Greg_ce
Member
- Μηνύματα
- 196
- Likes
- 3.980
- Ταξίδι-Όνειρο
- U.S. Route 66
13η μέρα (13-08-2018)
(VENICE)
Σήμερα όλη την ημέρα την είχαμε αφιερωμένη στη Βενετία.
Ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς, και πήγαμε στην αίθουσα του πρωινού. Το πρωινό ήταν αρκετά πλούσιο και είχε πολύ ωραίο καφέ.
Είχαμε πληροφορηθεί για τις ώρες των δρομολογίων του λεωφορείου από το Mestre στη Βενετία, και επειδή η στάση ήταν ακριβώς έξω από το ξενοδοχείο, δεν χάσαμε χρόνο στην αναμονή και βγήκαμε την κατάλληλη στιγμή.
Φτάσαμε στην Piazzale Roma και από εκεί περπατήσαμε μέχρι τον σταθμό Ferrovia, απ’ όπου πήραμε το vaporetto για τον σταθμό S. Marco.
Η πλωτή διαδρομή στο Μεγάλο Κανάλι, μας έδωσε την δυνατότητα να θαυμάσουμε μερικά από τα ομορφότερα κτίσματα της πόλης.
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.
Ο Ναός του Αγίου Ευσταθίου (Chiesa di San Stae).
Τo μουσείο σύγχρονης Ca’ Pesaro.
Η Πινακοθήκη της Ακαδημίας (Gallerie dell'Accademia).
Το Palazzo Da Mula Morosini.
Το Palazzo Dario.
Ο Καθεδρικός Ναός της Αγίας Μαρίας της Υγείας (Basilica di Santa Maria della Salute).
Και αφού φτάσαμε στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, στα δεξιά μας υψώνονταν το θρυλικό Παλάτι των Δόγηδων (Doge's Palace), η κατοικία των ηγετών της Βενετίας. Μέσα σ’ αυτό το παλάτι έχει χυθεί πολύ αίμα ανθρώπων που ήταν αντίθετοι με τις αποφάσεις του Μεγάλου Συμβουλίου. Το Συμβούλιο είχε και την αρμοδιότητα να εκλέγει και τον εκάστοτε Δόγη. Ήταν δε τόσο μεγάλη η δύναμή του, που ο εκάστοτε Δόγης λειτουργούσε κάτω από τις αποφάσεις του και έτσι θεωρείτο ότι η εξουσία ασκείτο με μια μορφή ήπιας δημοκρατίας και όχι από έναν και μοναδικό ηγέτη, το Δόγη. Θεωρείτο δε, τα χρόνια εκείνα, που στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο υπήρχε η μοναρχία ως μορφή πολιτεύματος, πως η εξουσία ασκείτο από την πιο «Γαλήνια Δημοκρατία». Εξ’ ου και το όνομα της Βενετίας, «Γαληνοτάτη».
Και εδώ στη διάσημη γέφυρα των στεναγμών.
Απ’ εδώ οδηγούνταν οι κατάδικοι στα υπόγεια υγρά κελιά του παλατιού, την περίφημη «Μολυβένια φυλακή» και έβλεπαν για τελευταία φορά το φως του ήλιου. Επρόκειτο για ένα κολαστήριο, επενδεδυμένο με μολύβι. Τα κελιά δεν είχαν παράθυρα, ενώ η υγρασία, το κρύο και η κάκιστη σίτιση, διέλυαν πολύ γρήγορα και τον πλέον ανθεκτικό οργανισμό. Ο μέσος όρος ζωής των φυλακισμένων ήταν ένα με δύο χρόνια.
Η δε φυλακή, είχε τη φήμη ότι δεν είχε δραπετεύσει ποτέ ούτε ποντίκι.
Εδώ φυλακίστηκε και ο μεγαλύτερος γυναικοκατακτητής του κόσμου, ο Τζάκομο Καζανόβα (Giacomo Casanova), με την κατηγορία της λατρείας του Σατανά.
Ήταν ο μόνος κρατούμενος που κατάφερε να δραπετεύσει απ’ αυτή τη φυλακή.
Ο Καζανόβα, ιδιαίτερα ευφυής άνθρωπος, έθεσε σε εφαρμογή, μαζί με έναν συγκρατούμενό του, τον ιερέα Μπάλμπι, ένα σχέδιο απόδρασης.
Έσκαψαν μια τρύπα στην οροφή του κελιού τους και απ’ εκεί βγήκαν σ’ ένα δωμάτιο του Παλατιού. Παραβίασαν την πόρτα του δωματίου, που θεώρησαν ότι θα τους έβγαζε στο εξωτερικό του κτιρίου, αλλά αυτή τους οδήγησε σ’ άλλο δωμάτιο του Παλατιού! Τότε, ο πολυμήχανος Καζανόβα βρήκε και φόρεσε, μαζί με το φίλο του, πολυτελείς μανδύες και στη συνέχεια, πήγε σε ένα εξωτερικό παράθυρο του παλατιού και φώναξε έναν υπηρέτη του Δόγη, που περπατούσε στον προαύλιο χώρο. Ψύχραιμος και αγέρωχος, του είπε να έρθει να τους ανοίξει, διότι ήταν δήθεν φιλοξενούμενοι του Δόγη, που είχαν κλειδωθεί εκεί κατά λάθος. Ο ανύποπτος υπηρέτης άνοιξε την πόρτα και έτσι κατάφεραν να δραπετεύσουν, περπατώντας και συζητώντας αμέριμνα, μπροστά στους σκοπούς.
Τελικά, η Βενετία είναι όλη ένα παραμύθι…
H Βασιλική του Αγίου Μάρκου, μας άφησε άφωνους για μια ακόμη φορά με την αριστουργηματική αρχιτεκτονική της.
Από την πλατεία αυτή ξεχυθήκαμε στα γύρω σοκάκια, για να περιπλανηθούμε και να μπούμε στον παλμό ζωής της πόλης.
Φωτογραφήσαμε τα palazzi, τα γεφυράκια, τα κανάλια, τις γόνδολες και φωτογραφηθήκαμε με ότι μας έκανε εντύπωση. Και δεν σας κρύβω, ότι δεν σταματήσαμε να φωτογραφίζουμε, γιατί παρά το ότι την Βενετίατην έχουμε επισκεφθεί άλλες δύο φορές, ή έλξη που μας ασκεί κάθε φορά είναι διαφορετική. Τέτοια που μας κάνει να μην την χορταίνουμε.
Τελικά ξεχυθήκαμε και στα μαγαζάκια για shopping και χάζι. Αγοράσαμε αρκετά Murano για δώρα, αλλά και μία δερμάτινη γυναικεία τσάντα και μία δερμάτινη ζώνη. Επίσης βρήκαμε και αγοράσαμε την ίδια βεντάλια, που χάσαμε στη Manarola, αν θυμάστε στην αρχή του οδοιπορικού μας.
Το ωραιότερο όμως αναμνηστικό, ήταν ένας πίνακας, ζωγραφισμένος με την τεχνική της ελαιογραφίας σε καμβά. Αποτυπώνει μια άποψη από το Canale S. Stin. Το σημαντικότερο είναι ότι ο δημιουργός του ήταν ένας εκπληκτικός άνθρωπος, που μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή, με το χαμόγελό του και την ευγένειά του. Ο πίνακας μπήκε σε κορνίζα και τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση του σαλονιού μας, για να αποτελέσει εμπόδιο λησμονιάς των όμορφων στιγμών που ζήσαμε στην Βενετία.
Και αφού περπατήσαμε σχεδόν σε κάθε σοκάκι, αποφασίσαμε να πάμε για siesta στο ξενοδοχείο και να επιστρέψουμε αργά το απόγευμα για ένα αποχαιρετιστήριο by night.
Βρεθήκαμε και πάλι στην περίφημη πλατεία, στις 20:30. Ο καιρός είχε αρχίσει να βαραίνει και ήταν έτοιμος για βροχή. Πόσο διαφορετική είναι η Βενετία το βράδυ, που αποχωρεί ο μεγάλος όγκος των τουριστών!
Τελικά την βροχή δεν την γλυτώσαμε και έτσι περιοριστήκαμε στο να κάνουμε μια βόλτα μέσα από τις καμάρες της πλατείας, μέχρι και το Café Florian. Παρά την βροχή, που είχε αρχίσει να γίνεται αρκετά έντονη, οι μουσικοί του αριστοκρατικού café, συνέχιζαν να παίζουν ωραία κλασικά κομμάτια.
Καταλήξαμε σ’ ένα εστιατόριο σχετικά κοντά στην πλατεία San Marco, το Ristorante Pizza e Bar Da Celio. Δεν ήταν το φοβερό εστιατόριο, αλλά δεν υπήρχε επιλογή για κάτι καλύτερο, λόγω της βροχής. Πήραμε δύο pizzas και δύο ποτήρια λευκό κρασί και πληρώσαμε 34 €.
Αφού κόπασε η κακοκαιρία, κάναμε άλλη μία βόλτα και αποχαιρετήσαμε την μεθυστική πόλη, κρατώντας ως τελευταία εικόνα, αυτή, της φωταγωγημένης εμβληματικής πλατείας του Αγίου Μάρκου.
(VENICE)
Σήμερα όλη την ημέρα την είχαμε αφιερωμένη στη Βενετία.
Ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς, και πήγαμε στην αίθουσα του πρωινού. Το πρωινό ήταν αρκετά πλούσιο και είχε πολύ ωραίο καφέ.
Είχαμε πληροφορηθεί για τις ώρες των δρομολογίων του λεωφορείου από το Mestre στη Βενετία, και επειδή η στάση ήταν ακριβώς έξω από το ξενοδοχείο, δεν χάσαμε χρόνο στην αναμονή και βγήκαμε την κατάλληλη στιγμή.
Φτάσαμε στην Piazzale Roma και από εκεί περπατήσαμε μέχρι τον σταθμό Ferrovia, απ’ όπου πήραμε το vaporetto για τον σταθμό S. Marco.
Η πλωτή διαδρομή στο Μεγάλο Κανάλι, μας έδωσε την δυνατότητα να θαυμάσουμε μερικά από τα ομορφότερα κτίσματα της πόλης.







Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.





Ο Ναός του Αγίου Ευσταθίου (Chiesa di San Stae).

Τo μουσείο σύγχρονης Ca’ Pesaro.









Η Πινακοθήκη της Ακαδημίας (Gallerie dell'Accademia).

Το Palazzo Da Mula Morosini.

Το Palazzo Dario.

Ο Καθεδρικός Ναός της Αγίας Μαρίας της Υγείας (Basilica di Santa Maria della Salute).


Και αφού φτάσαμε στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, στα δεξιά μας υψώνονταν το θρυλικό Παλάτι των Δόγηδων (Doge's Palace), η κατοικία των ηγετών της Βενετίας. Μέσα σ’ αυτό το παλάτι έχει χυθεί πολύ αίμα ανθρώπων που ήταν αντίθετοι με τις αποφάσεις του Μεγάλου Συμβουλίου. Το Συμβούλιο είχε και την αρμοδιότητα να εκλέγει και τον εκάστοτε Δόγη. Ήταν δε τόσο μεγάλη η δύναμή του, που ο εκάστοτε Δόγης λειτουργούσε κάτω από τις αποφάσεις του και έτσι θεωρείτο ότι η εξουσία ασκείτο με μια μορφή ήπιας δημοκρατίας και όχι από έναν και μοναδικό ηγέτη, το Δόγη. Θεωρείτο δε, τα χρόνια εκείνα, που στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο υπήρχε η μοναρχία ως μορφή πολιτεύματος, πως η εξουσία ασκείτο από την πιο «Γαλήνια Δημοκρατία». Εξ’ ου και το όνομα της Βενετίας, «Γαληνοτάτη».

Και εδώ στη διάσημη γέφυρα των στεναγμών.
Απ’ εδώ οδηγούνταν οι κατάδικοι στα υπόγεια υγρά κελιά του παλατιού, την περίφημη «Μολυβένια φυλακή» και έβλεπαν για τελευταία φορά το φως του ήλιου. Επρόκειτο για ένα κολαστήριο, επενδεδυμένο με μολύβι. Τα κελιά δεν είχαν παράθυρα, ενώ η υγρασία, το κρύο και η κάκιστη σίτιση, διέλυαν πολύ γρήγορα και τον πλέον ανθεκτικό οργανισμό. Ο μέσος όρος ζωής των φυλακισμένων ήταν ένα με δύο χρόνια.
Η δε φυλακή, είχε τη φήμη ότι δεν είχε δραπετεύσει ποτέ ούτε ποντίκι.
Εδώ φυλακίστηκε και ο μεγαλύτερος γυναικοκατακτητής του κόσμου, ο Τζάκομο Καζανόβα (Giacomo Casanova), με την κατηγορία της λατρείας του Σατανά.
Ήταν ο μόνος κρατούμενος που κατάφερε να δραπετεύσει απ’ αυτή τη φυλακή.
Ο Καζανόβα, ιδιαίτερα ευφυής άνθρωπος, έθεσε σε εφαρμογή, μαζί με έναν συγκρατούμενό του, τον ιερέα Μπάλμπι, ένα σχέδιο απόδρασης.
Έσκαψαν μια τρύπα στην οροφή του κελιού τους και απ’ εκεί βγήκαν σ’ ένα δωμάτιο του Παλατιού. Παραβίασαν την πόρτα του δωματίου, που θεώρησαν ότι θα τους έβγαζε στο εξωτερικό του κτιρίου, αλλά αυτή τους οδήγησε σ’ άλλο δωμάτιο του Παλατιού! Τότε, ο πολυμήχανος Καζανόβα βρήκε και φόρεσε, μαζί με το φίλο του, πολυτελείς μανδύες και στη συνέχεια, πήγε σε ένα εξωτερικό παράθυρο του παλατιού και φώναξε έναν υπηρέτη του Δόγη, που περπατούσε στον προαύλιο χώρο. Ψύχραιμος και αγέρωχος, του είπε να έρθει να τους ανοίξει, διότι ήταν δήθεν φιλοξενούμενοι του Δόγη, που είχαν κλειδωθεί εκεί κατά λάθος. Ο ανύποπτος υπηρέτης άνοιξε την πόρτα και έτσι κατάφεραν να δραπετεύσουν, περπατώντας και συζητώντας αμέριμνα, μπροστά στους σκοπούς.
Τελικά, η Βενετία είναι όλη ένα παραμύθι…


H Βασιλική του Αγίου Μάρκου, μας άφησε άφωνους για μια ακόμη φορά με την αριστουργηματική αρχιτεκτονική της.
Από την πλατεία αυτή ξεχυθήκαμε στα γύρω σοκάκια, για να περιπλανηθούμε και να μπούμε στον παλμό ζωής της πόλης.


Φωτογραφήσαμε τα palazzi, τα γεφυράκια, τα κανάλια, τις γόνδολες και φωτογραφηθήκαμε με ότι μας έκανε εντύπωση. Και δεν σας κρύβω, ότι δεν σταματήσαμε να φωτογραφίζουμε, γιατί παρά το ότι την Βενετίατην έχουμε επισκεφθεί άλλες δύο φορές, ή έλξη που μας ασκεί κάθε φορά είναι διαφορετική. Τέτοια που μας κάνει να μην την χορταίνουμε.




Τελικά ξεχυθήκαμε και στα μαγαζάκια για shopping και χάζι. Αγοράσαμε αρκετά Murano για δώρα, αλλά και μία δερμάτινη γυναικεία τσάντα και μία δερμάτινη ζώνη. Επίσης βρήκαμε και αγοράσαμε την ίδια βεντάλια, που χάσαμε στη Manarola, αν θυμάστε στην αρχή του οδοιπορικού μας.

Το ωραιότερο όμως αναμνηστικό, ήταν ένας πίνακας, ζωγραφισμένος με την τεχνική της ελαιογραφίας σε καμβά. Αποτυπώνει μια άποψη από το Canale S. Stin. Το σημαντικότερο είναι ότι ο δημιουργός του ήταν ένας εκπληκτικός άνθρωπος, που μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή, με το χαμόγελό του και την ευγένειά του. Ο πίνακας μπήκε σε κορνίζα και τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση του σαλονιού μας, για να αποτελέσει εμπόδιο λησμονιάς των όμορφων στιγμών που ζήσαμε στην Βενετία.










Και αφού περπατήσαμε σχεδόν σε κάθε σοκάκι, αποφασίσαμε να πάμε για siesta στο ξενοδοχείο και να επιστρέψουμε αργά το απόγευμα για ένα αποχαιρετιστήριο by night.


Βρεθήκαμε και πάλι στην περίφημη πλατεία, στις 20:30. Ο καιρός είχε αρχίσει να βαραίνει και ήταν έτοιμος για βροχή. Πόσο διαφορετική είναι η Βενετία το βράδυ, που αποχωρεί ο μεγάλος όγκος των τουριστών!
Τελικά την βροχή δεν την γλυτώσαμε και έτσι περιοριστήκαμε στο να κάνουμε μια βόλτα μέσα από τις καμάρες της πλατείας, μέχρι και το Café Florian. Παρά την βροχή, που είχε αρχίσει να γίνεται αρκετά έντονη, οι μουσικοί του αριστοκρατικού café, συνέχιζαν να παίζουν ωραία κλασικά κομμάτια.

Καταλήξαμε σ’ ένα εστιατόριο σχετικά κοντά στην πλατεία San Marco, το Ristorante Pizza e Bar Da Celio. Δεν ήταν το φοβερό εστιατόριο, αλλά δεν υπήρχε επιλογή για κάτι καλύτερο, λόγω της βροχής. Πήραμε δύο pizzas και δύο ποτήρια λευκό κρασί και πληρώσαμε 34 €.

Αφού κόπασε η κακοκαιρία, κάναμε άλλη μία βόλτα και αποχαιρετήσαμε την μεθυστική πόλη, κρατώντας ως τελευταία εικόνα, αυτή, της φωταγωγημένης εμβληματικής πλατείας του Αγίου Μάρκου.
Last edited: