Εσθονία Λεττονία Λιθουανία Φινλανδία Καλοκαίρι με …δόσεις Βαλτικής

psilos3

Member
Μηνύματα
7.703
Likes
62.117
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Έχω πάει Ταλίν και Ελσίνκι Δεκέμβριο, οι φωτογραφίες μας παίζει να είναι σαν τις "πριν/μετά" του τηλεμαρκετιγκ...
Η συνέχεια από το επόμενο κιόλας κεφάλαιο. ;)
Μόνο που βλέπω κοντομάνικο λέω: Εύγε!
Αν και είμαι παιδί του χειμώνα, είναι ασύγκριτη η ευχέρεια που σου δίνουν οι μεγάλες μέρες του καλοκαιριού σ' αυτές εδώ τις περιοχές. Πόσο μάλλον όταν κάνει και πολύ καλό καιρό.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.703
Likes
62.117
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Επόμενη στάση: Εσθονία



Τεσσεράμισι ώρες κράτησε η διαδρομή μεταξύ των δύο πόλεων, φτάνοντας στο τέρμα των λεωφορείων του Ταλλίνν λίγο πριν τις έξι το απόγευμα. Είχα σκοπό να το κόψω με τα πόδια ως το ξενοδοχείο, όταν όμως συμβουλεύτηκα ξανά το χάρτη κατάλαβα πως δεν υπήρχε λόγος, παίρνοντας για αρχή το αστικό λεωφορείο νο54 με κόστος 2€, συνεχίζοντας στα πλακόστρωτα της παλιάς πόλης, που από την πρώτη κιόλας στιγμή πρόδιδε τη σπουδαία ομορφιά της:

DSC_0553j.jpg


Ευτυχώς οι διαδικασίες στο πολύ κεντρικό κατάλυμα ήταν τάχιστες, δίνοντας μου την ευκαιρία να βγω αμέσως έξω θέλοντας να εκμεταλλευτώ το υπόλοιπο της ημέρας. Δε μπορώ να πω, αμέσως πήρα γεύση τι εστί Tallinn αλλά παράλληλα και της πολυκοσμίας της υπέροχης αυτής πόλης:

DSC_0553l.JPG

DSC_0556.JPG


Για να καταλάβετε πόσο κεντρικά βρισκόμουν, μόνο λίγα μέτρα με χώριζαν από το γοτθικό δημαρχείο-στολίδι «Tallinna raekoda» και την πάντα πολυσύχναστη πλατεία «Vana Tallinna nullpunkt» που ξεδιπλώνεται μπροστά του:

DSC_0559.JPG


Το δημαρχείο που ολοκληρώθηκε το 1404 είναι το παλαιότερο σε ολόκληρη τη Βαλτική αλλά και όλη τη Σκανδιναβία, με των 64ων μέτρων πύργο του να είναι ορατός φυσικά από πολλά σημεία.

DSC_0565.JPG


Έβγαλα τις φωτογραφίες μου, έκανα μια στάση σ’ ένα μικρό μπακάλικο για τις πρώτες προμήθειες και συνέχισα προς τα κει που πάει το πλήθος καθώς ένα μπαλκόνι δίπλα στον λεγόμενο πύργο της πύλης «Pikk Jalg» μου κίνησε την περιέργεια.

DSC_0567.JPG


Ο πύργος κατασκευής του 14ου αιώνα, συνέδεε την κάτω πόλη με τον λόφο Toompea που είχα αρχίσει κιόλας ν’ ανεβαίνω:

DSC_0569.JPG


Τη μικρή πορεία μου διέκοπταν συχνά – πυκνά όμορφες φωτογραφικές αφορμές, μιας πόλης που βήμα στο βήμα με κέρδιζε όλο και περισσότερο, συνεχίζοντας την ανάβαση μου παράλληλα από το άβολο πλακόστρωτο:

DSC_0571.JPG
DSC_0574.JPG


Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως τέτοια ώρα αλλά και λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα ακόμη περισσότερο, ο λόφος αποτελεί σημείο έλξης όλων των τουριστών:

DSC_0576.JPG


Το μπαλκόνι που τελικά δεν ήταν δύσκολο να φτάσω ήταν ένα από τα σημεία θέασης του λόφου με το όνομα «Stephen The Seagull» όπου είχα την ευκαιρία για τις πρώτες πανοραμικές φωτογραφίες,

DSC_0585.JPG


αλλά και την πρώτη άκρως απαραίτητη μπυρίτσα με θέα στην πόλη, υπό τους ήχους του «Nothing else matters» από τον πλανόδιο μουσικό

DSC_0595.JPG

DSC_0592.JPG


Μπορεί και να είναι ιδέα μου, ωστόσο η όμορφη αυτή περιοχή μου θύμισε κάπως τα στενάκια της Βούδας γύρω απ’ τον προμαχώνα των ψαράδων στη Βουδαπέστη. Ίσως γιατί και εδώ -όπως και εκεί- μέσα σε λίγα βήματα από την έντονη κοσμοσυρροή δε συναντούσες άνθρωπο. Που είχαν πάει όλοι;

DSC_0596.JPG
DSC_0600.JPG


Μα βέβαια, στο δεύτερο και καλύτερο σημείο θέασης με το όνομα «Patkuli vaateplatvorm» που δίνει ακόμη καλύτερα φωτογραφικά στιγμιότυπα προς την πόλη, τα τείχη και τα κάστρα της, τη φορά αυτή με πιο ηλεκτρικούς ήχους για υπόκρουση:

DSC_0606.JPG
DSC_0608.JPG


Καλά πόσα σημεία θέασης υπάρχουν σ’ αυτό το λόφο σκέφτηκα, ανακαλύπτοντας ακόμα ένα λίγο μετά που οι χάρτες δίνουν ως «Piiskopiaia vaateplats» με λιγότερο εντυπωσιακή θέα αυτή τη φορά προς το πάρκο και τη μοντέρνα εκδοχή του Ταλλίνν. Νομίζω τα κάλυψα όλα:

DSC_0613.JPG
DSC_0615.JPG


Είχε έρθει η ώρα της επίσκεψης στον καθεδρικό «Alexander Nevsky» που έβλεπα συνεχώς αποσπώμενα μέσα απ’ τα στενάκια. Το κτίσμα του 1900 είναι ένας ανατολικός ορθόδοξος ναός με τρούλο που κτίστηκε εκεί όταν η χώρα ήταν μέρος της πρώην Ρωσικής Αυτοκρατορίας:

DSC_0621.JPG


Μετά από την αναλυτική περιήγηση μου στο λόφο ξεκίνησα να κατηφορίζω, περνώντας και από την πύλη των τειχών με την ιδιαίτερη και τρομαχτική ομολογουμένως διακόσμηση με τα μπρούτζινα αγάλματα:

DSC_0625.JPG
DSC_0630.JPG


Ένα στενό δρομάκι με σκαλάκια με οδήγησε μπροστά από την εκκλησία – μουσείο του Αγίου Νικολάου «Niguliste muuseum» αρχικής κτίσης του 13ου αιώνα αφιερωμένη στον προστάτη των ψαράδων και των ναυτικών:

DSC_0637b.jpg


Να και το πηγάδι των τροχών στο κέντρο της πόλης που δυστυχώς είχε μετονομαστεί σε «πηγάδι της γάτας» καθώς κατά το μεσαίωνα γινόταν εκεί αρκετές θυσίες ζώων προκειμένου να εξαγνιστεί το κακό πνεύμα του νερού:

DSC_0640.JPG


Με τον ήλιο να δύει κι όσο πλησιάζαμε στο σούρουπο, η πόλη γινόταν μια πραγματική ζωγραφιά όπως ίσως να συμφωνήσετε:

DSC_0643.JPG


Κατεβαίνοντας χωρίς σταματημό τον πεζόδρομο Viru προκειμένου να βρω κάτι να τσιμπήσω, βρέθηκα μπροστά σε ακόμη ένα χαρακτηριστικό αξιοθέατο. Το φράγμα και φυσικά η πύλη «Viru» που αποτελούσε μέρος του αμυντικού συστήματος του τείχους της πόλης του Ταλίν, χτισμένη και αυτή κατά τον 14ο αιώνα:

DSC_0653ab.jpg


Αφού τσίμπησα κάτι κι ετοιμάστηκα βγήκα και πάλι στη μαγική νύχτα του Ταλλίνν γύρω στις δέκα, έχοντας σκοτεινιάσει πλέον για τα καλά:

DSC_0653b.jpg


Αρχή από την Ιρλανδική βεβαίως «Mad Murphy's» με απώτερο σκοπό τον τελικό super cup που παιζόταν εκείνη τη μέρα μεταξύ PSG & Tottenham. Ωραίες μπυρίτσες, ωραίο το ματς αλλά απάλευτη η κατάσταση με τους φωνακλάδες (υποθέτω Ρώσους, αν όχι κάτι σαν σλάβους) που μου πήρανε τ’ αυτιά:

DSC_0653d.jpg


Έτσι μόλις τελείωσε το παιχνίδι έφυγα κι εγώ τρέχοντας κατεβαίνοντας προς την ιδιαίτερα φωτισμένη κεντρική πλατεία:

DSC_0653dc.jpg


Δεν έχω να πω πολλά για τη νυχτερινή όψη της πόλης καθώς σκοπεύω να το κάνω εκτενέστερα σε άλλο κεφάλαιο, η αλήθεια όμως είναι πως όπου κι αν γυρνούσες το κεφάλι σου έβλεπες κάτι ωραίο:

DSC_0653de.jpg


Σίγουρα όμως βαριόμουν να το πολυψάξω, ήταν κι αργά, οπότε ξεκίνησα πάλι με γοργό βήμα προς την «Highlander Scottish Pub» που από το όνομα και μόνο φαινόταν καλή. Και ήταν, όταν η πρώτη εικόνα που αντίκρυσα κατεβαίνοντας τα σκαλιά της υπόγειας παμπ, ήταν ένα ζευγάρι με την κοπέλα να έχει ξαπλωθεί πάνω στον καναπέ και τον τύπο από πάνω της να την παρακαλεί να σηκωθεί, έχοντας μπροστά τους δύο ποτήρια κίτρινης τεκίλας. Δε μπορεί, ωραίο προμηνύονταν το μαγαζί, σίγουρα πολλά υποσχόμενο:

DSC_0653h.jpg


Ήπια τις εξαίρετες μπύρες μου παρατηρώντας γύρω μου, με την ώρα να περνάει πολύ ευχάριστα οφείλω να ομολογήσω.

DSC_0653g.jpg


Ωραία η εισαγωγή μου στο Ταλλίνν… :cool:
 

IrisAthens

Member
Μηνύματα
127
Likes
670
Εντάξει, τα είχα καταφέρει καλά κατά τη διάρκεια της ημέρας ήθελα όμως να συνεχίσω, έτσι σε μια έκρηξη περιέργειας είπα να κάνω στάση σ’ ένα μπαρ με το όνομα «Piana Vyshnia» ντυμένο στα χρώματα του βύσσινου
Ωραίο φαίνεται το μπαρ! Το γκούγκλαρα λίγο και είναι αλυσίδα. Δεν το περίμενα για λικέρ βύσσινο τέτοιο σουξε!

Φαντάζομαι σε μερικά χρόνια να βγάζεις βιβλίο " Ο γύρος του κόσμου, ένα μπαρ τη φορά" Το αγόραζα άνετα!

Η Ταλλίν μοιάζει μαγική.. Όντως πολύ ωραία η εισαγωγή σου!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.703
Likes
62.117
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ωραίο φαίνεται το μπαρ! Το γκούγκλαρα λίγο και είναι αλυσίδα. Δεν το περίμενα για λικέρ βύσσινο τέτοιο σουξε!
Είναι κάτι που κι εγώ διάβασα εδώ μέσα εκ των υστέρων. Μου έκανε εντύπωση που είχε πάντα κόσμο και είπα να το δοκιμάσω. Ήταν όντως καλό! :)
Φαντάζομαι σε μερικά χρόνια να βγάζεις βιβλίο " Ο γύρος του κόσμου, ένα μπαρ τη φορά" Το αγόραζα άνετα!
Αυτό ναι, είναι μια πολύ ωραία ιδέα! :cool:
Η Ταλλίν μοιάζει μαγική.. Όντως πολύ ωραία η εισαγωγή σου!
Την κάνει ξεχωριστή σε σχέση με τις άλλες δύο το γεγονός ότι περικλείεται από τείχη, κάτι που από μόνο του προσθέτει ομορφιά, σε συνδυασμό με τη διατήρηση των κτηρίων, τον προσεκτικό φωτισμό κτλ. Ας μη βιάζομαι, ακολουθούν όλα στη συνέχεια της ιστορίας.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.703
Likes
62.117
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Στους πύργους και την κούφια γη



Ξύπνησα με μεγάλη όρεξη κι ανυπομονησία για την επερχόμενη ημέρα που έπρεπε να ‘ναι -και ήταν- αρκετά γεμάτη. Μετά από ακόμη ένα εξαιρετικό πρωινό στη μεσαιωνικού τύπου αίθουσα στο υπόγειο του ξενοδοχείου, ετοιμάστηκα και ξεχύθηκα στους πολύβουους δρόμους του κέντρου:

DSC_0654a.jpg
DSC_0659.JPG


Έπρεπε ν’ ανέβω τα σκαλάκια και να φτάσω παραλλήλως των τειχών, σ’ ένα σημείο που ήδη είχα τσεκάρει από την προηγούμενη για να είμαι έτοιμος:

DSC_0666.JPG
DSC_0668.JPG


Το αξιοθέατο που θα εκκινούσε ουσιαστικά την όλη περιήγηση είναι το λεγόμενο «Kiek in de Kök» που ευτυχώς έμαθα λίγες μέρες πριν επισκεφτώ την πόλη, αποτρέποντας τον εαυτό μου από ένα μεγάλο φάουλ:

DSC_0669.JPG


Επί της ουσίας το όνομα σημαίνει «Κοιτάζω στην Κουζίνα» καθώς ο χτισμένος το 1947 πύργος πυροβολικού που ήμουν έτοιμος να μπω πήρε το όνομα του από την ικανότητα των ενοίκων του πύργου να βλέπουν στις κουζίνες των κοντινών σπιτιών. Ο πύργος έχει ύψος 38 μέτρων και τοίχους πάχους 4 μέτρων και αφορά με τη σειρά του μέρος της οχύρωσης της πόλης:

DSC_0672.JPG


Αφού επικύρωσα το εισιτήριο μου παίρνοντας το αντίστοιχο barcode χαρτάκι που μου έδινε πρόσβαση παντού, άρχισα μέσα σε συνθήκες απίστευτης ζέστης να ανεβαίνω τα στενά σκαλιά, ξεκινώντας τη βουτιά στην ιστορία της πόλης πριν από το μεσαίωνα έως τα σήμερα:

DSC_0681.JPG
DSC_0677.JPG


Πιστόλια, σπαθιά & τουφέκια προηγούμενων αιώνων καθώς επίσης και κανόνια στραμμένα προς τις πολεμίστρες εκτίθενται και στα πέντε επίπεδα του πύργου:

DSC_0693.JPG
DSC_0691.JPG


Βλέπετε ο τρόπος κτίσης του έδινε μια πολύ καλή περιμετρική αίσθηση προς κάθε σημείο της πόλης, του λόφου και εντός/εκτός των τειχών:

DSC_0697.JPG


Να και μια μακέτα από την οποία μπορεί να αντιληφθεί κανείς την οχύρωση και τους πύργους της παλιάς πόλης του Ταλλίνν, σημαντικό κομμάτι της οποίας σώζεται φυσικά ακέραιο.
Μη ξεχνάμε επίσης πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα αμυντικά συστήματα της εποχής του σε όλη τη Βόρεια Ευρώπη

DSC_0695.JPG


Εντυπωσιασμένος και αρκετά ιδρωμένος κατέβηκα ξανά στο επίπεδο 2 ανοίγοντας την πόρτα που θα με οδηγούσε στην ξύλινη πλατφόρμα πάνω στα τείχη, όπου συνέχισα σκανάροντας το εισιτήριο μου προς τον «Maidens tower» (ωραίο όνομα 🤘) ή πύργο της κόρης, με το αντίστοιχο μουσείο του:

DSC_0708.JPG
DSC_0710.JPG


Ο Πύργος Neitsitorn χτίστηκε ως αμυντικός πύργος τον 14ο αιώνα και στην πορεία υπήρξε σπίτι καλλιτεχνών και δημοφιλές μπαρ που άνοιξε τις πόρτες του το 1980:

DSC_0713.JPG
DSC_0714.JPG


Το καφέ/μουσείο προσφέρει εκπληκτική θέα προς παλιά και νέα πόλη με τους αταίριαστους στα μάτια μου ουρανοξύστες και παρουσιάζει την κουλτούρα των καφέ του Ταλλίνν στο πέρασμα των ετών:

DSC_0718.JPG
DSC_0716.JPG
DSC_0722.JPG


Αρκετά όμως με τα μουσεία και τα ιστορικά στοιχεία, πάμε στα πιο πρόσφατα, αφού αναφέρω κάπου εδώ πως υπάρχει μεν το ενιαίο εισιτήριο όπως αυτό που πήρα, διατίθενται όμως και μεμονωμένα με μικρότερο κόστος για όσα είδατε και θα δείτε. Όσα ήμουν έτοιμος να δω κι εγώ, περνώντας την πόρτα των «Bastion Tunnels» ,των μυστηριωδών αυτών υπογείων περασμάτων της πόλης:

DSC_0730.JPG
DSC_0733b.jpg


Είναι γνωστή η λατρεία μου για τέτοια μέρη κάτω από τη γη, κυνηγώντας τα μάλιστα σε εκδρομές ανά την Ευρώπη όπως για παράδειγμα το Ζεσούφ και το Μπρνο, πόσο μάλλον γι’ αυτά που κρατάνε από τον 16ο αιώνα, με μη υπολογισμένο ακόμα μήκος σηράγγων, που αρχικά κατασκευάστηκαν στα πλαίσια αμυντικών οχυρώσεων και αποθηκών πυρομαχικών, ωστόσο χρησιμοποιήθηκαν για πολλούς λόγους στο πέρασμα των ετών, κυρίως για καταφύγια, αντιπυρικά και μη:

DSC_0741.JPG
DSC_0744b.jpg


Κατέβηκα με ιδιαίτερη χαρά τη στριφογυριστή σκάλα, φτάνοντας επιτέλους σ’ ένα μέρος με δροσιά κάτι που χρειαζόμουν οπωσδήποτε. Η όλη εμπειρία του μουσείου γινόταν ακόμη καλύτερη με τον ιδιαίτερο πρασινωπό φωτισμό, τις οθόνες με την ιστορία του, τους ήχους και τις κούκλες-ομοιώματα σε κάθε θολωτό δωμάτιο:

DSC_0747.JPG
DSC_0752.JPG


Το καθένα θεματικό, είτε αφορούσε καταφύγιο πολέμου ή προετοιμασίας και ασκήσεων πυρηνικής απειλής, είτε απλά μέρος μιας ιστορίας όπως αυτή που είδα με το μάτι μου να πέφτει στο χαρακτηριστικό κι αγαπημένο «Never mind the bollocks» των Sex Pistols, ανακαλύπτοντας πως τη δεκαετία του 80 αρκετά πανκιά της περιοχής περνούσαν τις μέρες τους στις στοές:

DSC_0757.JPG
DSC_0759.JPG


Φυσικά σε παλαιότερα χρόνια οι στοές χρησίμευσαν και για καταφύγιο όπως προείπα, καθώς η πόλη του Ταλλίνν με το λιμάνι και το κομβικό σημείο στο οποίο βρισκόταν αποτέλεσε πολλές φορές στόχο βομβαρδισμού κατά τον Β’ Π.Π. Επίσης, οι στοές χρησίμευσαν ως αποθηκευτικός χώρος υλικού κατά τη διάρκεια της Σοβιετικής Ένωσης ενόψει επισήμων εορτασμών:

DSC_0761.JPG
DSC_0765.JPG


Προχωρώντας στην καθορισμένη διαδρομή καταλήγεις υποχρεωτικά και στο μουσείο «Carved Stone» που περιέχει μια έκθεση διακοσμητικών θραυσμάτων πέτρας της πόλης, όπως πύλες, κολώνες, οικόσημα, σύμβολα, ανάγλυφα κι επιτύμβιες στήλες από τον 16ο έως τον 19ο αιώνα:

DSC_0778.JPG
DSC_0781.JPG


Ώρα να αναδυθώ στην επιφάνεια! 🙃
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.703
Likes
62.117
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Παραπλεύρως των τειχών



Μια πόρτα στο τέλος των στοών μ’ επανάφερε ξαφνικά στη ζέστη και τον πολιτισμό, έξω ακριβώς από την πλατεία «Vabaduse väljak» και το λουθηρανικό ναό «Jaani kirik» ,όπου είχαν στηθεί επιμελώς κερκίδες, γήπεδο beach volley αλλά κι ένα ωραιότατο του μπάσκετ που με μεγάλη δυσκολία κρατήθηκα να μην μπω να ρίξω ένα σουτάκι, μιας και με άρεσε:

DSC_0786.JPG
DSC_0787.JPG


Αντ’ αυτού αρκέστηκα στην παρακολούθηση μερικών πόντων και στα δύο, με φόντο τον λόφο και τον σταυρό «Vabadussõja võidusammas» ,μνημείο του πολέμου ανεξαρτησίας το 1920, αλλά και την είσοδο στο ναό:

DSC_0790.JPG
DSC_0792.JPG


Η κατάσταση σήκωνε επειγόντως διάλειμμα δροσιάς, έτσι προχώρησα παράλληλα έχοντας από την προηγούμενη σταμπάρει μια Βαυαρική μπυραρία, όμως η αίσθηση εστιατορίου που έδινε δε μ’ έψησε καθόλου. Μικρό το κακό, ασήμαντο εφόσον ακριβώς από πάνω υπήρχε η Ιρλανδική «The Dubliner» ,πάντα ευπρόσδεκτη τέτοιες δύσκολες ώρες:

DSC_0796.JPG
DSC_0797.jpg


Έχοντας καταρτίσει ένα πλάνο για τη συνέχεια, κατευθύνθηκα παράλληλα των τειχών προς την καινούργια πόλη, με σκοπό να φτάσω ως το ναό «Kaarli» που όμως βρήκα κλειστό προς ανακατασκευή:

DSC_0798.JPG
DSC_0801.JPG


Έτσι, εξακολουθώντας να κινούμαι περιμετρικά και κάτω από τους πύργους της οχύρωσης, σκέφτηκα να κάνω ένα πέρασμα κι από τα διάσημα πάρκα της στις παρυφές του λόφου, με τα γήπεδα του εθνικού σπορ να μη λείπουν ούτε εδώ:

DSC_0806.JPG
DSC_0810.JPG


Το «Toompark» με τη μικρή του λίμνη πλάι στην οποία περπατούσα, είναι ένα από τα πάρκα – πρότυπα και πόλος έλξης αρκετών ντόπιων που είτε ξεκουραζόντουσαν σε παγκάκια και γρασίδια διαβάζοντας το βιβλίο τους, είτε περπατούσαν και ποδηλατούσαν:

DSC_0815.JPG


Η διαδρομή με έβγαλε κάτω από το σημείο θέασης που βρισκόμουν το προηγούμενο απόγευμα, αποφασίζοντας αμέσως να ανέβω τις σκάλες και να φτάσω ως εκεί, ως προτιμότερο τρόπο πρόσβασης προς την παλιά πόλη:

DSC_0819.JPG

DSC_0823.JPG


Δεν έμεινα καθόλου πάνω στο λόφο όμως, ανοίγοντας κατευθείαν το χάρτη για να προσπαθήσω να βρω διαδρομές στο ιστορικό κέντρο από τις οποίες δεν είχα περάσει και ήθελα, κατεβαίνοντας παράλληλα το πλακόστρωτο δρομάκι:

DSC_0826.JPG
DSC_0828.JPG


Ακολουθώντας για άλλη μια φορά τα τείχη κατευθύνθηκα προς την «Oleviste kirik» ,μια βαπτιστική εκκλησία που πιστεύεται ότι χτίστηκε τον 12ο αιώνα και ανακατασκευάστηκε κατά τον 14ο, αποτελώντας το κέντρο της παλιάς σκανδιναβικής κοινότητας του Ταλλίνν πριν κατακτηθεί από το Βασίλειο της Δανίας. Μπήκα στον κυρίως χώρο του ναού, όχι όμως στον πύργο του που απαιτούσε ξεχωριστή είσοδο 9€ αν θυμάμαι καλά:

DSC_0835.JPG

DSC_0838.JPG
DSC_0842.JPG


Σκέφτηκα έτσι να κατέβω νοτιότερα με σκοπό να παρατηρήσω την ιδιαίτερη κι εδώ αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης, με κάποια κτίσματα ακόμα να στέκουν εδώ φτιαγμένα με τον παραδοσιακό ξύλινο τρόπο των περασμένων αιώνων:

DSC_0852.JPG
DSC_0859.JPG


Μεγάλη σημασία στην πολύ ωραία αυτή γειτονιά είχε και ο τρόπος που πλαισιώνονται οι πύργοι της οχύρωσης (έχουν μείνει νομίζω κοντά στους 25) με τα οικήματα και τα καταστήματα στο ισόγειο:

DSC_0861.JPG
DSC_0863.JPG


Ένα στίγμα στο χάρτη με οδήγησε πάλι εκτός της περιμέτρου, περπατώντας μέχρι το Ρωσικό πολιτιστικό κέντρο, χώρο πλέον για εκδηλώσεις, θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, προκειμένου να περάσω απέναντι για την επόμενη μου στάση:

DSC_0867.JPG
DSC_0868.JPG


Η Pub «Scotland Yard» μπορεί να είχε ελαφρώς τσιμπημένες για Εσθονία τιμές, ωστόσο ήταν ένα αριστούργημα που διέθετε από μια εντυπωσιακή βιβλιοθήκη, απλωμένη μουσική σκηνή, μέχρι ένα μεγάλο ενυδρείο. Ήταν δυνατόν να μη κάνω στάση;

DSC_0875.JPG


Χορτασμένος από το πρόχειρο γεύμα αλλά και λίγο ταλαιπωρημένος από ένα ξαφνικό αυχενικό, ανέβαινα περνώντας πάλι από την πύλη «Viru» και την πολυκοσμία του πεζόδρομου.

DSC_0876.JPG


Ήταν ώρα επιστροφής στο μπουντρούμι που είχα για δωμάτιο, για να κουμπώσω ένα χάπι και να ανασυνταχθώ.

DSC_0881.JPG


Υπήρχε λόγος. ;)
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
7.703
Likes
62.117
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.219
Μηνύματα
937.873
Μέλη
39.929
Νεότερο μέλος
kapaggi

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom