Κούβα Κούβα απ' άκρη σ΄άκρη..14 μέρες, 3500 χλμ:)

Μηνύματα
1.992
Likes
6.323

Cayo Coco – Camaguey και Santiago de Cuba μέσω Pilon

Συνεχίζουμε το οδοιπορικό μας λοιπόν, έχουμε αισίως φτάσει περίπου στη μέση του νησιού. Το αυτοκίνητο αποδεικνύεται «σκύλος», παρά τους όχι και τόσο φιλόξενους δρόμους..βέβαια τα καλύτερα το οδικό δίκτυο μας τα φύλαγε για πιο μετά :haha:
Να πω εδώ, ότι τις μέρες εκείνες στο Trinidad αποφασίσαμε τη διαδρομή, εννοώ να δούμε το Cayo Coco πηγαίνοντας ανατολικά και όχι στην επιστροφή. Οπότε, τι άλλο θα μπορούσε να περιλαμβάνει η μέρα φεύγοντας από το σπίτι του Raul; Οδήγηση για περίπου 230 χλμ, που σημαίνει ένα τετράωρο για πλάκα, περνώντας από Sancti Spiritus και "κόβοντας" το νησί στη μέση… Επαρχιακοί δρόμοι επί το πλείστον, κάποια φρούτα από πλανόδιους (σε pesos cubanos πάντα), ωτοστόπ πού και πού.. Κάπως έτσι μπήκαμε, μετά το Moron, στη στενή λωρίδα γης (τεχνητή νομίζω) που ενώνει την ηπειρωτική ας πούμε Κούβα με το Cayo Coco, Cayo Romano, Cayo Guillermo, και δε θυμάμαι αν ξέχασα άλλο Cayo. :) Представляем вам, Cayo Coco!!! Σας παρουσιάζουμε το Cayo Coco…Δυστυχώς με πολύ αέρα εκείνη τη μέρα, οπότε δεν κολυμπήσαμε. Παρόλα αυτά δε μετανιώσαμε στιγμή για το δρόμο που κάναμε, η παραλία μας άρεσε νομίζω περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στην Κούβα. Φυσικά γούστα είναι αυτά, και ναι, ξέρω, δεν πήγαμε στο CayoLargo ;)

Είχε και κάποια πολυτελή ξενοδοχεία σε σημεία της παραλίας, κιόσκια έτοιμα να υποδεχτούν τουρίστες καιρού επιτρέποντος, φαινόταν οργανωμένο τουριστικά σχετικά. Εμείς βέβαια περπατήσαμε όσο αντέχαμε τον ισχυρό αέρα, και ξαναπήραμε τους δρόμους.. Το Camaguey περίμενε, και δε θέλαμε να ψάχνουμε για διαμονή βραδιάτικα, αν και είχαμε κλείσει ήδη.
Σε στάση για βενζίνη, και αφού βάλαμε στο αυτοκίνητο ακόμη έναν κύριο που ήθελε να πάει στο Camaguey, αγοράσαμε κάτι σαν χαλβά, φτιαγμένο από guayava, και ακόμη ένα από γάλα νομίζω..Αυτό το φρούτο τελικά είναι πολλαπλών ρόλων :D, αφού το είχαμε και σαν μαρμελάδα στο πρωινό, εκτός των καταπληκτικών χυμών που πίναμε! Το άλλο γλυκό-χαλβάς από γάλα παραήταν γλυκό, πήγε χαμένο.. Τουλάχιστον εκεί πήρα από τον άνθρωπο που τα πουλούσε και χαρτονομίσματα των 3 pesos cubanos, με τη μορφή του Che τυπωμένη πάνω. Αργότερα σε τράπεζα όπου αλλάξαμε νομίσματα, ζητήσαμε κι άλλα για σουβενίρ και η πολύ ευγενική κυρία μας έδωσε αρκετά ολοκαίνουρια!! Καλά και φθηνά σουβενίρ για αρκετούς φίλους.

Στο Camaguey φτάσαμε απογευματάκι, μας πήρε και λίγη ώρα να βρούμε το σπίτι που θα μέναμε. Και εκεί που χτυπάω το κουδούνι σκεφτόμενος "άντε συνεννοήσου τώρα στα Ισπανικά", ανοίγει η ιδιοκτήτρια και διαπιστώνω ότι μιλάει Αγγλικά όπως κανένας άλλος στο νησί! Χαρούμενοι που επιτέλους θα κάναμε και κανονική συζήτηση ανωτέρου επιπέδου -τρομάρα μας-, βάλαμε τα πράγματά μας μέσα, κεραστήκαμε και πάλι ολόφρεσκο χυμό ανανά και ετοιμαστήκαμε για βολτίτσα στο κέντρο της πόλης. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι ήταν κομματάκι εύκολο να χαθείς, παρόλα αυτά περιπλανηθήκαμε σε πλατείες που μας σύστησε η οικοδέσποινα, φάγαμε σε ένα ενδιαφέρον και όχι ακριβό café – restaurant (Cafe Ciudad λέγεται), ξαναχαθήκαμε σε μισοσκότεινα στενά… Εκεί συνειδητοποίησα ότι η Κούβα είναι πράγματι ασφαλής για τους τουρίστες, δε νομίζω ότι θα είχα την άνεση να κυκλοφορώ στη Βραζιλία ή στη Τζαμάικα σε ανάλογες συνθήκες και να πάω σπίτι ολόκληρος :rolleyes: Μας άρεσε η πόλη, είχαμε και οι δύο μια όμορφη αίσθηση περιπλανώμενοι εκείνο το βράδυ. Το ίδιο και την επόμενη το πρωί, αφού ξαναβγήκαμε να δούμε την πόλη πριν φύγουμε για Santiago, με φρέσκα κουλούρια και άλλα είδη αρτοποιίας από μικρό φούρνο σε ανάλογες ‘’φιλικές’’ τιμές.

Την επόμενη μέρα και στο τραπέζι για το πρωινό είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε ένα ζευγάρι Αμερικανού – Ιταλίδας, ερχόμενοι μέσω Μεξικού. Είχαν νοικιάσει αυτοκίνητο μαζί με οδηγό, και θα πήγαιναν κι αυτοί στο Santiago και μετά Baracoa. Όταν τους είπαμε ότι εμείς θα πηγαίναμε παραλιακά, μέσω Pilon, τους μπήκε η περιέργεια…η οποία κόπηκε με το που ρώτησαν τον Κουβανό οδηγό τους..χαχαχα!! "Δεν είναι καλός ο δρόμος" είπε. Εντάξει, αυτό το ήξερα, αφού και η@@KIKI μου είχε πει ότι ο δρόμος από Pilon για Santiago είναι φαγωμένος από τη θάλασσα…"Πόσο να είναι πια;;" σκεφτήκαμε κι εμείς.. Αφού και η γυναίκα μου τα ίδια μυαλά κουβαλάει (μεγαλωμένη στη Ρωσία γαρ, πώς να φοβηθεί κακούς δρόμους και μηδαμινές υποδομές.. Καταλαβαίνετε…

Ή μάλλον, ίσως δεν καταλαβαίνετε, γιατί δεν είδατε…:D

Φεύγοντας γεμάτοι όμορφες εικόνες από το Camaguey λοιπόν, με κάμποσα εφόδια είναι η αλήθεια στο αυτοκίνητο, κατευθυνθήκαμε προς Las Tunas, κατόπιν βγήκαμε από την "εθνική" και οδηγούσαμε νότια προς Manzanillo, μέχρι να βρούμε θάλασσα σχεδόν.. Μας αρέσουν πολύ όλες οι διαδρομές με αυτοκίνητο, σταματάμε όποτε θέλουμε να βγάλουμε φωτογραφίες, περνάμε μέσα από χωριά και γενικά όπου υπάρχει η δυνατότητα να μην οδηγούμε στην εθνική οδό, την επιλέγουμε.
Αυτή τη φορά είχαμε και την άνεση χρόνου, έτσι νομίζαμε δηλαδή… Αφού περάσαμε την Pilon, κάποιες ενδιαφέρουσες παραλίες εκεί κοντά, ξέραμε ότι ο δρόμος διασχίζει ένα προστατευόμενο πάρκο, και ότι γενικά δεν πρόκειται για σοβαρής ποιότητας δρόμο..Κάναμε στάση και φωτογραφίσαμε κάποια υπέροχα άλογα, μετά από λίγο κοιταχτήκαμε, "λες να έπρεπε να πάμε σαν άνθρωποι από άλλο δρόμο;"…και συνεχίσαμε τη σχεδόν μοναχική πορεία μας.. Μπανανιές, φοίνικες, αγρότες σε μικρά χωραφάκια, εικόνες που μας γεμίζουν και που σίγουρα δε θα βλέπαμε από το παράθυρο κανενός ακριβού ξενοδοχείου στο Varadero..

Από την Pilon μέχρι το χωριό Chivirico (μη με ρωτάτε παραπάνω.. o_O ), είναι περίπου 110 χλμ. Αν μου έλεγε κανείς ότι θα κάνω 4+ ώρες, θα έλεγα αποκλείεται. Πώς αλλιώς να γίνει βέβαια, όταν η κατάσταση άρχισε κάπως έτσι… , και συνεχίστηκε έτσι.. , κι αργότερα ...

Να πω ότι δεν κουραστήκαμε; Ψέματα θα πω..να πω ότι δεν ανησύχησα ότι ίσως, κάπου μετά από αυτό που είδατε στην τελευταία φωτογραφία, απλά δε θα υπάρχει δρόμος; Ανησύχησα.. Αλλά και τι να κάνεις, το ότι είμασταν εκτός πολιτισμού, χωρίς σήμα στο κινητό και μόνο αραιά και πού βλέπαμε κάποιο αγροτόσπιτο με φράχτη από κάκτους και κάποιον πιτσιρίκο καβάλα σε γαϊδούρι, μας έφτανε και περίσσευε!! Πραγματικά, αν η Κούβα έχει μείνει σε κάποια πράγματα πίσω λόγω του εμπάργκο, οι άνθρωποι σε εκείνες τις περιοχές μας έδωσαν την εντύπωση ότι ζούνε κυριολεκτικά σε άλλη εποχή… Τόσο γνήσιες όμως!
Και, αφού είχαμε πάρει με ωτοστόπ ένα παλικάρι που μετά κατέβηκε στη μέση του πουθενά, και πηγαίναμε παραλία-παραλία κυριολεκτικά, βλέπουμε από μακριά κάμποσους καβαλάρηδες με μεγάλα καπέλα και ένα ζευγάρι με ένα μικρό παιδάκι που πήγαιναν περπατώντας μαζί τους. Ακόμα χτυπάω το κεφάλι μου που δεν τράβηξα κατευθείαν την κάμερα να τους φωτογραφίσω, μάλλον το θέαμα μας συνεπήρε. Μας έκαναν νόημα να σταματήσουμε να πάρουμε τους πεζούς, φυσικά σταματήσαμε…. Περιτριγυρισμένο το αυτοκίνητο από 6-7 άλογα, σε "δρόμο" στα βότσαλα της θάλασσας, και αυτοί οι άνθρωποι είχαν να περπατήσουν ακόμη 20 χιλιόμετρα για το σπίτι τους, όπως πρόσεξα όταν τους αφήσαμε:shock:… Τι να πω, ένιωσα τυχερός που βρέθηκα εκεί και τους πήραμε, και τόσο χαρούμενοι που γνωρίσαμε χαμογελαστούς, αληθινούς, πλούσιους στο χαμόγελο και προφανώς στην ψυχή ανθρώπους, μακριά από κάθε είδους "πολιτισμό". Φυσικά τους δώσαμε ρούχα, κολόνιες και δε θυμάμαι τι άλλο, βγάλαμε και αναμνηστική φωτογραφία, δεν έχω λόγια να περιγράψω τη χαρά μας και τη δική τους..

Τελικά σουρούπωσε… Κι εμείς ακόμα στο δρόμο, ας το πούμε έτσι.. Λίγο παραπέρα σταματήσαμε να βοηθήσουμε ένα ζευγάρι που είχαν ένα μικροατύχημα, πήραμε την κοπέλα για να πάει στο κοντινότερο χωριό με τηλεφωνική σύνδεση, να καλέσει οδική βοήθεια.. Ωραία πράγματα! Κάποια στιγμή ο δρόμος επιτέλους έγινε άσφαλτινος, καινούριος μάλιστα! Θα γινόταν κι αυτό. Περάσαμε από κάποιες παραλίες που μέσα στο μισοσκόταδο πλέον μας φάνηκαν όμορφες, εκεί σε απόσταση μισής – μίας ώρας από το Santiago de Cuba. Δυστυχώς, δεν τις προλάβαμε μέρα για να σας πω περισσότερα, οπότε αρκεστήκαμε σε ό,τι βλέπαμε περνώντας και φωτογραφίζοντας κατά τη διάρκεια και μετά το ηλιοβασίλεμα.

Κουρασμένοι είναι η αλήθεια, αλλά σε καμία περίπτωση μετανιωμένοι, βλέπαμε τα φώτα της πόλης… Ειλικρινά, άλλη αίσθηση μετά από τόσες ώρες σε άλλη πραγματικότητα! Το δωμάτιο που μας είχε κλείσει η Yanisel από το Trinidad ήδη, το είχαν δώσει σε άλλον και πάλι.. Μας έδειξαν άλλο, είχε κατσαρίδες, τελικά μας πήγαν σε άλλο σπίτι.. Πάλι καλά:) Ντουζάκι στα γρήγορα, και περπάτημα στο κέντρο της πόλης.
Πολύ ζωντανό το Santiago, όπως άλλωστε και τα περισσότερα μέρη στην Κούβα. Χορός και φλερτ στο δρόμο, μουσική, πλανόδιοι και μη που προσπαθούσαν να πουλήσουν οτιδήποτε σε τουρίστες. Αγοράσαμε πίτσες με περίπου 10 euro cents το κομμάτι, από μαγαζάκι που αγοράζουν οι Κουβανοί προφανώς. Δεν ήταν άσχημα, κάθε άλλο μάλιστα, απλά εμείς είμασταν μάλλον πολύ κουρασμένοι για να μείνουμε μέχρι αργά. Ξέχασα να πω ότι, πριν βγούμε, είχα δώσει 2 cuc σε μια ηλικιωμένη απέναντι από το σπίτι μας, πάρκαρα το αυτοκίνητο μπροστά στην ανοιχτή της πόρτα, και αυτή θα έμενε όλη τη νύχτα έξω στην καρέκλα της για να το προσέχει. Δεν ξέρω αν έμεινε τελικά, ήταν σίγουρα εκεί όταν επιστρέψαμε για ύπνο, και να πω την αλήθεια τη φοβήθηκα λίγο εκείνη τη γειτονιά όταν φτάσαμε. Ας μην έμενα χωρίς ζάντες καλύτερα..:lol:
Όπως καταλαβαίνετε, ο χρόνος δεν ήταν πολύς σ’ αυτή την πόλη, όπως γενικά στην πλειοψηφία των προορισμών μας στο ταξίδι αυτό. Για εμάς όμως και για το είδος των διακοπών που θέλαμε να κάνουμε εκεί, ήταν αρκετός, και τουλάχιστον βλέπαμε το μάξιμουμ που ήταν δυνατό, μιας και από περπάτημα "το έχουμε" πολύ. Ανάγκη από πολλή ξεκούραση στις διακοπές δεν έχουμε γενικότερα, μας αρέσει η εξερεύνηση, η οδήγηση, το περπάτημα (κανένας για Kamchatka ρε παιδιά;;:D )
Ακόμη μια μέρα λοιπόν είχε φτάσει στο τέλος της, κοιμηθήκαμε κουρασμένοι αλλά χαρούμενοι για τις εναλλαγές εικόνων και εμπειριών… Και ανυπόμονοι να συνεχίσουμε προς άλλους προορισμούς, στα μεγάλα βουνά της ανατολικής Κούβας, με τα πυκνά δάση, τα κακαόδεντρα και τα ακόμη λιγότερα Αγγλικά. Βέβαια, πριν φύγουμε, εννοείται ότι ξαναβγήκαμε για εξερεύνηση στο Santiago μετά το πρωινό, άλλωστε το πλάνο κινούνταν σχεδόν πάντα κατ’ αυτό τον τρόπο..λίγο νύχτα λίγο μέρα σε κάθε προορισμό, και περίπου 350 χλμ κατά μέσο όρο οδήγηση καθημερινά.. Καλή μέρα σε όλους, ελπίζω να μην κουράζεστε και να μη φαίνονται ανούσια όσα γράφω… τουλάχιστον όχι όλα :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 
Last edited:

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
περιμενω εντυπωσεις εστω και μετά 6 μηνες ;)
Σε ευχαριστω για τα καλά σου λόγια .
 
Μηνύματα
1.992
Likes
6.323
Αβάνα και πέριξ
Κούβα λοιπόν, για να την προλάβουμε κι εμείς πριν "αλλάξει" κι άλλο..
Η άφιξή μας στην ώρα της, περίπου 17:30 τοπική. Πρώτη εντύπωση, η ζέστη και υγρασία με το που ξεμυτίσαμε από την πόρτα του αεροπλάνου, σε αντιδιαστολή με τον καιρό στην Αθήνα και Ζυρίχη (κυρίως). Και μετά από λίγη ώρα, θυμήθηκα αυτό που είχα διαβάσει επανειλημμένα εδώ, περί των ρυθμών ζωής στη χώρα αυτή. Οι βαλίτσες έβγαιναν από τον ιμάντα με το σταγονόμετρο, αν και η πτήση μας ήταν η μοναδική εκείνες τις ώρες... Αλήθεια, νόμιζα ότι ίσως κάποιος τις κουβαλούσε μία μία από το αεροπλάνο μέχρι τον έλεγχο και μετά στον ιμάντα:haha: Μη νομίσετε ότι εκνευρίστηκα, η ζωή είναι μικρή και ωραία για να σε χαλάνε κάτι τέτοια. Απλά περιμέναμε...μετά από τουλάχιστον μία ώρα να και οι δικές μας, άθικτες. Πάμε για συνάλλαγμα:cool: Χαμένος στις καινούριες εικόνες και στη σκέψη της ταχύτητας που κινείται μία βαλίτσα στο χωροχρόνο, δε μου πέρασε από το μυαλό ότι και στα ταμεία συναλλάγματος η κατάσταση θα ήταν η ίδια, μπας και στείλω τη σύζυγο νωρίτερα..Οπότε άλλη μία ώρα εκεί, έτσι για να γουστάρουμε κάνοντας χάζι με όσους σπαταλούσαν φαιά ουσία προσπαθώντας να καταλάβουν γιατί η ουρά πήγαινε τόσο αργά :) Απλά έτσι είναι, και γιατί να τρέχουν δηλαδή, να προλάβουν το μετρό, τη δουλειά, το ραντεβού, τα πάντα όλα, και στο τέλος να μην έχουν προλάβει τη ζωή την ίδια;;:)
Ταξί για το casa που είχαμε κλείσει μέσω διαδικτύου, 35 cuc έτσι για το καλωσόρισμα, μιας και η ώρα είχε περάσει και δεν μπορούσαμε να βρούμε κανένα διαθέσιμο..Καλή καρδιά.. Με μια δόση ανατριχίλας βλέποντας τη μορφή του Che στην πλατεία της Επανάστασης, άφιξη επιτέλους, κατά τις 21:00 τοπική ώρα στην Havana Vieja, μόνο ντους και ξάπλα κατευθείαν. Διαφορά ώρας βλέπετε, είπαμε να ξεκουραστούμε για να λιώσουμε στο περπάτημα (ως συνήθως) τις επόμενες τρεις μέρες.
Διαφορά ώρας είπα, ε;;:cool: Από τις 4 το ξημέρωμα στριφογυρίζαμε σαν τα φίδια, πρώτη φορά που κατάλαβα ότι το jet lag δεν είναι αστικός μύθος...χεχε! (Στην επιστροφή βέβαια το νιώσαμε πολύ πιο έντονα, πλέον διάβασα και ενημερώθηκα ότι πετώντας προς ανατολάς είναι ισχυρότερο). Κατά τις 7, αφού είχε ξημερώσει, βουρ στη βεράντα, να πάρουμε την πρώτη εικόνα, μυρωδιά Κούβας! Να σου και οι γείτονες των οικοδεσποτών μας, να μας ρωτήσουν αν θέλουμε πρωινό, μιας και οι δικοί μας είχαν πάει εκκλησία ή κάτι τέτοιο. Φυσικά είπαμε ναι,θα έτρωγα οτιδήποτε! Και να οι πρώτες μας φωτογραφίες!!! DSC01908a.jpg DSC01901a.jpg DSC01913a.jpg
Τότε ήταν που λάτρεψα αυτά τα τρομερά τροπικά φρούτα με τα οποία φτιάχνονται οι χυμοί εκεί στην Κούβα! Επί 14 μέρες φάγαμε τόσα πολλά φρούτα κάθε είδους, ώστε μετά την επιστροφή μας Ελλάδα δεν αγόρασα ούτε μπανάνα για ένα μήνα:D
Λοιπόν, δύο μέρες στην Αβάνα πέρασαν με περπάτημα στα γνωστά αξιοθέατα της πόλης, νομίζω πλέον είναι κουραστικό ίσως να λέμε ότι πήγαμε στο μουσείο της Επανάστασης κτλ κτλ.. Αν και ο καθένας μπορεί να προσθέσει μια διαφορετική οπτική ακόμα και στα ίδια πολυφωτογραφημένα μέρη :) Φυσικά την πρώτη μέρα, στην πρώτη βόλτα, την πατήσαμε σαν νέοπες στο στρατό με τον πρώτο μαυρούκο που μας πλησίασε και άρχισε το μπλα-μπλα. Βρεθήκαμε σε ένα μπαρ μέρα μεσημέρι να πίνουμε (αυτός τσάμπα, ξέχωρα την προμήθεια φαντάζομαι που θα επέστρεψε να εισπράξει) , και μετά να προσπαθεί να μας πείσει να του αγοράσουμε γάλα για τον μικρό του γιο:haha::haha:. Ευτυχώς οι απώλειες περιορίστηκαν στο ποτό, εκ των υστέρων μάθαμε από άλλους ότι παρέχεται γάλα δωρεάν για τα παιδιά μέχρι μία ηλικία. Και ότι τέλος πάντων αν του είχα αγοράσει γάλα, θα το επέστρεφε στο μαγαζί και θα έπαιρνε τα λεφτά ξανά. Αν δεν ισχύει, ας με διορθώσει κάποιος:)
Τι μας άρεσε: Η ατμόσφαιρα στο μουσείο της Επανάστασης, οι δρόμοι στην παλιά Αβάνα, το ατελείωτο περπάτημα σχεδόν παντού, οι δύο βραδιές στο La Bodeguita del Medio και οι γνωριμίες που κάναμε εκεί.. Οι απλοί άνθρωποι που μας χαμογελούσαν ανιδιοτελώς, τα αυτοκίνητα - αντίκες που εκτελούσαν δρομολόγια ταξί - λεωφορείου (όχι τα γυαλισμένα που είναι για τουρίστες, τα άλλα που βγάζουνε καυσαέριο σαν τη Χαλυβουργική) αν ήξερες πού πας και πώς να τα σταματήσεις (το μάθαμε την τελευταία μέρα και γουστάραμε τρελά!:) )
Τι δε μας άρεσε: Γενικά, επειδή είμαστε τουρίστες που θέλουμε να βιώνουμε αρκετά μια πιο γνήσια εικόνα του κάθε τόπου, μπορώ να πω ότι μας κούρασε το γεγονός κάθε ένας που ήξερε έστω και μία λέξη Αγγλικά προσπαθεί να σου πάρει λεφτά με οποιοδήποτε τρόπο. Από ένα σημείο και μετά απλά δε γυρίζαμε καν το κεφάλι, αλλά όπως και το κάνεις... Με ενόχλησε πιο πολύ ίσως, γιατί πίστευα ότι λόγω των θεωρητικών αρχών του καθεστώτος τους θα έπρεπε να διέπονται από μεγαλύτερη ανιδιοτέλεια, και όχι τέτοια "πονηριά" για να τα πάρουν με κάθε πιθανό τρόπο. Αυτό που καταλάβαμε τελικά ήταν ότι άνθρωποι που δεν ήξεραν ούτε μία λέξη σε άλλη γλώσσα και δεν είχαν επαφή με τουρίστες (ας πούμε στην περιοχή της Pilon) ήταν πολύ πιο αυθεντικοί, με αληθινό χαμόγελο και χωρίς να περιμένουν κάτι από εσένα. Κι ας είναι μεγάλη οι ανισότητα μεταξύ όσων ασχολούνται με τον τουρισμό από οποιοδήποτε πόστο σε σχέση με τους υπόλοιπους.. Τέλος πάντων, περί νοοτροπίας κτλ μπορούμε να μιλήσουμε αναλυτικά με όποιον θέλει, αναθεώρησα κατά μέρος μετά που πρόσεξα τη συμπεριφορά της πλειονότητας των "ανθρώπων του τουρισμού" εδώ στη Ρόδο, μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησης με το χώρο...άλλη κουβέντα αυτή. Για τους ίδιους λόγους μπορώ να πω ότι δε μας άρεσε η εικόνα των παραδοσιακά ντυμένων κυριών στη plaza Vieja κυρίως, με τα πούρα στο στόμα, που δεχόντουσαν φωτογράφιση μόνο κατόπιν πληρωμής και ήταν προσεκτικές στο να αποφύγουν άλλες λήψεις...χεχε! ίσως να παραέχω μεγάλες απαιτήσεις από αυτό το λαό τελικά, και να μην έπρεπε να περιμένω κάτι πολύ διαφορετικό από καπιταλιστικές χώρες με αντίστοιχης ανατροφής ανθρώπους.
Τη δεύτερη μέρα πήραμε λεωφορείο και πήγαμε στις παραλίες ανατολικά της Αβάνας, playas del este. Η πρώτη μας επαφή με Καραϊβική, τόσο διαφορετική, όμορφη, ενδιαφέρουσα.. DSC02259a.jpg DSC02298a.jpg
Είχε αρκετό αέρα και όχι ζέστη εκείνη τη μέρα, οπότε δεν κολυμπήσαμε.. χαρήκαμε την παραλία, το περπάτημα και τις καρύδες με ρούμι που πήραμε από ένα παραλιακό "μπαράκι". Καθότι πρώτη φορά σε τέτοιου είδους παραλία, νιώθαμε ευλογημένοι που η ζωή μας δίνει (ή εμείς διεκδικούμε) την ευκαιρία να βλέπουμε μέρη - κουλτούρες - διαφορετικά από τα δικά μας.
Κάπως έτσι περάσαμε εκείνες τις δύο πρώτες μέρες στην πρωτεύουσα, είδαμε ελάχιστα από τη νέα Αβάνα αλλά έτσι κι αλλιώς θα είχαμε και την τελευταία μέρα για εκείνη την πλευρά της πόλης (που τελικά μας άρεσε πιο πολύ ομολογώ). Να μερικές φωτογραφίες ακόμη από την Αβάνα, πριν ξεκινήσουμε ανυπόμονα να οδηγήσουμε σ' όλο το υπόλοιπο νησί.. DSC02110logoa.jpg DSC02095logoa.jpg DSC01930logoa.jpg DSC02026111logos.jpg DSC02045logoa.jpg DSC01919a.jpg DSC02416a.jpg
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.667
Likes
50.515
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Και ότι τέλος πάντων αν του είχα αγοράσει γάλα, θα το επέστρεφε στο μαγαζί και θα έπαιρνε τα λεφτά ξανά.Αν δεν ισχύει, ας με διορθώσει κάποιος:)
Ισχύει... κι επιπλέον θα σας είχε υπερχρεώσει και το γάλα, αφού σε συνεργασία με την ταμία του σούπερ μάρκετ θα είχε κολλήσει κάποια ετικέτα με παλαβή τιμή πάνω από την κανονική (π.χ. 25 ευρώ για ένα λίτρο γάλα)...

Κι ας είναι μεγάλη οι ανισότητα μεταξύ όσων ασχολούνται με τον τουρισμό από οποιοδήποτε πόστο σε σχέση με τους υπόλοιπους..
Ο τουρισμός όντως είναι μια επικερδής απασχόληση, αλλά ούτε κατά διάνοια η επικερδέστερη, απλά με τους εργαζόμενους στον τουρισμό έρχονται σε επαφή οι τουρίστες και αυτούς βλέπουν. Οι συμβολαιογράφοι, αεροσυνοδοί, βενζινοπώληδες, μάγειρες, εργαζόμενοι στον ΟΤΕ, στα αλιευτικά της κυβέρνησης κλπ βγάζουν αρκετά περισσότερα και σε πιο συστηματική βάση κι ας μην έχουν επαφή με κανένα τουρίστα. Αλλά ναι, οι αντιθέσεις πια οξύνονται, καθώς κυκλοφορεί όλο και περισσότερο χρήμα.

Πάρα πολύ ωραία η ιστορία σας και δεν κουράζει καθόλου, εύγε! Αναμένουμε συνέχεια.
 
Μηνύματα
1.992
Likes
6.323
Ισχύει... κι επιπλέον θα σας είχε υπερχρεώσει και το γάλα, αφού σε συνεργασία με την ταμία του σούπερ μάρκετ θα είχε κολλήσει κάποια ετικέτα με παλαβή τιμή πάνω από την κανονική (π.χ. 25 ευρώ για ένα λίτρο γάλα)...
Ήταν φτηνός ο δικός μας, ζήτησε μόνο 20 CUC για να πάρει λέει μισό κουτί γάλα σκόνη, κάτι τέτοιο κατάλαβα...:D Ευτυχώς που έγινε νωρίς στις διακοπές μας αυτό και μας άνοιξε λίγο τα μάτια, αν και κατόπιν εορτής κατάλαβα ότι και σε άλλες περιπτώσεις υπήρξε έμμεσα commision για κάποιους που μας βοήθησαν. Καλή καρδιά!
 
Μηνύματα
1.992
Likes
6.323
Pinar del Rio, Vinales
Δύο ολόκληρες μέρες μας φάνηκαν ok στην παλιά Αβάνα, περιμέναμε πώς και πώς να πάρουμε το αυτοκίνητο και να ξεχυθούμε στις λακούβες - δρόμους:haha: (όχι δρόμοι-λακούβες..) Χάρηκα κάπως που βρήκα δρόμους χειρότερους από της Ρωσίας, είναι καλό να κάνεις πάντα ένα βήμα παραπέρα:rolleyes:
Είχαμε διαλέξει να πάρουμε το αυτοκίνητο από το ξενοδοχείο Sevilla, ήταν πολύ κοντά στο μέρος που μέναμε. Υποτίθεται θα το παίρναμε στις 11....δε νομίζω να το πίστεψε κανείς...Όταν φτάσαμε στις 10:30, είδαμε κάποιους "τυχερούς" Γάλλους και Γερμανούς που είχαν κλείσει να πάρουν αυτοκίνητο στις 9...Ζονγκ!:cool: Υπήρχε απόλυτη εξειδίκευση στο γραφείο. Δύο υπάλληλοι ασχολούνταν με τα αυτοκίνητα, μία κυρία - υπόδειγμα δημοσίου υπαλλήλου ήταν για τις εκδρομές. Αφού δεν υπήρχαν εκδρομές, μόνο αρκετοί τουρίστες που περίμεναν να κάνουν τα χαρτιά για αυτοκίνητο, τι να κάνει κι αυτή...πήρε το πλεκτό της και άρχισε δουλειά, μπροστά στα μάτια μας:clap:. Οι Γερμανοί κοιτούσαν αποσβολωμένοι, εγώ κοιτούσα απλά μια γνώριμη κατάσταση.. Κάποια στιγμή ήρθε η σειρά μας (πριν του Γερμανούς μιας και αυτοί είχαν κλείσει άλλου τύπου αυτοκίνητο), κάναμε τα απαραίτητα χαρτιά, τσεκάραμε το όχημα και πλέον είχε φτάσει η ώρα που πάντα λατρεύουμε. Ελευθερία κινήσεων, αυτονομία και οδήγηση!!
Οδηγήσαμε προς Pinar del Rio για να το δούμε και μετά θα πηγαίναμε στο Vinales για να μείνουμε. Στη διαδρομή κάναμε παράκαμψη και μπήκαμε σε ένα εθνικό πάρκο, Las Terasas λέγεται η περιοχή. Όμορφη φύση, ήδη είχε αρχίσει να αλλάζει και να νιώθουμε σαν σε τροπικό δάσος. Εδώ είμασταν : DSC02543a.jpg DSC02503a.jpg DSC02549a.jpg
Φθάσαμε σχετικά κουρασμένοι και πολύ πεινασμένοι στο Pinar del Rio. Περιμέναμε στο φανάρι στο πράσινο, να κινηθούμε προς κέντρο, να παρκάρουμε για να περπατήσουμε. Νάτος ο φιλαράκος με ποδήλατο και το σχετικό ψηστήρι:) "Ελάτε να σας δείξω πού να παρκάρετε, δε θέλω λεφτά, είναι κλειστό το κέντρο" κτλ... Αφού διασφάλισα ότι δε θα ζητήσει λεφτά, μας έδειξε πού να παρκάρουμε δωρεάν, όντως προετοίμαζαν φεστιβάλ χορού στο κέντρο. Αυτός ήταν φοιτητής λέει και έπαιρνε credits στη σχολή για κάθε τουρίστα που θα πήγαινε σε φυτείες καπνού. @Yorgos , τι λες, αλήθεια ή ψέματα;; Χεχε! Τουλάχιστον, όσα κι αν πήρε από το μικρό εστιατόριο που μας πήγε να τσιμπήσουμε ή από την καπνοφυτεία, τα δούλεψε, δε ζήτησε απλά λεφτά από εμάς. Η ξενάγηση στη φυτεία καπνού από έναν φοβερά επικοινωνιακό τύπο μας άρεσε πολύ, στο τέλος υπήρχε το απαραίτητο ψήσιμο και παζάρι για να αγοράσουμε όσα πιο πολλά πούρα γίνεται. Πήραμε κάτι λίγα μόνο, αφού δεν καπνίζουμε. Αν και ομολογώ ότι μου άρεσε η αίσθηση πάρα πολύ, καμία σχέση με ό,τι τσιγάρο έχω βάλει στο στόμα μου. Στη φυτεία βασικά καταλάβαμε αρκετά για την καλλιέργεια καπνού, φτιάξανε και πούρα εκεί μπροστά μας, ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία..περιτριγυρισμένοι από κότες και γουρουνάκια κτλ, ένα ζευγάρι Ρώσων από την Αγία Πετρούπολη φαινόταν να βλέπουν τέτοια πλάσματα πρώτη φορά στη ζωή τους:lol: Στο Piral del Rio επιστρέψαμε και την επόμενη μέρα, μετά τις βόλτες στο Vinales και πριν οδηγήσουμε προς κεντρική και ανατολική Κούβα. Εδώ οι φωτογραφίες από την αποικιακού στυλ αυτή πόλη με τα όμορφα χρωματιστά κτίρια, όπως και από τη φυτεία που ξεναγηθήκαμε. DSC02605a.jpg DSC02569a.jpg DSC02588a.jpg DSC02550a.jpg DSC02828a.jpg DSC02820a.jpg
Σούρουπο πια (θυμόμουν τις συμβουλές να μην οδηγήσω νύχτα στην Κούβα), οδηγήσαμε μέχρι το Vinales. Σε μια διασταύρωση χωρίς σήμα, περιμένανε κάποιοι άλλοι νεαροί, πήραμε έναν από αυτούς στο αυτοκίνητο, τον πήγαμε μέχρι το Vinales. Εκεί μας πήγε στο εστιατόριο - μπαρ της οικογένειάς του, μας κέρασε φρέσκο χυμό ανανά και μας είπε αν θέλαμε εκδρομή με άλογα στην κοιλάδα να πάμε με τον αδερφό του. Γνωστές καταστάσεις πλέον, προσαρμοζόμασταν:D Η ατμόσφαιρα στο μικρό αυτό χωριό φαινόταν πολύ πιο ανθρώπινη από την Αβάνα..άνθρωποι στις γειτονιές κάθονταν έξω, περπατούσαν, χόρευαν, και το κυριότερο δεν ενοχλούσαν τους τουρίστες. Τουλάχιστον όχι εμάς:) Να μην ξεχάσω, δε μείναμε στο casa που είχαμε κλείσει, σε ένα διπλανό σπίτι, προσπαθούσαν να μας εξηγήσουν το λόγο στα Ισπανικά. Το προσπεράσαμε, εφόσον μας άρεσε το σπίτι και η τιμή δεν άλλαζε (αφαιρέσαμε και την προκαταβολή), όλα ok. Φάγαμε ένα απίστευτα χορταστικό βραδινό, και βγήκαμε βολτίτσα. Είχε και χορευτική βραδιά σε ένα ανοιχτό μπαρ, απολαύσαμε salsa και αφρικάνικους χορούς από γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας. Ζήλεψα που ήξερα μόνο κάτι λίγα και ντρεπόμουν να χορέψω, η δε Αλυόνα (σύζυγος) έβραζε γιατί από μικρή χορεύει πολύ καλάo_O. Με μερικά γευστικότατα cocktails το ξεπεράσαμε! Κάτι που δε μας έκανε καλή εντύπωση, οι χορευτές και τραγουδιστές κάθε λίγο και λιγάκι έρχονταν στα τραπέζια και ζητούσαν φιλοδώρημα, με διάθεση να επιμένουν μάλιστα αν δεν ήθελες να δώσεις. Αυτό γενικά είναι εκτός της δικής μου λογικής, όταν κάτι μου αρέσει και εφόσον μπορώ, κάνω την κίνηση μόνος μου (όπως αργότερα στο Trinidad..), αλλά δεν αντέχω κάποιον να ζητάει έτσι. Οπότε κι εγώ μετέτρεψα αργότερα μερικά χρήματα σε Pesos Cubanos και βρήκα την υγειά μου (αγόραζα και φρούτα από λαϊκές σε απίστευτες τιμές:) ). Το είπα κι αυτό το παράπονο..Πάμε για ύπνο, γιατί η επόμενη μέρα είχε γνωριμία με αυτή την τόσο ιδιαίτερου κάλλους κοιλάδα με τους πανέμορφους γεωλογικούς σχηματισμούς!
Είχαμε συνεννοηθεί να ξεκινήσουμε πολύ νωρίς την περιήγηση, για να έχουμε χρόνο να δούμε το Pinar del Rio λιγάκι ξανά και να οδηγήσουμε μετά μέχρι το Matanzas, για το επόμενο μέρος του ταξιδιού. Αποδείχθηκε καλή επιλογή και λόγω ζέστης, να 'μαστε λοιπόν πάνω στον Mojito και τον Pepe!!:D Τόσο όμορφο περιβάλλον, βουνά από ασβεστόλιθο που καταστρέφονται με το πέρασμα του χρόνου, οργιώδης βλάστηση, φυτείες καπνού και καφέ, μικρές και μεγάλες σπηλιές. Ξέραμε για ένα μεγάλο σπήλαιο που κάνεις και βαρκάδα, αλλά επιλέξαμε και λόγω χρόνου να περπατήσουμε σε ένα μικρότερο, με πολύ στενά περάσματα. Φοβερή είσοδος! DSC02711a.jpg DSC02714a.jpg DSC02707a.jpg
Αφού κάναμε και στάση για κερασμένο cocktail μέσα σε ποτήρι από ζαχαροκάλαμο με καλαμάκι από ζαχαροκάλαμο και κομμάτι ζαχαροκάλαμο για να πιπιλίζεις, πήραμε και καφέ σε κόκκους, ταλαιπωρήσαμε κι άλλο τα ήδη κατακαημένα αλογάκια μας (φαινόταν τόσο αδύναμα και κακοταϊσμένα..), μετά από τέσσερις ώρες τελειώσαμε και ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε το Vinales. Δώσαμε και κάτι από τα ρούχα στο παλικάρι που μας έκανε την ξενάγηση (να αρχίσει να αδειάζει η μία βαλίτσα, αυτά που είχαμε πάρει για να δώσουμε σε ανθρώπους εκεί ήταν πιο πολλά από τα δικά μας,χεχε!) Ξαναπεράσαμε μια βόλτα από το Pinar del Rio και μετά μπήκαμε στην Autopista (XOXO!!:xalara:) με προορισμό το Matanzas. Σταματήσαμε βέβαια για να δούμε και την περιοχή - χωριό Soroa, έξω από την Αβάνα πήραμε ωτοστόπ μία κοπέλα και φτάσαμε βραδάκι στον προορισμό μας.
Να σας πω, για όσους δεν το γνωρίζουν, ότι το ωτοστόπ είναι τόσο μα τόσο δημοφιλές στην Κούβα! Στην αρχή το σκεφτόμασταν, κατόπιν οι αναστολές περάσανε και παίρναμε κόσμο και κοσμάκη, αστυνομικούς (!), φοιτητές, οποιονδήποτε!! Τις τελευταίες μέρες αποφασίσαμε ότι θα το περιορίσουμε γιατί ήταν κάπως δεσμευτικό στο να σταματάμε κάθε λίγο για φωτογραφίες έχοντας πάρει και κάποιον μαζί μας.. Να μερικές φωτογραφίες από Vinales.. Η συνέχεια περιλαμβάνει Varadero (γι' αυτό επιλέξαμε Matanzas για διαμονή) και μετά Cienfuegos και Trinidad...Συνεχίζουμε, γνωρίζουμε όλο και πιο πολλές πλευρές του νησιού, ντόπιους, μέρη....το χαιρόμασταν όλο και πιο πολύ! DSC02740logoa.jpg DSC02624a.jpg DSC02808a.jpg DSC02791a.jpg DSC02742a.jpg DSC02795a.jpg DSC02775a.jpg DSC02659a.jpg
 

James

Member
Μηνύματα
1.001
Likes
5.328
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Ποοοο ρε αδερφέ! Τι μου θύμισες...Πολύ ωραίες εικόνες που θα θυμάμαι για πάντα...
Μα καλά, pina colada δεν ήπιατε στο Βινιάλες στην βραχογραφία??? Θα σε μαλώσω!

Υ.Γ. Αναφέρεις νομίζω στην αρχή την όψη του Τσε στην πλατεία Ελευθερίας. Είναι Επανάστασης (σπασικλάκι).
Συνέχισε την πολύ ωραία ιστορία!!!
 
Μηνύματα
1.992
Likes
6.323
Ποοοο ρε αδερφέ! Τι μου θύμισες...Πολύ ωραίες εικόνες που θα θυμάμαι για πάντα...
Μα καλά, pina colada δεν ήπιατε στο Βινιάλες στην βραχογραφία??? Θα σε μαλώσω!

Υ.Γ. Αναφέρεις νομίζω στην αρχή την όψη του Τσε στην πλατεία Ελευθερίας. Είναι Επανάστασης (σπασικλάκι).
Συνέχισε την πολύ ωραία ιστορία!!!
Αν σου πω ότι δεν πήγαμε στη βραχογραφία;; Χοχο...μη ρωτήσεις γιατί, αλλά βραχογραφία δεν είδα..οπότε πίναμε pina colada οπουδήποτε αλλού εκτός από εκεί. Ίσως την επόμενη φορά;)
Πλατεία Ελευθερίας έγραψα ο μακάκας...άιντε άιντε...ντροπή..κάτσε να το αλλάξω, και ίσως μετά και από αυτό αποφασίσω να τα γράφω κι εγώ στο word και να τα τσεκάρω πριν τα δημοσιεύω:icon_redface::icon_redface:
 

Action

Member
Μηνύματα
117
Likes
411
Ταξίδι-Όνειρο
Γαλλική Πολυνησία
Πολύ όμορφες φωτογραφίες! Και σας ζηλεύω, τόσο γιατί κινηθηκατε μόνοι σας όπου σας άρεσε βλέποντας όσα περισσότερα γινόταν από το νησί και όχι μόνο τα τουριστικά, όσο και για τα φρούτα τα οποία εγώ είχα στερηθεί δυστυχώς. Σε κάποιο ξενοδοχείο βρήκα μπανάνες και όχι μόνο έφαγα επιτόπου αλλά πήρα και μαζί μου και κάπου αλλού που σερβιριστηκαμε παπαγια επιτέλους πλυμενη όπως έπρεπε και καθαρισμενη (να φανταστείς τσίμπησα δύο κομμάτια πριν προλάβει το πιάτο να ακουμπήσει στο τραπέζι, στον αέρα). Αλλά λίγη ήταν η χαρά μου κι εκεί. Ήρθε ο Γιώργος πάνω από το κεφάλι μου, μου λέει""ει εσύ, όχι άλλο από αυτό λειτουργεί σα το ακτινιδιο" μου κόπηκε ο βήχας νωρίς νωρίς, και ότι είχα καταχαρει. Φαίνεται πως περάσατε υπέροχα! Μπράβο μπράβο!
 
Μηνύματα
1.992
Likes
6.323
κάπου αλλού που σερβιριστηκαμε παπαγια επιτέλους πλυμενη όπως έπρεπε και καθαρισμενη (να φανταστείς τσίμπησα δύο κομμάτια πριν προλάβει το πιάτο να ακουμπήσει στο τραπέζι, στον αέρα). Αλλά λίγη ήταν η χαρά μου κι εκεί. Ήρθε ο Γιώργος πάνω από το κεφάλι μου, μου λέει""ει εσύ, όχι άλλο από αυτό λειτουργεί σα το ακτινιδιο" μου κόπηκε ο βήχας νωρίς νωρίς, και ότι είχα καταχαρει.
Είχα κάποια ψιλοπροβλήματα με το στομάχι πριν πάμε Κούβα, πέρασα από το γιατρό και πήρα κάτι χάπια μαζί μου..οπότε λειτούργησαν αυτά σαν κυδώνια (!), και έτρωγα-έπινα παπάγια (φρουταμπόμπα για τους ντόπιους χεχε), γκουαγιάβα (ΕΡΩΤΑΣ!) και μαμέι σαν να μην υπάρχει αύριο:D:D
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.201
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Ααααχ ιστορία από την αιώνια αγαπημένη Κούβα και μάλιστα καλογραμμένη! Πολύ ενδιαφέρον και άμεση διήγηση... Περιμένω κι εγώ τη συνέχεια!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.195
Μηνύματα
883.535
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom