antouan28
Member
- Μηνύματα
- 41
- Likes
- 210
- Επόμενο Ταξίδι
- Μέλανας δρυμός, Αλσατία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νέα Ζηλανδία
Περιεχόμενα
5η ημέρα
Αφού ξεκουραστήκαμε και ανακτήσαμε δυνάμεις, ξεκινήσαμε με πορεία ανατολική, με καιρό σχετικά βροχερό. Πολύ κοντά στο κατάλυμά μας είναι ο καταρράκτης Foss a Sidu, τον οποίο τιμήσαμε με μια στάση.
20’ αργότερα, αντικρίσαμε τον πελώριο βράχο-λόφο με το όνομα Lómagnúpur. Ο θρύλος λέει ότι ο Lómagnúpur ήταν ένας γίγαντας ο οποίος κατά το παρελθόν προστάτευε το νησί. Η πραγματικότητα λέει ότι έχει ύψος 688μ. και λόγω της σαθρής επιφάνειάς του, κανείς από όσους επιχείρησαν να σκαρφαλώσουν στην κορυφή του δεν τα έχει καταφέρει.
Για την επόμενη μισή ώρα διασχίζουμε πάλι εκτάσεις ερήμου από μαύρη λάβα, ώσπου αρχίζει να αχνοφαίνεται στα αριστερά μια άκρη του παγετώνα Vatnajokull, ονόματι Skeiðarárjökull. Ο Vatnajokull είναι ο μεγαλύτερος παγετώνας στην Ευρώπη καλύπτοντας έκταση ίση με 8100km² (που αντιστοιχεί στο 8% της συνολικής έκτασης του νησιού), με πολλές ‘γλώσσες’ από κινούμενο πάγο περιμετρικά του παγετώνα να συντρίβουν στην κυριολεξία τα πάντα στο πέρασμά τους. Μια από τις ‘γλώσσες’ αυτές είναι o Skeiðarárjökull, τον οποίο χαζεύουμε από μακριά κινούμενοι στον εθνικό δρόμο με προορισμό το Εθνικό πάρκο Skaftafell.
Το πάρκο Skaftafell είναι σχεδόν μια όαση για την περιοχή, καθώς ενώ τριγύρω κυριαρχούν οι έρημοι, τα νεκρά βουνά και οι πάγοι, στην έκταση αυτή ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει πανέμορφες διαδρομές σε δεντρόφυτες πλαγιές, κρυμμένους καταρράκτες, ποτάμια και βέβαια να προσεγγίσει τον παγετώνα Vatnajokull, μέσω της ‘γλώσσας’ από πάγο που ονομάζεται Skaftafellsjökull. Ο βασικός λόγος που η περιοχή παρουσιάζει αυτή την ‘φιλική’ γεωγραφία, είναι ο πολύ ήπιος καιρός που επικρατεί, δίχως την αστάθεια που εμφανίζεται στο υπόλοιπο νησί. Όντως, το διάστημα που περάσαμε στο πάρκο Skaftafell ο καιρός ήταν πολύ καλός, κάτι σαν ελληνικό φθινόπωρο...
Στάση λοιπόν στο πάρκινγκ του πάρκου και πρώτο μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε είναι αυτό που οδηγεί στον παγετώνα Skaftafellsjökull. Μετά από 50’ περίπου, ήμασταν μπροστά στον επιβλητικό, τεράστιο παγετώνα Skaftafellsjökull. Τα λόγια μας στέρεψαν μπροστά σ’ αυτό το μεγαλειώδες θέαμα! Οι διαστάσεις του κάνουν τον άνθρωπο να φαίνεται τόσο μικροσκοπικός μπροστά του... Κατεβήκαμε προς την λιμνούλα που σχημάτιζε ο παγετώνας και καταφέραμε και πατήσαμε για λίγα μέτρα την άκρη του παγετώνα στο σημείο που ενώνεται με το χερσαίο έδαφος, ήταν όμως πολύ γλιστερά και δεν ρισκάραμε να προχωρήσουμε παραπάνω. Η αίσθηση όμως να πατάς σε παγετώνα σε γεμίζει δέος!
Επιστροφή, ανασύνταξη και έτοιμοι για την επόμενη πεζοπορία. Ανηφορίσαμε το λοφάκι πίσω από τον κεντρικό σταθμό του πάρκου και σε 10’ συναντήσαμε τον πρώτο καταρράκτη στη χαράδρα αριστερά μας και σχεδόν αμέσως, και τον δεύτερο, πιο καλά κρυμμένο αυτή τη φορά. Σε μισή ώρα από την εκκίνηση, φάνηκε μπροστά μας ο πανέμορφος καταρράκτης Svartifoss. Η εικόνα του καταρράκτη με φόντο τους κρεμάμενους βασάλτες είναι λες και είναι βγαλμένη από ταινία! Κατηφορίσαμε προς το ποτάμι και κάναμε στάση για ξεκούραση ακριβώς κάτω από τον Svartifoss. Όταν η φύση έχει φαντασία...
Συνεχίσαμε την πορεία μας ανηφορίζοντας την πλαγιά από την άλλη όχθη του ποταμού και σε ένα τέταρτο φτάσαμε στην κορυφή του λόφου, απ’ όπου η θέα ήταν μαγική. Μπροστά μας απλωνόταν η έρημος λάβας με χαρακιές από το ποτάμι που εισχωρούσε μέσα της. Δεξιά μας δέσποζε ο παγετώνας Skeiðarárjökull. Το θέαμα καθηλωτικό, το κρύο όμως καθώς ήμασταν ψηλά, άρχισε να γίνεται έντονο, οπότε ξεκινήσαμε την κάθοδο προς τη φάρμα Sel. Σε 20’ λεπτά είδαμε τα χαρακτηριστικά σπιτάκια της φάρμας, η οποία ήταν εγκαταλελειμμένη. Μπήκαμε στο εσωτερικό ενός από τα σπίτια, στο οποίο έχει γίνει μια προσπάθεια αναπαράστασης του τρόπου που ζούσαν οι παλιοί Ισλανδοί.
Συνεχίσαμε την κάθοδό μας και είδαμε τους καταρράκτες που πετύχαμε κατά την άνοδο, αλλά από την άλλη όχθη πια του ποταμού.
[ Ώρα για μια μικρή παρένθεση στην ιστορία, με μια μικρή- απαραίτητη-αναδρομή… Είμαστε λοιπόν την πρώτη μας βραδιά στο Ρέυκιαβικ και χαζεύουμε σ’ ένα μαγαζί με αναμνηστικά είδη, ώσπου ακούγεται μια φωνή … ‘’ όχι ρε π@@@@ μου, Έλληνες!!! ‘’. Ήταν μια παρέα από 3 κοπέλες και ένα παληκάρι, Σαλονικιοί, οι οποίοι, όπως κι εμείς βέβαια, χαρήκανε που ακόμα και στην άκρη του κόσμου, είδανε Έλληνες! Μετά από την πρώτη συνάντηση αυτή, ξανασμίξαμε το επόμενο πρωί σε ένα φούρνο και ανταλλάζοντας πληροφορίες, φάνηκε ότι θα ακολουθούσαμε παρόμοια διαδρομή.]
Φτάσαμε λοιπόν στον σταθμό του πάρκου και καθώς ετοιμαζόμασταν για να συνεχίσουμε την πορεία μας, συναντάμε τον Σαλονικιό να βολτάρει στον χώρο του πάρκινγκ… Χαιρετηθήκαμε, αποκαλύψαμε τις διαδρομές μας και μας είπε ότι οι φίλες του ήταν στο μονοπάτι που οδηγούσε στον παγετώνα ενώ εκείνος τις ανέμενε καρτερικά. Τόλμησα και τον φωτογράφισα καθώς περίμενε τις φίλες του… Τελικά δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω…
Αναχωρήσαμε για τον επόμενο σταθμό ο οποίος ήταν πάλι παγετώνας. Μόλις βγαίνεις στον ασφαλτόδρομο με κατεύθυνση ανατολικά, στα 800μ υπάρχει ένας χωματόδρομος αριστερά, ο οποίος οδηγεί στην άκρη μιας άλλης ‘γλώσσας’ του παγετώνα, στο κομμάτι που ονομάζεται Svinafelsjokul . Μικρότερος σε μέγεθος από τον Skaftafellsjökull, άλλα με πολύ λιγότερο κόσμο και δίχως περπάτημα, μιας και το αυτοκίνητο φτάνει πολύ κοντά στον παγετώνα. Περιηγηθήκαμε κάτω στη λίμνη του και, παρά την αντίδραση της κοπέλας μου καθώς γλιστρούσε, επιχείρησα να περπατήσω λίγο σε μονοπάτι που ανέβαινε επάνω στον παγετώνα. Κατάφερα να προχωρήσω λίγο και να δω μάλιστα και μια ομάδα από τουρίστες που περπατούσαν με εξειδικευμένους οδηγούς επάνω στον παγετώνα. Αν κάποιος επιθυμεί, υπάρχουν εταιρίες οι οποίες έχουν στο πρόγραμμά τους τέτοιες εξορμήσεις στον παγετώνα. Λόγω κόστος όμως (ξεκινάνε από 60 ευρώ το άτομο) κόπηκε από τον προϋπολογισμό του ταξιδιού. Φεύγοντας, αποχαιρετήσαμε το μέρος με μια μικρή χιονοθύελλα που τόσο μας είχε λείψει!
Η επόμενη στάση θα ήταν φυσιολογικά η λίμνη Jokulsarlon, όμως είχα διαβάσει στο φόρουμ, στην ιστορία του χρήστη Hydronetta για μια άλλη, μικρότερη λίμνη με όνομα Fjallsárlón. Σε απόσταση μιας ώρας από τον παγετώνα συναντήσαμε την πινακίδα που μας καθοδηγούσε αριστερά σε χωματόδρομο προς τη λίμνη Fjallsárlón . Ο δρόμος ήταν βατός και φτάσαμε εύκολα. Μπροστά μας αποκαλύφθηκε μια εικόνα βγαλμένη από καρτ ποστάλ. Στο βάθος ο παγετώνας Vatnajokull και ανάμεσά μας μια λίμνη γεμάτη με κομμένα κομμάτια πάγου, κάποια από τα οποία είχαν ξεβραστεί στην όχθη εμπρός μας. Στο φόντο υποβλητικά, παγωμένα βουνά. Εντελώς μόνοι μας στο μέρος, κατεβήκαμε αμέσως από το αυτοκίνητο και κατηφορίσαμε την πλαγιά προς την όχθη. Το τοπίο ήταν καθηλωτικό…

η εικόνα μπροστά μας τόσο μαγική που η φύση είχε σωπάσει τελείως, ώστε τα μάτια μας να απορροφήσουν κάθε ίχνος φυσικής ομορφιάς. Μονάχα ένα ελαφρό αεράκι χάιδευε τα’ αυτιά μας . Κερασάκι στην πεντανόστιμη ‘τούρτα’ που αποκαλύφθηκε μπροστά μας ήταν ο ήλιος, ο οποίος ξεπρόβαλλε πίσω από τα σύννεφα και έκανε την στιγμή που ζούσαμε ακόμα πιο μοναδική. Απολαμβάναμε κάθε λεπτό που βρισκόμασταν εκεί, ώσπου ακούστηκε ένας παράξενος ήχος από τη λίμνη και αριστερά. Σαν κραυγές ζώων να κλαίνε υπόκωφα. Η Άρτεμις έφυγε να πάει να αποκαλύψει το μυστικό, ενώ εγώ βίωνα μια από τις πιο ‘θεϊκές ‘ στιγμές του ταξιδιού μας. Η αίσθηση μεγαλείου που ένιωσα θα μείνει πιστεύω για πάντα στη μνήμη μου. Οι ήχοι σταμάτησαν, ο ήλιος κρύφτηκε, η Άρτεμις δεν μπορούσε να προσεγγίσει τον χώρο όπου ακούγονταν οι κραυγές, οπότε αποφασίσαμε να συνεχίσουμε την πορεία μας. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον χρήστη Hydronetta του φόρουμ για την πληροφορία για τη λίμνη αυτή και την ευκαιρία που μου έδωσε να ζήσω τόσο έντονη εμπειρία .
Η λίμνη Jokulsarlon είναι πολύ κοντά και φτάσαμε γρήγορα. Κόσμος πολύς βέβαια, καθώς η λίμνη αποτελεί ένα από τα βασικά τουριστικά αξιοθέατα της χώρας. Την περίοδο που την επισκεφθήκαμε εμείς δεν είχαν αρχίσει ακόμα οι περιηγήσεις με σκάφος μέσα στη λίμνη, οι οποίες μάθαμε ότι ξεκινάνε κατά τον Μάιο. Θα αρκούμασταν στα ποδαράκια μας λοιπόν. Η λίμνη είναι κατά πολύ μεγαλύτερη της προηγούμενης που επισκεφθήκαμε και είναι εξίσου μεγαλειώδης και όμορφη, οι σχηματισμοί ειδικά των πάγων που λιάζονταν στην όχθη είναι αληθινά γλυπτά! Πάπιες, χήνες, γλάροι και άλλα αρκτικά πουλιά βόλταραν στον αέρα και στα παγωμένα νερά μπροστά μας. Η Άρτεμις βέβαια τρελάθηκε όταν αντιλήφθηκε 2 χαριτωμένα κεφαλάκια να μας κοιτάζουν μέσα από τα παγωμένα νερά… ήταν 2 φώκιες, οι οποίες μάλλον ήταν εξοικειωμένες με την ανθρώπινη παρουσία και δεν φοβόντουσαν να ποζάρουν κάθε τόσο προς τη ακτή. Δυστυχώς όμως δεν τόλμησαν να βγουν έξω. Αμέσως βέβαια συνειδητοποιήσαμε ότι οι φωνές που ακούγαμε στην προηγούμενη λίμνη, πιθανότατα να ήταν κρυμμένες φώκιες.
Πέρασε σχεδόν μια ώρα όταν ο αέρας άρχισε να γίνεται δυνατός, παγωμένος κι ενοχλητικός. Κάναμε μια μικρή στάση όμως και στο σημείο όπου τα γλυκά νερά της λίμνης και το ποτάμι που σχηματίζει ρέει και συναντάει τη θάλασσα, παρασύροντας και κομμάτια πάγου στην ακτή.
Το φως έπεφτε καθώς ξεκινούσαμε την επιστροφή μας στο δωμάτιο. Κόντευε 9 όταν φτάναμε στο ξενοδοχείο, αποφασίσαμε όμως να μην κλειστούμε μέσα από τέτοια ώρα. Ο ουρανός ήταν καθαρός από σύννεφα, γιατί να μην δοκιμάσουμε να δούμε το βόρειο σέλας; Βρήκαμε λοιπόν ένα όμορφο μέρος, αράξαμε και ακούγοντας όμορφη μουσική( είχα φροντίσει να φέρω ένα φλασάκι γεμάτο mp3 για να μας συντροφεύει στο πολύωρο οδικό ταξίδι μας) περιμέναμε κοιτώντας προς τον βορρά. Μόνο κατά τα μεσάνυχτα έκανε την εμφάνισή του το σέλας, στο βάθος του ορίζοντα, δεν ήταν όμως τόσο δυνατό. Νιώθαμε όμως πολύ τυχεροί που καταφέραμε έστω και έτσι, να το δούμε να φωτίζει τον ουρανό με το έντονο κρυσταλοπράσινο φως του.


Γύρω στη 1 ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο δωμάτιο, προσπερνώντας και τον φωτισμένο καταρράκτη Foss a Sidu.
Αφού ξεκουραστήκαμε και ανακτήσαμε δυνάμεις, ξεκινήσαμε με πορεία ανατολική, με καιρό σχετικά βροχερό. Πολύ κοντά στο κατάλυμά μας είναι ο καταρράκτης Foss a Sidu, τον οποίο τιμήσαμε με μια στάση.
20’ αργότερα, αντικρίσαμε τον πελώριο βράχο-λόφο με το όνομα Lómagnúpur. Ο θρύλος λέει ότι ο Lómagnúpur ήταν ένας γίγαντας ο οποίος κατά το παρελθόν προστάτευε το νησί. Η πραγματικότητα λέει ότι έχει ύψος 688μ. και λόγω της σαθρής επιφάνειάς του, κανείς από όσους επιχείρησαν να σκαρφαλώσουν στην κορυφή του δεν τα έχει καταφέρει.
Για την επόμενη μισή ώρα διασχίζουμε πάλι εκτάσεις ερήμου από μαύρη λάβα, ώσπου αρχίζει να αχνοφαίνεται στα αριστερά μια άκρη του παγετώνα Vatnajokull, ονόματι Skeiðarárjökull. Ο Vatnajokull είναι ο μεγαλύτερος παγετώνας στην Ευρώπη καλύπτοντας έκταση ίση με 8100km² (που αντιστοιχεί στο 8% της συνολικής έκτασης του νησιού), με πολλές ‘γλώσσες’ από κινούμενο πάγο περιμετρικά του παγετώνα να συντρίβουν στην κυριολεξία τα πάντα στο πέρασμά τους. Μια από τις ‘γλώσσες’ αυτές είναι o Skeiðarárjökull, τον οποίο χαζεύουμε από μακριά κινούμενοι στον εθνικό δρόμο με προορισμό το Εθνικό πάρκο Skaftafell.
Το πάρκο Skaftafell είναι σχεδόν μια όαση για την περιοχή, καθώς ενώ τριγύρω κυριαρχούν οι έρημοι, τα νεκρά βουνά και οι πάγοι, στην έκταση αυτή ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει πανέμορφες διαδρομές σε δεντρόφυτες πλαγιές, κρυμμένους καταρράκτες, ποτάμια και βέβαια να προσεγγίσει τον παγετώνα Vatnajokull, μέσω της ‘γλώσσας’ από πάγο που ονομάζεται Skaftafellsjökull. Ο βασικός λόγος που η περιοχή παρουσιάζει αυτή την ‘φιλική’ γεωγραφία, είναι ο πολύ ήπιος καιρός που επικρατεί, δίχως την αστάθεια που εμφανίζεται στο υπόλοιπο νησί. Όντως, το διάστημα που περάσαμε στο πάρκο Skaftafell ο καιρός ήταν πολύ καλός, κάτι σαν ελληνικό φθινόπωρο...
Στάση λοιπόν στο πάρκινγκ του πάρκου και πρώτο μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε είναι αυτό που οδηγεί στον παγετώνα Skaftafellsjökull. Μετά από 50’ περίπου, ήμασταν μπροστά στον επιβλητικό, τεράστιο παγετώνα Skaftafellsjökull. Τα λόγια μας στέρεψαν μπροστά σ’ αυτό το μεγαλειώδες θέαμα! Οι διαστάσεις του κάνουν τον άνθρωπο να φαίνεται τόσο μικροσκοπικός μπροστά του... Κατεβήκαμε προς την λιμνούλα που σχημάτιζε ο παγετώνας και καταφέραμε και πατήσαμε για λίγα μέτρα την άκρη του παγετώνα στο σημείο που ενώνεται με το χερσαίο έδαφος, ήταν όμως πολύ γλιστερά και δεν ρισκάραμε να προχωρήσουμε παραπάνω. Η αίσθηση όμως να πατάς σε παγετώνα σε γεμίζει δέος!
Επιστροφή, ανασύνταξη και έτοιμοι για την επόμενη πεζοπορία. Ανηφορίσαμε το λοφάκι πίσω από τον κεντρικό σταθμό του πάρκου και σε 10’ συναντήσαμε τον πρώτο καταρράκτη στη χαράδρα αριστερά μας και σχεδόν αμέσως, και τον δεύτερο, πιο καλά κρυμμένο αυτή τη φορά. Σε μισή ώρα από την εκκίνηση, φάνηκε μπροστά μας ο πανέμορφος καταρράκτης Svartifoss. Η εικόνα του καταρράκτη με φόντο τους κρεμάμενους βασάλτες είναι λες και είναι βγαλμένη από ταινία! Κατηφορίσαμε προς το ποτάμι και κάναμε στάση για ξεκούραση ακριβώς κάτω από τον Svartifoss. Όταν η φύση έχει φαντασία...
Συνεχίσαμε την πορεία μας ανηφορίζοντας την πλαγιά από την άλλη όχθη του ποταμού και σε ένα τέταρτο φτάσαμε στην κορυφή του λόφου, απ’ όπου η θέα ήταν μαγική. Μπροστά μας απλωνόταν η έρημος λάβας με χαρακιές από το ποτάμι που εισχωρούσε μέσα της. Δεξιά μας δέσποζε ο παγετώνας Skeiðarárjökull. Το θέαμα καθηλωτικό, το κρύο όμως καθώς ήμασταν ψηλά, άρχισε να γίνεται έντονο, οπότε ξεκινήσαμε την κάθοδο προς τη φάρμα Sel. Σε 20’ λεπτά είδαμε τα χαρακτηριστικά σπιτάκια της φάρμας, η οποία ήταν εγκαταλελειμμένη. Μπήκαμε στο εσωτερικό ενός από τα σπίτια, στο οποίο έχει γίνει μια προσπάθεια αναπαράστασης του τρόπου που ζούσαν οι παλιοί Ισλανδοί.
Συνεχίσαμε την κάθοδό μας και είδαμε τους καταρράκτες που πετύχαμε κατά την άνοδο, αλλά από την άλλη όχθη πια του ποταμού.
[ Ώρα για μια μικρή παρένθεση στην ιστορία, με μια μικρή- απαραίτητη-αναδρομή… Είμαστε λοιπόν την πρώτη μας βραδιά στο Ρέυκιαβικ και χαζεύουμε σ’ ένα μαγαζί με αναμνηστικά είδη, ώσπου ακούγεται μια φωνή … ‘’ όχι ρε π@@@@ μου, Έλληνες!!! ‘’. Ήταν μια παρέα από 3 κοπέλες και ένα παληκάρι, Σαλονικιοί, οι οποίοι, όπως κι εμείς βέβαια, χαρήκανε που ακόμα και στην άκρη του κόσμου, είδανε Έλληνες! Μετά από την πρώτη συνάντηση αυτή, ξανασμίξαμε το επόμενο πρωί σε ένα φούρνο και ανταλλάζοντας πληροφορίες, φάνηκε ότι θα ακολουθούσαμε παρόμοια διαδρομή.]
Φτάσαμε λοιπόν στον σταθμό του πάρκου και καθώς ετοιμαζόμασταν για να συνεχίσουμε την πορεία μας, συναντάμε τον Σαλονικιό να βολτάρει στον χώρο του πάρκινγκ… Χαιρετηθήκαμε, αποκαλύψαμε τις διαδρομές μας και μας είπε ότι οι φίλες του ήταν στο μονοπάτι που οδηγούσε στον παγετώνα ενώ εκείνος τις ανέμενε καρτερικά. Τόλμησα και τον φωτογράφισα καθώς περίμενε τις φίλες του… Τελικά δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω…
Αναχωρήσαμε για τον επόμενο σταθμό ο οποίος ήταν πάλι παγετώνας. Μόλις βγαίνεις στον ασφαλτόδρομο με κατεύθυνση ανατολικά, στα 800μ υπάρχει ένας χωματόδρομος αριστερά, ο οποίος οδηγεί στην άκρη μιας άλλης ‘γλώσσας’ του παγετώνα, στο κομμάτι που ονομάζεται Svinafelsjokul . Μικρότερος σε μέγεθος από τον Skaftafellsjökull, άλλα με πολύ λιγότερο κόσμο και δίχως περπάτημα, μιας και το αυτοκίνητο φτάνει πολύ κοντά στον παγετώνα. Περιηγηθήκαμε κάτω στη λίμνη του και, παρά την αντίδραση της κοπέλας μου καθώς γλιστρούσε, επιχείρησα να περπατήσω λίγο σε μονοπάτι που ανέβαινε επάνω στον παγετώνα. Κατάφερα να προχωρήσω λίγο και να δω μάλιστα και μια ομάδα από τουρίστες που περπατούσαν με εξειδικευμένους οδηγούς επάνω στον παγετώνα. Αν κάποιος επιθυμεί, υπάρχουν εταιρίες οι οποίες έχουν στο πρόγραμμά τους τέτοιες εξορμήσεις στον παγετώνα. Λόγω κόστος όμως (ξεκινάνε από 60 ευρώ το άτομο) κόπηκε από τον προϋπολογισμό του ταξιδιού. Φεύγοντας, αποχαιρετήσαμε το μέρος με μια μικρή χιονοθύελλα που τόσο μας είχε λείψει!

Η επόμενη στάση θα ήταν φυσιολογικά η λίμνη Jokulsarlon, όμως είχα διαβάσει στο φόρουμ, στην ιστορία του χρήστη Hydronetta για μια άλλη, μικρότερη λίμνη με όνομα Fjallsárlón. Σε απόσταση μιας ώρας από τον παγετώνα συναντήσαμε την πινακίδα που μας καθοδηγούσε αριστερά σε χωματόδρομο προς τη λίμνη Fjallsárlón . Ο δρόμος ήταν βατός και φτάσαμε εύκολα. Μπροστά μας αποκαλύφθηκε μια εικόνα βγαλμένη από καρτ ποστάλ. Στο βάθος ο παγετώνας Vatnajokull και ανάμεσά μας μια λίμνη γεμάτη με κομμένα κομμάτια πάγου, κάποια από τα οποία είχαν ξεβραστεί στην όχθη εμπρός μας. Στο φόντο υποβλητικά, παγωμένα βουνά. Εντελώς μόνοι μας στο μέρος, κατεβήκαμε αμέσως από το αυτοκίνητο και κατηφορίσαμε την πλαγιά προς την όχθη. Το τοπίο ήταν καθηλωτικό…



Η λίμνη Jokulsarlon είναι πολύ κοντά και φτάσαμε γρήγορα. Κόσμος πολύς βέβαια, καθώς η λίμνη αποτελεί ένα από τα βασικά τουριστικά αξιοθέατα της χώρας. Την περίοδο που την επισκεφθήκαμε εμείς δεν είχαν αρχίσει ακόμα οι περιηγήσεις με σκάφος μέσα στη λίμνη, οι οποίες μάθαμε ότι ξεκινάνε κατά τον Μάιο. Θα αρκούμασταν στα ποδαράκια μας λοιπόν. Η λίμνη είναι κατά πολύ μεγαλύτερη της προηγούμενης που επισκεφθήκαμε και είναι εξίσου μεγαλειώδης και όμορφη, οι σχηματισμοί ειδικά των πάγων που λιάζονταν στην όχθη είναι αληθινά γλυπτά! Πάπιες, χήνες, γλάροι και άλλα αρκτικά πουλιά βόλταραν στον αέρα και στα παγωμένα νερά μπροστά μας. Η Άρτεμις βέβαια τρελάθηκε όταν αντιλήφθηκε 2 χαριτωμένα κεφαλάκια να μας κοιτάζουν μέσα από τα παγωμένα νερά… ήταν 2 φώκιες, οι οποίες μάλλον ήταν εξοικειωμένες με την ανθρώπινη παρουσία και δεν φοβόντουσαν να ποζάρουν κάθε τόσο προς τη ακτή. Δυστυχώς όμως δεν τόλμησαν να βγουν έξω. Αμέσως βέβαια συνειδητοποιήσαμε ότι οι φωνές που ακούγαμε στην προηγούμενη λίμνη, πιθανότατα να ήταν κρυμμένες φώκιες.
Πέρασε σχεδόν μια ώρα όταν ο αέρας άρχισε να γίνεται δυνατός, παγωμένος κι ενοχλητικός. Κάναμε μια μικρή στάση όμως και στο σημείο όπου τα γλυκά νερά της λίμνης και το ποτάμι που σχηματίζει ρέει και συναντάει τη θάλασσα, παρασύροντας και κομμάτια πάγου στην ακτή.
Το φως έπεφτε καθώς ξεκινούσαμε την επιστροφή μας στο δωμάτιο. Κόντευε 9 όταν φτάναμε στο ξενοδοχείο, αποφασίσαμε όμως να μην κλειστούμε μέσα από τέτοια ώρα. Ο ουρανός ήταν καθαρός από σύννεφα, γιατί να μην δοκιμάσουμε να δούμε το βόρειο σέλας; Βρήκαμε λοιπόν ένα όμορφο μέρος, αράξαμε και ακούγοντας όμορφη μουσική( είχα φροντίσει να φέρω ένα φλασάκι γεμάτο mp3 για να μας συντροφεύει στο πολύωρο οδικό ταξίδι μας) περιμέναμε κοιτώντας προς τον βορρά. Μόνο κατά τα μεσάνυχτα έκανε την εμφάνισή του το σέλας, στο βάθος του ορίζοντα, δεν ήταν όμως τόσο δυνατό. Νιώθαμε όμως πολύ τυχεροί που καταφέραμε έστω και έτσι, να το δούμε να φωτίζει τον ουρανό με το έντονο κρυσταλοπράσινο φως του.



Γύρω στη 1 ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο δωμάτιο, προσπερνώντας και τον φωτισμένο καταρράκτη Foss a Sidu.