antouan28
Member
- Μηνύματα
- 41
- Likes
- 210
- Επόμενο Ταξίδι
- Μέλανας δρυμός, Αλσατία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νέα Ζηλανδία
Περιεχόμενα
3η ημέρα
Από το ίντερνετ είχα κλείσει και το αυτοκίνητο, μέσω της Budget. Αφήσαμε λοιπόν το πρωί ξενοδοχείο με πολύ καλές εντυπώσεις από την πρωτεύουσα και σε μια ώρα ήμασταν με το αυτοκίνητο έτοιμο για να βγούμε στους δρόμους. Είχαμε επίσης αποφασίσει να μην σπαταλήσουμε χρήματα σε εστιατόρια και ‘ταβέρνες’, οπότε ξεκινήσαμε αρχικά να εφοδιαστούμε με προμήθειες από τα ντόπια σούπερ μάρκετ. Προτιμήσαμε το ‘Bonus’, το οποίο όντως έχει τις καλύτερες τιμές από διάφορα άλλα συνοικιακά. Εκεί είχαμε και την πρώτη περιπέτειά μας! Φορτωμένοι με 3 καρότσια πράγματα, ήμασταν έτοιμοι να πληρώσουμε με την πιστωτική, όταν συνειδητοποιώ ότι δεν θυμόμουν το pin! (είχα βγάλει την κάρτα λίγο πριν το ταξίδι, δεν την είχα χρησιμοποιήσει πριν και ο βλάκας αμέλησα να το σημειώσω κάπου!) Όσο η ταμίας αφαιρούσε προϊόντα ώστε να μας φτάσουν τα μετρητά τουλάχιστον, η ουρά του ταμείου μεγάλωνε, κανείς όμως δεν έδειξε να δυσφορεί και να γκρινιάζει. Είχε περάσει σίγουρα 10 λεπτά και είχα πραγματικά αγχωθεί διότι οι περισσότερες αγορές μας θα γίνονταν με πιστωτική. Τελικά, μετά την 3η απόπειρά μου να δοκιμάσω pin, το πέτυχα και αποφύγαμε ταλαιπωρία με τηλέφωνα Ελλάδα και την τράπεζα. Χαρακτηριστικό πάντως της ευγένειας και του επιπέδου των Ισλανδών ήταν η αντίδραση της κυρίας που ήταν αμέσως μετά από εμάς στην ουρά, η οποία μόλις βρήκα το pin, σχεδόν ζητωκραύγασε «Welldone!” και μου έκανε και highfive! Δεν θέλω να φανταστώ τι θα γινόταν σε αντίστοιχο ελληνικό σουπερ μάρκετ!
Είχε μεσημεριάσει πια και ξεκινήσαμε για την διαδρομή της σημερινής ημέρας η οποία περιελάμβανε κατά κύριο λόγο το GoldenCircle, με διαμονή κοντά στην μικρή πόλη Hvolsvöllur, στο νότο. Κατευθυνθήκαμε λοιπόν βόρεια και σιγά σιγά το ισλανδικό τοπίο άρχισε να μας δείχνει τα πρώτα δείγματα… μικροί καταρράκτες, χρωματιστοί λόφοι και το αραιό χιόνι στο τοπίο μας συνόδεψαν τα πρώτα χιλιόμετρα. Πρώτη στάση σε άλλη μια ιδιόμορφη, μοντέρνα εκκλησία.
Δυόμιση ώρες περίπου μετά φτάσαμε στο πάρκο Þingvellir, ή Thingvellir, στο νότιο κομμάτι του για την ακρίβεια. Το συγκεκριμένο πάρκο έχει κηρυχθεί από την UNESCO μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τόσο για την πολιτιστική και ιστορική σημασία του, καθώς και για τη φυσική και γεωλογική μοναδικότητά του. Είναι από τα must see αξιοθέατα της Ισλανδίας, αφού σε μια μεγάλη έκταση θα δει κανείς εκτάσεις δασών (σπάνιο για την ξερή Ισλανδία), ποτάμια, καταρράκτες, φαράγγια και όμορφα μονοπάτια για περπάτημα. Επίσης, είναι και το μέρος όπου τον 9ο αιώνα, οι πρώτοι Ισλανδοί συνεδρίαζαν και εγκαθίδρυσαν το πρώτο κοινοβουλευτικό σύστημα διακυβέρνησης στην Ευρώπη. Εντυπωσιακοί οι Βίκινγκς!
Σταματήσαμε λοιπόν στο κέντρο πληροφοριών που συναντήσαμε και φύγαμε για περιήγηση στο χώρο. Αρχικά κατευθυνθήκαμε μέσα στο φαράγγι που ξεκινάει κάτω από το μέρος που σταματήσαμε. Ο καιρός κρύος, με ψιχάλισμα το οποίο γίνεται πολύ εκνευριστικό μιας και είχε και παγωμένο αέρα να μας ‘χαϊδεύει’! Συναντήσαμε ένα ποτάμι και το μέρος που λέγεται Drekkingarhylur στο οποίο, κατά το θρύλο, οι πρώτοι Ισλανδοί έπνιγαν τις αμαρτάνουσες γυναίκες τους! Βολεύει είναι η αλήθεια!!!
Συνεχίσαμε και συναντήσαμε τον πρώτο μεγαλούτσικο καταρράκτη του ταξιδιού μας, τον Öxaráfoss. Οκ, συμπαθητικός…
Σιγά σιγά το φαράγγι μας πλησίαζε στενά και η αίσθηση ότι περπατούσαμε ανάμεσα στις δυο μεγάλες τεκτονικές πλάκες (την Αμερικανική και την Ευρασιατική) μας γέμιζε δέος. Δέος το οποίο ανά στιγμές το νικούσε αυτό το εκνευριστικό σπρέι βροχής και αέρα που συνέχιζε να μας συνοδεύει. Περπατήσαμε για 30 λεπτά ακόμα, το έδαφος όμως άρχισε να γίνεται γλιστερό και αποφασίσαμε να επιστρέψουμε για να προλάβουμε να δούμε και όλα τα άλλα αξιοθέατα. ‘168’ Με το αυτοκίνητο λοιπόν αναζητήσαμε την φυσική λίμνη Silfra, η οποία σχηματίζεται ανάμεσα στις δυο τεκτονικές πλάκες που προανέφερα και η οποία φημίζεται για τα κρυστάλλινα νερά της ( από τα πιο διαυγή νερά στον κόσμο) και την ευκαιρία για snorkeling, κατάδυση δηλαδή με μπουκάλα. Ρωτώντας κάποιους με καταδυτικό εξοπλισμό που πετύχαμε παρακάτω, μας είπαν ότι η λίμνη είναι κλειστή, λόγω του χιονιού. Ξεκινήσαμε λοιπόν για τον επόμενο προορισμό.
Στο δρόμο ο καιρός άρχισε να μας επιβεβαιώνει το πόσο αλλοπρόσαλλος είναι. Η βροχή, ο ήλιος, το χαλάζι και ο αέρας εναλλασσόταν και συνδυάζονταν σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Τα τοπία όμως συνέχιζαν να είναι μαγευτικά.
Σε λιγότερο από μια ώρα φτάσαμε στο Geysir, το μέρος με τους θερμοπίδακες. Εκεί βρίσκεται ο μεγαλύτερος θερμοπίδακας στον κόσμο, ο ομώνυμος Geysir, ο οποίος όμως εκρήγνυται πολύ σπάνια πια, οπότε δεν τον είδαμε κι εμείς να πετάει το νερό στα 60μ όπως αναφέρουν. Κάπου διάβασα ότι βούλωσε από τις πολλές πέτρες που το πετούσαν για πλάκα παλιά οι τουρίστες…άγνωστο. Ακριβώς δίπλα όμως έχει 4-5 ακόμα θερμοπίδακες από τους οποίους νερό πετάει μόνο ο Stokkur. Το ύψος που εκσφενδονίζει το νερό είναι περίπου 20 μ., η συχνότητα του είναι κάθε περίπου 4 λεπτά και έχει φάση να βλέπεις όλους τους τουρίστες με τις φωτογραφικές μηχανές σε θέση μάχης ώστε να μην χάσουν την έκρηξη. Λόγω του θολού και άστατου καιρού πάντως, δεν θα έλεγα ότι με εντυπωσίασαν οι εκρήξεις. Δεν ξέρω, ίσως με άλλο καιρό να το απολάμβανα περισσότερο. Η όλη περιοχή πάντως είναι γεμάτη από ατμούς και μυρωδιές από τα θειώδη αέρια που βγαίνουν από το έδαφος.
Επόμενος σταθμός ο καταρράκτης Gulfoss, στον οποίο φτάσαμε σε 15’ περίπου. Η περιοχή ήταν καλυμμένη από χιόνια, ο γιγάντιος όμως καταρράκτης δέσποζε στο τοπίο και απορροφούσε κάθε αίσθησή μας με την απίστευτη δύναμή του. Πραγματικά επιβλητικό τοπίο. Η κάθοδος σε μονοπάτι που οδηγούσε πολύ κοντά στον καταρράκτη ήταν κλειστή λόγω χιονιού, οπότε ανεβήκαμε τα σκαλιά ώστε να τον απολαύσουμε από ψηλά. Η θέα από το λοφάκι πλάι στον καταρράκτη μας αποκαλύπτει μια διαφορετική οπτική του καταρράκτη.
Πορείας συνέχεια, με στάση για καφέ. Η ώρα ήταν ήδη 8 παρά και το φως έπεφτε, οπότε αποφασίσαμε να αφήσουμε τον κρατήρα Keridπου ήταν στην πορεία μας, για την τελευταία μέρα που θα είχαμε περισσότερο χρόνο. Με μια διαδρομή 90’ περίπου φτάσαμε στους κοιτώνες όπου θα κοιμόμασταν την βραδιά αυτή. Πρόκειται για ένα συγκρότημα καμιά εικοσαριά ξύλινων, γραφικών κοιτώνων, αραδιασμένους σε μια ιδιόκτητη έκταση πολλών στρεμμάτων μέσα στον ισλανδικό κάμπο. Στα θετικά τους, η αίσθηση διαμονής σε ξύλινο σπιτάκι, η καθαριότητα και η προσιτή τιμή (50 ευρώ το 2κλινο). Στα μείον, η έλλειψη μπάνιου (έχει τουαλέτα ιδιωτική, το μπάνιο όμως είναι κοινό σε άλλο χώρο κοντά στην ρεσεψιόν) και πρωινού. Ήταν πάντως ίσως η πιο όμορφη διαμονή που κάναμε στην Ισλανδία. Όταν έφτασα στην ρεσεψιόν για να παραλάβω τα κλειδιά του κοιτώνα μας, πέτυχα και μια παρέα από 30 περίπου έφηβα Αγγλάκια τα οποία χόρευαν και τραγουδούσαν καραόκε στον ενιαίο χώρο της σαλοτραπεζαρίας. Μια ευχάριστη ατμόσφαιρά λοιπόν!
Το βράδυ βγήκαμε και προς αναζήτηση του Βόρειου σέλατος. Περιφερθήκαμε λίγο στους δρόμους μέχρι να βρούμε καλό σημείο παρατήρησης προς τον Βορρά, η προσπάθεια όμως δεν στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Ίσα που αχνοφάνηκε στον ορίζοντα και για μικρό διάστημα. Θα δοκιμάζαμε τις επόμενες μέρες…
Από το ίντερνετ είχα κλείσει και το αυτοκίνητο, μέσω της Budget. Αφήσαμε λοιπόν το πρωί ξενοδοχείο με πολύ καλές εντυπώσεις από την πρωτεύουσα και σε μια ώρα ήμασταν με το αυτοκίνητο έτοιμο για να βγούμε στους δρόμους. Είχαμε επίσης αποφασίσει να μην σπαταλήσουμε χρήματα σε εστιατόρια και ‘ταβέρνες’, οπότε ξεκινήσαμε αρχικά να εφοδιαστούμε με προμήθειες από τα ντόπια σούπερ μάρκετ. Προτιμήσαμε το ‘Bonus’, το οποίο όντως έχει τις καλύτερες τιμές από διάφορα άλλα συνοικιακά. Εκεί είχαμε και την πρώτη περιπέτειά μας! Φορτωμένοι με 3 καρότσια πράγματα, ήμασταν έτοιμοι να πληρώσουμε με την πιστωτική, όταν συνειδητοποιώ ότι δεν θυμόμουν το pin! (είχα βγάλει την κάρτα λίγο πριν το ταξίδι, δεν την είχα χρησιμοποιήσει πριν και ο βλάκας αμέλησα να το σημειώσω κάπου!) Όσο η ταμίας αφαιρούσε προϊόντα ώστε να μας φτάσουν τα μετρητά τουλάχιστον, η ουρά του ταμείου μεγάλωνε, κανείς όμως δεν έδειξε να δυσφορεί και να γκρινιάζει. Είχε περάσει σίγουρα 10 λεπτά και είχα πραγματικά αγχωθεί διότι οι περισσότερες αγορές μας θα γίνονταν με πιστωτική. Τελικά, μετά την 3η απόπειρά μου να δοκιμάσω pin, το πέτυχα και αποφύγαμε ταλαιπωρία με τηλέφωνα Ελλάδα και την τράπεζα. Χαρακτηριστικό πάντως της ευγένειας και του επιπέδου των Ισλανδών ήταν η αντίδραση της κυρίας που ήταν αμέσως μετά από εμάς στην ουρά, η οποία μόλις βρήκα το pin, σχεδόν ζητωκραύγασε «Welldone!” και μου έκανε και highfive! Δεν θέλω να φανταστώ τι θα γινόταν σε αντίστοιχο ελληνικό σουπερ μάρκετ!
Είχε μεσημεριάσει πια και ξεκινήσαμε για την διαδρομή της σημερινής ημέρας η οποία περιελάμβανε κατά κύριο λόγο το GoldenCircle, με διαμονή κοντά στην μικρή πόλη Hvolsvöllur, στο νότο. Κατευθυνθήκαμε λοιπόν βόρεια και σιγά σιγά το ισλανδικό τοπίο άρχισε να μας δείχνει τα πρώτα δείγματα… μικροί καταρράκτες, χρωματιστοί λόφοι και το αραιό χιόνι στο τοπίο μας συνόδεψαν τα πρώτα χιλιόμετρα. Πρώτη στάση σε άλλη μια ιδιόμορφη, μοντέρνα εκκλησία.
Δυόμιση ώρες περίπου μετά φτάσαμε στο πάρκο Þingvellir, ή Thingvellir, στο νότιο κομμάτι του για την ακρίβεια. Το συγκεκριμένο πάρκο έχει κηρυχθεί από την UNESCO μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τόσο για την πολιτιστική και ιστορική σημασία του, καθώς και για τη φυσική και γεωλογική μοναδικότητά του. Είναι από τα must see αξιοθέατα της Ισλανδίας, αφού σε μια μεγάλη έκταση θα δει κανείς εκτάσεις δασών (σπάνιο για την ξερή Ισλανδία), ποτάμια, καταρράκτες, φαράγγια και όμορφα μονοπάτια για περπάτημα. Επίσης, είναι και το μέρος όπου τον 9ο αιώνα, οι πρώτοι Ισλανδοί συνεδρίαζαν και εγκαθίδρυσαν το πρώτο κοινοβουλευτικό σύστημα διακυβέρνησης στην Ευρώπη. Εντυπωσιακοί οι Βίκινγκς!
Σταματήσαμε λοιπόν στο κέντρο πληροφοριών που συναντήσαμε και φύγαμε για περιήγηση στο χώρο. Αρχικά κατευθυνθήκαμε μέσα στο φαράγγι που ξεκινάει κάτω από το μέρος που σταματήσαμε. Ο καιρός κρύος, με ψιχάλισμα το οποίο γίνεται πολύ εκνευριστικό μιας και είχε και παγωμένο αέρα να μας ‘χαϊδεύει’! Συναντήσαμε ένα ποτάμι και το μέρος που λέγεται Drekkingarhylur στο οποίο, κατά το θρύλο, οι πρώτοι Ισλανδοί έπνιγαν τις αμαρτάνουσες γυναίκες τους! Βολεύει είναι η αλήθεια!!!
Συνεχίσαμε και συναντήσαμε τον πρώτο μεγαλούτσικο καταρράκτη του ταξιδιού μας, τον Öxaráfoss. Οκ, συμπαθητικός…
Σιγά σιγά το φαράγγι μας πλησίαζε στενά και η αίσθηση ότι περπατούσαμε ανάμεσα στις δυο μεγάλες τεκτονικές πλάκες (την Αμερικανική και την Ευρασιατική) μας γέμιζε δέος. Δέος το οποίο ανά στιγμές το νικούσε αυτό το εκνευριστικό σπρέι βροχής και αέρα που συνέχιζε να μας συνοδεύει. Περπατήσαμε για 30 λεπτά ακόμα, το έδαφος όμως άρχισε να γίνεται γλιστερό και αποφασίσαμε να επιστρέψουμε για να προλάβουμε να δούμε και όλα τα άλλα αξιοθέατα. ‘168’ Με το αυτοκίνητο λοιπόν αναζητήσαμε την φυσική λίμνη Silfra, η οποία σχηματίζεται ανάμεσα στις δυο τεκτονικές πλάκες που προανέφερα και η οποία φημίζεται για τα κρυστάλλινα νερά της ( από τα πιο διαυγή νερά στον κόσμο) και την ευκαιρία για snorkeling, κατάδυση δηλαδή με μπουκάλα. Ρωτώντας κάποιους με καταδυτικό εξοπλισμό που πετύχαμε παρακάτω, μας είπαν ότι η λίμνη είναι κλειστή, λόγω του χιονιού. Ξεκινήσαμε λοιπόν για τον επόμενο προορισμό.
Στο δρόμο ο καιρός άρχισε να μας επιβεβαιώνει το πόσο αλλοπρόσαλλος είναι. Η βροχή, ο ήλιος, το χαλάζι και ο αέρας εναλλασσόταν και συνδυάζονταν σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Τα τοπία όμως συνέχιζαν να είναι μαγευτικά.
Σε λιγότερο από μια ώρα φτάσαμε στο Geysir, το μέρος με τους θερμοπίδακες. Εκεί βρίσκεται ο μεγαλύτερος θερμοπίδακας στον κόσμο, ο ομώνυμος Geysir, ο οποίος όμως εκρήγνυται πολύ σπάνια πια, οπότε δεν τον είδαμε κι εμείς να πετάει το νερό στα 60μ όπως αναφέρουν. Κάπου διάβασα ότι βούλωσε από τις πολλές πέτρες που το πετούσαν για πλάκα παλιά οι τουρίστες…άγνωστο. Ακριβώς δίπλα όμως έχει 4-5 ακόμα θερμοπίδακες από τους οποίους νερό πετάει μόνο ο Stokkur. Το ύψος που εκσφενδονίζει το νερό είναι περίπου 20 μ., η συχνότητα του είναι κάθε περίπου 4 λεπτά και έχει φάση να βλέπεις όλους τους τουρίστες με τις φωτογραφικές μηχανές σε θέση μάχης ώστε να μην χάσουν την έκρηξη. Λόγω του θολού και άστατου καιρού πάντως, δεν θα έλεγα ότι με εντυπωσίασαν οι εκρήξεις. Δεν ξέρω, ίσως με άλλο καιρό να το απολάμβανα περισσότερο. Η όλη περιοχή πάντως είναι γεμάτη από ατμούς και μυρωδιές από τα θειώδη αέρια που βγαίνουν από το έδαφος.

Επόμενος σταθμός ο καταρράκτης Gulfoss, στον οποίο φτάσαμε σε 15’ περίπου. Η περιοχή ήταν καλυμμένη από χιόνια, ο γιγάντιος όμως καταρράκτης δέσποζε στο τοπίο και απορροφούσε κάθε αίσθησή μας με την απίστευτη δύναμή του. Πραγματικά επιβλητικό τοπίο. Η κάθοδος σε μονοπάτι που οδηγούσε πολύ κοντά στον καταρράκτη ήταν κλειστή λόγω χιονιού, οπότε ανεβήκαμε τα σκαλιά ώστε να τον απολαύσουμε από ψηλά. Η θέα από το λοφάκι πλάι στον καταρράκτη μας αποκαλύπτει μια διαφορετική οπτική του καταρράκτη.
Πορείας συνέχεια, με στάση για καφέ. Η ώρα ήταν ήδη 8 παρά και το φως έπεφτε, οπότε αποφασίσαμε να αφήσουμε τον κρατήρα Keridπου ήταν στην πορεία μας, για την τελευταία μέρα που θα είχαμε περισσότερο χρόνο. Με μια διαδρομή 90’ περίπου φτάσαμε στους κοιτώνες όπου θα κοιμόμασταν την βραδιά αυτή. Πρόκειται για ένα συγκρότημα καμιά εικοσαριά ξύλινων, γραφικών κοιτώνων, αραδιασμένους σε μια ιδιόκτητη έκταση πολλών στρεμμάτων μέσα στον ισλανδικό κάμπο. Στα θετικά τους, η αίσθηση διαμονής σε ξύλινο σπιτάκι, η καθαριότητα και η προσιτή τιμή (50 ευρώ το 2κλινο). Στα μείον, η έλλειψη μπάνιου (έχει τουαλέτα ιδιωτική, το μπάνιο όμως είναι κοινό σε άλλο χώρο κοντά στην ρεσεψιόν) και πρωινού. Ήταν πάντως ίσως η πιο όμορφη διαμονή που κάναμε στην Ισλανδία. Όταν έφτασα στην ρεσεψιόν για να παραλάβω τα κλειδιά του κοιτώνα μας, πέτυχα και μια παρέα από 30 περίπου έφηβα Αγγλάκια τα οποία χόρευαν και τραγουδούσαν καραόκε στον ενιαίο χώρο της σαλοτραπεζαρίας. Μια ευχάριστη ατμόσφαιρά λοιπόν!
Το βράδυ βγήκαμε και προς αναζήτηση του Βόρειου σέλατος. Περιφερθήκαμε λίγο στους δρόμους μέχρι να βρούμε καλό σημείο παρατήρησης προς τον Βορρά, η προσπάθεια όμως δεν στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Ίσα που αχνοφάνηκε στον ορίζοντα και για μικρό διάστημα. Θα δοκιμάζαμε τις επόμενες μέρες…