• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Ιανουάριος - Μάιος 2022 !

Βιετνάμ Ταϊλάνδη Μια κορώνα για την τύχη μου

Μηνύματα
267
Likes
2.965
Koh Chang – ο γίγαντας του Τρατ

Το καράβι δεν κουνούσε πολύ, αλλά το αξιοθέατο ήταν ένας ναύτης που σε μια άλλη ζωή θα ήταν πειρατής, με σώμα καλυμμένο από τατουάζ, μακριά μαλλιά και μια ζώνη από ξύλινους φαλλούς, σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, τη χρήση των οποίων δεν έμαθα και θα πεθάνω με την απορία.
a1.jpg

Πήρα ταξί και κατέβηκα σε ένα χόστελ που είχα μπανίσει από το booking. Δεν είχα κάνει κράτηση, αλλά είχε διαθεσιμότητα. Ρώτησα πόσο έχει τη βραδιά, 350 μου απαντάνε.
«Μα στο booking το έχει στα 300». Συνήθως το ανάποδο συμβαίνει.
«Ε τότε κλείστε από το booking».
Ε, αυτό έκανα.

Εκείνο το πρώτο απόγευμα συμπεριλάμβανε μια απλή βόλτα στην κοντινότερη παραλία, τη Lonely Beach, που θεωρείται από τις πιο ωραίες παραλίες του νησιού και μάλλον η δημοφιλέστερη.
a2.jpg

Το βράδυ γνώρισα στο χόστελ την Τζ., μια Φινλανδή αεροσυνοδό με δύο διαβατήρια φινλανδικά, τον Ζ. έναν Άγγλο πάρτι άνιμαλ και τη Ρ., μια Ολλανδή δασκάλα. Με την τελευταία πήγαμε σ’ ένα μπαρ στην παραλία, όπου υπήρχε το –καθιερωμένο απ’ ό,τι κατάλαβα- σόου με φωτιές στην παραλία.
a3.jpg

Η βραδιά συνεχίστηκε σε ένα ψυχεδελικό μπαρ, τόσο ως προς τη μουσική όσο κι ως προς τη διακόσμηση, ονόματι Ex Bar. Δεν καθίσαμε πολύ.

Το επόμενο πρωί, μετά από δυο φέτες ψωμί με μαρμελάδα για πρωινό πήγα να νοικιάζω μηχανάκι για να εξερευνήσω το νησί. Δίπλα από το χόστελ υπήρχαν επιλογές, οπότε πήγα στην πρώτη διαθέσιμη.

Μου λέει τιμή για τη μέρα (200 μπατ), τους κανόνες ενοικίασης, ένας εκ των οποίων ότι το μηχανάκι το παραλαμβάνω γεμάτο κι έτσι πρέπει να το παραδώσω (full to full, πράγμα πρωτάκουστο σ’ αυτό το ταξίδι που πάντα το παραλάμβανα άδειο), υπογράφω το έγγραφο, μου ζητάει διαβατήριο, της δίνω το παλιό μου.

Γενικά, τις πρώτες μου μέρες έδινα το προσωρινό διαβατήριο (που είχε και τη βίζα για την Ταϊλάνδη), αλλά κανείς δεν το αναγνώριζε κι όποτε του έδειχνα το ακυρωμένο μου, τους ήταν αρκετό, χωρίς αναστολές το δέχονταν.

Ε η συγκεκριμένη δεν ήταν τυχαία: το πήρε στα χέρια της, άρχισε να το ξεφυλλίζει, να το μελετάει, να ψάχνει τη visa.
“Από Ελλάδα έρχομαι, δεν χρειαζόμαστε βίζα», που τεχνικά δεν είναι ψέμα, αλλά ούτε κι ακριβώς αλήθεια στην περίπτωσή μου.

Κι έπειτα μου δείχνει τη βιετναμέζικη βίζα, που δεν έχει σφραγίδα εξόδου. Έπεσα σε ψυλλιασμένη.
«Διαβατήριο με σφραγίδα, καα…» να μου λέει με την Ταϊλανδέζικη προφορά της.

Της εξηγώ ότι είναι ένα απλό έγγραφο Α4, δεν είναι σαν αυτό, αλλά εκείνη ανένδοτη, θέλει το διαβατήριο με τη visa. Εγώ αρχίζω και φορτώνω στην ιδέα ότι με βάζει να πηγαίνω να το φέρνω τσάμπα, αλλά προφανώς το κάνω, γιατί ήδη είχα υπογράψει και δεν ήθελα να συνεχίζω το ψάξιμο.

Της το φέρνω, όντας σίγουρος ότι δεν θα το δεχτεί, γιατί σιγά μην ξέρει τι είναι προσωρινό διαβατήριο από την ελληνική πρεσβεία.
«Να, ορίστε, διαβατήριο με σφραγίδα», λέω χαμογελαστός.
«No, passport», επιμένει αυτή.
«Ναι, αυτό είναι το διαβατήριο μου», λέω με το ύφος που παίρνουμε όταν μιλάμε σε κάποιον που θεωρούμε ηλίθιο, μιλώντας αργά και καθαρά ενώ η υπομονή σιγά σιγά εξαντλείται, «το άλλο έχει ακυρωθεί, αλλά αυτό και τη visa (για την οποία με πρήξατε)».
«No, passport», επαναλαμβάνει αυτή και μου δείχνει πώς είναι κανονικά τα διαβατήρια, λες κι είμαι χαζός και δεν της είχα δώσει πέντε λεπτά πριν το ίδιο έγγραφο που το είχε απορρίψει. Τέτοιο έλεγχο ούτε στο αεροδρόμιο, που λέει ο λόγος, δεν μου κάνανε.

Της επαναλαμβάνω αργά και καθαρά την κατάσταση.
«Δεν το έχω ξαναδεί», μου λέει χαμογελαστή.
«Ούτε κι εγώ», ομοίως χαμογελαστός.

Τελικά δεν το δέχτηκε.
«Μπορώ να έχω το χαρτί που υπέγραψα;» λέω εκνευρισμένος που είχα χάσει τον χρόνο μου.
Το βγάζει από τον φάκελο και πάει να το σκίσει.
«Όχι», της λέω κοφτά, φανερά θυμωμένος τώρα, και της κάνω νόημα να μου το δώσει.
Μου το δίνει.

Και το σκίζω.
Επιδεικτικά μπροστά της.
Κι αν υποθέσουμε ότι ένας άνθρωπος στην περίπτωση αυτή θα έσκιζε το χαρτί ν φορές, εγώ το κομμάτιασα ν+1 ή ν+2.

Αισθάνθηκα καλά; Ναι, το παραδέχομαι.
Αισθάνομαι περήφανος; Αυτό είναι πιο δύσκολο να απαντηθεί, άλλωστε δεν έκανε κάτι κακό πέρα από το να είναι σχολαστική, από την άλλη, όμως, μην μου το παίζεις και Immigration όταν δεν μπορείς να αναγνωρίσεις καν τη visa ή να διαβάσεις στοιχειώδη αγγλικά.

Πήγα σε γειτονικό moto rental κι εκεί πήρα ένα 125άρι σκουτεράκι (μόνοι οι ντόπιοι οδηγούν ημιαυτόματα), με 20 μπατ λιγότερα. Μου πρότεινε να αγοράσω βενζίνη από κάτι μπουκάλια Bacardi που είχε, μιας κι ήταν άδειο, αλλά αποφάσισα να ψάξω στον δρόμο μου, πράγμα που έκανα και σε καλύτερη τιμή.
a4.jpg

Πρώτη στάση η White Sand Beach, η πιο βαθιά παραλία που συνάντησα στην Ταϊλάνδη, ευχάριστη έκπληξη το ότι δεν χρειαζόταν να περπατήσω διακόσια μέτρα για να ξεφύγω από τα αβαθή νερά. Έπειτα πέρασα από το λιμάνι που οδηγούσε πίσω στην ενδοχώρα, για να ρωτήσω λεπτομέρειες και συνέχισα ανατολικά, προς τον νότο του νησιού και το δάσος από μαγκρόβιες.

Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη στο ανατολικό κομμάτι του νησιού, με τον δρόμο πλάι στην ακτή, στα αριστερά σου απλωνόταν η θάλασσα και στα δεξιά σου τα πράσινα βουνά. Μια στάση σε μια αδιάφορη παραλία απ’ όπου μπορούσες να νοικιάσεις καγιάκ, το οποίο μου έβαλε τον σπόρο να νοικιάζω κανό για να εξερευνήσω το θαλάσσιο δάσος, έπειτα σ’ ένα μνημείο για ένα πλοίο που είχε βυθιστεί στον πόλεμο, μετά στη lonely beach που είχε λίγο κύμα και δεν με ξετρέλανε.

Κι έπειτα έφτασα στο δάσος από μαγκρόβιες, όπου ακολουθώντας μια κόκκινη γέφυρα από τσιμέντο και σανίδες, έβλεπες το δάσος από ψηλά, χαζεύοντας τους κορμούς που ξεφύτρωναν μέσα από τις λάσπες στο νερό ή αιωρούνταν πάνω από την επιφάνεια.
a5.jpg

Στην πλησιέστερη πόλη έφαγα δίπλα στον γνωστότερο ναό του νησιού και ρώτησα για καγιάκ· ακολούθησα τις οδηγίες τους αλλά δυστυχώς το μαγαζί εκείνη τη μέρα ήταν κλειστό, χώρια ότι ήταν ήδη κάπως αργά, σαράντα λεπτά μέχρι τη δύση. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής.

Ήθελα να βάλω και λίγη βενζίνη, για να με φτάσει μέχρι τον γυρισμό, ίσα 20 μπατ έλεγε η εμπειρία της τελευταίας βδομάδας. Στο πρώτο βενζινάδικο υπήρχε ελάχιστη κατανάλωση 40 μπατ και δεν ήμουν διατεθειμένος να το αφήσω πιο γεμάτο απ’ ό,τι το είχα βρει. Το δεύτερο που βρήκα ήταν αυτόματο, οπότε δεν υπήρχε περιορισμός. Ήρθε κάποιος, ο ιδιοκτήτης μάλλον, να με βοηθήσει.

«60 θέλει», είπε βλέποντας το ντεπόζιτο.
«20», επέμεινα.
«Δεν θα σου φτάσει μέχρι τη Lonely Beach».
«Δεν πειράζει, θα ξαναβάλω αν χρειαστεί».

Τελικά μου έφτασε και μου περίσσεψε.
Επέστρεψα στο χόστελ, έκλεισα μια εκδρομή snorkeling για την επόμενη μέρα, έφαγα με την Ολλανδή και τον Άγγλο, και λίγο πριν κοιμηθώ άραξα στο χόστελ με τα παιδιά.

Εκεί, πετύχαμε ένα ζευγάρι Σουηδέζων, με τις οποίες σε κάποιο σημείο της κουβέντας μοιράστηκα τις εντυπώσεις μου από το Koh Kut, λέγοντας πως μου άρεσε αλλά πας μόνο για τις παραλίες, οι οποίες ήταν πολύ ρηχές για τα γούστα μου και γενικά από παραλίες έχω δει και καλύτερες στον τόπο μου. Και γελούσαν κι οι δυο τους, λες κι έλεγα κάτι αστείο ή λες και ήταν παράλογο κάποιος να μην θέλει να περπατά εκατό ή διακόσια μέτρα μέχρι να καταφέρει να κολυμπήσει.

Λες και σήμερα έπρεπε σώνει και ντε να με κάνουν έξαλλο, μια η ενοικιάστρια μηχανών, μία η μοίρα μου να μην εξερευνήσω με κανό τις μαγκρόβιες, μία αυτές τώρα:

«Αφού έχετε καλύτερες παραλίες στην Ελλάδα γιατί ταξιδεύεις;» ρώτησε η μία τους.

Αλλά είπα αυτή τη φορά να απαντήσω χωρίς ειρωνείες, να αγκαλιάσω την ανατολίτικη θεώρηση του κόσμου, να κάνω ευαγγέλιό μου τη συγχώρεση.
«Γιατί δεν το ήξερα εκ των προτέρων. Είναι σαν να ταξιδεύεις στη Νέα Ζηλανδία και να καταλήγεις ότι έχετε ωραιότερο χιόνι στη Σουηδία». Δεν τους έπεισε το επιχείρημα, αλλά δεν είχα ξύδι να τους δώσω.

Στο μεταξύ, η Φινλανδή που είχε κάνει κατάδυση το ίδιο πρωί μας έλεγε την περιπέτειά της, όπου σε μια βουτιά της η θάλασσα γύρω της σκοτείνιασε και δεν μπορούσε να καταλάβει πού ήταν το πάνω και το κάτω, καθώς δεν έβλεπε τίποτα πέρα από 5 εκατοστά μπροστά της. Όταν βρήκε την ηρεμία της κατάφερε να αναδυθεί στην επιφάνεια, και το πρόβλημα λύθηκε, αλλά η εικόνα του ότι ένα πηχτό θαλάσσιο σκοτάδι με ρουφούσε κατά τη διάρκεια του snorkeling συνόδευσε τον ύπνο μου εκείνο το βράδυ.
 

annoula

Member
Μηνύματα
675
Likes
1.755
Koh Chang – ο γίγαντας του Τρατ

Το καράβι δεν κουνούσε πολύ, αλλά το αξιοθέατο ήταν ένας ναύτης που σε μια άλλη ζωή θα ήταν πειρατής, με σώμα καλυμμένο από τατουάζ, μακριά μαλλιά και μια ζώνη από ξύλινους φαλλούς, σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, τη χρήση των οποίων δεν έμαθα και θα πεθάνω με την απορία.
View attachment 486268
Πήρα ταξί και κατέβηκα σε ένα χόστελ που είχα μπανίσει από το booking. Δεν είχα κάνει κράτηση, αλλά είχε διαθεσιμότητα. Ρώτησα πόσο έχει τη βραδιά, 350 μου απαντάνε.
«Μα στο booking το έχει στα 300». Συνήθως το ανάποδο συμβαίνει.
«Ε τότε κλείστε από το booking».
Ε, αυτό έκανα.

Εκείνο το πρώτο απόγευμα συμπεριλάμβανε μια απλή βόλτα στην κοντινότερη παραλία, τη Lonely Beach, που θεωρείται από τις πιο ωραίες παραλίες του νησιού και μάλλον η δημοφιλέστερη.
View attachment 486269
Το βράδυ γνώρισα στο χόστελ την Τζ., μια Φινλανδή αεροσυνοδό με δύο διαβατήρια φινλανδικά, τον Ζ. έναν Άγγλο πάρτι άνιμαλ και τη Ρ., μια Ολλανδή δασκάλα. Με την τελευταία πήγαμε σ’ ένα μπαρ στην παραλία, όπου υπήρχε το –καθιερωμένο απ’ ό,τι κατάλαβα- σόου με φωτιές στην παραλία.
View attachment 486270
Η βραδιά συνεχίστηκε σε ένα ψυχεδελικό μπαρ, τόσο ως προς τη μουσική όσο κι ως προς τη διακόσμηση, ονόματι Ex Bar. Δεν καθίσαμε πολύ.

Το επόμενο πρωί, μετά από δυο φέτες ψωμί με μαρμελάδα για πρωινό πήγα να νοικιάζω μηχανάκι για να εξερευνήσω το νησί. Δίπλα από το χόστελ υπήρχαν επιλογές, οπότε πήγα στην πρώτη διαθέσιμη.

Μου λέει τιμή για τη μέρα (200 μπατ), τους κανόνες ενοικίασης, ένας εκ των οποίων ότι το μηχανάκι το παραλαμβάνω γεμάτο κι έτσι πρέπει να το παραδώσω (full to full, πράγμα πρωτάκουστο σ’ αυτό το ταξίδι που πάντα το παραλάμβανα άδειο), υπογράφω το έγγραφο, μου ζητάει διαβατήριο, της δίνω το παλιό μου.

Γενικά, τις πρώτες μου μέρες έδινα το προσωρινό διαβατήριο (που είχε και τη βίζα για την Ταϊλάνδη), αλλά κανείς δεν το αναγνώριζε κι όποτε του έδειχνα το ακυρωμένο μου, τους ήταν αρκετό, χωρίς αναστολές το δέχονταν.

Ε η συγκεκριμένη δεν ήταν τυχαία: το πήρε στα χέρια της, άρχισε να το ξεφυλλίζει, να το μελετάει, να ψάχνει τη visa.
“Από Ελλάδα έρχομαι, δεν χρειαζόμαστε βίζα», που τεχνικά δεν είναι ψέμα, αλλά ούτε κι ακριβώς αλήθεια στην περίπτωσή μου.

Κι έπειτα μου δείχνει τη βιετναμέζικη βίζα, που δεν έχει σφραγίδα εξόδου. Έπεσα σε ψυλλιασμένη.
«Διαβατήριο με σφραγίδα, καα…» να μου λέει με την Ταϊλανδέζικη προφορά της.

Της εξηγώ ότι είναι ένα απλό έγγραφο Α4, δεν είναι σαν αυτό, αλλά εκείνη ανένδοτη, θέλει το διαβατήριο με τη visa. Εγώ αρχίζω και φορτώνω στην ιδέα ότι με βάζει να πηγαίνω να το φέρνω τσάμπα, αλλά προφανώς το κάνω, γιατί ήδη είχα υπογράψει και δεν ήθελα να συνεχίζω το ψάξιμο.

Της το φέρνω, όντας σίγουρος ότι δεν θα το δεχτεί, γιατί σιγά μην ξέρει τι είναι προσωρινό διαβατήριο από την ελληνική πρεσβεία.
«Να, ορίστε, διαβατήριο με σφραγίδα», λέω χαμογελαστός.
«No, passport», επιμένει αυτή.
«Ναι, αυτό είναι το διαβατήριο μου», λέω με το ύφος που παίρνουμε όταν μιλάμε σε κάποιον που θεωρούμε ηλίθιο, μιλώντας αργά και καθαρά ενώ η υπομονή σιγά σιγά εξαντλείται, «το άλλο έχει ακυρωθεί, αλλά αυτό και τη visa (για την οποία με πρήξατε)».
«No, passport», επαναλαμβάνει αυτή και μου δείχνει πώς είναι κανονικά τα διαβατήρια, λες κι είμαι χαζός και δεν της είχα δώσει πέντε λεπτά πριν το ίδιο έγγραφο που το είχε απορρίψει. Τέτοιο έλεγχο ούτε στο αεροδρόμιο, που λέει ο λόγος, δεν μου κάνανε.

Της επαναλαμβάνω αργά και καθαρά την κατάσταση.
«Δεν το έχω ξαναδεί», μου λέει χαμογελαστή.
«Ούτε κι εγώ», ομοίως χαμογελαστός.

Τελικά δεν το δέχτηκε.
«Μπορώ να έχω το χαρτί που υπέγραψα;» λέω εκνευρισμένος που είχα χάσει τον χρόνο μου.
Το βγάζει από τον φάκελο και πάει να το σκίσει.
«Όχι», της λέω κοφτά, φανερά θυμωμένος τώρα, και της κάνω νόημα να μου το δώσει.
Μου το δίνει.

Και το σκίζω.
Επιδεικτικά μπροστά της.
Κι αν υποθέσουμε ότι ένας άνθρωπος στην περίπτωση αυτή θα έσκιζε το χαρτί ν φορές, εγώ το κομμάτιασα ν+1 ή ν+2.

Αισθάνθηκα καλά; Ναι, το παραδέχομαι.
Αισθάνομαι περήφανος; Αυτό είναι πιο δύσκολο να απαντηθεί, άλλωστε δεν έκανε κάτι κακό πέρα από το να είναι σχολαστική, από την άλλη, όμως, μην μου το παίζεις και Immigration όταν δεν μπορείς να αναγνωρίσεις καν τη visa ή να διαβάσεις στοιχειώδη αγγλικά.

Πήγα σε γειτονικό moto rental κι εκεί πήρα ένα 125άρι σκουτεράκι (μόνοι οι ντόπιοι οδηγούν ημιαυτόματα), με 20 μπατ λιγότερα. Μου πρότεινε να αγοράσω βενζίνη από κάτι μπουκάλια Bacardi που είχε, μιας κι ήταν άδειο, αλλά αποφάσισα να ψάξω στον δρόμο μου, πράγμα που έκανα και σε καλύτερη τιμή.
View attachment 486271
Πρώτη στάση η White Sand Beach, η πιο βαθιά παραλία που συνάντησα στην Ταϊλάνδη, ευχάριστη έκπληξη το ότι δεν χρειαζόταν να περπατήσω διακόσια μέτρα για να ξεφύγω από τα αβαθή νερά. Έπειτα πέρασα από το λιμάνι που οδηγούσε πίσω στην ενδοχώρα, για να ρωτήσω λεπτομέρειες και συνέχισα ανατολικά, προς τον νότο του νησιού και το δάσος από μαγκρόβιες.

Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη στο ανατολικό κομμάτι του νησιού, με τον δρόμο πλάι στην ακτή, στα αριστερά σου απλωνόταν η θάλασσα και στα δεξιά σου τα πράσινα βουνά. Μια στάση σε μια αδιάφορη παραλία απ’ όπου μπορούσες να νοικιάσεις καγιάκ, το οποίο μου έβαλε τον σπόρο να νοικιάζω κανό για να εξερευνήσω το θαλάσσιο δάσος, έπειτα σ’ ένα μνημείο για ένα πλοίο που είχε βυθιστεί στον πόλεμο, μετά στη lonely beach που είχε λίγο κύμα και δεν με ξετρέλανε.

Κι έπειτα έφτασα στο δάσος από μαγκρόβιες, όπου ακολουθώντας μια κόκκινη γέφυρα από τσιμέντο και σανίδες, έβλεπες το δάσος από ψηλά, χαζεύοντας τους κορμούς που ξεφύτρωναν μέσα από τις λάσπες στο νερό ή αιωρούνταν πάνω από την επιφάνεια.
View attachment 486272
Στην πλησιέστερη πόλη έφαγα δίπλα στον γνωστότερο ναό του νησιού και ρώτησα για καγιάκ· ακολούθησα τις οδηγίες τους αλλά δυστυχώς το μαγαζί εκείνη τη μέρα ήταν κλειστό, χώρια ότι ήταν ήδη κάπως αργά, σαράντα λεπτά μέχρι τη δύση. Πήρα τον δρόμο της επιστροφής.

Ήθελα να βάλω και λίγη βενζίνη, για να με φτάσει μέχρι τον γυρισμό, ίσα 20 μπατ έλεγε η εμπειρία της τελευταίας βδομάδας. Στο πρώτο βενζινάδικο υπήρχε ελάχιστη κατανάλωση 40 μπατ και δεν ήμουν διατεθειμένος να το αφήσω πιο γεμάτο απ’ ό,τι το είχα βρει. Το δεύτερο που βρήκα ήταν αυτόματο, οπότε δεν υπήρχε περιορισμός. Ήρθε κάποιος, ο ιδιοκτήτης μάλλον, να με βοηθήσει.

«60 θέλει», είπε βλέποντας το ντεπόζιτο.
«20», επέμεινα.
«Δεν θα σου φτάσει μέχρι τη Lonely Beach».
«Δεν πειράζει, θα ξαναβάλω αν χρειαστεί».

Τελικά μου έφτασε και μου περίσσεψε.
Επέστρεψα στο χόστελ, έκλεισα μια εκδρομή snorkeling για την επόμενη μέρα, έφαγα με την Ολλανδή και τον Άγγλο, και λίγο πριν κοιμηθώ άραξα στο χόστελ με τα παιδιά.

Εκεί, πετύχαμε ένα ζευγάρι Σουηδέζων, με τις οποίες σε κάποιο σημείο της κουβέντας μοιράστηκα τις εντυπώσεις μου από το Koh Kut, λέγοντας πως μου άρεσε αλλά πας μόνο για τις παραλίες, οι οποίες ήταν πολύ ρηχές για τα γούστα μου και γενικά από παραλίες έχω δει και καλύτερες στον τόπο μου. Και γελούσαν κι οι δυο τους, λες κι έλεγα κάτι αστείο ή λες και ήταν παράλογο κάποιος να μην θέλει να περπατά εκατό ή διακόσια μέτρα μέχρι να καταφέρει να κολυμπήσει.

Λες και σήμερα έπρεπε σώνει και ντε να με κάνουν έξαλλο, μια η ενοικιάστρια μηχανών, μία η μοίρα μου να μην εξερευνήσω με κανό τις μαγκρόβιες, μία αυτές τώρα:

«Αφού έχετε καλύτερες παραλίες στην Ελλάδα γιατί ταξιδεύεις;» ρώτησε η μία τους.

Αλλά είπα αυτή τη φορά να απαντήσω χωρίς ειρωνείες, να αγκαλιάσω την ανατολίτικη θεώρηση του κόσμου, να κάνω ευαγγέλιό μου τη συγχώρεση.
«Γιατί δεν το ήξερα εκ των προτέρων. Είναι σαν να ταξιδεύεις στη Νέα Ζηλανδία και να καταλήγεις ότι έχετε ωραιότερο χιόνι στη Σουηδία». Δεν τους έπεισε το επιχείρημα, αλλά δεν είχα ξύδι να τους δώσω.

Στο μεταξύ, η Φινλανδή που είχε κάνει κατάδυση το ίδιο πρωί μας έλεγε την περιπέτειά της, όπου σε μια βουτιά της η θάλασσα γύρω της σκοτείνιασε και δεν μπορούσε να καταλάβει πού ήταν το πάνω και το κάτω, καθώς δεν έβλεπε τίποτα πέρα από 5 εκατοστά μπροστά της. Όταν βρήκε την ηρεμία της κατάφερε να αναδυθεί στην επιφάνεια, και το πρόβλημα λύθηκε, αλλά η εικόνα του ότι ένα πηχτό θαλάσσιο σκοτάδι με ρουφούσε κατά τη διάρκεια του snorkeling συνόδευσε τον ύπνο μου εκείνο το βράδυ.
Πράγματι τα νερά δεν φαίνονται ελκυστικά.
 

Jo.Ba

Member
Μηνύματα
16
Likes
8
Σε καταφύγιο βασανισμένων ελεφάντων

Ξύπνησα, ως συνήθως, πριν το ξυπνητήρι, έκανα μπάνιο, φόρεσα μαγιό, φόρμα-βερμούδα και κοντομάνικο και περίμενα από τις 9 στην είσοδο του χόστελ, κλασικά, για το μεταφορικό μέσο, που θα ερχόταν στις 9 με 9μιση, αλλά τελικά ήρθε στις 10 παρά είκοσι. Μετά από 45 λεπτά οδήγησης και μια δεκάλεπτη στάση, φτάσαμε στο καταφύγιο. Εκεί είδαμε τους πρώτους ελέφαντες και τους ταΐσαμε μπανάνες.

Εκεί γνώρισα και την Ζ., μια Μαροκινή που μέχρι πρόσφατα ζούσε στο Λονδίνο αλλά είχε μεταναστεύσει με τον φίλο της στο Παρίσι και θα τον συναντούσε μετά τον Chiang Mai, αλλά και τον Ν. από το Παρίσι (γέννημα θρέμμα) που δούλευε σε κάποιο εστιατόριο ως σεφ, ένας τύπος-meme.

Στη συνέχεια μας έβαλαν να δούμε ένα ενημερωτικό βίντεο με πρωταγωνιστές δυτικούς εθελοντές που έδιναν το μπαγκράουντ και κάποιες βασικές οδηγίες. Μας έδωσαν ρούχα, καρό μπλουζάκια σαν παιδικές στολές και κάτι φαρδιά παντελόνια κάτω από το γόνατο, αλλάξαμε εκεί. Έπειτα γεμίσαμε δυο τσάντες με κομμάτια κολοκύθας, για να συνεχίσουμε το τάισμα.

Ήταν όλες θηλυκές, καθώς τα αρσενικά δεν μένουν με τα θηλυκά, ενώ χρειάζονται και περισσότερο χώρο. Η σταρ του γκρουπ ήταν η Μπουά Ταν, μια ελεφαντίνα που είχε εκπαιδευτεί σε τσίρκο και φαινόταν πιο σπιρτόζα από τις υπόλοιπες. Παρατηρώντας τους ανθρώπους, για παράδειγμα είχε μάθει να ανοίγει μόνη της την αντλία για να παίρνει νερό. Στα πτερύγια των αυτιών της μπορούσες να δεις σημάδια από γδαρσίματα κατά την εκπαίδευσή της. Της έδινες τα κομμάτια από κολοκύθα στην προβοσκίδα και τα έβαζε με επιδέξιες κινήσεις στο στόμα της, ενώ αν ήθελες να την ταΐσεις, μπορούσες να νιώσεις τη γλώσσα της να τα τραβά από τα δάχτυλά σου. Αισθανόμουν κάτι ανάμεσα σε θαυμασμό και οίκτο.
View attachment 448278
Η μικρότερη της παρέας, που ήταν νήπιο, έχωνε την προβοσκίδα της στην τσάντα κι έπαιρνε μόνη της τα κομμάτια. Έτσι, δεν είχε ανάγκη να της τα δώσουμε στο στόμα, μόνο να φάει ήθελε. Σε αντίθεση με την Μπουά Ταν που αισθανόταν πως έπρεπε να κερδίσει κάπως το φαί της, μαθημένη από την προϋπηρεσία της στο τσίρκο.

Οι περισσότερες ενοχλούσαν τη μικρότερη της παρέας, εκτός από την Μπουά Ταν, που μάλλον είχε αναλάβει τον ρόλο της μητρικής φιγούρας για τις υπόλοιπες.

Έπειτα πήγαμε σε έναν χώρο με μπανανόδεντρα, όπου τα κόψαμε με ματσέτες με τον παραδοσιακό τρόπο των μαχούτ, των εκπαιδευτών τους. Η κόψη γλιστρούσε εύκολα στον μαλακό κορμό, που μπορούσε χωρίς ιδιαίτερη δύναμη να κοπεί με μια κίνηση, όπως συμβαίνει στα ασιατικά άνιμε συχνά. Τα μαζέψαμε για να ταϊσουμε ξανά τις ελεφαντίνες το απόγευμα, καθώς τέτοια γιγάντια ζώα έχουν κι ανάλογες διατροφικές ανάγκες. Στο κέντρο των λεπτών κορμών βρίσκονται λευκές ίνες οι οποίες τρώγονται κι από τον άνθρωπο· η γεύση τους είναι ουδέτερη, κάπως νερουλή.

Τα βάλαμε στο όχημα που μας είχε φέρει, καθισμένοι πάνω τους, ενώ ο δεύτερος οδηγός μας κρεμιόταν από την πόρτα της καρότσας, χωρίς φόβο μην σωριαστεί στον δρόμο. Κάποια στιγμή, μάλιστα, πήδηξε από το φορτηγάκι για να μαζέψει ένα φρούτο που είδε και μας πρόφτασε· monkey apple το αποκάλεσε, σαν μικρή στρογγυλή πιπεριά, ίσως να ήταν ακόμη άγουρο. Το έφαγε, σε κάθε περίπτωση.

Το μεσημέρι κάναμε ένα διάλειμμα για φαγητό, όπου μαγειρέψαμε στιγμιαία νουντλς και κοινωνικοποιηθήκαμε με τους υπόλοιπους της παρέας. Έπειτα συνεχίσαμε το τάισμα των ελεφάντων με τα μπανανόδεντρα που είχαμε κόψει.
View attachment 448279
Οι ελεφαντίνες έπαιξαν λίγο με το νερό μιας γούρνας, όσο μας έδιναν οι οδηγοί πληροφορίες για τους ελέφαντες κι απαντούσαν στις ερωτήσεις μας. Μεταξύ άλλων μας έδειξαν τα περιττώματά τους, τα οποία μύριζαν σαν σανό, χωρίς έντονη γεύση, ίσως λόγω vegan διατροφής.

Το τελευταίο κομμάτι της αλληλεπίδρασής μας με τους ελέφαντες περιλάμβανε κύλισμα στις λάσπες, με σκοπό θεωρητικά να πλύνουμε τα ζώα, μα πρακτικά να παίξουμε ανάμεσα στα λασπωμένα νερά και στα ελεφάντινα περιττώματα. Ο Ν. ήταν ο πρώτος που βούτηξε, σχεδόν όλος, ενώ κράτησε καθαρό μόνο το χέρι που κρατούσε το κινητό και μέρος του κεφαλιού, μεταξύ του οποίου και τη γλώσσα, με την οποία άνοιγε την οθόνη του· εγώ με την Ζ. βουτήξαμε από τους τελευταίους. Ήταν λίγο τρομακτικό, καθώς τα πόδια μας βυθίζονταν στις λάσπες κι απλώς ήλπιζες κάποια στιγμή να βρούνε πάτο πριν βουτήξει το κεφάλι στο νερό. Το λασπόνερο βοηθούσε τους ελέφαντες να ξεφορτωθούν έντομα ή βακτήρια στο δέρμα τους, οπότε φροντίζαμε να τους κάνουμε λασπομασάζ σε όσο μεγαλύτερη επιφάνεια μπορούσαμε. Κι έπειτα ξέπλυμα.
View attachment 448280
Στη συνέχεια λουστήκαμε σε κανονικά ντους στο κτίριο του καταφυγίου, κάναμε τις βουτιές μας στην πισίνα που υπήρχε, ντυθήκαμε κι επιστρέψαμε ο καθένας στη βάση του.


Ενδιαφέρουσες Πληροφορίες για τους ελέφαντες και τα καταφύγια
  • Οι ελέφαντες έχουν αδύναμη ακοή, παρά τα μεγάλα πτερύγια, πρέπει να τους φωνάξεις για να σε ακούσουν. Επίσης είναι παχύδερμα, χρειάζονται δυνατά χτυπήματα για να νιώσουν το άγγιγμά σου.
  • Οι ασιατικοί ελέφαντες είναι πιο μικρόσωμοι από τους αφρικάνικους, πιο έξυπνοι (5 κιλά εγκέφαλο έναντι 3, αν έχει κάποια σημασία), ενώ δαμάζονται και ευκολότερα. Σε αντίθεση με τους αφρικάνικους που έχουν όλοι χαυλιόδοντες, οι θηλυκοί δεν έχουν, κάτι που συμβαίνει και σε αρκετούς αρσενικούς. Αναπτύσσουν ομοφυλόφιλα ένστικτα, αλλά τουλάχιστον δεν προκαλούν. Θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι δεν με νοιάζει τι κάνουν στο κρεβάτι τους, αλλά ενημερώθηκα ότι δεν κοιμούνται σε κρεβάτια, οπότε απέμεινα να κοιτάζω με ελαφριά έκπληξη την ελεφαντίνα που χάιδευε με την προβοσκίδα της τα γεννητικά όργανα της διπλανής της. Σύμφωνα με τον οδηγό μας, οι αρσενικοί ελέφαντες χωρίς χαυλιόδοντες συμπεριφέρονται συχνά σαν γκέι, πράγμα που μου προξένησε εντύπωση αλλά δεν κατάφερα να το διασταυρώσω.
  • Έχουν καλή μνήμη, όπως ορίζει η φήμη τους. Τα καλά τα θυμούνται για δέκα χρόνια. Τα άσχημα για είκοσι ή και για όλη τους τη ζωή. Για παράδειγμα μια ελεφαντίνα τρομοκρατήθηκε μόλις είδε έναν από τους μαχούτ, με ένα ξύλο, πιθανόν κάποιο τραύμα της από το παρελθόν. Άραγε τραύμα από τον συγκεκριμένο μαχούτ;
  • Η περίοδος ζευγαρώματος είναι μία ή δύο φορές τον χρόνο, όπου οι θηλυκοί ελέφαντες εκκρίνουν φερεμόνες από οπές μπροστά από τα αυτιά τους, που τις μυρίζουν οι αρσενικοί και ορμούν καταπάνω τους. Η σεξουαλική πράξη διαρκεί ένα λεπτό, πράγμα που είναι λογικό αν αναλογιστεί κανείς για τι βάρος μιλάμε, γιατί πόση αντοχή να έχουν κι αυτές οι ελεφαντίνες, ενώ ολοκληρώνεται με την εκτόξευση ενός λίτρου σπέρματος, πράγμα που είναι πρωτίστως τρομακτικό κι έπειτα εντυπωσιακό.
  • Όταν αιχμαλωτίζουν τους ελέφαντες, τους χωρίζουν από τη μητέρα τους ώστε να μπορούν να τα εκπαιδεύσουν καλύτερα. Τον πατέρα τους ούτως ή άλλως δεν τον γνωρίζουν, καθώς τα δυο φύλα ζούνε κατά βάση σε χωριστές αγέλες.
  • Οι εκπαιδευτές τους, οι μαχούτ, είναι άνθρωποι που πέρασαν τη γνώση της εκπαίδευσης ελεφάντων από γενιά σε γενιά: αρχικά για να πολεμάνε, όπως και τα άλογα, αλλά και για τη μεταφορά και τελικά και για λόγους διασκέδασης.
  • Και πάμε στην γκρίζα ζώνη, που φλερτάρει περισσότερο με το μαύρο παρά με το λευκό: Από την περασμένη μέρα είχα δει όλα τα προσπέκτους να διαφημίζουν στις εκδρομές τους No Riding. Γενικά, κάποτε ήταν σύνηθες τουρίστες να ανεβαίνουν πάνω σε ελέφαντες για βόλτα, πράγμα που και ακόμη γίνεται, αλλά θεωρείται κατακριτέο, καθώς η σπονδυλική στήλη των ελεφάντων δεν είναι εξίσου ανθεκτική σε καβαλικέματα και είναι επίπονη για το ζωντανό.

    Πλέον πολλοί σαμπόταραν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, οπότε τα καταφύγια ελεφάντων διαφήμιζαν με μεγάλα γράμματα ότι δεν επιτρέπουν καβαλίκεμα ελεφάντων, λες κι αυτό αποτελούσε κάποια πιστοποίηση ηθικής. Το μόνο πρόβλημα είναι το καβαλίκεμα κι αυτό σταμάτησε, χάρη «σ΄εσάς, τους Ευρωπαίους τουρίστες», όπως μας είπε ο ξεναγός μας. Η πρακτική του elephant riding που έγινε δημοφιλής χάρη στους τουρίστες-αποικιοκράτες τώρα χάρη στους ίδιους επρόκειτο να εκλείψει. You’re welcome!

    Από την άλλη υπήρχαν και τραγελαφικά προσπέκτους όπου με κόκκινα γράμματα διακήρυσσαν NO RIDING, αλλά στα προγράμματά τους είχαν την επιλογή «with riding» ή «with back riding», το οποίο θα μπορούσε κανείς λιγότερο καχύποπτος από εμένα να πει ότι δεν εννοεί να καβαλάμε εμείς το παχύδερμο, αλλά να μας καβαλά αυτό, σαν κάποιο είδος εξεζητημένου μασάζ, που μπορεί να μας αφήσει με διαλυμένη τη σπονδυλική στήλη. Σαν κανονικό ταϊλανδέζικο μασάζ, δηλαδή, θα μπορούσα να είχα πει αν το είχα ήδη δοκιμάσει στο μεταξύ, πράγμα που στον χρόνο της ιστορίας δεν είχε ακόμη συμβεί.

    Τα χρήματα της εκδρομής (περίπου στα 57 ευρώ) μας είπαν ότι είναι για συντήρηση του χώρου μα και για να μπορέσουν να αγοράσουν (ή να διασώσουν, όπως προτιμούν να λένε) ελέφαντες από τσίρκο ή ζωολογικούς κήπους.

  • Η βασική μου απορία, που τη διατύπωση και στον οδηγό, γιατί δεν επιχειρούν να τους προετοιμάσουν για την επιστροφή τους στη φύση.
    «Δεν θα επιβιώσουν», μου αποκρίθηκε εκείνος, «καθώς δεν είναι άγρια ζώα όπως οι ελέφαντες έξω». Το καταλάβαινα το επιχείρημα.
    «Κι η μικρή;» αναρωτήθηκα.
    «Ούτε κι αυτή θα επιβιώσει», μου απάντησε κοφτά και μάλλον δεν ήθελε να συνεχίσω να ρωτάω σ’ αυτή την κατεύθυνση, ούτε και κανείς άλλος από το γκρουπ.

    Για μένα αυτός θα έπρεπε να είναι ένας σκοπός καταφυγίου ελεφάντων. Και προφανώς καταλαβαίνω ότι για κάποια ζώα είναι πλέον δύσκολο, αλλά ειδικά για τα νεότερα θα έπρεπε να υπάρχει στρατηγική ένταξής τους στο φυσικό τους περιβάλλον. Διαφορετικά είναι άλλη μια μπίζνα εκμετάλλευσης των ζωντανών, μέχρι κι αυτή να θεωρηθεί κατακριτέα (όπως η ανάβαση στους ελέφαντες πλέον) και να βρεθεί ένας άλλος τρόπος εκμετάλλευσης των ελεφάντων.
View attachment 448281
Ιδιαίτερη εμπειρία. Από τη μία, ήρθα πιο κοντά με ένα ζώο αξιοθαύμαστο για το οποίο έμαθα πράγματα ενδιαφέροντα, από την άλλη η πρακτική των καταφυγίων ελεφάντων δεν μου φάνηκε όσο αθώα παρουσιάζεται στα προσπέκτους ή στα τουριστικά μπλογκ. Πάντως σίγουρα αξιομνημόνευτη, έστω κι αν μάλλον δύσκολα θα την επαναλάμβανα.
Τελεια η ιστορια σου κ πολυ χρησιμες πληροφοριες! Μπορεις να πεις σε ποιο καταφυγιο ελεφαντων πηγες γιατι ψαχνω κ εγω να παω τον Δεκεμβριο
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.248
Μηνύματα
939.551
Μέλη
39.948
Νεότερο μέλος
AlikiSter

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom