taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Την επόμενη μέρα, ξυπνάω και ανοίγω το παράθυρο, για να διαπιστώσω ότι μια πυκνή ομίχλη έχει καλύψει την πόλη απ’ άκρη σ’ άκρη. Δεν αγχώνομαι, η μέρα έχει κυρίως μουσεία που τη Δευτέρα ήταν κλειστά. Η ομίχλη δεν θα με επηρεάσει και πολύ. Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, ξεκινάω. Πάω πάλι μια βόλτα πάνω κάτω τη Chemin de la Corniche, και τα στενά της παλιάς πόλης, και ακριβώς στις 10:00 που ανοίγει επισκέπτομαι το κάστρο του Bock και τις οχυρώσεις από κάτω του. Το κάστρο είναι ένας βράχος στην άκρη της πόλης, φυσικό φρούριο, και η θέση του πρώτου κάστρου στην πόλη. Από κάτω, είναι σκαμμένο ολόκληρο, με σκοτεινούς διαδρόμους που οδηγούν σε πολεμίστρες, κανόνια, κλπ. Κι από πάνω, το λιθόκτιστο οχυρό έχει απεριόριστη θέα σε όλη την κοιλάδα. Σήμερα, πια, υπάρχουν γέφυρες ένθεν και κείθεν που συνδέουν το Βock με την παλιά και τη νέα πόλη, και περνούν και αυτοκίνητα από κει. Δεν ήταν όμως πάντα έτσι. Κάποτε αυτό ήταν ένα από τα πλέον απόρθητα και καλά φυλασσόμενα φυσικά οχυρά της Ευρώπης – ίσως μόνο το Γιβραλτάρ το ξεπερνoύσε. Τελευταία φορά που χρησίμευσε ήταν κατά τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκόσμιου πολέμου, όταν οι υπόγειες στοές προστάτεψαν πολλές χιλιάδες κόσμο.
Μετά το bock, σειρά έχει το Μουσείο ιστορίας και τέχνης, που συνδυάζει σε ένα μουσείο μια σειρά από εντελώς ετερόκλητα εκθέματα. Κάτι σαν το Λούβρο, δηλαδή, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Οι υπόγειοι όροφοι, καταλαμβάνουν το χώρο κάτω από μια πλατεία, και περιλαμβάνουν κλασσικά εκθέματα και αναπαραστάσεις που συναντάει κανείς σε ένα αρχαιολογικού μουσείου. Ξεκινάει με ευρήματα από τη λίθινη ακόμα εποχή, και συνεχίζει χρονολογικά μέχρι τους Ρωμαικούς χρόνους. Μετά, το μουσείο συνεχίζει πάνω από τη γη, σε ένα seventies μεταλλικό/γυάλινο κτήριο. Ένα μάλλον αδιάφορο μεσαιωνικό τμήμα, και μετά ξεκινάει ένα μουσείο τέχνης, όπου ξεχωρίζουν ένας αναγεννησιακός πίνακας του Rosso Fiorentino, 2 (λιγότερο σημαντικά) έργα του Magritte, 2 πίνακες του Turner με θέμα τους την πόλη του Λουξεμβούργου, και 2 σκίτσα του Hugo. Στο μουσείο αυτό είναι το μοναδικό μέρος όπου άκουσα ανθρώπους να μιλούν στα Λουξεμβουργέζικα, κάτι σα Γερμανικά ανακατεμένα με μερικές Γαλλικές λέξεις και με γαλλική προφορά. Κατά τα άλλα, είναι επίσημη γλώσσα της χώρας…
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για checkout (τι βολικό που είναι να είναι δίπλα στα πάντα), και πάω στο επόμενο μουσείο: Μουσείο ιστορίας της πόλης του Λουξεμβούργου. Ένα βραβευμένο μουσείο, στεγασμένο σε τέσσερα διατηρητέα κτήρια στην πόλη, είναι ένα από τα καλύτερα σηματοδοτημένα και παρουσιασμένα μουσεία στην πόλη, και κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον χωρίς να παρουσιάζει γενικά πολύτιμα εκθέματα, αλλά με περιγραφικές μακέτες, διαδραστικές οθόνες κλπ. Ένα από τα λίγα μουσεία όπου τα πάντα είναι και στα Αγγλικά, και ίσως ένα από τα καλύτερα ιστορικά μουσεία που έχω επισκεφτεί ποτέ.
Δυο ώρες μου έχουν μείνει, και δεν έχω πάει ακόμα στην κάτω πόλη και στο βάθος της χαράδρας. Πλέον είναι μια καλή ώρα για κάτι τέτοιο, καθώς έφυγε και η ομίχλη, και ο ήλιος κάνει κάτι δειλά βήματα να εμφανιστεί. Ανεβαίνω στο platau de l’ st Esprit, και προχωράω μέσα στο δημόσιο ασανσέρ, που με μεταφέρει κάτω στο Grund (για την ακρίβεια, στη "μέσα" άκρη μιας οριζόντιας στοάς λαξεμένης στο βράχο). Η ώρα περνάει με βόλτες πάνω κάτω, ανάμεσα στην πόλη και το πάρκο, μέσα από το συγκρότημα κτηρίων του νέου Münster (Γερμανικό Μοναστήρι), όπου έχει διαμορφωθεί σε κέντρο πολιτισμού και τεχνών. Ανεβαίνω και στα τείχη του Wenceslas που προστάτευαν κάποτε την κάτω πόλη, και πλέον παρέχουν μοναδική θέα στην παλιά πόλη και την κορυφογραμμή από μαύρο τσίγκο που απλώνεται σα χαλί πάνω από τα μπεζ κτήρια της παλιάς πόλης. Συνεχίζω με μια βόλτα κάτω από τα πολύχρωμα δέντρα στη συνέχεια της κοιλάδας, και πλάι στο ποτάμι. Ίσως το πιο τουριστικό μέρος στην πόλη, με ένα τουριστικό «τρενάκι» (που όμως πάει άδειο αυτή την εποχή), και μια δυο παρέες από Γιαπωνέζους τουρίστες.
Τέλος, επιστρέφω πίσω στο ασανσέρ για να ανέβω πίσω στην πάνω πόλη και να ξεκινήσω το δρόμο της επιστροφής στην πατρίδα. Το ταξί ζητάει 30 ευρώ για μια 20λεπτη διαδρομή ως το αεροδρόμιο. Εν πάση περιπτώσει, δεν θα το αφήσω να μου χαλάσει την εικόνα. Πάω στο αεροδρόμιο, κάνω check-in σε ένα υπάλληλο που μιλούσε σπαστά Αγγλικά, και ο δρόμος της επιστροφής ξεκινά.
(συνεχίζεται)
Μετά το bock, σειρά έχει το Μουσείο ιστορίας και τέχνης, που συνδυάζει σε ένα μουσείο μια σειρά από εντελώς ετερόκλητα εκθέματα. Κάτι σαν το Λούβρο, δηλαδή, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Οι υπόγειοι όροφοι, καταλαμβάνουν το χώρο κάτω από μια πλατεία, και περιλαμβάνουν κλασσικά εκθέματα και αναπαραστάσεις που συναντάει κανείς σε ένα αρχαιολογικού μουσείου. Ξεκινάει με ευρήματα από τη λίθινη ακόμα εποχή, και συνεχίζει χρονολογικά μέχρι τους Ρωμαικούς χρόνους. Μετά, το μουσείο συνεχίζει πάνω από τη γη, σε ένα seventies μεταλλικό/γυάλινο κτήριο. Ένα μάλλον αδιάφορο μεσαιωνικό τμήμα, και μετά ξεκινάει ένα μουσείο τέχνης, όπου ξεχωρίζουν ένας αναγεννησιακός πίνακας του Rosso Fiorentino, 2 (λιγότερο σημαντικά) έργα του Magritte, 2 πίνακες του Turner με θέμα τους την πόλη του Λουξεμβούργου, και 2 σκίτσα του Hugo. Στο μουσείο αυτό είναι το μοναδικό μέρος όπου άκουσα ανθρώπους να μιλούν στα Λουξεμβουργέζικα, κάτι σα Γερμανικά ανακατεμένα με μερικές Γαλλικές λέξεις και με γαλλική προφορά. Κατά τα άλλα, είναι επίσημη γλώσσα της χώρας…
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για checkout (τι βολικό που είναι να είναι δίπλα στα πάντα), και πάω στο επόμενο μουσείο: Μουσείο ιστορίας της πόλης του Λουξεμβούργου. Ένα βραβευμένο μουσείο, στεγασμένο σε τέσσερα διατηρητέα κτήρια στην πόλη, είναι ένα από τα καλύτερα σηματοδοτημένα και παρουσιασμένα μουσεία στην πόλη, και κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον χωρίς να παρουσιάζει γενικά πολύτιμα εκθέματα, αλλά με περιγραφικές μακέτες, διαδραστικές οθόνες κλπ. Ένα από τα λίγα μουσεία όπου τα πάντα είναι και στα Αγγλικά, και ίσως ένα από τα καλύτερα ιστορικά μουσεία που έχω επισκεφτεί ποτέ.
Δυο ώρες μου έχουν μείνει, και δεν έχω πάει ακόμα στην κάτω πόλη και στο βάθος της χαράδρας. Πλέον είναι μια καλή ώρα για κάτι τέτοιο, καθώς έφυγε και η ομίχλη, και ο ήλιος κάνει κάτι δειλά βήματα να εμφανιστεί. Ανεβαίνω στο platau de l’ st Esprit, και προχωράω μέσα στο δημόσιο ασανσέρ, που με μεταφέρει κάτω στο Grund (για την ακρίβεια, στη "μέσα" άκρη μιας οριζόντιας στοάς λαξεμένης στο βράχο). Η ώρα περνάει με βόλτες πάνω κάτω, ανάμεσα στην πόλη και το πάρκο, μέσα από το συγκρότημα κτηρίων του νέου Münster (Γερμανικό Μοναστήρι), όπου έχει διαμορφωθεί σε κέντρο πολιτισμού και τεχνών. Ανεβαίνω και στα τείχη του Wenceslas που προστάτευαν κάποτε την κάτω πόλη, και πλέον παρέχουν μοναδική θέα στην παλιά πόλη και την κορυφογραμμή από μαύρο τσίγκο που απλώνεται σα χαλί πάνω από τα μπεζ κτήρια της παλιάς πόλης. Συνεχίζω με μια βόλτα κάτω από τα πολύχρωμα δέντρα στη συνέχεια της κοιλάδας, και πλάι στο ποτάμι. Ίσως το πιο τουριστικό μέρος στην πόλη, με ένα τουριστικό «τρενάκι» (που όμως πάει άδειο αυτή την εποχή), και μια δυο παρέες από Γιαπωνέζους τουρίστες.
Τέλος, επιστρέφω πίσω στο ασανσέρ για να ανέβω πίσω στην πάνω πόλη και να ξεκινήσω το δρόμο της επιστροφής στην πατρίδα. Το ταξί ζητάει 30 ευρώ για μια 20λεπτη διαδρομή ως το αεροδρόμιο. Εν πάση περιπτώσει, δεν θα το αφήσω να μου χαλάσει την εικόνα. Πάω στο αεροδρόμιο, κάνω check-in σε ένα υπάλληλο που μιλούσε σπαστά Αγγλικά, και ο δρόμος της επιστροφής ξεκινά.
(συνεχίζεται)
Attachments
-
20,1 KB Προβολές: 573