aspa
Member
- Μηνύματα
- 580
- Likes
- 1.562
- Επόμενο Ταξίδι
- Κολομβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γυρος του κοσμου
Περιεχόμενα
Μετά την επίσκεψη αυτή συνεχίσαμε για το Λέτσε. Θα μέναμε σε ένα διαμέρισμα κοντά στην παλιά πόλη. Το διαμέρισμα ήταν ακόμη καλύτερο απ ότι το περιμέναμε. Ρετιρέ στον 4ο όροφο μιας πολυκατοικίας με πολύ μεγάλη βεράντα και δωρεάν πάρκινγκ. Στοίχιζε 50ε και ήταν κοντά στο ιστορικό κέντρο.
Το Λέτσε μας ενθουσίασε. Μεσαιωνικά τείχη περιβάλλουν την παλιά πόλη , στην οποία μπαίνεις από 3 μεγαλοπρεπείς εισόδους.
Το έμβλημα του Lecce απεικονίζει ένα δέντρο Βελανιδιάς και ένα λύκο.
Το δέντρο εκπροσωπεί τα δάση με βελανιδιές που υπάρχουν στην γη του Ότραντο από το 1700. Ενώ ο λύκος την σύνδεση με το ρωμαϊκό πολιτισμό.
Έχει ονομαστεί «Αθήνα της Απουλίας» για την κλίση των κατοίκων της προς τις τέχνες. Επίσης και «Φλωρεντία του Μπαρόκ», λόγω της αρχιτεκτονικής του 17ου και 18ου αιώνα και των περίτεχνων μνημείων της,τα οποία οικοδομήθηκαν ή διακοσμήθηκαν την εποχή της ακμής της.
Οι δρόμοι του Λέτσε έσφυζαν από ζωή. Ήταν λες και ολόκληρος ο πληθυσμός της πόλης, ο οποίος δεν ξεπερνά τους 100.000, είχε αποφασίσει ταυτόχρονα να φορέσει τα καλά του ρούχα και να βγει για περίπατο στην πόλη. Περπατήσαμε κατά μήκος της Via Vittorio Emanuele, περνώντας τις καταπληκτικές μπαρόκ εκκλησίες του 17ου αιώνα, όπου εξέχουσα θέση κατέχει ο Καθεδρικός.
Το ονομαστό «barroccoleccese», η τεχνοτροπία που είναι κτισμένα τα κτίρια είναι επηρεασμένο από την ισπανική τέχνη. Αναδεικνύεται θεαματικά από την τοπική ασβεστολιθική πέτρα «leccese», με το ιδιαίτερο χρώμα της.
Στην κεντρική πλατεία υπάρχει
το Ρωμαϊκό αμφιθέατρο του 1ου αιώνα μ.Χ,το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τον Μουσολίνι στην προσπάθεια του να συνδέσει τον εαυτό του με την Αρχαία Ρώμη, τμήμα της αρχαίας Αππία Οδού που από την Ρώμη κατέληγε μέχρι το Μπρίντιζι, η στήλη επάνω στην οποία έχει τοποθετηθεί το άγαλμα του προστάτη της πόλης Σάντ Ορόνζο, ο οποίος φέρεται να έχει σώσει τους κατοίκους από την πανούκλα, η εκκλησιά Σάντα Κρότσε (του Τιμίου Σταυρού) με την εκπληκτική πρόσοψη, ο Θρόνος του Κυβερνήτη της πόλης, κατασκευασμένος από ασβεστόλιθο, απ’όπου εκφώνιζε τους λόγους του, κ.α.
Ο Καθεδρικός με την περίτεχνη πρόσοψη.
Υπάρχει ακόμη το εκκλησάκι του San Marco δίπλα στο άγαλμα του ίδιου του Sant’ Oronzo.
Από τη στιγμή που βγουν από τα σπίτια τους, οι κάτοικοι του Λέτσε μένουν έξω. Λες και όλη η πόλη είναι στους δρόμους. Περπατούν πάνω κάτω στους δρόμους μέσα στα τείχη. Στα στενά σοκάκια με τον χαμηλό φωτισμό.
Ατμοσφαιρικά μπαράκια παίζουν τζαζ και ροκ μουσική, δίνοντας ιδιαίτερο χρώμα και ομορφιά στην πόλη. Πάρα πολλοί νέοι κυρίως φοιτητές- έχει πολλά πανεπιστήμια - εκπέμπουν μια ζωντάνια και ενθουσιασμό.
Το Λέτσε είναι η Μέκκα των ζαχαροπλαστείων, των gelaterie και των υπαίθριων πάγκων με γλυκά.
Τις ημέρες που είμαστε εκεί είχε και μια έκθεση με τοπικά προϊόντα. Μικροί παραγωγοί πουλούσαν τα προιόντα τους. Δοκιμάσαμε βέβαια εξαιρετικό προ σιούτο,από μικρή τοπική βιοτεχνία, τοπικά τυριά, βουβαλίσια μοτσαρέλα και αραντσίνι (σισιλιάνικες κροκέτες ρυζιού γεμιστές). Αγαπημένο φαγητό του επιθεωρητή Montalbano, ήρωα του camilleri από τις αστυνομικές ιστορίες και την ομώνυμη σείρα.
Το Λέτσε σε κρατάει κοντά του, θέλεις να μείνεις εκεί. Αν φύγεις θέλεις να ξαναπάς.
Το Λέτσε μας ενθουσίασε. Μεσαιωνικά τείχη περιβάλλουν την παλιά πόλη , στην οποία μπαίνεις από 3 μεγαλοπρεπείς εισόδους.
Το έμβλημα του Lecce απεικονίζει ένα δέντρο Βελανιδιάς και ένα λύκο.
Το δέντρο εκπροσωπεί τα δάση με βελανιδιές που υπάρχουν στην γη του Ότραντο από το 1700. Ενώ ο λύκος την σύνδεση με το ρωμαϊκό πολιτισμό.
Έχει ονομαστεί «Αθήνα της Απουλίας» για την κλίση των κατοίκων της προς τις τέχνες. Επίσης και «Φλωρεντία του Μπαρόκ», λόγω της αρχιτεκτονικής του 17ου και 18ου αιώνα και των περίτεχνων μνημείων της,τα οποία οικοδομήθηκαν ή διακοσμήθηκαν την εποχή της ακμής της.
Οι δρόμοι του Λέτσε έσφυζαν από ζωή. Ήταν λες και ολόκληρος ο πληθυσμός της πόλης, ο οποίος δεν ξεπερνά τους 100.000, είχε αποφασίσει ταυτόχρονα να φορέσει τα καλά του ρούχα και να βγει για περίπατο στην πόλη. Περπατήσαμε κατά μήκος της Via Vittorio Emanuele, περνώντας τις καταπληκτικές μπαρόκ εκκλησίες του 17ου αιώνα, όπου εξέχουσα θέση κατέχει ο Καθεδρικός.
Το ονομαστό «barroccoleccese», η τεχνοτροπία που είναι κτισμένα τα κτίρια είναι επηρεασμένο από την ισπανική τέχνη. Αναδεικνύεται θεαματικά από την τοπική ασβεστολιθική πέτρα «leccese», με το ιδιαίτερο χρώμα της.
Στην κεντρική πλατεία υπάρχει
το Ρωμαϊκό αμφιθέατρο του 1ου αιώνα μ.Χ,το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τον Μουσολίνι στην προσπάθεια του να συνδέσει τον εαυτό του με την Αρχαία Ρώμη, τμήμα της αρχαίας Αππία Οδού που από την Ρώμη κατέληγε μέχρι το Μπρίντιζι, η στήλη επάνω στην οποία έχει τοποθετηθεί το άγαλμα του προστάτη της πόλης Σάντ Ορόνζο, ο οποίος φέρεται να έχει σώσει τους κατοίκους από την πανούκλα, η εκκλησιά Σάντα Κρότσε (του Τιμίου Σταυρού) με την εκπληκτική πρόσοψη, ο Θρόνος του Κυβερνήτη της πόλης, κατασκευασμένος από ασβεστόλιθο, απ’όπου εκφώνιζε τους λόγους του, κ.α.
Ο Καθεδρικός με την περίτεχνη πρόσοψη.
Υπάρχει ακόμη το εκκλησάκι του San Marco δίπλα στο άγαλμα του ίδιου του Sant’ Oronzo.
Από τη στιγμή που βγουν από τα σπίτια τους, οι κάτοικοι του Λέτσε μένουν έξω. Λες και όλη η πόλη είναι στους δρόμους. Περπατούν πάνω κάτω στους δρόμους μέσα στα τείχη. Στα στενά σοκάκια με τον χαμηλό φωτισμό.
Ατμοσφαιρικά μπαράκια παίζουν τζαζ και ροκ μουσική, δίνοντας ιδιαίτερο χρώμα και ομορφιά στην πόλη. Πάρα πολλοί νέοι κυρίως φοιτητές- έχει πολλά πανεπιστήμια - εκπέμπουν μια ζωντάνια και ενθουσιασμό.
Το Λέτσε είναι η Μέκκα των ζαχαροπλαστείων, των gelaterie και των υπαίθριων πάγκων με γλυκά.
Τις ημέρες που είμαστε εκεί είχε και μια έκθεση με τοπικά προϊόντα. Μικροί παραγωγοί πουλούσαν τα προιόντα τους. Δοκιμάσαμε βέβαια εξαιρετικό προ σιούτο,από μικρή τοπική βιοτεχνία, τοπικά τυριά, βουβαλίσια μοτσαρέλα και αραντσίνι (σισιλιάνικες κροκέτες ρυζιού γεμιστές). Αγαπημένο φαγητό του επιθεωρητή Montalbano, ήρωα του camilleri από τις αστυνομικές ιστορίες και την ομώνυμη σείρα.
Το Λέτσε σε κρατάει κοντά του, θέλεις να μείνεις εκεί. Αν φύγεις θέλεις να ξαναπάς.
Last edited: