antouan28
Member
- Μηνύματα
- 41
- Likes
- 210
- Επόμενο Ταξίδι
- Μέλανας δρυμός, Αλσατία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νέα Ζηλανδία
Περιεχόμενα
6η ημέρα
Είπαμε ότι στην Ισλανδία ο καιρός είναι τρελός;;;
Το πρωί μας το επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά… το χιόνι έξω έπεφτε πυκνό πυκνό και είχε καλύψει τα πάντα! Όμορφο, δε λέω, μας χαλούσε όμως τα σχέδια…
Κατεβήκαμε για πρωινό και εκεί ρώτησα τον ιδιοκτήτη του καταλύματος αν ο δρόμος προς Ρέυκιαβικ ήταν ανοικτός. ‘’No problem!’’ , μου είπε, τη στιγμή που κοιτάζοντας το δρόμο, το μόνο που έβλεπες ήταν ένα άσπρο στρώμα. Το παράξενο όμως ήταν ότι περνούσαν αυτοκίνητα ανά διαστήματα, όχι μόνο 4x4, τα οποία κινούνταν δίχως αλυσίδες! Μάθαμε επίσης ότι το χιόνι θα έπεφτε μέχρι και αύριο. Τέλεια!


Στην Κρήτη από την οποία κατάγομαι, ως γνωστό, το χιόνι μας επισκέπτεται με την συχνότητα που μας επισκέπτεται και ο κομήτης του Χάλεϋ! Δεν είμαι εξοικειωμένος σε οδήγηση σε χιόνι, όμως και τι να κάνουμε;;; Να μείνουμε εδώ και να ακυρώσουμε στην ουσία τους επόμενος προορισμούς, ή να ξεκινήσουμε προσεκτικά κι ο,τι γίνει;;;
Με βαριά καρδιά, αποφασίσαμε το δεύτερο και ξεκινήσαμε για την επιστροφή. Το επόμενο κατάλυμα, μας περίμενε στην πόλη Selfoss, 200 χλμ μακριά…
Το τοπίο για τα επόμενα 80χλμ ήταν το ίδιο: Χιόνι παντού τριγύρω, ο δρόμος καλυμμένος επίσης με χιόνι, χιονοθύελλες σε σημεία να λυσσομανάνε και να κάνουν την οδήγηση ακόμα δυσκολότερη και αραιά να συναντάμε διερχόμενα αυτοκίνητα, όλα δίχως αλυσίδες όμως! Ομολογώ ότι μέχρι να φτάσουμε κοντά στο χωριό Vik, όπου ο καιρός ηρέμησε κάπως, φοβήθηκα όσο σε καμία άλλη φάση του ταξιδιού μας !


Τέλος καλό, όλα καλά όμως…
Η επιλογή να ξαναεπισκεφτούμε τις παραλίες στη νότια ακτή ακυρώθηκε βέβαια λόγω του χιονιά που, αν και πιο ήρεμος, είχε επιβαρύνει πολύ το μέρος. Ακόμα και με τα χιόνια όμως, το τοπίο ήταν πανέμορφο και μετά το χωριό Vik, απολαύσαμε τη διαδρομή. Σταματήσαμε για να ξεκουραστούμε στον καταρράκτη Skogafoss ξανά, ο οποίος ήταν ντυμένος στα λευκά πια.
Για την επιστροφή είχαμε προγραμματίσει να επισκεφθούμε και ένα άγνωστο σε πολλούς μέρος. Λέγεται Seljavallalaug pool και είναι μια πισίνα με ιαματικά, ζεστά νερά, κρυμμένη μέσα στα βουνά, στην περιοχή ανάμεσα στον καταρράκτη Skogafoss και τον καταρράκτη Seljalandsfoss, ακολουθώντας τον δρόμο 242 συν καμιά ώρα πεζοπορία. Για προσωπικούς λόγους, αποφασίσαμε να μην την επισκεφθούμε, παραθέτω όμως φωτογραφίες από το μέρος για τους επίδοξους ταξιδιώτες.
Καθ’ όλη την διάρκεια της οδήγησής μας στους δρόμους της Ισλανδίας, μας έκανε εντύπωση και το πόσα πολλά άλογα έχει η Ισλανδία. Περνώντας λοιπόν από μια φάρμα, αποφασίσαμε να σταματήσουμε για να δούμε από κοντά τα άλογα αυτά. Το ισλανδικό άλογο έχει πιο πυκνό τρίχωμα και είναι πιο κοντό από τα δικά μας, σχεδόν σαν πόνι. Ήρθε με τους Βίκινγκς πριν 1000 χρόνια και θεωρείται καθαρόαιμο. Η φάρμα που σταματήσαμε είχε μέσα καμιά 30αριά άλογα και ήταν ένα πολύ ευχάριστο διάλειμμα στην πορεία μας. Παράλληλα, ακούγαμε και χαζεύαμε και τις χήνες και τα άλλα πουλιά που περνούσαν πάνω από τα κεφάλια μας που μετανάστευαν προς άλλα μέρη...
Επόμενος σταθμός ο καταρράκτης Gljúfrabúi, ο κρυμμένος καταρράκτης που λόγω καιρού δεν είχαμε δει προχθές. Ο καιρός ήταν πια πολύ καλός, οπότε δοκιμάσαμε να τον προσεγγίσουμε. Οι επιλογές είναι δύο εδώ: Η πρώτη είναι να μπεις ανάμεσα στους βράχους και να δεις τον καταρράκτη από κοντά, πατώντας με χορευτικές κινήσεις στις πέτρες του μικρού ποταμού που ξεπροβάλλει από το σχίσμα των βράχων. Η δεύτερη είναι να σκαρφαλώσεις στο μικρό λοφάκι εμπρός από τον καταρράκτη και να δεις από ψηλά το θέαμα. Εννοείται δοκίμασα και τις 2, προτείνω όμως την πρώτη επιλογή, αν και οι φωτογράφιση σε τόσο υγρές συνθήκες είναι πολύ δύσκολη. Όμορφος, ιδιαίτερος καταρράκτης πάντως…
Επόμενος σταθμός ο καταρράκτης Seljalandsfoss, για δεύτερη φορά. Ο καιρός αυτή τη φορά ήταν πιο καλός, δεν φυσούσε, οπότε φορέσαμε τα αδιάβροχά μας και περπατήσαμε στο μονοπάτι πίσω από τα τρεχούμενα νερά. Δροσιστήκαμε και απολαύσαμε και μια διαφορετική οπτική του καταρράκτη.
Το απόγευμα φτάσαμε στην πόλη Selfoss. Πρόκειται για την μεγαλύτερη πόλη της ευρύτερης νότιας περιοχής, με πληθυσμό 6,500 κατοίκους. Το κατάλυμά μας βρισκόταν μέσα σε ένα περιφραγμένο πάρκο, δίνοντας την αίσθηση διαμονής στη φύση. Η παραμονή μας στο ξύλινο σπιτάκι ήταν πολύ ευχάριστη και για να χαλαρώσουμε παραπάνω, μιμηθήκαμε την συνήθεια των ντόπιων… επισκεφθήκαμε το τοπικό κέντρο γεωθερμικών πισίνων. Πολλές εξωτερικές πισίνες με διαφορετική θερμοκρασία νερού μας βοήθησαν λοιπόν να αποβάλλουμε την ένταση της ημέρας και να δούμε από κοντά πως χαλαρώνουν οι Ισλανδοί. Η χαλάρωση ολοκληρώθηκε με έναν ζεστό καφέ σε καφετέρια της πόλης.
Η επίσημη ιστοσελίδα προβλέψεων για τον καιρό στην Ισλανδία (http://en.vedur.is/ ) έλεγε ξαστεριά και μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του Βόρειου Σέλατος! Γύρω στις 10 λοιπόν ξεκινήσαμε να βρούμε ένα καλό μέρος για παρατήρηση του ουρανού. Μετά από αρκετές δοκιμές, κατευθυνθήκαμε προς το Ρέικιαβικ, ακολουθώντας τον δρόμο 1, προσπεράσαμε την κωμόπολη Hveragerði, ανηφορίσαμε μια πλαγιά, κατηφορίσαμε προς την πρωτεύουσα και τελικά καταλήξαμε κοντά σε μια μονάδα γεωθερμικής ενέργειας, 35 χλμ. περίπου από το Selfoss.
Ήταν μεσάνυχτα περίπου όταν πρωτοφάνηκε στον ορίζοντα πάνω από το Ρέικιαβικ το πρώτο πράσινο φως του σέλατος. Σιγά σιγά επεκτάθηκε και σε άλλα σημεία του ουρανού και αυτό που ακολούθησε ήταν το πιο φαντασμαγορικό θέαμα που έχουν δει τα μάτια μας… Με απίστευτη χάρη και χρωματισμούς, το Βόρειο σέλας χόρευε πάνω από τα κεφάλια μας για τις επόμενες 2 ώρες! Ειλικρινά, δεν μπορεί νομίζω κανείς να περιγράψει με λόγια την ομορφιά, την μαγεία και το δέος που σου δημιουργεί το φυσικό φαινόμενο αυτό. Δεν χορταίναμε να το θαυμάζουμε και μοναδικό μας εμπόδιο ήταν το απίστευτο, τσουχτερό κρύο ( -10 βαθμούς περίπου), οπότε μπαινοβγαίναμε στο αυτοκίνητο και αναβοσβήναμε την θέρμανσή του ώστε να ζεσταθούμε λιγάκι.
Γύρω στις 2,30, το σέλας φάνηκε να χάνει την έντασή του, οπότε ξεκινήσαμε για την επιστροφή, έχοντας όμως το κεφάλι μας συνέχεια στο τζάμι. Το σέλας επέστρεψε όμως και μας επιφύλασσε μάλιστα τον καλύτερο του χορό για το φινάλε! Απίστευτοι κυκλικοί και ακαθόριστοι σχηματισμοί γέμισαν τον ουρανό, αλλά και την μνήμη μας με τις πιο όμορφες εικόνες που είχαμε δει ποτέ! Η ώρα ήταν περασμένη όμως και το κρύο αφόρητο (-14 έγραψε το κοντέρ!), οπότε αργά αργά φτάσαμε στο κατάλυμα. Αξέχαστη ημέρα και αξέχαστη νύχτα…
Είπαμε ότι στην Ισλανδία ο καιρός είναι τρελός;;;

Το πρωί μας το επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά… το χιόνι έξω έπεφτε πυκνό πυκνό και είχε καλύψει τα πάντα! Όμορφο, δε λέω, μας χαλούσε όμως τα σχέδια…
Κατεβήκαμε για πρωινό και εκεί ρώτησα τον ιδιοκτήτη του καταλύματος αν ο δρόμος προς Ρέυκιαβικ ήταν ανοικτός. ‘’No problem!’’ , μου είπε, τη στιγμή που κοιτάζοντας το δρόμο, το μόνο που έβλεπες ήταν ένα άσπρο στρώμα. Το παράξενο όμως ήταν ότι περνούσαν αυτοκίνητα ανά διαστήματα, όχι μόνο 4x4, τα οποία κινούνταν δίχως αλυσίδες! Μάθαμε επίσης ότι το χιόνι θα έπεφτε μέχρι και αύριο. Τέλεια!



Στην Κρήτη από την οποία κατάγομαι, ως γνωστό, το χιόνι μας επισκέπτεται με την συχνότητα που μας επισκέπτεται και ο κομήτης του Χάλεϋ! Δεν είμαι εξοικειωμένος σε οδήγηση σε χιόνι, όμως και τι να κάνουμε;;; Να μείνουμε εδώ και να ακυρώσουμε στην ουσία τους επόμενος προορισμούς, ή να ξεκινήσουμε προσεκτικά κι ο,τι γίνει;;;
Με βαριά καρδιά, αποφασίσαμε το δεύτερο και ξεκινήσαμε για την επιστροφή. Το επόμενο κατάλυμα, μας περίμενε στην πόλη Selfoss, 200 χλμ μακριά…
Το τοπίο για τα επόμενα 80χλμ ήταν το ίδιο: Χιόνι παντού τριγύρω, ο δρόμος καλυμμένος επίσης με χιόνι, χιονοθύελλες σε σημεία να λυσσομανάνε και να κάνουν την οδήγηση ακόμα δυσκολότερη και αραιά να συναντάμε διερχόμενα αυτοκίνητα, όλα δίχως αλυσίδες όμως! Ομολογώ ότι μέχρι να φτάσουμε κοντά στο χωριό Vik, όπου ο καιρός ηρέμησε κάπως, φοβήθηκα όσο σε καμία άλλη φάση του ταξιδιού μας !
Τέλος καλό, όλα καλά όμως…
Η επιλογή να ξαναεπισκεφτούμε τις παραλίες στη νότια ακτή ακυρώθηκε βέβαια λόγω του χιονιά που, αν και πιο ήρεμος, είχε επιβαρύνει πολύ το μέρος. Ακόμα και με τα χιόνια όμως, το τοπίο ήταν πανέμορφο και μετά το χωριό Vik, απολαύσαμε τη διαδρομή. Σταματήσαμε για να ξεκουραστούμε στον καταρράκτη Skogafoss ξανά, ο οποίος ήταν ντυμένος στα λευκά πια.
Για την επιστροφή είχαμε προγραμματίσει να επισκεφθούμε και ένα άγνωστο σε πολλούς μέρος. Λέγεται Seljavallalaug pool και είναι μια πισίνα με ιαματικά, ζεστά νερά, κρυμμένη μέσα στα βουνά, στην περιοχή ανάμεσα στον καταρράκτη Skogafoss και τον καταρράκτη Seljalandsfoss, ακολουθώντας τον δρόμο 242 συν καμιά ώρα πεζοπορία. Για προσωπικούς λόγους, αποφασίσαμε να μην την επισκεφθούμε, παραθέτω όμως φωτογραφίες από το μέρος για τους επίδοξους ταξιδιώτες.


Καθ’ όλη την διάρκεια της οδήγησής μας στους δρόμους της Ισλανδίας, μας έκανε εντύπωση και το πόσα πολλά άλογα έχει η Ισλανδία. Περνώντας λοιπόν από μια φάρμα, αποφασίσαμε να σταματήσουμε για να δούμε από κοντά τα άλογα αυτά. Το ισλανδικό άλογο έχει πιο πυκνό τρίχωμα και είναι πιο κοντό από τα δικά μας, σχεδόν σαν πόνι. Ήρθε με τους Βίκινγκς πριν 1000 χρόνια και θεωρείται καθαρόαιμο. Η φάρμα που σταματήσαμε είχε μέσα καμιά 30αριά άλογα και ήταν ένα πολύ ευχάριστο διάλειμμα στην πορεία μας. Παράλληλα, ακούγαμε και χαζεύαμε και τις χήνες και τα άλλα πουλιά που περνούσαν πάνω από τα κεφάλια μας που μετανάστευαν προς άλλα μέρη...
Επόμενος σταθμός ο καταρράκτης Gljúfrabúi, ο κρυμμένος καταρράκτης που λόγω καιρού δεν είχαμε δει προχθές. Ο καιρός ήταν πια πολύ καλός, οπότε δοκιμάσαμε να τον προσεγγίσουμε. Οι επιλογές είναι δύο εδώ: Η πρώτη είναι να μπεις ανάμεσα στους βράχους και να δεις τον καταρράκτη από κοντά, πατώντας με χορευτικές κινήσεις στις πέτρες του μικρού ποταμού που ξεπροβάλλει από το σχίσμα των βράχων. Η δεύτερη είναι να σκαρφαλώσεις στο μικρό λοφάκι εμπρός από τον καταρράκτη και να δεις από ψηλά το θέαμα. Εννοείται δοκίμασα και τις 2, προτείνω όμως την πρώτη επιλογή, αν και οι φωτογράφιση σε τόσο υγρές συνθήκες είναι πολύ δύσκολη. Όμορφος, ιδιαίτερος καταρράκτης πάντως…
Επόμενος σταθμός ο καταρράκτης Seljalandsfoss, για δεύτερη φορά. Ο καιρός αυτή τη φορά ήταν πιο καλός, δεν φυσούσε, οπότε φορέσαμε τα αδιάβροχά μας και περπατήσαμε στο μονοπάτι πίσω από τα τρεχούμενα νερά. Δροσιστήκαμε και απολαύσαμε και μια διαφορετική οπτική του καταρράκτη.
Το απόγευμα φτάσαμε στην πόλη Selfoss. Πρόκειται για την μεγαλύτερη πόλη της ευρύτερης νότιας περιοχής, με πληθυσμό 6,500 κατοίκους. Το κατάλυμά μας βρισκόταν μέσα σε ένα περιφραγμένο πάρκο, δίνοντας την αίσθηση διαμονής στη φύση. Η παραμονή μας στο ξύλινο σπιτάκι ήταν πολύ ευχάριστη και για να χαλαρώσουμε παραπάνω, μιμηθήκαμε την συνήθεια των ντόπιων… επισκεφθήκαμε το τοπικό κέντρο γεωθερμικών πισίνων. Πολλές εξωτερικές πισίνες με διαφορετική θερμοκρασία νερού μας βοήθησαν λοιπόν να αποβάλλουμε την ένταση της ημέρας και να δούμε από κοντά πως χαλαρώνουν οι Ισλανδοί. Η χαλάρωση ολοκληρώθηκε με έναν ζεστό καφέ σε καφετέρια της πόλης.
Η επίσημη ιστοσελίδα προβλέψεων για τον καιρό στην Ισλανδία (http://en.vedur.is/ ) έλεγε ξαστεριά και μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του Βόρειου Σέλατος! Γύρω στις 10 λοιπόν ξεκινήσαμε να βρούμε ένα καλό μέρος για παρατήρηση του ουρανού. Μετά από αρκετές δοκιμές, κατευθυνθήκαμε προς το Ρέικιαβικ, ακολουθώντας τον δρόμο 1, προσπεράσαμε την κωμόπολη Hveragerði, ανηφορίσαμε μια πλαγιά, κατηφορίσαμε προς την πρωτεύουσα και τελικά καταλήξαμε κοντά σε μια μονάδα γεωθερμικής ενέργειας, 35 χλμ. περίπου από το Selfoss.
Ήταν μεσάνυχτα περίπου όταν πρωτοφάνηκε στον ορίζοντα πάνω από το Ρέικιαβικ το πρώτο πράσινο φως του σέλατος. Σιγά σιγά επεκτάθηκε και σε άλλα σημεία του ουρανού και αυτό που ακολούθησε ήταν το πιο φαντασμαγορικό θέαμα που έχουν δει τα μάτια μας… Με απίστευτη χάρη και χρωματισμούς, το Βόρειο σέλας χόρευε πάνω από τα κεφάλια μας για τις επόμενες 2 ώρες! Ειλικρινά, δεν μπορεί νομίζω κανείς να περιγράψει με λόγια την ομορφιά, την μαγεία και το δέος που σου δημιουργεί το φυσικό φαινόμενο αυτό. Δεν χορταίναμε να το θαυμάζουμε και μοναδικό μας εμπόδιο ήταν το απίστευτο, τσουχτερό κρύο ( -10 βαθμούς περίπου), οπότε μπαινοβγαίναμε στο αυτοκίνητο και αναβοσβήναμε την θέρμανσή του ώστε να ζεσταθούμε λιγάκι.
Γύρω στις 2,30, το σέλας φάνηκε να χάνει την έντασή του, οπότε ξεκινήσαμε για την επιστροφή, έχοντας όμως το κεφάλι μας συνέχεια στο τζάμι. Το σέλας επέστρεψε όμως και μας επιφύλασσε μάλιστα τον καλύτερο του χορό για το φινάλε! Απίστευτοι κυκλικοί και ακαθόριστοι σχηματισμοί γέμισαν τον ουρανό, αλλά και την μνήμη μας με τις πιο όμορφες εικόνες που είχαμε δει ποτέ! Η ώρα ήταν περασμένη όμως και το κρύο αφόρητο (-14 έγραψε το κοντέρ!), οπότε αργά αργά φτάσαμε στο κατάλυμα. Αξέχαστη ημέρα και αξέχαστη νύχτα…