Τουρκία Κωνσταντινούπολη, επιτέλους!

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία

Εισαγωγή - Γενικές πληροφορίες

Το ταξίδι στην Πόλη ήταν ένα από αυτά τα ταξίδια που πάντα ήθελα να κάνω αλλά πάντοτε ανέβαλα. Η δικαιολογία κλασική: «Έλα μωρέ, δίπλα είναι η Πόλη, θα πάω την επόμενη φορά».

Ωστόσο αυτή τη φορά σκέφτηκα να ακολουθήσω την προτροπή του Josh Billings:
"Μην αναβάλλεις για αύριο αυτό που μπορείς να απολαύσεις σήμερα".
Η παρέα παρέμενε αναποφάσιστη, αλλά εγώ ήμουν ανένδοτος. Ή τώρα ή ποτέ!

Θεωρητικά, η εποχή δεν ήταν ιδανική (3 με 8 Γενάρη του 2023) καθώς την ίδια περίοδο, την προηγούμενη χρονιά, η Πόλη είχε σκεπαστεί με πολύ χιόνι και το αεροδρόμιο της είχε κλείσει, αλλά ο κοινός διαθέσιμος χρόνος της παρέας ήταν πολύ συγκεκριμένος. Ευτυχώς που η τύχη, για μια ακόμη φορά, ήταν με το μέρος μας και ο καιρός που βρήκαμε τελικά ήταν σχεδόν ανοιξιάτικος.

Τα εισιτήρια βγήκαν με καθυστέρηση, αρκετά τσιμπημένα δυστυχώς (218€ το άτομο) ενώ κλείστηκε το διαμέρισμα Meroddi Galata Flats της ομώνυμης αλυσίδας, κοντά στον πύργο του Γαλατά, αφού φυσικά συμβουλεύτηκα τους «ειδικούς Κωνσταντινουπολιτολόγους» του travestories, κυρίως όσον αφορά την περιοχή.

Σε όλη την διαμονή μας εκεί χρησιμοποιήσαμε την κάρτα της Revolut για συναλλαγές αλλά και αναλήψεις μετρητών. Η ανάληψη μετρητών έγινε από ΑΤΜ’s της τράπεζας Ziraat Bankası χωρίς προμήθεια. Την περίοδο που ταξιδέψαμε η ισοτιμία ήταν 1 TL = 5 λεπτά του Ευρώ ή 1 € = 19,8 TL.

Για internet χρησιμοποίησα esim από την airalo με 12 € για 5 GB ενώ αγοράστηκε από την παρέα κάρτα sim από Turkcell και το πακέτο Tourist Welcome Pack που προσέφερε 20GB internet και 200 λεπτά ομιλίας (μόνο σε τούρκικα νούμερα). Το κόστος ήταν κανονικά περίπου στα 20 € αλλά επειδή κάναμε το σφάλμα να την αγοράσουμε από το αεροδρόμιο «φάγαμε» καπέλο άλλα 17€ περίπου.

Για τις μετακινήσεις μας χρησιμοποιήσαμε την Istanbulkart με κόστος αγοράς της κάρτας στα 50 TL.

Υπήρχε διαθέσιμη επιπλέον η Istanbul City Card (ή Istanbul Transportation Card), απεριορίστων διαδρομών, αλλά δεν την επιλέξαμε γιατί για να συμφέρει θα έπρεπε να παίρναμε τουλάχιστον 9 ΜΜΜ την ημέρα.

Για την είσοδο μας σε αξιοθέατα και μουσεία πήραμε την Museum Pass Istanbul (Museum Pass İstanbul Mobil), κάρτα με διάρκεια 5 ημέρες (από την πρώτη χρήση) και κόστος 700 TL (σήμερα, μετά από μόλις 9 μήνες στις 2250 TL!!!). Προσέφερε δωρεάν είσοδο στα εξής:
  1. Galata Tower Museum
  2. Topkapi Palace (including the Harem)
  3. Istanbul Archaeological Museums
  4. Hagia Irene Monument Museum
  5. Great Palace Mosaic Museum
  6. Turkish and Islamic Arts Museum
  7. Rumeli Fortress Museum
  8. Istanbul Museum of the History of Science and Technology in Islam
  9. Galata Mevlevi Lodge Museum
  10. Yıldız Palace Museum
  11. Fethiye Museum
Η κάρτα διατίθεται στα 7 πρώτα από τα προαναφερθέντα Μουσεία

Την περίοδο που την αγοράσαμε συνέφερε καθώς το εισιτήριο μόνο για το Τοπ Καπί με το χαρέμι και την Αγία Ειρήνη κόστιζε 650 TL. Συνέφερε επιπλέον γιατί γλίτωνες μεγάλες ουρές στα κατά τόπους εκδοτήρια.

 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ημέρα 1η - Άφιξη, Istiklal, Galata

Αναχωρήσαμε από την Αθήνα το πρωί, χωρίς απρόοπτα και φτάσαμε στο νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης λίγο πριν τις 11:00 τοπική ώρα. Το αεροδρόμιο μας φάνηκε τεράστιο. Περπατούσαμε αρκετή ώρα και δεν φαινόταν άκρη!

IMG_20230103_104318.jpg


Αφού τελειώσαμε τα διαδικαστικά της εισόδου στη χώρα, βγάλαμε τα πρώτα τοπικά χρήματα (λίρες να δουν τα μάτια σου), αγοράσαμε μια τοπική sim και ψάξαμε το σημείο που αναχωρούσαν τα λεωφορεία της Havaist για να πάμε στο κέντρο της πόλης.

Βρήκαμε το κιόσκι της εταιρείας και μας είπαν πως δεν δέχονται κάρτα οπότε βγάλαμε τα εισιτήρια μας απ’ ευθείας από τον οδηγό που είχε POS. Η γραμμή HVIST-16 με κόστος 67TL το άτομο, μας πήγε στην πλατεία Ταξίμ σε περίπου 45 λεπτά, μέσω μιας σχετικά αδιάφορης διαδρομής.

Η πρώτη επαφή με την ξακουστή πλατεία δεν μας ενθουσίασε. Όχι ότι είναι αδιάφορη αλλά όταν ακούς τόσα και τόσα στην διάρκεια των χρόνων περιμένεις κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αλλά δεν… Το είχε πει και ο George Eliot: "Τίποτε δεν είναι τόσο καλό όσο φαίνεται από πριν".

20230103_130959.jpg


Γρήγορα μπήκαμε στο σταθμό μετρό της πλατείας, βγάλαμε και φορτίσαμε την Istanbulkart με την βοήθεια των πολύ ευγενικών περαστικών στα μηχανήματα του σταθμού και μετά από μια μόλις στάση κατεβήκαμε στο Şişhane. Βγαίνοντας στην επιφάνεια αντικρίσαμε το κτίριο του δημαρχείο του Beyoglu και λίγο πιο πέρα το συμπαθέστατο Books Coffee (Kırmızı Kedi Pera) που έμελλε να γίνει το καθημερινό μας στέκι για καφεδάκι και πρωινό.

20230103_133731.jpg

20230103_133909.jpg


Από εκεί ήταν πια κοντά το ξενοδοχείο Meroddi Bağdatlıyan Hotel όπου είχαμε ενημερωθεί ότι θα κάναμε check in.

Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν οι νεαροί ρεσεψιονίστ, πολύ εξυπηρετικοί και ευγενείς που μας «αποκάλυψαν» πως το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει βρισκόταν στον 6ο όροφο ενός κτιρίου χωρίς ασανσέρ!!! Τρόμος! Δεν είμαστε για τέτοια σπορ! ή τουλάχιστον όχι όλοι από εμάς. Ευτυχώς οι ρεσεψιονίστ γρήγορα μας έδωσαν την εναλλακτική να μείνουμε σε 2 δωμάτια του ξενοδοχείου που βρισκόμασταν χωρίς αλλαγή στην τιμή ενώ επιπλέον μας προσέφεραν και ένα δωρεάν πρωινό. Στην διάρκεια των συζητήσεων ανακαλύψαμε πως 2 από τους νεαρούς κατάγονταν από την Θεσσαλονίκη ενώ αντίστοιχα 2 από την παρέα μας κατάγονται από περιοχές της σημερινής Τουρκίας. Αυτά κάνουν οι ανταλλαγές πληθυσμών…

Βολευτήκαμε στα συμπαθή δωμάτια του ξενοδοχείου και βγήκαμε για την πρώτη μας βόλτα στην περιοχή.

Ανηφορίσαμε προς την βάση της Istiklal, την περίφημη Μεγάλη Οδό του Πέρα, και αμέσως πέσαμε πάνω στο παλιό, τουριστικό τραμ που την διασχίζει.

20230103_145307.jpg


Περπατήσαμε λίγο στο κάτω μέρος της οδού, χωθήκαμε στα κάθετα στενά και βγάλαμε τις πρώτες μας φωτογραφίες. Επιπλέον εντοπίσαμε ένα αίθριο στη περιοχή με καφέ, εστιατόρια και μπαράκια ένα εκ των οποίων ήταν η Ιρλανδέζικη παμπ (Celtic Irish Pub) και την βάλαμε “σημάδι” για την βραδυνή μας έξοδο.

IMG_20230103_155441.jpg

20230103_145738.jpg

20230103_150625.jpg


Η ώρα είχε περάσει και η πείνα είχε αρχίσει. Σαν εκπαιδευμένα λαγωνικά ξετρυπώσαμε γρήγορα ένα από τα πολλά κλασικά μαγειρεία της πόλης (Armada Restaurant) για το πρώτο μας πολίτικο γεύμα. Νόστιμο φαγητό, ιδιαίτερα οικονομικό με μόνο πρόβλημα την έλλειψη αλκοολούχων που δεν συνηθίζεται να σερβίρονται σε τέτοιου είδους εστιατόρια.

Στη συνέχεια γυρίσαμε προς τα πίσω και μέσα από τα στενά που ήταν κάτω από την Istiklal, κατευθυνθήκαμε προς τον πύργο του Γαλατά. Όμορφα δρομάκια, γεμάτα μικρομάγαζα, τουριστικά και μη, από σουβενιράδικα, μίνι μάρκετ αλλά και οργανοπωλεία, τσαγκάρικα κλπ.

IMG_20230103_161252.jpg

IMG_20230103_161238.jpg


Σε λίγο φτάσαμε στο πύργο του Γαλατά που έτσι κι αλλιώς η επιβλητική του παρουσία ήταν φανερή ήδη από μακριά. Τόσο τα γύρω στενά όσο και η μικρή πλατεία στην βάση του Πύργου ήταν γεμάτα από κόσμο,κατα κύριο λόγο τουρίστες. Η ουρά για να βγάλεις εισιτήρια αν ήθελες να μπεις στον Πύργο, μεγάλη, οπότε αποφασίσαμε να αναβάλουμε την επίσκεψη για άλλη ημέρα.

IMG_1724.JPG

20230103_181108.jpg


Χαζέψαμε λίγο τις βιτρίνες των μαγαζιών, αλλά τελικά την προσοχή μας τράβηξαν κυρίως αυτές των ζαχαροπλαστείων με την μεγάλη ποικιλία ανατολίτικων αλλά και ευρωπαϊκών γλυκών.

20230103_150401.jpg


Δεν αργήσαμε να εντοπίσουμε ένα από αυτά (Viyana Kahvesi) που εκτός των γλυκών διέθετε όμορφο χώρο και μπήκαμε για τις απαραίτητες δοκιμές αλλά και για ένα τονωτικό καφεδάκι. Πήραμε τα πρώτα ανατολίτικα σιροπιαστά ενώ στην Ε.Ε. “γυάλισε” το San Sebastian, ένα είδος ψημένου cheececake, που ομολογουμένως ήταν φανταστικό.

IMG_20230103_170255.jpg


Στην επιστροφή μας για το ξενοδοχείο εντοπίσαμε ένα ακόμη ζαχαροπλαστείο που ήταν εξειδικευμένο στα Pasteis de Nata, αγαπημένα όλης της παρέας από το παλαιότερο, κοινό μας ταξίδι στην Πορτογαλία. Κι έτσι μπήκε κι αυτό στην λίστα των προσεχώς…

Η κούραση της πρώτης μέρας μας “ανάγκασε” να ανέβουμε στα δωμάτια μας για λίγη ανάπαυλα. Για τις Ε.Ε. και Ε.Κ. η λίγη ξεκούραση έγινε πολύ. Με λίγα λόγια “ξεράθηκαν” μέχρι το άλλο πρωί. Εγώ όμως και ο Α.Μ είχαμε “υποχρέωση” να επισκεφτούμε την Ιρλανδέζικη παμπ που είχαμε δει νωρίτερα ώστε να εγκαινιάσουμε όπως πρέπει το ταξίδι μας. Κι έτσι με ωραία, ροκ μουσικούλα, μπυρίτσες και συνοδευτικά κλείσαμε την πρώτη μας μέρα στην Πόλη.

IMG_1727.JPG
 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Τώρα κοστίζει 136 λίρες με το εύρω να είναι στις 30 λίρες περίπου.
Τρελός πληθωρισμός! Κοιτάζω τις τιμές ξανά τώρα που γράφω και έχω πάθει πλάκα με τις τρελές αυξήσεις μέσα σε μόλις 10 μήνες. Φαντάσου για τους ντόπιους τι σημαίνουν τέτοιες αυξήσεις.
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ημέρα 2η - Sultanahmet, Ιππόδρομος Ιουστινιανού, Τοπ Καπί

Φρέσκοι και ξεκούραστοι μετά από έναν καλό ύπνο πήγαμε για καφεδάκι και πρωινό στο γειτονικό Books Coffee. Η ωραία ατμόσφαιρά του ήταν πολύ χαλαρωτική και μείναμε αρκετή ώρα εκεί αλλά κάποια στιγμή το πήραμε απόφαση και ξεκινήσαμε.

Κατευθυνθήκαμε προς τον πύργο του Γαλατά διαπιστώνοντας πως εκείνη την ώρα δεν υπήρχε πολύς κόσμος στην περιοχή, οπότε προσέξαμε με μεγαλύτερη άνεση όσα μας είχαν διαφύγει, όπως για παράδειγμα την όμορφη κρήνη (Bereketzade Fountain) που υπήρχε εκεί δίπλα,

20230104_115624.jpg


και την γενναία γάτα που είχε αράξει δίπλα στο μεγάλο, πέτρινο σκύλο.

IMG_20230104_115822.jpg


Περάσαμε πίσω από τον πύργο και ξεκινήσαμε να κατεβαίνουμε μέσα από τα πολύ κατηφορικά στενά προς την ακτή του Βοσπόρου, στην περιοχή του Karaköy. Συνειδητοποιήσαμε γρήγορα την φύση αυτής της πόλης που είναι γεμάτη απότομους λόφους και έντονες ανηφόρες.

IMG_20230104_121732.jpg


Στο τέλος της κατηφόρας βρεθήκαμε ακριβώς στην γωνία του Βοσπόρου με τον Κεράτιο κόλπο και στην στάση του τραμ Τ1. Το υπερσύγχρονο τραμ ήρθε γρήγορα και σε λίγο διασχίζαμε την γέφυρα του Γαλατά με κατεύθυνση την κύρια περιοχή των αξιοθεάτων της Πόλης, το Σουλτάν Αχμέτ. Μετρήσαμε 4 στάσεις για να φτάσουμε στη στάση Sultanahmet και να αντικρύσουμε το μικρό τζαμί Firuz Ağa.

20230104_124357.jpg


Βολτάραμε για λίγο στους πάγκους των πλανόδιων εκεί δίπλα και πήραμε 2-3 simit και λίγα κάστανα. Νηστικούς δεν μας έλεγες αλλά έπρεπε να δοκιμάσουμε τα διάσημα κουλούρια της πόλης που όμως αποδείχτηκαν κατώτερα των αντίστοιχων Θεσσαλονικιών.

Συνεχίσαμε φτάνοντας στις παρυφές της πλατείας Σουλτάν Αχμέτ που στους βυζαντινούς χρόνους ήταν ο Ιπποδρομος του Ιουστινιανού. Το πρώτο πράγμα που συναντήσαμε ήταν το γερμανικό συντριβάνι (Alman Çeşmesi).

IMG_20230104_125358.jpg

IMG_20230104_131659.jpg


Περπατήσαμε κατά μήκος του ιπποδρόμου δίπλα στον οβελίσκο του Θεοδοσίου, στην πραγματικότητα έναν αιγυπτιακό οβελίσκο με την βάση του να είναι φιλοτεχνημένη με βυζαντινά γλυπτά.

20230104_125951.jpg

20230104_130140.jpg


Δίπλα ακριβώς βρίσκεται η κολώνα των φιδιών, ότι έχει απομείνει δηλαδή. Μεταφέρθηκε εδώ από τους Δελφούς που βρισκόταν αρχικά, στην διάρκεια της βασιλείας του Κωνσταντίνου του Μεγάλου και πρόκειται για αφιέρωμα στην νίκη των αρχαίων Ελλήνων επί των Περσών, στις Πλαταιές.

IMG_20230104_130245.jpg


Στο τέλος της πλατείας είδαμε και την πέτρινη στήλη του Κωνσταντίνου Ζ´ του πορφυρογέννητου.

IMG_20230104_130437.jpg


Ενώ περπατούσαμε κατά μήκος της πλατείας βρισκόμασταν παράλληλα στο πλάι του γιγάντιου Μπλε Τζαμιού (Sultanahmet Camii) και το παρατηρήσαμε αρκετά καλά τραβώντας και ανάλογεςφωτογραφίες. Δεν μας έκανε όμως ιδιαίτερη αίσθηση και αποφασίσαμε να μην μπούμε μέσα. Εκείνη την ώρα μάλιστα είχε αρχίσει να ακούγεται από τα ηχεία του τζαμιού το κάλεσμα για την προσευχή και μάλλον θα υπήρχε μια δυσκολία στην πρόσβαση.

20230104_130206.jpg

IMG_20230104_131837.jpg


Εξάλλου ήδη τα βλέμματά μας ήταν στραμμένα προς την Αγιά Σοφιά που πραγματικά δεσπόζει στην περιοχή και η οποία μας “προσκαλούσε”. Φτάσαμε στην πλατεία μπροστά στον ναό και είδαμε πως η ουρά για να μπεις μέσα κάλυπτε την μισή σχεδόν πλατεία. Θεωρήσαμε πως παραείναι μεγάλη και είπαμε να αναβάλουμε την επίσκεψη για άλλη ώρα ή μέρα. Που να ξέραμε πως αυτή ήταν η μικρότερη ουρά που θα βλέπαμε όλες αυτές τις ημέρες… Πάντως τραβήξαμε άπειρες φωτογραφίες από όλες τις πλευρές του ναού και με τα διάφορα αρχιτεκτονικά στοιχεία του.

IMG_20230104_132122.jpg

20230104_132438.jpg

IMG_20230104_134432.jpg


Ακολούθως κατευθυνθήκαμε προς την άκρη της πλατείας όπου βρίσκονταν τα εκδοτήρια της κάρτας Museum Pass Istanbul που εκείνη την ώρα είχε ελάχιστο κόσμο. Βγάλαμε τις κάρτες μας και συνεχίσαμε στο πλάι της Αγια Σοφιάς κινούμενοι προς την είσοδο του Τοπ Καπί.

IMG_20230104_133201.jpg


Στην πύλη που συναντήσαμε περάσαμε τον πρώτο έλεγχο αεροπορικού τύπου που τελικά διαπιστώσαμε πως υπάρχει σε κάθε σημαντικό αξιοθέατο της πόλης. Λίγο πριν την είσοδο είδαμε επιπλέον το συντριβάνι του Sultan Ahmed του III.

IMG_20230104_135002.jpg

IMG_20230104_134353.jpg


Περάσαμε την πύλη και βρεθήκαμε σ’ ένα πάρκο κατευθυνόμενοι αρχικά προς την Αγία Ειρήνη (330 μΧ επί Κωνσταντίνου του Μεγάλου), την δεύτερη μεγαλύτερη εκκλησία της πόλης μετά την Αγιά Σοφιά. Λίγοι επισκέπτες την είχαν προτιμήσει οπότε μπήκαμε μέσα πολύ γρήγορα. Διαπιστώσαμε αμέσως πως η εκκλησία (που διετέλεσε για πολλά χρόνια ως αποθήκη όπλων και πυρομαχικών) είναι κακοσυντηρημένη και με πάρα πολλές ζημιές. Ένα μεγάλο δίχτυ κάλυπτε το πάνω μέρος του ναού μάλλον για προστασία από τα άπειρα περιστέρια που μπαινόβγαιναν από τα σπασμένα παράθυρα του ναού.

20230104_135308.jpg

IMG_20230104_135934.jpg

IMG_20230104_135914.jpg


Δεν μείναμε πολύ και σε λίγο συνεχίσαμε προς το παλάτι του Τοπ Καπί (του σουλτάνου Μεχμέτ του ΙΙ - κατασκευάστηκε το 1460). Στην επόμενη πύλη περάσαμε νέο έλεγχο και βγήκαμε στον περιποιημένο προαύλιο χώρο του παλατιού.

IMG_20230104_140937.jpg

20230104_141346.jpg


Μπήκαμε στο εσωτερικό του κυρίως κτιρίου ξεκινώντας από τα δωμάτια του χαρεμιού. Αρχίσαμε να περιηγούμαστε στο δαιδαλώδες κτίριο και πολύ γρήγορα χαθήκαμε μεταξύ μας.

Τα πολυτελή δωμάτια και διαμερίσματα διαδέχονταν το ένα το άλλο και πραγματικά δεν μπορούσα να αποφασίσω ποιο είναι το πιο ωραίο.

20230104_142550.jpg

20230104_142649.jpg

IMG_20230104_143013.jpg

IMG_20230104_143025.jpg

20230104_143608.jpg


Κατά διαστήματα περνούσα από διάφορες αυλές και εσωτερικά αίθρια βλέποντας επιπλέον το εξωτερικό του κτιρίου με τα χαγιάτια να κρέμονται πάνω από το κεφάλι μου.

IMG_1728.JPG

IMG_20230104_143132.jpg

IMG_1751.JPG


Αλλάζοντας αίθουσες και κτίρια συχνά - πυκνά συναντούσα περίτεχνες πόρτες και πύλες όμορφα διακοσμημένες.

IMG_20230104_142618.jpg

IMG_1743.JPG

IMG_1734.JPG

IMG_1736.JPG


Εξαιρετικά εντυπωσιακά ήταν και τα αραβικού τύπου πλακάκια και οι τοιχογραφίες διάφορων στυλ, οθωμανικές κυρίως αλλά και κάποιες που έμοιαζαν αναγεννησιακές.

IMG_1735.JPG

IMG_1745.JPG

IMG_1739.JPG


Σε διάφορα σημεία υπήρχαν περίτεχνες κρήνες όπως φυσικά και μεγάλα χαλιά αλλά και πλουμιστά τζάκια.

20230104_144422.jpg

20230104_142749.jpg

IMG_20230104_143558.jpg

IMG_1738.JPG


Δεν θα μπορούσαν βέβαια να λείψουν τα δωμάτια της καθημερινής χρήσης όπως οι κουζίνες και διάφορα σχετικά σκεύη αλλά και ναργιλέδες κι άλλα είδη καπνιστού. Ε ρε μεράκια που είχαν οι σουλτάνοι…

IMG_20230104_143730.jpg

20230104_152838.jpg

20230104_153217.jpg


Μέχρι και τις τούρκικες τουαλέτες είδα που φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν για ευνόητους λόγους.

IMG_1741.JPG


Το μόνο που με απογοήτευσε ήταν τα φτωχής ποιότητας διοράματα, σε φυσικό μέγεθος, που αναπαριστούσαν διάφορες σκηνές από την ζωή στο παλάτι και τα οποία τα βρήκα μάλλον χοντροκομμένα.

IMG_1729.JPG

20230104_144659.jpg


Κάποια στιγμή ωστόσο βγήκα και στις αυλές και τους κήπους που προσέφεραν όμορφη θέα είτε προς το Karaköy και τον Galata είτε προς τον Βόσπορο και την σύγχρονη πόλη. Η βαριά συννεφιά και η υγρασία παρόλο που προσέθεταν στην ατμοσφαιρικότητα των εικόνων δεν επέτρεψαν φωτεινότερες φωτογραφίες.

20230104_143245.jpg

IMG_1756.JPG

IMG_1758.JPG


Το Τοπ Καπί πραγματικά έκανε σε όλους μεγάλη εντύπωση και του αφιερώσαμε πολλές ώρες και πάνω από 150 φωτογραφίες . Κάποια στιγμή όμως άρχισε να τελειώνει και η ενέργεια μας, πόδια και μέση να πονούν, ενώ το στομάχι άρχισε τις διαμαρτυρίες. Βγήκαμε από την πύλη του παλατιού χωρίς να έχουμε δει όλους τους χώρους του τελικά αλλά πολύ ικανοποιημένοι από την επίσκεψή μας και κατευθυνθήκαμε προς την περιοχή κοντά στην στάση του τραμ Sultanahmet για βρούμε που θα τσιμπήσουμε κάτι.

Μπήκαμε στα στενάκια της περιοχής που ήταν γεμάτα με άπειρα μαγαζιά, τελείως τουριστικά. Δεν ενθουσιαστήκαμε με την εικόνα τους αλλά καταλήξαμε σ’ένα, λίγο πιο απμερο από τα υπόλοιπα, που μας φάνηκε πιο συμπαθές (Las Tapas Restaurant). Παραγείλαμε κλασικά πολίτικα εδέσματα (χιουνκάρ μπεγιεντι, κεμπάπια κλπ), τις μπυρίτσες μας φυσικά (Efes) και τελικά καλοφάγαμε. Η “λυπητερή” στο τέλος βέβαια ήταν τσιμπημένη αλλά τουλάχιστον το ευχαριστηθήκαμε.

20230104_170725.jpg

20230104_170729.jpg


Η επιστροφή στο ξενοδοχείο μας έγινε πάλι με το τραμ Τ1 αλλά δεν υπήρχε περίπτωση ν’ ανέβουμε όλη αυτή την ανηφόρα με τα πόδια οπότε χρησιμοποιήσαμε για πρώτη φορά (από τις πολλές που ακολούθησαν) το πολύ βολικό Tunel F2, ένα τελεφερίκ σε σιδηροτροχιές, που συνδέει το Karaköy με το Beyoğlu.

IMG_20230108_132743.jpg

IMG_20230104_184726.jpg


Μετά την απαραίτητη χαλάρωση στα δωμάτιά μας βγήκαμε για ποτό σ’ ένα συμπαθές μπαράκι, στα στενά κοντά στην Istiklal, στο FredBarİstanbul, αυτοί την φορά όλοι μαζί…. Το είχαμε “σταμπάρει” την προηγούμενη βραδιά κυρίως για την μουσική που έπαιζε αλλά την συγκεκριμμένη μέρα είχε αλλάξει τις μουσικές του επιλογές σε πιο ποπ. Έτσι τελικά δεν μείναμε όσο θα θέλαμε, ήπιαμε 1-2 ποτάκια και σύντομα επιστρέψαμε πάλι στην βάση μας.
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ημέρα 3 – Αγιά Σοφιά, Βόσπορος, Αιγυπτιακή αγορά

Αυτή την φορά κατεβήκαμε με τα πόδια από την πλευρά του σταθμού μετρό Şişhane προς τον Κεράτιο και η κατηφόρα μας φάνηκε πιο ομαλή. Μύθος… Δεν θα το ξανακάναμε.

Περάσαμε πάλι στο Sultanahmet σχετικά νωρίς με σκοπό αυτό το πρωινό να μπούμε στην Αγιά Σοφιά χωρίς πολύ αναμονή. Κούνια που μας κούναγε…

IMG_20230105_121506.jpg


Είδαμε την τεράστια ουρά από μακριά και η Ε.Ε. άμεσα αρνήθηκε να σταθεί τόση ώρα όρθια. Οι υπόλοιποι 3, θαρραλέοι κι αποφασισμένοι, μπήκαμε στο τέλος της ουράς και κάναμε υπομονή. Παραδόξως σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα φτάσαμε στην είσοδο και περάσαμε έναν ακόμη σχετικά αυστηρό έλεγχο για την είσοδό στο ναό. Στον περιβάλλοντα χώρο μας περίμενε ένα ακόμη σιντριβάνι (III. Ahmet Fountain) καθώς και κάμποσες στημένες κολώνες, προερχόμενες από άγνωστα, σε μένα, κτίσματα.

IMG_20230105_130421.jpg

20230105_130700.jpg


Η Ε.Κ. φόρεσε την κουκούλα του μπουφάν της εν είδη μαντηλιού φέρνοντας περισσότερο σε εσκιμώο της Ανταρκτικής παρά σε ταπεινό προσκυνητή και μπήκαμε στο μακρόστενο προθάλαμο. Θαυμάσαμε τις τοιχογραφίες στις οροφές αλλά και το περίφημο ψηφιδωτό της βρεφοκρατούσας που πλαισιώνεται από τους αυτοκράτορες Κωνσταντίνο και Ιουστινιανό πριν βγάλουμε τα παπούτσια μας για να μπούμε στον κυρίως ναό.

IMG_1760.JPG

IMG_20230105_132720.jpg


Με την είσοδο μας, αμέσως τράβηξε την προσοχή μας ο περίφημος, τεράστιος τρούλος του ναού που στέκεται αιώνες τώρα, παρόλη την φθορά του χρόνου.

IMG_1761.JPG


Το ίδιο εντυπωσιακός ήταν κι ο θόλος πάνω από το ιερό.

IMG_1762.JPG


Την όμορφη εικόνα χαλούσε το αντιαισθητικό πράσινο χαλί που ήταν στρωμένο σε όλο σχεδόν το δάπεδο του ναού.

IMG_20230105_131214.jpg


Προσπερνώντας την εντύπωση της συνολικής εικόνα αρχίσαμε να εστιάζουμε σε άλλα αρχιτεκτονικά στοιχεία που ομολογουμένως ήταν πολύ ιδιαίτερα όπως τα μπαλκόνια του πάνω ορόφου (γυναικωνίτης;; ) που έμοιαζαν πολύ εντυπωσιακά.

IMG_20230105_131128.jpg

IMG_20230105_131710.jpg

IMG_1763.JPG

20230105_131459.jpg


Έψαξα να βρω αν υπήρχε πρόσβαση προς τα πάνω αλλά γρήγορα αντιλήφθηκα ότι δυστυχώς απαγορευόταν η είσοδος. Ομοίως απαγορευόταν η είσοδος και στον ισόγειο χώρο, από ένα σημείο και μετά, ο οποίος ήταν αποκλεισμένος με σιδεριές και φύλακες. Παρόλα αυτά, σε λίγο ξεκίνησε η προσευχή των μουσουλμάνων και πέρασαν στον περιφραγμένο χώρο όσοι πιστοί ήθελαν να προσευχηθούν. Μαζί τους κι ο Α.Μ. που δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να περάσει, ίσως λόγω του παρουσιαστικού του, που φέρνει λίγο προς άραβα… 😀

IMG_20230105_131716.jpg


Οι υπόλοιποι “άπιστοι” συνεχίσαμε να περιηγούμαστε στον χώρο μοιράζοντας την προσοχή μας σε άλλα χαρακτηριστικά διακοσμητικά στοιχεία όπως το σημείο της στέψης των αυτοκρατόρων, τα τεράστια μαρμάρινα βάζα αλλά και σε άλλες αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες.

IMG_20230105_131614.jpg

IMG_20230105_131440.jpg

20230105_131723.jpg

IMG_20230105_131352.jpg


Καθώς περνούσε η ώρα αυξανόταν και ο κόσμος στον χώρο καθώς κατέφθαναν μεγάλα γκρουπ τουριστών και δυσκολευόμασταν πια να κινηθούμε άνετα. Οπότε είπαμε να εγκαταλείψουμε σιγά-σιγά καθώς για την συνέχεια το πλάνο είχε βόλτα στο Βόσπορο με καραβάκι. Βγήκαμε από την Αγιά Σοφιά με ανάμεικτα συναισθήματα. Από την μια είχαμε δει αυτό το κορυφαίο μνημείο της Βυζαντινής ιστορίας, από την άλλη όμως μας ενόχλησε ο περιορισμός στην πρόσβαση σε πολλά κι ενδιαφέροντα σημεία καθώς και η σχετικά κακή κατάσταση του ναού λόγω ελλιπούς συντήρησης.

Βγήκαμε λοιπόν και κατευθυνθήκαμε προς την προβλήτα του Εμινονού απ’ όπου φεύγουν πολλά πλοία για την τουριστική βόλτα στο Βόσπορο.

Μόλις φτάσαμε στην προβλήτα είδαμε ένα από τα εν λόγω πλοία να ετοιμάζεται να φύγει. Πληρώσαμε τις 65 TL το άτομο που ζήτησαν και γρήγορα βολευτήκαμε σ’ ένα σχετικά προστατευμένο σημείο στο κατάστρωμα του. Μην ξεχνάμε πως παρόλο που ο καιρός ήταν σχετικά ανοιξιάτικος βρισκόμασταν στον Γενάρη.

Το πλοίο γέμισε γρήγορα, και παραδόξως με Τούρκους επιβάτες και σχετικά λίγους τουρίστες και αναχώρησε αμέσως. Η θερμοκρασία και η λαμπρή λιακάδα φαινόταν πως θα μας βοηθήσουν να απολαύσουμε τη βόλτα μας.

Οι πρώτες εικόνες από θαλάσσης προς τον Γαλατά και το Εμινονού ήταν απλά η πρόγευση πριν ξεκινήσουμε να “ανηφορίζουμε” προς το βορρά.

IMG_20230105_144100.jpg

20230105_142618.jpg


Κινηθήκαμε ακολουθώντας την ευρωπαϊκή πλευρά της Πόλης μέχρι να φτάσουμε στο απώτερο σημείο της διαδρομής. Τα πρώτα κτίρια που βλέπαμε ήταν σύγχρονα και “μοδάτα” εστιατόρια και καφέ κατά μήκος της ακτής του Karaköy ενώ αμέσως μετά αντικαταστάθηκαν από άλλα ακόμη πιο αδιάφορα. Λίγο πριν καβαντζάρουμε την προβλήτα του Kabataş είδαμε τα κτίρια του πανεπιστημίου καλών τεχνών (Mimar Sinan Fine Art University) και λίγο πιο ψηλά φάνηκε ένα ακόμη τζαμί (MSGSÜ OKUL MESCİDİ).

IMG_20230105_145001.jpg


Αμέσως μετά το Kabataş φάνηκαν τα κτίσματα του Ντολμά Μπαχτσέ, πρώτα το ομώνυμο τζαμί και κατόπιν το σύμπλεγμα του παλατιού. Πίσω δε από το τζαμί φάνηκε και το γήπεδο της Μπεσίκτας της 3ης ιστορικής ομάδας της Πόλης.

IMG_20230105_145340.jpg

IMG_20230105_145547.jpg

IMG_20230105_145602.jpg

IMG_20230105_145712.jpg


Περάσαμε κι από ένα ξενοδοχείο που στεγάζεται στο εντυπωσιακό παλάτι Çırağan καθώς κι από το σαφώς πιο ταπεινό κτίριο του πανεπιστημίου του Γαλατά Σαράι.

IMG_20230105_150217.jpg

IMG_20230105_150330.jpg


Επόμενο σημείο το τζαμί Büyük Mecidiye στην περιοχή Ortaköy. Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση καθώς φαινόταν πολύ διαφορετικό από όσα άλλα τζαμιά είχαμε δει κι έτσι μπήκε στο πρόγραμμα για επίσκεψη από κοντά.

IMG_20230105_150659.jpg


Ενδιάμεσα στα αξιοθέατα οικιστικές περιοχές, πάνω στους λόφους, οι περισσότερες μάλλον φτωχικές κι απεριποίητες.

IMG_20230105_151336.jpg


Περάσαμε κάτω από την σύγχρονη γέφυρα που ενώνει τις 2 ηπείρους, την γέφυρα των Μαρτύρων της 15ης Ιουλίου.

20230105_151115.jpg


Φτάσαμε στο κάστρο της Ρούμελης (Rumeli hisan) που, προς απογοήτευσή μας, βρισκόταν σε κατάσταση συντήρησης. Είχαμε σκοπό να το επισκεφθούμε σε επόμενη ημέρα αλλά η εικόνα που είδαμε μας απέτρεψε.

IMG_20230105_153215.jpg


Λίγο πριν την γέφυρα Fatih Sultan Mehmet η άνοδος σταμάτησε κι αρχίσαμε να κατηφορίζουμε, αυτή την φορά ακολουθώντας την ασιατική πλευρά.

20230105_151913.jpg


Το πρώτο πράγμα που είδαμε στην ασιατική πλευρά ήταν το μικρό παλάτι ή μάλλον περίπτερο Küçüksu Pavilion.

IMG_20230105_153454.jpg


Ξαφνικά όλος ο κόσμος που ήταν μαζεμένος στο κατάστρωμα του πλοίου μπήκε μέσα. Απορήσαμε γιατί οι πρώτες εικόνες που βλέπαμε προς την ασιατική πλεύρά κάθε άλλο παρά αδιάφορες τις έλεγες. Ειδικά οι όμορφες κατοικίες, οι βιλίτσες και κάποια εστιατόρια ή καφέ ήταν πολύ περιποιημένα και σίγουρα πιο ενδιαφέροντα από τα αντίστοιχα της ευρωπαϊκής πλευράς.

IMG_20230105_153604.jpg

IMG_20230105_154447.jpg

IMG_20230105_154436.jpg


Προσπεράσαμε στα γρήγορα το κτίριο που εκπαιδεύονται τα οθωμανικά ασκέρια, δηλαδή το στρατιωτικό λύκειο Kuleli Askeri Lisesi.

IMG_20230105_154523.jpg


Τα τελευταία αξιοθέατα που είδαμε πριν επιστρέψουμε στο Εμινονού ήταν το Τζαμί Hamid-i Evvel καθώς και το παλάτι Beylerbeyi Sarayı που αν και ήταν κι αυτό υπό συντήρηση φαινόνταν πολύ εντυπωσιακό.

20230105_155333.jpg

20230105_155546.jpg


Ξεμπαρκάραμε και καθώς ήμασταν κοντά αποφασίσαμε να κάνουμε μια βόλτα στην Αιγυπτιακή αγορά (Mısır Çarşısı). Η αγορά αυτή που αρχικά ειδικευόταν κυρίως στα μπαχαρικά και το τσάι και δευτερευόντως στους παστουρμάδες και τα λοιπά ανατολίτικα εδέσματα ήταν πια γεμάτη με καταστήματα κοσμημάτων, χρυσού και ρολογιών. Πολύς κόσμος, όλων των εθνικοτήτων, την διέσχιζε εκείνη την ώρα, σε βαθμό ελαφρά ενοχλητικό κι έτσι δεν μείναμε πολύ. Δοκιμάσαμε διάφορα αρωματικά ροφήματα με βάση το τσάι, αγοράσαμε κάποια από αυτά όπως και φυσικά μερικά γλυκίσματα τα οποία καταναλώσαμε σχεδόν αμέσως, έτσι, γιατί μας είχε πέσει το ζαχαράκι μας, λίγο.

IMG_20230105_163945.jpg

IMG_20230105_163935.jpg


Βγήκαμε στη γειτονιά της αγοράς και καθώς ένας από εμάς δουλεύει στα ελληνικά ταχυδρομεία, σταθήκαμε λίγο στο εντυπωσιακό κτίριο του τουρκικού ταχυδρομείου που απέχει παρασάγγας από τα δικά μας αντίστοιχα κτίρια.

20230105_172122.jpg

IMG_20230105_172439.jpg


Συνεχίσαμε την βόλτα στην γύρω περιοχή χαζεύοντας παλιότερα και νεότερα κτίρια της περιοχής, καταστήματα και την κίνηση, προσπαθώντας να αποκτήσουμε κάπως μια γεύση από την ζωή των ντόπιων.

20230105_172222.jpg


Όταν νύχτωσε για τα καλά επιστρέψαμε πια στο ξενοδοχείο. Η κούραση της ημέρα μας βγήκε απότομα, και το μόνο που κάναμε για βράδυ ήταν να πάμε σ’ ένα κοντινό ταπάδικο, υποτίθεται ισπανικού τύπου (Quetal Tapas & Sangria), όπου τσιμπήσαμε και ήπιαμε τα κρασάκια μας. Το περιβάλλον συμπαθές αλλά το φαγητό μάλλον μέτριο ειδικά σε σχέση με τη τιμή του. Εμείς πάντως περάσαμε ωραία, αποφασισμένοι να μην αφήσουμε τίποτα να μας χαλάσει την καλή μας διάθεση.
 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ημέρα 4 – Fener, Πατριαρχείο, Balat, Dolmabahçe, Ortaköy

Η επόμενη μέρα ήταν των Φώτων κι η παρέα θα χωριζόταν. Οι 2 θα πήγαιναν να εκπληρώσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και οι άλλοι τα ταξιδιωτικά. Για να πάμε στην περιοχή του πατριαρχείου πήραμε το λεωφορείο 55Τ και στην σύντομη διαδρομή που κάναμε γνωρίσαμε μια κυρία, υπάλληλο του ελληνικού προξενείου που μας μίλησε αμέσως μόλις άκουσε ελληνικά. Πολύ φιλική κι εξυπηρετική ανέλαβε να συνοδεύσει, όσο μπορούσε βέβαια, την Ε.Κ. και τον Α.Μ. στους χώρους του πατριαρχείου και στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου που γινόταν η λειτουργία. Για να προχωρήσουμε προς το πατριαρχείο και τα γύρω στενά περάσαμε από πολύ σοβαρό έλεγχο από την αστυνομία που είχε κατακλύσει κάθε στενό του Φαναριού.

Μπαίνοντας στον μικρό προαύλιο χώρο του Οικουμενικού Πατριαρχείο αντίκρισαν την πρόσοψη του ναού καθώς κι ένα μέρος του υπόλοιπου συμπλέγματος κτιρίων.

20230106_130750.jpg

IMG_20230106_123656.jpg


Η είσοδος στον συμπαθή, αλλά όχι εντυπωσιακό, ναό ήταν μαζική και η πρόσβαση, λόγω της ημέρας, όχι πλήρης. Στον ισόγειο κεντρικό χώρο συγκεντρώθηκαν κάθε λογής celebrities από την Πόλη κι από την Ελλάδα. Οι υπόλοιποι απλοί επισκέπτες, η πλέμπα δηλαδή, έπρεπε να παρακολουθήσει την λειτουργία από τους εξώστες.

IMG_20230106_102301.jpg

IMG_20230106_101855.jpg


Μετά το τέλος της λειτουργίας ακολούθησε ο αγιασμός των υδάτων στον Κεράτιο κόλπο, πολύ κοντά στο Πατριαρχείο. Εκεί, εκτός του πλήθους που ήταν από πρίν στην εκκλησία, υπήρχαν κι άλλοι που επέβαιναν σε 4-5 πλοία δίπλα στην προβλήτα του Fener. Η κοσμοσυρροή ήταν τέτοια που δεν ήταν δυνατό να δεις τα τεκταινόμενα της τελετής, όχι βέβαια ότι η διαδικασία του αγιασμού θα ήταν εδώ πρωτότυπη.

20230106_124450.jpg

20230106_125442.jpg


Την ίδια ώρα οι υπόλοιποι 2, δηλαδή εγώ και η Ε.Ε., μπήκαμε στο καφέ Cafe Naftalin K για να πάρουμε με την ησυχία μας ένα καλό πρωινό. Το εν λόγω καφέ πέρα από την πολύ ωραία διακόσμησή του διέθετε κι ένα ακόμη ατού. Φιλοξενούσε μερικές πολύ φιλικές γάτες που είτε κοιμόντουσαν ακριβώς δίπλα στην ξυλόσομπα του μαγαζιού είτε γύριζαν από τραπέζι σε τραπέζι ψάχνοντας για χάδια.

IMG_20230106_110358.jpg

IMG_20230106_132049.jpg


Αφού χαλαρώσαμε αρκετά βγήκαμε για μια βόλτα στην γειτονιά. Είχε αρχίσει ένα εκνευριστικό ψιλόβροχο με συνέπεια από την μια να μην κυκλοφορεί σχεδόν κανείς κι από την άλλη να γλιστρούν πολύ οι λιθόστρωτοι δρόμοι.

IMG_20230106_112033.jpg

IMG_20230106_111943.jpg


Φτάσαμε μέχρι το Renkli Merdivenler, ένα στενό ανηφορικό δρομάκι ”σκεπασμένο” με πολύχρωμες ομπρέλες που κανονικά είναι γεμάτο με κόσμο και εναλλακτικά μαγαζάκια αλλά εκείνη την μέρα ήταν εντελώς έρημο.

Σ’ αυτό το σημείο ξεκινούσε έντονη και γλιστερή ανηφόρα οπότε η Ε.Ε. με εγκατέλειψε. Άρχισα λοιπόν να ανηφορίζω μόνος προς την Μεγάλη του γένους σχολή φτάνοντας με αρκετό κόπο μπροστά στην είσοδο αυτού του πολύ εντυπωσιακού κτιρίου.

IMG_1768.JPG


Αφού το περιεργάστηκα, συνέχισα την ανάβαση φτάνοντας κάποια στιγμή σε μια επίπεδη επιφάνεια βλέποντας από άλλη οπτική γωνία στην σχολή.

IMG_1769.JPG

IMG_1770.JPG


Διέσχισα μια πολύ ήσυχη περιοχή με όμορφα αν και όχι ιδιαίτερα φροντισμένα σπίτια,

IMG_1773.JPG

IMG_1772.JPG


κατευθυνόμενος προς την Μονή Παμμακαρίστου (Fethiye Camii) που ήταν κλειστή και περιφραγμένη με ψηλό τοίχο.

IMG_1777.JPG


Συνέχισα λίγο την βόλτα μου σε μια περιοχή όπου απουσίαζαν πλήρως οι τουρίστες ενώ περίσσευαν οι πιο κλασικοί μουσουλμάνοι κάτοικοι, οι κλασικές μαντίλες και τα μικρά φτωχικά μαγαζιά κι εστιατόρια.

Μετά πήρα να κατηφορίζω κατευθυνόμενος προς την όμορφη περιοχή του Balat. Γρήγορα άρχισαν να εμφανίζονται τα ξεχωριστά χρωματιστά σπίτια στα ωραία σοκάκια της περιοχής, συχνά αναμεμειγμένα με άλλα ασυντήρητα αλλά εξίσου όμορφα.

IMG_1778.JPG

IMG_1779.JPG


Όταν δε έφτασα στον κεντρικό δρόμο της περιοχής (Kiremit Caddesi) όπου βρίσκονται τα πιο καλοσυντηρημένα κτίρια έμεινα με το στόμα ανοιχτό.

IMG_1781.JPG

IMG_1783.JPG

IMG_1784.JPG

IMG_1785.JPG


Ξανά στα “πεδινά” συναντηθήκαμε με την Ε.Ε., κοντά στο τζαμί Tahta Minare, και μπήκαμε σ’ ένα τοπικό φούρνο για να απολαύσουμε το τσαγάκι μας, νιώθοντας κάπως σαν ντόπιοι.

IMG_1792.JPG


Σε λίγο έφτασαν κι οι άλλοι 2, τσίμπησαν κι εκείνοι το κάτιτίς τους και αποφασίσαμε επιτέλους να συνεχίσουμε την περιήγησή μας στην Πόλη. Εξάλλου, μ’ αυτά και με τ’ άλλα, η ώρα είχε φτάσει 14:30 κι είχαμε ακόμη πολλά να κάνουμε.

Έτσι πήραμε 2 λεωφορεία για να φτάσουμε στο Παλάτι Dolmabahçe, με κάποια δυσκολία και αρκετή καθυστέρηση, λόγω της κίνησης που είχε η πόλη Παρασκευή μεσημέρι. Χρειάστηκε να περπατήσουμε κιόλας καθώς η στάση δεν ήταν βολική περνώντας κι από μια δευτερεύουσα πύλη του παλατιού που φυσικά ήταν κλειστή. Σκεφτήκαμε πως αν είναι έτσι η πλαϊνή πύλη πως θα είναι η μπροστινή;

20230106_150927.jpg


Φτάσαμε σχεδόν στο ομώνυμο τζαμί για να μπορέσουμε να πάρουμε τον εσωτερικό δρόμο για την είσοδο του παλατιού και αντικρίσαμε τον Πύργο του Ρολογιού του Ντολμά Μπαχτσέ.

20230106_151705.jpg

20230106_151910.jpg


Μπροστά μας ανοιγόταν ένας πλατύς χώρος που στο τέλος του ήταν η ιδιαίτερα εντυπωσιακή κύρια πύλη. Κοιτάζοντας πίσω απ’ αυτήν έβλεπες κι άλλη μια πύλη ενώ στο βάθος διακρινόταν το κυρίως κτίριο.

20230106_152629.jpg

20230106_152744.jpg


Στο ταμείο είδαμε πως το κόστος ήταν ιδιαίτερα αλμυρό (450 TL) και σε συνδυασμό με την σκέψη πως αν μπαίναμε μέσα θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 2-3 ώρες οπότε δεν θα προλαβαίναμε να πάμε μέχρι το Ortaköy, αποφασίσαμε να μην προχωρήσουμε άλλο.

Αρκεστήκαμε λοιπόν σε μερικές φωτογραφίες και μια σύντομη βόλτα στο πάρκο, δίπλα ακριβώς στο ακτή του Βοσπόρου.

20230106_153049.jpg


Ξαναπήραμε το λεωφορείο και σε λίγο φτάσαμε στην περιοχή με 2 βασικούς στόχους. Να δούμε το ξεχωριστό τζαμί που είχαμε “σταμπάρει” από την βόλτα με το πλοίο και να δοκιμάσουμε την γεμιστή πατάτα Kumpir για την οποία είχαμε ακούσει πολλά.

Φτάνοντας μπήκαμε σε μια σχετικά γραφική γειτονιά με μικρά στενά και περπατήσαμε ως την πλατεία της δίπλα στην θάλασσα. Στην άκρη της πλατείας, σχεδόν μέσα στο νερό, υψωνόταν το τζαμί (Grand Mecidiye Mosque) ενώ τριγύρω, πολύς κόσμος, ντόπιοι και τουρίστες, το φωτογράφιζαν. Δεν ξέρω γιατί, αλλά, παρά τους μιναρέδες που το συνόδευαν, το κτίριο μου φάνηκε περισσότερο δυτικότροπο παρά κλασικό μουσουλμανικό.

20230106_162523.jpg

IMG_1798.JPG


Σε λίγο μπήκαμε στα στενά πάνω από το τζαμί όπου επικρατούσε ένας χαμός από κόσμο και εστιατόρια. Εμείς όμως κατευθυνθήκαμε προς μια μικρή πλατεία λίγο πιο πάνω που ήταν γεμάτη καντίνες που ετοίμαζαν και πουλούσαν Kumpir. Εγώ κι ε Ε.Ε. είχαμε κάποτε δοκιμάσει ένα αντίστοιχο έδεσμα στο Άμστερνταμ που μας είχε ενθουσιάσει και περιμέναμε κάτι αντίστοιχο. Οποία απογοήτευση! Παρόλο που το Kumpir εμφανισιακά έμοιαζε με το συγγενικό του ολλανδικό, απείχε παρασάγγας από εκείνο σε γεύση και ποιότητα.

Με αυτά και με τα άλλα όμως είχε αρχίσει να νυχτώνει κι έτσι πήραμε τον μακρύ δρόμο της επιστροφής. Σταθήκαμε για λίγο στο ξενοδοχείο για μερικές ανάσες και κατεβαίνοντας αργότερα πιάσαμε κουβέντα μ’ ένα νεαρό υπάλληλο που ήταν ο μόνος που μιλούσε πραγματικά εξαιρετικά αγγλικά. Είπαμε πολλά κι ενδιαφέροντα ενώ μας διηγήθηκε και την ιστορία των γονιών του, ενός Τούρκου και μιας Αρμένιας, που δυσκολέυτηκαν πολύ στην ζωή τους λόγω του εθνικοτήτων τους.

Καθώς η πατάτα δεν μας είχε ικανοποίησει ούτε και χορτάσει (ο Α.Μ. μάλιστα δεν την είχε δοκιμάσει καν) αποφασίσαμε να πάμε για μια ακόμη φορά στην ιρλανδική παμπ. Είμασταν τυχεροί κι ενώ ήταν Παρασκευή βράδυ κι ο κόσμος που κυκλοφορούσε ήταν πολύ περισσότερος από τις άλλες ημέρες βρήκαμε να καθίσουμε, να πάρουμε τις μπυρίτσες μας και να φάμε το κατιτίς μας. Ο Α.Μ. μάλλον έφαγε πολλά κατιτίς. Είναι γνωστό εξάλλου ότι τα βράδια δεν τρώει, τσιμπάει… 😂

20230106_215857.jpg
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ημέρα 5 – Κιστέρνα, Αρχαιολογικό Μουσείο, Kapali Carsi

Μετά το κλασικό μας καφεδάκι κινήσαμε για μια ακόμη φορά για το Σουλτάν Αχμέτ. Πρώτη επίσκεψη μας ήταν στην Βασιλική Κιστέρνα του Ιουστινιανού. Υπήρχε μια σχετική ουρά αλλά όχι τεράστια κι έτσι σε 15 λεπτά περίπου βγάλαμε το εισιτήριο των 330 TL και ξεκινήσαμε να κατεβαίνουμε. Την αρχική μας διστακτικότητα για αυτό που θα βλέπαμε αντικατέστησε ο ενθουσιασμός. Ήδη από τις σκάλες της καθόδου η εικόνα ήταν το λιγότερο εντυπωσιακή.

IMG_20230107_122807.jpg

IMG_20230107_122722.jpg



Κατεβήκαμε στο κυρίως επίπεδο κι αρχίσαμε να κινούμαστε ακολουθώντας τους μεταλλικούς διαδρόμους που στέκονταν πάνω από το λιγοστό νερό στο δάπεδο της κιστέρνας. Στην αρχή βλέπαμε μόνο την γενική εικόνα του χώρου μέχρι να συνηθίσουμε λίγο το θέαμα που απλωνόταν γύρω μας,

IMG_20230107_123845.jpg

IMG_20230107_123624.jpg


Σιγά σιγά αρχίσαμε να διακρίνουμε περισσότερες λεπτομέρειες όπως τα διάφορα είδη κιόνων που στήριζαν την κατασκευή. Άλλοι περίτεχνοι κι άλλοι πιο απλοί, άλλοι από μάρμαρο κι άλλοι από πορώλιθο, οι περισσότεροι λεπτοί και κομψοί και κάποιοι ογκώδεις κι άτεχνοι.

20230107_123612.jpg

IMG_20230107_124910.jpg

IMG_20230107_123730.jpg


Τα κιονόκρανα κι αυτά διάφορων ειδών με πολλά από αυτά να είναι ιωνικού ρυθμού ενώ ένα από αυτά είχε σκαλισμένο το σύμβολο της αρχαιοελληνικής κωμωδίας.

IMG_1813.JPG

IMG_1815.JPG


Οι βάσεις πάλι άλλη ιστορία. Οι περισσότερες ήταν μάλλον απλές αλλά υπήρχαν κάποιες που φαίνονταν να προέρχονται από άλλα αρχαία κτίσματα κι εδώ αποκτούσαν μια 2η χρήση. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 2 κεφάλια της μυθολογικής μέδουσας, πλάγια κι ανάποδα τοποθετημένες, όπως βόλευε δηλαδή για να στηριχτούν πάνω τους οι κίονες.

IMG_1808.JPG

IMG_1809.JPG

20230107_124637.jpg


Μέσα σ’ όλα τα άλλα, σε διάφορα σημεία του χώρου, διάσπαρτα, υπήρχαν πολλά σύγχρονα έργα τέχνης που προσωπικά μου φάνηκαν πολύ ωραία και ταιριαστά, τουλάχιστον τα περισσότερα.

IMG_20230107_125459.jpg

IMG_1804.JPG

IMG_20230107_123832.jpg

20230107_124943.jpg


Βγήκαμε στην επιφάνεια θαμπωμένοι όχι από το φως του ήλιου αλλά από αυτά που είδαμε. Συνήλθαμε σε λίγο και πήραμε την απόφαση να συνεχίσουμε την βόλτα μας στο Αρχαιολογικό μουσείο και ξεκινήσαμε να πάμε με τα πόδια ως εκεί μιας και ήταν σχετικά κοντά.

Στην διαδρομή περάσαμε από το Πάρκο Γκιούλ Χανέ που φυσικά δεν ήταν στα καλύτερά του μέσα στο καταχείμωνο.

IMG_20230107_131442.jpg


Φτάσαμε έξω από το Αρχαιολογικό Μουσείο Κωνσταντινούπολης και προς στιγμήν σκέφτηκα πως οι μέτριες κριτικές που είχα ακούσει γι’ αυτό τελικά θα επιβεβαιωθούν. Η εικόνα ήταν αποθαρρυντική καθώς στον προαύλιο χώρο υπήρχαν διάφορα εκθέματα (κίονες, σαρκοφάγοι, τμήματα αγαλμάτων κλπ), που έδιναν μια εικόνα ελαφράς εγκατάλειψης, όπως και το ίδιο το κτίριο

IMG_20230107_132205.jpg

IMG_20230107_132251.jpg

IMG_20230107_132129.jpg


Παρόλα αυτά όταν μπήκαμε μέσα τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Τα ίδια τα εκθέματα αλλά και η καλή οργάνωση του μουσείου τελικά μας αντάμειψαν για την επίσκεψή μας.

Πολλά εκθέματα από την Ελλάδα, Κύπρο, Αίγυπτο αλλά και τις Μικρασιατικές ακτές, από την αρχαιοελληνική, την ελληνιστική και την Ρωμαϊκή περίοδο μας υποδεχτηκαν στις αρχικές αίθουσες. Οι επεξηγηματικές πινακίδες αλλά και ο καλός φωτισμός βοήθουσαν πολύ να κατανοήσεις και να απολαύσεις τα έργα.

IMG_20230107_133733.jpg

IMG_20230107_134536.jpg

IMG_20230107_135008.jpg

IMG_20230107_135115.jpg


Ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν το στήσιμο που υπήρχε στην μεγάλη αίθουσα που ήταν αφιερωμένη στην Τροία. Εκεί εκτός από τα λιγοστά πραγματικά εκθέματα υπήρχε μια πολυμεσική παρουσίαση των διαφόρων φάσεων της πόλης καθώς και ένας τοίχος - διατομή του σημερινού υπεδάφους όπου μπορούσε κανείς να δει όλες τις φάσεις που πέρασε αυτή η μυθική πόλη.

IMG_20230107_135858.jpg

IMG_20230107_135903.jpg

IMG_20230107_140315.jpg


Προς το τέλος της επίσκεψής μας περάσαμε κι από ένα κομμάτι του μουσείου που ήταν αφιερωμένο σε σαρκοφάγους διάφορων πολιτισμών.

IMG_20230107_141921.jpg

IMG_20230107_142501.jpg


Φύγαμε από το μουσείο βιαστικά, ύστερα από περίπου 2 ώρες, καθώς είχαμε σχεδιάσει κι άλλες επισκέψεις για την ημέρα έχοντας την αίσθηση του ανικανοποίητου. Θεωρώ πως χρειαζόμασταν περισσότερο χρόνο για να δούμε καλύτερα τα εκθέματα αυτού, του πολύ καλού μουσείου, όπως αποδείχθηκε.

Πήραμε πάλι το τραμ και σε λίγο φτάσαμε στην μεγάλη σκεπαστή αγορά της πόλης, το περίφημο Kapali Carsi. Κόσμος πολύ κυκλοφορούσε μέσα αλλά και γύρω από αυτήν την χαοτική αγορά. Πολύγλωσσοι κράχτες την είχαν στημένη στις εισόδους της αγοράς και προσπαθούσαν να σε τραβήξουν προς το δικό τους μαγαζί. Σ’ εμάς την “έπεσε” ο κλασικός τύπος με τα “κορυφαία” δερμάτινα που σε σπασμένα ελληνικά μας καλούσε να μπούμε στο μαγαζί του. Ξεφύγαμε με δυσκολία κι αρχίσαμε να κινούμαστε στην αγορά, χωρίς να έχουμε σκοπό να ψωνίσουμε, μόνο για να πάρουμε γεύση και μυρωδιά.

IMG_20230107_155808.jpg

IMG_20230107_155403.jpg

IMG_20230107_155414.jpg


Σύντομα διαπιστώσαμε πως τα μαγαζιά, όπως και τα προϊόντα της αγοράς, επαναλαμβάνονταν ενώ επιπλέον άρχισε να μας βγαίνει η κούραση της ημέρας. Σταθήκαμε λοιπόν σε ένα λιλιπούτειο μαγαζάκι κι ήπιαμε το τσαγάκι μας, συνοδεία γλυκισμάτων για να πάρουμε μια ανάσα.

IMG_20230107_160255.jpg


Αργότερα και παρά την κούραση ξεκινήσαμε από την αγορά με σκοπό να περάσουμε στην ασιατική πλευρά της πόλης και ειδικά στην γειτονιά του Kadıköy. Είχα διαβάσει πως η περιοχή αυτή είναι μια γειτονιά που θεωρείτε εναλλακτική ενώ είναι γεμάτη ταβερνάκια, καφέ και μπόλικα μπαράκια.

Κατ’ αρχήν πήγαμε μέχρι τον σταθμό μετρό και τραίνων Yenikapı İstasyonu που ήταν ο μόνος που είδαμε με κάποιο χαρακτήρα.

IMG_20230107_170932.jpg


Απ’ εκεί πήραμε το τραίνο Marmaray, που περνά κάτω από την θάλασσα για να σε πάει στην ασιατική πλευρά, με κόστος όσο 2 απλά εισιτήρια, ενώ επιπλέον χρησιμοποιήσαμε το μετρό Μ4 για να φτάσουμε στο στόχο μας.

Βγήκαμε στην πλατεία του Kadıköy και αμέσως κινήθηκαμε προς τα στενά της περιοχής. Καθώς ήταν Σάββατο στους δρόμους και στα μαγαζιά επικρατούσε το αδιαχώρητο. Τόσο πολύ που δεν μας έκανε κέφι να μπούμε περισσότερο στα ενδότερα του Kadıköy κι έτσι ψάξαμε κάποιο εστιατόριο για να φάμε. Εντοπίσαμε το Kebapçı İskender και χωρίς να ξέρουμε τίποτα γι’ αυτό μπήκαμε μέσα.

Παραδόξως, ο κατάλογος του (μόνο στα τουρκικά) είχε 3 πράγματα όλα κι όλα. Προσπαθούσαμε να καταλάβουμε τι ακριβώς γίνεται μέχρι την στιγμή που ήρθε ο σερβιτόρος και μας εξήγησε πως αυτά τα 3 πράγματα ήταν ένα και το αυτό. Κεμπάπ Ισκεντέρ μισή μερίδα, κανονική μερίδα και διπλή μερίδα. Πρωτοτυπήσαμε λοιπόν κι εμείς και παραγγείλαμε όλοι κεμπάπ Ισκεντέρ, οι τρεις διπλή μερίδα και η Ε.Ε. μισή.

Γρήγορα ήρθε το πλούσιο έδεσμα που έμοιαζε νόστιμο και μύριζε φρέσκο βούτυρο. Δεν ήταν όμως αρκετό. Πριν προλάβουμε να αντιδράσουμε ήρθε και πάλι ο σερβιτόρος με ένα κατσαρόλι γεμάτο λιωμένο βούτυρο και περιέχυσε όλο το πιάτο μας. Το αποτέλεσμα ήταν η Ε.Ε. να μην φάει σχεδόν καθόλου ενώ οι υπόλοιποι τρεις τσακίσαμε την πεντανόστιμη διπλή μερίδα μας αν και κάπου κάπου αισθανόμασταν τις αρτηρίες μας να φράζουν.

20230107_182756.jpg


Μετά από τόσο φαγητό και μάλιστα βαρύ δεν είχαμε όρεξη να συνεχίσουμε. Επιστρέψαμε στην πλατεία όπου υπήρχε ένα ακόμα άγαλμα του Ataturk και μπήκαμε στο καραβάκι της γραμμής από το Kadıköy προς το Karaköy

20230107_194912.jpg


Στην εικοσάλεπτη διαδρομή της επιστροφής θαυμάσαμε την όμορφη νυχτερινή Κωνσταντινούπολη.

IMG_1822.JPG

IMG_1828.JPG


Ανεβαίνοντας με το τελεφερίκ στην Ιστικλάλ πεταχτήκαμε για να αγοράσουμε τα απαραίτητα γλυκά για να τα φέρουμε στους φίλους και συγγενείς στην Αθήνα που τα περίμεναν με αγωνία.

20230107_213350.jpg


Περπατώντας για το ξενοδοχείο πέσαμε πάνω σε ένα παραδοσιακό λαϊκό καφενέ και σταματήσαμε για έναν τούρκικο και λίγο τσάι.

IMG_20230107_215616.jpg

IMG_20230107_223133.jpg
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ημέρα 6 – Πύργος του Γαλατά, Πλατεία Ταξίμ, Istiklal

Ξημέρωσε η τελευταία μέρα του ταξιδιού μας στην Κωνσταντινούπολη. Πήραμε το δωρεάν πρωινό μας στο ξενοδοχείο με την ησυχία μας και κάναμε το check-out αφήνοντας εκεί τις βαλίτσες μας.

Είχαμε αρκετό χρόνο διαθέσιμο καθώς η πτήση μας ήταν βραδυνή και έτσι μπορούσαμε να κάνουμε τις βόλτες μας σε χαλαρό ρυθμό.

Ξεκινήσαμε με μια “υποχρέωση” που είχαμε αφήσει από την πρώτη ημέρα: να ανέβουμε στον Πύργο του Γαλατά. Μπήκαμε αμέσως μέσα καθότι λόγω ώρας δεν είχε παρά ελάχιστους επισκέπτες.

Ανεβήκαμε σιγά σιγά τις σκάλες για την κορυφή βλέποντας ταυτόχρονα τα εκθέματα που υπήρχαν στα ενδιάμεσα επίπεδα και κυρίως το μεγάλο διόραμα της Πόλης.

IMG_20230108_111202.jpg

20230108_105642.jpg


Όταν φτάσαμε στην κορυφή διαπιστώσαμε πως η επιλογή της ώρας δεν ήταν ιδανική καθώς ο ήλιος εμπόδιζε τη λήψη καθαρών φωτογραφιών προς το Σουλτάν Αχμέτ και το Εμινονού. Παρόλα αυτά εμείς ευχαριστηθήκαμε την ωραία θέα και κάναμε φιλότιμες προσπάθειες να βγάλουμε μερικές φωτογραφίες της προκοπής.

20230108_110504.jpg

20230108_105822.jpg

IMG_1831.JPG

IMG_20230108_110606.jpg


Σε λίγο κατεβήκαμε και κατευθυνθήκαμε για μια ακόμα φορά προς την Αιγυπτιακή αγορά για να αγοράσουμε παστουρμάδες και καβουρμάδες που όλοι τους έχουμε αδυναμία. Το παλιό ελληνικό μαγαζί της αγοράς “Ο Γιάννης” είχε πάψει πια να τα εμπορεύεται και στην πράξη βρήκαμε μόνο 1-2 μαγαζάκια που διέθεταν τέτοιου είδους προϊόντα. Ψωνίσαμε πάντως και όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων η ποιότητά τους ήταν εξαιρετική. Βγαίνοντας φωτογραφίσαμε επιπλέον και το γειτονικό Γενί Τζαμί που μέχρι τότε το αγνοούσαμε επιδεικτικά.

IMG_20230108_135419.jpg

20230108_135959.jpg


Εκεί κοντά βρισκόταν μια μεγάλη περιοχή που λειτουργούσε σαν αφετηρία για πολλές λεωφορειακές γραμμές και καθώς θέλαμε να πάμε προς την πλατεία Ταξίμ επιλέξαμε να πάρουμε από εκεί το λεωφορείο 70FE. Υπήρχε συνωστισμός για να μπούμε στο λεωφορείο που μας βόλευε και πάνω στο στριμωξίδι αντιλήφθηκα πως ο μεσήλικας ντόπιος που βρισκόταν πίσω μου προσπαθούσε, ομολογουμένως χωρίς μεγάλη επιδεξιότητα, να ψαχουλέψει τις πίσω τσέπες του παντελονιού μου. Τον αντιλήφθηκα και του έβαλα τις φωνές. Αμέσως το έβαλε στα πόδια και εξαφανίστηκε. Τύφλα να έχει ο Γιουσέιν Μπολτ!

Φτάσαμε στην πλατεία Ταξίμ θέλοντας να της δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία. Προσέξαμε λίγο καλύτερα το τζαμί της καθώς και το Μνημείο της Δημοκρατίας αλλά τελικά δεν αλλάξαμε γνώμη. Εξακολουθούσε να μας φαίνεται αδιάφορη.

IMG_20230108_143855.jpg

IMG_20230108_144048.jpg


Αντίθετα τα γλυκά που δοκιμάσαμε (Κιουνεφέ και Καζάν ντιπί) εκεί κοντά, στο ζαχαροπλαστείο Faruk Güllüoğlu κάθε άλλο αδιάφορα ήταν. Ειδικά το κιουνεφέ φτιαγμένο εκείνη την στιγμή, φρέσκο και ζεστό, με συνοδεία ωραίου ντοτουρμά ήταν απόλαυση.

20230108_150301.jpg

20230108_145748.jpg


Ξεκινήσαμε να κατεβαίνουμε την Istiklal περνώντας αρχικά μπροστά από το γαλλικό προξενείο και βλέποντας για μια ακόμα φορά το ιστορικό τραμ.


20230108_154312.jpg

20230108_154337.jpg



Μπήκαμε στα κάθετα στενάκια και ξετρυπώσαμε το τοπικό εστιατόριο Balkan Lokantası, ένα από τα πολλά παραρτήματα που έχει αυτή η αλυσίδα μαγειρείων στην πόλη. Φάγαμε αξιοπρεπώς και πολύ οικονομικά για μια ακόμα φορά και σε λίγο συνεχίσαμε την βόλτα μας.

Λίγο πιο κάτω ακούσαμε μεγάλη φασαρία, φωνές και συνθήματα. Εκεί βρισκόταν ο σύνδεσμος φιλάθλων της Γαλατασαράι και μόλις είχε ξεκινήσει η πορεία των οπαδών της για το γήπεδο καθώς ήταν η μέρα του ιστορικού ντέρμπι μεταξύ της Γαλατασαράι και της Φενέρμπαχτσε.

20230108_164628.jpg



Καθώς η ώρα είχε περάσει συνεχίσαμε πιο γρήγορα την διαδρομή μας στην Istiklal με κατεύθυνση το ξενοδοχείο για να πάρουμε τα πράγματά μας.

Κάναμε μόνο μικρές στάσεις για να φωτογραφίσουμε 2-3 ενδιαφέροντα κτίρια, όπως την Λυρική σκηνή (CITE DE PERA), το Ελληνικό προξενείο και τον καθολικό ναό του Αγίου Αντωνίου της Πάδοβας.

20230108_165515.jpg

20230108_165141.jpg

IMG_20230108_170200.jpg


Αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο περίπου στις 19:00 πάλι με την εταιρεία Havaist (HVIST-16) και μετά από κάμποση ταλαιπωρία στις πολλές και διάφορες ουρές και ελέγχους του χαώδους αυτού αεροδρομίου, φύγαμε στην ώρα μας και φτάσαμε πια στην Αθήνα, στις 22:30 περίπου, ψόφιοι από την κούραση αλλά πολύ ευχαριστημένοι για το ταξίδι μας.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Πολύ ωραίος, μαγική η πόλη, εξαιρετική ιστορία, αλλά πολλά τσάγια ρε φίλε... :haha:
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.253
Likes
6.731
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Πολύ ωραίος, μαγική η πόλη, εξαιρετική ιστορία, αλλά πολλά τσάγια ρε φίλε... :haha:
Χαχαχα. Και να σκεφτείς δεν πίνω ποτέ τσάι. Εκεί, δεν ξέρω πως μου ήρθε, έπινα σε κάθε ευκαρία. Μάλλον δικαιολογία θα ήταν για να κάνω καμιά στάση.;)
Ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια για μια ακόμη φορά.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Και να σκεφτείς δεν πίνω ποτέ τσάι. Εκεί, δεν ξέρω πως μου ήρθε, έπινα σε κάθε ευκαρία.
Εγώ εκεί κόλλησα με το τσάι, υπήρχαν μέρες που δεν ακουμπήσαμε καφέ το πρωί, μόνο τσάι, το δικό τους το δυνατό. Με το που γύρισα ξεπατήκωσα ότι είχα φέρει μαζί μου από ταξίδια (Δουβλίνο, Βιετνάμ) και το ήπια, χώρια ότι κουβάλησα απ' την Πόλη.
Μάλλον δικαιολογία θα ήταν για να κάνω καμιά στάση.;)
Αυτό μου έκανε εντύπωση, ότι οι στάσεις ήταν για τσάγια και όχι για μπύρες. Μάλλον έχω πρόσφατη την ιστορία σου από την Πολωνία... :haha: :haha: :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.193
Μηνύματα
883.498
Μέλη
38.898
Νεότερο μέλος
χρυσανθη

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom