travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 2.078
- Likes
- 18.646
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Πάρκο Azadi και Akre.
Η σημερινή ημέρα είχε μεγάλο ενδιαφέρον.
Στο Ντόχουκ που βρισκόμασταν είχαμε δει ένα ενδιαφέρον πάρκο περνώντας με το αυτοκίνητο και είχαμε αποφασίσει με την Ντίνα το πρωί να πάμε να το δούμε, μιας και η αναχώρηση είχαμε συνεννοηθεί να γίνει στις 9:15. Έτσι θα είχαμε χρόνο αν ξεκινούσαμε νωρίς να πάμε μέχρι εκεί που θα χρειαζόμασταν περίπου 30 με 40 λεπτά. Πράγματι βάλαμε το ξυπνητήρι στις 6 και αφού ήπιαμε τον καφέ μας φύγαμε κατά τις 7:00 να πάμε στο πάρκο Azadi. Azadi σημαίνει «Ελευθερία» στα Κουρδικά, αλλά και στα Ινδικά.
Το πρωί έκανε κρύο στην πόλη και γι’ αυτό φορούσαμε βέβαια μπουφάν. Οι δρόμοι ήταν σχεδόν έρημοι, αφού παρότι ξημερώνει νωρίς στο Ιράκ οι άνθρωποι ανοίγουν τα μαγαζιά τους καμιά φορά και μετά τις 11:00 το πρωί. Ίσως το κάνουν γιατί τα κρατάνε ανοιχτά μέχρι τις 9:00 ή 10:00 το βράδυ, αν μιλάμε για τα εμπορικά καταστήματα. Φυσικά πολλοί ανοίγουν και πριν τις επτά.
Ένα άλλο που προκαλεί εντύπωση στην περιοχή του Κουρδιστάν είναι ότι δεν κυκλοφορούν σχεδόν καθόλου αστυνομικοί, και μάλιστα οπλισμένοι όπως σε όλο το υπόλοιπο Ιράκ. Οι μόνοι αστυνομικοί που βλέπαμε ήταν σε μερικά checkpoint και οι τροχονόμοι. Αυτό σημαίνει για μένα ότι υπάρχει μία κάποια ασφάλεια γενικώς η οποία μπορεί να οφείλεται είτε στη συνείδηση των ανθρώπων, είτε στο φόβο ότι θα είχαν κακές συνέπειες οι πράξεις τους.
Πήγαμε λοιπόν στο πάρκο Azadi και από μία είσοδο μπήκαμε και είδαμε κάποια πράγματα τα οποία όμως δεν ήταν αυτά που ψάχναμε.
Προχωρήσαμε και τα είδαμε σε ένα διπλανό πάρκο που όμως οι πόρτες ήταν κλειστές. Δοκίμασα να ανοίξω μία αλλά δεν έσπρωξα και τόσο πολύ. Έτσι τριγυρίζαμε γύρο στο πάρκο τραβώντας φωτογραφίες από απόσταση 2-3 μεγάλα αγάλματα που είχε. Φυσικά οι φωτογραφίες δεν ήταν και τόσο καλές αλλά δεν είχαμε και άλλες επιλογές.
Ετοιμαζόμασταν να φύγουμε όταν ξαφνικά βλέπουμε ένα τύπο να είναι μέσα στο πάρκο που θέλαμε να μπούμε. Αρχίζω και του φωνάζω να μου πει πως μπήκε και μου έδειξε την πόρτα στα δεξιά μου. Ήταν η πόρτα που προσπάθησα να ανοίξω αλλά δεν άνοιγε. Όμως τώρα που μου είπε ότι από εκεί θα μπω, έδωσα περισσότερη προσοχή και τελικά την άνοιξα και μπήκαμε μέσα. Αυτός ήταν ο μοναδικός επισκέπτης και πιάσαμε λίγο την κουβέντα και μου είπε ότι ήταν κούρδος από την Τουρκία και είχε έρθει επίσκεψη στο ιρακινό Κουρδιστάν. Το πάρκο εκεί είχε το ενδιαφέρον του, αλλά και γιατί είχαμε πολύ καλή θέα στην πόλη, η οποία ήταν χτισμένη σε διάφορους λόφους. Εννοείται ότι τριγύρω βλέπεις αρκετά ψηλά βουνά και ένα τεράστιο τζαμί.
Αφού είδαμε το πάρκο επιστρέψαμε από ένα λίγο διαφορετικό δρόμο βλέποντας αρκετά σημεία της πόλης. Ήμασταν στο ξενοδοχείο στην ώρα μας για να αναχωρήσουμε στις 9:15. Για άλλη μία φορά λέω ότι οι δρόμοι στο Ιράκ ήταν σχετικά καλοί. Συγκεκριμένα ο δρόμος που πήγαμε στο Ερμπίλ, είχε τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση. Το οδόστρωμα δεν ήταν και το καλύτερο, αλλά ήταν ένας άνετος δρόμος, που τρέχαμε συνήθως με περισσότερα από 100 χλμ/ώρα. Ο τελικός προορισμός της ημέρας ήταν η πρωτεύουσα του ιρακινού Κουρδιστάν, που ήταν το Erbil.
Πρώτα όμως θα κάναμε μία στάση στο ιστορικό Akre. Όταν φτάσαμε στην πόλη ανεβήκαμε όσο πιο ψηλά μπορούσαμε στις γειτονιές που ήταν χτισμένες πάνω σε ένα βουνό. Παρκάραμε το αυτοκίνητο και κάναμε βόλτες με τα πόδια πρώτα για να βλέπουμε τη θέα από κάτω και μετά για να βλέπουμε τα σπίτια και τους ανθρώπους. Και η θεά ήταν καλή και οι άνθρωποι επίσης έκαναν εντύπωση αφού φορούσαν τις παραδοσιακές στολές των κούρδων. Το αστείο ήταν ότι φορούσαν μία παντελόνα που έφτανε μέχρι τους αστραγάλους, αλλά ήταν σαν τις δικές μας τις βράκες. Στη μέση είχαν δεμένη μία ζώνη πολύ φαρδιά και από πάνω συνεχιζόταν η στολή, που κάλυπτε ένα λευκό πουκάμισο συνήθως, αλλά άφηνε μια σχισμή για να φαίνεται το πουκάμισο. Εννοείται ότι πάντα ήθελαν να τους τραβούμε φωτογραφία. Αυτό βέβαια και σε μας έδινε μεγάλη χαρά αφού βγαίναμε φωτογραφίες και εμείς με αυτούς.
Αφού κάναμε τη βόλτα μας φτάσαμε σε μία πλατεία και ο οδηγός με τον ξεναγό πήγαν να πάρουν τα αυτοκίνητο για να το φέρουν εκεί και εμείς θα κάναμε βόλτα μισή ώρα για να πάμε να δούμε ένα παλιό τζάμι που ήταν λίγο πιο κάτω.
Πήγαμε εκεί ρωτώντας διάφορους γιατί δεν φαινόταν. Δεν φαινόταν διότι όταν είσαι μέσα στα στενά, που συνήθως ήταν καλυμμένα ακόμα και οι δρόμοι για κάποιο λόγο με κάποια υφάσματα, δεν βλέπεις που είναι το τζαμί. Εμείς λοιπόν τους λέγαμε ότι θέλουμε να πάμε στο μιναρέ και αυτοί καταλαβαίναν αμέσως και μας έδειχναν από πού έπρεπε να συνεχίσουμε. Όταν φτάσαμε μόλις είχε τελειώσει η προσευχή και μπήκαμε μέσα για να τραβήξουμε μερικές φωτογραφίες. Εκτός φυσικά από τις φωτογραφίες στο τζαμί και στο μιναρέ τραβήξαμε και τους ντόπιους που ήταν ντυμένοι με τις παραδοσιακές στολές που έλεγα και προηγουμένως.
Η σημερινή ημέρα είχε μεγάλο ενδιαφέρον.
Στο Ντόχουκ που βρισκόμασταν είχαμε δει ένα ενδιαφέρον πάρκο περνώντας με το αυτοκίνητο και είχαμε αποφασίσει με την Ντίνα το πρωί να πάμε να το δούμε, μιας και η αναχώρηση είχαμε συνεννοηθεί να γίνει στις 9:15. Έτσι θα είχαμε χρόνο αν ξεκινούσαμε νωρίς να πάμε μέχρι εκεί που θα χρειαζόμασταν περίπου 30 με 40 λεπτά. Πράγματι βάλαμε το ξυπνητήρι στις 6 και αφού ήπιαμε τον καφέ μας φύγαμε κατά τις 7:00 να πάμε στο πάρκο Azadi. Azadi σημαίνει «Ελευθερία» στα Κουρδικά, αλλά και στα Ινδικά.
Το πρωί έκανε κρύο στην πόλη και γι’ αυτό φορούσαμε βέβαια μπουφάν. Οι δρόμοι ήταν σχεδόν έρημοι, αφού παρότι ξημερώνει νωρίς στο Ιράκ οι άνθρωποι ανοίγουν τα μαγαζιά τους καμιά φορά και μετά τις 11:00 το πρωί. Ίσως το κάνουν γιατί τα κρατάνε ανοιχτά μέχρι τις 9:00 ή 10:00 το βράδυ, αν μιλάμε για τα εμπορικά καταστήματα. Φυσικά πολλοί ανοίγουν και πριν τις επτά.
Ένα άλλο που προκαλεί εντύπωση στην περιοχή του Κουρδιστάν είναι ότι δεν κυκλοφορούν σχεδόν καθόλου αστυνομικοί, και μάλιστα οπλισμένοι όπως σε όλο το υπόλοιπο Ιράκ. Οι μόνοι αστυνομικοί που βλέπαμε ήταν σε μερικά checkpoint και οι τροχονόμοι. Αυτό σημαίνει για μένα ότι υπάρχει μία κάποια ασφάλεια γενικώς η οποία μπορεί να οφείλεται είτε στη συνείδηση των ανθρώπων, είτε στο φόβο ότι θα είχαν κακές συνέπειες οι πράξεις τους.
Πήγαμε λοιπόν στο πάρκο Azadi και από μία είσοδο μπήκαμε και είδαμε κάποια πράγματα τα οποία όμως δεν ήταν αυτά που ψάχναμε.
Προχωρήσαμε και τα είδαμε σε ένα διπλανό πάρκο που όμως οι πόρτες ήταν κλειστές. Δοκίμασα να ανοίξω μία αλλά δεν έσπρωξα και τόσο πολύ. Έτσι τριγυρίζαμε γύρο στο πάρκο τραβώντας φωτογραφίες από απόσταση 2-3 μεγάλα αγάλματα που είχε. Φυσικά οι φωτογραφίες δεν ήταν και τόσο καλές αλλά δεν είχαμε και άλλες επιλογές.
Ετοιμαζόμασταν να φύγουμε όταν ξαφνικά βλέπουμε ένα τύπο να είναι μέσα στο πάρκο που θέλαμε να μπούμε. Αρχίζω και του φωνάζω να μου πει πως μπήκε και μου έδειξε την πόρτα στα δεξιά μου. Ήταν η πόρτα που προσπάθησα να ανοίξω αλλά δεν άνοιγε. Όμως τώρα που μου είπε ότι από εκεί θα μπω, έδωσα περισσότερη προσοχή και τελικά την άνοιξα και μπήκαμε μέσα. Αυτός ήταν ο μοναδικός επισκέπτης και πιάσαμε λίγο την κουβέντα και μου είπε ότι ήταν κούρδος από την Τουρκία και είχε έρθει επίσκεψη στο ιρακινό Κουρδιστάν. Το πάρκο εκεί είχε το ενδιαφέρον του, αλλά και γιατί είχαμε πολύ καλή θέα στην πόλη, η οποία ήταν χτισμένη σε διάφορους λόφους. Εννοείται ότι τριγύρω βλέπεις αρκετά ψηλά βουνά και ένα τεράστιο τζαμί.
Αφού είδαμε το πάρκο επιστρέψαμε από ένα λίγο διαφορετικό δρόμο βλέποντας αρκετά σημεία της πόλης. Ήμασταν στο ξενοδοχείο στην ώρα μας για να αναχωρήσουμε στις 9:15. Για άλλη μία φορά λέω ότι οι δρόμοι στο Ιράκ ήταν σχετικά καλοί. Συγκεκριμένα ο δρόμος που πήγαμε στο Ερμπίλ, είχε τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση. Το οδόστρωμα δεν ήταν και το καλύτερο, αλλά ήταν ένας άνετος δρόμος, που τρέχαμε συνήθως με περισσότερα από 100 χλμ/ώρα. Ο τελικός προορισμός της ημέρας ήταν η πρωτεύουσα του ιρακινού Κουρδιστάν, που ήταν το Erbil.
Πρώτα όμως θα κάναμε μία στάση στο ιστορικό Akre. Όταν φτάσαμε στην πόλη ανεβήκαμε όσο πιο ψηλά μπορούσαμε στις γειτονιές που ήταν χτισμένες πάνω σε ένα βουνό. Παρκάραμε το αυτοκίνητο και κάναμε βόλτες με τα πόδια πρώτα για να βλέπουμε τη θέα από κάτω και μετά για να βλέπουμε τα σπίτια και τους ανθρώπους. Και η θεά ήταν καλή και οι άνθρωποι επίσης έκαναν εντύπωση αφού φορούσαν τις παραδοσιακές στολές των κούρδων. Το αστείο ήταν ότι φορούσαν μία παντελόνα που έφτανε μέχρι τους αστραγάλους, αλλά ήταν σαν τις δικές μας τις βράκες. Στη μέση είχαν δεμένη μία ζώνη πολύ φαρδιά και από πάνω συνεχιζόταν η στολή, που κάλυπτε ένα λευκό πουκάμισο συνήθως, αλλά άφηνε μια σχισμή για να φαίνεται το πουκάμισο. Εννοείται ότι πάντα ήθελαν να τους τραβούμε φωτογραφία. Αυτό βέβαια και σε μας έδινε μεγάλη χαρά αφού βγαίναμε φωτογραφίες και εμείς με αυτούς.
Αφού κάναμε τη βόλτα μας φτάσαμε σε μία πλατεία και ο οδηγός με τον ξεναγό πήγαν να πάρουν τα αυτοκίνητο για να το φέρουν εκεί και εμείς θα κάναμε βόλτα μισή ώρα για να πάμε να δούμε ένα παλιό τζάμι που ήταν λίγο πιο κάτω.
Πήγαμε εκεί ρωτώντας διάφορους γιατί δεν φαινόταν. Δεν φαινόταν διότι όταν είσαι μέσα στα στενά, που συνήθως ήταν καλυμμένα ακόμα και οι δρόμοι για κάποιο λόγο με κάποια υφάσματα, δεν βλέπεις που είναι το τζαμί. Εμείς λοιπόν τους λέγαμε ότι θέλουμε να πάμε στο μιναρέ και αυτοί καταλαβαίναν αμέσως και μας έδειχναν από πού έπρεπε να συνεχίσουμε. Όταν φτάσαμε μόλις είχε τελειώσει η προσευχή και μπήκαμε μέσα για να τραβήξουμε μερικές φωτογραφίες. Εκτός φυσικά από τις φωτογραφίες στο τζαμί και στο μιναρέ τραβήξαμε και τους ντόπιους που ήταν ντυμένοι με τις παραδοσιακές στολές που έλεγα και προηγουμένως.
