Action
Member
- Μηνύματα
- 117
- Likes
- 411
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γαλλική Πολυνησία
Το δεύτερο μισό της ημέρας μας κύλησε ομαλά. Ανεβήκαμε προς τη πλατεία Ταξίμ
αφήνοντας πίσω μας εκείνη την ‘’άλλη’’ Κωνσταντινούπολη που μας είχε μεταφέρει πίσω στο χρόνο. Λες και άνοιξε για εμάς η πύλη στο μέλλον και στο τέλος της ανηφόρας άρχισαν να υψώνονται μοντέρνα ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια, δρόμοι που δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τους αντίστοιχους σε μία οποιαδήποτε ευρωπαική πόλη. Μια φίλη μου είχε πει ‘’πρέπει οπωσδήποτε να φας προφιτερόλ στο ζαχαροπλαστείο Iντσί, είναι τέεεελειο’’ ! Άρα μπορεί το SarayMuhallebicisi πάνω στη πλατεία να φημίζεται για τα γλυκά του, εμείς προτιμήσαμε να ψάξουμε για το άλλο. Έτσι φωτογραφηθήκαμε στο μνημείο της Ανεξαρτησίας
και αρχίσαμε να περιδιαβαίνουμε την Ιστικλάλ με το περίφημο τρενάκι
παρά τις προσπάθειές τους ο κόσμος δεν έμοιαζε να νοιάζεται και πολύ (γνωστές εικόνες)
πολύβουη η αγορά , με κάθε είδους καταστήματα που στεγάζονται σε εντυπωσιακά κτίρια
το ελληνικό προξενείο
με τη πρόσοψή του να κοσμείται με γιγαντοαφίσα το νησί της Σύμης με το διακριτικόwww.visitgreece.gr
η έδρα του τουρκικού κινηματογράφου
και η πρώην αγορά λουλουδιών το Τσιτσέκ Πασαζί.
(photo by Marina)
η αγορά συνεχίζεται και έξω από τη σκεπαστή στοά με λογιών λογιών καλούδια
μπήκαμε στην Αβρούπα Πασαζί ή αλλιώς αψιδωτή αίθουσα των καθρεπτών με νεοαναγεννησιακό εσωτερικό, κλασικά αγάλματα και μαρμάρινο πάτωμα
η περιοχή του Πέραν
με όμορφα κρυμμένα καφενεδάκια
ανδρική υπόθεση
δεν πέρασε απαρατήρητο το φυτό αυτό με τους περίεργους ... καρπούς από το βλέμμα της Μαρίνας
ενώ το δικό μου άρχισε να πλανιέται στην Ιστικλάλ που φαινόταν στο βάθος. Έπρεπε να βρούμε την οδό που οδηγούσε στο ελληνορθόδοξο σχολείο ‘’Ζωγράφειον’’ και κοιτώντας το χάρτη, δε κατάλαβα ότι οι άλλοι δύο δε με ακολουθούσαν πια. Είχαν σταματήσει έξω από ένα ζαχαροπλαστείο. Γύρισα πίσω ρωτώντας τους αν όλα ήταν καλά, απαντούν μια χαρά, εδώ θα καθήσουμε. Κοιτάζω τη ταμπέλα του και εύλογα απαντάω ‘’μα εδώ είναι το MADO’’ , όταν νιώθω τα χέρια του Πάνου στους ώμους μου να με καθηλώνουν σε μια καρέκλα λέγοντάς μου: ‘’ βρε άστα αυτά που ξέρεις, σιγά μην είναι γεμάτο, έχει τραπεζάκια ελεύθερα και δε το κουνάμε από εδώ μέχρι να αναλάβουμε δυνάμεις’’. Γελούσα και όλη την επόμενη ημέρα κάθε φορά που το σκεφτόμουν.
(photo by Panos)
βγαίνοντας ξανά στην Ιστικλάλ
απολαύσαμε το show των παγωτατζήδων που διασκεδάζουν με τη ψυχή τους με τα αποσβολωμένα βλέμματα των υποψήφιων τουριστών πελατών τους
(photo by Panos)
οι οδοί δεν αναγράφονται παντού, ρωτώντας όμως πας στη πόλη
το ελληνορθόδοξο σχολείο Ζωγράφειον
στο τέλος του δρόμου απαντήσαμε τα πολύ παλιά λουτρά, όπως αναγράφεται από το 1481. Κάναμε το κόπο να ρωτήσουμε. Η τιμή ήταν αρκετά συμφέρουσα, η πιο χαμηλή που βρήκαμε σε όλη τη πόλη, με τη βασική περιποίηση στις 30 λίρες, όταν η αντίστοιχη στα λουτρά Τσεμπερλίτας άγγιζε τις 90.
Εάν κάναμε όμως χαμάμ (που πιστέψτε με θα ήταν ότι έπρεπε για τα καταταλαιπωρημένα μας πόδια), θα χάναμε τον υπόλοιπο περίπατο και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε μέχρι οι δυνάμεις μας να μας εγκαταλείψουν τελείως
κατηφορίζοντας σε μια περιοχή όπου θύμιζε έντονα αυτή των Εξαρχείων
περίπου
Ψάχνοντας τη Γαλλική Οδό, ο Πάνος λιποψύχησε: ‘’βρε παιδιά δε παίρνουμε ένα ταξάκι να πάμε σπίτι, δεν αντέχω άλλο νομίζω’’ , του το υποσχέθηκα με τον όρο να βρίσκαμε τη τελευταία, όπως έδειχναν τα πράγματα, στάση για σήμερα. Και βουαλά
(photo by Marina)
ευχάριστα πέρασε ένα διωράκι με ζωντανή γαλλική μουσική μέσα σε ένα πανέμορφο στενό που ήταν λες και είχε βγει από παραμύθι.
Κοιτάζοντας το ταξιδιωτικό οδηγό, οι επόμενες στάσεις θα ήταν έξι: το τέμενος Τομτόμ καπτάν με τη κρήνη του 17ου αιώνα, το οθωμανικό χυτήριο κανονιών, το τέμενος Κιλίτς Αλί Πασά, η κρήνη Τοπχανέ, η Αλί Πασαζί με τους καπνιστές ναργιλέ και το μουσείο σύγχρονης τέχνης. Και λέω ΘΑ ήταν αν είχαμε περισσότερο χρόνο και περισσότερο κουράγιο.
αφήνοντας πίσω μας εκείνη την ‘’άλλη’’ Κωνσταντινούπολη που μας είχε μεταφέρει πίσω στο χρόνο. Λες και άνοιξε για εμάς η πύλη στο μέλλον και στο τέλος της ανηφόρας άρχισαν να υψώνονται μοντέρνα ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια, δρόμοι που δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τους αντίστοιχους σε μία οποιαδήποτε ευρωπαική πόλη. Μια φίλη μου είχε πει ‘’πρέπει οπωσδήποτε να φας προφιτερόλ στο ζαχαροπλαστείο Iντσί, είναι τέεεελειο’’ ! Άρα μπορεί το SarayMuhallebicisi πάνω στη πλατεία να φημίζεται για τα γλυκά του, εμείς προτιμήσαμε να ψάξουμε για το άλλο. Έτσι φωτογραφηθήκαμε στο μνημείο της Ανεξαρτησίας
και αρχίσαμε να περιδιαβαίνουμε την Ιστικλάλ με το περίφημο τρενάκι
παρά τις προσπάθειές τους ο κόσμος δεν έμοιαζε να νοιάζεται και πολύ (γνωστές εικόνες)
πολύβουη η αγορά , με κάθε είδους καταστήματα που στεγάζονται σε εντυπωσιακά κτίρια
το ελληνικό προξενείο
με τη πρόσοψή του να κοσμείται με γιγαντοαφίσα το νησί της Σύμης με το διακριτικόwww.visitgreece.gr
η έδρα του τουρκικού κινηματογράφου
και η πρώην αγορά λουλουδιών το Τσιτσέκ Πασαζί.
(photo by Marina)

η αγορά συνεχίζεται και έξω από τη σκεπαστή στοά με λογιών λογιών καλούδια
μπήκαμε στην Αβρούπα Πασαζί ή αλλιώς αψιδωτή αίθουσα των καθρεπτών με νεοαναγεννησιακό εσωτερικό, κλασικά αγάλματα και μαρμάρινο πάτωμα
με όμορφα κρυμμένα καφενεδάκια
ανδρική υπόθεση
δεν πέρασε απαρατήρητο το φυτό αυτό με τους περίεργους ... καρπούς από το βλέμμα της Μαρίνας
ενώ το δικό μου άρχισε να πλανιέται στην Ιστικλάλ που φαινόταν στο βάθος. Έπρεπε να βρούμε την οδό που οδηγούσε στο ελληνορθόδοξο σχολείο ‘’Ζωγράφειον’’ και κοιτώντας το χάρτη, δε κατάλαβα ότι οι άλλοι δύο δε με ακολουθούσαν πια. Είχαν σταματήσει έξω από ένα ζαχαροπλαστείο. Γύρισα πίσω ρωτώντας τους αν όλα ήταν καλά, απαντούν μια χαρά, εδώ θα καθήσουμε. Κοιτάζω τη ταμπέλα του και εύλογα απαντάω ‘’μα εδώ είναι το MADO’’ , όταν νιώθω τα χέρια του Πάνου στους ώμους μου να με καθηλώνουν σε μια καρέκλα λέγοντάς μου: ‘’ βρε άστα αυτά που ξέρεις, σιγά μην είναι γεμάτο, έχει τραπεζάκια ελεύθερα και δε το κουνάμε από εδώ μέχρι να αναλάβουμε δυνάμεις’’. Γελούσα και όλη την επόμενη ημέρα κάθε φορά που το σκεφτόμουν.
(photo by Panos)

βγαίνοντας ξανά στην Ιστικλάλ
απολαύσαμε το show των παγωτατζήδων που διασκεδάζουν με τη ψυχή τους με τα αποσβολωμένα βλέμματα των υποψήφιων τουριστών πελατών τους
(photo by Panos)

οι οδοί δεν αναγράφονται παντού, ρωτώντας όμως πας στη πόλη
το ελληνορθόδοξο σχολείο Ζωγράφειον
στο τέλος του δρόμου απαντήσαμε τα πολύ παλιά λουτρά, όπως αναγράφεται από το 1481. Κάναμε το κόπο να ρωτήσουμε. Η τιμή ήταν αρκετά συμφέρουσα, η πιο χαμηλή που βρήκαμε σε όλη τη πόλη, με τη βασική περιποίηση στις 30 λίρες, όταν η αντίστοιχη στα λουτρά Τσεμπερλίτας άγγιζε τις 90.
Εάν κάναμε όμως χαμάμ (που πιστέψτε με θα ήταν ότι έπρεπε για τα καταταλαιπωρημένα μας πόδια), θα χάναμε τον υπόλοιπο περίπατο και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε μέχρι οι δυνάμεις μας να μας εγκαταλείψουν τελείως
κατηφορίζοντας σε μια περιοχή όπου θύμιζε έντονα αυτή των Εξαρχείων
περίπου
Ψάχνοντας τη Γαλλική Οδό, ο Πάνος λιποψύχησε: ‘’βρε παιδιά δε παίρνουμε ένα ταξάκι να πάμε σπίτι, δεν αντέχω άλλο νομίζω’’ , του το υποσχέθηκα με τον όρο να βρίσκαμε τη τελευταία, όπως έδειχναν τα πράγματα, στάση για σήμερα. Και βουαλά
(photo by Marina)

ευχάριστα πέρασε ένα διωράκι με ζωντανή γαλλική μουσική μέσα σε ένα πανέμορφο στενό που ήταν λες και είχε βγει από παραμύθι.
Κοιτάζοντας το ταξιδιωτικό οδηγό, οι επόμενες στάσεις θα ήταν έξι: το τέμενος Τομτόμ καπτάν με τη κρήνη του 17ου αιώνα, το οθωμανικό χυτήριο κανονιών, το τέμενος Κιλίτς Αλί Πασά, η κρήνη Τοπχανέ, η Αλί Πασαζί με τους καπνιστές ναργιλέ και το μουσείο σύγχρονης τέχνης. Και λέω ΘΑ ήταν αν είχαμε περισσότερο χρόνο και περισσότερο κουράγιο.
Last edited: