Menia21
Member
- Μηνύματα
- 781
- Likes
- 2.050
- Επόμενο Ταξίδι
- Το σχεδιάζω...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Photography trip
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
20/8 και ήρθε η ώρα να αφήσουμε το Bergen. Αφού παραλάβαμε το αυτοκίνητο, έπρεπε να αποφασίσω ποιον δρόμο θα ακολουθήσουμε για να φτάσουμε στον σημερινό προορισμό μας, το Hafslo στην επαρχία Sogn og Fjordane. Το road trip που θα κάναμε αφορούσε τη Δυτική Νορβηγία. Στο Hafslo είχα κλείσει τρεις διανυκτερεύσεις για να εξερευνήσουμε το Sognefjord, το μακρύτερο και πιο βαθύ φιορδ της Νορβηγίας. Και φυσικά, να επισκεφτούμε όποια τμήματα μπορούμε του περίφημου παγετώνα Jostedalsbreen.
Να πω λίγα πράματα για τους δρόμους της Νορβηγίας. Κατ' αρχάς, το Bergen έχει ένα απίστευτα μεγάλο αριθμό τούνελ. Ευτυχώς το GPS πιάνει εκεί μέσα. Ολοι κινούνται σε αργή ταχύτητα, 50-60 χλμ, πράγμα που τον άντρα μου τον κούρασε πολύ. Επίσης, μιλώντας πάντα για τη Δυτική Νορβηγία που κινηθήκαμε εμείς, έχει πάρα πολλά τούνελ μήκους πολλών χιλιομέτρων. Εάν είσαι κλειστοφοβικός, τότε μάλλον θα έχεις πρόβλημα. Οι δρόμοι είναι φυσικά εξαιρετικοί, κλασικοί επαρχιακοί δρόμοι, πολλές φορές στενοί με ανοίγματα στο πλάι για να σταματάει το ένα όχημα και να περνάει το άλλο. Κάμερες σε πάρα πολλά σημεία, ήταν αδύνατο να πατήσεις παραπάνω το γκάζι. Άρα, η απόσταση που μας έβγαζε το GPS σε συνάρτηση με τον χρόνο που μας έδειχνε ότι θα χρειαστούμε για να φτάσουμε, ήταν αρκετά λάθος. Το είχα διαβάσει σε διάφορα φόρουμ, αλλά δεν περίμενα πραγματικά να είμαστε συνέχεια τόσο εκτός χρόνου.
Και επανέρχομαι στο ταξίδι. Υπήρχαν δύο τρόποι για να φτάσουμε στο Hafslo. Μόλις θα φτάναμε στο Gudvangen να παίρναμε το φέρυ για Kaupanger, μια 3ωρη κρουαζιέρα στα φιορδ, κι από εκεί το Hafslo ήταν αρκετά κοντά. O καιρός όμως έδινε βροχές, οπότε μάλλον δεν θα ήταν καλή ιδέα η κρουαζιέρα. Οπότε ξεκινήσαμε να κάνουμε όλη τη διαδρομή με το αυτοκίνητο. 250 χιλιόμετρα, με εκκίνηση στις 09.30 το πρωί από τα γραφεία της AVIS στο Bergen. Ομορφα τοπία, πολλοί καταρράκτες, σιγά σιγά τσουλούσε το αυτοκίνητο και , όσο περνούσε η ώρα, βεβαιωνόμασταν ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις στάσεις που θα κάνουμε, εάν θέλαμε να προλάβουμε το δείπνο στο ξενοδοχείο, το οποίο άρχιζε στις 19.30. Είχαμε πάρει κολατσιό από το πρωινό του ξενοδοχείου στο Bergen (επί πληρωμή βέβαια, περίπου 10 ευρώ το πακέτο) για να έχουμε να φάμε στο δρόμο. Περάσαμε από πολλά τούνελ, ο καιρός τελείως διαφορετικός μόλις έβγαινες από τη σήραγγα. Για παράδειγμα, μπορεί πριν να έβρεχε και μετά το τούνελ ήλιος. Κάναμε μια σύντομη στάση να θαυμάσουμε έναν καταρράκτη, που δεν γνωρίζω πώς τον λένε. Να μια ιδέα του πώς ήταν στο περίπου η διαδρομή μέχρι το 24,5χλμ τούνελ του Laerdal (Lærdalstunnelen), το οποίο είναι το μεγαλύτερο τούνελ στον κόσμο. Χαρακτηριστικό του γνώρισμα, είναι η παρουσία τριών τεχνητών σπηλαίων χρώματος γαλάζιου, για να σπάει η μονοτονία της μαυρίλας. Πραγματικά πήξαμε μέχρι να βγούμε από εκεί μέσα! Με ταχύτητα 50 χλμ και κάμερες, δεν είχε τελειωμό!
Να πω λίγα πράματα για τους δρόμους της Νορβηγίας. Κατ' αρχάς, το Bergen έχει ένα απίστευτα μεγάλο αριθμό τούνελ. Ευτυχώς το GPS πιάνει εκεί μέσα. Ολοι κινούνται σε αργή ταχύτητα, 50-60 χλμ, πράγμα που τον άντρα μου τον κούρασε πολύ. Επίσης, μιλώντας πάντα για τη Δυτική Νορβηγία που κινηθήκαμε εμείς, έχει πάρα πολλά τούνελ μήκους πολλών χιλιομέτρων. Εάν είσαι κλειστοφοβικός, τότε μάλλον θα έχεις πρόβλημα. Οι δρόμοι είναι φυσικά εξαιρετικοί, κλασικοί επαρχιακοί δρόμοι, πολλές φορές στενοί με ανοίγματα στο πλάι για να σταματάει το ένα όχημα και να περνάει το άλλο. Κάμερες σε πάρα πολλά σημεία, ήταν αδύνατο να πατήσεις παραπάνω το γκάζι. Άρα, η απόσταση που μας έβγαζε το GPS σε συνάρτηση με τον χρόνο που μας έδειχνε ότι θα χρειαστούμε για να φτάσουμε, ήταν αρκετά λάθος. Το είχα διαβάσει σε διάφορα φόρουμ, αλλά δεν περίμενα πραγματικά να είμαστε συνέχεια τόσο εκτός χρόνου.
Και επανέρχομαι στο ταξίδι. Υπήρχαν δύο τρόποι για να φτάσουμε στο Hafslo. Μόλις θα φτάναμε στο Gudvangen να παίρναμε το φέρυ για Kaupanger, μια 3ωρη κρουαζιέρα στα φιορδ, κι από εκεί το Hafslo ήταν αρκετά κοντά. O καιρός όμως έδινε βροχές, οπότε μάλλον δεν θα ήταν καλή ιδέα η κρουαζιέρα. Οπότε ξεκινήσαμε να κάνουμε όλη τη διαδρομή με το αυτοκίνητο. 250 χιλιόμετρα, με εκκίνηση στις 09.30 το πρωί από τα γραφεία της AVIS στο Bergen. Ομορφα τοπία, πολλοί καταρράκτες, σιγά σιγά τσουλούσε το αυτοκίνητο και , όσο περνούσε η ώρα, βεβαιωνόμασταν ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις στάσεις που θα κάνουμε, εάν θέλαμε να προλάβουμε το δείπνο στο ξενοδοχείο, το οποίο άρχιζε στις 19.30. Είχαμε πάρει κολατσιό από το πρωινό του ξενοδοχείου στο Bergen (επί πληρωμή βέβαια, περίπου 10 ευρώ το πακέτο) για να έχουμε να φάμε στο δρόμο. Περάσαμε από πολλά τούνελ, ο καιρός τελείως διαφορετικός μόλις έβγαινες από τη σήραγγα. Για παράδειγμα, μπορεί πριν να έβρεχε και μετά το τούνελ ήλιος. Κάναμε μια σύντομη στάση να θαυμάσουμε έναν καταρράκτη, που δεν γνωρίζω πώς τον λένε. Να μια ιδέα του πώς ήταν στο περίπου η διαδρομή μέχρι το 24,5χλμ τούνελ του Laerdal (Lærdalstunnelen), το οποίο είναι το μεγαλύτερο τούνελ στον κόσμο. Χαρακτηριστικό του γνώρισμα, είναι η παρουσία τριών τεχνητών σπηλαίων χρώματος γαλάζιου, για να σπάει η μονοτονία της μαυρίλας. Πραγματικά πήξαμε μέχρι να βγούμε από εκεί μέσα! Με ταχύτητα 50 χλμ και κάμερες, δεν είχε τελειωμό!







