Δανία Μια τζούρα Δανίας: Χριστούγεννα στην Κοπεγχάγη

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.355
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

Συνέχεια στο δρόμο, ως να νυχτώσει


Το περίμενα να συμβεί. Όλη μέρα θα ήταν μια διαμάχη μεταξύ της όρεξης για εξερεύνηση ενός νέου προορισμού από τη μία και της κούρασης συνδυαστικά με την αγρύπνια από την άλλη, που έστω και με το ζόρι θα κέρδιζε η πρώτη.

Ο διπλός δυνατός εσπρέσο σε συνδυασμό με κάτι σαν μηλόπιτα για ενέργεια από έναν από τους πολλούς και καλούς φούρνους που θα βρείτε στην Κοπεγχάγη ήταν ότι χρειαζόμουν, περνώντας με διαφορετική πλέον διάθεση την είσοδο του πάρκου «Kongens Have» ,προσπαθώντας παράλληλα να το κάνω εικόνα στο μυαλό μου σε μη χειμερινή περίοδο:


DSC_0588.JPG



DSC_0591.JPG



Περπατώντας στο χιόνι προσπέρασα (κακώς) το κάστρο «Rosenborg» θέλοντας να μην αφιερώσω περισσότερο χρόνο απ’ ότι πρέπει, φτάνοντας ως το μνημείο «Hans Christian Andersen» που φιλοξενείται εκεί:


DSC_0596.JPG



DSC_0597.JPG



Βγήκα γι’ αυτόν το λόγο από την ανατολική έξοδο του πάρκου κινούμενος προς την οδό «Kongensgade» με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και πολλά ωραία καταστήματα με αντίκες και γενικότερα είδη από δεύτερο χέρι:


DSC_0602.JPG



DSC_0609.JPG



Αν για κάτι είναι γνωστή η συνοικία Frederiksstaden που βρισκόμουν κιόλας, ήταν ο μεγάλος ροκοκό μαρμάρινος ναός της, μια Ευαγγελική Λουθηρανική εκκλησία εντυπωσιακού σχεδιασμού:


DSC_0624.JPG



Η στολισμένη «Frederiks Kirke» ήταν ανοικτή για το κοινό, έτσι δεν έχασα την ευκαιρία να μπω (συνήθεια που μου ‘μεινε απ’ τη Στοκχόλμη) προκειμένου να δω κι εκ των έσω τον μεγαλύτερο τρούλο στην Σκανδιναβία με άνοιγμα 31 μέτρα κι εμφανή επιρροή από τον αντίστοιχο του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη:


DSC_0622.JPG



Ακριβώς στην ευθεία πιο κάτω βρίσκεται και το ανάκτορο «Amalienborg» όπου μένει η βασιλική οικογένεια της Δανίας (απορώ πραγματικά με κάτι τέτοια) και η απαράμιλλης ομορφιάς ομώνυμη πλατεία με το άγαλμα του ιδρυτή της, βασιλιά Φρειδερίκου Ε.


DSC_0627b.jpg



DSC_0639.JPG



Λίγα μόνο μέτρα με χώριζαν πλέον απ’ τη θάλασσα και το κανάλι που βρισκόμουν νωρίτερα. Στάθηκα στο πάρκο «Amaliehaven» φωτογραφίζοντας αρχικά το κτήριο της όπερας που είχα ακριβώς απέναντι μου (The Royal Danish Opera) αλλά και το διάσημο «Amager Bakke», ένας συνδυασμός εργοστασίου παραγωγής ενέργειας από απόβλητα και πίστας του σκι που έβλεπα και πριν από την οροφή του πύργου και το βάφτισα χάριν ευκολίας στο μυαλό μου ως τσέρνομπιλ (εννοείται καμία σχέση):


DSC_0641.JPG



DSC_0642.JPG



Είχα αποφασίσει να κινηθώ παραλιακά για τη συνέχεια, προσέχοντας πάντα τον πάγο που σε κάποια σημεία ήταν ύπουλος, περνώντας αρχικά από το κτήριο «Blue Warehouse», αποθηκών του 18ου αιώνα που έχουν μετατραπεί σε κατοικίες, αλλά και το εταιρικό κτήριο «By & Havn»


DSC_0646.JPG



DSC_0653.JPG



Ένα πολύ ωραίο παραθαλάσσιο μονοπάτι ξεκινάει στο σημείο αυτό, με κυριότερο αξιοθέατο την Αγγλικανική εκκλησία «Sankt Albans Kirke» του 19ου αιώνα.


DSC_0654.JPG



DSC_0656.JPG



Είχα διανύσει ένα σεβαστό διάστημα με τα πόδια έως εκείνη την ώρα όταν είδα συγκεντρωμένο πλήθος με φωτογραφικές μηχανές στα χέρια, μιας και πλησίαζα ένα απ’ τα διασημότερα αξιοθέατα της πόλης:


DSC_0659.JPG



Η μικρή γοργόνα «Den Lille Havfrue» με φόντο το τσέρνομπιλ και τις αποβάθρες της Κοπεγχάγης ήταν μπροστά στα μάτια μου. Κατέβηκα με προσοχή απέναντι απ’ το βράχο αγνοώντας επιδεικτικά τους ινφλουένσερς που κατέκλυζαν το χώρο, έβγαλα τη φωτογραφία μου κι αναχώρησα:


DSC_0663.JPG



Αν αξίζει τον κόπο να φτάσει κανείς ως εκεί περπατώντας; Ναι και όχι.

Όχι γιατί σαν αξιοθέατο από μόνο του δε λέει τίποτε, ναι γιατί πέρα απ’ την ωραία διαδρομή δίπλα του βρίσκεται ένα από τα πιο όμορφα σημεία της πόλης, στο οποίο ήμουν έτοιμος να μπω κάνοντας πρώτα μια γύρα απ’ το μνημείο «Søfartsmonumentet» πριν αρχίσω την κάθοδο προς τη γέφυρα:


DSC_0666.JPG



DSC_0668.JPG



Το φρούριο «Kastellet» είναι ένα από τα πιο καλά διατηρημένα φρούρια στην Ευρώπη, κατασκευασμένο σε πενταγωνική μορφή σαν αστέρι, πρώτης λειτουργίας του 17ου αιώνα:


DSC_0672.JPG



DSC_0683.JPG



Οι προμαχώνες, η δομή του και η εξαιρετική του θέση και θέα, δίνουν την ευκαιρία για βόλτα, περίπατο και τρέξιμο σε ντόπιους και τουρίστες, ακόμα και μέρες σαν αυτή με αρκετή παγωνιά:


DSC_0684.JPG



DSC_0688.JPG



Έκανα τη βόλτα μου την οποία καταευχαριστήθηκα βγάζοντας φωτογραφίες, ξερχόμενος μέσω της όμορφης «Kastellet Bridge» προκειμένου να επιστρέψω προς την πόλη από την Esplanaden:


DSC_0692.JPG



DSC_0700.JPG



Ο ορθόδοξος ναός του 19ου αιώνα με το όνομα «Aleksander Nevskij» ήταν σημειωμένος στον χάρτη μου, θυμίζοντας μου το πρόσφατο ταξίδι στη Σόφια εκτός των άλλων:


DSC_0707.JPG



Σούρουπο πλέον και δικαιωματικά είχα κερδίσει τη μπύρα μου, παραδόξως η πρώτη της ημέρας, όμως δε μπορούσε να γίνει κι αλλιώς. Το «Black Swan» το χα ζαχαρώσει ήδη από πριν, επιλέγοντας το με σχετική ευκολία έναντι των γειτονικών:


DSC_0715.JPG



Έπινα τη μπύρα μου στο μπαρ μιλώντας μ’ ένα φίλο στο τηλέφωνο την ίδια ώρα που ξεκίνησε να γίνεται χαμός στα social -ιδιαίτερα από Θεσσαλονικιούς- από την απώλεια του Β.Καρρά.

  • Φαντάσου τι θα γίνει απόψε το βράδυ στα μπαρ…
  • Φαντάζομαι φίλε, αλλά εγώ προς το παρόν τα πίνω στην Κοπεγχάγη
  • Ακριβά ρε φίλε
  • Σκέψου λίγο και πες μου, πιο ακριβό το pint στην Κοπεγχάγη που κοστίζει περίπου 7,4€ ή στη Θεσσαλονίκη με των 6€;
  • Έχεις δίκιο…

DSC_0715b.jpg



Την ίδια ώρα ξεκίνησε μια ιδιαίτερα έντονη χιονόπτωση που άρχισε να το στρώνει με ταχύτητα στο οδόστρωμα.


DSC_0715c.jpg



Όχι ότι ανησυχούσα, κάθε άλλο ήταν ωραία εικόνα αφού βρισκόμουν στο μπαρ, ωστόσο είχα ακόμη συνέχεια…


 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.355
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Σχεδιασμός και προετοιμασία εκδρομής



Ξεκινάμε από το βασικότερο, δηλαδή αεροπορικά εισιτήρια. Ήξερα πολύ καλά από πέρυσι πότε έπρεπε να περιμένω και τι, μιας και οι προσφορές για τις γιορτές με μη low cost εταιρείες συνήθως σκάνε από μέσα Σεπτεμβρίου έως τέλος Οκτώβρη.

Έχοντας θέσει ως όριο τα 200€ πάνω – κάτω, έκλεισα εισιτήριο με την airSerbia για πτήση μέσω Βελιγραδίου στα χρήματα αυτά εκμεταλλευόμενος κι ένα κουπόνι 10% που βρήκα να κυκλοφορεί στο Internet. Το πρώτο βήμα είχε γίνει. 🛫

Το δεύτερο ήταν το ζόρικο ζήτημα της διαμονής, μιας κι εκεί τα πράγματα είναι πολύ συγκεκριμένα και ιδιαίτερα ακριβά την περίοδο που συζητάμε. Η επιλογή μου ήταν ένα πολύ απλό ξενοδοχείο με το όνομα CABINN City Hotel κι αυτό γιατί οδηγήθηκα κατά κάποιον τρόπο στην κράτηση σ’ αυτό μιας και είχα δωρεάν διανυκτέρευση από την πλατφόρμα της Hotels. Συνεπώς τιμή περί τα 130€ για τρία βράδια με καλό πρωινό, κάτι που θεωρώ απαραίτητο σε τέτοιες εκδρομές (είχα το παράδειγμα της Στοκχόλμης) με τη διατροφή να κοστίζει ακριβά.

Map1.jpg


Οι μετακινήσεις είναι το τελευταίο που απασχολεί σε μια τέτοια εκδρομή, μιας και είναι ιδιαίτερα βολικές κι εύκολες. Δεν είχα σκοπό να αγοράσω κάρτα απεριορίστων διαδρομών, έτσι αρκέστηκα στο κατέβασμα της εφαρμογής DOT Tickets προκειμένου να προμηθεύομαι εισιτήριο λίγη ώρα πριν το εκάστοτε δρομολόγιο. Για την ιστορία χρησιμοποίησα μόνο τρένο από/προς αεροδρόμιο με συνολικό κόστος 8€.

Dot.jpg

Για το τέλος άφησα τ’ αξιοθέατα που έπρεπε να αγοραστούν εκ των προτέρων, συγκεκριμένα για τις 23 του Δεκεμβρίου μιας και την επομένη έκλειναν λόγω παραμονής, ξεκινώντας απ’ αυτό που όλοι μου λέγανε ότι έπρεπε να δω, το πάρκο Tivoli στην τιμή των 22€, ποσό που ξεκίνησα να «κλαίω» από τη στιγμή που το πλήρωσα αλλά δε βαριέσαι:

Tivoli.jpg

Μια μέρα πριν πάω αγόρασα κι ένα εισιτήριο για τον Round Tower κόστους 5,5€ περίπου, κάτι που εν τέλει δεν ήταν απαραίτητο, μιας κι έμπαινες άνετα χωρίς ουρές:

Tower.jpg

Τι έμενε; Μα φυσικά το διάβασμα και η συμπλήρωση του χάρτη αντλώντας εύκολα πληροφορίες από το travelstories, με επιπλέον μελέτη στην κατανομή του χρόνου, αν και πολλές φορές αυτά τα σχέδια παραμένουν στο χαρτί ή μας βγαίνουν αλλιώς…

Map2.jpg


Για να δούμε και στην περίπτωση μου...
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.148
Likes
41.483
Επειδη ξαναεκλεισα στο Cabinn City για την ερχομενη επισκεψη στην ιδια τιμη με πριν 10 χρονια και ο κυκλικος πυργος ειχε ιδια τιμη εισοδου και τοτε, μην το λες ουτε του παπα. Η σκανδιναβια δεν εχει σοβαρες ανατιμησεις.
Που να βρω κουπονι για Sky Express που φτανω το 250ρι για Λονδινο?
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.355
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Επειδη ξαναεκλεισα στο Cabinn City για την ερχομενη επισκεψη στην ιδια τιμη με πριν 10 χρονια και ο κυκλικος πυργος ειχε ιδια τιμη εισοδου και τοτε, μην το λες ουτε του παπα.
Πολύ κρύο στο δωμάτιο ρε συ... Έχε το στα υπόψιν.
Η σκανδιναβια δεν εχει σοβαρες ανατιμησεις.
Αυτό το λέτε οι περισσότεροι, το θέμα είναι ότι πλησιάζουν και οι υπόλοιποι αυτές τις τιμές ανά την Ευρώπη, οπότε δε πρέπει να μας κακοφαίνεται τίποτα!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.355
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Η …Οδύσσεια της αναχώρησης



Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου, αεροδρόμιο Μακεδονία. Ένας πανικός και μια μεγάλη ουρά στον έλεγχο διαβατηρίων (ας όψεται η Σερβία ενδιάμεσα) που είχα καιρό να δω, μιας και αναχωρούσαν σχεδόν μαζί η Λάρνακα, ένα Λονδίνο και η δική μας για Βελιγράδι.

Αναχωρούσαν έγραψα; Το παίρνω πίσω, καθώς η ένδειξη «Delay» με κίτρινα γράμματα ήταν εμφανέστατη πλάι στο όνομα της Air Serbia. Οι επιβάτες; Ανάστατοι, μιας και παραπάνω από το 50% απ' αυτούς ήταν περιπτώσεις μετεπιβίβασης την οποία προλάβαιναν οριακά, ξεσπώντας τα ήδη τεντωμένα Σαλονικιώτικα νεύρα του στις κοπέλες του αεροδρομίου που απλά εξυπηρετούσαν την αναχώρηση, μη γνωρίζοντας σαφώς τους κανονισμούς.

Εγώ από την άλλη πιο κατασταλαγμένος, σε φάση «τι είχαμε τι χάσαμε» ή «κάποια στιγμή θα συνέβαινε», βγαίνοντας την καθιερωμένη χαμογελαστή φωτογραφία μου μες το ψιλόβροχο. Όπως και να ‘χε έπρεπε να πάμε Βελιγράδι κι εκεί θα βλέπαμε:

IMG_20231222_170244.jpg

Νύχτα αφήσαμε πίσω τη φωτισμένη Σαλονίκη και τον Θερμαϊκό, νύχτα φτάσαμε στο Βελιγράδι που δε θα πω ψέματα, παρά την όλη φάση χάρηκα που το έβλεπα από ψηλά, φτάνοντας εν τέλει με πάνω από μια ώρα καθυστέρηση γνωρίζοντας ότι πλέον όλα είναι θέμα τύχης, παρόλες τις διαβεβαιώσεις του πληρώματος στον αέρα ότι «αυτά συμβαίνουν για να εξυπηρετηθούν άπαντες, θα προλάβετε τις ανταποκρίσεις σας». Είχα διαβάσει αρκετά για την Air Serbia σ’ αυτό το κομμάτι και ήμουν έτοιμος να το αντιμετωπίσω στην πράξη.

Βγήκα από το αεροσκάφος σχεδόν πρώτος, μιας κι από την προηγούμενη είχα πληρώσει 7€ για κάθισμα καθώς τη μυριζόμουν τη δουλειά. Το διπλανό gate ήταν για Όσλο, με μια οικογένεια που συζητούσαμε να μπαίνει στην ουρά αναπτερώνοντας τις ελπίδες μου. Με sprint που θα ζήλευε ο Jusain Bolt φτάνω ιδρωμένος μερικά λεπτά μετά στο gate της Κοπεγχάγης.

  • Από Θεσσαλονίκη δεν έρχεστε, εσείς που περιμέναμε λόγω καθυστέρησης;
  • Ναι εμείς είμαστε
  • Λυπάμαι μόλις παρέδωσα τα έγγραφα της πτήσης κι έκλεισε η πύλη, πηγαίνετε στο γραφείο κίνησης να σας δώσουν οδηγίες.
Να βρίσω δεν είχε νόημα, σκεφτόμουν την ώρα που έβλεπα τη φυσσούνα να μαζεύεται. Μπορούσαν σίγουρα να μας περιμένουν, ήταν ζήτημα λεπτών, ωστόσο δεν ήθελαν.

Το κακό είναι ότι ξεκινούσε ένας γολγοθάς 12 ωρών, μιας και η επόμενη πτήση ήταν στις 6:30 το πρωί. Αναμονή για την αλλαγή των εισιτηρίων από τους υπαλλήλους της Air Serbia λοιπόν που σίγουρα ήξεραν τη δουλειά τους, μιας και υπήρχε ξεχωριστό τμήμα για τέτοιες περιπτώσεις. Έξτρα αναμονή για να κάνουν το ίδιο σε 70 άτομα (!) που έχασαν ανταποκρίσεις, αναμονή για διαβατηριακό έλεγχο, ορθοστασία κι αναμονή επιπλέον για να έρθει το λεωφορείο να μας παραλάβει, αναμονή μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο της πόλης του Βελιγραδίου και το ξενοδοχείο που ‘χε κανονίσει η εταιρεία, αναμονή μέχρι να παραλάβουμε τα δωμάτια και να πάμε για φαγητό στο μπουφέ. Ουφ…

IMG_20231222_174307.jpg


Δε με χάλασε, τουλάχιστον όχι τόσο όσο θα περίμενα. Αρχικά δεν ήταν στο χέρι μου, αφ’ ετέρου όταν κλείνεις εισιτήρια με τέτοιες κοντινές ώρες ανταπόκρισης παίρνεις και το ρίσκο που σου αναλογεί. Τη γλίτωσα τα Χριστούγεννα του 22 που ‘χε συμβεί κάτι παρόμοιο, όχι όμως αυτά του 23. Στο φινάλε βρισκόμουν σε μια αγαπημένη πόλη για λίγες ώρες που θα ‘θελα πολύ να ξαναδώ, δυστυχώς όμως χωρίς συνάλλαγμα για ταξί κτλ και κυρίως χωρίς κάποιον να με σιγοντάρει, μιας και οι συνεπιβάτες που ήδη είχαμε γνωριστεί και γίναμε παρέα δε ψηνόντουσαν. Κρίμα και τα μπαρ του Βελιγραδίου με περίμεναν αγέρωχα.:(

Το κακό ήταν πως θα ‘φτανα στην Κοπεγχάγη κουρέλι από κούραση και ταλαιπωρία, αντί να είμαι εκεί ήδη και να κοιμηθώ σαν άνθρωπος στο ξενοδοχείο. Τώρα με μια ώρα ύπνου επέστρεφα στο αεροδρόμιο Tesla στις 4 το πρωί προκειμένου να εκδώσω τα νέα εισιτήρια, να περάσω διαβατηριακό έλεγχο και πάλι, ώστε να πιώ ένα πολυπόθητο καφεδάκι περιμένοντας την πτήση των 6:30 το πρωί για Δανία, που -μαντέψτε- αναχώρησε και πάλι με καθυστέρηση!

DSC_0454a (1).jpg


Μεταξύ ύπνου και ξύπνιου και μόνος μου στη δυάδα θέσεων κοιτούσα τον ήλιο ν’ ανατέλλει πάνω απ’ τα σύννεφα, καθώς και τις χιονισμένες ακτές της Σουηδίας ν’ αποκαλύπτονται μετά, παράλληλα με τη διάσημη γέφυρα που ενώνει τις δυο χώρες κι αχνοφαίνονταν στο βάθος:

DSC_0454a (7).jpg


Είχα το χρόνο μέχρι να περάσω ξανά (φφφφφ) έλεγχο διαβατηρίων ώστε να αγοράσω εισιτήριο μετακίνησης, κατευθυνόμενος έτσι αμέσως στην πλατφόρμα του τρένου –η οποία για το αεροδρόμιο CPH αποτελεί ακόμα μια στάση- κι όχι σε κάποιο άλλο διαθέσιμο μέσο μεταφοράς, όπως μετρό και λεωφορείο.

DSC_0454a (12).jpg


Ευτυχώς από τη στιγμή που πάτησα Δανέζικο έδαφος τα πράγματα έδειχναν να πηγαίνουν ρολόι, με το δρομολόγιο ως τον κεντρικό σταθμό να μη διαρκεί πάνω από 15 λεπτά. Το πρώτο πολιτισμικό σοκ ήταν γεγονός, βλέποντας μια κυρία να μαζεύει βγαίνοντας απ’ το τρένο ένα χαρτομάντηλο που ‘χε πέσει καταλάθος από μια άλλη κυρία και να το τοποθετεί στα σκουπίδια…

Με το σακίδιο μου στον ώμο, σκουφί κασκόλ και γαντάκι πλέον αλλά και το μπουφάν ασφυκτικά κλειστό κατηφορίζω την Bernstorffsgade παράλληλα με το πάρκο Tivoli ψάχνοντας να βρω το ταπεινό κατάλυμα μου, προσέχοντας παράλληλα τον πάγο που σε κάποια σημεία γινόταν επικίνδυνος.

DSC_0454a (13).jpg


Πήρα την κάρτα εισόδου με τάχιστες διαδικασίες, δίχως να μου κόψει όμως να πάω για πρωινό που προλάβαινα για λίγα λεπτά ακόμα, μιας και η ώρα ήταν 10:30, παρόλο που μου φαινόταν για απόγευμα.

Λογικό, αν έχεις ξυπνήσει στις 3:30 το χάραμα…



(Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Προφανώς όχι μόνο για να κράξω την AirSerbia που ένα μήνα μετά ούτε φωνή - ούτε ακρόαση, αλλά για να επισημάνω πως τέτοια περιστατικά καμιά φορά συμβαίνουν, οπότε καλό είναι να έχουμε ελέγξει τις εναλλακτικές, να γνωρίζουμε τους κανονισμούς και το τι δικαιούμαστε σε περιπτώσεις ενιαίου εισιτηρίου, καθώς και να είμαστε οπλισμένοι με υπομονή και καλή διάθεση. Απλά πράγματα)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.355
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Και τώρα τρέχουμε!



Να καθυστερήσω; Να το σκεφτώ; Ούτε καν, μιας και βρισκόμουν σ’ ένα μέρος που ο χρόνος μετρούσε απειλητικά αντίστροφα μέχρι τις τρεις και κάτι που νύχτωνε. Ετοιμάστηκα στα γρήγορα, κρέμασα τη φωτογραφική στο λαιμό μου, πήρα ένα ζεστό καφεδάκι στο χέρι και ξαναβγήκα στον κρύο δρόμο, έτοιμος ν’ ανακαλύψω τις ομορφιές άλλης μιας πόλης.

Στάση πρώτη, απέναντι από μουσείο τέχνης «Ny Carlsberg Glyptotek» και τη στήλη «Dante Florentinvs» που βρισκόταν κυριολεκτικά δυο βήματα απόσταση από ΄κει που ξεκίνησα:

DSC_0459.JPG
DSC_0460.JPG


Ήταν ακόμη πολύ αρχή ωστόσο η πόλη μου έβγαλε μια οικειότητα, η οποία δε ξέρω αν αποδίδεται στο γεγονός ότι είχα πρόσφατη την Στοκχόλμη, ή λόγω Χριστουγέννων και της παρακάτω εικόνας της γέφυρας «Marmorbroen» μου θύμιζε το Παρίσι:

DSC_0468.JPG


Υπερβολές, σκέφτηκα πατώντας το μαλακό χιονάκι στο σημείο μετά τη γέφυρα, έχοντας μπροστά μου την πίσω πλευρά του παλατιού «Christiansborg», με την άμαξα να ξεκινάει εκείνη την ώρα τις βόλτες της:

DSC_0472.JPG
DSC_0475.JPG


Αφού περιεργάστηκα λίγο το χώρο του παλατιού έστριψα δεξιά προς τον κήπο «Royal Library» με το όμορφο κτήριο του:

DSC_0484.JPG

DSC_0486.JPG


Πέρα από το πλάνο που χα στο μυαλό μου έπρεπε πρώτα να καταλάβω αν αυτό μπορεί να ακολουθηθεί, βγαίνοντας έτσι προς τη θάλασσα προκειμένου να αντιληφθώ τις αποστάσεις, στεκούμενος για λίγο ώστε να θαυμάσω την ομορφιά της Κοπεγχάγης που ως τότε διάβαζα μόνο σε ιστορίες. Το άγαλμα της μικρής γοργόνας μπροστά απ’ τη βιβλιοθήκη, οι θαλάσσιες συγκοινωνίες και το κτήριο του υπ.οικονομικών αν το βρίσκω σωστά:

DSC_0489.JPG
DSC_0494.JPG


Η βόλτα εξελίσσονταν όλο και καλύτερα, χωρίς επί της ουσίας να έχω προλάβει ακόμα να δω τίποτα. Πατούσα πλέον τη γέφυρα «Holmensbro» ευρισκόμενος από την μπροστινή πλευρά του παλατιού:

DSC_0504.JPG
DSC_0501.JPG


Ο κεντρικός δρόμος Holmens Kanal μ’ έβγαλε μπροστά στο άγαλμα του Δανού ναυάρχου «Niels Juel», ήρωα του 17ου αιώνα:

DSC_0508.JPG
DSC_0507.JPG


Ευτυχώς το κρύο δεν μ’ εμπόδιζε καθόλου έως εκείνη την ώρα, όχι ότι το καταλάβαινα δηλαδή, περνώντας γοργά δίπλα απ’ την πρωτότυπη αίθουσα συναυλιών «Stærekassen», ώσπου το μάτι μου άρχισε να βλέπει χρώμα. Πολύ χρώμα:

DSC_0509.JPG
DSC_0513.JPG


Το κανάλι «Nyhavn» βέβαια με τα πολύχρωμα σπίτια του 17ου και 18ου αιώνα δε χρειάζεται συστάσεις, μιας και αποτελεί το πιο γνωστό σημείο ίσως της Κοπεγχάγης, κάτι που επιβεβαίωνε η πολυάριθμη παρουσία επισκεπτών:

DSC_0517.JPG

DSC_0518.JPG

Αφού βγήκα την φωτογραφία μου αποφάσισα να κάνω το γύρο του καναλιού, δίνοντας παράλληλα στον εαυτό μου και λίγες στιγμές γεύση και χαλάρωσης, σε μια καντίνα που πολλοί τελικά έχουν τιμήσει:

DSC_0521.JPG
DSC_0528.JPG


Είχα μελετήσει στο μεταξύ τον ηλεκτρονικό χάρτη και βάδιζα πλέον πιο συγκεκριμένα, περνώντας εν συντομία την πλατεία «Kongens Nytorv» προκειμένου να μπω στον διάσημο εμπορικό πεζόδρομο «Strøget» για πρώτη μου φορά:

DSC_0531.JPG
DSC_0537.JPG


Μη περιμένετε φυσικά να λειτουργεί το σιντριβάνι «Storkespringvandet» μες την παγωνιά… Άκουσα ένα τραγουδάκι από τον κιθαρίστα ο οποίος είχε μέχρι και paypal για φιλοδωρήματα και ξεκίνησα ν’ ανεβαίνω ακόμα έναν πεζόδρομο με το όνομα «Købmagergade» όπου θα συναντούσα το επόμενο αξιοθέατο μου:

DSC_0541.JPG
DSC_0546.JPG


Φωτογράφισα τον πύργο και μπήκα μέσα φουριόζος μιας και είχα εισιτήριο, ώσπου η κοπέλα στη ρεσεψιόν μ’ επανάφερε στην τάξη βάζοντας με στην ουρά. Τελικά δε χρειάζεται εισιτήριο εκ των προτέρων, είναι το ίδιο πράγμα με το να βγάλεις εκεί όπως διαπίστωσα. Κατόπιν ξεκίνησε η ανάβαση σε μια περιστροφική ανηφόρα με κλίση, όπως στον Λευκό πύργο ένα πράμα χωρίς σκαλιά:

DSC_0554.JPG
DSC_0557.JPG


Η ολοκλήρωση της διαδικασίας έφτανε ως ένα στενό πέρασμα μιας μικρής σκάλας στην οποία χωρούσε μόνο ένα άτομο, για το λόγο αυτό περιμέναμε μέχρι να ανάψει πράσινο το φανάρι για πεζούς, προκειμένου ν’ ανέβουμε στο τελευταίο διαθέσιμο σημείο και να βγούμε έξω στον παγωμένο αέρα και τη θέα:

DSC_0561.JPG

DSC_0566.JPG


Κι όταν μιλάμε για θέα, το συγκεκριμένο σημείο έχει την καλύτερη ίσως οπτική στην Κοπεγχάγη, με 360° ανεμπόδιστης θέασης προς όλη την πόλη, σ’ έναν περιφρασσόμενο χώρο όπως είναι λογικό. Έβγαλα τις φωτογραφίες μου και κάθισα για λίγο, μιας και ο αέρας δε παλεύονταν για πολύ εκεί έξω:

DSC_0564.JPG

DSC_0578.JPG


Έτσι κατηφόρισα κάνοντας στάση αρχικά σ’ ένα χώρο με ψεύτικα ζώα από την Δανέζικη φύση κι έπειτα στο ναό «Trinitatis Kirke» που εφάπτεται του πύργου, χαρούμενος που κατάφερα να κάνω μια δραστηριότητα που δε θα μπορούσα άλλη μέρα, μιας κι έκλεινε λόγω εορτών.

DSC_0586.JPG


Χρειαζόμουν επειγόντως έναν ακόμη ένα καφέ…
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
993
Likes
2.093
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Ωραία η χιονισμένη Κοπεγχάγη! Λεπτομέρειες για το ξενοδοχείο σου?
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.283
Μηνύματα
886.612
Μέλη
38.952
Νεότερο μέλος
barkoulis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom