε βοήθεια από γειτονικές πόλεις, ενώ και οι υπόλοιποι κάτοικοι της πόλης άρχισαν να πιέζουν τα κορίτσια να κατονομάσουν τους ανθρώπους που καταπιάνονταν με «έργα του Διαβόλου». Ο αιδεσιμότατος ύστερα κατηγόρησε την ινδιάνα σκλάβα από την Καραϊβική που είχαν στο σπίτι (πέσατε από τα σύννεφα φαντάζομαι) κι έτσι ξεκίνησε μια σειρά κατηγοριών και μια μανία καταδίωξης εναντίον πιθανών ατόμων που ασχολούνταν με τη μαγεία. Βέβαια η κοινότητα κατάλαβε ότι κάποιο λάκκο έχει η φάβα όταν οι πιτσιρίκες άρχισαν να κατονομάζουν και κάποιους δικαστές, οι οποίοι υποτίθεται ότι προστατεύονταν από τον ίδιο το Θεό.
Με τούτα και με τ'άλλα, μέχρι να σταματήσει όλη αυτή η παραφροσύνη 19 άτομα πέθαναν στην κρεμάλα κι άλλα 5 στη φυλακή. Ωραία πράματα.
Η Αμερικανική pop κουλτούρα φυσικά ξεζούμισε όσο μπορούσε το θέμα τόσο στη λογοτεχνία, όσο και στη μουσική, στο χώρο των κόμικς, στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο (Hocus Pocus, οι Μάγισσες του Σάλεμ κ.α.). Το ίδιο το Σάλεμ έχει γίνει τουριστικός προορισμός των απανταχού μαγισσόφιλων κάνοντας τη μικρή πόλη να είναι ασφυχτικά γεμάτη από επισκέπτες κυρίως τον Οκτώβριο που είναι ο μήνας του Halloween.
Κατά τα άλλα το Σάλεμ είναι μια κανονική πόλη με κατοίκους που ζουν και εργάζονται εκεί. Το λέω γιατί ο Βασίλης απογοητεύτηκε κάπως. Περίμενε να δει μάλλον κάτι περισσότερο σε θεματικό πάρκο και λιγότερο από την ερημιά που που επικρατούσε στους δρόμους στις 9 το πρωί. Εμένα πάλι αυτό μου άρεσε πάρα πολύ. Περισσότερος χώρος για εμάς!
Και για το λόγου του αληθές

H επισκοπική εκκλησία του Αγίου Πέτρου, το πρώτο πράγμα που είδαμε στο Σάλεμ.

Το Witch City Mall.

Σου διαβάζουν το μέλλον, αν είσαι τόσο αφελής ώστε να πας σε κάτι τέτοιο βεβαίως, αλλά πέρα από αυτό στο Witch City Mall έχει ένα υπέροχο Vegan μαγαζί με αλμυρά και γλυκά.
Εμείς φάγαμε αυτό το κολασμένο πράμα που ήταν μια έκρηξη από Oreo.

Η ταινία της χρονιάς στον κινηματογράφο του Σάλεμ.

Κι ένα τοσοδούλι νεκροταφείο.

Τα σπίτια στο Σάλεμ τα δίνουν όλα για τη διακόσμηση για το Halloween


Εδώ, το Salem Witch Museum και ο Βασίλης που χαζεύει τον πρώτο κάτοικο του Σάλεμ.


Το πάρκο του Σάλεμ, Salem Common, το οποίο κάποτε ήταν απλώς βάλτοι.

Ερημιά στο πάρκο στις 9:30 το πρωί εκτός από έναν τύπο που για κάποιο λόγο είχε βγάλει βόλτα το σκύλο του ξυπόλητος. Στις λάσπες μετά τη βροχή. Οκκκκ.


Στο λιμάνι του Σάλεμ και στο Salem Maritime National Historic Site. Ο ιστορικός αυτός χώρος προσελκύει περισσότερους από 800.000 ανθρώπους κάθε χρόνο. Εδώ θα μάθετε για την ιστορία του εμπορίου κατά τη διάρκεια της αποικιοκρατίας.
Ο Βασίλης, μπροστά από το Narbonne House, του 1675


Μερικά ακόμα ξύλινα σπιτάκια στη γειτονιά.


Παραμένουμε στο χώρο του Maritime National Historic Site και τώρα βλέπουμε το Derby House, το πρώτο σπίτι στο Σάλεμ που χτίστηκε με τούβλα.

«Καλωσήρθατε»

Η γαλήνη ενός φθινοπωρινού πρωινού μπροστά από τη θάλασσα.

Συνεχίζουμε να βολτάρουμε στους δρόμους του Σάλεμ.

Έξω από ένα gift shop.

Και μέσα στο gift shop.

Μία extravagant αυλή έτοιμη για trick or treat!

Γωνία Hardy St, καλτσούλες μάγισσας στην πόρτα.

Στην Derbby St, το "Ye Olde Pepper Companie" με τα "καθαρευουσιάνικα" αγγλικά του, είναι η παλαιότερη αμερικανική εταιρεία ζαχαρωτών, από το 1806.


Και μία υπέροχα σκαλισμένη κολοκύθα, στο House of Seven Gables, μία αποικιακή έπαυλη του 1668 που τώρα λειτουργεί ως μουσείο.

Η εκκλησία "Mary, Queen of the Apostles Parish".

Φτάσαμε στο Salem Witch Trials Memorial, το μνημείο που είναι αφιερωμένο στους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στο Σάλεμ μετά από την κατηγορία της μαγείας. Βρίσκεται δίπλα από το κοιμητήριο Old Burying Point, που τελείως ειρωνικά, είναι θαμμένος ο διαβόητος δικαστής John Hathorne.


Μία πολύ χαρακτηριστική εικόνα που έχει μείνει στο μυαλό είναι η παρακάτω, στο νεκροταφείο Old Burying Point. Όπως και στη Βοστόνη, ο αέρας φυσούσε δυνατά και "έγδυνε" τα δέντρα από τα φύλλα τους και τα παράσερνε παντού, σα χιόνι.

Στο Salem Witch Village θα βρείτε πολλά καταστήματα και stands, tours στην πόλη που ξεκινούν απο εδώ, ξεναγήσεις με θέμα τα φαντάσματα, ξεναγήσεις το βράδυ με κεριά, ότι τουριστική χαζομαρούλα βάζει ο νους σας.

Τα σκαλιά οδηγούν στο Salem Wax Museum, το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Σάλεμ. Δεν επισκεφτήκαμε κάτι από αυτά γιατί βρήκαμε τα περισσότερα κάπως χαζά.


Στο κέντρο πλέον του Σάλεμ, πολύ κοντά στο παλιό Δημαρχείο, μπήκαμε σε ένα ακόμα κατάστημα με τουριστικά. Εκεί, ο Zoltar είπε το μέλλον στον Βασίλη (σίγουρα πολύ πιο αξιόπιστος από τις διάφορες καφετζούδες του Σάλεμ!) και για να χαμογελάει μάλλον κάτι καλό του είπε (ας έκανε κι αλλιώς αν μπορούσε).

Ο πιο κεντρικός δρόμος του Σάλεμ, η Essex St.

Το παλιό Δημαρχείο του Σάλεμ. Όσοι έχετε δει την ταινία Hocus Pocus σίγουρα θα το θυμάστε.


Στην Essex St, υπάρχει το Count Orlok's Nightmare Gallery που επιλέξαμε να επισκεφτούμε. Πρόκειται για μια ιδιωτική συλλογή κέρινων ομοιωμάτων γνωστών τεράτων και χαρακτήρων από τον κινηματογράφο που λειτουργεί ως μουσείο. Θα δείτε από τον Δράκουλα και τον Λυκάνθρωπο μέχρι τον Jason και τον Freddy Krueger. Πάρα πάρα πολύ ενδιαφέρον, ειδικά αν σας αρέσει ο κινηματογράφος.

Μετά το μουσείο συνεχίσαμε τη βόλτα μας στην Essex St, που τα πλήθη του κόσμου είχαν αρχίσει να καταφθάνουν. Είχε πάει πλέον μεσημέρι.
Μαγαζάκι με βότανα και μαντζούνια. The Coven's Cottage.

Τη θυμάστε την κυρία; Η μαγισσούλα από το αμερικάνικο sitcom των 60's, "Bewitched".

Witch tour.

Ώρα για καφέ, κι εδώ βλέπουμε ένα ακόμα τραπεζάκι που σου λένε το ριζικό σου.

Ένα ακόμα μουσείο που έπαιρνε πολύ καλή βαθμολογία ήταν το "The Witch House", ή αλλιώς "the Jonathan Corwin Home". O Jonathatn Corwin ήταν δικαστής που κλήθηκε να διερευνήσει τους ισχυρισμού για μαγεία στο Σάλεμ.
Είναι κατά τη γνώμη μου το πιο εντυπωσιακό κτίσμα του Σάλεμ και έτσι όπως ήταν διακοσμημένο με τις κολοκύθες έμοιαζε να έχει βγει από κάποια ταινία του Tim Burton.


Στο μουσείο θα αντλήσετε πολλές πληροφορίες για τις δίκες των μαγισσών, για τα γεγονότα που οδήγησαν εκεί αλλά και πληροφορίες για τα έθιμα και τις προκαταλήψεις της εποχής. Η όλη επίσκεψη, η οποία ήταν άκρως ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική, θα έλεγα ότι συνοψίζεται στην παρακάτω φωτογραφία. Παρ'τε 1 λεπτό και διαβάστε το κείμενο, αξίζει.

Τα δωμάτια του σπιτιού έχουν επίσης πολύ ενδιαφέρον. Είναι μια πιστή αναπαράσταση του σπιτιού όπως ήταν τότε.


Μετά το The Witch House συνεχίσαμε τη βόλτα μας στους δρόμους του Σάλεμ, αν και τα περισσότερα τα είχαμε δει.
Αυτή είναι η First Church in Salem και είναι ακριβώς αυτό, η πρώτη εκκλησία του Σάλεμ (1836).

Ένα ακόμα διάσημο οίκημα του Σάλεμ, το Ropes Mansion του 1727.

Επιστροφή στην Essex St. Μερικές φωτογραφίες από μαγαζάκια και σπίτια.



Στο μαγαζί του Olivander (Harry Potter).

Μια ακόμα αυλή έτοιμη για το Halloween.


Λίγο πριν αφήσουμε το Σαλεμ και επιστρέψουμε στη Βοστόνη, πήγαμε πάλι προς το λιμάνι, στο Maritime National Historic Site.
Ο μικρός φάρος του Σάλεμ, στην αποβάθρα Derby Wharf.


Χωρίς πολυκοσμία και χωρίς τουρίστες, απολαύσαμε το όμορφο ηλιοβασίλεμα.

Στο τέλος της ημέρας και μακριά από τον τουρισμό το Σάλεμ δεν είναι παρά μια μικρή, όμορφη παραθαλάσσια πόλη.
Τέλος 8ης ημέρας
Τι είδαμε-πού πήγαμε: Salem Common, House of the Seven Gables, Salem Maritime National Historic Site, Salem Witch Village, Witch Trials Memorial, Count Orlok’s nightmare gallery, Old Town Hall, The Witch House, The Ropes Mansion, Essex St.
Ημέρα 9η
Η σημερινή ημέρα θα ήταν όλη αφιερωμένη στη Βοστόνη από το πρωί και ευτυχώς ο καιρός θα ήταν σύμμαχος.
Αφού φάγαμε το μικρό πρωινό που βρήκαμε στην τσαντούλα έξω από την πόρτα του δωματίου και δώσαμε ένα χάδι στην Πετούνια (the cat!) ξεκινήσαμε να πιάσουμε από την αρχή και σωστά αυτή τη φορά χωρίς πασαλείμματα το freedom trail.
Ρίξ'τε και μια ματιά σε αυτό το πολύ χρήσιμο site https://www.thefreedomtrail.org/
Αφού πήραμε καφέ -από πού αλλού; Dunkin Donuts φυσικά- ξεκινήσαμε τη βόλτα μας από το Old State House.


Στο πάρκο Boston Common ήπιαμε τον καφέ μας ταΐζοντας μερικά σκιουράκια, ακόμα μια φορά.
Το μνημείο Parkman Standman στην ανατολική μεριά του πάρκου. Χτίστηκε το 1908 προς τιμήν του George F. Parkman ο οποίος είχε δωρίσει $5 εκατομμύριο για τη φροντίδα του Boston Common και άλλων πάρκων της πόλης.

Το μνημείο Soldiers and Sailors Monument στο λόφο του πάρκου που ανεγέρθηκε στη μνήμη των στρατιωτών και ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους στον Αμερικανικό Εμφύλιο.

Πόσο όμορφα είναι τα πάρκα στη Βοστόνη. Τι ηρεμία και ευεξία νιώθεις απλά και μόνο να περπατάς σε αυτά.

Skyline της Βοστόνης, από το πάρκο.

Ξαναπεράσαμε από την Arcon St, γιατί έπρεπε να βγάλω και μια φωτό με τη μουτσούνα μου.


Ξαναμπαίνουμε στο freedom trail και βρισκόμαστε έξω από την εκκλησία Park Street Church. Η εκκλησία ιδρύθηκε το 1809, στη γωνία των οδών Park και Tremont και ήταν κάποτε το πρώτο ορόσημο που έβλεπαν οι ταξιδιώτες όταν πλησίαζαν τη Βοστόνη.

Ακριβώς δίπλα μπήκαμε στο Granary Burying Ground. Είχε υπέροχο φως την ώρα που το επισκεφτήκαμε. Είχε αρκετό κόσμο, κάποιοι μάλιστα ήταν ντυμένοι με ενδυμασίες αμερικανικού εμφυλίου ως tour guides.



Ακριβώς απέναντι από το νεκροταφείο, η Tremont Temple Baptist Church με το ιδιαίτερο κτίριο.

Προχωρώντας λίγα μέτρα στην Termont St, θα πέσουμε πάνω στο King's Chapel & Burying Ground. Ιδρύθηκε το 1686 ως η πρώτη αγγλικανική εκκλησία της Βοστόνης. Το παρεκκλήσι του Βασιλιά μετράει πάνω από 330 χρόνια ιστορίας. Το κτίριο από γρανίτη του 1754 παραμένει στην αρχική τοποθεσία της εκκλησίας: στη γωνιά του παλαιότερου αγγλικού κοιμητήριο της Βοστόνης.

Στην School St, βρίσκεται το Παλιό Δημαρχείο της πόλης, ένα ακόμα αξιοθέατο που δεν περιλαμβάνεται στο freedom trail αλλά αποτελεί ένα ακόμα landmark της πόλης.


Στο Old South Meeting Point ξανά.

Μία σουπερ-ευρυγώνια λήψη του Old State House και των γύρω κτιρίων.

Στο Faneuil Hall Marketplace.

Από εδώ κατευθυνόμαστε βόρεια στην North End District να δούμε τη γειτονιά χωρίς βροχή και υπό το φως της ημέρας.

Στο δρόμο μας προς τη βόρεια γειτονιά της Βοστόνης θα περάσουμε από το Μνημείο Ολοκαυτώματος της Νέας Αγγλίας.

Το Μνημείο του Ολοκαυτώματος της Νέας Αγγλίας είναι εμπνευσμένο από μια ομάδα επιζώντων του Ολοκαυτώματος που βρήκαν μια νέα ζωή στην περιοχή της Βοστόνης. Δημιουργήθηκε για να προβληματίσει σχετικά με τον φανατισμό και τις επιπτώσεις της παραφροσύνης κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου και μέχρι σήμερα.

Στους γυάλινους πύργους θα δείτε χαραγμένους τους αριθμούς των αιχμαλώτων που πέθαναν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Πολύ δυνατό.



Μπαίνοντας στην North End αμέσως καταλαβαίνεις την επιρροή που είχε η συγκέντρωση των Ιταλών μεταναστών στην περιοχή. Όπως ανέφερα και σε προηγούμενο κεφάλαιο, η περιοχή ονομάζεται και "Μικρή Ιταλία". Τώρα που είναι μέρα και χωρίς βροχή μπορούμε να απολαύσουμε περισσότερο τη βόλτα μας.

Στην Prince Street. Κουρεία, tattoo studios, όλα με vintage πινελιά, όλα για τους hipster φίλους μας.

Αλήθεια, έγραψα πόσο όμορφη είναι η Βοστόνη; Πραγματικά είναι από τις ωραιότερες πόλεις που έχω επισκεφτεί, αλλά νιώθω ότι το έχω πει τόσες φορές για τόσες άλλες πόλεις που γίνομαι γραφικός. Η Βοστόνη είναι πιο γραφική από την Νέα Υόρκη, θυμίζει πολύ Ευρώπη. Είναι επίσης πιο ανθρώπινη πόλη για να ζεις. Γενικότερα υπερτερεί σε κάποια θέματα της Νέας Υόρκης, αλλά overall το Μανχάταν έχει αυτό το κάτι που δύσκολα το βρίσκεις αλλού.

Ας αφήσουμε τη σύγκριση όμως κι ας περιπλανηθούμε λίγο στην Ιταλική Συνοικία. Εδώ, ένα από τα πιο γραφικά σημεία της συνοικίας, η North Square. Μα κοιτάξτε πόσο γραφικά και γουστόζικα είναι. Νομίζεις πως βρίσκεσαι σε κάποιο studio με σκηνικά ταινίας.

Στην πλατεία, θα δείτε ένα ακόμα σταθμό στο freedom trail, το Paul Revere House. Ένα ξύλινο σπιτάκι που μας θύμισε πολύ το Σάλεμ. Χτισμένο γύρω στο 1680, το σπίτι του Paul Revere (θρυλικός πατριώτης) είναι το παλαιότερο κτίριο που έχει απομείνει στο κέντρο της Βοστόνης και επίσης ο μόνος ιστορικός χώρος στο Freedom Trail που είναι σπίτι.

Συνεχίσαμε τη διαδρομή και βγήκαμε στην North Church. Σε τελείως διαφορετικό κλίμα από την προχθεσινή ημέρα που μες στο σκοτάδι και τη βροχή έμοιαζε με σκοτεινό πύργο βγαλμένο από γοτθικό μυθιστόρημα, τώρα φαινόταν ένα πολύ όμορφο και ήρεμο μέρος για να ξαποστάσεις ακούγοντας τα πιτσιρίκια που είχαν βγει διάλειμμα στο δίπλα σχολείο.


Στο σημείο αυτό είχαμε τις εξής επιλογές: Ή θα συνεχίζαμε το freedom trail που κατευθυνόταν βόρεια πέρα από τη γέφυρα μέχρι το Banker Hill Monument και το USS Constitution ή θα γυρίζαμε πίσω να βολτάρουμε λίγο ακόμα στο κέντρο της Βοστόνης. Ο Βασίλης το άφησε επάνω μου (κακώς ρε Βασίλη, κακώς!) και σκέφτηκα ότι αν δεν ολοκλήρωνα το freedom trail θα έσκαγα. Αν ποτέ βρεθείτε σε αυτό το δίλημμα θα σας έλεγα να μην το κάνετε, δε λέει και κάτι. Ναι μεν η διαδρομή από δω και πέρα είναι λιγότερο τουριστική (έπρεπε να μου κόψει, ψυχή δεν υπήρχε, ποιος θα ερχόταν μέχρι εδώ πάνω
Η North Church καθώς απομακρυνόμαστε.

Διασχίζοντας τη γέφυρα North Washington Street.

Μετά από αρκετό περπάτημα πλησιάζουμε το μνημείο.

Η γειτονιά εδώ είναι πολύ όμορφη, η αλήθεια να λέγεται.


Φτάσαμε στο μνημείο. Το Bunker Hill Monument είναι αφιερωμένο στη μάχη του Bunker Hill στις 17 Ιουνίου 1775. Ήταν η πρώτη μεγάλη μάχη του επαναστατικού πολέμου και από εκεί κρίθηκε ο χαρακτήρας και η έκβαση του υπόλοιπου πολέμου.
Εντάξει Οκ. Είναι ένας οβελίσκος. Έχετε ξαναδεί οβελίσκο; Αν όχι, καλό είναι. Αν ναι, δε χάνετε κάτι.

Πηγαίνοντας στο USS Constitution είδαμε κι άλλα φθηνά σπιτάκια σε φτωχογειτονιές.


Το USS Constitution που λέτε, είναι το παλαιότερο επιβατηγό πολεμικό πλοίο που έπλευσε για πρώτη φορά το 1797. Πήρε το ψευδώνυμό "Old Ironsides" κατά τη διάρκεια του πολέμου του 1812 όταν πολέμησε τη βρετανική φρεγάτα HMS Guerriere.
Χαθήκαμε και βγήκαμε σε ένα άκυρο σημείο στο λιμάνι που δεν μπορούσες να προχωρήσεις παραπέρα. Ο Βασίλης άρχισε να δυσανασχετεί. Έκανε ζέστη και είχαμε περπατήσει αρκετά χιλιόμετρα. Εγώ προσπαθούσα να τον πείσω ότι όλα ήταν υπό έλεγχο. Να, του λεω, για να βγάλω φωτογραφία αυτή τη θέα ήρθαμε από εδώ:

Ορίστε, του λέω, τώρα μπορούμε να συνεχίσουμε το δρόμο μας. Από εδώ πάμε φυσικά, τι χαζή ερώτηση, λες να πέφταμε στη θάλασσα; (and the Oscar goes to.....)
Βασίλη, αν το διαβάζεις αυτό ήρθε η ώρα να στο πω: Δεν είχα ιδέα που ήμασταν!
Έβαλα άρον άρον στο gps το δρόμο για την επιστροφή. Περάσαμε έξω από το μουσείο.

Και είδαμε και το πλοίο στο βάθος (σημασία δεν του δώσαμε, ειλικρινά θέλαμε απλά να φύγουμε).

Φεύγοντας είδαμε πουλμανάκια με τουρίστες να έρχονται. Προφανώς! Ποιος θα περπατήσει όλο αυτό για να έρθει ως εδώ; Τη σημερινή ημέρα ρίξαμε το περισσότερο περπάτημα σε όλο το ταξίδι. Περίπου 14-15 χλμ σύμφωνα με τον μετρητή στο κινητό μου.
Το ακόμα πιο τραγικό είναι ότι γυρίσαμε και με τα πόδια. Έψαξα για σταθμό του μετρό αλλά δεν υπήρχε τίποτα εκεί κοντά. Θα έπρεπε να περπατήσουμε ούτως ή άλλως πολύ για να συναντήσουμε τον κοντινότερο σταθμό μετρό.
Στο γυρισμό μας είδε μια ευγενέστατη Αμερικανίδα που ήμασταν με τη γλώσσα έξω και προσπαθούσαμε να δούμε προς τα πού να πάμε για να ξαναβγούμε στο Boston Common. Σταμάτησε και μας ρώτησε αν χρειαζόμαστε βοήθεια. Αφού μας κατατόπισε μας ρώτησε από πού είμαστε και η αντίδρασή της ήταν όλα τα λεφτά: "Greece! Best food in the world!!" Θα συμφωνήσουμε μαζί σου καλή μου κυρία
Φτάσαμε επιτέλους στο Boston Common. Εδώ, η εμπρόσθια όψη του Κυβερνείου της Μασσαχουσέτης.


Ξαποστάσαμε λίγο στο Boston Public Park (και δεν ήμασταν οι μόνοι).

Τι είχα καιρό να σας δείξω; Σκίουρους! Σας έλειψαν;

Έπειτα επισκεφτήκαμε το Gibson House Museum, το οποίο είναι ένα σπίτι του 19ου αιώνα στην ιστορική γειτονιά Back Bay. Λειτουργεί μόνο με ξεναγήσεις συγκεκριμένες ημέρες και ώρες. http://www.thegibsonhouse.org/
Tο μουσείο σας επιτρέπει να ρίξετε μια ματιά στη ζωή στα μέσα του 19ου αιώνα, μαθαίνοντας την ιστορία των τριών γενεών της οικογένειας Gibson από το 1859 μέχρι το 1954. Στην περιήγησή μας στα δωμάτια και τους χώρους του σπιτιού είδαμε πώς ζούσαν οι ένοικοι αλλά και το προσωπικό, πού τρώγανε, πώς έκαναν μπάνιο, πώς ζεσταίνονταν το χειμώνα και άλλες άκρως ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Μάθαμε επίσης αρκετά πράγματα για την ίδια τη Βοστόνη, όπως το ότι ήταν κάποτε σχεδόν νησί (!).

Περιττό να πω ότι το σπίτι ήταν απόλυτα ερωτεύσιμο, ένα σπίτι που νομίζεις ότι έχει βγει από Βικτωριανό Θρίλερ. Περνούσαμε τις πόρτες και τα δωμάτια και νομίζαμε ότι θα πεταχτεί από κάπου η Nicole Kidman από το "The Others".


Εκτός από εμένα και το Βασίλη στην παρέα μας ήταν μόνο άλλη μια κυρία οπότε ουσιαστικά ήταν σαν private tour.
Ευχαριστηθήκαμε πολύ την επίσκεψη. Το εισιτήριο κοστίζει μόνο $9.
Η είσοδος για το σπίτι των Gibson.

Την υπόλοιπη ημέρα την περάσαμε βολτάροντας στα πάρκα και στους δρόμους.

Η Βοστόνη έχει τη δική της θεατρική σκηνή.

Χαλάρωση στο Boston Common. Ο ήλιος χαμηλώνει και τα χρώματα γίνονται πιο ζεστά.


Πόσο φθινόπωρο χωράει στο χέρι;

Εκτυφλωτικό και γλυκό ηλιοβασίλεμα.


Τελευταίο skyline της Βοστόνης.


Επιστρέψαμε στο σπίτι νωρίς γιατί την επόμενη ημέρα είχαμε ξύπνημα στις 4 τα ξημερώματα για να προλάβουμε την πτήση για Dallas. Το μόνο που δεν πρόλαβα να δω από τη Βοστόνη ήταν η Trinity Church, ένα από τα διάσημα τοπόσημα της πόλης. Ας όψεται το freedom trail! Εγώ και τα κολλήματά μου.
Παρόλα αυτά, φύγαμε από τη Βοστόνη με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Τι είδαμε-πού πήγαμε: Όλες τις στάσεις του Freedom Trail, New England Holocaust Memorial, North End District, Old City Hall, Arcon St, Gibson House Museum
Last edited: