Menia21
Member
- Μηνύματα
- 781
- Likes
- 2.050
- Επόμενο Ταξίδι
- Το σχεδιάζω...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Photography trip
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
O Nigardsbreen ήταν στα μεγάλα μου σχέδια και περίμενα πως και πως να κάνουμε το Family Glacier Hike, που μπορούσε να γίνει με παιδιά άνω των 6 ετών. Ω τι γκαντεμιά όμως, από τις 22/07, όπου και έγινε μια κατολίσθηση στον παγετώνα, το όριο ηλικίας ανέβηκε από 6 σε 8 ετών. Ετσι δυστυχώς δεν θα μπορούσαμε να ανέβουμε. Μεγάλη απογοήτευση. Τουλάχιστον θα φτάναμε μέχρι τις παρυφές του, κι αυτό καλό ήταν. Είναι ένας από τους πιο προσιτούς παγετώνες, τμήμα του μεγάλου Jostedalsbreen, όπου μπορούμε να θαυμάσουμε τον μπλε πάγο σε πολύ κοντινή απόσταση.
Οδηγήσαμε στην κοιλάδα του Jostedalen, όπου και καταλήξαμε στο Breheimsenteret - το κέντρο του εθνικού πάρκου, με μια αρχιτεκτονική εμπνευσμένη από τους σχηματισμούς των παγετώνων. Από το κέντρο οδηγήσαμε για λίγο μέχρι το χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, πληρώνοντας φυσικά, και από εκεί είχαμε την επιλογή να περπατήσουμε κατά μήκος της λίμνης Nigardsbrevatnet μέχρι τον ίδιο τον παγετώνα ή να πάρουμε το καραβάκι στη λίμνη. Το υψόμετρο είναι χαμηλό, περίπου 300 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, παρόλα αυτά νομίζεις ότι είσαι σε αλπικό τοπίο. Επιλέξαμε να περπατήσουμε, μια ώρα περίπου εύκολη διαδρομή. Οπωσδήποτε θέλει παπούτσια πεζοπορίας γιατί περπατάς πάνω σε βράχους.
Με το που πλησιάζεις στον Nigardsbreen, όσοι θα ανέβουν πάνε αριστερά, οι απλοί παρατηρητές σαν κι εμάς από δεξιά, πάντα εντός των ορίων που έχουν θέσει οι φύλακες. Διότι υπάρχουν και φύλακες, οι οποίοι προσπαθούν να αποτρέψουν τραγικά ατυχήματα λόγω απερισκεψίας. Μια βδομάδα πριν, ένας τουρίστας παραβίασε τα όρια, γλύστρισε και έπεσε στον ποταμό που σχηματίζεται από το λυώσιμο των πάγων και σκοτώθηκε. Μόλις φτάσαμε στο ψηλότερο σημείο όπου μπορούσαμε να δούμε τον παγετώνα, ο φύλακας ήρθε κοντά μας και άρχισε τις ερωτήσεις του τύπου: "Είστε ευχαριστημένοι με τα μέτρα ασφαλείας και τις προειδοποιητικές ταμπέλες?", "Πιστεύετε ότι ο γιος σας καταλαβαίνει τα σημάδια στις ταμπέλες" και τέτοια. Και σημείωνε τις απαντήσεις μας σε ένα τετράδιο. Εντυπωσιακό έτσι??? Ο παγετώνας κινείται διαρκώς και τα όρια αλλάζουν συνέχεια. Κοιτώντας προς τη δεξιά πλευρά του, ο φύλακας μας είπε ότι αναμένουν να γίνει μια μεγάλη αποκόλληση κομματιών πάγου. Και πραγματικά , κάτω δεξιά υπήρχε μια μεγάλη ρωγμή, η οποία όταν θα κατέρρεε θα παράσερνε μεγάλο τμήμα του. Μόνο να μην υπάρχουν γκρουπ ανθρώπων όταν θα συμβεί αυτό... Επίσης ο Nigardsbreen έχει συρρικνωθεί δραματικά ως αποτέλεσμα των ασυνήθιστα υψηλών θερμοκρασιών που είχαν φέτος. Μιλάμε για 5 βαθμούς πάνω. Για την επιστροφή προτιμήσαμε το καραβάκι. Είχαμε ξεροψηθεί από τον ήλιο και έπρεπε να φάμε μεσημεριανό επειγόντως! Τι να μας κάνουν τα κρουασάν και τα παστέλια που είχαμε πάρει μαζί μας! Θαυμάστε τον θεϊκό Nigardsbreen!
Οδηγήσαμε στην κοιλάδα του Jostedalen, όπου και καταλήξαμε στο Breheimsenteret - το κέντρο του εθνικού πάρκου, με μια αρχιτεκτονική εμπνευσμένη από τους σχηματισμούς των παγετώνων. Από το κέντρο οδηγήσαμε για λίγο μέχρι το χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, πληρώνοντας φυσικά, και από εκεί είχαμε την επιλογή να περπατήσουμε κατά μήκος της λίμνης Nigardsbrevatnet μέχρι τον ίδιο τον παγετώνα ή να πάρουμε το καραβάκι στη λίμνη. Το υψόμετρο είναι χαμηλό, περίπου 300 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, παρόλα αυτά νομίζεις ότι είσαι σε αλπικό τοπίο. Επιλέξαμε να περπατήσουμε, μια ώρα περίπου εύκολη διαδρομή. Οπωσδήποτε θέλει παπούτσια πεζοπορίας γιατί περπατάς πάνω σε βράχους.
Με το που πλησιάζεις στον Nigardsbreen, όσοι θα ανέβουν πάνε αριστερά, οι απλοί παρατηρητές σαν κι εμάς από δεξιά, πάντα εντός των ορίων που έχουν θέσει οι φύλακες. Διότι υπάρχουν και φύλακες, οι οποίοι προσπαθούν να αποτρέψουν τραγικά ατυχήματα λόγω απερισκεψίας. Μια βδομάδα πριν, ένας τουρίστας παραβίασε τα όρια, γλύστρισε και έπεσε στον ποταμό που σχηματίζεται από το λυώσιμο των πάγων και σκοτώθηκε. Μόλις φτάσαμε στο ψηλότερο σημείο όπου μπορούσαμε να δούμε τον παγετώνα, ο φύλακας ήρθε κοντά μας και άρχισε τις ερωτήσεις του τύπου: "Είστε ευχαριστημένοι με τα μέτρα ασφαλείας και τις προειδοποιητικές ταμπέλες?", "Πιστεύετε ότι ο γιος σας καταλαβαίνει τα σημάδια στις ταμπέλες" και τέτοια. Και σημείωνε τις απαντήσεις μας σε ένα τετράδιο. Εντυπωσιακό έτσι??? Ο παγετώνας κινείται διαρκώς και τα όρια αλλάζουν συνέχεια. Κοιτώντας προς τη δεξιά πλευρά του, ο φύλακας μας είπε ότι αναμένουν να γίνει μια μεγάλη αποκόλληση κομματιών πάγου. Και πραγματικά , κάτω δεξιά υπήρχε μια μεγάλη ρωγμή, η οποία όταν θα κατέρρεε θα παράσερνε μεγάλο τμήμα του. Μόνο να μην υπάρχουν γκρουπ ανθρώπων όταν θα συμβεί αυτό... Επίσης ο Nigardsbreen έχει συρρικνωθεί δραματικά ως αποτέλεσμα των ασυνήθιστα υψηλών θερμοκρασιών που είχαν φέτος. Μιλάμε για 5 βαθμούς πάνω. Για την επιστροφή προτιμήσαμε το καραβάκι. Είχαμε ξεροψηθεί από τον ήλιο και έπρεπε να φάμε μεσημεριανό επειγόντως! Τι να μας κάνουν τα κρουασάν και τα παστέλια που είχαμε πάρει μαζί μας! Θαυμάστε τον θεϊκό Nigardsbreen!











