travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 2.074
- Likes
- 18.608
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Πριν το ταξίδι.
Γυρίσαμε από ένα ταξίδι που μας πήγε πολύ πίσω στο χρόνο. Μα τόσο πολύ που μόνο παλαιοντολογικά ευρήματα μπορούν να σε πάνε πιο μακριά. Νιώθαμε ότι περπατούσαμε ανάμεσα σε Σουμέριους, Βαβυλωνίους και άλλους αρχαϊκούς λαούς που έζησαν στην Μεσοποταμία. Κρίμα που τώρα λυμαίνονται τα ίδια μέρη σύγχρονα γεράκια. Ευτυχώς οι ντόπιοι απλοί κάτοικοι των περιοχών αυτών, μοιάζει να είναι γνήσιοι απόγονοι εκείνων. Από τις ελάχιστες χώρες που επιστρέφεις και θες να διαβάσεις για την ιστορία τους πολλές λεπτομέρειες. Και έχεις τόσα πολλά να μάθεις!
Σε ταξίδια που είχαμε σκοπό να πραγματοποιήσουμε μόνοι μας, χωρίς τοπικό πρακτορείο δηλαδή, η πρώτη κίνηση που κάνω ήταν να βγάλω τα αεροπορικά εισιτήρια για όσες μέρες πιστεύω ότι ήταν αρκετές. Μετά από αυτό κάθομαι και κάνω το πρόγραμμα του ταξιδιού, το οποίο πάντως έχω δει στα γρήγορα ήδη. Όμως, αν έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω εκεί τοπικό οδηγό ή/και ξεναγό, πρώτα τον βρίσκω και έρχομαι σε συνεννόηση μαζί του για τις ημερομηνίες που κι εκείνος μπορεί να μας εξυπηρετήσει. Φυσικά έχω δει τα μέρη που θα πάμε και του τα αναφέρω. Καμιά φορά τον αφήνω να μου προτείνει εκείνος και μετά τα κοιτάζω κι εγώ. Αυτό έκανα και για το ταξίδι στο Ιράκ. Έψαξα πολύ για να βρω τοπικό άνθρωπο για τις μετακινήσεις μας.
Η ιδέα για το ταξίδι μπήκε στις αρχές του χρόνου, όταν ένας γνωστός μου πρότεινε να πάμε με Ελληνικό πρακτορείο την περίοδο του Πάσχα (20/4/2025) στο Ιράκ. Το κόστος θα ήταν κοντά στα 4.000 ευρώ μόνο για το πρακτορείο για 12 ή 13 μέρες. Σίγουρα το κόστος ήταν υπερβολικό για τόσες λίγες μέρες. Όμως μας έδωσε την ιδέα μήπως μπορούσαμε να πάμε μόνοι μας εκεί. Έτσι άρχισα να το ψάχνω. Μάλιστα η Aegean θα έβαζε πτήση κατευθείαν για το Ερμπίλ στο Κουρδιστάν του Ιράκ. Και οι πτήσεις ήταν πολύ οικονομικές. Γύρω στα 140 ευρώ, μόνο το να πας ή μόνο να γυρίσεις. Το πρόβλημα όμως ήταν ότι αν προσγειωθείς στο Κουρδιστάν (Erbil) παίρνεις βίζα μόνο για την περιοχή εκεί γύρω. Αν θες να δεις όλο το Ιράκ έπρεπε να πάρεις βίζα από το αεροδρόμιο της Βαγδάτης ή της Βασόρας. Τουλάχιστον έτσι μου έλεγαν στο διαδίκτυο διάφορα τοπικά πρακτορεία. Η βίζα έλεγαν ότι εκδίδεται κατά την άφιξη στο αεροδρόμιο. Τελικά εκδίδεται το τελευταίο χρονικό διάστημα μόνο ηλεκτρονικά πριν φύγεις από Ελλάδα.
Η διεύθυνση γι’ αυτό το θέμα ήταν: eservice.evisa.iq Μπαίνοντας εκεί δεν λέει τίποτα για βίζα στο αεροδρόμιο. Κατάλαβα ότι σίγουρα την έκαναν πλέον ηλεκτρονική.
Πήραμε την απόφαση με τη Ντίνα να πραγματοποιήσουμε το ταξίδι στο Ιράκ το Φθινόπωρο του 2025. Άρχισα να γκουγκλάρω για πρακτορεία στο Ιράκ που κάνουν ταξίδια στη χώρα. Έστειλα σε δύο. Το ένα ήταν το: iraqi kurdistan tour guide. Ήταν ένας τύπος που ζητούσε μόνο για το όχημα, τις μεταφορές, τον οδηγό και τον ξεναγό 260 δολάρια τη μέρα. Τα ξενοδοχεία και οι είσοδοι στα μνημεία δικά μας έξοδα. Όταν του είπα ότι θα ήμασταν τέσσερα άτομα και θα πάμε τέλος Οκτωβρίου (υψηλή τουριστική περίοδος λόγω κλίματος στο Ιράκ) το 260 έγινε 400 δολάρια τη μέρα. Όμως το πρόγραμμά του δεν ήταν πολύ προσεγμένο και τον απέρριψα.
Έστειλα μήνυμα και στο πρακτορείο tourHQ. Από εκεί έδειξαν ενδιαφέρον δύο ξεναγοί και μου έστειλαν προσφορές. Ο ένας ήταν λίγο ακριβός και γι’ αυτό μίλησα πιο πολύ με τον άλλον που είχε περισσότερο λεπτομερές πρόγραμμα. Ήταν ο Αhmed και είχαμε μια καλή επικοινωνία. Κλείσαμε τελικά με αυτόν γιατί μου φάνηκε καλύτερος και πιο συνεπής στην επικοινωνία μας. Το κόστος ήταν 8050 δολάρια και περιελάμβανε και τα ξενοδοχεία για δύο ζευγάρια, αλλά όχι τις εισόδους στα μνημεία. Σε ευρώ ήταν με την τότε ισοτιμία κάπου 7200, 3600 το ζευγάρι ή 1800 το άτομο. Θεωρητικά το ταξίδι θα μας πήγαινε στα 3000 ευρώ, αν υπολογίσουμε και τα υπόλοιπα έξοδα. Εκεί θα είχαμε 15 γεμάτες μέρες και θα ήταν ένα ταξίδι 17 ημερών.
Όταν καταλήξαμε βγάλαμε και τα αεροπορικά εισιτήρια. Θα μας παραλάμβανε από το αεροδρόμιο της Βαγδάτης το βράδυ της 20ης Οκτωβρίου για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Θα κάναμε το γύρο του Ιράκ και θα αναχωρούσαμε από το Ερμπίλ στις 05:15 το πρωί της 5ης Νοεμβρίου: Οι 15 ολόκληρες μέρες συν το πρώτο βράδυ.
Οι Ιορδανικές αερογραμμές είχαν βολικές πτήσεις με αναχώρηση από Αθήνα μεσημέρι και άφιξη στη Βαγδάτη στις 8 το βράδυ, μετά από 6-7 ώρες.
Το αεροπορικό από το Ερμπίλ κόστισε τελικά 170 ευρώ το ένα χωρίς βαλίτσες. Εγώ με τη Ντίνα πληρώσαμε με μίλια τα δικά μας.
Η αρχική σκέψη μας ήταν να πάμε εκεί τον Σεπτέμβριο. Τον Σεπτέμβριο θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε θερμοκρασίες 35 με 40 βαθμούς. Γι’ αυτό αλλάξαμε την ιδέα και μετατοπίσαμε το ταξίδι κατά ένα μήνα. Φυσικά η διάρκεια της ημέρας θα ήταν κατά μια ώρα μικρότερη, αλλά αν η θερμοκρασία ήταν κατά μέσο όρο 5-6 βαθμούς μικρότερη, αυτό ήταν τεράστιο όφελος.
Γυρίσαμε από ένα ταξίδι που μας πήγε πολύ πίσω στο χρόνο. Μα τόσο πολύ που μόνο παλαιοντολογικά ευρήματα μπορούν να σε πάνε πιο μακριά. Νιώθαμε ότι περπατούσαμε ανάμεσα σε Σουμέριους, Βαβυλωνίους και άλλους αρχαϊκούς λαούς που έζησαν στην Μεσοποταμία. Κρίμα που τώρα λυμαίνονται τα ίδια μέρη σύγχρονα γεράκια. Ευτυχώς οι ντόπιοι απλοί κάτοικοι των περιοχών αυτών, μοιάζει να είναι γνήσιοι απόγονοι εκείνων. Από τις ελάχιστες χώρες που επιστρέφεις και θες να διαβάσεις για την ιστορία τους πολλές λεπτομέρειες. Και έχεις τόσα πολλά να μάθεις!
Σε ταξίδια που είχαμε σκοπό να πραγματοποιήσουμε μόνοι μας, χωρίς τοπικό πρακτορείο δηλαδή, η πρώτη κίνηση που κάνω ήταν να βγάλω τα αεροπορικά εισιτήρια για όσες μέρες πιστεύω ότι ήταν αρκετές. Μετά από αυτό κάθομαι και κάνω το πρόγραμμα του ταξιδιού, το οποίο πάντως έχω δει στα γρήγορα ήδη. Όμως, αν έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω εκεί τοπικό οδηγό ή/και ξεναγό, πρώτα τον βρίσκω και έρχομαι σε συνεννόηση μαζί του για τις ημερομηνίες που κι εκείνος μπορεί να μας εξυπηρετήσει. Φυσικά έχω δει τα μέρη που θα πάμε και του τα αναφέρω. Καμιά φορά τον αφήνω να μου προτείνει εκείνος και μετά τα κοιτάζω κι εγώ. Αυτό έκανα και για το ταξίδι στο Ιράκ. Έψαξα πολύ για να βρω τοπικό άνθρωπο για τις μετακινήσεις μας.
Η ιδέα για το ταξίδι μπήκε στις αρχές του χρόνου, όταν ένας γνωστός μου πρότεινε να πάμε με Ελληνικό πρακτορείο την περίοδο του Πάσχα (20/4/2025) στο Ιράκ. Το κόστος θα ήταν κοντά στα 4.000 ευρώ μόνο για το πρακτορείο για 12 ή 13 μέρες. Σίγουρα το κόστος ήταν υπερβολικό για τόσες λίγες μέρες. Όμως μας έδωσε την ιδέα μήπως μπορούσαμε να πάμε μόνοι μας εκεί. Έτσι άρχισα να το ψάχνω. Μάλιστα η Aegean θα έβαζε πτήση κατευθείαν για το Ερμπίλ στο Κουρδιστάν του Ιράκ. Και οι πτήσεις ήταν πολύ οικονομικές. Γύρω στα 140 ευρώ, μόνο το να πας ή μόνο να γυρίσεις. Το πρόβλημα όμως ήταν ότι αν προσγειωθείς στο Κουρδιστάν (Erbil) παίρνεις βίζα μόνο για την περιοχή εκεί γύρω. Αν θες να δεις όλο το Ιράκ έπρεπε να πάρεις βίζα από το αεροδρόμιο της Βαγδάτης ή της Βασόρας. Τουλάχιστον έτσι μου έλεγαν στο διαδίκτυο διάφορα τοπικά πρακτορεία. Η βίζα έλεγαν ότι εκδίδεται κατά την άφιξη στο αεροδρόμιο. Τελικά εκδίδεται το τελευταίο χρονικό διάστημα μόνο ηλεκτρονικά πριν φύγεις από Ελλάδα.
Η διεύθυνση γι’ αυτό το θέμα ήταν: eservice.evisa.iq Μπαίνοντας εκεί δεν λέει τίποτα για βίζα στο αεροδρόμιο. Κατάλαβα ότι σίγουρα την έκαναν πλέον ηλεκτρονική.
Πήραμε την απόφαση με τη Ντίνα να πραγματοποιήσουμε το ταξίδι στο Ιράκ το Φθινόπωρο του 2025. Άρχισα να γκουγκλάρω για πρακτορεία στο Ιράκ που κάνουν ταξίδια στη χώρα. Έστειλα σε δύο. Το ένα ήταν το: iraqi kurdistan tour guide. Ήταν ένας τύπος που ζητούσε μόνο για το όχημα, τις μεταφορές, τον οδηγό και τον ξεναγό 260 δολάρια τη μέρα. Τα ξενοδοχεία και οι είσοδοι στα μνημεία δικά μας έξοδα. Όταν του είπα ότι θα ήμασταν τέσσερα άτομα και θα πάμε τέλος Οκτωβρίου (υψηλή τουριστική περίοδος λόγω κλίματος στο Ιράκ) το 260 έγινε 400 δολάρια τη μέρα. Όμως το πρόγραμμά του δεν ήταν πολύ προσεγμένο και τον απέρριψα.
Έστειλα μήνυμα και στο πρακτορείο tourHQ. Από εκεί έδειξαν ενδιαφέρον δύο ξεναγοί και μου έστειλαν προσφορές. Ο ένας ήταν λίγο ακριβός και γι’ αυτό μίλησα πιο πολύ με τον άλλον που είχε περισσότερο λεπτομερές πρόγραμμα. Ήταν ο Αhmed και είχαμε μια καλή επικοινωνία. Κλείσαμε τελικά με αυτόν γιατί μου φάνηκε καλύτερος και πιο συνεπής στην επικοινωνία μας. Το κόστος ήταν 8050 δολάρια και περιελάμβανε και τα ξενοδοχεία για δύο ζευγάρια, αλλά όχι τις εισόδους στα μνημεία. Σε ευρώ ήταν με την τότε ισοτιμία κάπου 7200, 3600 το ζευγάρι ή 1800 το άτομο. Θεωρητικά το ταξίδι θα μας πήγαινε στα 3000 ευρώ, αν υπολογίσουμε και τα υπόλοιπα έξοδα. Εκεί θα είχαμε 15 γεμάτες μέρες και θα ήταν ένα ταξίδι 17 ημερών.
Όταν καταλήξαμε βγάλαμε και τα αεροπορικά εισιτήρια. Θα μας παραλάμβανε από το αεροδρόμιο της Βαγδάτης το βράδυ της 20ης Οκτωβρίου για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Θα κάναμε το γύρο του Ιράκ και θα αναχωρούσαμε από το Ερμπίλ στις 05:15 το πρωί της 5ης Νοεμβρίου: Οι 15 ολόκληρες μέρες συν το πρώτο βράδυ.
Οι Ιορδανικές αερογραμμές είχαν βολικές πτήσεις με αναχώρηση από Αθήνα μεσημέρι και άφιξη στη Βαγδάτη στις 8 το βράδυ, μετά από 6-7 ώρες.
Το αεροπορικό από το Ερμπίλ κόστισε τελικά 170 ευρώ το ένα χωρίς βαλίτσες. Εγώ με τη Ντίνα πληρώσαμε με μίλια τα δικά μας.
Η αρχική σκέψη μας ήταν να πάμε εκεί τον Σεπτέμβριο. Τον Σεπτέμβριο θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε θερμοκρασίες 35 με 40 βαθμούς. Γι’ αυτό αλλάξαμε την ιδέα και μετατοπίσαμε το ταξίδι κατά ένα μήνα. Φυσικά η διάρκεια της ημέρας θα ήταν κατά μια ώρα μικρότερη, αλλά αν η θερμοκρασία ήταν κατά μέσο όρο 5-6 βαθμούς μικρότερη, αυτό ήταν τεράστιο όφελος.
