taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Μετά από μια σύντομη επιστροφή στο ξενοδοχείο για μια σύντομη στάση, και μετά από μια επίσκεψη στο tourist information για να πάρω καλύτερο χάρτη και λίγα σουβενίρ, συνεχίζω. Οι κάρτες μνήμης που έχω μαζί μου για τη φωτογραφική όπου να’ναι εξαντλούνται, οπότε βρίσκω ένα ηλεκτρονικάδικο, βλέπω από μακριά τις κάρτες που θέλω να με περιμένουν στο ράφι, και στέκομαι στην ουρά. Δεν ξέρω πως θα ζητήσω στα Γαλλικά 2 κάρτες SDHC των 8GB, αλλά αν ο υπάλληλος δε μιλάει Αγγλικά θα μπορώ πάντα να του δείξω αυτό που θέλω. Ο Υπάλληλος τώρα εξυπηρετεί κάποιον άλλο, και τον έχει διακόψει κι αυτόν για να μιλήσει στο τηλέφωνο. Όταν το κλείνει, δεν προλαβαίνει να πει 2 κουβέντες στον πελάτη, και δώστου πάλι τηλεφώνημα. Η ουρά εν τω μεταξύ μαζεύεται. Κάποιοι αγανακτισμένοι Λουξεμβουργέζοι δε θέλουν να περιμένουν άλλο στην ουρά και φεύγουν αγανακτισμένοι. Η απάθεια του υπαλλήλου εντυπωσιακή. Μισή ώρα έκανα να εξυπηρετηθώ, κι αυτό επειδή ένας άλλος υπάλληλος έπιασε δουλειά – ο άλλος πελάτης μάλλον ακόμα περιμένει το τηλεφώνημα να τελειώσει. Θα μου πείτε, σιγά το πράμα. Και θα ήταν ασήμαντο μεμονωμένο περιστατικό, αν δεν το παρατηρούσα κι αλλού αυτό. Το προηγούμενο βράδυ η σερβιτόρα στο εστιατόριο με είχε κάνα τέταρτο να περιμένω το γλυκό, ώσπου να μιλήσει στο τηλέφωνο. Την επόμενη μέρα, στο checkout στο ξενοδοχείο, πάλι περίμενα να μιλήσει ο receptionist στη γραμμή. Έχουν μια ιδιαίτερη σχέση οι άνθρωποι με την τηλεφωνική επικοινωνία – λες και το να τους πάρει κάποιος στο τηλέφωνο είναι ένα κατόρθωμα που πρέπει να τιμήσουν, και έτσι να διακόψουν ότι άλλο κάνουν προκειμένου να μιλήσουν. Αν θέλετε να εξυπηρετηθείτε άμεσα στο Λουξεμβούργο, μην πάτε εκεί: πάρτε τους τηλέφωνο. Βάζω τα ψώνια στην τσάντα μου, και συνεχίζω.
Η βροχή έχει σταματήσει, επιτέλους. Αυτή τη φορά το χοντρικό μου πρόγραμμα λέει να περάσω από τις πλατείες στο κέντρο της πόλης, και από δυο παρατηρητήρια, με σκοπό να φτάσω τελικά στο Kirchberg, την αντίστοιχη Defence του Λουξεμβούργου, το business ghetto της πόλης.
Η οικονομία του Λουξεμβούργου είναι περίεργη υπόθεση. Κάποτε είχαν ανακαλύψει αποθέματα σε σιδηρομετάλλευμα, κάτι που είχε δώσει σημαντική ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ωστόσο με την ανακάλυψη και την ευρεία χρήση του χάλυβα, η σημασία του σιδηρομεταλλεύματος πρακτικά εκμηδενίστηκε. Έκτοτε, η οικονομία της χώρας στράφηκε στις υπηρεσίες. Με χαμηλούς επιχειρηματικούς φόρους και κίνητρα επενδύσεων, και μια σχεδόν άνευ όρων οικονομική εξωστρέφεια, η χώρα κατάφερε να γίνει ένα από τα σημαντικότερα διεθνή τραπεζικά και οικονομικά κέντρα, και να πρωτοπορεί στον τριτογενή οικονομικό τομέα την ώρα που ο υπόλοιπος κόσμος ίσα που ανακάλυπτε τη σημασία του.
Προσωπικότητες όπως ο Schuman, που προώθησαν την ιδέα για μια Ευρωπαϊκή ενοποίηση, σε εποχές πολύ πριν από τη σημερινή, συνέβαλλαν επίσης στο να έχει η χώρα ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεθνείς υποθέσεις, και η πόλη του Λουξεμβούργου να είναι μια από τις 3 έδρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σήμερα. Μια λειτουργία που επίσης φέρνει μαζί της και μια σειρά από υποστηρικτικές οικονομικές δραστηριότητες, και ανάπτυξη.
Έτσι, το Λουξεμβούργο σήμερα φιγουράρει στις κορυφαίες θέσεις των διαφόρων ευρωπαϊκών και παγκόσμιων δεικτών. Με βάση τα στοιχεία στη Wikipedia, είναι νούμερο 1 η 2 κάθε χρόνο στον κόσμο σε κατά κεφαλήν ΑΕΠ, σταθερά στην πρώτη εικοσάδα του human development index, κλπ. Μάλιστα, παρά τη σημασία του τραπεζικού τομέα στην τοπική οικονομία, οι ντόπιοι δε δείχνουν να ανησυχούν ιδιαίτερα με τη φετινή κρίση. Κάτι θα ξέρουν…. Η ονομασία του λαού στα Γαλλικά κάνει κι ένα ωραίο λογοπαίγνιο. Luxembourgeoise λέγονται, ή Luxem-bourgeoisie, και είναι όντως η μπουρζουαζία της Ευρώπης.
Υπάρχει λοιπόν μια ειδική περιοχή λίγο έξω από την πόλη, το υψίπεδο Kirchberg, στο οποίο έχουν μαζευτεί όλα τα Ευρωκρατικά (κατά το γραφειοκρατικά) κτήρια, όλα τα τραπεζικά γραφεία, κλπ. Για όποιους έχουν πάει στο Παρίσι, μιλάμε για ένα γκέτο σαν τη La Defense. Εκεί βρίσκεται και η Φιλαρμονική της πόλης, ένα περίεργο αρχιτεκτόνημα που φιγουράρει ως landmark του Λουξεμβούργου σε διάφορους οδηγούς, και το Mudam (Musée d'art moderne Grand-Duc Jean), το μουσείο μοντέρνας τέχνης της πόλης, ένα γυάλινο κτήριο που έχει σχεδιάσει ο Pei (αυτός με την πυραμίδα στο Λούβρο). Μανία που ‘χει ό άνθρωπος με τα πυραμιδοειδή τζαμένια κτήρια, κι αυτό τέτοιο είναι. Το Μουσείο αυτό είναι κλειστό τις Τρίτες, οπότε είτε βρέχει είτε χιονίζει, αν θέλω να το δω πρέπει να πάω σήμερα. Αλλά είναι μακριά, έχει ενδιαφέροντα πράματα στο δρόμο, και πρέπει να προλάβω να πάω εγκαίρως, κάνοντας και στάσεις.
Ξεκινάω λοιπόν από τις πλατείες και τη Grand Rue της πόλης. Κάτι σα να λέμε το High street σε μια Αγγλική πόλη, η Grand Rue είναι ο κεντρικός δρόμος της πόλης, με όλα τα ακριβά μαγαζιά (Louis Vuitton, Cartier κλπ). Αυτή τη φορά, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που είχα συναντήσει το προηγούμενο βράδυ. Πανικός. Κόσμος πάει, κόσμος έρχεται, μικροπωλητές, χαμός. Μετά από όσα έχω δει ως τώρα, σκέφτομαι πόσο καλά έκανα που δεν μίκρυνα το ταξίδι μου. Περνάω το κέντρο, βρίσκω τα παρατηρητήρια, βροχή οι φωτογραφίες, και συνεχίζω. Επόμενη στάση στο Kirchberg, και λέω να πάω περπατώντας. Αν με πιάσει η βροχή ή αν κουραστώ, μπορώ πάντα να γυρίσω με το λεωφορείο ή με ένα ταξί (η πόλη είναι πολύ μικρή και ανισόπεδη, και δε διαθέτει κανένα μέσο σταθερής τροχιάς, όπως τράμ, μετρό κλπ).. Για να φτάσω στη γέφυρα που θα με περάσει απέναντι, πρέπει να περάσω μέσα από ένα πάρκο. Προχωράω, και τι να δω. Το πάρκο τελειώνει, και βλέπω μπροστά μου ένα υπέροχο μεγάλο κτήριο, σα Γαλλικό Chateaux, με τεράστιους περιποιημένους κήπους, και περίφραξη που υποδεικνύει ότι ο χώρος είναι ιδιωτικός. Τον τυχεράκια που μένει εδώ, σκέφτομαι…. Αλλά δεν προλαβαίνω να τελειώσω τη σκέψη μου, και το μάτι μου πέφτει σε μια πινακίδα. Δυσκολεύομαι να το πιστέψω, αλλά το Chateaux αυτό είναι γηροκομείο. Εδώ θέλω να με φέρετε όταν γεράσω, ε! Απίστευτο είναι το μέρος, απίστευτο απλά.
(συνεχίζεται)
Η βροχή έχει σταματήσει, επιτέλους. Αυτή τη φορά το χοντρικό μου πρόγραμμα λέει να περάσω από τις πλατείες στο κέντρο της πόλης, και από δυο παρατηρητήρια, με σκοπό να φτάσω τελικά στο Kirchberg, την αντίστοιχη Defence του Λουξεμβούργου, το business ghetto της πόλης.
Η οικονομία του Λουξεμβούργου είναι περίεργη υπόθεση. Κάποτε είχαν ανακαλύψει αποθέματα σε σιδηρομετάλλευμα, κάτι που είχε δώσει σημαντική ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ωστόσο με την ανακάλυψη και την ευρεία χρήση του χάλυβα, η σημασία του σιδηρομεταλλεύματος πρακτικά εκμηδενίστηκε. Έκτοτε, η οικονομία της χώρας στράφηκε στις υπηρεσίες. Με χαμηλούς επιχειρηματικούς φόρους και κίνητρα επενδύσεων, και μια σχεδόν άνευ όρων οικονομική εξωστρέφεια, η χώρα κατάφερε να γίνει ένα από τα σημαντικότερα διεθνή τραπεζικά και οικονομικά κέντρα, και να πρωτοπορεί στον τριτογενή οικονομικό τομέα την ώρα που ο υπόλοιπος κόσμος ίσα που ανακάλυπτε τη σημασία του.
Προσωπικότητες όπως ο Schuman, που προώθησαν την ιδέα για μια Ευρωπαϊκή ενοποίηση, σε εποχές πολύ πριν από τη σημερινή, συνέβαλλαν επίσης στο να έχει η χώρα ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεθνείς υποθέσεις, και η πόλη του Λουξεμβούργου να είναι μια από τις 3 έδρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σήμερα. Μια λειτουργία που επίσης φέρνει μαζί της και μια σειρά από υποστηρικτικές οικονομικές δραστηριότητες, και ανάπτυξη.
Έτσι, το Λουξεμβούργο σήμερα φιγουράρει στις κορυφαίες θέσεις των διαφόρων ευρωπαϊκών και παγκόσμιων δεικτών. Με βάση τα στοιχεία στη Wikipedia, είναι νούμερο 1 η 2 κάθε χρόνο στον κόσμο σε κατά κεφαλήν ΑΕΠ, σταθερά στην πρώτη εικοσάδα του human development index, κλπ. Μάλιστα, παρά τη σημασία του τραπεζικού τομέα στην τοπική οικονομία, οι ντόπιοι δε δείχνουν να ανησυχούν ιδιαίτερα με τη φετινή κρίση. Κάτι θα ξέρουν…. Η ονομασία του λαού στα Γαλλικά κάνει κι ένα ωραίο λογοπαίγνιο. Luxembourgeoise λέγονται, ή Luxem-bourgeoisie, και είναι όντως η μπουρζουαζία της Ευρώπης.
Υπάρχει λοιπόν μια ειδική περιοχή λίγο έξω από την πόλη, το υψίπεδο Kirchberg, στο οποίο έχουν μαζευτεί όλα τα Ευρωκρατικά (κατά το γραφειοκρατικά) κτήρια, όλα τα τραπεζικά γραφεία, κλπ. Για όποιους έχουν πάει στο Παρίσι, μιλάμε για ένα γκέτο σαν τη La Defense. Εκεί βρίσκεται και η Φιλαρμονική της πόλης, ένα περίεργο αρχιτεκτόνημα που φιγουράρει ως landmark του Λουξεμβούργου σε διάφορους οδηγούς, και το Mudam (Musée d'art moderne Grand-Duc Jean), το μουσείο μοντέρνας τέχνης της πόλης, ένα γυάλινο κτήριο που έχει σχεδιάσει ο Pei (αυτός με την πυραμίδα στο Λούβρο). Μανία που ‘χει ό άνθρωπος με τα πυραμιδοειδή τζαμένια κτήρια, κι αυτό τέτοιο είναι. Το Μουσείο αυτό είναι κλειστό τις Τρίτες, οπότε είτε βρέχει είτε χιονίζει, αν θέλω να το δω πρέπει να πάω σήμερα. Αλλά είναι μακριά, έχει ενδιαφέροντα πράματα στο δρόμο, και πρέπει να προλάβω να πάω εγκαίρως, κάνοντας και στάσεις.
Ξεκινάω λοιπόν από τις πλατείες και τη Grand Rue της πόλης. Κάτι σα να λέμε το High street σε μια Αγγλική πόλη, η Grand Rue είναι ο κεντρικός δρόμος της πόλης, με όλα τα ακριβά μαγαζιά (Louis Vuitton, Cartier κλπ). Αυτή τη φορά, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που είχα συναντήσει το προηγούμενο βράδυ. Πανικός. Κόσμος πάει, κόσμος έρχεται, μικροπωλητές, χαμός. Μετά από όσα έχω δει ως τώρα, σκέφτομαι πόσο καλά έκανα που δεν μίκρυνα το ταξίδι μου. Περνάω το κέντρο, βρίσκω τα παρατηρητήρια, βροχή οι φωτογραφίες, και συνεχίζω. Επόμενη στάση στο Kirchberg, και λέω να πάω περπατώντας. Αν με πιάσει η βροχή ή αν κουραστώ, μπορώ πάντα να γυρίσω με το λεωφορείο ή με ένα ταξί (η πόλη είναι πολύ μικρή και ανισόπεδη, και δε διαθέτει κανένα μέσο σταθερής τροχιάς, όπως τράμ, μετρό κλπ).. Για να φτάσω στη γέφυρα που θα με περάσει απέναντι, πρέπει να περάσω μέσα από ένα πάρκο. Προχωράω, και τι να δω. Το πάρκο τελειώνει, και βλέπω μπροστά μου ένα υπέροχο μεγάλο κτήριο, σα Γαλλικό Chateaux, με τεράστιους περιποιημένους κήπους, και περίφραξη που υποδεικνύει ότι ο χώρος είναι ιδιωτικός. Τον τυχεράκια που μένει εδώ, σκέφτομαι…. Αλλά δεν προλαβαίνω να τελειώσω τη σκέψη μου, και το μάτι μου πέφτει σε μια πινακίδα. Δυσκολεύομαι να το πιστέψω, αλλά το Chateaux αυτό είναι γηροκομείο. Εδώ θέλω να με φέρετε όταν γεράσω, ε! Απίστευτο είναι το μέρος, απίστευτο απλά.
(συνεχίζεται)
Attachments
-
20,1 KB Προβολές: 573