KostasLia
Member
- Μηνύματα
- 312
- Likes
- 1.754
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαροκο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βιετνάμ
Βολτάροντας στην Αβάνα με το Red Bus
Κατεβαίνοντας κάτω για πρωινό τα κορίτσια μας περίμεναν ήδη. Κατα την διάρκεια του πρωινού μας λοιπόν μιλήσαμε για το που είχαμε πάει την προηγούμενη μέρα και φροντίσαμε να τις ενημερώσουμε για την χθεσινή μας περιπέτεια σχετικά με την κουβανή. Από ότι μας είπαν το γνώριζαν ήδη ότι γινόταν κάτι τέτοιο καθώς στην χώρα τους είχαν παρακολουθήσει ενα ντοκιμαντέρ, που αναφερόταν σχετικά με τις μικροαπάτες που γίνονταν σε βάρος των τουριστών.Επίσης μας ενημέρωσαν ότι τα τρόφιμα πρώτης ανάγκης όπως π.χ. το γάλα ο κουβανικός λαός τα προμηθευόταν από το ίδιο το κράτος τους δωρεαν. Οπότε σε περίπτωση που οι τουρίστες ψώνιζαν π.χ. γάλα για να τους το δώσουν αυτοί μετά το επέστρεφαν και κρατούσαν τα χρήματα.
Κάναμε μια ενδιαφέρουσα συζητηση μαζί τους σχετικά με το πως είδαν τα πράγματα εκεί, καθώς και για το περσινό τους road trip στην Νότια Αφρική. Έτυχε είχα και γω κάτι φωτογραφίες στο ταμπλετ μου από το ταξίδι μας στην Ιορδανία και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον. Από ότι καταλάβαμε και οι δύο πρέπει να ήταν ζευγάρι, όχι ότι αυτό βέβαια παίζει κάποιο ρόλο αλλά ίσως ήταν και ο μόνος λόγος που δεν τις πρότεινα να συνεχίσουμε μαζί την ημέρα μας, ίσως να θέλανε την ησυχία τους..anyway..έτσι χαιρετηθήκαμε και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα.
Περπατήσαμε κλασικά μέχρι το Καπιτώλιο. Σήμερα θα πέρναμε το Red Bus να περιηγηθούμε και στην παλιά Αβάνα και στο Centro άλλα και στο Βεδάδο, που ήταν μακρυά με τα πόδια. Η αφετηρία του κόκκινου λεωφορείου ήταν στο parque central, (στην πλατεία απέναντι από το Καπιτώλιο)και το εισητήριο κόστιζε 10cuc/το άτομο. Το λεωφορείο ξεκινούσε τα δρομολόγια του στις 10το πρωι και τελείωνε στις 18.00το απόγευμα. Το εισητήριο διαρκούσε για όλη την ημέρα και για όσες διαδρομές. Άλλωστε γιαυτό και είναι το λεγόμενο hop on hop off bus. Η αλήθεια είναι ότι βόλεψε απίστευτα αφού μας πονούσαν και λίγο τα πόδια μας από την προηγούμενη μέρα.
Το καπιτώλιο και το δίπλα το Μεγάλο Θέατρο της Αβάνας
Το σημείο εκκίνησης
Και το λεωφορείο ξεκίνησε την πορεία του...
στο Βεδάδο. Συγκροτήματα ξενοδοχείων
Μετά από λίγη ώρα το λεωφορείο είχε φτάσει στην πλατεία της Επανάστασης. Εδώ εννοείται ότι και θα κατεβαίναμε. Απέναντι από την πλατεία βρίσκεται το Μνημείο Χοσέ Μαρτί. Το μνημείο αποτελείται από έναν πύργο ύψους 109μ. ,από το ισόγειο το οποίο λειτουργεί σαν μουσείο και στην βάση του πύργου βρίσκεται το άγαλμα του Χοσέ Μάρτιν.
Εδώ στην πλατεία οι περισσότεροι τουρίστες να πω ότι φτάναν με τα αυτοκίνητα αντίκες που νοίκιαζαν από την παλιά Αβάνα, αλλά λόγο κόστους 50cuc/την ώρα που ζητούσαν μας φάνηκαν πάρα πολλά και γι'αυτό και δεν το επιχειρήσαμε..ούτε σήμερα αλλά ούτε και κάποια άλλη μέρα.
Πληρώσαμε την είσοδο χαζέψαμε λίγο στον χώρο και έπειτα πήραμε το ασανσερ και ανεβήκαμε τον πύργο να θαυμάσουμε την θέα της πόλης
Η Πλατεία της Επανάστασης από ψηλά
Μέχρι να ρθει το λεωφορείο μας τραβήξαμε λίγες ακόμα φωτογραφίες έπειτα ξανανεβήκαμε να συνεχίσουμε την βόλτα μας. Περάσαμε από πάρα πολλά κτήρια και αξιοθέτα και οι φωτογραφικές των τουριστών πήραν φωτιά. Πολλοί ήταν οι περαστικοί που μας χαιρετούσαν και κάναμε και μεις το ίδιο.
Σε κάποια φάση βγάζω φωτογραφία τους κυρίους που βάφανε ένα κτήριο, μου φάνηκε πολύ επικίνδυνος ο τρόπος που ήταν κρεμασμένοι πάντως. Ο ένας με κατάλαβε και άρχισε να χαιρετάει, τον χαιρέτησα και γω. Το αποτέλεσμα ήταν το εξής: όλο το λεοφωρείο τον φωτογράφιζε και τον χαιρετούσε. Στην πορεία γύρισαν και οι υπόλοποι
Και κάποιες φωτογραφίες από την διαδρομή μας..
Νεκρόπολη Κολόν
Το Πανεπιστήμιο της Αβάνας
Νοσοκομείο της Αβάνας. Είχα ακούσει ότι σε ότι αφορά το σύστημα της υγείας η Κούβα είναι πολύ μπροστά..θεωρώ ότι και μόνο από την εξωτερική εμφάνιση του νοσοκομείου αυτό αποδεικνύεται. Μακάρι να είναι όντως έτσι..
Σε γενικές γραμμές πάντως κατάλαβα ότι το Βεδάδο αποτελεί το σύγχρονο πολιτικό και πολιτιστικό κέντρο της πρωτεύουσας με μεγάλα ξενοδοχεία,εστιατόρια,καταστήματα,θέατρα κ.α. Είναι μια άλλη άποψη της Αβάνας, οι δρόμοι είναι πιο καθαροί και τα σπίτια όχι και τόσο παλιά όσο στην Παλιά Αβάνα..
Είχε πια μεσημεριάσει οπότε αποφασίσαμε να κατέβουμε στο γνωστό μας σημείο να τσιμπήσουμε κάτι και να πάμε σε κανα σουπερ μάρκετ να βρούμε κανα χαρτί τουαλέτας,που τελείωνε και που ενώ είχαμε πει την Μαργαρίτα μας έκανε την πάπια, και ίσως κανέναν μετασχηματιστή για να μην το ρισκάρουμε για τις επόμενες μέρες που θα φεύγαμε..στην πορεία προέκυψε να χρειαζόμαστε και ένα αντηλιακό αφού ο Κώστας τόση ώρα πάνω στο red bus είχε γίνει ο ίδιος red. Κάτι ξέραν οι άλλοι τουρίστες και φορούσαν καπέλο και μακρυμάνικο!!!!
Για φαγητό λοιπόν μας είχαν προτείνει το εστιατόριο Los Νardos ως οικονομικό κιόλας, που βρίσκεται απέναντι από το Καπιτώλιο αλλά με το που φτάσαμε εκεί βρήκαμε μια τεράστια ουρά και αποφασίσαμε ότι δεν άξιζε τον κόπο να χάσουμε τον χρόνο μας να περιμένουμε. Και έτσι πήραμε την Obispo και μας σταμάτησε ένας από ένα γωνιακό self service μαγαζί που τρώγαν κυρίως ντόπιοι και αφού μέχρι στιγμής δεν είχαμε πάθει τπτ είπαμε να το δοκιμάσουμε. Πήραμε λοιπόν από μια ατομική πίτσα ο καθένας μας που στοίχησε 3cuc η καθεμία, πολύ νόστιμη και πρέπει να είχε και σκόρδο μέσα, ήπιαμε και από μια fanta και φύγαμε. Επειδή δεν ξέραμε τι θα πετυχαίναμε από φαγητό τις επόμενες μέρες,αυτές τις μέρες στην Αβάνα, τσιμπούσαμε οικονομικά και τρώγαμε και λίγο πρόχειρα.
Σειρά είχε η τράπεζα. Αφού αλλάξαμε κάποια χρήματα κινήσαμε στην αναζήτηση του αντηλιακού-χαρτί τουαλέτας-αντάπτορα πρίζας. Όπου και να ρωτήσαμε δεν βρήκαμε τπτ από τα τρία, να φανταστείτε σε κάποια ¨σουπερ μαρκετ¨ ο θεός να τα πεί, όταν ρωτούσα για χαρτί τουαλέτας με καμάρι μου δείξαν τα pampers!!!!!
Έβριζα τον εαυτό μου καθώς ήταν 3βασικά πράγματα που όπου κι αν έχω ταξιδέψει τα είχα πάντα μαζί μου..και τώρα που τα χρειαζόμασταν περισσότερο από κάθε άλλη φορά είχα κάνει την μ.. να τα ξεχάσω!!!!

Είχα και τον Κώστα ο οποίος μάλλον είχε πάθει έγκαυμα να γκρινιάζει ότι δεν την πάλευε ούτε δευτερόλεπτο στον ήλιο!!!Πως την είχαμε πατήσει έτσι;;
Για να μην γυρίσουμε στο δωμάτιο και χάσουμε την υπόλοιπη μέρα αποφασίσαμε να πάρουμε ένα παγωτάκι στο χέρι να καθήσουμε εκεί σε κάποια πλατεία κάτω από κανένα δεντράκι και να επιχειρήσουμε να βρούμε ιντερνετ να ενημερώσουμε κιόλας τις οικογενειες μας ότι φτάσαμε καλά..
Είχαμε δεί την θεόρατη ουρά που είχε στηθεί έξω από τα κτήρια της etecsa αλλά επειδή είχαμε ακούσει ότι υπάρχουν και άτομα που σου πουλάν τις κάρτες στις πλατείες αν σε δουνε να κάθεσαι εκεί για ¨ευνόητους λόγους¨ επιλέξαμε την δεύτερη λύση και την πιο λάθος μάλλον!!!
Όση ώρα καθόμασταν εκεί δεν μας πλησίασε κανείς!!!Σε κάποια φάση πάει ο Κώστας σε έναν λευκό που είδε εκεί να τον ρωτήσει,φεύγει αυτός για λίγο και επιστρέφει με μια κάρτα την οποία και πληρώσαμε 3cuc. Δεν ξέρω πραγματικά τι έγινε λάθος γιατί εμείς ξύσαμε την κάρτα αλλά καταφέραμε στειλαμε ένα μόνο μην. στο viber του κουνιάδου μου και that was all!!!δεν μπορέσαμε να ξαναμπούμε στο ιντερνετ!!Το καλό είναι ότι από ένα μην. θα ενημερώνονταν και όλοι και δεν θα ανησυχούσαν!!!
Η ώρα περνούσε και έτσι αφού το κόκκινο λεωφορείο σταματούσε στις 18.00 είπαμε να εκμεταλλευτούμε το εισητήριο μας. Κάναμε την δεύτερη διαδρομή αφού αυτήν την φορά αποφασίσαμε να καθίσουμε κάτω..
Η διαδρομή αυτήν πήγαινε προς την άλλη πλευρά της πόλης το λιμάνι, το μουσείο του γνωστού ποτού Havana Club και τις πλατείες San Francisco και Vieja.
Πλατεία San Francisco.
Από το σημείο εκείνο μπορεί κανείς να δει το άγαλμα του Χριστού της Αβάνας, το οποίο βέβαια δεν είναι και τόσο τεράστιο όσο αυτό της Βραζιλίας. Το συγκεκριμένο έργο έγινε με παραγγελία της συζύγου του Μπατίστα Μάρτα, η οποία είχε τάξει το άγαλμα προσευχόμενη να σωθεί ο άντρας της από την επίθεση φοιτητών. Η περιοχή ήθελε και αυτήν ώρες εξερεύνηση και επειδή η ώρα πήγαινε 18.00 είπαμε να την αφήσουμε για την επόμενη μέρα!!!
Φτάνοντας στο Καπιτώλιο και αφού ξαμοληθήκαμε πάλι στην αγορά μπας και βρούμε αυτά που ψάχναμε κουρασμένοι καθώς ήμασταν κάναμε την γνωστή μας στάση στο πλέον καθιερωμένο μας στέκι το χαμπουγκεράδικο..Δεν ξέρω τι παίχτηκε, ίσως το παιδί που δούλευε εκεί να μας γνώρισε,πάντως αυτή τη φορά από 2cuc το καθένα,μας τα κράτησε από 1cuc. Η ώρα είχε πάει 20.00 αφού το χαμπουγκεράδικο έκλεινε εκείνη την ώρα.
Σήμερα δεν είχαμε επιστρέψει καθόλου στο δωμάτιο, και αφού υπήρχαν ακόμα πράγματα να κάνουμε να περάσει η ώρα μέχρι να πάμε να πιούμε κανα ποτάκι είπαμε να το πάρουμε σερί...
Το βράδυ η Αβάνα μεταμορφώνεται..όλα τα μαγαζιά έχουν ζωντανή μουσική..κόσμος περπατάει και απολαμβάνει..οι ντόπιοι αναμειγνύονται με τους τουρίστες..περπατάς στα στενά και χάνεσαι στην παλιά πόλη καθώς αποκτά έναν δικό της μοναδικό ρυθμό!!!Και μόνο στο άκουσμα της μουσικής του δρόμου κάτι μέσα σου σε απελευθερώνει..σαν να θέλεις να χορέψεις,σαν να ζείς μέσα σε ένα όνειρο..που δεν θέλεις να τελείωσει!!!
Έτσι τουλάχιστον ένιωσα εγώ εκείνη την πρώτη νύχτα στην Αβάνα..
Καθώς δεν θα είχαμε και πολλά βράδια ακόμη στην Αβάνα σταση για Daquiri στο γνωστό στέκι του Ερνεστ Χεμινγουει, το γνωστό Floridita. Εντάξει εδώ δεν έχω λόγια, το γκρούπ που έπαιζε ήταν φοβεροί και η κοπέλα που τραγουδούσε πραγματικά σε άφηνε με ανοιχτό το στόμα. Πάντα θαύμαζα τους μαύρους για τις φωνές τους αλλά ποτέ δεν είχε τύχει να ακούσω κάποιον live. Να φανταστείται ότι με τόσο κόσμο και βαβούρα η κοπέλα τραγουδούσε πόση ώρα και χωρίς μικρόφωνο. Ειλικρινά από τις λίγες φορές που απολαμβάνω τόσο να ακούω κάποιον να τραγουδάει. To daquiri στο floridita κοστίζει 6cuc το πιο ακριβό κοκτειλ που πληρώσαμε στην Κούβα.
Άλλη μια μέρα και μια νύχτα φτάναν στο τέλος τους. Χαιρετήσαμε τον καινούργιο μας φίλο Ερνεστ που καθόταν μαζί μας και τα πινε στο μπαρ και την κάναμε για το δωμάτιο με μια γλυκιά όμορφη ζαλάδα!!!!
Εδώ απλά να αναφέρω ότι το βράδυ που γυρίσαμε αν και αργούτσικα δεν αισθανθήκαμε ίχνος "φόβου" παρόλο που ήμασταν σε μία ξένη και τόσο μακρινή χώρα από την δική μας..Ισα ισα θα πω ότι αισθανθηκα μεγαλύτερη ασφάλεια από ότι στην Ελλάδα !!!!

buenas noches

Κατεβαίνοντας κάτω για πρωινό τα κορίτσια μας περίμεναν ήδη. Κατα την διάρκεια του πρωινού μας λοιπόν μιλήσαμε για το που είχαμε πάει την προηγούμενη μέρα και φροντίσαμε να τις ενημερώσουμε για την χθεσινή μας περιπέτεια σχετικά με την κουβανή. Από ότι μας είπαν το γνώριζαν ήδη ότι γινόταν κάτι τέτοιο καθώς στην χώρα τους είχαν παρακολουθήσει ενα ντοκιμαντέρ, που αναφερόταν σχετικά με τις μικροαπάτες που γίνονταν σε βάρος των τουριστών.Επίσης μας ενημέρωσαν ότι τα τρόφιμα πρώτης ανάγκης όπως π.χ. το γάλα ο κουβανικός λαός τα προμηθευόταν από το ίδιο το κράτος τους δωρεαν. Οπότε σε περίπτωση που οι τουρίστες ψώνιζαν π.χ. γάλα για να τους το δώσουν αυτοί μετά το επέστρεφαν και κρατούσαν τα χρήματα.
Κάναμε μια ενδιαφέρουσα συζητηση μαζί τους σχετικά με το πως είδαν τα πράγματα εκεί, καθώς και για το περσινό τους road trip στην Νότια Αφρική. Έτυχε είχα και γω κάτι φωτογραφίες στο ταμπλετ μου από το ταξίδι μας στην Ιορδανία και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον. Από ότι καταλάβαμε και οι δύο πρέπει να ήταν ζευγάρι, όχι ότι αυτό βέβαια παίζει κάποιο ρόλο αλλά ίσως ήταν και ο μόνος λόγος που δεν τις πρότεινα να συνεχίσουμε μαζί την ημέρα μας, ίσως να θέλανε την ησυχία τους..anyway..έτσι χαιρετηθήκαμε και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα.
Περπατήσαμε κλασικά μέχρι το Καπιτώλιο. Σήμερα θα πέρναμε το Red Bus να περιηγηθούμε και στην παλιά Αβάνα και στο Centro άλλα και στο Βεδάδο, που ήταν μακρυά με τα πόδια. Η αφετηρία του κόκκινου λεωφορείου ήταν στο parque central, (στην πλατεία απέναντι από το Καπιτώλιο)και το εισητήριο κόστιζε 10cuc/το άτομο. Το λεωφορείο ξεκινούσε τα δρομολόγια του στις 10το πρωι και τελείωνε στις 18.00το απόγευμα. Το εισητήριο διαρκούσε για όλη την ημέρα και για όσες διαδρομές. Άλλωστε γιαυτό και είναι το λεγόμενο hop on hop off bus. Η αλήθεια είναι ότι βόλεψε απίστευτα αφού μας πονούσαν και λίγο τα πόδια μας από την προηγούμενη μέρα.
Το καπιτώλιο και το δίπλα το Μεγάλο Θέατρο της Αβάνας
Το σημείο εκκίνησης
Και το λεωφορείο ξεκίνησε την πορεία του...
Μετά από λίγη ώρα το λεωφορείο είχε φτάσει στην πλατεία της Επανάστασης. Εδώ εννοείται ότι και θα κατεβαίναμε. Απέναντι από την πλατεία βρίσκεται το Μνημείο Χοσέ Μαρτί. Το μνημείο αποτελείται από έναν πύργο ύψους 109μ. ,από το ισόγειο το οποίο λειτουργεί σαν μουσείο και στην βάση του πύργου βρίσκεται το άγαλμα του Χοσέ Μάρτιν.
Εδώ στην πλατεία οι περισσότεροι τουρίστες να πω ότι φτάναν με τα αυτοκίνητα αντίκες που νοίκιαζαν από την παλιά Αβάνα, αλλά λόγο κόστους 50cuc/την ώρα που ζητούσαν μας φάνηκαν πάρα πολλά και γι'αυτό και δεν το επιχειρήσαμε..ούτε σήμερα αλλά ούτε και κάποια άλλη μέρα.
Πληρώσαμε την είσοδο χαζέψαμε λίγο στον χώρο και έπειτα πήραμε το ασανσερ και ανεβήκαμε τον πύργο να θαυμάσουμε την θέα της πόλης
Η Πλατεία της Επανάστασης από ψηλά
Μέχρι να ρθει το λεωφορείο μας τραβήξαμε λίγες ακόμα φωτογραφίες έπειτα ξανανεβήκαμε να συνεχίσουμε την βόλτα μας. Περάσαμε από πάρα πολλά κτήρια και αξιοθέτα και οι φωτογραφικές των τουριστών πήραν φωτιά. Πολλοί ήταν οι περαστικοί που μας χαιρετούσαν και κάναμε και μεις το ίδιο.
Σε κάποια φάση βγάζω φωτογραφία τους κυρίους που βάφανε ένα κτήριο, μου φάνηκε πολύ επικίνδυνος ο τρόπος που ήταν κρεμασμένοι πάντως. Ο ένας με κατάλαβε και άρχισε να χαιρετάει, τον χαιρέτησα και γω. Το αποτέλεσμα ήταν το εξής: όλο το λεοφωρείο τον φωτογράφιζε και τον χαιρετούσε. Στην πορεία γύρισαν και οι υπόλοποι
Και κάποιες φωτογραφίες από την διαδρομή μας..
Νεκρόπολη Κολόν
Το Πανεπιστήμιο της Αβάνας
Νοσοκομείο της Αβάνας. Είχα ακούσει ότι σε ότι αφορά το σύστημα της υγείας η Κούβα είναι πολύ μπροστά..θεωρώ ότι και μόνο από την εξωτερική εμφάνιση του νοσοκομείου αυτό αποδεικνύεται. Μακάρι να είναι όντως έτσι..
Σε γενικές γραμμές πάντως κατάλαβα ότι το Βεδάδο αποτελεί το σύγχρονο πολιτικό και πολιτιστικό κέντρο της πρωτεύουσας με μεγάλα ξενοδοχεία,εστιατόρια,καταστήματα,θέατρα κ.α. Είναι μια άλλη άποψη της Αβάνας, οι δρόμοι είναι πιο καθαροί και τα σπίτια όχι και τόσο παλιά όσο στην Παλιά Αβάνα..
Είχε πια μεσημεριάσει οπότε αποφασίσαμε να κατέβουμε στο γνωστό μας σημείο να τσιμπήσουμε κάτι και να πάμε σε κανα σουπερ μάρκετ να βρούμε κανα χαρτί τουαλέτας,που τελείωνε και που ενώ είχαμε πει την Μαργαρίτα μας έκανε την πάπια, και ίσως κανέναν μετασχηματιστή για να μην το ρισκάρουμε για τις επόμενες μέρες που θα φεύγαμε..στην πορεία προέκυψε να χρειαζόμαστε και ένα αντηλιακό αφού ο Κώστας τόση ώρα πάνω στο red bus είχε γίνει ο ίδιος red. Κάτι ξέραν οι άλλοι τουρίστες και φορούσαν καπέλο και μακρυμάνικο!!!!
Για φαγητό λοιπόν μας είχαν προτείνει το εστιατόριο Los Νardos ως οικονομικό κιόλας, που βρίσκεται απέναντι από το Καπιτώλιο αλλά με το που φτάσαμε εκεί βρήκαμε μια τεράστια ουρά και αποφασίσαμε ότι δεν άξιζε τον κόπο να χάσουμε τον χρόνο μας να περιμένουμε. Και έτσι πήραμε την Obispo και μας σταμάτησε ένας από ένα γωνιακό self service μαγαζί που τρώγαν κυρίως ντόπιοι και αφού μέχρι στιγμής δεν είχαμε πάθει τπτ είπαμε να το δοκιμάσουμε. Πήραμε λοιπόν από μια ατομική πίτσα ο καθένας μας που στοίχησε 3cuc η καθεμία, πολύ νόστιμη και πρέπει να είχε και σκόρδο μέσα, ήπιαμε και από μια fanta και φύγαμε. Επειδή δεν ξέραμε τι θα πετυχαίναμε από φαγητό τις επόμενες μέρες,αυτές τις μέρες στην Αβάνα, τσιμπούσαμε οικονομικά και τρώγαμε και λίγο πρόχειρα.
Σειρά είχε η τράπεζα. Αφού αλλάξαμε κάποια χρήματα κινήσαμε στην αναζήτηση του αντηλιακού-χαρτί τουαλέτας-αντάπτορα πρίζας. Όπου και να ρωτήσαμε δεν βρήκαμε τπτ από τα τρία, να φανταστείτε σε κάποια ¨σουπερ μαρκετ¨ ο θεός να τα πεί, όταν ρωτούσα για χαρτί τουαλέτας με καμάρι μου δείξαν τα pampers!!!!!
Έβριζα τον εαυτό μου καθώς ήταν 3βασικά πράγματα που όπου κι αν έχω ταξιδέψει τα είχα πάντα μαζί μου..και τώρα που τα χρειαζόμασταν περισσότερο από κάθε άλλη φορά είχα κάνει την μ.. να τα ξεχάσω!!!!


Είχα και τον Κώστα ο οποίος μάλλον είχε πάθει έγκαυμα να γκρινιάζει ότι δεν την πάλευε ούτε δευτερόλεπτο στον ήλιο!!!Πως την είχαμε πατήσει έτσι;;
Για να μην γυρίσουμε στο δωμάτιο και χάσουμε την υπόλοιπη μέρα αποφασίσαμε να πάρουμε ένα παγωτάκι στο χέρι να καθήσουμε εκεί σε κάποια πλατεία κάτω από κανένα δεντράκι και να επιχειρήσουμε να βρούμε ιντερνετ να ενημερώσουμε κιόλας τις οικογενειες μας ότι φτάσαμε καλά..
Είχαμε δεί την θεόρατη ουρά που είχε στηθεί έξω από τα κτήρια της etecsa αλλά επειδή είχαμε ακούσει ότι υπάρχουν και άτομα που σου πουλάν τις κάρτες στις πλατείες αν σε δουνε να κάθεσαι εκεί για ¨ευνόητους λόγους¨ επιλέξαμε την δεύτερη λύση και την πιο λάθος μάλλον!!!

Η ώρα περνούσε και έτσι αφού το κόκκινο λεωφορείο σταματούσε στις 18.00 είπαμε να εκμεταλλευτούμε το εισητήριο μας. Κάναμε την δεύτερη διαδρομή αφού αυτήν την φορά αποφασίσαμε να καθίσουμε κάτω..
Η διαδρομή αυτήν πήγαινε προς την άλλη πλευρά της πόλης το λιμάνι, το μουσείο του γνωστού ποτού Havana Club και τις πλατείες San Francisco και Vieja.
Πλατεία San Francisco.
Από το σημείο εκείνο μπορεί κανείς να δει το άγαλμα του Χριστού της Αβάνας, το οποίο βέβαια δεν είναι και τόσο τεράστιο όσο αυτό της Βραζιλίας. Το συγκεκριμένο έργο έγινε με παραγγελία της συζύγου του Μπατίστα Μάρτα, η οποία είχε τάξει το άγαλμα προσευχόμενη να σωθεί ο άντρας της από την επίθεση φοιτητών. Η περιοχή ήθελε και αυτήν ώρες εξερεύνηση και επειδή η ώρα πήγαινε 18.00 είπαμε να την αφήσουμε για την επόμενη μέρα!!!
Φτάνοντας στο Καπιτώλιο και αφού ξαμοληθήκαμε πάλι στην αγορά μπας και βρούμε αυτά που ψάχναμε κουρασμένοι καθώς ήμασταν κάναμε την γνωστή μας στάση στο πλέον καθιερωμένο μας στέκι το χαμπουγκεράδικο..Δεν ξέρω τι παίχτηκε, ίσως το παιδί που δούλευε εκεί να μας γνώρισε,πάντως αυτή τη φορά από 2cuc το καθένα,μας τα κράτησε από 1cuc. Η ώρα είχε πάει 20.00 αφού το χαμπουγκεράδικο έκλεινε εκείνη την ώρα.
Σήμερα δεν είχαμε επιστρέψει καθόλου στο δωμάτιο, και αφού υπήρχαν ακόμα πράγματα να κάνουμε να περάσει η ώρα μέχρι να πάμε να πιούμε κανα ποτάκι είπαμε να το πάρουμε σερί...
Το βράδυ η Αβάνα μεταμορφώνεται..όλα τα μαγαζιά έχουν ζωντανή μουσική..κόσμος περπατάει και απολαμβάνει..οι ντόπιοι αναμειγνύονται με τους τουρίστες..περπατάς στα στενά και χάνεσαι στην παλιά πόλη καθώς αποκτά έναν δικό της μοναδικό ρυθμό!!!Και μόνο στο άκουσμα της μουσικής του δρόμου κάτι μέσα σου σε απελευθερώνει..σαν να θέλεις να χορέψεις,σαν να ζείς μέσα σε ένα όνειρο..που δεν θέλεις να τελείωσει!!!
Έτσι τουλάχιστον ένιωσα εγώ εκείνη την πρώτη νύχτα στην Αβάνα..
Καθώς δεν θα είχαμε και πολλά βράδια ακόμη στην Αβάνα σταση για Daquiri στο γνωστό στέκι του Ερνεστ Χεμινγουει, το γνωστό Floridita. Εντάξει εδώ δεν έχω λόγια, το γκρούπ που έπαιζε ήταν φοβεροί και η κοπέλα που τραγουδούσε πραγματικά σε άφηνε με ανοιχτό το στόμα. Πάντα θαύμαζα τους μαύρους για τις φωνές τους αλλά ποτέ δεν είχε τύχει να ακούσω κάποιον live. Να φανταστείται ότι με τόσο κόσμο και βαβούρα η κοπέλα τραγουδούσε πόση ώρα και χωρίς μικρόφωνο. Ειλικρινά από τις λίγες φορές που απολαμβάνω τόσο να ακούω κάποιον να τραγουδάει. To daquiri στο floridita κοστίζει 6cuc το πιο ακριβό κοκτειλ που πληρώσαμε στην Κούβα.
Άλλη μια μέρα και μια νύχτα φτάναν στο τέλος τους. Χαιρετήσαμε τον καινούργιο μας φίλο Ερνεστ που καθόταν μαζί μας και τα πινε στο μπαρ και την κάναμε για το δωμάτιο με μια γλυκιά όμορφη ζαλάδα!!!!

Εδώ απλά να αναφέρω ότι το βράδυ που γυρίσαμε αν και αργούτσικα δεν αισθανθήκαμε ίχνος "φόβου" παρόλο που ήμασταν σε μία ξένη και τόσο μακρινή χώρα από την δική μας..Ισα ισα θα πω ότι αισθανθηκα μεγαλύτερη ασφάλεια από ότι στην Ελλάδα !!!!




Last edited: