gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η - Άφιξη, Istiklal, Galata
- Ημέρα 2η - Sultanahmet, Ιππόδρομος Ιουστινιανού, Τοπ Καπί
- Ημέρα 3 – Αγιά Σοφιά, Βόσπορος, Αιγυπτιακή αγορά
- Ημέρα 4 – Fener, Πατριαρχείο, Balat, Dolmabahçe, Ortaköy
- Ημέρα 5 – Κιστέρνα, Αρχαιολογικό Μουσείο, Kapali Carsi
- Ημέρα 6 – Πύργος του Γαλατά, Πλατεία Ταξίμ, Istiklal
- Επίλογος – Χρήσιμες πληροφορίες
Ημέρα 1η - Άφιξη, Istiklal, Galata
Αναχωρήσαμε από την Αθήνα το πρωί, χωρίς απρόοπτα και φτάσαμε στο νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης λίγο πριν τις 11:00 τοπική ώρα. Το αεροδρόμιο μας φάνηκε τεράστιο. Περπατούσαμε αρκετή ώρα και δεν φαινόταν άκρη!
Αφού τελειώσαμε τα διαδικαστικά της εισόδου στη χώρα, βγάλαμε τα πρώτα τοπικά χρήματα (λίρες να δουν τα μάτια σου), αγοράσαμε μια τοπική sim και ψάξαμε το σημείο που αναχωρούσαν τα λεωφορεία της Havaist για να πάμε στο κέντρο της πόλης.
Βρήκαμε το κιόσκι της εταιρείας και μας είπαν πως δεν δέχονται κάρτα οπότε βγάλαμε τα εισιτήρια μας απ’ ευθείας από τον οδηγό που είχε POS. Η γραμμή HVIST-16 με κόστος 67TL το άτομο, μας πήγε στην πλατεία Ταξίμ σε περίπου 45 λεπτά, μέσω μιας σχετικά αδιάφορης διαδρομής.
Η πρώτη επαφή με την ξακουστή πλατεία δεν μας ενθουσίασε. Όχι ότι είναι αδιάφορη αλλά όταν ακούς τόσα και τόσα στην διάρκεια των χρόνων περιμένεις κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αλλά δεν… Το είχε πει και ο George Eliot: "Τίποτε δεν είναι τόσο καλό όσο φαίνεται από πριν".
Γρήγορα μπήκαμε στο σταθμό μετρό της πλατείας, βγάλαμε και φορτίσαμε την Istanbulkart με την βοήθεια των πολύ ευγενικών περαστικών στα μηχανήματα του σταθμού και μετά από μια μόλις στάση κατεβήκαμε στο Şişhane. Βγαίνοντας στην επιφάνεια αντικρίσαμε το κτίριο του δημαρχείο του Beyoglu και λίγο πιο πέρα το συμπαθέστατο Books Coffee (Kırmızı Kedi Pera) που έμελλε να γίνει το καθημερινό μας στέκι για καφεδάκι και πρωινό.
Από εκεί ήταν πια κοντά το ξενοδοχείο Meroddi Bağdatlıyan Hotel όπου είχαμε ενημερωθεί ότι θα κάναμε check in.
Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν οι νεαροί ρεσεψιονίστ, πολύ εξυπηρετικοί και ευγενείς που μας «αποκάλυψαν» πως το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει βρισκόταν στον 6ο όροφο ενός κτιρίου χωρίς ασανσέρ!!! Τρόμος! Δεν είμαστε για τέτοια σπορ! ή τουλάχιστον όχι όλοι από εμάς. Ευτυχώς οι ρεσεψιονίστ γρήγορα μας έδωσαν την εναλλακτική να μείνουμε σε 2 δωμάτια του ξενοδοχείου που βρισκόμασταν χωρίς αλλαγή στην τιμή ενώ επιπλέον μας προσέφεραν και ένα δωρεάν πρωινό. Στην διάρκεια των συζητήσεων ανακαλύψαμε πως 2 από τους νεαρούς κατάγονταν από την Θεσσαλονίκη ενώ αντίστοιχα 2 από την παρέα μας κατάγονται από περιοχές της σημερινής Τουρκίας. Αυτά κάνουν οι ανταλλαγές πληθυσμών…
Βολευτήκαμε στα συμπαθή δωμάτια του ξενοδοχείου και βγήκαμε για την πρώτη μας βόλτα στην περιοχή.
Ανηφορίσαμε προς την βάση της Istiklal, την περίφημη Μεγάλη Οδό του Πέρα, και αμέσως πέσαμε πάνω στο παλιό, τουριστικό τραμ που την διασχίζει.
Περπατήσαμε λίγο στο κάτω μέρος της οδού, χωθήκαμε στα κάθετα στενά και βγάλαμε τις πρώτες μας φωτογραφίες. Επιπλέον εντοπίσαμε ένα αίθριο στη περιοχή με καφέ, εστιατόρια και μπαράκια ένα εκ των οποίων ήταν η Ιρλανδέζικη παμπ (Celtic Irish Pub) και την βάλαμε “σημάδι” για την βραδυνή μας έξοδο.
Η ώρα είχε περάσει και η πείνα είχε αρχίσει. Σαν εκπαιδευμένα λαγωνικά ξετρυπώσαμε γρήγορα ένα από τα πολλά κλασικά μαγειρεία της πόλης (Armada Restaurant) για το πρώτο μας πολίτικο γεύμα. Νόστιμο φαγητό, ιδιαίτερα οικονομικό με μόνο πρόβλημα την έλλειψη αλκοολούχων που δεν συνηθίζεται να σερβίρονται σε τέτοιου είδους εστιατόρια.
Στη συνέχεια γυρίσαμε προς τα πίσω και μέσα από τα στενά που ήταν κάτω από την Istiklal, κατευθυνθήκαμε προς τον πύργο του Γαλατά. Όμορφα δρομάκια, γεμάτα μικρομάγαζα, τουριστικά και μη, από σουβενιράδικα, μίνι μάρκετ αλλά και οργανοπωλεία, τσαγκάρικα κλπ.
Σε λίγο φτάσαμε στο πύργο του Γαλατά που έτσι κι αλλιώς η επιβλητική του παρουσία ήταν φανερή ήδη από μακριά. Τόσο τα γύρω στενά όσο και η μικρή πλατεία στην βάση του Πύργου ήταν γεμάτα από κόσμο,κατα κύριο λόγο τουρίστες. Η ουρά για να βγάλεις εισιτήρια αν ήθελες να μπεις στον Πύργο, μεγάλη, οπότε αποφασίσαμε να αναβάλουμε την επίσκεψη για άλλη ημέρα.
Χαζέψαμε λίγο τις βιτρίνες των μαγαζιών, αλλά τελικά την προσοχή μας τράβηξαν κυρίως αυτές των ζαχαροπλαστείων με την μεγάλη ποικιλία ανατολίτικων αλλά και ευρωπαϊκών γλυκών.
Δεν αργήσαμε να εντοπίσουμε ένα από αυτά (Viyana Kahvesi) που εκτός των γλυκών διέθετε όμορφο χώρο και μπήκαμε για τις απαραίτητες δοκιμές αλλά και για ένα τονωτικό καφεδάκι. Πήραμε τα πρώτα ανατολίτικα σιροπιαστά ενώ στην Ε.Ε. “γυάλισε” το San Sebastian, ένα είδος ψημένου cheececake, που ομολογουμένως ήταν φανταστικό.
Στην επιστροφή μας για το ξενοδοχείο εντοπίσαμε ένα ακόμη ζαχαροπλαστείο που ήταν εξειδικευμένο στα Pasteis de Nata, αγαπημένα όλης της παρέας από το παλαιότερο, κοινό μας ταξίδι στην Πορτογαλία. Κι έτσι μπήκε κι αυτό στην λίστα των προσεχώς…
Η κούραση της πρώτης μέρας μας “ανάγκασε” να ανέβουμε στα δωμάτια μας για λίγη ανάπαυλα. Για τις Ε.Ε. και Ε.Κ. η λίγη ξεκούραση έγινε πολύ. Με λίγα λόγια “ξεράθηκαν” μέχρι το άλλο πρωί. Εγώ όμως και ο Α.Μ είχαμε “υποχρέωση” να επισκεφτούμε την Ιρλανδέζικη παμπ που είχαμε δει νωρίτερα ώστε να εγκαινιάσουμε όπως πρέπει το ταξίδι μας. Κι έτσι με ωραία, ροκ μουσικούλα, μπυρίτσες και συνοδευτικά κλείσαμε την πρώτη μας μέρα στην Πόλη.
Αναχωρήσαμε από την Αθήνα το πρωί, χωρίς απρόοπτα και φτάσαμε στο νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης λίγο πριν τις 11:00 τοπική ώρα. Το αεροδρόμιο μας φάνηκε τεράστιο. Περπατούσαμε αρκετή ώρα και δεν φαινόταν άκρη!

Αφού τελειώσαμε τα διαδικαστικά της εισόδου στη χώρα, βγάλαμε τα πρώτα τοπικά χρήματα (λίρες να δουν τα μάτια σου), αγοράσαμε μια τοπική sim και ψάξαμε το σημείο που αναχωρούσαν τα λεωφορεία της Havaist για να πάμε στο κέντρο της πόλης.
Βρήκαμε το κιόσκι της εταιρείας και μας είπαν πως δεν δέχονται κάρτα οπότε βγάλαμε τα εισιτήρια μας απ’ ευθείας από τον οδηγό που είχε POS. Η γραμμή HVIST-16 με κόστος 67TL το άτομο, μας πήγε στην πλατεία Ταξίμ σε περίπου 45 λεπτά, μέσω μιας σχετικά αδιάφορης διαδρομής.
Η πρώτη επαφή με την ξακουστή πλατεία δεν μας ενθουσίασε. Όχι ότι είναι αδιάφορη αλλά όταν ακούς τόσα και τόσα στην διάρκεια των χρόνων περιμένεις κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αλλά δεν… Το είχε πει και ο George Eliot: "Τίποτε δεν είναι τόσο καλό όσο φαίνεται από πριν".

Γρήγορα μπήκαμε στο σταθμό μετρό της πλατείας, βγάλαμε και φορτίσαμε την Istanbulkart με την βοήθεια των πολύ ευγενικών περαστικών στα μηχανήματα του σταθμού και μετά από μια μόλις στάση κατεβήκαμε στο Şişhane. Βγαίνοντας στην επιφάνεια αντικρίσαμε το κτίριο του δημαρχείο του Beyoglu και λίγο πιο πέρα το συμπαθέστατο Books Coffee (Kırmızı Kedi Pera) που έμελλε να γίνει το καθημερινό μας στέκι για καφεδάκι και πρωινό.


Από εκεί ήταν πια κοντά το ξενοδοχείο Meroddi Bağdatlıyan Hotel όπου είχαμε ενημερωθεί ότι θα κάναμε check in.
Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν οι νεαροί ρεσεψιονίστ, πολύ εξυπηρετικοί και ευγενείς που μας «αποκάλυψαν» πως το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει βρισκόταν στον 6ο όροφο ενός κτιρίου χωρίς ασανσέρ!!! Τρόμος! Δεν είμαστε για τέτοια σπορ! ή τουλάχιστον όχι όλοι από εμάς. Ευτυχώς οι ρεσεψιονίστ γρήγορα μας έδωσαν την εναλλακτική να μείνουμε σε 2 δωμάτια του ξενοδοχείου που βρισκόμασταν χωρίς αλλαγή στην τιμή ενώ επιπλέον μας προσέφεραν και ένα δωρεάν πρωινό. Στην διάρκεια των συζητήσεων ανακαλύψαμε πως 2 από τους νεαρούς κατάγονταν από την Θεσσαλονίκη ενώ αντίστοιχα 2 από την παρέα μας κατάγονται από περιοχές της σημερινής Τουρκίας. Αυτά κάνουν οι ανταλλαγές πληθυσμών…
Βολευτήκαμε στα συμπαθή δωμάτια του ξενοδοχείου και βγήκαμε για την πρώτη μας βόλτα στην περιοχή.
Ανηφορίσαμε προς την βάση της Istiklal, την περίφημη Μεγάλη Οδό του Πέρα, και αμέσως πέσαμε πάνω στο παλιό, τουριστικό τραμ που την διασχίζει.

Περπατήσαμε λίγο στο κάτω μέρος της οδού, χωθήκαμε στα κάθετα στενά και βγάλαμε τις πρώτες μας φωτογραφίες. Επιπλέον εντοπίσαμε ένα αίθριο στη περιοχή με καφέ, εστιατόρια και μπαράκια ένα εκ των οποίων ήταν η Ιρλανδέζικη παμπ (Celtic Irish Pub) και την βάλαμε “σημάδι” για την βραδυνή μας έξοδο.



Η ώρα είχε περάσει και η πείνα είχε αρχίσει. Σαν εκπαιδευμένα λαγωνικά ξετρυπώσαμε γρήγορα ένα από τα πολλά κλασικά μαγειρεία της πόλης (Armada Restaurant) για το πρώτο μας πολίτικο γεύμα. Νόστιμο φαγητό, ιδιαίτερα οικονομικό με μόνο πρόβλημα την έλλειψη αλκοολούχων που δεν συνηθίζεται να σερβίρονται σε τέτοιου είδους εστιατόρια.
Στη συνέχεια γυρίσαμε προς τα πίσω και μέσα από τα στενά που ήταν κάτω από την Istiklal, κατευθυνθήκαμε προς τον πύργο του Γαλατά. Όμορφα δρομάκια, γεμάτα μικρομάγαζα, τουριστικά και μη, από σουβενιράδικα, μίνι μάρκετ αλλά και οργανοπωλεία, τσαγκάρικα κλπ.


Σε λίγο φτάσαμε στο πύργο του Γαλατά που έτσι κι αλλιώς η επιβλητική του παρουσία ήταν φανερή ήδη από μακριά. Τόσο τα γύρω στενά όσο και η μικρή πλατεία στην βάση του Πύργου ήταν γεμάτα από κόσμο,κατα κύριο λόγο τουρίστες. Η ουρά για να βγάλεις εισιτήρια αν ήθελες να μπεις στον Πύργο, μεγάλη, οπότε αποφασίσαμε να αναβάλουμε την επίσκεψη για άλλη ημέρα.


Χαζέψαμε λίγο τις βιτρίνες των μαγαζιών, αλλά τελικά την προσοχή μας τράβηξαν κυρίως αυτές των ζαχαροπλαστείων με την μεγάλη ποικιλία ανατολίτικων αλλά και ευρωπαϊκών γλυκών.

Δεν αργήσαμε να εντοπίσουμε ένα από αυτά (Viyana Kahvesi) που εκτός των γλυκών διέθετε όμορφο χώρο και μπήκαμε για τις απαραίτητες δοκιμές αλλά και για ένα τονωτικό καφεδάκι. Πήραμε τα πρώτα ανατολίτικα σιροπιαστά ενώ στην Ε.Ε. “γυάλισε” το San Sebastian, ένα είδος ψημένου cheececake, που ομολογουμένως ήταν φανταστικό.

Στην επιστροφή μας για το ξενοδοχείο εντοπίσαμε ένα ακόμη ζαχαροπλαστείο που ήταν εξειδικευμένο στα Pasteis de Nata, αγαπημένα όλης της παρέας από το παλαιότερο, κοινό μας ταξίδι στην Πορτογαλία. Κι έτσι μπήκε κι αυτό στην λίστα των προσεχώς…
Η κούραση της πρώτης μέρας μας “ανάγκασε” να ανέβουμε στα δωμάτια μας για λίγη ανάπαυλα. Για τις Ε.Ε. και Ε.Κ. η λίγη ξεκούραση έγινε πολύ. Με λίγα λόγια “ξεράθηκαν” μέχρι το άλλο πρωί. Εγώ όμως και ο Α.Μ είχαμε “υποχρέωση” να επισκεφτούμε την Ιρλανδέζικη παμπ που είχαμε δει νωρίτερα ώστε να εγκαινιάσουμε όπως πρέπει το ταξίδι μας. Κι έτσι με ωραία, ροκ μουσικούλα, μπυρίτσες και συνοδευτικά κλείσαμε την πρώτη μας μέρα στην Πόλη.

Last edited: