antouan28
Member
- Μηνύματα
- 41
- Likes
- 210
- Επόμενο Ταξίδι
- Μέλανας δρυμός, Αλσατία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νέα Ζηλανδία
Περιεχόμενα
4η ημέρα
Το πρωί η Ισλανδία μας υποδέχτηκε με μια όμορφη στρώση χαλάζι στρωμένο στα πόδια μας. Ο ήλιος έκανε πότε πότε δειλά την εμφάνισή του και με πολύ όμορφη διάθεση ξεκινήσαμε για την σημερινή μας εξερεύνηση. Κατευθυνθήκαμε νότια και το πρώτο αξιοθέατο που συναντήσαμε ήταν άλλος ένας καταρράκτης, ο Seljalandsfoss. Με ύψος 60μ., ο συγκεκριμένος καταρράκτης δεν είναι από τους πιο μεγαλοπρεπείς της Ισλανδίας, έχει όμως την ιδιαιτερότητα να μπορείς, μέσω ενός μονοπατιού να περάσεις και πίσω από τον καταρράκτη. Ο αέρας όμως που φυσούσε εκείνη τη μέρα έκανε το νερό που έπεφτε από τον καταρράκτη να διαχέεται στον αέρα και να κάνει μούσκεμα όποιον προσπάθησε να περάσει από την πίσω μεριά του. Επειδή θα ξαναπερνούσαμε στην επιστροφή από την στάση αυτή, αποφασίσαμε να μην γίνουμε λούτσα, βγάλαμε μερικές φώτο και φύγαμε για τον γειτονικό Gljúfrabúi.
Αν συνεχίσεις το δρομάκι που είναι ο Seljalandsfoss, σε 200μ. δεξιά είναι κρυμμένος ανάμεσα σε βράχους ένας άλλος καταρράκτης, ο Gljúfrabúi. Κλασικά όμως, την στιγμή που εμείς φτάσαμε στο μέρος και παρκάραμε, ξεκίνησε μια φοβερή χαλαζοθύελλα, η οποία μας ανάγκασε να το αναβάλλουμε για τον δρόμο της επιστροφής. Στην φώτο φαίνονται κάποιοι θαρραλέοι Γάλλοι που αψήφησαν τον καιρό και επιχείρησαν να προσεγγίσουν τον καταρράκτη.
Η συνέχεια της πορείας μας είχε λιακάδα (!) και φόντο πανέμορφα ισλανδικά τοπία. Στο βάθος αριστερά μας, στην ενδοχώρα, αφήναμε πίσω το ηφαίστειο Eyjafjallajökull, το ηφαίστειο που αναστάτωσε τα αεροδρόμια της Β.Ευρώπης τον Απρίλιο του 2010. Ομώνυμος είναι και ο παγετώνας που σκεπάζει τον ορεινό όγκο και που σε ορισμένα σημεία της διαδρομής βλέπαμε στο εσωτερικό των βουνών.
Σε λιγότερο από μια ώρα φτάσαμε στον επιβλητικό Skogafoss. Είναι ο χαρακτηριστικός, ορθογώνιος καταρράκτης-κουρτίνα, με ύψος 60μ. και δύναμη που την νιώθεις στα πόδια σου και στον χώρο καθώς τον προσεγγίζεις! Εδώ ήμασταν τυχεροί και πετύχαμε και ένα μικρό ουράνιο τόξο δίπλα του. Εντυπωσιακό το θέαμα, δεν τον χορταίναμε να τον βλέπουμε!
Στο πλάι δεξιά του καταρράκτη έχει καμιά 300αριά σκαλοπάτια που σε προσκαλούν ν’ ανέβεις για να δεις τι κρύβεται εκεί πάνω! Με προσωρινό σύμμαχο τον καιρό, τα ανεβήκαμε (μας βγήκε η γλώσσα βέβαια) και απολαύσαμε τον Skogafoss από ψηλά.
Μόλις όμως φτάσαμε στην κορυφή, και για να μην βαριόμαστε, ο καιρός φρόντισε να μας ‘ξυπνήσει’ με μια 3λεπτη χαλαζοθύελλα με απίστευτο αέρα, που κόντεψε να μας πετάξει κάτω στον γκρεμό! Μόνο κρατημένος από κάτι ή σκυφτός στεκόσουν στα πόδια σου! Ήταν τόσο δυνατός ο αέρας που σήκωσε τα νερά του καταρράκτη και έκανε όλους όσους ήταν τριγύρω πραγματικά μούσκεμα! Φοβερή εμπειρία!
Πάντως αξίζει η άνοδος, καθώς αν προχωρήσετε 100μ. πιο πέρα στο μονοπάτι, πέρα από το ποτάμι που χύνεται στον Skogafoss, θα απολαύσετε και έναν άλλο, πιο ήπιο καταρράκτη, αλλά σε αποκλειστικά φυσικό τοπίο, δίχως την ανθρώπινη παρουσία.
Αναχώρηση για συνέχεια και επόμενος προορισμός θα ήταν να προσεγγίσουμε τον παγετώνα Eyjafjallajökull, από τον χωματόδρομο με αριθμό 221 (όλοι οι εθνικοί και περιφερειακοί δρόμοι στην Ισλανδία ονοματίζονται με αριθμούς). Ο συγκεκριμένος παγετώνας που θα πηγαίναμε λέγεται Sólheimajökull. Οδηγώντας όμως στον χωματόδρομο, μας πιάνει πάλι μια από τις φοβερές και τρομερές χαλαζοθύελλες, η διάρκεια της οποίας όμως μας τρόμαξε και καθώς ήμασταν στην ερημιά, κρίναμε ότι εφόσον θα βλέπαμε μετέπειτα στην πορεία μας παγετώνα, να το αφήσουμε. Αναστροφή λοιπόν και συνέχιση της πορείας. Για να μας τη σπάσει βέβαια ο καιρός, μόλις φτάναμε στον ασφαλτόδρομο, βγήκε πάλι ο ήλιος (με ειρωνικό χαμόγελο φαντάζομαι!)
Είχαμε φτάσει πια στην νότια ακτή της Ισλανδίας και κατευθυνόμασταν προς τις παραλίες Dyrholaey και kirkjufjara. Αρχικά πήγαμε προς την kirkjufjara. Φτάνουμε λοιπόν, παρκάρουμε σ΄ ένα χώρο εκεί και πάω ν’ ανοίξω την πόρτα …’Νομίζεις!’, μου λέει ο αέρας και μου την επιστρέφει πίσω με μανία! Με τα χίλια ζόρια βγαίνω έξω, με την φωτογραφική κρατημένη αγκαλιά και σκυφτός, ανηφορίζω σ΄ ένα κοντινό λοφάκι δεξιά που βλέπει προς την πλευρά της ακτής Dyrholaey. Δεν έχω ξαναζήσει τόσο δυνατό αέρα στη ζωή μου! Τα 127 μποφώρ του σε συνδυασμό με τον μανιασμένο Ατλαντικό από κάτω, έφτιαχναν ένα από τα πιο άγρια τοπία που έχω δει ποτέ!
Οι φώτο παρακάτω δεν μπορούν να αποτυπώσουν βέβαια την δύναμη του τοπίου. Η αριστερή πλευρά του λόφου που ήμασταν έδειχνε πιο ήρεμη, με τον χαρακτηριστικό βράχο της ακτής kirkjufjara να δεσπόζει στο τοπίο.
Στροφή προς την παραλία Dyrholaey και χρειάστηκε ν’ ανέβουμε κι ένα λόφο για να φτάσουμε κοντά και να δούμε τον χαρακτηριστικό βράχο με την καμάρα. Παρκάραμε κοντά σ’ ένα φάρο και κατευθυνθήκαμε με τα πόδια προς τον γκρεμό απ΄ όπου βλέπεις τη θέα. Ο αέρας στην προσπάθεια μας αυτή ήταν απίστευτα δυνατός, αλλά μας έσπρωχνε προς τον γκρεμό. Κατεβήκαμε μια μικρή πλαγιά, όταν όμως φτάσαμε 10 μέτρα από τον γκρεμό που κοίταζε προς τη παραλία, ένας υδροστρόβιλος ύψους 40 μέτρων ξεπρόβαλλε από την θάλασσα! Η Άρτεμις σχεδόν ούρλιαξε

και με τράβηξε με το ζόρι να γυρίσουμε πίσω, είχε φοβηθεί πραγματικά! Με κόντρα τον άνεμο τώρα και σχεδόν μπουσουλώντας για να μην μας παρασύρει ο αέρας, ανεβήκαμε τον λόφο, μπήκαμε στ’ αμάξι και την κάναμε …θα ξαναγυρίζαμε με καλύτερο καιρό ίσως στο ταξίδι της επιστροφής. Δυστυχώς δεν κατάφερα να βγάλω καμία φωτογραφία από εδώ, από φόβο μην μου πάρει ο αέρας την φωτογραφική μηχανή!
Φοβόμουν ότι ο αέρας θα μας έκανε δύσκολη την προσέγγιση και στην παραλία με τους βασάλτες, την Reynisfjara , όμως ευτυχώς η Άρτεμις επέμεινε και πήγαμε. Η παραλία είχε μεν αέρα, όχι όμως τόσο ενοχλητικό, οπότε απολαύσαμε το εξωτικό τοπίο στο φούλ. Οι βασάλτες δημιουργούνται από τηγμένη λάβα η οποία όταν πήζει γρήγορα, συμπιέζεται προς τα μέσα και σχηματίζει αυτές τις χαρακτηριστικές εξάπλευρες κολώνες. Οι κολώνες από βασάλτη σε συνδυασμό με τους κάθετους, απότομους βράχους που αναδύονται μέσα από την θάλασσα κάνουν την συγκεκριμένη παραλία πανέμορφη!
Μετά τα αξιοθέατα αυτά, κάναμε μια στάση στο γραφικό χωριό Vik. Δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, διαθέτει όμως ένα μικρό σούπερ μάρκετ, για ανεφοδιασμό, καθώς και βενζινάδικο.
Πορείας συνέχεια και ακολουθούσε η διάσχιση της ερήμου Skeiðarársandur. Πρόκειται για μια αχανή έκταση κατά την οποία για μισή ώρα περίπου οδήγησης, το μόνο που αντικρίζεις τριγύρω είναι μαύρη, ηφαιστειογενής άμμος. Απόκοσμο αλλά και ενδιαφέρον τοπίο. Η μονοτονία του τοπίου σπάει μονάχα από πετρώδεις σχηματισμούς, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το μέρος που ονομάζεται Laufskálavarða. Στο μέρος αυτό κατά τον Μεσαίωνα υπήρχαν στάβλοι και ο σημαντικότερος ονομαζόταν Laufskálavarða. Μετά όμως από την έκρηξη του ηφαιστείου Katla, η περιοχή νέκρωσε και από τότε, τιμής ένεκεν, όποιος διάβαινε από το μέρος αυτό άφηνε και μια πέτρα τιμώντας τους νεκρούς και για να έχει καλοτυχία στο δρόμο του. Μάλιστα μάθαμε ότι η κυβέρνηση, επειδή η περιοχή δεν έχει και πολλές πέτρες, έχει εφοδιάσει επίτηδες την περιοχή με πέτρες από αλλού, ώστε να συνεχιστεί η εθιμοτυπία αυτή.
Σε λιγότερο από μια ώρα φάνηκαν τα πρώτα σημάδια ζωής στο τοπίο, με θάμνους και μετέπειτα και λίγα δέντρα. Επόμενος σταθμός θα ήταν το φαράγγι Fjaðrárgljufur , το οποίο θα προσεγγίζαμε από τον χωματόδρομο 206. Δυστυχώς όμως το λιώσιμο του χιονιού είχε σκάψει τον χωματόδρομο σε πολλά σημεία, τα οποία με το ταπεινό Hyundai i10 μας δεν θα μπορούσαμε τίποτα να περάσουμε. Αναστροφή λοιπόν και μια μικρή στάση σ’ ένα δασάκι εκεί κοντά με ένα όμορφο ποταμάκι με την χαρακτηριστική μαύρη άμμο να το περιτριγυρίζει.
Ακολουθούσε η πόλη Kirkjubæjarklaustur, ή απλά Klaustur. Μάλλον χωριό το λες, δεν έχει και κάτι το εξαιρετικό, πέρα από μια μοντέρνα εκκλησία. Εντύπωση μας έκανε μονάχα ένας διπλός καταρράκτης στα όρια της πόλης, στον οποίο κάναμε και μια μικρή βόλτα στο λοφάκι πλάι του.
Τελευταίος σταθμός πριν το ξενοδοχείο ήταν το Kirkjugólf, ακριβώς στην έξοδο της μικρής πόλης, αριστερά, μετά από 200μ περίπου. Πρόκειται για έναν σχηματισμό από βασάλτες, στο έδαφος, μέρος το οποίο ίσως και να χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν ως χώρος τελετών.
Κατά τις 19,00 και μετά από πολλές ώρες οδήγηση και αρκετή κούραση, φτάσαμε στα δωμάτια τα οποία βρίσκονταν 10 χλμ μετά το Klaustur, σε ένα συγκρότημα ξενώνων κάτω από ένα λόφο. Στο συγκεκριμένο κατάλυμα θα μέναμε 2 βράδια, μιας και αύριο στόχος ήταν να κάνουμε την διαδρομή μέχρι την παγωμένη λίμνη Jokulsarlon και πίσω. Ικανοποιητικά, καθαρά δωμάτια, όχι τίποτα το εξαιρετικό όμως και με προβληματικό wifi. Στα συν και το πρωινό το οποίο τιμήσαμε δεόντως. Ο καιρός πιο βράδυ ήταν φουλ στα σύννεφα, η πρόβλεψη για το Aurora Borealis έλεγε χαμηλή δραστηριότητα, οπότε προτιμήσαμε να ξεκουραστούμε εκείνη τη βραδιά.
Το πρωί η Ισλανδία μας υποδέχτηκε με μια όμορφη στρώση χαλάζι στρωμένο στα πόδια μας. Ο ήλιος έκανε πότε πότε δειλά την εμφάνισή του και με πολύ όμορφη διάθεση ξεκινήσαμε για την σημερινή μας εξερεύνηση. Κατευθυνθήκαμε νότια και το πρώτο αξιοθέατο που συναντήσαμε ήταν άλλος ένας καταρράκτης, ο Seljalandsfoss. Με ύψος 60μ., ο συγκεκριμένος καταρράκτης δεν είναι από τους πιο μεγαλοπρεπείς της Ισλανδίας, έχει όμως την ιδιαιτερότητα να μπορείς, μέσω ενός μονοπατιού να περάσεις και πίσω από τον καταρράκτη. Ο αέρας όμως που φυσούσε εκείνη τη μέρα έκανε το νερό που έπεφτε από τον καταρράκτη να διαχέεται στον αέρα και να κάνει μούσκεμα όποιον προσπάθησε να περάσει από την πίσω μεριά του. Επειδή θα ξαναπερνούσαμε στην επιστροφή από την στάση αυτή, αποφασίσαμε να μην γίνουμε λούτσα, βγάλαμε μερικές φώτο και φύγαμε για τον γειτονικό Gljúfrabúi.
Αν συνεχίσεις το δρομάκι που είναι ο Seljalandsfoss, σε 200μ. δεξιά είναι κρυμμένος ανάμεσα σε βράχους ένας άλλος καταρράκτης, ο Gljúfrabúi. Κλασικά όμως, την στιγμή που εμείς φτάσαμε στο μέρος και παρκάραμε, ξεκίνησε μια φοβερή χαλαζοθύελλα, η οποία μας ανάγκασε να το αναβάλλουμε για τον δρόμο της επιστροφής. Στην φώτο φαίνονται κάποιοι θαρραλέοι Γάλλοι που αψήφησαν τον καιρό και επιχείρησαν να προσεγγίσουν τον καταρράκτη.
Η συνέχεια της πορείας μας είχε λιακάδα (!) και φόντο πανέμορφα ισλανδικά τοπία. Στο βάθος αριστερά μας, στην ενδοχώρα, αφήναμε πίσω το ηφαίστειο Eyjafjallajökull, το ηφαίστειο που αναστάτωσε τα αεροδρόμια της Β.Ευρώπης τον Απρίλιο του 2010. Ομώνυμος είναι και ο παγετώνας που σκεπάζει τον ορεινό όγκο και που σε ορισμένα σημεία της διαδρομής βλέπαμε στο εσωτερικό των βουνών.
Σε λιγότερο από μια ώρα φτάσαμε στον επιβλητικό Skogafoss. Είναι ο χαρακτηριστικός, ορθογώνιος καταρράκτης-κουρτίνα, με ύψος 60μ. και δύναμη που την νιώθεις στα πόδια σου και στον χώρο καθώς τον προσεγγίζεις! Εδώ ήμασταν τυχεροί και πετύχαμε και ένα μικρό ουράνιο τόξο δίπλα του. Εντυπωσιακό το θέαμα, δεν τον χορταίναμε να τον βλέπουμε!
Στο πλάι δεξιά του καταρράκτη έχει καμιά 300αριά σκαλοπάτια που σε προσκαλούν ν’ ανέβεις για να δεις τι κρύβεται εκεί πάνω! Με προσωρινό σύμμαχο τον καιρό, τα ανεβήκαμε (μας βγήκε η γλώσσα βέβαια) και απολαύσαμε τον Skogafoss από ψηλά.
Μόλις όμως φτάσαμε στην κορυφή, και για να μην βαριόμαστε, ο καιρός φρόντισε να μας ‘ξυπνήσει’ με μια 3λεπτη χαλαζοθύελλα με απίστευτο αέρα, που κόντεψε να μας πετάξει κάτω στον γκρεμό! Μόνο κρατημένος από κάτι ή σκυφτός στεκόσουν στα πόδια σου! Ήταν τόσο δυνατός ο αέρας που σήκωσε τα νερά του καταρράκτη και έκανε όλους όσους ήταν τριγύρω πραγματικά μούσκεμα! Φοβερή εμπειρία!

Αναχώρηση για συνέχεια και επόμενος προορισμός θα ήταν να προσεγγίσουμε τον παγετώνα Eyjafjallajökull, από τον χωματόδρομο με αριθμό 221 (όλοι οι εθνικοί και περιφερειακοί δρόμοι στην Ισλανδία ονοματίζονται με αριθμούς). Ο συγκεκριμένος παγετώνας που θα πηγαίναμε λέγεται Sólheimajökull. Οδηγώντας όμως στον χωματόδρομο, μας πιάνει πάλι μια από τις φοβερές και τρομερές χαλαζοθύελλες, η διάρκεια της οποίας όμως μας τρόμαξε και καθώς ήμασταν στην ερημιά, κρίναμε ότι εφόσον θα βλέπαμε μετέπειτα στην πορεία μας παγετώνα, να το αφήσουμε. Αναστροφή λοιπόν και συνέχιση της πορείας. Για να μας τη σπάσει βέβαια ο καιρός, μόλις φτάναμε στον ασφαλτόδρομο, βγήκε πάλι ο ήλιος (με ειρωνικό χαμόγελο φαντάζομαι!)


Είχαμε φτάσει πια στην νότια ακτή της Ισλανδίας και κατευθυνόμασταν προς τις παραλίες Dyrholaey και kirkjufjara. Αρχικά πήγαμε προς την kirkjufjara. Φτάνουμε λοιπόν, παρκάρουμε σ΄ ένα χώρο εκεί και πάω ν’ ανοίξω την πόρτα …’Νομίζεις!’, μου λέει ο αέρας και μου την επιστρέφει πίσω με μανία! Με τα χίλια ζόρια βγαίνω έξω, με την φωτογραφική κρατημένη αγκαλιά και σκυφτός, ανηφορίζω σ΄ ένα κοντινό λοφάκι δεξιά που βλέπει προς την πλευρά της ακτής Dyrholaey. Δεν έχω ξαναζήσει τόσο δυνατό αέρα στη ζωή μου! Τα 127 μποφώρ του σε συνδυασμό με τον μανιασμένο Ατλαντικό από κάτω, έφτιαχναν ένα από τα πιο άγρια τοπία που έχω δει ποτέ!

Οι φώτο παρακάτω δεν μπορούν να αποτυπώσουν βέβαια την δύναμη του τοπίου. Η αριστερή πλευρά του λόφου που ήμασταν έδειχνε πιο ήρεμη, με τον χαρακτηριστικό βράχο της ακτής kirkjufjara να δεσπόζει στο τοπίο.
Στροφή προς την παραλία Dyrholaey και χρειάστηκε ν’ ανέβουμε κι ένα λόφο για να φτάσουμε κοντά και να δούμε τον χαρακτηριστικό βράχο με την καμάρα. Παρκάραμε κοντά σ’ ένα φάρο και κατευθυνθήκαμε με τα πόδια προς τον γκρεμό απ΄ όπου βλέπεις τη θέα. Ο αέρας στην προσπάθεια μας αυτή ήταν απίστευτα δυνατός, αλλά μας έσπρωχνε προς τον γκρεμό. Κατεβήκαμε μια μικρή πλαγιά, όταν όμως φτάσαμε 10 μέτρα από τον γκρεμό που κοίταζε προς τη παραλία, ένας υδροστρόβιλος ύψους 40 μέτρων ξεπρόβαλλε από την θάλασσα! Η Άρτεμις σχεδόν ούρλιαξε
Φοβόμουν ότι ο αέρας θα μας έκανε δύσκολη την προσέγγιση και στην παραλία με τους βασάλτες, την Reynisfjara , όμως ευτυχώς η Άρτεμις επέμεινε και πήγαμε. Η παραλία είχε μεν αέρα, όχι όμως τόσο ενοχλητικό, οπότε απολαύσαμε το εξωτικό τοπίο στο φούλ. Οι βασάλτες δημιουργούνται από τηγμένη λάβα η οποία όταν πήζει γρήγορα, συμπιέζεται προς τα μέσα και σχηματίζει αυτές τις χαρακτηριστικές εξάπλευρες κολώνες. Οι κολώνες από βασάλτη σε συνδυασμό με τους κάθετους, απότομους βράχους που αναδύονται μέσα από την θάλασσα κάνουν την συγκεκριμένη παραλία πανέμορφη!
Μετά τα αξιοθέατα αυτά, κάναμε μια στάση στο γραφικό χωριό Vik. Δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, διαθέτει όμως ένα μικρό σούπερ μάρκετ, για ανεφοδιασμό, καθώς και βενζινάδικο.
Πορείας συνέχεια και ακολουθούσε η διάσχιση της ερήμου Skeiðarársandur. Πρόκειται για μια αχανή έκταση κατά την οποία για μισή ώρα περίπου οδήγησης, το μόνο που αντικρίζεις τριγύρω είναι μαύρη, ηφαιστειογενής άμμος. Απόκοσμο αλλά και ενδιαφέρον τοπίο. Η μονοτονία του τοπίου σπάει μονάχα από πετρώδεις σχηματισμούς, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το μέρος που ονομάζεται Laufskálavarða. Στο μέρος αυτό κατά τον Μεσαίωνα υπήρχαν στάβλοι και ο σημαντικότερος ονομαζόταν Laufskálavarða. Μετά όμως από την έκρηξη του ηφαιστείου Katla, η περιοχή νέκρωσε και από τότε, τιμής ένεκεν, όποιος διάβαινε από το μέρος αυτό άφηνε και μια πέτρα τιμώντας τους νεκρούς και για να έχει καλοτυχία στο δρόμο του. Μάλιστα μάθαμε ότι η κυβέρνηση, επειδή η περιοχή δεν έχει και πολλές πέτρες, έχει εφοδιάσει επίτηδες την περιοχή με πέτρες από αλλού, ώστε να συνεχιστεί η εθιμοτυπία αυτή.

Σε λιγότερο από μια ώρα φάνηκαν τα πρώτα σημάδια ζωής στο τοπίο, με θάμνους και μετέπειτα και λίγα δέντρα. Επόμενος σταθμός θα ήταν το φαράγγι Fjaðrárgljufur , το οποίο θα προσεγγίζαμε από τον χωματόδρομο 206. Δυστυχώς όμως το λιώσιμο του χιονιού είχε σκάψει τον χωματόδρομο σε πολλά σημεία, τα οποία με το ταπεινό Hyundai i10 μας δεν θα μπορούσαμε τίποτα να περάσουμε. Αναστροφή λοιπόν και μια μικρή στάση σ’ ένα δασάκι εκεί κοντά με ένα όμορφο ποταμάκι με την χαρακτηριστική μαύρη άμμο να το περιτριγυρίζει.
Ακολουθούσε η πόλη Kirkjubæjarklaustur, ή απλά Klaustur. Μάλλον χωριό το λες, δεν έχει και κάτι το εξαιρετικό, πέρα από μια μοντέρνα εκκλησία. Εντύπωση μας έκανε μονάχα ένας διπλός καταρράκτης στα όρια της πόλης, στον οποίο κάναμε και μια μικρή βόλτα στο λοφάκι πλάι του.
Τελευταίος σταθμός πριν το ξενοδοχείο ήταν το Kirkjugólf, ακριβώς στην έξοδο της μικρής πόλης, αριστερά, μετά από 200μ περίπου. Πρόκειται για έναν σχηματισμό από βασάλτες, στο έδαφος, μέρος το οποίο ίσως και να χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν ως χώρος τελετών.
Κατά τις 19,00 και μετά από πολλές ώρες οδήγηση και αρκετή κούραση, φτάσαμε στα δωμάτια τα οποία βρίσκονταν 10 χλμ μετά το Klaustur, σε ένα συγκρότημα ξενώνων κάτω από ένα λόφο. Στο συγκεκριμένο κατάλυμα θα μέναμε 2 βράδια, μιας και αύριο στόχος ήταν να κάνουμε την διαδρομή μέχρι την παγωμένη λίμνη Jokulsarlon και πίσω. Ικανοποιητικά, καθαρά δωμάτια, όχι τίποτα το εξαιρετικό όμως και με προβληματικό wifi. Στα συν και το πρωινό το οποίο τιμήσαμε δεόντως. Ο καιρός πιο βράδυ ήταν φουλ στα σύννεφα, η πρόβλεψη για το Aurora Borealis έλεγε χαμηλή δραστηριότητα, οπότε προτιμήσαμε να ξεκουραστούμε εκείνη τη βραδιά.