gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 5
Το τελευταίο πρωινό το Άμστερνταμ.
Όταν ξύπνησα την άλλη ημέρα, γνώριζα ότι ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Άμστερνταμ ήταν σε απόσταση αναπνοής. Επίσης θεώρησα ότι το πρωινό του ξενοδοχείου δεν ήταν ιδιαίτερα αξιόλογο, ώστε να με "υποχρεώνει" να καταναλώνω αρκετό χρόνο σ' αυτό. Οπότε σκέφτηκα, σωστά, να κάνω μια γρήγορη τελευταία βόλτα στο κέντρο της πόλης. Βγήκα έξω πολύ νωρίς το πρωί και με γρήγορο βήμα, πέρασα από την πλατεία Dam, περπάτησα κατά μήκος της έρημης - εκείνη την ώρα - Kalverstraat,
δηλαδή του κεντρικού εμπορικού πεζόδρομου της πόλης και έφτασα στο συγκρότημα Begijnhof,
το οποίο κατασκευάστηκε αρχικά ως καταφύγιο για μια λαϊκή καθολική αδελφότητα γυναικών που ζούσαν ως μοναχές, χωρίς να έχουν δώσει το μοναστικό όρκο. Στα σπίτια του Begijnhof, το οποίο είναι παραδοσιακό και πολύ όμορφο, εξακολουθούν να κατοικούν ανύπαντρες γυναίκες, ενώ στο συγκρότημα υπάρχει η αρχαιότερη κατοικία που σώζεται στο Άμστερνταμ.
Συνέχισα να περπατώ στο κέντρο του Άμστερνταμ, ο κόσμος που κυκλοφορούσε ήταν ελάχιστος, έτσι βρήκα την ευκαιρία να απολαμβάνω μόνος μου τα κανάλια, κάποια στιγμή έφτασα στον ποταμό Άμστελ,
πέρασα από τη γέφυρα διάβασης του ποταμού, που συνδέει τις περιοχές Rembrandtplein και Waterlooplein, τη γέφυρα Blauwbrug,
δηλαδή τη μπλε γέφυρα, ονομασία που είχε πάρει από μια παλιά ξύλινη μπλε γέφυρα που υπήρχε γύρω στο έτος 1600. Βέβαια η σημερινή της μορφή είναι εμπνευσμένη από την αρχιτεκτονική πολλών γεφυρών διάβασης του Σηκουάνα στο Παρίσι.
Αφού έκανα ένα δίωρο πρωινό περίπατο στο κέντρο του Άμστερνταμ, άρχισα να παίρνω το δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο μου. Στο δρόμο αυτό, θυμήθηκα το πως ήταν το κέντρο της πόλης, τη χειμερινή περίοδο με τα γυμνά δέντρα. Θυμήθηκα τη Βασιλική του Αγίου Νικολάου με τα γύρω κτίρια,
την Oude Kerk, με τα σπιτάκια με τα κόκκινα παντζούρια στο ισόγειο του κτιρίου,
και τα υπέροχα κανάλια του Άμστερνταμ, με την απόλυτη οπτική χωρίς το φύλλωμα των δέντρων.
Προφανώς είναι πιο όμορφα να βρίσκεσαι κάτω από το πυκνό φύλλωμα των δέντρων, αλλά οι φωτογραφίες (κατά τη γνώμη μου) ευνοούνται χωρίς αυτό, αφού αποτυπώνεις μεγαλύτερη ελεύθερη επιφάνεια.
Ύστερα από τον ολιγόωρο περίπατο επέστρεψα στο ξενοδοχείο και έφαγα ένα πάρα πολύ σύντομο πρωινό.
Σκέφτηκα ότι πολλά δεν πρόφτασα να κάνω αυτή τη φορά στο Άμστερνταμ. Δεν πρόφτασα να περπατήσω στην περιοχή Jordan,
να δω τη δυτική εκκλησία
και τον κόσμο που συνωστίζεται σε ατέλειωτες ουρές προκειμένου να επισκεφτεί το σπίτι της Άννας Φρανκ,
να περπατήσω στο Vondelpark,
να περάσω από όλα τα παλιά μου στέκια, να κάνω και πολλά άλλα, όμως δεν κατάφερα να κάνω τίποτα περισσότερο στο διήμερο που έμεινα αυτή τη φορά στο Άμστερνταμ. Άλλωστε τα χρόνια περνούν και όσο περνούν τα χρόνια θέλω περισσότερη καλοπέραση, έχω σταματήσει να μεταφέρω βαρείς φακούς, θέλω να απολαμβάνω καλύτερα το χρόνο μου, να σταματώ συχνά, κατά προτίμηση εκεί που συχνάζουν οι ντόπιοι, να πίνω τα ποτά μου, έστω κι αν βλέπω κάπως λιγότερα αξιοθέατα απ' ότι στο παρελθόν.
Όπως προανέφερα, μετά από τη μικρή πρωινή βόλτα στο κέντρο της πόλης, επέστρεψα στο ξενοδοχείο, έφαγα κάτι από το υποτυπώδες πρωινό, μάζεψα την αποσκευή μου και σε λιγότερο από τρία λεπτά ήμουν στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Άμστερνταμ.
Ήταν μια ακόμα ηλιόλουστη ημέρα του Σεπτέμβρη, όπως ηλιόλουστες ήταν όλες οι ημέρες του ταξιδιού μου στο Άμστερνταμ και στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία. Στην πλατεία του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Άμστερνταμ κυκλοφορούσε πολύς κόσμος.
Το τρένο θα έφευγε στις 10.35 το πρωί και θα με μετέφερε στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου όπως τουλάχιστον αρέσκονται να το ονομάζουν όχι μόνο οι κάτοικοί του, αλλά και άλλοι, μερικούς από τους οποίους είχα μαζί μου στο ταξίδι αυτό. Αλλά τα σχετικά με το μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου είναι αντικείμενο άλλης ιστορίας.
Ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Άμστερνταμ είναι πανέμορφο κτίριο, γοτθικής αρχιτεκτονικής με αναγεννησιακά στοιχεία, για την κατασκευή του οποίου, όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο κεφάλαιο, απαιτήθηκε η δημιουργία τριών τεχνητών νησιών, θεμελιωμένων επί 8.600 ξύλινων πασσάλων. Βρίσκεται σε απόσταση 750 μέτρων περίπου, βόρεια από την κεντρική πλατεία Dam.
Προχώρησα κατά το πλάτος του σταθμού
από την κεντρική του πύλη στο νότο προς την πύλη εξόδου στο βορά, όπου είναι και το λιμάνι.
Βλέποντας ότι πλησίαζε η ώρα της αναχώρησης, ξαναμπήκα στο σταθμό ανέβηκα στην αποβάθρα και μπήκα στο τρένο που θα με μετέφερε στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου.
Το τελευταίο πρωινό το Άμστερνταμ.
Όταν ξύπνησα την άλλη ημέρα, γνώριζα ότι ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Άμστερνταμ ήταν σε απόσταση αναπνοής. Επίσης θεώρησα ότι το πρωινό του ξενοδοχείου δεν ήταν ιδιαίτερα αξιόλογο, ώστε να με "υποχρεώνει" να καταναλώνω αρκετό χρόνο σ' αυτό. Οπότε σκέφτηκα, σωστά, να κάνω μια γρήγορη τελευταία βόλτα στο κέντρο της πόλης. Βγήκα έξω πολύ νωρίς το πρωί και με γρήγορο βήμα, πέρασα από την πλατεία Dam, περπάτησα κατά μήκος της έρημης - εκείνη την ώρα - Kalverstraat,
δηλαδή του κεντρικού εμπορικού πεζόδρομου της πόλης και έφτασα στο συγκρότημα Begijnhof,
το οποίο κατασκευάστηκε αρχικά ως καταφύγιο για μια λαϊκή καθολική αδελφότητα γυναικών που ζούσαν ως μοναχές, χωρίς να έχουν δώσει το μοναστικό όρκο. Στα σπίτια του Begijnhof, το οποίο είναι παραδοσιακό και πολύ όμορφο, εξακολουθούν να κατοικούν ανύπαντρες γυναίκες, ενώ στο συγκρότημα υπάρχει η αρχαιότερη κατοικία που σώζεται στο Άμστερνταμ.
Συνέχισα να περπατώ στο κέντρο του Άμστερνταμ, ο κόσμος που κυκλοφορούσε ήταν ελάχιστος, έτσι βρήκα την ευκαιρία να απολαμβάνω μόνος μου τα κανάλια, κάποια στιγμή έφτασα στον ποταμό Άμστελ,
πέρασα από τη γέφυρα διάβασης του ποταμού, που συνδέει τις περιοχές Rembrandtplein και Waterlooplein, τη γέφυρα Blauwbrug,
δηλαδή τη μπλε γέφυρα, ονομασία που είχε πάρει από μια παλιά ξύλινη μπλε γέφυρα που υπήρχε γύρω στο έτος 1600. Βέβαια η σημερινή της μορφή είναι εμπνευσμένη από την αρχιτεκτονική πολλών γεφυρών διάβασης του Σηκουάνα στο Παρίσι.
Αφού έκανα ένα δίωρο πρωινό περίπατο στο κέντρο του Άμστερνταμ, άρχισα να παίρνω το δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο μου. Στο δρόμο αυτό, θυμήθηκα το πως ήταν το κέντρο της πόλης, τη χειμερινή περίοδο με τα γυμνά δέντρα. Θυμήθηκα τη Βασιλική του Αγίου Νικολάου με τα γύρω κτίρια,
την Oude Kerk, με τα σπιτάκια με τα κόκκινα παντζούρια στο ισόγειο του κτιρίου,
και τα υπέροχα κανάλια του Άμστερνταμ, με την απόλυτη οπτική χωρίς το φύλλωμα των δέντρων.
Προφανώς είναι πιο όμορφα να βρίσκεσαι κάτω από το πυκνό φύλλωμα των δέντρων, αλλά οι φωτογραφίες (κατά τη γνώμη μου) ευνοούνται χωρίς αυτό, αφού αποτυπώνεις μεγαλύτερη ελεύθερη επιφάνεια.
Ύστερα από τον ολιγόωρο περίπατο επέστρεψα στο ξενοδοχείο και έφαγα ένα πάρα πολύ σύντομο πρωινό.
Σκέφτηκα ότι πολλά δεν πρόφτασα να κάνω αυτή τη φορά στο Άμστερνταμ. Δεν πρόφτασα να περπατήσω στην περιοχή Jordan,
να δω τη δυτική εκκλησία
και τον κόσμο που συνωστίζεται σε ατέλειωτες ουρές προκειμένου να επισκεφτεί το σπίτι της Άννας Φρανκ,
να περπατήσω στο Vondelpark,
να περάσω από όλα τα παλιά μου στέκια, να κάνω και πολλά άλλα, όμως δεν κατάφερα να κάνω τίποτα περισσότερο στο διήμερο που έμεινα αυτή τη φορά στο Άμστερνταμ. Άλλωστε τα χρόνια περνούν και όσο περνούν τα χρόνια θέλω περισσότερη καλοπέραση, έχω σταματήσει να μεταφέρω βαρείς φακούς, θέλω να απολαμβάνω καλύτερα το χρόνο μου, να σταματώ συχνά, κατά προτίμηση εκεί που συχνάζουν οι ντόπιοι, να πίνω τα ποτά μου, έστω κι αν βλέπω κάπως λιγότερα αξιοθέατα απ' ότι στο παρελθόν.
Όπως προανέφερα, μετά από τη μικρή πρωινή βόλτα στο κέντρο της πόλης, επέστρεψα στο ξενοδοχείο, έφαγα κάτι από το υποτυπώδες πρωινό, μάζεψα την αποσκευή μου και σε λιγότερο από τρία λεπτά ήμουν στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Άμστερνταμ.
Ήταν μια ακόμα ηλιόλουστη ημέρα του Σεπτέμβρη, όπως ηλιόλουστες ήταν όλες οι ημέρες του ταξιδιού μου στο Άμστερνταμ και στη Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία. Στην πλατεία του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Άμστερνταμ κυκλοφορούσε πολύς κόσμος.
Το τρένο θα έφευγε στις 10.35 το πρωί και θα με μετέφερε στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου όπως τουλάχιστον αρέσκονται να το ονομάζουν όχι μόνο οι κάτοικοί του, αλλά και άλλοι, μερικούς από τους οποίους είχα μαζί μου στο ταξίδι αυτό. Αλλά τα σχετικά με το μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου είναι αντικείμενο άλλης ιστορίας.
Ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Άμστερνταμ είναι πανέμορφο κτίριο, γοτθικής αρχιτεκτονικής με αναγεννησιακά στοιχεία, για την κατασκευή του οποίου, όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο κεφάλαιο, απαιτήθηκε η δημιουργία τριών τεχνητών νησιών, θεμελιωμένων επί 8.600 ξύλινων πασσάλων. Βρίσκεται σε απόσταση 750 μέτρων περίπου, βόρεια από την κεντρική πλατεία Dam.
Προχώρησα κατά το πλάτος του σταθμού
από την κεντρική του πύλη στο νότο προς την πύλη εξόδου στο βορά, όπου είναι και το λιμάνι.
Βλέποντας ότι πλησίαζε η ώρα της αναχώρησης, ξαναμπήκα στο σταθμό ανέβηκα στην αποβάθρα και μπήκα στο τρένο που θα με μετέφερε στο μεγαλύτερο μπαρ του κόσμου.