gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 3
Η δεύτερη ημέρα στο Άμστερνταμ.
Το πρωί ξύπνησα και μετά το λιτό πρωινό, βγήκα έξω από το ξενοδοχείο και παρατήρησα τον υπέροχο κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Άμστερνταμ.
Περπάτησα προς την κεντρική οδό Damrak,
όπου βρίσκεται το Sexmuseum, σε μια από τις κεντρικότερες περιοχές του Άμστερνταμ.
Μέχρι τώρα παρά τα αρκετά ταξίδια μου στο Άμστερνταμ, δεν είχα μπει στο Sexmuseum, οπότε όπως περνούσα αποφάσισα να το επισκεφτώ. Μπήκα μέσα στο μουσείο και ακούγοντας σε κάθε μικρό δωμάτιο τους υπόκωφους θορύβους, ανάλογα με το θέμα, βλέποντας τους πίνακες, τα κέρινα ομοιώματα, τα κινητικά στοιχεία όπως τον αέρα κάτω από το φόρεμα του κέρινου ομοιώματος της Μέριλιν,
τις κινήσεις του ζωγράφου και του μοντέλου, τη Μάτα Χάρι με τους εραστές της και άλλα στοιχεία, σκέφτηκα ότι η επίσκεψη στο μουσείο άξιζε τον χρόνο που διέθεσα.
Έφυγα χαμογελώντας από το Sexmuseum και προχώρησα κάνοντας ένα μεγάλο περίπατο στο κέντρο της πόλης για να ευχαριστηθώ, για μια ακόμη φορά, από τις εικόνες μιας από τις αγαπημένες μου πόλεις.
Και για όποιον αναρωτιέται γιατί οι οικοδομές στο Άμστερνταμ έχουν στενές προσόψεις,
η απάντηση είναι απλή και προέρχεται από προηγούμενους αιώνες, όπου η φορολογία των κτισμάτων εξαρτώντο από το μέγεθος της πρόσοψης του κτιρίου. Όπως περπατούσα κατά μήκος της οδού Zeedijk, είδα το μπαρ "Oost-West". Ένα μπαρ παραδοσιακό, από το έτος 1731, μικρό και πολύ ατμοσφαιρικό.
Οι αναμνήσεις ξαναγύρισαν και θυμήθηκα ότι την προηγούμενη φορά που ήμουν στο Άμστερνταμ, το ατμοσφαιρικό αυτό μπαρ, είχε γίνει το αγαπημένο μου στέκι. Θυμήθηκα ότι την πρώτη φορά που μπήκα, τότε, στο μπαρ με προκάλεσε η διακόσμηση σε συνδυασμό με το ότι οι θαμώνες του καταστήματος κάπνιζαν. Είχα μπει στο μπαρ και είχα παραγγείλει ένα malt whisky. To μόνο malt whisky, που είχε τότε το μπαρ ήταν το Glenfiddich. Είχα ζητήσει ένα Glenfiddich και όταν το ήπια είχα ζητήσει ένα άλλο. Όπως έπινα το δεύτερο ποτό, μου είχε έρθει η ανάγκη να καπνίσω ένα τσιγάρο. Είχα ζητήσει ένα τασάκι από το μπαρ, βλέποντας τους άλλους, στο μπαρ, να καπνίζουν. Θυμάμαι ότι μου ζήτησαν 2 ευρώ για το τασάκι. Εγώ τα έδωσα, πήρα το τασάκι, κάπνιζα, ήρθαν και οι άλλοι που ήταν τότε μαζί μου, οπότε πίναμε τα ποτά μας και καπνίζαμε. Θυμήθηκα ότι στο τρίτο ποτό που έπινα, ήρθε ένας τύπος, ο οποίος μου συστήθηκε ως μόνιμος θαμώνας του μπαρ και μου εξήγησε ότι το ποσό των 2 ευρώ για τασάκι καπνίσματος, το έχουν επιβάλλει οι μόνιμοι θαμώνες του μπαρ και όχι η ιδιοκτησία. Μας παρακάλεσε να μην θεωρήσουμε ότι το ποσό των 2 ευρώ, ήταν για κέρδος στο μπαρ. Μας εξήγησε ότι εκεί γούσταραν να καπνίζουν και ότι το ποσό των 2 ευρώ για κάθε τασάκι χρησιμοποιείτο για να πληρωθεί το πρόστιμο στις συχνές επισκέψεις της αστυνομίας. Μου είχε αρέσει αυτό και ο άνθρωπος επαληθεύτηκε, όταν είχα πληρώσει το λογαριασμό, όπου τότε (έτος 2010) 6 Glenfiddich, 4 genevers και 6 μπύρες είχαν κοστίσει 40 ευρώ. Μου είχε κάνει εντύπωση η χαμηλή τιμή, την οποία τότε την έβρισκες στην Ελλάδα μόνο στα μπαρ που σύχναζες καθημερινά, είχα κάνει την ερώτηση για την περίπτωση λάθους και η απάντηση ήταν σαφής. Μας είπαν ότι παρατήρησαν ότι πίνουμε αρκετά και ότι το μπαρ μας είχε κεράσει μερικές σειρές ποτών. Είχα μείνει άφωνος, γιατί τότε αυτή τη συμπεριφορά, την είχα συναντήσει για πρώτη φορά στις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Μετά από αυτά, είχαμε πιάσει τη συζήτηση περί ελληνικών νησιών. Είχα πάει για τα ποτά μου και τις άλλες μέρες που ήμουν τότε στο Άμστερνταμ, όμως αυτή τη φορά που περνούσα, ήταν πρωί και το μπαρ ήταν κλειστό. Προχώρησα σκεπτόμενος ότι θα το επισκεφτώ, όταν θα άνοιγε αργότερα και ότι θα έβρισκα τους παλιούς μου φίλους.
Συνέχισα το περπάτημα στην περιοχή, πέρασα από τη Nieuwmarkt, με το γνωστό εντυπωσιακό κτίριο Waag.
Η πλατεία Nieuwmarkt, συνορεύει προς τα δυτικά με την περιοχή Red Light District, ενώ βόρεια αυτής βρίσκεται η μικρή Chinatown του Άμστερνταμ. Η πλατεία Nieuwmarkt, δημιουργήθηκε το έτος 1614 και απέκτησε τη σημερινή της ονομασία και τις σημερινές της διαστάσεις, με την επέκταση της πόλης το 17ο αιώνα. Παλαιότερα στην πλατεία υπήρχε καθημερινή αγορά, αλλά και σήμερα κάθε Κυριακή, κυρίως του καλοκαιριού, λειτουργεί αγορά αντικών. Νότια της πλατείας υπήρχε η παλιά Εβραϊκή συνοικία. Τα χρόνια του Β παγκοσμίου πολέμου, η πλατεία χρησιμοποιήθηκε από τους Ναζί, ως σημείο συγκέντρωσης των Εβραίων, προκειμένου να τους στείλουν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Κατά τη δεκαετία του 1970, κατεδαφίστηκαν πολλά κτίρια στην περιοχή προκειμένου να κατασκευαστεί το μετρό. Το παραπάνω δημιούργησε μεγάλη διαμάχη μεταξύ πολιτών και κράτους. Οι διαμαρτυρίες των πολιτών υποχρέωσαν τις αρχές σε μια πιο ήπια παρέμβαση, από τον αρχικό σχεδιασμό, ενώ φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας κοσμούν το σταθμό μετρό Nieuwmarkt.
Όπως προαναφέρθηκε στην πλατεία δεσπόζει το εντυπωσιακό κτίριο Waag, το οποίο κατασκευάστηκε το έτος 1488 και είναι η αρχαιότερη πύλη που διασώζεται σήμερα στο Άμστερνταμ. Στο Waag γίνονταν δημόσιες εκτελέσεις. Από το έτος 1617, στο κτίριο αυτό οι χωρικοί ζύγιζαν τα εμπορεύματά τους και πλήρωναν τον αντίστοιχο φόρο. Επίσης στους άνω ορόφους του κτιρίου ήταν τα γραφεία διάφορων συντεχνιών. Το ζυγιστήριο σταμάτησε να λειτουργεί από τις αρχές του 19ου αιώνα. Από τότε το κτίριο είχε στεγάσει κατά καιρούς μουσεία, πυροσβεστικό σταθμό, ακαδημία ξιφασκίας κλπ. Σήμερα είναι ένα από τα εμβληματικά κτίρια της πόλης, όπου στο ισόγειο λειτουργεί ως καφέ - μπαρ - ρεστοράν.
Φεύγοντας από την πλατεία Nieuwmarkt, ακολούθησα την οδό Kloveniersburgwal, παράλληλα με το ομώνυμο κανάλι όπου με την οδό Sint Antoniesbreestraat, ήταν παλαιότερα το κέντρο της Εβραϊκής συνοικίας. Προχώρησα κατά μήκος της οδού Kloveniersburgwal, κατευθυνόμενος νότια, ανεβαίνοντας στις γέφυρες και παρατηρώντας είτε προς βορά, προς την πλατεία Nieuwmarkt,
είτε προς νότο.
Σταμάτησα για λίγο, για να ξεκουραστώ σ' ένα παγκάκι στη συμβολή του καναλιού Kloveniersburgwal με τον ποταμό Amstel, παρατηρώντας τα κτίρια του Άμστερνταμ με τις στενές προσόψεις, στενές για φορολογικούς λόγους όπως έχει προαναφερθεί,
οπότε απέναντί μου βλέπω το Cafe de Jaren.
Στο Cafe de Jaren, στο παρελθόν είχα πιει πολλές φορές τα ποτά μου. Τότε συνήθως ήταν χειμερινή περίοδος και επειδή το μπαρ αυτό είναι ιδιαίτερα φωτεινό με θέα στη συμβολή του καναλιού με τον ποταμό Amstel και ως εκ τούτου είναι ιδανικό στέκι για να πίνεις τα ποτά σου, τα απογεύματα του χειμώνα. Βέβαια την ώρα που το παρατηρούσα ήταν καλοκαίρι (σχεδόν), αλλά εγώ αποφάσισα να κάνω ένα μικρό διάλειμμα για να πιω την πρώτη μπύρα της ημέρας.
Όταν έφυγα από το Cafe de Jaren και αφού τη μπύρα μου την είχα συνοδεύσει με ένα malt whisky Glenfiddich (αισθανόμουν άπιστος σχετικά με το προ ολίγων ημερών ταξίδι μου στην Ιρλανδία, όμως είχα το άλλοθι ότι στο Cafe de Jaren δεν βρήκα ιρλανδέζικα malt whiskey), προχώρησα προς τη Rembrandtplein. Η πλατεία Rembrandtplein είναι από τις πιο πολυσύχναστες πλατείες της πόλης με έντονη νυχτερινή ζωή. Στο κέντρο της πλατείας υπάρχει ένα άγαλμα του μεγάλου ζωγράφου Ρέμπραντ,
άγαλμα το οποίο είχα παρατηρήσει και στις προηγούμενες επισκέψεις μου στο Άμστερνταμ. Άλλωστε η ονομασία της πλατείας είναι προς τιμή του μεγάλου δημιουργού. Αυτό που δεν είχα παρατηρήσει, στις προηγούμενες επισκέψεις μου, ήταν ότι τα γλυπτά κάτω από το άγαλμα του Ρέμπραντ αφορούν στους ήρωες του κορυφαίου του έργου. Τα γλυπτά αφορούν στους ήρωες της νυχτερινής περιπόλου.
Σημείωσα στην πλατεία Rembrandtplein τις πινακίδες με το happy hour, μου άρεσε το ότι αυτό ισχύει έως τις δώδεκα τη νύχτα
και προχώρησα
προς τη Leidseplein, πλατεία η οποία είναι το κέντρο της νυχτερινής ζωής της πόλης. Η πλατεία Leidseplein είναι μια πολυσύχναστη πλατεία στο νότιο άκρο του κεντρικού δακτυλίου των καναλιών του Άμστερνταμ. Στην πλατεία διασταυρώνονται αρκετές γραμμές του τραμ του κέντρου της πόλης. Έκανα μια μικρή βόλτα στη Leidseplein,
παρατήρησα ότι κυκλοφορούσε πολύς κόσμος, ενώ τα τραπεζάκια των καφέ - μπαρ ήταν γεμάτα και θυμήθηκα και συνέκρινα με την προηγούμενη φορά που ήμουν στο Άμστερνταμ και την άδεια πλατεία Leidseplein, ως προς τους εξωτερικούς χώρους βέβαια.
Αφού έκανα τις βόλτες μου στην πλατεία, ακολούθησα την οδό Korte Leidsedwarsstraat. εφαπτομενική της πλατείας και γύρισα σε διάφορα στέκια τα οποία επισκέπτομαι όταν είμαι στο Άμστερνταμ, όπως το ρεστοράν με κινέζικη κουζίνα Mr Tongs,
το ρεστοράν με ιταλική κουζίνα Ristorante Pizzeria Piccolino, το ρεστοράν με αργεντίνικη κουζίνα El Rancho και άλλα πολλά, στην ευρύτερη περιοχή.
Όμως κυρίως πέρασα ημέρα, έξω από τα μπαρ που λειτουργούν μόνο τη νύχτα όπως τα δύο στα οποία ήμουν το προηγούμενο βράδυ, δηλαδή το Whiskycafe L&B. με την τεράστια κάβα από malt whisk(e)y
και το Jazz Cafe Alto με τις live blues και jazz μουσικές μέχρι τις πρωινές ώρες.
Μετά από τη μικρή περιήγηση σε μια από τις αγαπημένες μου συνοικίες του Άμστερνταμ, επέστρεψα στην πλατεία Leidseplein.
Είχε φτάσει η ώρα για τη δεύτερη μπύρα της ημέρας.
Η δεύτερη ημέρα στο Άμστερνταμ.
Το πρωί ξύπνησα και μετά το λιτό πρωινό, βγήκα έξω από το ξενοδοχείο και παρατήρησα τον υπέροχο κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Άμστερνταμ.
Περπάτησα προς την κεντρική οδό Damrak,
όπου βρίσκεται το Sexmuseum, σε μια από τις κεντρικότερες περιοχές του Άμστερνταμ.
Μέχρι τώρα παρά τα αρκετά ταξίδια μου στο Άμστερνταμ, δεν είχα μπει στο Sexmuseum, οπότε όπως περνούσα αποφάσισα να το επισκεφτώ. Μπήκα μέσα στο μουσείο και ακούγοντας σε κάθε μικρό δωμάτιο τους υπόκωφους θορύβους, ανάλογα με το θέμα, βλέποντας τους πίνακες, τα κέρινα ομοιώματα, τα κινητικά στοιχεία όπως τον αέρα κάτω από το φόρεμα του κέρινου ομοιώματος της Μέριλιν,
τις κινήσεις του ζωγράφου και του μοντέλου, τη Μάτα Χάρι με τους εραστές της και άλλα στοιχεία, σκέφτηκα ότι η επίσκεψη στο μουσείο άξιζε τον χρόνο που διέθεσα.
Έφυγα χαμογελώντας από το Sexmuseum και προχώρησα κάνοντας ένα μεγάλο περίπατο στο κέντρο της πόλης για να ευχαριστηθώ, για μια ακόμη φορά, από τις εικόνες μιας από τις αγαπημένες μου πόλεις.
Και για όποιον αναρωτιέται γιατί οι οικοδομές στο Άμστερνταμ έχουν στενές προσόψεις,
η απάντηση είναι απλή και προέρχεται από προηγούμενους αιώνες, όπου η φορολογία των κτισμάτων εξαρτώντο από το μέγεθος της πρόσοψης του κτιρίου. Όπως περπατούσα κατά μήκος της οδού Zeedijk, είδα το μπαρ "Oost-West". Ένα μπαρ παραδοσιακό, από το έτος 1731, μικρό και πολύ ατμοσφαιρικό.
Οι αναμνήσεις ξαναγύρισαν και θυμήθηκα ότι την προηγούμενη φορά που ήμουν στο Άμστερνταμ, το ατμοσφαιρικό αυτό μπαρ, είχε γίνει το αγαπημένο μου στέκι. Θυμήθηκα ότι την πρώτη φορά που μπήκα, τότε, στο μπαρ με προκάλεσε η διακόσμηση σε συνδυασμό με το ότι οι θαμώνες του καταστήματος κάπνιζαν. Είχα μπει στο μπαρ και είχα παραγγείλει ένα malt whisky. To μόνο malt whisky, που είχε τότε το μπαρ ήταν το Glenfiddich. Είχα ζητήσει ένα Glenfiddich και όταν το ήπια είχα ζητήσει ένα άλλο. Όπως έπινα το δεύτερο ποτό, μου είχε έρθει η ανάγκη να καπνίσω ένα τσιγάρο. Είχα ζητήσει ένα τασάκι από το μπαρ, βλέποντας τους άλλους, στο μπαρ, να καπνίζουν. Θυμάμαι ότι μου ζήτησαν 2 ευρώ για το τασάκι. Εγώ τα έδωσα, πήρα το τασάκι, κάπνιζα, ήρθαν και οι άλλοι που ήταν τότε μαζί μου, οπότε πίναμε τα ποτά μας και καπνίζαμε. Θυμήθηκα ότι στο τρίτο ποτό που έπινα, ήρθε ένας τύπος, ο οποίος μου συστήθηκε ως μόνιμος θαμώνας του μπαρ και μου εξήγησε ότι το ποσό των 2 ευρώ για τασάκι καπνίσματος, το έχουν επιβάλλει οι μόνιμοι θαμώνες του μπαρ και όχι η ιδιοκτησία. Μας παρακάλεσε να μην θεωρήσουμε ότι το ποσό των 2 ευρώ, ήταν για κέρδος στο μπαρ. Μας εξήγησε ότι εκεί γούσταραν να καπνίζουν και ότι το ποσό των 2 ευρώ για κάθε τασάκι χρησιμοποιείτο για να πληρωθεί το πρόστιμο στις συχνές επισκέψεις της αστυνομίας. Μου είχε αρέσει αυτό και ο άνθρωπος επαληθεύτηκε, όταν είχα πληρώσει το λογαριασμό, όπου τότε (έτος 2010) 6 Glenfiddich, 4 genevers και 6 μπύρες είχαν κοστίσει 40 ευρώ. Μου είχε κάνει εντύπωση η χαμηλή τιμή, την οποία τότε την έβρισκες στην Ελλάδα μόνο στα μπαρ που σύχναζες καθημερινά, είχα κάνει την ερώτηση για την περίπτωση λάθους και η απάντηση ήταν σαφής. Μας είπαν ότι παρατήρησαν ότι πίνουμε αρκετά και ότι το μπαρ μας είχε κεράσει μερικές σειρές ποτών. Είχα μείνει άφωνος, γιατί τότε αυτή τη συμπεριφορά, την είχα συναντήσει για πρώτη φορά στις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Μετά από αυτά, είχαμε πιάσει τη συζήτηση περί ελληνικών νησιών. Είχα πάει για τα ποτά μου και τις άλλες μέρες που ήμουν τότε στο Άμστερνταμ, όμως αυτή τη φορά που περνούσα, ήταν πρωί και το μπαρ ήταν κλειστό. Προχώρησα σκεπτόμενος ότι θα το επισκεφτώ, όταν θα άνοιγε αργότερα και ότι θα έβρισκα τους παλιούς μου φίλους.
Συνέχισα το περπάτημα στην περιοχή, πέρασα από τη Nieuwmarkt, με το γνωστό εντυπωσιακό κτίριο Waag.
Η πλατεία Nieuwmarkt, συνορεύει προς τα δυτικά με την περιοχή Red Light District, ενώ βόρεια αυτής βρίσκεται η μικρή Chinatown του Άμστερνταμ. Η πλατεία Nieuwmarkt, δημιουργήθηκε το έτος 1614 και απέκτησε τη σημερινή της ονομασία και τις σημερινές της διαστάσεις, με την επέκταση της πόλης το 17ο αιώνα. Παλαιότερα στην πλατεία υπήρχε καθημερινή αγορά, αλλά και σήμερα κάθε Κυριακή, κυρίως του καλοκαιριού, λειτουργεί αγορά αντικών. Νότια της πλατείας υπήρχε η παλιά Εβραϊκή συνοικία. Τα χρόνια του Β παγκοσμίου πολέμου, η πλατεία χρησιμοποιήθηκε από τους Ναζί, ως σημείο συγκέντρωσης των Εβραίων, προκειμένου να τους στείλουν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Κατά τη δεκαετία του 1970, κατεδαφίστηκαν πολλά κτίρια στην περιοχή προκειμένου να κατασκευαστεί το μετρό. Το παραπάνω δημιούργησε μεγάλη διαμάχη μεταξύ πολιτών και κράτους. Οι διαμαρτυρίες των πολιτών υποχρέωσαν τις αρχές σε μια πιο ήπια παρέμβαση, από τον αρχικό σχεδιασμό, ενώ φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας κοσμούν το σταθμό μετρό Nieuwmarkt.
Όπως προαναφέρθηκε στην πλατεία δεσπόζει το εντυπωσιακό κτίριο Waag, το οποίο κατασκευάστηκε το έτος 1488 και είναι η αρχαιότερη πύλη που διασώζεται σήμερα στο Άμστερνταμ. Στο Waag γίνονταν δημόσιες εκτελέσεις. Από το έτος 1617, στο κτίριο αυτό οι χωρικοί ζύγιζαν τα εμπορεύματά τους και πλήρωναν τον αντίστοιχο φόρο. Επίσης στους άνω ορόφους του κτιρίου ήταν τα γραφεία διάφορων συντεχνιών. Το ζυγιστήριο σταμάτησε να λειτουργεί από τις αρχές του 19ου αιώνα. Από τότε το κτίριο είχε στεγάσει κατά καιρούς μουσεία, πυροσβεστικό σταθμό, ακαδημία ξιφασκίας κλπ. Σήμερα είναι ένα από τα εμβληματικά κτίρια της πόλης, όπου στο ισόγειο λειτουργεί ως καφέ - μπαρ - ρεστοράν.
Φεύγοντας από την πλατεία Nieuwmarkt, ακολούθησα την οδό Kloveniersburgwal, παράλληλα με το ομώνυμο κανάλι όπου με την οδό Sint Antoniesbreestraat, ήταν παλαιότερα το κέντρο της Εβραϊκής συνοικίας. Προχώρησα κατά μήκος της οδού Kloveniersburgwal, κατευθυνόμενος νότια, ανεβαίνοντας στις γέφυρες και παρατηρώντας είτε προς βορά, προς την πλατεία Nieuwmarkt,
είτε προς νότο.
Σταμάτησα για λίγο, για να ξεκουραστώ σ' ένα παγκάκι στη συμβολή του καναλιού Kloveniersburgwal με τον ποταμό Amstel, παρατηρώντας τα κτίρια του Άμστερνταμ με τις στενές προσόψεις, στενές για φορολογικούς λόγους όπως έχει προαναφερθεί,
οπότε απέναντί μου βλέπω το Cafe de Jaren.
Στο Cafe de Jaren, στο παρελθόν είχα πιει πολλές φορές τα ποτά μου. Τότε συνήθως ήταν χειμερινή περίοδος και επειδή το μπαρ αυτό είναι ιδιαίτερα φωτεινό με θέα στη συμβολή του καναλιού με τον ποταμό Amstel και ως εκ τούτου είναι ιδανικό στέκι για να πίνεις τα ποτά σου, τα απογεύματα του χειμώνα. Βέβαια την ώρα που το παρατηρούσα ήταν καλοκαίρι (σχεδόν), αλλά εγώ αποφάσισα να κάνω ένα μικρό διάλειμμα για να πιω την πρώτη μπύρα της ημέρας.
Όταν έφυγα από το Cafe de Jaren και αφού τη μπύρα μου την είχα συνοδεύσει με ένα malt whisky Glenfiddich (αισθανόμουν άπιστος σχετικά με το προ ολίγων ημερών ταξίδι μου στην Ιρλανδία, όμως είχα το άλλοθι ότι στο Cafe de Jaren δεν βρήκα ιρλανδέζικα malt whiskey), προχώρησα προς τη Rembrandtplein. Η πλατεία Rembrandtplein είναι από τις πιο πολυσύχναστες πλατείες της πόλης με έντονη νυχτερινή ζωή. Στο κέντρο της πλατείας υπάρχει ένα άγαλμα του μεγάλου ζωγράφου Ρέμπραντ,
άγαλμα το οποίο είχα παρατηρήσει και στις προηγούμενες επισκέψεις μου στο Άμστερνταμ. Άλλωστε η ονομασία της πλατείας είναι προς τιμή του μεγάλου δημιουργού. Αυτό που δεν είχα παρατηρήσει, στις προηγούμενες επισκέψεις μου, ήταν ότι τα γλυπτά κάτω από το άγαλμα του Ρέμπραντ αφορούν στους ήρωες του κορυφαίου του έργου. Τα γλυπτά αφορούν στους ήρωες της νυχτερινής περιπόλου.
Σημείωσα στην πλατεία Rembrandtplein τις πινακίδες με το happy hour, μου άρεσε το ότι αυτό ισχύει έως τις δώδεκα τη νύχτα
και προχώρησα
προς τη Leidseplein, πλατεία η οποία είναι το κέντρο της νυχτερινής ζωής της πόλης. Η πλατεία Leidseplein είναι μια πολυσύχναστη πλατεία στο νότιο άκρο του κεντρικού δακτυλίου των καναλιών του Άμστερνταμ. Στην πλατεία διασταυρώνονται αρκετές γραμμές του τραμ του κέντρου της πόλης. Έκανα μια μικρή βόλτα στη Leidseplein,
παρατήρησα ότι κυκλοφορούσε πολύς κόσμος, ενώ τα τραπεζάκια των καφέ - μπαρ ήταν γεμάτα και θυμήθηκα και συνέκρινα με την προηγούμενη φορά που ήμουν στο Άμστερνταμ και την άδεια πλατεία Leidseplein, ως προς τους εξωτερικούς χώρους βέβαια.
Αφού έκανα τις βόλτες μου στην πλατεία, ακολούθησα την οδό Korte Leidsedwarsstraat. εφαπτομενική της πλατείας και γύρισα σε διάφορα στέκια τα οποία επισκέπτομαι όταν είμαι στο Άμστερνταμ, όπως το ρεστοράν με κινέζικη κουζίνα Mr Tongs,
το ρεστοράν με ιταλική κουζίνα Ristorante Pizzeria Piccolino, το ρεστοράν με αργεντίνικη κουζίνα El Rancho και άλλα πολλά, στην ευρύτερη περιοχή.
Όμως κυρίως πέρασα ημέρα, έξω από τα μπαρ που λειτουργούν μόνο τη νύχτα όπως τα δύο στα οποία ήμουν το προηγούμενο βράδυ, δηλαδή το Whiskycafe L&B. με την τεράστια κάβα από malt whisk(e)y
και το Jazz Cafe Alto με τις live blues και jazz μουσικές μέχρι τις πρωινές ώρες.
Μετά από τη μικρή περιήγηση σε μια από τις αγαπημένες μου συνοικίες του Άμστερνταμ, επέστρεψα στην πλατεία Leidseplein.
Είχε φτάσει η ώρα για τη δεύτερη μπύρα της ημέρας.