Ιταλία Ιταλικό κολαζ (Emilia Romagna, Veneto)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.093
Likes
13.312
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει

Ferrara

H εξιστόρηση κλείνει με την επεισοδιακή επίσκεψη στην Ferrara καθ’οδόν για Padova. Mόλις μερικές μέρες πριν το ταξίδι ανακάλυψα ότι στον σιδηροδρομικό σταθμό της δεν υπάρχει υπηρεσία φύλαξης αποσκευών. Προτάσεις στο διαδίκτυο υπήρχαν, να αφήσεις τις βαλίτσες σε κάποια youth hostels κάπου στη πόλη, αλλά μιας και ο χρόνος επίσκεψης ήταν αυστηρά προκαθορισμένος και δεν θέλαμε να χάσουμε ούτε λεπτό, καταλήξαμε να τις σέρνουμε στους δρόμους σαν τους κατάδικους.
Η Ferrara απολαμβάνει status Μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO (όπου UNESCO εκεί κι εγώ) κι αποτελεί το δημιούργημα του Οίκου των Este.

Άφιξη
Τόσο από Bologna όσο και από Padova κινείστε άνετα, γρήγορα κι εύκολα με τραίνο.

Mετακίνηση
Ξεκινήσαμε την ξενάγηση από το άκρο της πόλης. Για εξοικονόμηση χρόνου και λόγω των βαλιτσών πήραμε λεωφορείο από τον σιδηροδρομικό σταθμό. Τα υπόλοιπα τα καλύψαμε πεζή, αλλά είχε αρκετό περπάτημα...

Φαγητό
Πολυτέλεια τέτοια δεν είχαμε λόγω πίεσης χρόνου.

Αξιοθέατα
Σέρνοντας βαλίτσες (έστω και μικρές) δεν κάνει την επίσκεψη σε μια πόλη ευχάριστη. Είχαμε και εισιτήριο με συγκεκριμένη ώρα αναχώρησης το μεσημέρι (μιας και συνεχίζαμε για Padova), άρα είμασταν υπ’ατμόν. Εντούτοις κατάφερα μέχρι και έκθεση του De Chirico να δώ.
Αφού πήραμε λεωφορείο από τον Σιδηροδρομικό σταθμό ρώτησα τον οδηγό ποιά στάση βολεύει για το Palazzo Schifanoia. Ο οδηγός ήταν παντελώς άσχετος κι έτσι κατεβήκαμε σε μια στάση στα κουτουρού, με βάση το χάρτη που κρατούσα. Ρωτώντας περαστικούς κι αστυνομικούς φτάσαμε τελικά στο αναγεννησιακό Palazzo Schifanoia*** που χτίστηκε για την οικογένεια (μα ποιά άλλη; ) Este. Πώς είναι η ουρά στο Βατικανό;;; καμία σχέση. Είμασταν οι μοναδικοί επισκέπτες μαζί με τις επιστάτριες που έπλητταν θανάσιμα.



Το όνομα "Schifanoia" πιστεύεται ότι προέρεται από το "schivar la noia» που σημαίνει κυριολεκτικά "φυγή από την πλήξη", το οποίο περιγράφει με ακρίβεια την αρχική πρόθεση του palazzo. Σήμερα είναι ο ορισμός της πλήξης: Μουσείο.
Ο λόγος για να το επισκεφθείτε είναι ένας: οι τοιχογραφίες στη Salone dei Mesi (αίθουσα των Μηνών), εμπνεύσεως του ζωγράφου Cosimo Tura που απεικονίζουν με παγανιστικό κι αλληγορικό τρόπο τους μήνες: πχ ολύμπιοι θεοί σε άρματα που σέρνουν θηρία, προσωποποιήσεις των αστερισμών του ζωδιακού κύκλου κ.α.. Ατυχώς ένα σημαντικό τμήμα έχει υποστεί φθορές. Οι καλοκαιρινοί/φθινοπωρινοί μήνες είναι αυτοί που την γλίτωσαν κι αποτελούν αντικείμενο θαυμασμού του επισκέπτη.
















Καλύψαμε ένα χιλιόμετρο μέσα από στενά,









μέχρι να βρεθούμε στην πλατεία του Καθεδρικού Ναού (Duomo**) της Ferrara, αφιερωμένο στον Άγιο Γεώργιο πολιούχο της πόλης που εγκαινιάστηκε το 1135.



H πρόσοψή του μοιάζει με εκείνους της Μodena και της Parma, είναι από λευκό μάρμαρο και στο κέντρο της έχει μια βεράντα με μια Μαντόνα, που υποστηρίζεται από δύο στήλες με Άτλαντες καθισμένους σε βάσεις από λέοντες.





Το εσωτερικό, εξ ολοκλήρου ανακατασκευασμένο σε στυλ μπαρόκ μετά από πυρκαγιά τον 18ο αιώνα, μάλλον μας άφησε αδιάφορους (τα αστεράκια τα κερδίζει λόγω πρόσοψης). Ήταν και το προστατευτικό δίχτυ από την οροφή (λες να πέφτουν σοβάδες; ) που χαλούσε την εικόνα του συνόλου.



Από το Duomo και το Palazzo Communale (πρώην έδρα της οικογένειας Este)



κατευθυνθήκαμε στο γειτονικό Castello Estense περνώντας μπροστά από ένα άγαλμα του αμφιλεγόμενου πουριτανού μοναχού Savonarola, τέκνου της Ferrara. Από τη μια στηλίτευε τα κακώς κείμενα των ισχυρών ως και λαϊκή δημοκρατία εγκαθίδρυσε, από την άλλη οι ιδεοληψίες του τον οδήγησαν σε ακρότητες όπως κάψιμο βιβλίων κι έργων τέχνης στο όνομα της αναγέννησης του Χριστιανισμού (σας θυμίζει κάτι αυτό; ). Άμα βάλεις όμως φωτιά θα καείς κι εσύ στο τέλος, πράγμα που ισχύει στη περίπτωση του Σαβοναρόλα (λούστηκε και μ’ένα παπικό ανάθεμα πριν γίνει στάχτη).



Πίσω στο Castello Estense***, ίσως το highlight της Ferrara.







Στα τέλη του 14ου αι. μια οι πλημμύρες, μια οι φόροι, το οργισμένο πόπολο ξεσηκώθηκε. Τι να κάνει κι ο Μαρκήσιος d’Este; Το πλήθος (διαχρονικά) διψά για αίμα κι έτσι βούτηξε ένα υψηλόβαθμο δικαστικό κι ως αμνόν επί σφαγήν τον πέταξε στο πλήθος που τον έκανε κομματάκια (σας θυμίζει κάτι κι αυτό; ). Ως κλασσικός ηγέτης αφού καθάρισε τους υποκινητές της εξέγερσης σκέφτηκε πως δεν ήταν και πολύ ασφαλής στο Palazzo Communale. Έτσι έβαλε να χτιστεί το Castello που περιβάλλεται από τάφρο και μέσω γέφυρας από το Palazzo Communale θα μπορούσαν ν’αναζητήσουν καταφύγιο εκεί οι ευγενείς Este έναντι λαϊκών εξεγέρσεων.



Το φωτογενές castello με τους πύργους του σήμερα λειτουργεί ως μουσείο. Περάσαμε τον καταπέλτη, βρεθήκαμε στην εσωτερική αυλή, αλλά εκεί μας πληροφόρησαν ότι θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 1,5 ώρα για να επισκεφθούμε τους εσωτερικούς του χώρους. Χρόνο τόσο δεν διαθέταμε κι έτσι αποχωρήσαμε (αν το πράξετε ας γράψετε μια ανταπόκριση να μάθω τι έχασα).





Συνεχίσαμε προς το Palazzo dei Diamanti* άλλο ένα δείγμα αρχιτεκτονικής από την εποχή των Este που η ιδιαιτερότητά του είναι οι μαρμάρινες προεξοχές της πρόσοψης που θυμίζουν διαμάντια, εξ’ου και το όνομα.







Σήμερα στεγάζει την Πινακοθήκη της Ferrara. Την Πινακοθήκη δεν μπήκαμε στο κόπο να την επισκεφθούμε (ψυχανεμιζόμουν ότι θα βλέπαμε άλλη μια ντουζίνα Μαντόνες κι εδώ), αλλά την έκθεση του Giorgio De Chirico ήθελα να τη δώ κι έτσι πλήρωσα το αλμυρούτσικο εισιτήριο. Άμα τυχαίνουν στο διάβα σου τέτοιες εικαστικές ευκαιρίες δεν τις χάνεις.
Αρκετά από τα έργα του σπουδαίου ιταλού ζωγράφου ήταν εξαιρετικά,





εντούτοις ο συνοδοιπόρος μου συνοφρυώθηκε σαν είδε πίνακες με... ρέγγες κι ακόμα περισσότερο σαν διάβασε τις φανφάρες των τεχνοκριτικών. «Μα ρέγγες;» αναρωτήθηκε.



Τον κοίταξα υποτιμητικά με ύφος δήθεν ειδήμωνος που έχει εμβαθύνει στη σημασία της ρέγγας στην μεταφυσική των έργων του De Chirico και τον επέπληξα ότι αυτές δεν είναι τυχαίες ρέγγες, αλλά αβανγκάρντ ρέγγες δια χειρός De Chirico κι ευκαιρία να δει τέτοιες ρέγγες δεν θα την έχει εύκολα αλλού. Δεν νομίζω ότι πείστηκε, μεταξύ μας ούτε κι εγώ και να με συγχωρεί ο Giorgio. Μάλλον προτιμάμε να καταναλώνουμε τις ρέγγες κι άλλους θαλασσινούς μεζέδες συνοδεία μπυρός κατά Ηραίο μεριά... (ο νοών νοείτο). Απαίδευτοι άνθρωποι mio Dio! :eek:

Tραβάτε ποδαράκια και βαλιτσούλες μέχρι το Certosa di Ferrara** που περιλαμβάνει επίσης την εκκλησία του San Cristoforo alla Certosa



και είναι το ιστορικό νεκροταφείο της πόλης κι ομολογουμένως ένας πολύ γοητευτικός, φωτογενής χώρος. Αρχικά μοναστήρι το 1452, κατ 'εντολήν της οικογένειας Este, το συγκρότημα αγοράστηκε από την πόλη της Ferrara και έγινε νεκροταφείο της πόλης από το 1813.









Σ’έναν αγώνα δρόμου (μετά βαλίτσας) καλύψαμε πεζή 1,5 τουλάχιστον χιλιόμετρο μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό για να προλάβουμε στο παρα πέντε το τραίνο μας για Padova.

Η διαδρομή μας:




ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η γνωριμία με τη Ferrara ολοκληρώνει και το οδοιπορικό σε πόλεις του ιταλικού βορρά στις επαρχίες Emilia Romagna & Veneto.

Πόλεις γοητευτικές (ελπίζω να μιλούν οι φωτογραφίες), ιστορικές, που μας χάρισαν συγκινήσεις. Η υποδειγματική λειτουργία των ιταλικών σιδηροδρόμων έκανε το ταξίδι άνετο αλλά και οικονομικό. Το εξαιρετικό φαγητό και ο ιταλικός οίνος που εύφραινε την καρδία μας συνέβαλαν τα μέγιστα.

Θα επανέλθω στην ρύση της εισαγωγής μου: μην θεωρείτε ότι εξαντλήσατε την Ιταλία έχοντας δει τα κλασσικά και πλέον τουριστικά. Αξίζει να ανακαλύψετε κάθε γωνιά αυτής της υπέροχης χώρας.


- ΤΕΛΟΣ -
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.093
Likes
13.312
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Για δες, σχεδόν το ίδιο ταξίδι θα κάνω την άνοιξη εκτός της Μαντοβα. Όλα στο πιάτο :)
Σε αγαπάει ο καλός Θεούλης των ταξιδιωτών. Δεν έχω το χάρισμα των πλέον χρηστικών πληροφοριών όπως ο αγαπητός @giannismits αλλά θα κάνω τη προσπάθεια ν´ακολουθήσω τ´αχνάρια του.
 

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.434
Likes
7.403
....και,ειδικα λατρευουμε Ιταλια,με ματια hydronetta:bleh:
Ελα....εβαλα ζεστο ροφημα,καθοτι μας ερχονται οι παγετωνες και περιμενω...:icon_lol:
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
7.006
Likes
7.547
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ν. Αμερική
Αυτό κι αν είναι δώρο! Αυτή η Ιταλία θα μας αφήσει πανί με πανί. :p
Η Ferrara ήταν αποκάλυψη για εμένα και δυστυχώς από Bologna απλώς έκανα μια βόλτα. Η περιοχή έχει μπει στα προσεχώς και νομίζω ότι η ιστορία σου θα επιταχύνει τις διαδικασίες.
 

makisg

Member
Μηνύματα
3.981
Likes
7.153
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Πλάγια Χαλκιδικής
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νησιά Φίτζι
και εγώ σαν λάτρης της Ιταλίας περιμένω με αγωνία την συνέχεια, μόνο που ο δικός μου επόμενος στόχος είναι ή η Σικελία ή η Σαρδηνία.
 

emouli

Member
Μηνύματα
1.239
Likes
3.509
Ονειρεμένο Ταξίδι
Καταρράκτες Βικτώρια, ε;
Βρε βρε βρε, καλώς τα παιδιά τα δικά μας! Ωραίο αγιοβασιλιάτικο δώρο μάς κάνεις αγαπητό γουρουνάκι! Άμα μας τα πεις καλά (πράγμα σίγουρο δηλαδή) μπορεί να ακολουθήσω τα βήματά σας κατά το Πάσχα (είμαι στο ψάξιμο). Welcome home! :icon_smile:
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.093
Likes
13.312
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
και εγώ σαν λάτρης της Ιταλίας περιμένω με αγωνία την συνέχεια, μόνο που ο δικός μου επόμενος στόχος είναι ή η Σικελία ή η Σαρδηνία.
Για τον πρώτο προορισμό έχω εμπειρία αν και τόσα χρόνια μετά δεν θυμάμαι να σου πω που μείναμε. Αλλά μπορώ να ανακαλέσουμε τι είδαμε ! Κάποια στιγμή με εμπνεση θα γραψω και γι'αυτο το ταξίδι
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.093
Likes
13.312
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Padova (Ι)

Θα ξεκινήσω από τα πρακτικά θέματα…

Padova-0032.jpg


Κάπου ανάμεσα στην Γαληνοτάτη Βενετία που βουλιάζει από τις ορδές επισκεπτών και την Βερόνα όπου οι ασιάτες ζουν το μύθο του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας βρίσκεται και η αφανής (σε επίπεδο ταξιδιωτικών ιστοριών του φόρουμ μας) Padova (Παδούη ελληνιστί).

Άφιξη
Αν δεν μετακινείστε με αυτοκίνητο (που σημαίνει τσουχτερά διόδια και ψάξιμο για παρκάρισμα) μπορείτε να φτάσετε με ένα σωρό τραίνα σχεδόν από όλες τις κατευθύνσεις στην Ιταλία καθώς βρίσκεται στον σιδηροδρομικό άξονα για Βενετία.

Padova-0047.jpg

Εκδοτήριο εισιτηρίων στο σιδηροδρομικό σταθμό της Padova (πώς είναι ο σταθμός Λαρίσης; Καμία σχέση!). Μην σας ξεγελάει που φαίνεται άδειο. Μπαίνεις με νούμερο προτεραιότητας και όλοι περιμένουν εκτός των θυρών (άρα δεν φαίνονται στη φωτό). Πάντως γρηγορότερα κι ευκολότερα βγάζετε εισιτήρια στα αυτόματα μηχανήματα.


Μετακίνηση
Χωρίς δεύτερη σκέψη αγοράστε την Padova card. Καλύπτει την είσοδο σε αρκετά αξιοθέατα κι επιτρέπει δωρεάν μετακινήσεις με τα ΜΜΜ. Τα έβγαλε τα λεφτά της. Γιατί να μην ξεναγηθείτε ξεκούραστα έστω κι αν το κέντρο δεν είναι μεγάλο; Ειδικά το μοναδικό τραμ (αλλά κι αρκετά λεωφορεία) περνάει απ’όλα τα βασικά αξιοθέατα της πόλης συνδέοντάς τα με τον σιδηροδρομικό σταθμό. Όπως σε όλες τις ιταλικές πόλεις υπάρχει σε κάθε στάση ωράριο με ακρίβεια λεπτού για το πότε περνά ένα λεωφορείο ή το τραμ και οι φωτεινές πινακίδες σε προειδοποιούν σε πόση ώρα αναμένεται η άφιξη του μέσου που επιθυμείς (οργάνωση όχι αστεία). Για το μόνο που θα γκρινιάξω είναι ότι στην Padova δεν αναγράφονταν όλες οι στάσεις αλλά οι σημαντικότερες (με εξαίρεση το τραμ).


Διαμονή
Κλείσαμε διαδικτυακά στο κεντρικό Hotel Plaza Padova σχεδόν με μαύρη καρδιά καθώς οι κριτικές ήταν μέτριες προς κακές, αλλά με 15 ευρώ το άτομο/διανυκτέρευση σε τρίκλινο δωμάτιο ΜΕ πρωινό αμφιβάλλω αν θα βρίσκαμε κάτι ανάλογο ακόμα και στο Αγρίνιο. Ήμουν προετοιμασμένος για τρύπια σεντόνια, μούχλα, υδραυλικά που δεν λειτουργούν, στρώματα της κακιάς ώρας και πρωινό με έναν καφέ κι έξω από τη πόρτα. Τελικά τίποτ’απ’όλα αυτά. Αν και παλιομοδίτικο, αποδείχθηκε αξιοπρεπές κι επαρκέστατο για τις ανάγκες μας.

Padova-0419.jpg



Φαγητό
Oι επιλογές μας όλες στην ευρύτερη περιοχή του ιστορικού κέντρου της Padova μιας και ήταν η βάση μας, αποδείχθηκαν καλές, μετά το σχετικό ψάξιμο στο tripadvisor. Ακόμα και τις καθημερινές γέμιζαν όλα τα τραπεζάκια. Κάθε γεύμα συνοδευόταν από κόκκινο ιταλικό κρασί. Mε τιμές γύρω στα 18 ευρώ το μπουκάλι οι επιλογές ήταν πολλές κι αξιοπρεπέστατες. Μου έκανε εντύπωση ότι ποτέ δεν μας πρότειναν κάτι ακριβό σαν πρώτη επιλογή. Υπήρχαν και τιμές από 8 ευρώ το μπουκάλι μέχρι και 100+ ευρώ!

Enoteca dei Tadi (Via dei Tadi, 16): ζεστό “κουτούκι” με αξιοπρεπείς γευστικές προτάσεις και εξαιρετική πρόταση κρασιού

Gourmetteria (Via Zabarella, 23): Μοντέρνος χώρος που λειτουργεί και σαν κατάστημα που πουλά από είδη κουζίνας μέχρι βιολογικά προϊόντα (εκεί αγόρασα κι ένα παραδοσιακό panetone) Yλικά ΠΟΠ ή βιολογικά στη κουζίνα του. Εκτενέστατη λίστα κρασιών για όλα τα βαλάντια. Αυτά τα ζυμαρικά γεμιστά με αχλάδι, τυρί και τρούφα ήταν γευστικός οργασμός.
Padova-0406.jpg

τα ηδονικά ζυμαρικά, ποικιλία τυροαλλαντικών και μια…βιολογική πίτσα (μόνο πίτσα δεν θύμιζε…)

Padova-0407.jpg

Κρατώντας πανευτυχής το panetone μου :)

Antenore (Via S. Francesco, 28): αυτό το μαγειρευτό μοσχαράκι μπορεί να μας πει πώς το μαγείρεψε ο σεφ κι έλιωνε ηδονικά στο στόμα;; το καλύτερο σερβις από τη γκαρσόνα που έκανε φιλότιμες προσπάθειες να μας εξηγήσει το ιταλικό μενού στα αγγλικά (μέχρι τα σαλιγκάρια μας ζωγράφισε). Εδώ τα τσούξαμε και γίναμε κουρούμπελα…

Padova-0422.jpg

Oι πένες με μελάνι σουπιάς δεν με ενθουσίασαν, αλλά…

Padova-0423.jpg

το μοσχαράκι έλιωνε στο στόμα….

Padova-0420.jpg

…δεν ήταν το μόνο….:icon_redface:

Padova-0424.jpg

άνευ dolce λέει;; δεν λέει….

Passione Pizza (Via Livello, 25): μια τρύπα κυριολεκτικά που κάνει αποκλειστικά delivery. Μιας και ήταν συνιστώμενη κι απέναντι από το ξενοδοχείο είπαμε να της δώσουμε μια ευκαιρία το τελευταίο βράδυ μας στη Padova. Σε μισή ώρα αναμονής (!!) φύγανε πάνω από 100 παραγγελίες. Λέει κάτι αυτό; Οι καλύτερες πίτσες που φάγαμε με λεπτή ζύμη σε ό,τι συνδυασμούς υλικών και μεγέθη ποθεί η καρδιά σας. Τις καταβροχθήσαμε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου

Gelateria La Romana (Corso Milano 83): Εμείς για γλυκά τα περάσαμε στο ψυγείο αλλά μας προέκυψαν…παγωτά. Δεν ξέρω για τις λοιπές γεύσεις αλλά αυτά που φάγαμε δεν μας άρεσαν καθόλου

Padova-0402.jpg


Padova-0403.jpg



Λοιπόν επειδή τα ξαναείδα και πείνασα, το ποστάρισμα των αξιοθέατων της Παδούης…. στο επόμενο κεφάλαιο :D
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.894
Μηνύματα
743.747
Μέλη
35.571
Νεότερο μέλος
Nikosk2010

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom