Ανδόρρα Γαλλία Μέσα Πυρηναία (Τουλούζη, Σπήλαιο Niaux, Κάστρο Montsegur, Oι «Κάθαροι» κ.α.) - Ανδόρα

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.299
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ

Στον κεντρικό δρόμο με τα μικρά μαγαζιά με την ελάχιστη πελατεία λόγω εποχής, οι υπάλληλοι ήταν πάντα πρόθυμοι να μας εξυπηρετήσουν. Όπως ήταν αναμενόμενο η τετραμελής παρέα μας σκορπίστηκε και ο καθείς έψαχνε το δικό του. Βρέθηκα έτσι να κυκλοφορώ μόνος και για τελευταία φορά μπαίνω σ΄ ένα μαγαζάκι με αθλητικά. Κι΄ εδώ επικρατούσε ερημιά. Η υπάλληλος με την αφεντικίνα ήταν μόνες τους. Βρήκα μια ακόμη ευκαιρία για συζήτηση στα ισπανικά. Αγόρασα το είδος που μ΄ ενδιέφερε και περίμενα να εμφανιστούν οι άλλοι. Η κοπελιά που μ΄ εξυπηρέτησε κατάγονταν από την Αργεντινή. Τότε, μπήκα στο κανάλι των περασμένων…Αρχίσαμε από το Μεξικό κατεβήκαμε νότια, μπήκαμε στο Rio dela Plata, το διεπλεύσαμε ανάμεσα από τις απέραντες εκτάσεις όπου χιλιάδες αγελάδες και άλογα έβοσκαν ελεύθερα, μπήκαμε βαθειά στο San Nicolas και στο Rosario. Περπατήσαμε στο B.Aires, με το μοναδικό κι΄ αξέχαστη εστιατόριο Estancia και τη ρώτησα γιατί έφυγε από μια τόσο όμορφη χώρα.

Κι΄ ενώ το άκουσμα της λατινοαμερικάνικης διαλέκτου με γύρισε σε άλλους τόπους και χρόνους, παρουσιάστηκε ξαφνικά μπροστά μας η υπόλοιπη τριάδα. Έμεινε άφωνος ο «δικός μας» όταν με είδε νάχω ψιλή συζήτηση. Να μιλάω…Και τότε έκανε τρεις άστοχες για ακαδημαϊκό νου ερωτήσεις: α)-Σε ποια γλώσσα της μιλάς;… β) –Σε καταλαβαίνει; Εδώ ζήτησε και πήρε την επιβεβαίωση στα γαλλικά. Και γ) αυτή κι΄ αν ήταν άστοχη, -Που έμαθες τα ισπανικά;… Σ’ αυτή την τελευταία ήθελα να απαντήσω ανάλογα, αλλά θα πρόσβαλα την αδελφή του… Με τη σειρά μου εξεπλάγην από τις απορίες του, αλλά ήταν από τις επιπτώσεις που έχει η κάθε είδους μετανάστευση…

Τα ψώνια μας τελικά ήταν μόνο κάτι αρωματάκια για δώρο σε τιμές ίδιες σχεδόν με την Γαλλία. Ακόμα δεν είχε πάει μεσημέρι, σκεφτόμασταν την επιστροφή μιας και δεν είχαμε κάτι άλλο να κάνουμε. Άνοιξα το ενημερωτικό φυλλάδιο με τις πληροφορίες που είχα πάρει από το ξενοδοχείο, και πρότεινε σαν το καλύτερο αξιοθέατο την περιοχή Arcalis Lac (το έχω σημειώσει στον χάρτη). Ο «οδηγός» μας πάντα πρόθυμος δέχτηκε να πάμε, και μετά από ένα καφέ, ξεκινήσαμε για τα βουνά της υπόλοιπης Ανδόρας.

Ο επαρχιακός δρόμος ήταν στενός, αλλά η φύση καταπληκτική. Οι καταπράσινες πλαγιές ορθώνονταν δεξιά κι αριστερά του δρόμου και σχημάτιζαν φαράγγια, συναντούσαμε συνοικισμούς και μικρά χωριουδάκια, κτισμένα δίπλα στο δρόμο όπου υπήρχε κάποια επίπεδη επιφάνεια εδάφους. Τα βουνά ήταν καθαρά, παρθένα κι’ απείραχτα από ανθρώπινη παρέβμαση. Μπήκαμε στην περιοχή Ordino η οποία συνορεύει με την Γαλλία, περάσαμε από την ομώνυμη πρωτεύουσα της.. Είναι κτισμένο στις πλαγιές του βουνού Κασαμάνια που φτάνει το ύψος των 2700 μέτρων και βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο της Ανδόρας. Σε λίγο περάσαμε το συνοικισμό El Serrat όπου υπάρχει χιονοδρομικό κέντρο, είναι το τελευταίο χωριό πριν από το Arcalis και απέχει απ΄ αυτό έξη χιλιόμετρα. Αυτός έρχεται για σκι στο Arcalis θα πρέπει να διανυχτερεύσει στο El Serrat. Απ΄ εδώ επίσης ξεκινούν πολλές διαδρομές για πεζοπορίες πάνω σε καλοχαραγμένα μονοπάτια.

Στη διαδρομή μας τώρα το ήρεμο και πράσινο τοπίο έχει αντικατασταθεί από το γκρίζο και το άγριο των βραχωδών βουνών, μια πορεία με αρκετές συνεχείς στροφές σε τοπία που κόβουν την ανάσα κάτω όμως από μια ηλιόλουστη μέρα. Το Arcalis lac ξεχωρίζει από τα άλλα χιονοδρομικά κέντρα της Ανδόρας, γιατί πρώτον δεν υπάρχει χωριό αλλά μόνο ένα εστιατόριο, η φυσική χιονοκάληψη του διαρκεί περισσότερο, και το σπουδαιότερο είναι ότι η ύπαρξη των τριών λιμνών Tristaina μαζί με τα μονοπάτια το κάνουν προσφιλές για την καλοκαιρινή περίοδο στους λάτρεις της φύσης.

Από τον δρόμο που βρίσκεται στα 2200 μέτρα, δίνεται την δυνατότα στον επισκέπτη να φτάσει εύκολα στις τρεις λίμνες 500 μέτρα ακόμη πιο ψηλά, να πεζοπορήσει, να γνωρίσει την πλούσια πανίδα και χλωρίδα των βουνών, κι ακόμα αν έχει την εμπειρία να φτάσει μέχρι τα σύνορα με την Γαλλία. Τα βουνά του χιονοδρομικού κέντρου σχηματίζουν ένα πέταλο προς τον νότο, και εξυπηρετούν κάθε κατηγορίας σκιέρ το χειμώνα. Ανεβήκαμε μέχρι τις λίμνες, περπατήσαμε στις όχθες τους, στα μονοπάτια, κάναμε χιονόμπαλες από χιόνι που υπήρχε ακόμα σε κάποια πλαγιά, ανασάναμε καθαρό βουνίσιο αέρα, κι όλα αυτά κάτω από ένα πεντακάθαρο ουρανό. Ο σταθμός των αναβατήρων λειτουργούσε και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία. Από την αρχή που τα εντόπισε η συμβία μου η οποία πρώτη φορά έβλεπε να καλάθια να ταξιδεύουν πάνω από τα βράχια, ενθουσιάστηκε τόσο πολύ που αμέσως το βάλαμε στο πρόγραμμτα. Για μένα ήταν δεύτερη φορά. Η πρώτη μου και μοναδική ήταν στο Noborivetsu του Ηokkaido που με μετέφερε πάνω από κοχλάζον έδαφος από θειάφι, και με πήγε σε τοποθεσίες όπου ζούσαν παλιές φυλές Γιαπωνέζων. Όπως μας είχαν πει από την είσοδο, τη βροχούλα εκεί στα ψηλά δεν θα την γλυτώναμε. Αλλά, ας μπει κι΄ αυτή μέσα στην περιπέτεια, καλοκαίρι ήτανε. Πώς να χάσουμε την εμπειρία!! Νάμαστε λοιπόν στο καλάθι μας πίσω από τα άλλα άδεια, ταξιδάκι πάνω στα βράχια του βουνού, κάποια στιγμή πάνω από ένα απότομο βαθύ γκρεμνό με μυτερά βράχια, άφιξη στη κορυφή και δυστυχώς, αμέσως επιστροφή λόγω της βροχής εκεί στα ψηλά, που έβγαλε σωστή την πρόγνωση των υπαλλήλων.

Ευχαριστημένοι όλοι μας από αυτή την εκτός προγράμματος βόλτα, η οποία και για τους δικούς μας ήταν πρώτη φορά, πήραμε τον κατήφορο για την επιστροφή. Ξανά προχωρήσαμε μέσω της πρωτεύουσας Andora La Vella, πριν από τα σύνορα γεμίσαμε το ντεπόζιτο με πετρέλαιο στη μισή τιμή απ΄ ότι στην Γαλλία, περάσαμε τα σύνορα χωρίς έλεγχο κι΄ αυτή την φορά. Αποχαιρετήσαμε τις τελευταίες πλαγιές των Πυρηναίων και μπήκαμε στη απέραντη πεδιάδα της Γαλλίας και μέσω του γνωστού μας πλέον αυτοκινητόδρομου φτάσαμε Τουλούζη μετά από ένα ταξίδι δυόμιση ωρών .

Ήταν μια ευχάριστη διήμερη περιοδεία που προστέθηκε σ’ αυτές των προηγούμενων ημερών, γεμάτη με εναλλαγές τοπίων, χρωμάτων, τόπων με ιστορία, εκπλήξεις και ψυχαγωγία.-

Πρός Ανδόρα


Στα σύνορα


Αrcalis lac





 

Attachments

Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Υπεροχη εμπειρια το σπηλαιο καπετανιε!!!!
 

PAPI_9

Member
Μηνύματα
138
Likes
135
Επόμενο Ταξίδι
Είμαστε στην έρευνα....
Ταξίδι-Όνειρο
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΛΑΚΕΡΟΣ!!!
Πολύ ωραίος προορισμός και περιγραφή επίσης.. Ευχαριστούμε και αναμένουμε τη συνέχεια:clap:
 

elenara88

Member
Μηνύματα
1.789
Likes
1.817
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
Ο καπετανιος ξεκινησε ιστοριααααα ... ολεεεεε:clap:
οπως παντα τα λες τοσο ομορφα ... ελπιζω η συνεχεια να μην αργησει:clap::clap:
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.299
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Eφχ παιδιά.
Δεν την προόριζα για τις ιστορίες αλλά στις πληροφορίες. 'Ομως μου έβγαζε πλ/ριες-Ευρώπη και μετά δεν έβλεπα Γαλλία, οπότε την έβαλα εδώ
για να μπει στη θέση της για όποιον χρειαστεί κάτι.

Εδώ σημαδεμένες οι περιοδείες μας με τα μέρη που πήγαμε



ESA



ESA Ariane


σπήλαιο Niaux η είσοδος

 

Attachments

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Η διαδρομή στα Πυρηναία με προορισμό την Ανδόρα είναι πολύ όμορφη! Περιμένω τις εντυπώσεις σου!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.299
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Η διαδρομή στα Πυρηναία με προορισμό την Ανδόρα είναι πολύ όμορφη! Περιμένω τις εντυπώσεις σου!
τόχω στα υπόψη paty, συμπεραίνω πως την έκανες. το αφήνω όμως τελευταίο μαζί και το... πολιτισμικό σοκ που έπαθα στην Ανδόρα.....
 

SPROM

Member
Μηνύματα
774
Likes
177
Επόμενο Ταξίδι
Εξεταστική
Ταξίδι-Όνειρο
Δεν ξέρω τώρα...
τόχω στα υπόψη paty, συμπεραίνω πως την έκανες. το αφήνω όμως τελευταίο μαζί και το... πολιτισμικό σοκ που έπαθα στην Ανδόρα.....
πολιτισμικό σοκ στην Ανδόρρα;; Γιατί σου συνέβη αυτό;
Εγώ, για το λίγο που τη θυμάμαι, είχα περάσει χάλια. Χάλια!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.299
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Ήμασταν στην εποχή της καλύτερης ανθοφορίας της φύσης στη Γαλλία. Μόλις αφήναμε με το πετρελαιοκίνητο Πεζώ 2000 τα τελευταία σπίτια των προαστίων της Τουλούζης, ταξιδεύαμε μέσα σε μια κίτρινη θάλασσα από ηλιοτρόπια που ήταν στην ομορφότερη τους φάση. Τεράστιες εκτάσεις από κίτρινο που χάνονταν πίσω από λοφίσκους, και συνέχιζαν μέχρι όπου έφτανε το μάτι μας. Ιδιωτικές μεγάλες περιουσίες από καλλιεργημένες λωρίδες γης που τα σύνορα τους δεν διακρίνονταν. Η καλλιέργεια των ηλιοτρόπιων ήταν πιο έντονη στη διαδρομή προς το Carcassonne.





Τα αρδευτικά κανάλια έκαναν συχνά την παρουσία τους στις διαδρομές μας, μεταφέροντας άφθονο νερό από το Γαρούνα που το κατέβαζε από τα Πηρυναία για να ποτίζει αυτή την ευλογημένη καρποφόρα γη, που δεν γνωρίζει από άγονα και πετρώδη βουνά και που μια σύγκριση με της Ελλάδας σε καταθλίβει. Καμιά ανθρώπινη δραστηριότητα δεν επηρέαζε άσχημα την αισθητική κατά τη διάρκεια της οδήγησης στους καλούς αυτοκινητόδρομους μεγάλους ή μικρούς, που με τις σημάνσεις τους, έδιναν πλήρη ενημέρωση στον επισκέπτη της περιοχής. Πολύ συχνά πινακίδες έδειχναν χώρους για κάμπινκ ιδιωτικό ή δημόσιο. Η τιμή απ΄ ότι μου είπαν ήταν 3-4 ευρώ το άτομο. Περάσαμε κοντά από ένα κάμπινκ, κάναμε μια μικρή στάση, δίπλα του κυλούσε ήρεμα τα νερά του ένα ποτάμι κάτω από τη σκιά πανύψηλων δένδρων. Όλο το έδαφος ήταν σκεπασμένο από φυσικό γκαζόν, πρόσεξα ηρεμία, οργάνωση και πολύ καθαριότητα.

Οι ντόπιοι πρακτικοί και απλοί στις περιοδείες τους προτιμούν την επαφή με την φύση αυτή την εποχή του καλοκαιριού, ιδίως όταν υπάρχουν όλες οι βασικές παροχές, κι΄ όταν ο συγκάτοικος σου θα φερθεί πολιτισμένα και θα σεβαστεί τον χώρο. Άλλη συνήθεια των Γάλλων εκδρομέων ήταν η μεταφορά μαζί τους του μεσημεριανού πρόχειρου φαγητού. Φαγητό από το σπίτι, ή μεγάλα σάντουιτς από γαλλικές φρέσκες μπαγκέτες, φρούτα, μπύρες και αναψυκτικά κι ότι άλλο τρώγεται πρόχειρα. Χώροι γι΄ αυτό υπήρχαν παντού, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους δίπλα στα ποτάμια, κάτω απ’ τη σκιά των δένδρων, πάνω σε ξύλινους πάγκους ήταν η χαρά των παιδιών και η ελευθερία των μεγάλων. Αυτό ήταν και το δικό μας πρόγραμμα των εκδρομών που τέλειωναν με την άφιξη στο σπίτι μετά τις επτά οπότε είχαμε το κανονικό δείπνο. Από γαλλικό μενού βέβαια. Η Γαλλίδα νοικοκυρά δεν ήθελε να ανακατευόμαστε αλλά να μας περιποιείται μόνη της. Περιείχε πολλά και διάφορα και πάντα χόρταινες. Εκτός απ’ το κύριο πιάτο υπήρχαν πολλά σαλαμοειδή και κονσερβοειδή πικάντικα Πολύ μου άρεσε η συνέχεια με την ποικιλία των τυριών και το μαύρο κρασί, που συνοδευόταν με κουτσομπολιό και αστεία. Την μόνη φορά που ανακατευτήκαμε, μετά από διαβουλεύσεις… του «δικού» μας με την νοικοκυρά, ήταν στο ψήσιμο των σαλιγκαριών που του φέραμε από την Κρήτη για τα οποία τρελαίνεται…

Στις μικρές πόλεις και στα χωριά υπήρχε τάξη και καθαριότητα. Κουκλίστικο ήταν το χωριό Foix που το είδαμε στην επιστροφή μας από το σπήλαιο. Είναι πρωτεύουσα της περιοχής Ariege στην οποία ανήκει και το σπήλαιο. Ένα μεγάλο μακρύ πάρκο στη μέση της πόλης χώριζε τους δυο κύριους δρόμους της. Περισσότερο εδώ θαυμάσαμε τις γλάστρες με τις ανθισμένες πετούνιες που τις είχαν τοποθετήσει πάνω στις κολόνες του φωτισμού των δρόμων, και πάνω στον εξωτερικό τοίχο των σπιτιών ιδιωτικών ή και δημοσίων. Ήταν κάτι πρωτότυπο και παράδειγμα προς μίμηση…

Foix


Foix Ο στρογγυλός πύργος του κάστρου από δρόμο της πόλης


Foix


Το ιστορικό κάστρο του Foix είναι κτισμένο πάνω σένα βράχο που βρίσκεται μέσα στο χωριό Οι τρεις πύργοι υψώνονται στον ουρανό δίνοντας του μια επιβλητική όψη ορατή από πολύ μακριά. Οι δύο τετράγωνοι κτίστηκαν τον 11ο αιώνα και ο στρογγυλός τον 15ο. Είναι κτισμένο σε στρατηγικό σημείο γιατί έλεγχε όλη την περιοχή στους θρησκευτικούς πολέμους.

Chateau de Foix


Η μόνη διαδρομή που κάναμε στα βόρεια της Τουλούζης, ήταν αυτή στο χωριό Cordes, και στο μεσαιωνικό χωριό Najac όπως τα βλέπεται στον χάρτη. Σ’ αυτή τη διαδρομή στη θέση της καλλιέργειας των ηλιοτροπίων είχε πάρει αυτή των σιτηρών και των ζωοτροφών. Σύγχρονες μηχανές θέριζαν και δεμάτιαζαν το χόρτο σε μεγάλους όγκους που τους βλέπαμε σκορπισμένους πάνω στα χωράφια, έτοιμους να προωθηθούν στο εμπόριο. Ο αυτοκινητόδρομος που πήραμε ήταν με διόδια, είχε 4 λωρίδες, η ταχύτητα μας σταθερή ήταν στα 150km και για λίγα λεπτά στην επιστροφή πιάσαμε τα 180km. Εκεί που πηγαίναμε θα συναντούσαμε άλλες δύο οικογένειες Γάλλων συγγενών με παιδιά.. Στο χωριό Cordes σταματήσαμε για να δούμε ένα συγκρότημα με αγροτουρισμό. Μεταξύ των άλλων έκτρεφαν άλογα κι’ έδιναν μαθήματα ιππασίας σε νεαρά κυρίως άτομα και σε παιδιά. Κάναμε επίσκεψη στους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς με τα παλαιά εργαλεία αγροτικής καλλιέργειας και γενικής χρήσης.

Τo Μεσαιωνικό Νajac είναι κτισμένο πάνω σε λόφο, που στην κορυφή του βρίσκεται το ομώνυμο κάστρο. Κι εδώ έχουμε άλλο ένα ιστορικό κάστρο κτισμένο το 1250, ήταν απόρθητο και για 100 χρόνια διατηρούσε την ειρήνη στην περιοχή. Ο πύργος του έχει ύψος 40 μέτρα, και έχει τη μοναδική ιδιαιτερότητα στον κόσμο να βρίσκονται τρεις τοξότες μαζί σε ανοίγματα 6,80 μέτρων.

Najac. To κάστρο στο βάθος

Συναντηθήκαμε με τους υπόλοιπους, περιπλανηθήκαμε στα στενά σοκάκια της παλιάς πόλης, ανεβήκαμε στο κάστρο και καταλήξαμε σε χώρο για πικ νικ κοντά στο ποτάμι που περνά έξω από το χωριό, όπου κι άλλες οικογένειες Γάλλων είχαν στρατοπεδεύσει. Όλοι της παρέας μας ακόμα και τα δεκάχρονα παιδιά ήξεραν κάποιες ελληνικές λέξεις… Ποιες ήταν αυτές; Ποιες άλλες, αφού δεν ήτανε μήνας που είχε τελειώσει το ευρωπαϊκό του 2004, τότε που στείλαμε και τους Γάλλους του Ζιντάν και του Ενρύ, στο σπίτι τους; Οι λέξεις λοιπόν των μικρών ήταν: «Nikopolidis”, “Charisteas” και όλοι οι υπόλοιποι της ομάδας...

Νajac
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ομορφη εκδρομη Αντωνη. Την απολαμβανω με το παραπανω!
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.161
Μηνύματα
882.476
Μέλη
38.878
Νεότερο μέλος
pennykk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom